Är rätt ny på forumet men känner för att knåpa ihop min egna lilla journal.
Den kommer kanske inte vara i klass med vad de flesta andra grymma journaler man läser om här på kolo men förhoppningsvis väcker det en och annans intresse.
Jag kan ju börja med att säga att jag tränat badminton seriöst till för ett halvår sen. 13 år totalt har det blivit genom åren. Jag började då jag gick fyran på lågstadiet, mestadels för att kompisar lirade (detta var en mkt stor sport i min lilla lilla by på ca 3000 inv.)
Genom åren blev det mer och mer seriöst, och lagom till gymnasiet fick vi vårat alldeles egna Badmintongymnasium.
7st totalt var vi som började, detta ska jämföras med att det endast fanns Badmintongymnasier på 3 orter i Sverige(!) Malmö, Sundsvall och Göteborg. Vid årsskiftet i ettan fick vi nöje att åka till Island i 2 veckor för träning och diverse roliga aktiviteter såsom gejserbad, åka på "safari" samt få se Islands mycket bergiga kust.
Som bäst lyckades jag med nöd och näppe ta mig till åttondelsfinal i SM, genom att vinna min första match på mitt första Senior-sm (Detta var 2004).
Varför slutade jag då kanske en del tänker?
Ja dels för att jag lessnade, jag hade dålig självdisciplin vad det gäller konditionsträning.
Dessutom hade jag väldigt stora problem med mina tår.
Hade grymt ont i tånaglarna efter träningen och ville bara få av mig skorna.
Jag trivdes aldrig i mina skor och tro mig, jag har prövat det mesta av det bästa inom badmintonvärldens utbud av skor.
Jag hade då ett uppehåll på ca 1½ år.
Började om igen i höstas och det gick jättebra, tills i slutet av Oktober då jag kom i bråk med min tränare, och fick även problem med fötterna igen.
Det blev droppen.
Och nu är jag här på Kolo ett halvår senare.
Det var lite om min badmintonhistoria. Hoppas alla har trivts med läsningen so far..

Nedan följer lite info om min träning..
Jag började styrkelyfta för en sisådär 6 veckor sen, jag vet egentligen inte vad som drev mig till denna motivation att lyfta vikter..
Det har helt och hållet varit totalt ointressant för mig så länge jag kan minnas.
Längd: 184cm
Vikt: 78.5 (morgonvikt igår.)
Här kan tilläggas att då jag började träna vägde jag
69kg på gymvågen

Det är i minsta laget, men jag har ett mycket stillasittande arbete och äter var tredje timme vilket är väldigt gynnsamt för mig.
Jag trodde jag skulle ha svårt att gå upp i vikt. Dde där 1½ åren jag hade uppehåll från badminton bestod min tid enbart av stillasittande hemma framför datorn och gick aldrig upp i vikt..
Så här ser mitt träningsupplägg ut för tillfället:
Jag tränar Måndag, Onsdag, Fredag och Söndag. Jag kör väldigt långa pass och relativt många muskelgrupper per pass.
Jag har precis börjat köra på tyngre vikter, och det går bra.
Måndagar:
Axlar:
Militärpress/Arnoldpress. (4x6)
Drag till hakan. (4x6)
Framåtlutande Hantellyft. (3x10)
Triceps:
Push down. (4x6)
Stående tricepsextension i Cable. (4x6)
Kickback. (4x6)
Enarms kabeldrag. (3x6)
Mage:
Cablecrunches. (4x10)
Liggande Crunches supersettad med twistade crunches på pilatesboll. (4x10 set på varje sida)
Onsdagar:
Bröst:
Hantelpress. (4x6)
Cablecross uppifrån. (4x6)
Cablecross nedifrån. (4x6)
Flyes maskin. (4x6)
Rygg:
Latsdrag fram bröst supersettad med en slags pressövning i cablemaskin, svårt att förklara. (4x6)
Stångrodd brett grepp. (4x6)
Hantelrodd. (4x6)
Shrugs med hantlar. (3xmax)
Biceps/Underarmar:
Stångcurl stående. (4x6)
Omvända curl med Stång. (4x6)
Sittande lutande "arnoldcurls". (4x10)
Stående underarmscurl bakom ryggen. (4x10)
Fredagar:
Ben:
Knäböj. (4x6)
Benpress supersettad med benspark. (4x10)
Vadpress i benpress (4x15)
Triceps:
Pushdown. (4x10)
Stående tricepsextension i Cable. (4x10)
Kickback. (4x10)
Mage:
Samma som Måndagspasset.
Söndagar:
Rygg:
Marklyft. (4x8-10)
Latsdrag bak nacke. (4x6)
Stångrodd smalt grepp. (4x8)
Shrugs med hantlar. (3xmax)
Biceps/underarmar:
I stort sett samma som onsdagspasset men lättare och fler reps.
Bröst:
Lutande hantelpress. (4x10)
Cablecross uppifrån. (4x10)
Cablecross nedifrån. (4x10)
Det var nog allt för nu, längtar redan tills ikväll då man får träna.