Japp, mumin-katana storlek 14 med insydda armar och offensivt nerdragen tröja ger bra kick. Men visst är felix rawstark oxå. Körde 3x8x87,5kg igår raw.
Den som inte tror på Felix bedrifter så titta på första bilden att de facto stången är i luften.
Ang dina raw-bänkar så syns det du tappar brygga eftersom du kör,svårt att hålla spänningen i ryggen under 15 reps på såpass tung vikt.
Tycker dock att det ser ok ut när du börjar...bra pressat
Ingen som reagerat på hur min bänkteknik såg/ser ut då jag är trött i trapsen&bröstryggen!?!?!?
Dagens träningsvärk:
1. Traps&bröstrygg: totalt söndermalat. Iofs trött redan innan passet igår.
2. Underarmar: Svårt att öppna händerna
3. Axlar: Sleeeeeeeten
4. Bröst: Tjooolahopp, GRATTIS BRÖSTMAFFIAN! Jag skyller dock på min bristfälliga teknik igår.
5. Triceps: Även jäkla sliten här men inte som då jag bänkar med min normala stil.
Ja, djäklar. Såg klippet först nu och man kunde nog ana att det skulle bli på detta sätt. Glider inte händerna ut en liten bit och du inte riktigt låser ut samtliga reps? Båda sakerna torde resultera i mindre tricepsengagemang. Hursomhelst ett riktigt maffigt pass och visst är det mysigt med lite tuttvärk
Felix kommer bli grym när han väger fullt i 52:an.
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Ja händerna kanske glider ut en anng faktiskt. Men tycker nog att jag låser ut samtliga reps. Kanske ser ut lite som att jag inte låser ut på de 5 första repsen men jag tycker att det är mer att jag snabbt låser ut och vänder i toppen snabbt än att jag lämnar det med midoteläge?
Tack alla!
Japp nitro du har rätt man skall sporra dem i vad de än väljer. Så har min farsa gjort och det blev bra.
Roddmaskin 4 minuter
smalbänk i smith 10cm mjuk kloss 20x7,5kg 10x27,5kg 10x57,5kg 6x87,5kg 6x107,5kg 6x127,5kg 6x167,5kg 8x177,5kg
Latsdrag 10x80kg 10x100kg 10x136kg
biceps i cablecross 3 set
benpress 3 set
magmaskin 4 set
ab-rotator 4 set
Lockouts smithmaskin 2x20x57,5kg
Ett allt i allo pass på Åkes gym. Körde igenom hela kroppen. Smalbänk i smith var nog en byggarövning som hette duga. hade 10cm mjuk kloss men det
innebar att det nog tog i bröstet på de 2 tyngsta setten.
8x177,5kg smalbänk i smith. Har dock en 10cm gummidyna under tröjan. Vikten sjunker nog in till bröstet men lite avlastning ger den nog. Tränade på ett s.k motionärsgym. Trevligt att göra sånt oxå ibland.
Så här ser det ut då en fet styrkelyftare(bänkpressare) är på fitnessgym och skall leka benpress! Monika tyckte jag såg ut som en BOLL! Grodan boll...