Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-12-05, 23:36   #11
Bänkbjörnen
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Mat

Avslutar inläggen denna dag med maten från de senaste dagarna, ta inte detta för vana då jag inte alltid har speciellt mycket fantasi i vanliga fall och orkar posta vad jag gjort för något.

Börjar med lördagens mat, då gårdagens inte blev mer än mozarella, kassler, majs och creme fraiche, allt i naturell.

I lördags fick jag fnatt och tänkte därför göra något riktigt gott. Det blev ett väldigt lyckat resultat.
Jag köpte ju på mig massa kött i olika klasser och var dags för högrevet. Och tänkte att jag därför skulle göra högrev med glace, vem gör någoninsin egen glace, och hur gott är det inte?

Det blev en glace gjord på: ljus sirap, soja, chilisås, olivolja, sambal, äppelcidervinäger, chilipulver, pressade vitlöksklyfor och pressade charlottenlökklyftor(jobbigt att stava...).
Mixade allt och kokade upp det för att det skulle bli jämnt fördelat, pytsade även på med lite vetemjöl för att det skulle bli segare.
Högrev som i vanliga fall ska stå inne i ugnen sjukt länge, skar jag upp i skivor och punkterade med en gaffel över hela sidan på båda sidorna. Stekte sen köttet på hög värme på båda sidor i 2 minuter var och sen in i ugnen i 30 minuter på 125 grader.
Efter 30 minuter penslade jag på glacen och in i ugnen igen i 15 min. Blev sjukt gott och annorlunda, kan verkligen rekommendera detta. Här har vi bild också:

Kött med glace.jpg

Idag fick jag även en ny knäpp och gjorde även mat åt min sambo.

Blev idag mozarellakyckling, ett litet ihopkok som blev väldigt lyckat.

Tog 650 G fryst kyckling som jag tinade i micron, när de väl var tinade snittade jag upp filéerna som ett kors och skar upp inuti så att det blev som en ficka.
Som fyllning blev det mozarella, alla ingredienserna hamnade i en bunke.
I bunken la jag 150 G mozarella, 30 G strimlade soltorkade tomater som var avrunna från oljan, 2,5 krossade vitlöksklyftor, sambal oelek, basilika, salt.
Allt detta mosade jag ihop i bunken i en röra och fyllde sen fickorna i kycklingfiléerna med allt.
Sulade sen in det i ugnen i ca 22 minuter och serverade med creme fraiche.

Blev rätt gott, lite smaklöst bara, antagligen lite för lite salt. Här har vi resultatet:

Kyckling m mozarella.jpg

Nu har jag lekt klart superkock! Tänkte att det kanske var kul för någon därute att få lite inspiration och tyckte det var kul att skriva av mig och visa mina verk.

Ha det gott allesammans, imorgon blir det ryggpass!

"Are you the bear? The bear in shoooouuulders?"
Bänkbjörnen är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:59.