Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-30, 19:03   #91
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Jag blir gärna bjuden på drinkar av vem som helst, äny takers?
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 19:05   #92
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Haha, vad är det med folk ibland? Ni grinar så jävla illa över att en tjej utnyttjar de könsroller som ni själva har suttit upp? Sura över att ni inte kom på ett säkert system?

Könsroller är på ont och på gott, och finns det idioter som gärna bjuder brudar på drinkar för att de tror att de ska få något så låt dem vara just idioter...
Gammal 2007-09-30, 19:09   #93
Solros
Registered User

Solross avatar

Reg.datum: Jul 2003
Drinkar är inte så mycket billigare än en middag, två drinkar för strax över 200:-, det är väl ungefär vad en middag på restaurang går på per person?
Solros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 19:13   #94
Tricklev
Spamming user

Tricklevs avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Haha, vad är det med folk ibland? Ni grinar så jävla illa över att en tjej utnyttjar de könsroller som ni själva har suttit upp? Sura över att ni inte kom på ett säkert system?

Könsroller är på ont och på gott, och finns det idioter som gärna bjuder brudar på drinkar för att de tror att de ska få något så låt dem vara just idioter...
Dom enda som var med i den diskussionen var jag, LI och Backlash, nu vet jag inget om Backlash, men både jag och LI är för unga för att minnas den tiden då dessa könsroller utformades. Och jag har aldrig någonsin bjudit tjejer på en dricka.

Du sparkar många bollar men det är få som kommer nära mål, vill du försöka igen?

Edit: Främmande tjejer, vänner och dylikt bjuder jag, precis som dom bjuder tillbaks.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 19:20   #95
regus
Regustered Abuser

reguss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av tomccc Visa inlägg
Hur gör ni på middagsdejt, betalar ni för tjejen? Jag brukar göra det, men endast för att det skulle kännas konstigt och gnidigt att börja räkna och splitta på notan.

Hur ser ni tjejer på saken, förväntar ni er att killen ska betala?
Den som bjuder betalar, även om jag inte skulle bli sur om jag som bjuden "tvingas" betala min del.

Ja ä int snål

Men har väldigt, väldigt svårt för folk som drinkhorar.
Konventionell styrketräning
regus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 19:22   #96
backflash
Heinoist

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg

Är tro och förväntan samma sak? Ibland är det det.

Så om en vet att det finns en förväntan, är inte ett upprätthållande av den förväntan något problematisk om en i samma stund anser sig vara emot den? Förväntan behöver alltså inte slå in. För en förväntan gör det inte alltid eller hur?
Gammal 2007-09-30, 19:23   #97
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Könsroller är roliga, krockar totalt med verkligheten 2007. Det är faktiskt rätt roande att se alla suckers som bjuder tjejerna på drinkar för att försöka få ut något av det. Men jag vet inte om det har så mycket med könsroller att köra egentligen. Min manliga kusin har blivit bjuden på drinkar av killar som senare försökt ragga på honom(ja han är hetro), vet inte vart i könsrolls debatten man placerar det fenomenet....
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 19:28   #98
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Av någon ytterst bisarr anledning är detta träff #3 när man bildgooglar på "drinkhora".

Gammal 2007-09-30, 19:34   #99
Grisen
Registered User

Reg.datum: Feb 2002
skaparn: Den femte bilden är passande i sammanhanget också.
Grisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 19:40   #100
Hardcore_pb
"Fåfäng medlem"

Hardcore_pbs avatar

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Jag är emot könsroller!

Just drinkprincipen har att göra med att de flesta killar bjuder mig på drinkar för att få lite "booty". Majoriteten är alltså idioter och får skylla sig själva! ha!
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Du kan tycka så om du vill. Dock har jag bjudit killar på drinkar flera gånger, så nej din teori håller inte!
Jag gillar att du kallar de killar som bjuder dig på dricka för idioter för att i nästa stund påtala att du minsann själv bjuder killar på drinkar. Ursäkta men är inte du lika mycket "idiot" som killarna som bjuder dig på dricka i sådana fall?

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
jobbigt att din manlighet måste sitta i plånboken.
känns inte det lite lamt?
Detta har ingenting med manlighet och pengar att göra, kära nån vi diskuterar en middag.

Jag måste säga att jag inte förstår hela den här debatten egentligen. Inser inte ni tjejer som vägrar ta emot en middag att ni bara sätter er själva och tjejer överlag i en nedvärderande ställning då ni menar att tjejer som blir bjudna hamnar i underläge gentemot killen i fråga. Hör ni inte själva hur dumt det låter, och det kommer från er tjejer, jag har tror mig inte sett något seriöst inlägg här eller någon annanstans där killar anser att om man bjudit en tjej på middag så ska hon betala igen det på ett eller annat sätt. Hur tror ni de tjejer som blir bjudna och inte tycker det är något konstigt med det eftersom det alltid varit så fram till den här löjliga debatten drogs igång, hur känner de sig när de sitter där och låter sig bli bjudna idag?

Vari ligger problemet att killar betalar på första daten, så som det alltid varit, så som det ser ut i stora delar av världen. Ska vi sluta ha tomte på julafton också för tomten är ju alltid är manlig, eller varför inte ha en kvinnlig tomte vartannat år.

Debatten är ännu bara ett sätt att klassa tjejer som offer för den manliga världen, ett sätt att förminska tjejer och deras förmåga att själva avgöra vad de vill och inte vill göra.

Det är sorligt att se när bara de tjejer med gott självförtroende vågar låta sig bjudas idag medan varenda tjej med minsta lilla osäkerhet inte kan ta emot en middag med risk för att klassas som offer av den manliga världen, men igen, vem klassar dem som offer? Det är inte killarna, utan istället är det deras lika osäkra vänner som nu gör klart för henne att hon minsann ha satt sig i en sits där hon måste ge killen något tillbaka, där något är synonymt med sex. Välkommen till det jämlika Sverige 2007
Gammal 2007-09-30, 20:29   #101
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcore_pb Visa inlägg
Jag gillar att du kallar de killar som bjuder dig på dricka för idioter för att i nästa stund påtala att du minsann själv bjuder killar på drinkar. Ursäkta men är inte du lika mycket "idiot" som killarna som bjuder dig på dricka i sådana fall?
JA det är jag. Om jag bjuder någon på en drink och förväntar mig något.. DEFINITIVT!
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 20:35   #102
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Hardcore_pb: vari ligger problemet att tjejen bjuder på första middagen eller att man delar för den delen? Liknelsen med jultomten suger för övrigt.
Gammal 2007-09-30, 20:54   #103
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Jax Visa inlägg
Hardcore_pb: vari ligger problemet att tjejen bjuder på första middagen eller att man delar för den delen? Liknelsen med jultomten suger för övrigt.
Kanske har hardcore_pb aldrig blivit bjuden på middag och är därför bitter?
Gammal 2007-09-30, 20:59   #104
Bell@
Ulla Bella.

Bell@s avatar

Reg.datum: Apr 2007
Om jag träffar en kille och går och äter och om vi kommer fram till att vi ska dela på notan så är han nog ingen kille jag vill träffa mer... Jag inisterar att få betala för att se hur länge han kan hålla på, men ger han sig lätt så tycker jag inte att han är man nog i mitt tycke.

Va faktiskt på en date häromdan och han sa lite sådär att han ville betala för mig också men eftersom jag inte tyckte han va snygg så ville jag absolut betala för mig så att jag inte fick honnom känna sig dum----->DUMPAD

Men oftast brukar det jäma ut sig det där med betaningen om man har träffats ett tag... Han betalar ibland och självfallet betalar jag.
Bell@ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 21:05   #105
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Bell@ Visa inlägg
Om jag träffar en kille och går och äter och om vi kommer fram till att vi ska dela på notan så är han nog ingen kille jag vill träffa mer... Jag inisterar att få betala för att se hur länge han kan hålla på, men ger han sig lätt så tycker jag inte att han är man nog i mitt tycke.

Va faktiskt på en date häromdan och han sa lite sådär att han ville betala för mig också men eftersom jag inte tyckte han va snygg så ville jag absolut betala för mig så att jag inte fick honnom känna sig dum----->DUMPAD

Men oftast brukar det jäma ut sig det där med betaningen om man har träffats ett tag... Han betalar ibland och självfallet betalar jag.
Från och med nu ska jag alltid insistera på att vi delar notan. Ett utmärkt filter.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:51.