Fan nu är det dags att fixa en journal här på kolo.
Syftet är att motivera mig ytterligare och hjälpa mig hålla koll på vikter och dagar.
Stats 16 April-07
Ålder: 16
Vikt: 72 kg
Längd: 185 cm
Träningsbakrund
Fram till 2005 var jag en riktig datanörd. Det enda fysiska aktivitet jag fick var skolidrotten 1 gång i veckan, annars spenderade jag min mesta tid vid datorn och fick en fysik därefter.
Sommaren 2005 bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv och min träning.
Jag började med morgonprommenader och en sundare kost, detta resulterade i en viktnedgång på 15 kg på 10 veckor. Efter sommaren var jag 180 cm och låg på 65 kg och såg mig fortfarande som fet, jag ville gå ner mer. Min mamma lackade (som tur var) och det blev regelbundna undersökningar hos skolsyster.
Jag hittade sedan ner till gymmet av misstag. Vi hade "elevens val" och jag placerades av misstag i gruppen som skulle få testa på att träna på skolans gym. Jag fastnade direkt och jag och 2 kompisar bestämde oss för att börja träna där 3 ggr/vecka.
På den vägen är det, jag fortsatte träna regelbundet även då min 2 kompisar hoppade av. När jag slutade på den skolan bar det av till ett riktigt gym där jag fortfarande tränar. Jag har även börjat på thaiboxning som komplemment till styrketräningen.
Mål med träningen
Kortsiktiga- Väga 80 kg till September 07
- Väga mellan 85-90 till Februari 08
- Ta 100 kg i bänk
Långsiktiga- Väga 80 kg hård
- Ha en kropp jag är nöjd med
Min tränings vecka med träningsprogram
Måndag: Thai boxning
Tisdag: Styrketräning
Onsdag: Thai boxning
Torsdag: Styrketräning
Fredag: Vila
Lördag: Styrketräning
Söndag: Vila
TräningsProgram
Dag 1, Bröst, Rygg, Vader
Bänkpress 88666
Lutande Bänkpress 88666
Chins 5x10
Skivstångsrodd 88666
Vadpress 5x10
Dag 2, Axlar, Biceps, Triceps, Lår, Mage
Knäböj 88666
Bencurl 88666
Press bakom nacke 88666
Bicepscurl 88666
Liggane triceps.ext. 88666
Crunch med vikt 5x10
Jag kör detta schema 3 ggr vecka så det blir alltså 1.5 varv per vecka.
Fan nu får det väl ta och räcka

Kommentera gärna om vad som helst.