Ja...vad ska jag säga. Jag hade en träningsdagbok här för ett år sen ungefär. Den gick bra i början, sen gick den åt helvete

Jag fick fullt upp med son o familj o plugg. Jag har inte lagt ner träningen, tvärtom, men maten har det slarvats friskt med, vilket har resulterat i +2 kilo sen förra året

Ingen större ökning men ändock irriterande. Så jag tänkte börja om med nya friska tag, med målet att minska från 69 till 65 kilo till att börja med.
Här är lite fakta om mig:
Namn: Mylf
Ålder: 22
Familj: Sambo, 18 månaders son
Längd: 173 cm
Vikt: 69 kilo (mest muskler hoppas jag hihi)
Mått:
Bröst: 92
Midja: 72
Höfter: 93
Lår: 63
Nuvarande träningsschema:
Måndag: Styrketräning 60 min
Tisdag: Friskis & Svettis (kondis och styrka) 60 min
Onsdag: Springa 3 km
Torsdag: Friskis & Svettis (kondis och styrka) 60 min
Fredag: Styrketräning
Lördag: Nada, vila!!!
Söndag: Springa 3 km
Jag vill inte bygga, vill snarare slimma ner och kommer därför köra rätt mycket kondition som ni ser...
Tänkte börja lägga upp mer regelbundna måltider än det jag har levt efter hittills också, då jag är rätt säker på att min lilla viktökning är pga oregelbundna måltider. Tänkte ligga på 1500-1700 kcal per dag ungefär. Under 1500 vill jag inte ner på då jag utöver all träning lever ett aktivt liv med ungen osv

Lägger med ett förslag på matschema som ni gärna får kommentera om ni vill:
Frukost:
2 dl naturell lättyoghurt med 35 gram havregryn, 1 msk sylt och 1 banan = cirka 350 kcal
Lunch:
2 skivor grovt bröd med lättmargarin, 2 skivor hårdost, 2 skivor rökt skinka, gurka, tomat och paprika = cirka 350 kcal
Mellis:
Smoothie gjord på 1 banan och 3 dl minimjölk = 200 kcal
Middag:
Ris/pasta/potatis med kyckling/tonfisk eller annat magert kött, plus mycket grönsaker = 500 kcal
Kvällskäk:
1 proteinshake gjord på minimjölk = 200 kcal
Hur ser det här ut tycker ni? Kom gärna med förslag, kommentarer, kritik, frågor osv osv