Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-22, 20:43   #196
Gnusram
Registered User

Gnusrams avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
klart jag får träna!!!
Självklart! Rak i ryggen så går det bättre nästa gång.

Med just den biten alltså, resten verkar ju gå bra redan.
Journalen

Gamla filmsnuttar: Knäböj Ryckdrag Stötmark
Gnusram är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 20:49   #197
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Här skulle jag fota för att se om det händer ngt på benen, å så ser det värre ut? Men jag antar att det är ljus, vinklar å sånt. Men ser ju fasen.. butch ut.
Ser väldigt snyggt ut snarare, bra form också. Hardcore att reppa loss på fullmag i alla övningar också

En nia!
Gammal 2009-03-22, 21:01   #198
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Holy fffffuuucking shit!! Har har vi muskelmassa!
Really? Tycker mest det ser ut som lite för mkt volym, om det bara vore muskler vore jag mindre å gladare. Men jag tappar vikt så himla skumt, inget i midjan, massor på roompaahn, inget nämnvärt på benen men mkt på armarna å tuttar.

Men visst, jag kan headbanga med dig.. (vilken låt?)

Citat:
Ursprungligen postat av Gnusram Visa inlägg
Självklart! Rak i ryggen så går det bättre nästa gång.

Med just den biten alltså, resten verkar ju gå bra redan.
Tja, idag var nog en självförtroendedipp men ska våga befinna mig varsomhelst på gymet. Ingen social fobi ngn stans annars så varför där - gillar ju att träna? Känner mig naken där trots långärm + benat.. knept.

Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Ser väldigt snyggt ut snarare, bra form också. Hardcore att reppa loss på fullmag i alla övningar också

En nia!
Ni är söta.. Tack.. Men knappast snyggt, bra form å hardcore (även om det var fint sagt), däremot ser jag för tillfället lite "butchig" ut och "fullmag" tror jag inte går att översätta till andra maskiner. Det är sk "switching"maskiner som man liksom står i i alla övningar, var länge sedan jag testade vanliga maskiner.

Men "switching" borde vara lättare eftersom jag knappast borde bli starkare på vlcd/lcd (å andra sidan tillvänjer sig väl leder och teknik osv fortfarande).

Bla, bla bla... Jättekul att ni kikar in och kommenterar iaf! tänkte faktiskt inte posta bilden först men ni dog ju inte av det, å inte jag heller.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 21:14   #199
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Såna häringa maskiner är det: http://www.onsitefitness.co.uk/switching.asp

Gammal 2009-03-22, 21:50   #200
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
.. knept.

tänkte faktiskt inte posta bilden först men ni dog ju inte av det, å inte jag heller.
Ja du är allt lite knep ibland och jo, jag dog typ! Av avundsjuka då, cp vader!!!!11
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 23:26   #201
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Ja du är allt lite knep ibland och jo, jag dog typ! Av avundsjuka då, cp vader!!!!11
Knep, cp.. jo jag tackar!

Dock tror jag att det är only @ kolo folk kan ha den synen på timmerstockar till tjejben..

(skulle gärna vilja slimma benen duktigt, kommer m tiden kanske.. tipsa gärna den som har knep, vill inte ge upp myten om punktförbränning!).

Gammal 2009-03-23, 16:26   #202
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Reg.datum: Sep 2007
smygkikat igenom hela journalen nu och är väldigt impad. önskar mig en helkroppsbild så man får lite mer sammanhang och inte bara en arm här, ett ben här och ett huvud där. har inte photoshop på hemdatorn nu nämligen
keep up the goodies! hmm kan man missuppfatta det sista tro?! jaja keep up the good work då :/
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 22:00   #203
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
smygkikat igenom hela journalen nu och är väldigt impad. önskar mig en helkroppsbild så man får lite mer sammanhang och inte bara en arm här, ett ben här och ett huvud där. har inte photoshop på hemdatorn nu nämligen
keep up the goodies! hmm kan man missuppfatta det sista tro?! jaja keep up the good work då :/
Jag är bäst i små doser.

Men tack, kul att du kikade in och självklart ska jag keepa up the goda worket! Imponerande att du pallade kika igenom! Ska fundera på det där med helkropp.

Idag lyssnade jag på Neco, smart tös det där, Yoga passade nämligen en sengångare som mig finfint! Mår gott i kroppen nu, i början av passet brände det lite av träningsvärk i muskelfästena i ryggen och kändes som om jag skulle må gott av massage, efter passet kändes det som om jag varit på massage.. Känns inte som att jag tränat, men mådde gott av det! Ska kika mitt schema, kommer definitivt gå fler pass.

Så en timmes yoga, en timmes prommis var dagens träning.

(Igår åt jag 5 g sötmandlar och 30 g vitkål på kvällen om nu ngn skulle vara jättenyfiken (skriver bara for the record). )

Maten idag:
Kesella 136 kcal + björnbär 45 k,
Ugnsbakad lax 275 kcal + wok 55 k + tomatsås m rostad vitlök 45 k,
Apelsin 87 kcal + banan 30 k,
2 ägg 197 kcal,
Blodpudding 274 kcal + lättinade hallon (osötade) 61 k + vitkål 45 k
= 1250 kcal.

Hoppas jag kan klämma in ett träningspass på jobbet imorrn, har en ledig stund på onsdag annars. Gött!

Gammal 2009-03-23, 22:03   #204
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Shit Yoga och grejer? Är det skönt ?
Gammal 2009-03-23, 22:07   #205
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Shit Yoga och grejer? Är det skönt ?
Det fick mig att tänka på att föda barn....

Pga: Gick på gravidyoga när jag var gravid, och det var stor skillnad att vara 45 kg lättare + inte vara höggravid, vilket säkert påverkade min upplevelse idag - kände mig smidig, men då jämför jag ju med det jag just beskrev haha.. Men seriöst: rekommenderar verkligen gravidyoga. Har man övat på att styra bort tanken på att ngt är obekvämt hjälper det till när man föder, d tyckte iaf jag.

Gammal 2009-03-23, 23:13   #206
CVN
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Ser oerhört bra ut Lellan, bara en liten fråga du skrev tidigare i ett inlägg när du åt Risgrynsgröt att den innehöll typ 60 kcal, är det någon speciell risgrynsgröt du åt eller tog du bara väldigt lite?
CVN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 23:23   #207
Madame
Madamp!

Madames avatar

Citat:
Det fick mig att tänka på att föda barn....

Pga: Gick på gravidyoga när jag var gravid, och det var stor skillnad att vara 45 kg lättare + inte vara höggravid, vilket säkert påverkade min upplevelse idag - kände mig smidig, men då jämför jag ju med det jag just beskrev haha.. Men seriöst: rekommenderar verkligen gravidyoga. Har man övat på att styra bort tanken på att ngt är obekvämt hjälper det till när man föder, d tyckte iaf jag.

Jelp, vad är det för journal jag hamnat i? Yoga OCH gravidsnack i samma inlägg?! (Själv är jag livrädd för graviditeter och sånt och yoga har jag provat flera gånger men det är inte min grej om jag uttrycker mig ödmjukt
Men nu ska jag kanske inte vara så ego, det här är ju ändå DIN journal )

Det verkar som att du fastnade för yogan där, så jag glädjer mig för dig
Gammal 2009-03-23, 23:45   #208
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av CVN Visa inlägg
Ser oerhört bra ut Lellan, bara en liten fråga du skrev tidigare i ett inlägg när du åt Risgrynsgröt att den innehöll typ 60 kcal, är det någon speciell risgrynsgröt du åt eller tog du bara väldigt lite?
Tack!

Jag tog väldigt lite, det är min melodi nu för tiden om jag är sugen på något. "Smaka.. känn efter... vill jag ha mer?" Oftast är jag nöjd. Blev tex 1/3 banan när jag åt frukt idag.

Och ikväll, tog lite senare 50 g blodpudding och 100 g hallon + lite vitkål för att fylla upp "nöjdhetskvoten" (så hamnar på 140 kcal till idag; 1390 kcal totalt alltså). Mår jättebra med hur jag äter nu. Visst, jag ska absolut höja upp, men jag jobbar med mitt ätbeteende och vill inte tvinga mig avstå mat el tvinga i mig mat. Mat ska vara gott, närande och avdramatiserat - mår bäst då har jag insett.

Citat:
Jelp, vad är det för journal jag hamnat i? Yoga OCH gravidsnack i samma inlägg?! (Själv är jag livrädd för graviditeter och sånt och yoga har jag provat flera gånger men det är inte min grej om jag uttrycker mig ödmjukt
Men nu ska jag kanske inte vara så ego, det här är ju ändå DIN journal )

Det verkar som att du fastnade för yogan där, så jag glädjer mig för dig
Ja, jag får tacka Neco för tipset!

Alltså, jag ÄLSKADE att föda barn.. det var jävlarimamma det grymmaste, coolaste och mest hisnande "livet-på-sin-spets" - upplevelse som knockar allt jag tidigare varit med om. Så "bör" man kanske inte snacka om att föda, men jag skulle LÄTT föda barn en gång i månaden (om jag slapp ta hand om alla). Jag har aldrig känt mig så jävla bra som när jag gjorde det, (å så fick man ju en avkomma på köpet också!! haha..), men förstår att andra kan ha andra upplevelser.

Yoga var väl en påminnelse om den tiden, eftersom jag inte testat det varken förr el senare.

Jag är en sucker för allt där man får en känsla av "flow" och är totalt inne i sig själv samtidigt som man är ett med allt (flumfaktor hög?). Typ längdskidåkning, spinning, yoga (?), nakensaker, föda barn.

Andra gillar att hoppa fallskärm, bungyjump, köra fort, tävla mot andra och sånt där som jag rakt inte förstår mig på och aldrig skulle utsätta mig för. Eller att ha samma rutiner varje dag, läsa en bok, sitta under en korkek, bo ensam på ett berg - sånt jag själv bara gillar i väl avvägda doser.. (åh, känner flumtråd p g..)

Gammal 2009-03-24, 00:08   #209
Madame
Madamp!

Madames avatar

Citat:

Alltså, jag ÄLSKADE att föda barn............
Waow....

Citat:
Jag är en sucker för allt där man får en känsla av "flow" och är totalt inne i sig själv samtidigt som man är ett med allt (flumfaktor hög?). Typ längdskidåkning, spinning, yoga (?), nakensaker, föda barn.
Ja flow är fint! när man hamnar i trans och känner att man är i en egen parallell värld (flumvarning, omg! men hittade ingen bättre formulering...) där det känns som att ingen kan se en eller störa, bara man själv kan se ut men man skiter i det för man är så inne i sitt eget, och tiden finns inte.

Ditt bästa flow var alltså när du födde barn?!! Mitt rekordflow måste nog ha varit när jag satt och pluggade matte i nio timmar i sträck utan mat eller nånting, men jag undrar hur jag hamnade där, matte liksom wtf? men det var vackert!
Gammal 2009-03-24, 00:10   #210
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Waow....

Ja flow är fint! när man hamnar i trans och känner att man är i en egen parallell värld (flumvarning, omg! men hittade ingen bättre formulering...) där det känns som att ingen kan se en eller störa, bara man själv kan se ut men man skiter i det för man är så inne i sitt eget, och tiden finns inte.

Ditt bästa flow var alltså när du födde barn?!! Mitt rekordflow måste nog ha varit när jag satt och pluggade matte i nio timmar i sträck utan mat eller nånting, men jag undrar hur jag hamnade där, matte liksom wtf? men det var vackert!
Huvudsaken, själv njöt jag av högskoleprovet!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:34.