Citat:
Ursprungligen postat av anhn82
12sekunder som 15åring tycker jag är grymt! Lycka till med framtidssatsningen
|
En liten anekdot:
När jag lyckades springa på den tiden var jag med i ett distiktsmästerskap som anordnades via skolan. Jag kom på tredje plats. De två som kom före mig tävlade i friidrott och sprang med spikskor. Efter halva loppet ledde jag men efter detta kunde två motsåndare med långa ben komma upp i högre fart varvid de passerade mig.
Efter loppet försökte tränare i friidrottsklubben övertala mig att börja träna där. Jag svarade med att jag både spelade hockey och fotboll och därför inte hade tid med ytterligare en sport. De muttrade något i den här stilen: "jaja, du är väl en sån där som är bra på allt". I det ögonblicket kände jag mig mycket större än mina 163 cm korta och då 56 kg lätta kropp.
Förmodligen gjordes tidtagningen manuellt och därför är väl tiden förmodligen någon tiondelar långsammare.
Om jag skulle ge mig på en gissning hur snabbt jag springer nu så ligger jag nog på runt 13 s. Då frågar sig förmodligen vän av ording: "hur sjutton skall du då kunna komma ner på 11 s 2010 när du då är 36 år gammal". På det svarar jag, ni skall få se............