2008-04-27, 20:20
|
|
|
Tränar inga zoner!
Reg.datum: Jan 2003
|
Tittar in här lite då och då, men nu måste jag fan skriva.
Grattis till 80kg i bänk! Bra jobbat, hade själv lite problem med 80kg idag.
(jag väger sisådär 40kg mer än vad du gör)
Vad är nästa delmål?
2008-04-27, 22:25
|
|
|
User. Registered.
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av pony
Om du har någon hatt föreslår jag att du börjar marinera den ungefär nu, Mats.
|
Dags för ett officiellt GRATTIS! Snyggt jobbat och hoppas du stakar ut tillräckligt med nya mål för att få dig att hänga kvar här bland oss talkdammiga lyftardårar.
|
2008-04-28, 07:07
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Grattis!
80 e grymt!
|
|
|
2008-04-28, 12:37
|
|
|
Lamer
Reg.datum: Dec 2005
|
Kul att se en tjej som kör så mycket singlar, det har uppenbarligen givit utdelning, 80 är riktigt bra!
|
|
|
2008-04-28, 14:12
|
|
|
Mr BodyPump.
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Eftersom förra passet gick skit blev det repris idag. Med hopp om bättre resultat.
Bänkpress:
20kg x 3
30kg x 3
40kg x 3
50kg x 1
60kg x 1
70kg x 1
80kg x 1 PB! ...flög upp
Sista målet för programmet är alltså uppnått.
Om du har någon hatt föreslår jag att du börjar marinera den ungefär nu, Mats.
Chins:
+5kg x 6
+5kg x 4
Lutande hantelpress:
18kg x 5
20kg x 5
22kg x 2
20kg x 4
Stångrodd:
20kg x 5
40kg x 5
50kg x 5
60kg x 5
Rörelseträning:
Axlar
För att få ett hum om huruvida bänkbryggan går framåt eller ej filmade jag lyftet på 60.
Haer.
|
Skitbra! Så fett respekt!
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
High Carb, High Fat, High Five.
|
|
|
|
2008-04-28, 23:05
|
|
|
Athletic chick on a stick.
Reg.datum: Mar 2007
|
28 april - lätt böj
Knäböj:
0kg x 5
20kg x 5
30kg x 5
40kg x 5
50kg x 3
60kg x 1
...dagsformen på höger knä var inget vidare. Alls
Benpress:
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 3
Donkey raises:
150lbs x 20
200lbs x 15
250lbs x 10
Sittande bencurl:
30kg x 10
40kg x 10
50kg x 10
60kg x 10
|
|
|
2008-04-28, 23:22
|
|
|
Athletic chick on a stick.
|
...och tack allihop!
Såhär spontant vill jag göra någonting väldigt annorlunda som kontrast mot de senaste fyra månadernas träning.
Jag är intresserad av att börja träna kondition, även om jag inte har någon aning om HUR. Rent led-mässigt är jag ganska begränsad. Idag klarade jag inte ens av att cykla i mer än 5min innan ena knät blev outhärdligt. Iofs var det stucken-iller-hastighet, så lugnare tempo och längre distans är inte uteslutet?
På tisdagar har jag tänkt försöka komma iväg till ett ställe som i princip är en stor gymnastik-/akrobatiksal och leka. Hur och om det utvecklas återstår att se.
Nu när det äntligen är tolererbart att vistas ute provar jag gärna på le parkour. På dagen pluggar och på kvällen instruerar jag. Tidig eftermiddag kanske kan vara en lucka för hopp och lek på gräsmattor eller i urban miljö. Avigt schema gör dock att övriga bekanta fortfarande är på jobbet. Och här skulle jag definitivt vilja ha en träningskompis.
Om det löser sig skulle man kunna varva med cykling på vardagar. Om jag lyckas hämta tillbaka min cykel från Uppsala, dvs. Ingen dragkrok på bilen, dock. Cykla hem den?
Styrkan fortsätter jag givetvis med. Men kanske lite mindre singlar och 1RM, va?
|
|
|
2008-04-28, 23:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Tufft med en tjej som är nästan lika "stark" som en själv i bänk!
|
|
|
2008-04-28, 23:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
menar du att det är värre för en tjej att satsa på PB i bänk utan passare än för en kille?
|
Njae, kanske, jag har själv aldrig maxat eftersom jag inte haft någon passare vid de tillfällena, men när jag väl gett mig upp på lite för stora vikter och mot all förmodan "failar" så lägger man den kanske på bröstet, och hasar den åt sidan eller vad man bäst känner för, det kanske gör ont på tjejer ;P
Ont:
Stark hest.
|
|
|
2008-04-29, 00:14
|
|
|
Mr BodyPump.
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
...och tack allihop!
Såhär spontant vill jag göra någonting väldigt annorlunda som kontrast mot de senaste fyra månadernas träning.
Jag är intresserad av att börja träna kondition, även om jag inte har någon aning om HUR. Rent led-mässigt är jag ganska begränsad. Idag klarade jag inte ens av att cykla i mer än 5min innan ena knät blev outhärdligt. Iofs var det stucken-iller-hastighet, så lugnare tempo och längre distans är inte uteslutet?
På tisdagar har jag tänkt försöka komma iväg till ett ställe som i princip är en stor gymnastik-/akrobatiksal och leka. Hur och om det utvecklas återstår att se.
Nu när det äntligen är tolererbart att vistas ute provar jag gärna på le parkour. På dagen pluggar och på kvällen instruerar jag. Tidig eftermiddag kanske kan vara en lucka för hopp och lek på gräsmattor eller i urban miljö. Avigt schema gör dock att övriga bekanta fortfarande är på jobbet. Och här skulle jag definitivt vilja ha en träningskompis.
Om det löser sig skulle man kunna varva med cykling på vardagar. Om jag lyckas hämta tillbaka min cykel från Uppsala, dvs. Ingen dragkrok på bilen, dock. Cykla hem den?
Styrkan fortsätter jag givetvis med. Men kanske lite mindre singlar och 1RM, va?
|
Men hur ska det gå att köra parkour när det knappt går att cykla? Eller tror du verkligen att det skulle fungera?
Jo, mindre vråltunga singlar är nog bra. Jag är imponerad över att du har klarat av att träna på så pass hög intensitet.
Vad säges om en period med 5or och progressivt ökande vikter? Sedan dra ned till 3or och öka ytterligare för at efter det inleda en ny period med 5or?
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
High Carb, High Fat, High Five.
|
|
|
|
2008-04-29, 00:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Le Parkour verkar spännande! Du får gärna berätta lite mer om det tycker jag
|
|
|
2008-04-29, 00:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Känn efter med lederna och se om de blir bättre innan du funderar på le parkour anser jag, det om nåt lär tära ganska bra.
|
|
|
2008-04-29, 07:44
|
|
|
Registered User
|
Hade det inte varit för dina knän hade jag, återigen, skrikit: "MTB! Damn it!" För den sporten är som klippt och skuren för dig.
Men, yanno. Du som är en envis jävel och älskar utmaningar: Seriously. Visst, det där tär på dina knän, men om du redan överväger le pannkakour så är det ju ingen big deal. Du behöver ju inte sikta mot de mest påfrestande tricken, liksom. (Oh, and by the way: 00:20 - 00:24 = <3)
|
|
|
2008-04-29, 07:57
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Grattis till grym bänk!
Citat:
Rent led-mässigt är jag ganska begränsad. Idag klarade jag inte ens av att cykla i mer än 5min innan ena knät blev outhärdligt.
|
Jag har samma problem. Jag kan jogga knappt 10 minuter innan knät är helt rökt. Lider oerhört av det.  Skulle också vilja börja köra kondition, men vet inte vad jag kan göra med knät.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2008-04-29, 08:33
|
|
|
User. Registered.
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
|
Du behöver inte ens hojja hela vägen till Stockholm. Krångla dig ut ur Uppsala över Ulleråker och ta gamla vägen över Sunnersta och vidare mot Märsta. Där kan lasta upp cykeln på pendeln och sen sitta där med gott samvete och blicka ut över grönskande Uppländska åkrar. Tror tyvärr att de avskaffat de där pole-dancestängerna i den nya X60-tågen.
För övrigt har jag just fått i uppdrag att se över vad de nya X60 vagnarna ska ha för namn. Undrar om de skulle svälja att döpa ett till Pony?
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:27.
|

|