2009-03-01, 19:48
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Neco
Hur länge tänker du hålla på med sånna här matpåpåsegrejer? Tills du når viktmålet?
|
Nä, tror inte det. Alltså, jag har blivit för tok på bekväm osv så jag borde trappa av nu är väl tanken, känns ju inte så hälsosamt att dricka pulver. Men kör iaf på tills 9/3 då jag ska kolla mig hos läkaren.
Citat:
Jag röstar också för hela den här grejen med att tillvänja sig med bikini osv hemma i sin egen vrå. Sen så röstar jag för yoga som variatin till vilan/ta lite luft när du inte är på topp. Lite österländskt lugn har nog aldrig skadat någon (även om jag som nybörjare lider i ganska många av ställningarna  )
|
Bikini kan vi nog glömma helt, men jag springer runt i linne å trosor/mysbrallor hela tiden inne nu så man ska aldrig säga aldrig!
Har bara gått på gravidyoga men gillade det då, ramlar jag över ngt pass så testar jag.. Har pilates på dvd men kan helt klart tänka mig att testa en yogadvd. Vem vill inte lida liksom?
Såå... idag;
Ätit (helskum mat, jag vet, barnkalas):
2 påsar á 100 kcal/st
20 kcal lättmjölk
1 stor bit princesstårta
1 ballerinakaka
1 kanelgiffel
1 varmkorv med bröd, 1 tsk senap + 1 tsk ketchup u socker
1 liten hamburgare (MacDonalds).
Ska sova över på jobbet nu och har med mig en påse el 120 kcal björnbär om jag blir sugen. Med andra ord har jag inte ätit mat idag, om man inte räknar den där lilla hamburgaren..  Men gott har det varit!
Träningen: 1 h rask prom, 5 minuter rodd, latsdrag 12x3, rodd 10, 11, 13 (tyngre och tyngre men kändes allt lättare), axelpressar 10x3 (högsta vikten någonsin, den var låg, men starkt för att va mej), bröstpressar 10, 9, 10 (här gick det lite sämre), tricepspressar 10, 11, 15 (här drömde jag om att gå hem el slå ngn), rumpmaskin 15x3 (plågsamt fan! Min rumpstuns is gone.. ). Tung mage 10x3. Sen.. så kör jag fullmag knäböjsmaskin som känns lätt, lätt lätt? (12, 11, 11)
Då blev jag så glad att jag körde lite sneda crunches och tom stretchade vilket typ aldrig händer (bör fixa till det).
Sen har det varit barnkalas för hela slanten, trött Lella over´nout..
|
|
|
2009-03-02, 19:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
hej!
har läst journalen och sett dina bilder. jag är 1 cm kortare och 30 kg lättare än du, men ser nästan ut som du (vad jag kunde se frånbilderna).
har lite svårt att tro att du väger så mycket mer än jag.
men, bra jobbat!!! kör hårt, det blir bra!
|
|
|
2009-03-02, 22:22
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av zowie
hej!
har läst journalen och sett dina bilder. jag är 1 cm kortare och 30 kg lättare än du, men ser nästan ut som du (vad jag kunde se frånbilderna).
har lite svårt att tro att du väger så mycket mer än jag.
men, bra jobbat!!! kör hårt, det blir bra!
|
Kameran drar ifrån 30 kg?  Nja, nog tycker jag att du ser mkt slankare ut, men vi får köra hårt båda två - blir toppen!  Tack för pepp!
Idag har jag inte tränat, bara sprungit runt på stan, städat och så. Har chockerande mkt fritid med nya jobbschemat känns det som. Ledig imorrn, då blir det träning och frissan... Ska få 10 min hårbottenmassage också, gött!
Blev en konstig matdag idag också, bjöd på lite mer födelsedagsfika (jag har INTE ätit pannkakstårta och blåbärsbakelser, men var grymt sugen!).
Maten: 100 kcal broccoli, 1 påse 100 kcal, spenatsoppa 110 kcal, 2 ägg 140 kcal, ½ skiva mjukt bröd 30 kcal, ost 70 kcal och 170 kcal wokgrönt med vitlök, 20 kcal lättmjölk. Jo, 1 tsk vaniljkräm också (från blåbärsbakelse), okänt antal kcal. = 740 kcal (exkl vaniljsås).
Blev ju inte alls många kcal nu när jag räknat ihop, kanske ska ta en påse till så jag får lite skjuts till träningen imorrn!
|
|
|
2009-03-02, 22:24
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
vikten går stadigt nedåt?
|
|
|
2009-03-02, 22:29
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
vikten går stadigt nedåt? 
|
Morgonvikten pendlar mellan 88,6-89 kg.. så inte så jättemkt, men däremot håller min rumpa på att försvinna??
Och jag inbillar mig inte, om man kan tänka sig byxor som "kupstorlekar" så har jag gått ner en kupstorlek och det var ju inte direkt vad jag ville... men har ju 15-20 kg till att gå ner så det kommer väl ske lite proportionsändringar på vägen kanske.
Just nu är det rumpan jag tappar...
|
|
|
2009-03-02, 22:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Just nu är det rumpan jag tappar... 
|
Jag tycker det känns så för mig också! men förhoppningvis så kommer lår och mage följa efter så att det det blir i rätt proportioner till slut. Du får kompensera rumptappet i efterhand med mycket benböj
|
|
|
2009-03-03, 18:41
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Jag tycker det känns så för mig också! men förhoppningvis så kommer lår och mage följa efter så att det det blir i rätt proportioner till slut. Du får kompensera rumptappet i efterhand med mycket benböj 
|
Ja, låter vettigt! Får stretcha i förebyggande syfte isf, vill minnas att jag har superstela muskler på framsidan vad. De är bulliga också, ser skitskumt ut, har aldrig sett andra med bulliga såna fram men nu ska jag inte va gnällig (men det är inte snyggt, vadmuskler ska hålla sig på baksidan).
Idag: ett störtlöjligt pass till följd av tidsbrist (pga att jag kikade på gardinrea. Jösses liksom... jag inte bara tokbantar, prioriterar tydligen att shoppa gardiner också..  ).
Det störtlöjliga passet: 5 min roddmaskin, axlar 10 (tungt för att va mej) 13, 13 (lite lättare), rodd fullmag 10 x 3, latsdrag (suupersvag.. ) 7, 9, 8, Knäböjsmaskin (mitt hår fastnade så.. hrrm) 7 st.. Sen 10,12,12 fullmag mage - sved som attan!
Ja, det var alles. Å 1 h rask prommis.
Dagen fortsatte i kärringens tecken med hårinpackning, hårbottensmassage  , bryn och fransfärg + plock, hårklippning (1 dm!). Fick en kopp wienermelange där, kändes som koffeinkakaosocker rakt ut i blodet.. åt en Extra delight dropstablett till.
Maten: Har ju ingen aning om wienermelangens innehåll (kopp ca 1½ dl från maskin?) men resten: 2 påsar á 100 kcal st, ½ banan 50 kcal, köttfärssås 200 kcal (lök, svamp, torkad vitlök, krossade tomater och jo - det fanns visst ngt spår av köttfärs där..) med 35 kcal gröna bönor.= 485 kcal (exkl den där "wienern" m tablett. Glömde ta påse efter jag skrev igår men ikväll ska jag ta en el två).
|
|
|
2009-03-03, 20:06
|
|
|
Ge mig en igloo
|
|
|
|
2009-03-05, 07:20
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Igår vetefasiken vad jag sysslade med, skärpning!
Åt 1 påse och en weight watchers thai grön curry, ½ dl lättmjölk och 2 sockerfria halstabletter på hela dagen. Blir typ 380 kcal exkl halstabletterna. Hade fullt upp med jobb, sen målade jag och verkligen däckade..å glömde visst bort att åtminstonde slurpa i mig ngt.
Idag stannade vågen på 86 men antagligen glömde jag dricka också så den siffran kan vi lätt glömma. Pinsamt dåligt jobbat. 1 h rask prom gick jag förresten.
Idag har jag redan börjat med 2 ägg, och ska ha med lax till matlåda osv och rent generellt skärpa mig så jag slipper skämmas över nästa inlägg.  Får påminna mig om målet, mer hälsosam och mer sunt förnuft!
|
|
|
2009-03-05, 08:01
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Vad ska man säga, måltid för en sparvunge!!
Bra att du är medveten om det iaf.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2009-03-05, 23:35
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Vad ska man säga, måltid för en sparvunge!!
Bra att du är medveten om det iaf.
|
Ja, idag har jag åtminstone käkat som en skata.. el nåt.. Blir mer mat i helgen då vi ska hälsa på mina föräldrar.
Käkat: spenatsoppa 100 kcal, 3 små ägg 210 kcal, lax 200 kcal, wokgrönt 70 kcal, 40 kcal lättmjölk och en påse 100 kcal = 720 kcal.
Idag har jag jobbat från 10 och ska vara kvar här till 8 imorrn bitti, pga lite missöden imorse (spräckte mitt handfat å sånt smart) blev det ingen träning, 40 min rask prom är dagens promenad förutom sprungit i trappor på jobbet.
Tänkte hinna träna innan tåget imorrn, blir väl summering av en trevlig helg sen får jag hoppas!
|
|
|
2009-03-05, 23:38
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Blir du inte stressad? Du verkar göra hur mycket som helst varje dag, på väldigt lite mat dessutom
|
|
|
2009-03-05, 23:51
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Blir du inte stressad? Du verkar göra hur mycket som helst varje dag, på väldigt lite mat dessutom
|
Nä, är nog snarare motsatsen till stressad.. jobbet är ganska lugnt och fritt. Fast när jag jobbar så långt pass finns det ju inte så mkt tid att spela med på fritiden eftersom jag har barn som jag hämtar upp ett par timmar efter jobbet imorrn å så (han är hos sin pappa om ngn skulle oroa sig..  ).
Har upptäckt hur stark vanans makt är, trivs jättebra med käket och levandet just nu, fast jag borde se fram emot att öka på maten. Men inser ju att nuläget är högst tillfälligt, på måndag konsulterar jag läkare ang käket dessutom och tänker be om råd och att de tar lite prover.
Men är förvånad själv faktiskt, över hur trevlig "svältkicken" tydligen är - men jag är iaf såpass vid sans att jag inser att det är ju det som får mig att må bra, och inte att upplägget är "hälsosamt".
|
|
|
2009-03-08, 21:50
|
|
|
Ge mig en igloo
|
En helg av total inaktivitet hemma hos föräldrarna i dalom (med min superkrasslige och hostige son, därav inaktiviteten.. en halvtimmes prommis sen vi satte oss på tåget i fredags lunch typ).
Skrev upp maten iaf, inaktivitet främjar ätande!
Mat fredag, lördag, söndag:
1 kg wokgrönt
½ kg blomkål, broccoli, morötter
6 hela ägg + 1 vita (stora från granngårn, ingen våg, säg 75 g/st?)
2 st buljong=1 liter=(50 kcal om jag minns rätt)
ca 100 g hokifilé
ca 125 g rödingfilé
10 vindruvor
1 ½ dl mellanmjölk
2 små äpplen
2 osötade skorpor
1 bit mörk choklad
2/3 dl blåbär
2 msk hjortronsylt
2 dl lättfil
1 ring färsk ananas
2 msk lingonsylt
2 msk kakaopulver (det+lingonsylten+lite lite vatten= smakar preciis som lingonpraliner, yummie!)
1 hembakt semla, rätt liten, men rätt mkt mandelmassa på.. 
3 apelsiner
2 knäckemackor (hembakt, men i stl som skivor)
1/3 brk makrill
2 påsar naturdiet
5 extra drops halstabletter
Fast jag är för slö nu för att orka räkna på det, så lite onödigt att jag orkade skriva upp.. vägde 88,4 kg alldeles precis iaf. Intresseklubben antecknar, va?
Har iaf haft en himla skön helg, trots krassel hos mini-me, mkt kramar å skratt blev det ändå..
En kass bild på världens blekaste ben är det enda jag producerat i helgen.. kriiitviiit...
|
|
|
2009-03-09, 20:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Vore ju kul om man kunde få se en helhetsbild istället för små arm bilder hela tiden :>.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:06.
|

|