Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Jag är emot könsroller!
Just drinkprincipen har att göra med att de flesta killar bjuder mig på drinkar för att få lite "booty". Majoriteten är alltså idioter och får skylla sig själva! ha!
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Du kan tycka så om du vill. Dock har jag bjudit killar på drinkar flera gånger, så nej din teori håller inte!
|
Jag gillar att du kallar de killar som bjuder dig på dricka för idioter för att i nästa stund påtala att du minsann själv bjuder killar på drinkar. Ursäkta men är inte du lika mycket "idiot" som killarna som bjuder dig på dricka i sådana fall?
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
jobbigt att din manlighet måste sitta i plånboken.
känns inte det lite lamt?
|
Detta har ingenting med manlighet och pengar att göra, kära nån vi diskuterar en middag.
Jag måste säga att jag inte förstår hela den här debatten egentligen. Inser inte ni tjejer som vägrar ta emot en middag att ni bara sätter er själva och tjejer överlag i en nedvärderande ställning då ni menar att tjejer som blir bjudna hamnar i underläge gentemot killen i fråga. Hör ni inte själva hur dumt det låter, och det kommer från er tjejer, jag har tror mig inte sett något seriöst inlägg här eller någon annanstans där killar anser att om man bjudit en tjej på middag så ska hon betala igen det på ett eller annat sätt. Hur tror ni de tjejer som blir bjudna och inte tycker det är något konstigt med det eftersom det alltid varit så fram till den här löjliga debatten drogs igång, hur känner de sig när de sitter där och låter sig bli bjudna idag?
Vari ligger problemet att killar betalar på första daten, så som det alltid varit, så som det ser ut i stora delar av världen. Ska vi sluta ha tomte på julafton också för tomten är ju alltid är manlig, eller varför inte ha en kvinnlig tomte vartannat år.
Debatten är ännu bara ett sätt att klassa tjejer som offer för den manliga världen, ett sätt att förminska tjejer och deras förmåga att själva avgöra vad de vill och inte vill göra.
Det är sorligt att se när bara de tjejer med gott självförtroende vågar låta sig bjudas idag medan varenda tjej med minsta lilla osäkerhet inte kan ta emot en middag med risk för att klassas som offer av den manliga världen, men igen, vem klassar dem som offer? Det är inte killarna, utan istället är det deras lika osäkra vänner som nu gör klart för henne att hon minsann ha satt sig i en sits där hon måste ge killen något tillbaka, där något är synonymt med sex. Välkommen till det jämlika Sverige 2007