Jag har redan en journal här, men den är gammal som gatan så jag vill helt enkelt starta en ny. Jag är 23 år, har en två år gammal son, och har alltid älskat att träna. Det har mest blivit konditionsträning, men nu tänkte jag varva det med styrketräning med hantlar hemma (har varken tid eller råd med gym). Kommer träna sex dagar i veckan. Varannan vecka blir det hemmaträning och varannan vecka kör jag på Friskis & Svettis (har sonen varannan vecka). Att jag kör sex dagar i veckan är för att jag har tränat hårt i sex sju år, så min kropp är van.
Vad är då målet med min träning? Jo, jag vill till sommaren gå ner minst fem kilo, men gärna tio. Så här ser mina mått ut idag:
Längd: 173 cm
Vikt: 72 kilo
Lår: 61 cm
Vader: 40 cm
Biceps: 39 cm
Bröst: 88 cm
Höfter: 92 cm
Midja: 72 cm
Jag har alltid tränat hårt och har därför i grunden en vältränad form, men på senaste tid har jag börjat släpa vad gäller kosten, och har därför fläskat på mig en del...på gymnasiet vägde jag 60 kilo. Jag inser själv att jag kanske aldrig kommer lyckas komma tillbaka till den formen efter att ha fött barn och blivit fem år äldre

Men ner till åtminstone 67 vill jag. Lyckas jag ner till 62 så är jag överlycklig, men det är inget krav jag har på mig själv.
Jag kommer att äta runt 1500-1700 kcal per dag. Vill inte äta mindre för då kommer jag antagligen inte orka med den hårda träningen. Kommer uppdatera här minst en gång i veckan, med nya mått osv, säkert oftare för att hålla koll på att jag inte släpar med kosten. Tanken är att jag ska försöka att bara äta godis/skräp en gång i veckan istället för 3-4 som det har blivit på sistone hehe...wish me luck