2008-08-23, 22:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
Väldigt avensjuk på ditt axelpass, själv är min höger axel helt fuckad  kör vilovecka nu,
Grymma axelpressar brother!
|
|
|
2008-08-24, 11:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Miquey
Haha, alltid önskat mig en storebror med så... Platsen är din XD haha.
Om du får för dig att strula till det som jag gjorde den där helgen i agusti... Se bara till så att du har pengar med dig, så du iallfall kan köpa mat eller något så du klarar dej.. Pengar till ett antal biljetter kan med vara bra att ha  Lite pinsamt att behöva ringa hem till pappa och säga, jag är fasst i stockholm , kan du komma och hämta mig  ?
|
Hehe, mm. Nej men min resa flöt på bra! Tackar för platsen  men jag kommer att vara en jävligt brossa :P
|
|
|
2008-08-24, 12:28
|
|
|
Registered User
|
Ändring
På min resa från stockholm till linköping som varade i 3h satt jag mig & funderade med en BODY tidning i handen.
Jag började vid tanken att jag inte hade satt upp några konkreta mål med min träningen och övergick senare till att smida planer hur träningen kunde förbättras.
Idagsläge har det enbart handlat om att fara till gymmet utan en plan hur man ska lägga upp träningen och med en ända målsättning: lyfta tungt och sedan i längden kanske bli stor.
När jag hade listat ut att de jag huvudsakligen vill med träningen är att träna länge och väl samt se hur långt jag kan komma, såg jag redan där att de brast i mitt upplägg, där jag i dagsläge: har problem med höger axeln, ömmande armbåge efter hårda pass, lite problem med ryggen efter fotbollsskadan jag drog på mig och tvingades sluta spela fotboll, får ont i knäna efter ett hårt benpass samt är fruktansvärt ovig i samtliga muskelgrupper.
Där insåg att egentligen är de bara en tidsfråga innan jag kommer att skada mig reällt så jag får ta en tids uppehåll, och när man har uppehålls byggs ju inga muskler!
Hur ska jag då förbättra min träning?
Lyckades fundera ut några planer hur jag ska göra.
1) Byta träningsschema - där jag kommer under en tid att prioritera högrepsträning, om ngn har ett träningsshema redo tar jag mig hemsk gärna en titt på de
2) Börja strecha seriöst - där jag varje kväll kommer att undanlägga tid till att töjja
3) Börja uppvärma kanske? - Nog med att köra ngn lätt set med lägre vikter och sedan dunka på för fulla muggar, minst 10min på bandet uppvärmning
Hoppas att dessa 3 punkter skall kunna hjälpa mig frammåt relativt skadefritt.
Det andra jag nämnde där jag inte tyckte att jag hade tillräckligt med konkreta mål ( En bra deff till beach 20XX) vad är de egentligen?
Där jag har lyckat klura ut några mål som jag skall försöka följa.
Mina kortsiktiga mål:
1) Att i mitten på februari inleda en långsamt deff som skall ta mig till en bra form beach 2009.
2) Att medans plugget dra igång fortfarande träna mina 5pass i veckan.
3) Försöka hitta och följa ett bra högrepsschema nu i 2-3månader.
4) Skall ta mig ner till göreborg den 6-7decemberg, tror jag de var, för att kika på luciapokalen
Mina lite längre mål
1) Att fortsätta utvecklas frammåt hela tiden och vara skadefri
2) Lära känna min kropp lite bättre vad den vill och inte vill.3) Lyckas få en bättre kosthållning med mindre alkohol i bilden ( I helgen gick några bers ner igen )
Mina drömmar
1) Att ngn gång kunna ta sig upp på scen i vad man själv tycker är en bra form!
De känns som att jag har fått en tydligare väg som jag ska gå nu och vipps blev jag 100% mera målinriktade på allting
Wish me good luck!
|
|
|
2008-08-24, 15:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
bra att du har tänkt igenom dina mål. de låter sunda tycker jag och jag hoppas att du når dem.
lycka till
|
2008-08-25, 00:06
|
|
|
Registered User
|
Mage & Vader
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
bra att du har tänkt igenom dina mål. de låter sunda tycker jag och jag hoppas att du når dem.
lycka till 
|
Tnx, skall göra mitt bästa
En snabb summering av dagens pass då jag är helt slut och har föreläsning 08.00 i morn
Uppvärmning 10min
Mage
*Benlyft: 15, 12, 10, 10 rep
*frammåt lut med rep i kabel: 60kg*20, 70kg*15, 70kg*15, 70kg*15
I superset med
*Magmaskin: 40kg*15*4
Sidohukningar i kabelhiss med hantag: 40kg*20, 50kg*15*3
Vader
*Stående resningar i smithmaskin: 80kg*30+, 110kg*28, 110kg*22, 110kg*22
*Sittande vadmaskin: 35kg*15,15,12,12
*Donkeyraises enben: 12*4
körde passet på cirka 50min vilket är 20min snabbare än jag brukar köra, tänkte bara kontakt och sket i vikterna, kändes riktigt skönt!
|
|
|
2008-08-25, 08:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av _byggarebob_
MM finns så mkt nötter där ute, säger inte att man själv är fullärd eller så men de finns ju dom som tammefan ligger på minus i erfarenhet
Hann inte läste journalen innan jag begav mig till storstanen & missade därav ditt tips grrrrr, men lyckades hitta till en mongolisk buffe på drottninggatan vid namn bambu city och dom gick nog back på mitt besök, hehe
Gillar när man får kvantitet + kvalitet! Men tack för tipset!
|
Klockrent när man känner att ställena går back på en, då har man fattat innebörde av buffé
|
|
|
2008-08-25, 08:27
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag gjorde ett pass som jag inte hann posta innan jag for iväg, de gick som följande:
Axlar
*Hantelpress: 20kg*15, 25kg*12, 30kg*10, 35kg*4 PB!
*Press i smith: 35kg*15, 50kg*12, 65kg*6, 70kg*3PB!
*lyft med viiktskiva med raka armar: 20kg*15*2, 25kg*8*2PB!
Rygg
*Ronnie coleman lyft med V grepp och stången på backen: 50kg*15, 65kg*12, 80kg*10, 95kg*8
*Breda latsdrag med böjdstång: 50kg*15, 60kg*12, 70kg*8, 80kg*6kanske? kom inte ihåg
*Ryggmaskin där jag satt bak & fram för bättre kontakt: 50kg*10,10,8,8
Kändes hyffsat och var reällt taggad!
Ska göra stora föränndringar i mitt sätt och träna, men de återkommer jag om imorgon för jag & flicka ska se film nu. Puss på er!
|
Massiva hantelpressar
Tycker dina tankar lät vettiga och inte vill vi se nån skada på dig nu när du är så lovande
Hur va sthlm annars då?
|
|
|
2008-08-25, 10:02
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av stiffieboy
Klockrent när man känner att ställena går back på en, då har man fattat innebörde av buffé 
|
Hehe you know it
Eftersom jag är från norrland tycker jag alltid att storstäderna är lite stressiga av sig, men gillar shoppingen skarpt
Mm ska köra en soft period rent tyngd mässigt, men fortfarande totalt dunka ur den sista droppen ur musklerna är tanken nu frammöver.
Men ditt upplägg rullar på som vanligt eller?
|
|
|
2008-08-25, 11:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
Då var din föreläsning över! Gick det bra  ?
Själv sitter jag hemma och nördar vid datorn haha, brännde sönder mig i ett solarium igår.. Så jag skippa skolan  Ska nog ta och bränna upp mig lite oftare hehehe..
Fin Fint att din stockholmsresa flöt på bättre än min.. Vissa har tur 
Tycker med stockholm e lite stressigt, det e svårt att gå och shoppa där med ibland tycker jag, för det blir på nått sätt för stressigt att titta på alla grejer haha...
eller något..
Vad står på schemat idag  ?
|
|
|
2008-08-25, 11:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
lycka till med nya ändringarna och har läst igenom lite och du var sannerligen en stark rackare även om dina ögonbryn i avataren mer signalerar bambi än coleman =) (*läs oskyldig). hade du tänkt dig en 5split då på högrepsträningen eller vad är tanken?
|
|
|
2008-08-25, 14:58
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Hehe you know it
Eftersom jag är från norrland tycker jag alltid att storstäderna är lite stressiga av sig, men gillar shoppingen skarpt
Mm ska köra en soft period rent tyngd mässigt, men fortfarande totalt dunka ur den sista droppen ur musklerna är tanken nu frammöver.
Men ditt upplägg rullar på som vanligt eller?
|
Storstäderna är alldeles för stressiga, spec på gymmen!!!
Förstår precis hur de menar och jag tycker de låter vettigt
Jo, jag kör på ett tag till, men sen känner jag att mina leder börjar skrika efter lite högre reps också
|
|
|
2008-08-25, 16:24
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
lycka till med nya ändringarna och har läst igenom lite och du var sannerligen en stark rackare även om dina ögonbryn i avataren mer signalerar bambi än coleman =) (*läs oskyldig). hade du tänkt dig en 5split då på högrepsträningen eller vad är tanken?
|
Haha, tack tror jag?
Japp blir en 5 spil för hela slanten och tänkte köra efter schemat:
Mån: Armar (prioriterar dessa nu)
Tis: Ben
Ons: Mage & Framsida axlar
Tors: Vila
Fre: Bröst & Rygg
Lör: Baksida axlar & Mage
Sön: Vila eventuellt prioritetsträna ngn muskelgrupp
Vad tycks om de? vet inte riktigt hur jag ska köra hög rep träning heller, kanske lägga mig runt 12-20rep på en vikt och bara dunka?
|
|
|
2008-08-25, 16:25
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av stiffieboy
Storstäderna är alldeles för stressiga, spec på gymmen!!!
Förstår precis hur de menar och jag tycker de låter vettigt
Jo, jag kör på ett tag till, men sen känner jag att mina leder börjar skrika efter lite högre reps också 
|
Japp man ska ju växla lite nu & då, kanske dags?
|
|
|
2008-08-25, 21:27
|
|
|
Registered User
|
Biceps & Triceps
dags igen, körde striktare än allt och tänkte enbart armar hela passet igenom, och om dom jävlarna inte växer efter detta pass så vet jag inte vad!
Körde uppvärming i 10min och gjorde bort hela passet på cirka 50min, högt tempo och en jävla pump hela passet igenom!
Biceps
*Hantelcurl: (Kör mega strikt och när jag är död så kör jag hammercurls och tar ut de sista i armarna) : 15kg*10,5, 15kg*10,4, 15kg*8,4, 17.5kg*4,3
*21an: 30kg*21*4
*Konc.curls med Z stång(va helt färdigt i armarna vid detta läge): 30kg* 6, 25kg*10,10,9
Triceps
*Smalbänk: 80kg*12,12,10,8
*pushdown med rep i kabel: 50kg*10*4
*Hantel över huvudet: 12.5kg*6, 10kg*10,10,10
Gav armarna en reäll omgång efter avslutat muskelgrupp och kunde rent utav knappt torka håret i dushen senare! Nice!
|
|
|
2008-08-25, 22:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Fint pass och armarna blir gött tjocka av lite högre reps. härlig känsla.
ang upplägget så tyckte jag dagarna med baksida axlar och mage samt framsida axlar och mage känns lite väl enkla medan det kan bli riktigt tungt med ett bröst och ryggpass men du har väl någon anledning till det upplägget? sj skulle jag tagit bröst och framsida axlar, sen rygg och baksida axlar, sen lägga magpasset sist och komplettringsövningar där och alltid vila söndag.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:41.
|

|