Logiskt exempel. En kille på 70 kg som är 24 år och har en lugnkapacitet på 3 liter och behöver syre till muskeln och kväve "även BCAA syror för att ta 120 kg ibänk. Han klarar det. 3 år senare väger den här killen 100 kg och enligt gardi har han samma lungkapacitet på 3 liter enligt hans påstående över att inte går att träna upp lungorna. Om den här personen inte hade ökat i lungkapacitet hade inte tillräckligt med syre kommit till musklerna och han hade inte klarar sitt mål på 200 kg i bänk. Han hade varit kvar på 120 kg.
Sista passet innan DM tror jag. Kör nån lätt ingång på 120 i böj, sen får jag se i mark... kanske 170-180 beroende på hur mina ben känns. Ingång i bänk blir 145.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Ingen smärta =) fan va nice... vågar du satsa lite högre i marken och böjen på DM nu? bälte lindor eller lite små ansträngande vikter i böjen med bara bälte?
Ingen smärta =) fan va nice... vågar du satsa lite högre i marken och böjen på DM nu? bälte lindor eller lite små ansträngande vikter i böjen med bara bälte?
Nä jag kör helt naken. Inte ens bälte. Gör ingång på 120 i böj, det borde gå smärtfritt. Sen får jag se om jag vågar höja. Kommer ändå inte orka göra mer än 150 och det kommer bara vara en dum risk att ta så jag stannar vid 120.
I bänken ska jag försöka göra 145-150-155 eller liknande beroende på hur lyften känns.
I marklyft går jag in på 170-180. Har varit uppe på några singlar på 200 sen skadan men fick då problem igen så stannar nog vid 180-190.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
smacka på med pers som ingång du e ju endå där för å persa inte för å vara med å tävla om medaljer. så om dagsformen känns bra så går du in på 147,5/150pannor tycker jag =)
smacka på med pers som ingång du e ju endå där för å persa inte för å vara med å tävla om medaljer. så om dagsformen känns bra så går du in på 147,5/150pannor tycker jag =)
Hinner jag värma upp och känna på vikterna innan jag bestämmer ingångsvikten då?
Citat:
Ja jag tävlade idag. Gjorde 120 böj och 180 mark. Bommade alla tre lyft i bänkpress på 147,5kg. Första lyftet sämst, andra var nära, tredje var sjukt nära. Fattar inte vad som gick fel. Har ont i bröstet, kan vara det. Sen hade jag en utmaning att gå ner i -90. Låg på 93kg i måndags och 89,6 idag så tröjan var inte så tight.
Tar igen det nästa år. Nu blir det en del grundträning och komma igång igen.
Citat:
du bommade sista bänken 5cm från färdigt lyft riktigt skummt, ändringarna jag gjorde med tröjan gav bra eftekt, du hade vikten i alla 3 lyften, men som sagt bantningen och förkylningen tar ibland de bästa krafterna
du bommade sista bänken 5cm från färdigt lyft riktigt skummt, ändringarna jag gjorde med tröjan gav bra eftekt, du hade vikten i alla 3 lyften, men som sagt bantningen och förkylningen tar ibland de bästa krafterna
Ja, det hjälpte mycket i sista lyftet när du drog i tröjan. Tack för coachningen! Var inte min dag helt enkelt. Jag är sjukt sugen på att träna nu iaf, det här misslyckandet höjde min motivation enormt.
Citat:
Haha, ska bara få arslet ur fåtöljen först. Är ordentligt sjuk nu. Har fått lock för öronen och lungorna är värre än igår. Har dock inte feber. Ska försöka få tid på vårdcentralen imorgon och se ifall det är någon bakterieinfektion (så jag kan ta antibiotika). Har varit småkrasslig i 2 veckor nu ungefär. Så förhoppningsvis ons/tors/fre blir första passet efter DM och då skrotar jag den här dagboken.
Citat:
Citat: