jo men när du a prata om de så har det alltid varit med en sån antydan att detta skulle ske när du närmade dig 30
Sant. Men det är ju inte som att jag skall bli lika smal som Monika&Jenny mer att ta bort fläsket kring magen. som sagt 290-300kg vägandes 125kg är skulle även sitta fint.
Ser det nästan som en självklarhet att 300 skall komma i 125an :O Vi litar alla på dig fredrik säg till ifall det bokas in några tävligar nära gummilandet!
Jo, hade nog tänkt köra åtminstone 2008 i plussen. Men, men blev inspirerades av Svensson lite. Gjorde 2 läkarbesök och diskuterade saken grundligt. Tog blodprover vilka var ok. Men inte heller så bra som jag skulle vilja ha dem.
Jag är känner mig motiverad att gå ner i 125an är nog det som är viktigast. Men samtidigt vet man ju inte riktigt hur det kommer gå men det får framtiden utvisa....
läst genom lite, tycker det låter som ett väldigt smart, moget och genomtänkt beslut med att gå ner en viktklass. Jag blir helt ärligt glad när man ser folk tänka och aktivt prioritera sin fysiska hälsa på det här sättet. Ett tips kan väl vara att göra något slags konditions/fys liknande test före och efter för att se om du får några övriga förbättringar utöver sådant som ett läkarbesök visar. Kan nog vara motiverande kanske?
På tal om att äta så funderar jag på att göra en "kenta/Svensson" efter SL-FM och banta ner mig i 125an. Och eventuellt skippa alla internationella mästerskap i år. Orsakerna är många, först och främst så är jag rädd för att jag skall få hälsoproblem i.o.m min övervikt,har diskuterat detta med flera oliak läkare, vissa verkar mer oroliga andra mindre, för det andra tycker jag det är onödigt att släpa runt på 140-145kg då man endast satsar på bänkpress. Och för det tredje så är jag rädd för att mina handleder skall paija ihop. I.o.m en viktminskning och en styrkeförlust så garanterar jag att de håller.
Så nu får ni som velat se en "deff" se på den i verkligheten.
Detta är ett beslut som jag funderat på i stort sett sedan Kenta fick sin lilla infarkt i somras. Jag vill ju inte gå samma väg. Dessutom har jag ett pers på 280kg i 125an som borde förbättras.
Me like, me like!
Tror du gör helt rätt. Du kommer kunna prestera våldsamma vikter även i klass 125 kg. På lång sikt möjligen lika mycket som du gjort som mest i plussen!?
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.