Känslorna man fylls av när man anländer vid gymmet kl 8 och märker att de öppnar ju först 10 på söndagar. Förut hade jag bara stuckit hem och tagit vilodag, men icke nu. Hittade en mycket lämplig soffa
Ben
Det är dags att släppa mina små landningsställ fria, så jag körde lite grund partiell knäböj, med tung-tunga vikter för mig. Kommer nog ligga kvar på dessa vikter och försöka köra mer och mer explosivt då det sammanfaller med vissa mål jag har
Partiell knäböj
1x8 @stång
1x6 @stång
1x6 @70kg
3x6 @80kg
Jag tappar ländryggen väldigt tidigt i knäböjen och har fått duktigt ont tidigare när jag gått för djupt. Så nu kör jag partiella och försöker hämta ut djupet i enbensknäböj istället där jag inte får ont. Kommer förmodligen få jobba ett tag med detta men det blir kul att se vad som händer.
Enbensknäböj - pistol
4x6
Assisterade - håller ena handen i en pelare framför mig som stödhjälp. Skett en del förbättringar i min teknik.
Vadpress i smith
1x8 @stång
2x7 @70kg
2x6 @70kg
Bättre med mindre vikt. Ska försöka se till att mina små storkben hinner ikapp resten av kroppen.
Pronerad vristcurl
4x8 @16kg
Supinerad vristcurl
4x8 @26kg
Human flag
1x7 på varje sida
Tror jag kan sjunka (läs: falla) excentriskt under ca 1 sekund nu. Känner att det går lite bättre varje gång, långsamt. Men jag räknar med åtminstone 6-12 månader innan jag kan det, även om jag såklart vill kunna tidigare.
Från sittande på knä till handstående
1x5
2x3
Gjorde inte dessa jättestrikt just nu, försöker träna upp rörelsebanan mer än styrkan, men rätt ok var det nog

Körde också lite handstående då jag väger över kroppsvikten och står på en hand i ca 1 sekund, sedan väger över till den andra. Känns som ett bra sätt om man vill lära sig one-hand handstand. Vilket man vill, såklart

Lite dåliga handstand pushups, 1x3 var grymt seg.
Samt en hel del stretching av hamstring, quads och vader. Och lite stretching av bröst / framsida axlar. Får se hur lång tid det tar innan jag kan göra riktig knäböj