Hej! Vaknade tidigt på morgonen och kände mej totalt trycklös. Vägde 140,3kg nypissad. Åkte bil till Jeppis. Åt lite kolisar nu som då. Vägde in på 141,4kg.
Fick bra tryk sen på uppvärmningen.
Bänkpress 20x20kg 10x60kg 3x85kg 2x100kg 2x130kg 1x150kg 1x180kg 1x210kg alla med stopp.
Tröjan på: 2x240kg 15cm planka, 2x270kg 10cm planka, 1x300kg 4cm planka, 1x310kg 3cm från bröstet, 1x320kg bara nedtagning till bröstet, passarna lyfte upp.
Tävling:
1. 327,5kg fick avlyft 10 sekunder för sent. Tappade tryck. Kom kanske upp 1cm. Totalt rubbad teknik.
2. 327,5kg Ner men i fel vinkel. Fick inte ut armbågarna tillräckligt. Tryckte och segade det nästan upp men triccarna krampade. Här åkte mycket kraft.
3. 327,5kg mer bestämt. Kontrollerat upp men jag "sågade" upp vikten lite. Dock 3-0 godkänt. Inte det vackraste lyft jag gjort men trots allt godkänt.
Nöjd med tanke på att jag ändrat min livstil. Pers är alltid pers. Nu är det 2 veckor till bänk-FM. Stort tack till Elo, Fluxen, Saimon och ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅKIIIII! Alla gjorde sitt jobb och man är ödmjukt tacksam. Alla är inte förunnade 4 matchare!
Träffade även Rolf och gänget, och vi funderade länge på att slåss lite. Men vi myspratade i stället!
Det är helt bizart mycket vikt. Grattis! Du kommer att bli världsmästare en dag, garanterat.
Jag funderar på att flytta till Malax och studera er ingående...
Jo gratulerar igen till ett väldigt fint resultat och nytt personligt tävlingsrekord! Styrkan finns i Malax, det är bara att konstatera. Väldigt imponerad över att du satte lyftet på tredje försöket. Det märks att tröjan stämmer, formen är på topp - både viljan och styrkan är var de ska vara! Bara att önska lycka till på bänk-FM!
Sen var det roligt att träffa alla sneela människor från malax ünd jeppis igen.
Grattis Big F!
Riktigt svettigt resultat, 327,5 kg. Nu är ju 330 inte alls långt borta!
Jag hoppas kunna ta ikapp lite så jag lyckas hålla mig inom 100 kg från dig
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Igår var jag vakt på ett ungdomsdisco. Mycket cardio att springa runt i buskarna och på parkeringen. Idag har jag träningsvärk i hela kroppen. Men speciellt i triccarna och ryggen. Idag blir det att kolla på Svensson med flera på web-tv!
Jag tror det var en tur för mig och de andra att vi bara myspratade med dig , jag tror nämligen att det skulle ha sett ut lite som följande , men du är ju inte alls lika rund som saken på bilden Härligt lyft annars
Sista passet före SL-FM på lördag nu bara vila och försöka äta bra.
På tal om att äta så funderar jag på att göra en "kenta/Svensson" efter SL-FM och banta ner mig i 125an. Och eventuellt skippa alla internationella mästerskap i år. Orsakerna är många, först och främst så är jag rädd för att jag skall få hälsoproblem i.o.m min övervikt,har diskuterat detta med flera oliak läkare, vissa verkar mer oroliga andra mindre, för det andra tycker jag det är onödigt att släpa runt på 140-145kg då man endast satsar på bänkpress. Och för det tredje så är jag rädd för att mina handleder skall paija ihop. I.o.m en viktminskning och en styrkeförlust så garanterar jag att de håller.
Så nu får ni som velat se en "deff" se på den i verkligheten.
Detta är ett beslut som jag funderat på i stort sett sedan Kenta fick sin lilla infarkt i somras. Jag vill ju inte gå samma väg. Dessutom har jag ett pers på 280kg i 125an som borde förbättras.
Nåja, jag har inte beslutat mig riktigt ännu men troligtvis blir det så.
Deffen startar 3 mars. Skall hinna med en Sverige resa före.
Jag är mycket STOLT över vad jag gjort i plussen även om de största framgångarna uteblivit. Men jag har bl.a prövat J-WR och satt ett personligt tävlingsrekord på 325kg!
KArriären fortsätter som sagt i 125an och siktet inställt på 2009 även om jag kommer att tävla så mycket jag kan under året.
Det här är så vansinnigt bra! Du kommer bli grym i 125an! Vi får se vad det slutar. Kanske du får så mycket mersmak att du vill till 110an och då är väl sisu typ hård!
Näääj inga känner du mej! jag e nerifrån södern:P Hangö hållet då alltså. Grattis ti PB annors! Var i malax ordnas bänk sfi i augusti? är det i nån gymppa sal eller?