Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-05, 10:11   #1
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

Reg.datum: Dec 2006
Tränings- och chokladberoende ung mamma ska bli superfit!

Jag har redan en journal här, men den är gammal som gatan så jag vill helt enkelt starta en ny. Jag är 23 år, har en två år gammal son, och har alltid älskat att träna. Det har mest blivit konditionsträning, men nu tänkte jag varva det med styrketräning med hantlar hemma (har varken tid eller råd med gym). Kommer träna sex dagar i veckan. Varannan vecka blir det hemmaträning och varannan vecka kör jag på Friskis & Svettis (har sonen varannan vecka). Att jag kör sex dagar i veckan är för att jag har tränat hårt i sex sju år, så min kropp är van.

Vad är då målet med min träning? Jo, jag vill till sommaren gå ner minst fem kilo, men gärna tio. Så här ser mina mått ut idag:

Längd: 173 cm
Vikt: 72 kilo
Lår: 61 cm
Vader: 40 cm
Biceps: 39 cm
Bröst: 88 cm
Höfter: 92 cm
Midja: 72 cm

Jag har alltid tränat hårt och har därför i grunden en vältränad form, men på senaste tid har jag börjat släpa vad gäller kosten, och har därför fläskat på mig en del...på gymnasiet vägde jag 60 kilo. Jag inser själv att jag kanske aldrig kommer lyckas komma tillbaka till den formen efter att ha fött barn och blivit fem år äldre Men ner till åtminstone 67 vill jag. Lyckas jag ner till 62 så är jag överlycklig, men det är inget krav jag har på mig själv.

Jag kommer att äta runt 1500-1700 kcal per dag. Vill inte äta mindre för då kommer jag antagligen inte orka med den hårda träningen. Kommer uppdatera här minst en gång i veckan, med nya mått osv, säkert oftare för att hålla koll på att jag inte släpar med kosten. Tanken är att jag ska försöka att bara äta godis/skräp en gång i veckan istället för 3-4 som det har blivit på sistone hehe...wish me luck
dajmond är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-05, 10:32   #2
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

Jag slänger in en bild på dagsformen. Jag är inte missnöjd, men vill ha mer definition ändå på magen, tightare lår och rumpa och gärna fastare armar. Dessutom vill jag tappa lite överlag, då jag har lite löst över hela kroppen så att säga. Mitt fett är väl fördelat, men det ska bort ändå hehe. Missförstå mig inte, jag vet att man ska ha en viss procent kroppsfett, men jag är ändå ute efter finputsning nu

Gammal 2009-01-05, 10:34   #3
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

Dagens träning: Startade med mycket tidig morgonträning hemma....45 minuter cardio/boxning och 30 minuter viktträning med hantlar samt lite situps...åt en inte alltför grandios frukost efteråt bestående av ett par dl yoghurt och 35 gram müsli. Men så är det ju trots allt viktminskning jag är ute efter. Kommer äta var tredje timme ungefär, då jag lätt får problem med blodsockret annars. Har låg ämnesomsättning och behöver därför hålla jämnt blodsocker hela tiden.
Gammal 2009-01-05, 10:39   #4
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

Min träning hoppas jag också ska leda till att jag får mindre problem i vardagen, med allt som min vardag innebär. Lyfta tunga kassar, tung son och stå mycket i jobbet (mcdonalds-slit hehe). Så det är inte enbart av kosmetiska skäl som jag vill vara vältränad.
Gammal 2009-01-05, 10:45   #5
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

Den första bilden ser jag nu var lite väl fördelaktigt tagen, så jag slänger in två mer "slappa" bilder för att visa hur jag faktiskt ser ut.

Gammal 2009-01-05, 11:11   #6
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

Det skulle också vara grymt kul att lyckas göra många armhävningar. I nuläget klarar jag 10-15 beroende på dagsform (sömn, matintag osv) och det skulle vara askul att kicka nån killkompis ass en vacker dag i sommar. Klara 30-40 stycken vore riktigt häftigt.
Gammal 2009-01-05, 11:37   #7
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

Dagens lunch: 2 fullkornstunnbröd med lite smör, massa rökt skinka och gul paprika
Gammal 2009-01-05, 16:51   #8
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

Mellis: Ett par bitar riesen (ja jag vet, slå på fingrar hehe) och ett äpple

Middag: Fullkornspasta med en burk tonfisk Xpress (orkar inte laga hehe)

Kvällsmat: Proteinshake
Gammal 2009-01-05, 16:59   #9
samme11
Banned

Reg.datum: Jan 2008
Tycker att du har en fin form iallafall Ska följa detta så gott det går! Lycka till!
samme11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-05, 17:07   #10
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

Tackar samme! Men bättre kan den bli. Nu är det som sagt finputsning för Beach-09 som gäller
Gammal 2009-01-05, 17:32   #11
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

En killkompis till mej skrek att jag fan heller har 39 cm i biceps :P o de stämmer, 29 har jag haha Lätt att slinta på tangentbordet
Gammal 2009-01-05, 17:35   #12
Gyn
Registered User

Reg.datum: Nov 2007
Hur mätte du när du fick dina biceps till 39 cm?
Gyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-05, 17:38   #13
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gyn Visa inlägg
Hur mätte du när du fick dina biceps till 39 cm?
Hehe, jag mätte dem till 29, jag bara skrev fel i journalen hehe
Gammal 2009-01-05, 18:03   #14
Luttis
SL gudinna

Luttiss avatar

Reg.datum: Sep 2007
Haha, jaa jag satt just o funderade på vilka jättebiccar du måste ha.. Jag tycker formen redan nu ser fin ut och tycker egentligen inte du behöver tappa något. Men är det beach -09 du vill vara redo kommer det gå hur bra som helst!

Citat:
Ursprungligen postat av Meister Visa inlägg
Jobbar ens magen i marklyft?
Luttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-05, 20:00   #15
dajmond
Registered User

dajmonds avatar

Hehe ja det blev lite galet där :P Inte har jag skogshuggararmar liksom :P Tack för vänliga ord Luttis Men jag siktar verkligen på att bli "perfekt" till sommaren. Vad nu perfekt är egentligen För mig är det lite mer fasthet på vissa ställen. Nu har jag precis svept kvällens proteinshake och tänkte faktiskt gå och lägga mig redan nu för jag har varit uppe sen sex och känner mig jätteseg av mörkret o kylan Imorrn blir det morgonträning igen och nya tag med maten. Ska inte bli något godis alls imorgon. Heja heja!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:34.