Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-12-07, 17:57   #1
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Reg.datum: Jan 2009
Grannar som för oväsen!?

Har en granne som bor ovanför mig som brukar klampa väldigt hårt i golvet när han går, sådär med hälen, ni vet.

Jag är relativt nyinflyttad så första gångerna jag märkte detta så gick jag till slut upp till honom, eftersom detta ofta förekom efter kl 23, ibland mitt i natten och mellan 6-7 på morgonen.

Det framkom då att han också hört dessa ljud/dunsar men att det inte verkar vara han som är orsaken till de. Hans tjej hade också frågat om det var han som går så hårt i golvet men det var det inte, enligt honom.

Husen här är ganska gamla och ibland kan man tydligen höra ljud från lägenheter brevid som inte ens ligger i samma uppgång.

Han var dock mycket trevlig och sa att "men kom upp igen om du hör några fler ljud så kan vi se om det var jag".

Dessa ljud har dock fortsatt (det var nog 3 veckor sedan jag pratade med honom) och börjar bli ganska jobbigt. Jag är 99% säker på att det är han eftersom ljuden ofta slutar runt kl 7 och då ser jag honom gå till bilen och åka till jobbet. Dessutom hörs det väldigt tydligt att det kommer precis uppifrån.

Eftersom jag ofta blir väckt och/eller har svårt att somna pga. detta så måste jag ju prata med honom igen. Men jag är lite osäker på hur "hård" jag ska vara och hur mycket jag ska berätta.

Eftersom killen verkar rätt schysst så funderar jag på att bara säga som det är och förklara att det kan vara jobbigt om jag lägger mig tidigt eller om jag sover lite längre ibland.

Hur skulle ni ha gått tillväga? Vad skulle ni sagt?
Ska man ringa störningsjouren istället? De lär inte göra något om dom inte hör tydliga tecken på någon som är väldigt högljudd mitt i natten.

Eller är jag bara bortskämd? Jag har bott i en villa på landet större delen av min uppväxt och där fanns ju inte dessa problem *längtar hem*..

Om liknande saker hänt er kan ni väl berätta vad ni gjorde!
Konfronterade ni grannen och gav denne en utskällning like a boss eller fegade ni och ringde störningsjouren?
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:57.