Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-12, 15:09   #136
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Reg.datum: Jun 2008
21år men fyller sent (en fördel i allaf :P) 173-174cm lång (kort)
Men skulle jag ner i ditt bf vet jag inte riktigt hur mkt jag skulle väga, kanske 70 blankt eller ngt. Hur lång är du nu? Fan du kan ju växa fortfarande med!
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-12, 15:14   #137
Miquey
Registered User

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av _byggarebob_ Visa inlägg
21år men fyller sent (en fördel i allaf :P) 173-174cm lång (kort)
Men skulle jag ner i ditt bf vet jag inte riktigt hur mkt jag skulle väga, kanske 70 blankt eller ngt. Hur lång är du nu? Fan du kan ju växa fortfarande med!
Men 21 år lille bobby, det är ju inte gammalt

Då är du ju 92-5 = 87:a?

jag ska testa mitt bf% här nu i veckan, en kompis på gymmet hade en caliper. Ska bli intressant att se.. Men i min ålder lägger man ju inte på sig speciellt lätt i fett.. runt 10% har jag nog iallfall..

Jag är 179cm lång, jag skulle nog inte bli så mycket längre, men jag vet inte.. Var ett bra tag sen jag mätte mig.. Får la ta mor's måttband i sylådan och mäta mig ikväll haha. Jag kanske är 180 nu, jag vet inte. Men var 179cm senaste gången jag mätte mig.
Miquey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-12, 17:55   #138
stiffieboy
Registered User

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Tackar, jag de tekniska mongot fick tillslut till de

Bilden var väldigt liten :S Men de är de lilla jag har. Ca vikt där 70kg.
Såååå söt

Blev de nåt pass idag?

Träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103046
stiffieboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-12, 19:29   #139
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Framsida ben & Vader

Citat:
Ursprungligen postat av stiffieboy Visa inlägg
Såååå söt

Blev de nåt pass idag?
Hehe ja visst är ju bara såååå gullig

Japp blev ett skönt pass idag! Trodde jag skulle dit & köra baksida axlar och vader, men hade så mkt energi så de blev framsida ben & vader istället.

Framsida ben

*Knäböj: 50kg*15, 80kg*12, 110kg*10, 130kg*6, 140kg*3 PB!

*Benpress: 120kg*15, 160kg*12, 190kg*8, 210kg*5 PB!

*Hacklyft: 80kg*15, 110kg*10, 130kg*5 PB!

Riktigt skönt pass!

Vader

*Stående vadmaskin: 100kg*14långa,14korta, 120kg*10långa,10korta, 140kg*7långa,7korta, 160kg*4långa,4korta

*Sittande vadmaskin: 25kg*25, 40kg*12,12,11

*Donkey raises ett ben: KV*15,15,15,15

Var peppad och passet bara flög iväg idag!
Jag tränar med farsan och han gjorde ett väldigt bra jobb han också, men de jag tycker var extra roliga var att i helgen när vi var ute och bada så träffade jag en kompis som jag inte träffat på väldigt länge, denna kompis sa till farsan att han tyckte han hade blivit grov.
Detta medförde till att farsan har fått blodad tand på träningsfronten och han som alltid har varit emot pulver,tabletter (dvs kostillskot av alla olika slag) bad mig efter passet om han också kunde få en drink (för att mina lår måste ju också växa) HAHA skitkul ju!
Gammal 2008-08-12, 20:58   #140
Miquey
Registered User

Fint pass du drog idag pöjk Pb som vanligt! På knäböjen , är det endast 140kgx3 som är PB, eller något av de andra med?
Gammal 2008-08-12, 21:20   #141
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

130kg*6 var de med tror jag. Och yes passet satt fint!
Hur blev de skulle du inhandla ngt kostillskott och i sånafall vilket?
Gammal 2008-08-12, 21:23   #142
Miquey
Registered User

Citat:
130kg*6 var de med tror jag. Och yes passet satt fint!
Hur blev de skulle du inhandla ngt kostillskott och i sånafall vilket?
Jag har tänkt på det ja, men jag har inte riktigt bestämt mig.. Funderar på rage.. Och även gainer då såklart. Vågar jag ? haha.. mamma och pappa gillar inte såntdära, precis som han din kompis far... de är precis likadana.. de tror att jag dopar mig om jag tar proteinpulver
Gammal 2008-08-13, 11:54   #143
stiffieboy
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Miquey Visa inlägg
Jag har tänkt på det ja, men jag har inte riktigt bestämt mig.. Funderar på rage.. Och även gainer då såklart. Vågar jag ? haha.. mamma och pappa gillar inte såntdära, precis som han din kompis far... de är precis likadana.. de tror att jag dopar mig om jag tar proteinpulver
Gainer är så jevfla dyrt bara Om jag dricker gainer och äter mycke blir jag vattnig

Gammal 2008-08-13, 12:27   #144
Miquey
Registered User

Citat:
Gainer är så jevfla dyrt bara Om jag dricker gainer och äter mycke blir jag vattnig
Jo visst e det dyrt... Ska försöka få far min att betala för det också för jag har lite ont om pengar just nu ... önska mig lycka till :P haha.
Gammal 2008-08-13, 14:12   #145
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Miquey Visa inlägg
Det var min farsa jag snackade om, hehe men han kom krypande och bad om en drink efter gårdagens pass Haha!

Citat:
Jora, men alla kostillskott är inte så dyra och de gäller att handla på rättställen, vad har ni för mål med kostillskottet, ska de vara viktuppgång, prestationshöjande eller bara rent protein?

Btw så är de stora Axeldagen idag och är verkligen fokuserad på att köra militärpress , så wish me good luck
Gammal 2008-08-13, 14:16   #146
Miquey
Registered User

Militärpress min favorit! Har höga förväntningar nu på dig! Kör hårt!
Gammal 2008-08-13, 14:49   #147
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

När jag är i ett rep som verkar omöjligt så skall jag tänka på dina massiva axlar som har förskaffats genom just denna övning och lyckas pressa upp skiten ändå
Gammal 2008-08-13, 15:12   #148
stiffieboy
Registered User

Citat:
Det var min farsa jag snackade om, hehe men han kom krypande och bad om en drink efter gårdagens pass Haha!

Jora, men alla kostillskott är inte så dyra och de gäller att handla på rättställen, vad har ni för mål med kostillskottet, ska de vara viktuppgång, prestationshöjande eller bara rent protein?

Btw så är de stora Axeldagen idag och är verkligen fokuserad på att köra militärpress , så wish me good luck
I mitt fall är det av ren smidighet att få i sig lite protte efter passet osv.. Orkar inte stå och laga mat hela dagarna, enbart därför.. Däremot ska jag köra lite krette (som funkar bra för mig) i höst när jag ska öka lite

Dessutom har jag som fattig student inte råd att köpa allt för mycke kosttillskott..

Lycka till me militärerna nu

Gammal 2008-08-13, 15:19   #149
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Citat:
I mitt fall är det av ren smidighet att få i sig lite protte efter passet osv.. Orkar inte stå och laga mat hela dagarna, enbart därför.. Däremot ska jag köra lite krette (som funkar bra för mig) i höst när jag ska öka lite

Dessutom har jag som fattig student inte råd att köpa allt för mycke kosttillskott..

Lycka till me militärerna nu
Nä förstår dig ganska hårt på ekonomifronten, ingen barnlek när man är student! Och gärna vill man ju ha råd till lite nöjjen, samt så är kostillskottet endast ett kostillskott, äter man bra så ska ju de gå vägen med!

Är en sak som jag bara inte kan släppa tankarna på: Jag satt på en föreläsning (Biokemi) och föreläsaren är en proffessor just inom sitt område.
Han totalt mosade kreatin och sa att de endast tillverkas för att tjäna pengar för rent vetenskapligt så är de absolut inte möjligt att ett överskott av kreatin kunde ge ngt bättre resultat, sedan hade han ett långt utlägg varför och de utlägget tror jag inte ngt i föreläsningssalen hängde med på.

Om nu en proffessor gör detta utlåtande, då börjar man ju fundera egentligen.

Dock så tycker jag att varje gång jag trycker kreatin så gör jag förbättringar, är detta endast placebo effekt?Jag vägrar tro de, vad tro du?
Gammal 2008-08-13, 18:01   #150
_byggarebob_
Registered User

_byggarebob_s avatar

Axlar och Rygg

Aha dags för dagens skörd!

Axlar

*Militärpress: 40kg*15, 50kg*12, 60kg*9 (den sista kände jag ögonen i nacken), 70kg*2 PB eftersom jag inte har kört denna övning så mkt! Brännde mkt krut på denna övning!

*Axelpress: 17.5kg*15, 22.5kg*12, 27.5kg*10, 32.5kg*4

*Hantellyft raka armar:10kg*15, 12.5kg*12, 15kg*8, 17.5kg*5

Rygg

*Coleman övningen: 50kg*15, 65k*12, 80kg*10, 95kg*8 PB!

*Breda latsdrag: 60kg*15, 70kg*12, 80kg*8, 90kg*5( Inte lika strikta som erkan PB!

*Breda Rodd i kabel: 60kg*15, 70kg*12, 80kg*10, 90kg*2(fick avbryta sen för jag fick ont i handen )

Kul att köra militären, men jag föredrag hantelpressen! Skönt pass i övrigt!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:38.