2008-09-19, 13:29
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert
Absolut, jag har inga bekymmer med prissättningen där, den känns moderat.
|
Alliansen heter det. "Den känns allierad" ska det vara.
|
|
|
2008-09-19, 19:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Fredag 19 september
Bänkpress
60x5, 75x4, 90x2x3, 100x5x3
Chins, brett pronerat grepp
BWx3x6
Hantelrodd
51x3x5
Bänkpress
70x5, 80x4, 95x5x3 - denna serien var seg, trött i greppet och det påverkar bänkstyrkan rätt mycket
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2008-09-20, 13:55
|
|
|
Registered User
|
Helvetes jävla.... voltaren klarar inte längre av att dölja smärtan som blir värre för varje dag. Ska ta en dubbel dos nu. Sen har jag fått feber också så nu kan jag inte vänta längre. Vad fan har hänt med mig? Har fått tid ikväll kl 19 på jourläkarcentralen så jag får gå dit och tyvärr missa delar av roddsittningen (tävlade imorse, dumt nog).
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2008-09-20, 14:53
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Men vaffan? Låt bli att belasta spirerna nu din retard innan jag tar taxi ner och delar ut nithanden! Pallra dig iväg på din 19-tid och ta det lugnt fram till dess!
|
|
|
2008-09-20, 17:36
|
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Men vaffan? Låt bli att belasta spirerna nu din retard innan jag tar taxi ner och delar ut nithanden! Pallra dig iväg på din 19-tid och ta det lugnt fram till dess!
|
Japps, lyssna nu på jrtrd här.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2008-09-20, 23:17
|
|
|
Registered User
|
Hemkommen från (nykter) sittning. Läkarbesöket var bra. De testade både urin och blod och alla värden var helt normala. När jag berättade om mina symtom sa läkaren direkt "tendonit i adduktorerna" dvs muskelinflammation i fästena hos ljumskarna. Det betyder att det inte skett några bristningar. Jag frågade flera gånger "har inga muskelfibrer brustit? så jag tappar inte permanent styrka av det här?" osv i flera desperata följdfrågor. Har fått starkare dos Diklofenak nu (50mg vs 25mg). Sen sa hon inget mer än att jag skulle ta det lugnt och besöka en sjukgymnast. På måndag har jag tid hos vårdcentralen och då hoppas jag få börja göra lite konstruktiva grejer för en gångs skull.
Ang roddtävlingen imorse var det korkat ja, men jag har följande ursäkter:
1. Vår grupp har planerat och sett fram emot det här i ett halvår
2. Hade jag inte dykt upp hade vi inte blivit fullt lag, och vi hade varken fått tävla eller festa (även om jag nu i efterhand gärna sluppit båda så hade det drabbat hela laget).
3. Smärtan har förvärrats dag för dag oavsett om jag har vilat eller om jag har varit aktiv (promenader, cykling, överkroppsträning) och rodden idag var inte alls ansträngande, det går inte att jämföra med roddträningen i torsdags som var på 10-15 gånger sträckan. Och då fick jag inga förvärrade symtom.´
Hur som haver, nu jävlar i det ska det släppa! Jag är inte trångsynt nog att jag gör ett tungt DM oavsett hur snabbt detta läker, så denna dagboken är väl i princip soptunnematerial just nu. Tro inte att jag är omotiverad/less för det. Har större och långsiktigare planer in mind. Fått lite perspektiv nu jämfört med mitt trångsynta och kortsiktiga tankesätt innan.
|
Citat:
|
|
|
|
2008-09-21, 00:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Fan va tråkigt å höra  sa han nått om hur lång tid det skulle ta innan du var back in Lifting?
Bara och hårdsatsa bänken nu eller får du inte träna alls på din medicin? joina oss på fredagar om du kan!!!!!
|
|
|
2008-09-21, 00:30
|
|
|
Banned User
|
Jag förstår fullt väl svårigheten i att skada sig och ta de fulla konsekvenserna. Hoppas det läker fint!
|
|
|
2008-09-21, 09:01
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Ta det lugnt och bli hel.
Det finns fler DM.
|
|
|
2008-09-22, 14:09
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akoral
Fan va tråkigt å höra  sa han nått om hur lång tid det skulle ta innan du var back in Lifting?
Bara och hårdsatsa bänken nu eller får du inte träna alls på din medicin? joina oss på fredagar om du kan!!!!!
|
Var på vårdcentralen nyss och snackade med en annan läkare. Smärtan är lättare nu faktiskt och han sa att nu när det gått en vecka borde det värsta vara över. Har jag ont i vila är jag inte redo för rehab, vilket jag har nu, och då blir det diklofenak och ev. kyla ner benet till smärtan går bort. När jag kan gå och röra mig normalt utan smärta ska jag börja stretcha och träna låren (så jag inte wastar muskelmassa) isometriskt i benspark, därefter excentriskt och slutligen hela bensparkar. Sen får det väl bli lätta böjar och rörlighetsövningar till jag är helt tillbaka.
22 september
Bänkpress (som vanligt med stopp)
60x5, 75x4, 90x2x3, 100x3x3, 107,5x3x2 - mycket lätta set!
"Klossbänk"
Körde bänkpress med skydden på högsta nivå så att stången studsar i dom innan den når bröstet, kanske motsvarar 3 plankor?
120kg x 1 - fail på andra repetitionen, tyngre än vad jag trodde, tror inte den ställningen är så bra att studsa i, kör tunga utlåsningar när SL-folket är där istället för den här metoden.
Latsdrag, pronerat grepp
90kg x 5
100kg x 5 x 5 - PB tror jag
Bänkpress
70x5, 80x2x4, 95x4x4
Sen hann jag inte mer. Snabbt pass, ungefär 50 minuter.
|
Citat:
|
|
|
|
2008-09-22, 14:16
|
|
|
Banned User
|
Varför benspark om det är adduktorerna det sitter i?
|
|
|
2008-09-22, 14:17
|
|
|
Registered User
|
Bra att det känns bättre =)
Tänkte fråga kan vi inte ses på gymet imorgon eller på onsdag, har tid från 13-tills gymet stänger =) så kan vi dra på dig min tröja så kan du töja den åt mig :P självklart lyfter jag upp stången åt dig!!!!
|
|
|
2008-09-22, 14:17
|
|
|
Registered User
|
|
|
|
2008-09-22, 14:28
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Varför benspark om det är adduktorerna det sitter i?
|
Just därför. Bensparken isolerar quadsen så att jag kan träna dom utan att bekymra mig om adduktorerna. Men det är inget skrivet i sten, utan jag får Känna Mig Fram (tm) och se vad som funkar och vad som inte funkar
Akoral: jag läser din journal efter varje pass, men är det något jag inte känner att jag har nåt att tillföra om så är det just bänkpress  Går det bra på onsdag?
|
Citat:
|
|
|
|
2008-09-22, 14:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Akoral: jag läser din journal efter varje pass, men är det något jag inte känner att jag har nåt att tillföra om så är det just bänkpress  Går det bra på onsdag?
|
 lite motiverande kommentarer eller dissar på min håriga bringa hade varit nice.
aaa onsdag är perfekt  fan du är en ängel!!! vilken tid
Måste nog vaxa mig gör sjukt ont när tröjan ska rätt
kom å kör tröja med oss på fredagar så är du uppe på 150 snart
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00.
|

|