Träningen idag var en typisk träning för min del. Mycket ben och lite lagom överkropp.
Uppvärmning:
3000m löpning (165-175 slag/minut)
*Styrkeuppvärmning x3
Intervall-Snabbhet:
3x5 Springa (max) 8s, vila 25s
Underkropp:
Djupa Knäböj 2x6 70%=77,5kg
Explosiva Knäböj 4x8 50%=55kg
Hopp m stång 3x5 25kg
Finnen Djupa 2x6
Höften upp explosiva 2x10 v-h (vänster-höger)
Överkropp:
Chins 3x10
Dips 3x10 kv+10kg
Enhands sida stång 2x10 v-h 20kg
Utfallshopp m stänger 2x10 20kg
Chambered Bar Lying 3x10 40kg
http://www.exrx.net/WeightExercises/...rLyingRow.html
Varaktighet: 120min
Intensitet: Medel
* Har glömt att berätta vad styrkeuppvärmningen är. Det är en övning som "mjukar upp" lederna inför styrkepass. Består av 5 olika övningar: 1. För skivstången ner till knäna och drar den explosivt upp till hakan. 2. För skivstången ner till marken och drar den explosivt hela vägen upp till raka armar. 3. Lägg stången på axlarna och utför ett explosivt djupt knäböj där du i slutet sträcker ut stången på raka armar. 4. Vanlig Good-Morning. 5. Barbell bent-over Row. Allt utförs 5 reps.
Passet kändes riktigt bra! Var pigg och orkade ganska mycket (berodde kanske på att jag tog Fierce innan passet

).
Vaden från förrgår utgjorde inget större problem direkt men höger-knäet jag skadade lite lätt förra veckan gjorde ont när jag körde finnen. Har råkat töja ut ledbandet som fäster i knäskålen underifrån men det kommer gå över med tiden.
I övrigt funkar allt fint! Passet imorn försvinner dock eftersom FBK ska spela mot MIF i vår arena här i Karlskrona

Har såklart sittplats så det blir riktigt gött att se på!