2008-02-14, 01:08
|
|
|
Athletic chick on a stick.
Reg.datum: Mar 2007
|
13 februari - tung böj
Knäböj:
0kg x 10
20kg x 10
30kg x 10
40kg x 1
(46kg x 1) x 9
...känns lätt och stabilt. Det tidigare problemet med studs i botten är kraftigt minimerat.
Korta rakmark:
46kg x 10
50kg x 10
60kg x 5
70kg x 5, 5
60kg x 5
...här finns mycket mer att hämta. Men erektorerna får stryk så pass ofta med det här upplägget och jag inte vågar lassa på när jag har träningsvärk.
Ryckböj:
5kg x 10
20kg x 3
11kg x 10
Ryck med hantel:
14kg / 16kg / 18kg
Rörelseträning:
Rygg & axlar
En generell reflektion är att jag inte kommer att fortsätta med halvkropp efter den här perioden. Det tillåter liten frihet att bolla med pass, imho. Dessutom är ryggmuskulaturen alltid mör. Och den behöver jag intakt för experimentell poleträning, ffs!
|
|
|
2008-02-14, 09:04
|
|
|
User. Registered.
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av pony
Knäböj:
Det tidigare problemet med studs i botten är kraftigt minimerat.
|
Sjysst. Det var lite läskigt att se på när du gjorde belastade Kamikaze-dykningar.
|
2008-02-14, 10:26
|
|
|
Mr BodyPump.
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Superkort pass idag. Busy busy bee (så pass att jag är inne på mitt tredje vakna dygn, i streck).
Knäböj:
0kg x 10
20kg x 5
30kg x 3
40kg x 3
(45kg x 2) x 9
Ok böjar för att vara jag. Och precis enligt program.
Det bästa jag gjort i böjväg, hittills.
Bencurl:
8plattor x 10
...och någonstans DÄR börjar det forsa saliv i munen och jag sprintar till toaletten och gör mig beredd att tillbe porslinsstolen. Har inte spytt på säkert 3-4 år och efter en stunds mupp lugnar det sig och jag slipper, även denna gång. Som kompensation fick jag dock näsblod
Torkar av mig själv och går tillbaka...
7plattor x 10
6plattor x 10
Sen fick det vara nog. Böjarna var smärtsamt bra. Det är nog de som det att rinna över.
På mina tyngre marklyft har jag tidigare fått brustna kapillärer, främst på kindbenen och under ögonen, men även på kroppen. Så mina idiotpoäng tickar på ganska fint 
|
Lite sent kanske men det där är hardcore!  Du tränar som ett djur.
Vilket gym tänker du byta till?
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
High Carb, High Fat, High Five.
|
|
|
|
2008-02-15, 00:39
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Löfström
Sjysst. Det var lite läskigt att se på när du gjorde belastade Kamikaze-dykningar.
|
Inte ropa hej, nu?
Alla diskbråckskräckhistorier övertygar en effektivt om att det inte är en fråga om utan när...
Citat:
Ursprungligen postat av Timme
Lite sent kanske men det där är hardcore!  Du tränar som ett djur.
Vilket gym tänker du byta till?
|
Bah, själv tycker jag att jag tränar alldeles för lite och för slapp. "För"... vaddå? Vet ej. Men bra kan alltid bli bättre.
Jag ska få tummen ur att kolla in 24/7. Öppettider är det viktigaste men jag måste först försäkra mig om att nödvändig utrustning är tillgänglig, också.
|
|
|
2008-02-15, 01:04
|
|
|
|
14 februari - tung mark/lätt bänk
Marklyft:
50kg x 3
60kg x 3
70kg x 1
75kg x 1
(77,5kg x 1) x 8
...filmade det sjätte lyftet. Videoupplösningen på min telefon visade sig dock lämna mer att önska. Ingenting som är värt att posta i träningsfilmstråden då kritik lär vara svår att ge - man ser ingenting!
Men för den nyfikne finns mitt handikappade lyft haer.
Explosiv bänk:
20kg x 3
30kg x 3
40kg x 3
45kg x 3
50kg x 3
55kg x 3
60kg x 2
...inga rövlyft och ok hastighet.
Latsdrag:
50kg x 10
70kg x 5
40kg x 10
...bara trams och lek. >KV med assistans för att komma ner till sitsen. "Nypa penna" mellan skulderbladen på de lätta dragen, osv.
För övrigt känns det som att marklyft blivit en daglig övning. Om disciplin infinner sig ska jag prova att bara köra styrka varannan dag. Förhoppningsvis blir det än bättre tryck, när det väl bär av. Samt att jag får mer utrymme till att nöta välbehövliga avancerade trick, på de styrkefria dagarna.
|
|
|
2008-02-15, 01:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
|
Det där såg faktiskt inte alls illa ut!
Möjligt att du tappar lite bål och korsryggsstabilitet vid ett litet ögonblick i slutet av lyftet. Att ryggen är lätt böjd där alltså.
Men det kan också vara skuggor eller filmen som ljuger och om den inte gör det så är det så lite, att det knappt är värt att anmärka på.
Verkar som du har kommit ifrån ditt problem med att dina vanliga mark är för raka? Tycker inte alls de ser för raka ut.
|
|
|
2008-02-15, 07:38
|
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
Det är lite "can't see shit captain" över markvideon som du själv påpekar. Men det ser inte tokigt ut alls. Jag hade önskat att röven inte accelererar mer än stången i början. Lyckas du rätta till det kommer du nog att lyfta större vikter rätt snabbt tror jag.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2008-02-15, 09:06
|
|
|
User. Registered.
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Marklyft:
...Ingenting som är värt att posta i träningsfilmstråden då kritik lär vara svår att ge - man ser ingenting!
|
Det man ser räcker finfint. Betydligt bättre stil än det tidigare Chiquita-draget!
|
2008-02-15, 11:09
|
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Jag ska få tummen ur att kolla in 24/7. Öppettider är det viktigaste men jag måste först försäkra mig om att nödvändig utrustning är tillgänglig, också.
|
Jag har förstått det som att Hornstull är bäst utrustningsmässigt (de har powerrack och totalt 3 fria stänger), iaf i jämförelse med David Bagares gata (inget powerrack), men nu har de ju öppnat en massa nya anläggningar, så det kanske finns fler som är ok.
|
|
2008-02-15, 12:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Marklyft:
50kg x 3
60kg x 3
70kg x 1
75kg x 1
(77,5kg x 1) x 8
...filmade det sjätte lyftet. Videoupplösningen på min telefon visade sig dock lämna mer att önska. Ingenting som är värt att posta i träningsfilmstråden då kritik lär vara svår att ge - man ser ingenting!
Explosiv bänk:
20kg x 3
30kg x 3
40kg x 3
45kg x 3
50kg x 3
55kg x 3
60kg x 2
...inga rövlyft och ok hastighet.
Latsdrag:
50kg x 10
70kg x 5
40kg x 10
...bara trams och lek. >KV med assistans för att komma ner till sitsen. "Nypa penna" mellan skulderbladen på de lätta dragen, osv.
För övrigt känns det som att marklyft blivit en daglig övning. Om disciplin infinner sig ska jag prova att bara köra styrka varannan dag. Förhoppningsvis blir det än bättre tryck, när det väl bär av. Samt att jag får mer utrymme till att nöta välbehövliga avancerade trick, på de styrkefria dagarna.
|
fan vad starkt för 62kg! mycket imponerad
|
2008-02-15, 16:27
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av EmCeeMike
Möjligt att du tappar lite bål och korsryggsstabilitet vid ett litet ögonblick i slutet av lyftet. Att ryggen är lätt böjd där alltså.
Men det kan också vara skuggor eller filmen som ljuger och om den inte gör det så är det så lite, att det knappt är värt att anmärka på.
Verkar som du har kommit ifrån ditt problem med att dina vanliga mark är för raka? Tycker inte alls de ser för raka ut.
|
Det är nog varken skuggor eller din inbillning. Thoracic spine segment (sv?) tappar spänningen i slutet av rörelsen. Konstigt, då det inte kändes så.
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert
Jag hade önskat att röven inte accelererar mer än stången i början.
|
No can do!!!11  *
...jag jobbar på det. Men man får välja antingen vikt eller form. Can't have both.
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Löfström
Det man ser räcker finfint. Betydligt bättre stil än det tidigare Chiquita-draget!
|
Hemligheten? Singlar!
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun
Jag har förstått det som att Hornstull är bäst utrustningsmässigt (de har powerrack och totalt 3 fria stänger), iaf i jämförelse med David Bagares gata (inget powerrack), men nu har de ju öppnat en massa nya anläggningar, så det kanske finns fler som är ok.
|
Nu är min ödmjuka erfarenhet att nya gym brukar vara underutrustade så att det dånar, i alla fall den första tiden. Men Hornstull ska jag definitivt kolla in.
Citat:
Ursprungligen postat av Fat tony
fan vad starkt för 62kg! mycket imponerad
|
Pushing 64
|
|
|
2008-02-15, 16:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
No can do!!!11  *
...jag jobbar på det. Men man får välja antingen vikt eller form. Can't have both.
|
Form i första hand! Vikterna kommer därefter.
Starka lyft i vilket fall som helst, mer spänning i buken så ordnar det sig nog.
|
|
|
2008-02-15, 17:08
|
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
Tvärtom. Du har nog kilon att vinna på att dra igång lyftet på ett mer sammanhållet sätt. Jag kämpar själv med ett liknande problem i knäböjen. Men jag vet att det tar tid att ändra invanda lyftmönster.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2008-02-17, 22:58
|
|
|
|
17 februari - tung bänk/lätt mark
Har väntat på att kunna köra böj ett par dagar nu. No dice. Benen känns som stockar och det släpper väldigt långsamt.
Sedan slog det mig: i fredags spran jag, för kung och fosterland, mellan T-Rådmansgatan och T-Odenplan (folk må hoppa framför tåget bäst de vill, jag tänker inte komma sent). Och sedär! Nu är lederna som trä och jag kommer inte ens ned i fulldjup. Det är ju löjligt...
Böjen väntar, således. Igen.
Bänkpress:
20kg x 5
30kg x 5
40kg x 3
50kg x 3
60kg x 1
(65kg x 2) x 5
...här skulle det egentligen ha varit (64 x 3) x 5. Jag avrundar ett halvkilo upp och inser att jag glömt wristwraps. Obehagligt, men den går upp. Tredje reppen finns där också men jag är rädd att tappa stången i nyllet, vid spontan malfunktion.
Trodde att jag skulle behöva sänka vikten förra veckan eller denna. Men det funkar än. Nästa tillfälle står på 65,5. Jag samlar mod.
Marklyft:
50kg x 3
60kg x 3
70kg x 1
80kg x 1 ...strikt!
90kg x 1 ...inte jättesnygg men inte skitful heller
Snedbänk:
20kg x 10
30kg x 10
35kg x 10
40kg x 5
|
|
|
2008-02-17, 23:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Lätt mark?
Bra draget fan.
Bra pressat också för den delen.
Du borde dock kolla på E-bay eter ett par nya ben.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:34.
|

|