Onsdag 20090311: Smala marklyft: 60kg/3*5, 100kg/5, 140kg/5, 180kg/5, 200kg/5.
Smala marklyft med bälte: 220kg/5.
Djup olympisk knäböj med bälte: 60kg/3*5, 100kg/5, 140kg/5, 180kg/5, 200kg/5, 220kg/3, 250kg/1.
Hemska tider vilken träningsvärk jag har efter måndagspasset. Kunde nästan inte gå när jag steg upp i morse och det var inte lätt att börja träna pga smärtan i framsida lår och adduktorer. Värmde försiktigt och långsamt började det gå lite bättre.
Jag upptäckte att jag är svag som ett barn i smala marklyft, vilket inte kommer som en överaskning. Tror att en femma på 240-250kg hade varit riktigt tung, för att inte säga max. Trots allt gick det lite bättre än förra onsdagen och får jag en månad på mig så kanske det börjar betala sig när jag drar sumo med dräkt. Sämre kan då rakt inte marklyftet bli
Knäböjen känns lite bättre, även om träningsvärken plågade mig värre där. Gjorde alla lyft relativt lätt, utom singeln på 250kg där jag fick ta i lite. Fanns kanske 20kg till i det lyftet men inte mer. Får kanske sätta som mål att göra en OL-böj på 300kg under våren? 270-280kg borde komma ganska snart när jag blir van att träna igen och undslipper träningsvärken. Det enda som oroar mig lite är att höger knä gör lite ont.
Jag känner ganska tydligt av den gamla knäskadan när jag tränar utan knälindor och hoppas bara att det inte blir lika dåligt igen som innan jag började satsa mot SM. Har också insett att knät kanske aldrig mer blir helt bra, men det bryr jag mig inte om. Så länge det inte stör träningen för mycket och jag kan hantera tunga vikter utan att bli rädd så får det gärna vara såhär. Känner aldrig av det i vardagliga aktiviteter och om det bara smärtar när jag belastar med 200kg eller mer så är det helt okay. Jag börjar bli gammal helt enkelt