Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-18, 10:04   #196
petersson
Matematisk Styrkelyftare

Reg.datum: Apr 2004
Hoppas du får ordning på problemen!
petersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-18, 10:06   #197
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Akoral Visa inlägg
Du har blivit stark i böj och mark men inse att fjantet med 1000 reps per träning på fjant vikter i bänken inte gör dig till en bra tröj bänkare på med tröjan å kötta kloss sen pushdowns pumpa axlar å under armar å bänka tungt
Jag vet. Jag tänkte ha en grundträningsperiod nu på 4 veckor (den första är snart klar) sen toppa med utrustning. Jag hatar att det är så jävla kort tid mellan serieomgång 3 och DM. Egentligen skulle man börjat toppa redan nu med utrustning kanske, när tävlingen precis har slutat!!!!!!!

Ang. låret/ljumsken/knäet så har problemet förvärrats. Hur i helvete det kan ha förvärrats har jag inte en aning om. Jag har ju undvikit träning (som utlöste det) sen i måndags och bara tagit lite lätta promenader (då har smärtan kommit tillbaka) men det bara eskalerar istället. Tror det är muskelinflammation. Har ringt till en sjukgymnast två gånger nu (telefonsvarare) och hoppas få tid idag eller imorgon. Jag vill fan inte missa DM!!!!

Sen en fråga som jag kanske kan få svar på nu: det står på Voltaren-paketet att man bara får ta 3 per dygn och att varje piller verkar i ca 4 timmar. Då får jag smärtlindring 12 timmar per dygn. 8 timmar av dessa tar jag på natten så jag kan sova, sen får jag ta det tredje pillret nån gång på dagen om det blir outhärdligt. Är detta något man strikt måste följa eller kan man ta 4-5 piller istället?

edit: ah tack petersson!
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-18, 16:53   #198
Akoral
Registered User

Akorals avatar

Reg.datum: Feb 2008
inte konstigt att det blir så, nog lite överträning av programmet. man borde nog bara köra ett sånt program 1-2 gånger om året, det verkar sjukt slitigt
Gammal 2008-09-18, 16:55   #199
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Har du kollat upp vad fan du har i låret? Så där mycket smärta låter som att du slitit sönder något helt eller delvis.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-18, 20:14   #200
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Har du kollat upp vad fan du har i låret? Så där mycket smärta låter som att du slitit sönder något helt eller delvis.
Ja det är nog muskelbristning som är rätt seriös (fick den direkt av knäböjen) med inflammation som följd (därav den eskalerande smärtan dag efter dag). Ringde vårdcentralen igår morse och fick numret till en sjukgymnast. Ringde henne men det är telefonsvarare, lämnade först ett meddelande sen ett till (där det sista var i en mycket desperat ton). Inget återbud. Ringde till vårdcentralen idag igen och frågade efter vanlig (jävla) läkare och helt plötsligt fick jag tid, så imorgon går jag och får det diagnostiserat.

Roddträning i Malmö kanal nyss. Lite voltaren i lilla maggen så gick det som en vals! Dock lindrade det inte den sjuka mjölksyran i underarmar och axlar man fick. Riktigt nice träning: både flås och muskler. Höll på i kanske 40-45 minuter. Tävling på lördag!
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Gammal 2008-09-18, 20:17   #201
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

edit: Vill tillägga att det inte är programmets fel, enligt mig, utan helt mitt eget. Jag har böjt med en rentav usel teknik, bara för att få serierna "överstökade". Dessutom fick jag smärta redan i fredags men sket fullständigt i det och körde på. I måndags gjorde jag flera set innan jag avbröt, och uppenbarligen tränade jag så långt att jag hann skada mig. Men de volymerna knäböj jag tränat på dessa två pass är inte mer än vad jag körde innan Sheiko. Fredag-måndag blev totalt kanske 10 tunga set tillsammans?
Citat:
Gammal 2008-09-18, 20:23   #202
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Ta det nu försiktigt med det där och gör allt du behöver göra för att få det helt innan du börjar härja igen. Gör inte som så många andra som bara tuggar vidare lite halvdassigt. Satsa allt på att läka skadan.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-18, 20:35   #203
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Ta det nu försiktigt med det där och gör allt du behöver göra för att få det helt innan du börjar härja igen. Gör inte som så många andra som bara tuggar vidare lite halvdassigt. Satsa allt på att läka skadan.
plusett.

+1

Läk ihop innan du kör på.

Det lönar sig aldrig att stressa/pressa på...

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-18, 20:46   #204
Saft und Kraft
Hoch die Hämmer

Saft und Krafts avatar

Reg.datum: Aug 2008
Ofta när man hör talas om att folk åkt på nån skit så har det hänt när de "kört lätt" och liknande. Tänker man efter lite kan man nog ändå ofta hitta anledningen till varför saker går åt helvete även om det kan vara svårt att känna alla påverkande faktorer. Du verkar däremot ha hittat några tänkbara anledningar som det säkert kan ligga något i. Lyssna på kroppen , snö är kallt etc.

Anyhow, se till att bli bra och oroa dig inte för DM. Ät inte för mycket diklofenak heller. Jag fick akut mens (skrev han verkligen så?) i ansiktet efter en kombination med mark och skiten i fråga. Detta är inte så intressant i sig men jag gör mig ändå tankar om vad som skulle kunna hända på insidan i den kategorin. Långsökt måhända men vad vet jag.
Saft und Kraft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-19, 07:59   #205
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Det finns ju flera på klubben, mig inklusive, som vänt sig till IMC i Malmö för att få ordning på diverse problem.

Försök få hjälp av Thomas Niegemann. Ring 040-611 05 01 för att boka tid.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-19, 08:49   #206
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Jaha det är så här det känns att bli fucked by the system. Det är synd att läkarvården är statlig, vilket gör att man inte har den vanliga rätten som konsument att bojkotta och få andra att bojkotta usla vårdföretag (läs: vårdcentraler). Fick en tid måndag 9.15 efter mycket om och men. Då får jag iaf det diagnostiserat. Skiter fullständigt i smärtan ("ta smärtstillande och vila så går det över"), jag vill bara veta vad det är så jag kan börja arbeta för att få bort skiten så jag kan börja träna igen.

bertbert: ska jag ringa och boka tid hos Thomas Niegemann redan nu eller ska jag vänta tills jag fått det diagnostiserat? Dom sa att ifall det var muskelinflammation/bristning så var det ändå ingenting dom kunde göra.
Citat:
Gammal 2008-09-19, 09:24   #207
bertbert

bertberts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
bertbert: ska jag ringa och boka tid hos Thomas Niegemann redan nu eller ska jag vänta tills jag fått det diagnostiserat? Dom sa att ifall det var muskelinflammation/bristning så var det ändå ingenting dom kunde göra.
Vet inte. :-) För egen del hade jag börjat med IMC eftersom det är 1) privat 2) inriktat mot idrott. Men jag är övertygad om att det finns många sjukgymnaster i det offentliga som är bra också.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Gammal 2008-09-19, 09:36   #208
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Vet inte. :-) För egen del hade jag börjat med IMC eftersom det är 1) privat 2) inriktat mot idrott. Men jag är övertygad om att det finns många sjukgymnaster i det offentliga som är bra också.
Oerhört billigt för att vara privat dock. 400 för ett läkarbesök? Tar det en halvtimme blir ju timlönen med företagsskatt och allt det inräknat inte alls hög ju.
Citat:
Gammal 2008-09-19, 09:38   #209
bertbert

bertberts avatar

Absolut, jag har inga bekymmer med prissättningen där, den känns moderat.
Citat:
Gammal 2008-09-19, 12:30   #210
Akoral
Registered User

Akorals avatar

Reg.datum: Feb 2008
Du kan vända dig till mig svarta klinik (helt skatte fritt) finns i bollhusets källare på varierande tider och dagar!!!!!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:22.