Dagens pass:
Rotator cuff 2 set
Bänkpress raw 3x20x20kg 2x10x60kg 10x80kg 6x100kg 5x120kg 5x150kg
Bandbänkpress 100kg tryck 3x25kg 3x70kg 2x100,120,140,160kg 1x170kg
Hantelpress 8x39,70,86.5kg
hantellyft åt sidan 2 set
Kändes inte helt 100% med lätt förkylning och skit. Iofs samma styrka som förra gången i bandbänken. Tycker personligen att det är tyngre med banden än vanliga vikter. T.ex skulle jag aldrig göra 15 reps på 100+100kg.
Hantelpress 8 reps med 86,5 kilos hantlar. Lite smårsur att vänstra hanteln inte la sig till ro i handen utan svajade fram och tillbaka och jag tappade all momentum. Blev stopp i botten på de flesta. Men det tränar ju bättre...
Har ju aldrig kört hantelpress föräns nu i år då jag kör den nu som då. Orsaken varför jag kör hantelpress är för att skapa mer stabilitet i vanlig bänk samt att ombyte förnöjer!
prrrrr tack boyz för hjälpen idag.
Tyckte bootcampet för din del koffe var mycket bra. Du skall tänka dej att du i princip är lika stark efter bootcampet som du var som bäst. Och då har du 2 månader av sprit, fitness och vila bakom dej med endast ett fåtal slarviga bänkpass.
Även tasken förvånade mej idag. 130kg + raw skulle nog gått!
edit: Tack ekarn! Jo bandpressen är nog den övning där man kommer ner på jorden och får smaka på kobajset. Är aldrig lätt på nåt vis!
Ja, nästa vecka skall jag försöka på 8x91kg vilket torde gå.
Ja jag rekommenderar bandpressar med mycket tryck. Då kommer man verkligen ner på jorden. Har kört med 130kgs tryck som mest. Man får svinjobba redan med 50kg då. Och i.o.m att jag spänner bandet under min tjocka bänk så är det mycket tryck hela tiden.
Orsaken varför man blir rätt klen i bandbänk med HÖGT tryck är att man får jobba mycket i den negativa fasen. Man kan inte släppa på det minsta eftersom man blir fast i råttfällan då. Stor skillnad mot då man har ett svagt band som knappt gör motstånd.
Ja, nästa vecka skall jag försöka på 8x91kg vilket torde gå.
Ja jag rekommenderar bandpressar med mycket tryck. Då kommer man verkligen ner på jorden. Har kört med 130kgs tryck som mest. Man får svinjobba redan med 50kg då. Och i.o.m att jag spänner bandet under min tjocka bänk så är det mycket tryck hela tiden.
Orsaken varför man blir rätt klen i bandbänk med HÖGT tryck är att man får jobba mycket i den negativa fasen. Man kan inte släppa på det minsta eftersom man blir fast i råttfällan då. Stor skillnad mot då man har ett svagt band som knappt gör motstånd.
Hur fan gör ni Freddi för att veta vilket bandtryck det blir när du spänner dom grova banden under bänken så??