Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-03, 23:04   #5011
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av DevilDoll Visa inlägg
Håller med dig! Fast det känns fel fel fel när de förutom träningspondus har testoakne och mansröst. Brrr...

Och förresten, MÅSTE du köra OL-grepp på frontböjarna? Amatörgrepp är bättre än urkasst grepp eller rentav inget grepp. Så har jag resonerat iaf och frontböj är numera min favoritövning!
Haha, ja riktigt så hårda damer behöver det inte vara =)
Jag tror OL-greppet är mer fördelaktigt, så de vore trevligt om jag kunde lära mig det. Annars får jag väl experimentera, bakböj fungerar det också om jag bara får upp smidigheten (VM i stretching 2009?).

Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Nope, min som jag använt till min deff m.m
Du fick PM! =)

Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Lomanders bearnaise är fan flytande guld, ät så mycket du bara kan
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Haha va tvungen o kolla i kylen om det va samma sås som jag just friat till och visst fan va de det Funkar till allt
Hahah, Lomanders är KUNG. Ännu bättre blir det om man tar lite Sambal Oelek i, det ger lite sting till det och tar fram mer smak. Inte mkt, rör bara ner ett kryddmått i en sådan där liten burk. Perfa.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-03, 23:05   #5012
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lostsoul4ever Visa inlägg
Läste om Lohmanders bea i din journal..
Ditt lilla svin. Nu kan jag fan inte sluta äta den.
Frugan hittade mig i köket ätandes den med en sked.

Bland det godaste jag smakat..........
garvade gott åt denna... kul att det är fler som hajjar vad jag menar

Journalen
Gammal 2009-01-03, 23:06   #5013
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Haha, ja riktigt så hårda damer behöver det inte vara =)
Jag tror OL-greppet är mer fördelaktigt, så de vore trevligt om jag kunde lära mig det. Annars får jag väl experimentera, bakböj fungerar det också om jag bara får upp smidigheten (VM i stretching 2009?).

Du fick PM! =)

Hahah, Lomanders är KUNG. Ännu bättre blir det om man tar lite Sambal Oelek i, det ger lite sting till det och tar fram mer smak. Inte mkt, rör bara ner ett kryddmått i en sådan där liten burk. Perfa.
Finns ju en Lomanders med "HOT FLAVA" Ganska lagom med sting i den
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-03, 23:07   #5014
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Jag misstänker att du höll underarmarna i det närmaste helt lodrätt och överarmarna intill kroppen i frontböjen? Då gör det lätt ont i bl.a. handlederna.

Tryck isåfall fram/upp armbågarna mer, nästan så att överarmarna blir parallella med golvet i startläget. Typ såhär:

Det var så jag försökte, men jag har problem o få armbågarna framåt och handlederna bakåt typ.. handlederna vill vrida på sig, så hade det varit en EZ-stång så tror jag det hade gått bättre. Sedan hade jag svårigheter o få ner handlederna mot nyckelbenet liksom... bicepsen tar ju i?. ... hade jag lagt stången på huvudet hade gått bättre

Journalen
Gammal 2009-01-03, 23:15   #5015
Vezzlan
Registered User

Vezzlans avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Det var så jag försökte, men jag har problem o få armbågarna framåt och handlederna bakåt typ.. handlederna vill vrida på sig, så hade det varit en EZ-stång så tror jag det hade gått bättre. Sedan hade jag svårigheter o få ner handlederna mot nyckelbenet liksom... bicepsen tar ju i?. ... hade jag lagt stången på huvudet hade gått bättre

Till en början kan du köra med tre fingrar, greppa stången med pekfinger, långfinger och tumme, låta ringfinger och lillfinger "hänga löst", trycka upp armbågarna så de pekar framåt och sen nöta, nöta, nöta och vänja sig! Tillslut blir du så smidig som övningen kräver.
Vezzlan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-03, 23:21   #5016
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Vezzlan Visa inlägg
Till en början kan du köra med tre fingrar, greppa stången med pekfinger, långfinger och tumme, låta ringfinger och lillfinger "hänga löst", trycka upp armbågarna så de pekar framåt och sen nöta, nöta, nöta och vänja sig! Tillslut blir du så smidig som övningen kräver.
hmm, det ska testas!
jag har tagit fram golvmoppen här hemma, ska prova med den imorgon.
Är det OK om man låter armbågarna gå rätt så mkt ut sidledes? Gör jag det så känns det bättre, om armbågarna får bilda ett V liksom.

Journalen
Gammal 2009-01-03, 23:23   #5017
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
hmm, det ska testas!
jag har tagit fram golvmoppen här hemma, ska prova med den imorgon.
Är det OK om man låter armbågarna gå rätt så mkt ut sidledes? Gör jag det så känns det bättre, om armbågarna får bilda ett V liksom.
det är inte ok, då kallas det för mesböj och sånt vill ingen se i denna journal.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-03, 23:27   #5018
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
det är inte ok, då kallas det för mesböj och sånt vill ingen se i denna journal.

Ju mer jag pressar ihop dem desto mer måste jag vrida upp handlederna och då börjar det strama så in åt h-e i underarmarna, jag får fan kramp o köra utan stång :P

Journalen
Gammal 2009-01-03, 23:30   #5019
erks
Registered User

erkss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Håll ett bredare grepp och se vad som händer.
erks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-03, 23:33   #5020
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av erks Visa inlägg
Håll ett bredare grepp och se vad som händer.
Något säger mig att man ska inte maxa i bänk dagen innan, axlarna känns som meloner o är typ i vägen hur mkt som helst..

aja, bilder kommer på mig och golvmoppen...

Journalen
Gammal 2009-01-03, 23:41   #5021
Vezzlan
Registered User

Vezzlans avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:

Ju mer jag pressar ihop dem desto mer måste jag vrida upp handlederna och då börjar det strama så in åt h-e i underarmarna, jag får fan kramp o köra utan stång :P
Jag tror du vinner på att köra med skivstång, du har minst 20 kg som tvingar ner stången, moppskaftet får du pressa ner av egen kraft, vilket gör det något knöligare?

Som erks skriver, laborera lite med bredden på greppet. Det stramar lite i början, men sen är det skönt.
Vezzlan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-04, 00:01   #5022
Ekman_
Registered User

Ekman_s avatar

Reg.datum: Jun 2008
Ser jag dig nästa gång du kör frontböj så kan jag nog hjälpa lite, tror jag har fått till tekniken ganska bra

Bra pass iövrigt
Ekman_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-04, 00:14   #5023
AFanatic
Registered User

AFanatics avatar

Reg.datum: Mar 2003
Jag hade också problem i början innan jag blev van vid OL-greppet i front, men det är bara att nöta. Värma ett par set på stången och sen lägga på mer vikt. Det är ju lättare att inte tippa framåt på vägen upp också, om du försöker hålla överarmarna horisontella. Så det finns fler fördelar med att "hålla upp armbågarna" och du blir betydligt stabilare om du håller armarna i linje framåt och inte utåt sidorna från kroppen.

Jag brukar lägga stången ganska nära främre och mellersta deltoideus ursprung - alltså strax under/framför nyckelbenet, precis där muskelbuken börjar, med en axelbred fattning. Håller man upp armarna parallellt med golvet så blir det ett naturligt stopp iom att axlarna "kommer ivägen" för stången, som då inte flyttar sig.

Tips eller något.
Gammal 2009-01-04, 12:02   #5024
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Vezzlan Visa inlägg
Jag tror du vinner på att köra med skivstång, du har minst 20 kg som tvingar ner stången, moppskaftet får du pressa ner av egen kraft, vilket gör det något knöligare?

Som erks skriver, laborera lite med bredden på greppet. Det stramar lite i början, men sen är det skönt.
Tänkte prova med två skurhinkar på med vatten i..

Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_ Visa inlägg
Ser jag dig nästa gång du kör frontböj så kan jag nog hjälpa lite, tror jag har fått till tekniken ganska bra

Bra pass iövrigt
jajamen det får du gärna göra.

Citat:
Ursprungligen postat av AFanatic Visa inlägg
Jag hade också problem i början innan jag blev van vid OL-greppet i front, men det är bara att nöta. Värma ett par set på stången och sen lägga på mer vikt. Det är ju lättare att inte tippa framåt på vägen upp också, om du försöker hålla överarmarna horisontella. Så det finns fler fördelar med att "hålla upp armbågarna" och du blir betydligt stabilare om du håller armarna i linje framåt och inte utåt sidorna från kroppen.

Jag brukar lägga stången ganska nära främre och mellersta deltoideus ursprung - alltså strax under/framför nyckelbenet, precis där muskelbuken börjar, med en axelbred fattning. Håller man upp armarna parallellt med golvet så blir det ett naturligt stopp iom att axlarna "kommer ivägen" för stången, som då inte flyttar sig.

Tips eller något.
Bra tips där!
Jag verkar ha två problem.... jag får inte ner handlederna mot nyckelbenet/axeln alls, utan det tar stopp pga mina biceps och jag har svårt att vrida handlederna så mkt som behövs. Vänder jag på armarna så jag har knogarna uppåt så går allt hur fint som helst, lol.

Nåja, jag får prova o nöta o nöta, det är bara smärta i leder o annat, så det överlever jag väl.

Journalen
Gammal 2009-01-04, 12:05   #5025
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Jag misstänker att du höll underarmarna i det närmaste helt lodrätt och överarmarna intill kroppen i frontböjen? Då gör det lätt ont i bl.a. handlederna.

Tryck isåfall fram/upp armbågarna mer, nästan så att överarmarna blir parallella med golvet i startläget. Typ såhär:

Hmm, jag ser på den där videon att snubben tar ju inte stången i "handskålen", utan på fingerspetsarna. Är det korrekt utförande? Det är ju en decimeters skillnad mot för att ha den mot tummen och stora innerhanden liksom?

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:40.