2009-06-23, 11:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2003
|
Har säkerligen redan tagits upp men om man som jag har en cykeltur på cirka 5 min hem från gymmet, skall man ta EAA't när man kommer hem eller när man är klar på gymmet? Blir smidigare att ta det när man kommer hem, men vad gör man inte för att vara opti
|
|
|
2009-06-23, 12:09
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Du kan vänta tills du kommer hem.
|
|
|
2009-06-25, 15:32
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2009
|
Så för att klargöra detta en gång för alla. KOLHYDRATER är onödigt och bara slöseri med kalorier och tid att inta efter ett träningspass om man inte kommer träna igen samma dag, så länge man äter mat efteråt? Kolhydrater innan/efter träningen hjälper inte till på något sätt när det gäller muskeltillväxten?
|
|
|
2009-06-25, 17:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av WorkOutBuddy
Så för att klargöra detta en gång för alla. KOLHYDRATER är onödigt och bara slöseri med kalorier och tid att inta efter ett träningspass om man inte kommer träna igen samma dag, så länge man äter mat efteråt? Kolhydrater innan/efter träningen hjälper inte till på något sätt när det gäller muskeltillväxten?
|
Va? Ett vanligt mål mat innehåller för dom flesta kolhydrater. Men att dra på med ett halvt kilo malto efter ett styrketräningspass är overkill.
|
|
|
2009-06-25, 18:00
|
|
Registered User
|
Tror du inte fatta vad jag menade. När man äter mat då är det klart att man ska äta kolhydrater, det jag menade var i samband med träning och de SUPER snabba kolhydrater som Vitargo/Malto/Dextro. Dessa kolhydrater gör väl ingenting för muskeltillväxten och behövs ju inte om man inte verkligen behöver den super snabba återhämtning men de flesta behöver inte det då de inte kommer träna igen samma dag.
Är det inte bara bättre att ta sitt protein tillskott med vatten när det gäller kring träning så länge man får i sig tillräckligt med kolhydrater resten av dagen?
|
|
|
2009-06-25, 19:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
[Försöker sikta på att få i mig 180 gram protein perdag. Så tar jag 10 gram EAA före träning och 10 gram EAA efter träning så bör jag få i mig 140 g protein från andra källor?
- Nej, du får skilja på effekter och mängd i gram. EAA verkar mer som signalsubstans än som byggstenar,så det är fortfarande samma antal gram som ska ätas. 20 gram EAA innebär att ytterligare 160 gram protein ska ätas under dagen, enligt ditt exempel.
|
Fattade inte säg att jag behöver 180 gram protein dvs 2 x kroppsvikt går det bra med 160 gram protein då?
Har en till fråga eftersom jag kör periodisk fasta och är under diet ,läste jag att det är bra o ta eaa på fastande mage. kan jag ta det som första mål? och sen gå hem o äta mitt första riktiga mål? kan det påverka negativ musklerna?
|
|
|
2009-06-26, 07:25
|
|
Registered User
|
Ingen som har ett bra svar åt min fråga? Konstigt.
|
|
|
2009-06-26, 15:37
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
WorkOutBuddy: Det går inte säga det på fler sätt. Nej, snabba kolhydrater behövs inte för muskeluppbyggnaden.
joel92: Läs om, läs rätt.
|
|
2009-06-26, 15:43
|
|
Registered User
|
Man tackar att du tog tid och svarar Scratch!
Ursprungligen postat av rooz
PB, om Workoutbuddy själv får välja 
|
|
|
|
2009-06-26, 23:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
Fick en burk Body science Eaa som kostar runt 249 av en kompis då han skulle utomlands nu har jag slut på den och har tänkt och köpa den igen men märkte att det är många som pratar om Eiselts Esapro som kosar 50 kr mer jag undrar bara om det är någon skillnad mellan dom? kan jag fortfarande fortsätta med body science eller är esapro bättre?
|
2009-06-26, 23:52
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av M0e
Fick en burk Body science Eaa som kostar runt 249 av en kompis då han skulle utomlands nu har jag slut på den och har tänkt och köpa den igen men märkte att det är många som pratar om Eiselts Esapro som kosar 50 kr mer jag undrar bara om det är någon skillnad mellan dom? kan jag fortfarande fortsätta med body science eller är esapro bättre?
|
Återigen, den optimala fördelningen av aminosyror är inte känd, så man kan inte säga vilken produkt som är bäst.
Jag själv använder Body Science EAA-X, och jag tycker att den smakar mycket godare än EsaPro.
|
|
2009-06-27, 05:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Återigen, den optimala fördelningen av aminosyror är inte känd, så man kan inte säga vilken produkt som är bäst.
Jag själv använder Body Science EAA-X, och jag tycker att den smakar mycket godare än EsaPro.
|
Aha okej.
Men det står att Esapro innehåller 100%fria aminosyror fast Eaa-x innehåller 90 där är la ingen stor skillnad va?
|
2009-06-27, 07:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Får erkänna att jag är lite lat o inte orkar leta igenom hela tråden...men är det värt att använda EAA vid konditionsträning? Kanske ska specificera att det gäller löpning vilket nog kommer bli lite över 1 timme..tänkte eftersom målet är o behålla så mkt muskelmassa som möjligt... ??
|
|
|
2009-06-27, 09:30
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Om du löper fastande så kan det vara en idé. Annars har du aminosyror i omlopp redan.
|
|
|
2009-06-27, 09:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Om du löper fastande så kan det vara en idé. Annars har du aminosyror i omlopp redan.
|
Okej..tack för svaret ...då ska jag inte "slösa" m EAA:et i onödan.. :o)
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:07.
|

|