Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-06-15, 23:16   #1
felixj
Registered User

felixjs avatar

Reg.datum: Jun 2009
Felix träningsjournal

Tar min kolozzeum-oskuld genom att skapa en träningsjournal, why not liksom? Var snäll!

Syftet med denna träningsjournal är för mig att kunna skriva ner mina pass och för att kunna följa min egen utveckling och se till att jag tar mig framåt! Kanske inte den mest upphetsande journalen, men ähe wth. Vet inte hur ofta denna kommer uppdateras, om det blir varje pass eller om jag kikar in nån gång då och då och uppdaterar stats. Tanken är väl att varje pass ska dokumenteras. Kommer väl eventuellt in med någon bild på dagsform också.

Har nu fått för mig att börja köra mer av mark,böj och bänk och lågvolym.
Som det ser ut nu kommer jag köra 3-4 gånger i veckan och passen kommer väl se ut såhär från början(ska testa och får väl ändra/minska om det inte känns nå vidare):

Pass 1:
Mark RPT, 3 set
Pull-ups RPT, 3 set
Stångrodd 3 set, 6-8
Stångcurl 3-4 set 6-8

Pass 2:
Bänk RPT, 3 set
Snedbänk 2-3 set, 6-8
Sidolyft 3-4 set, 10-12
Pushdowns 4 set, 10-12

Pass 3:
Benböj RPT, 3 set
Raka mark, 3 set 6-8
Benspark, 4 set 10-12

Pass 4:
Vadpress i smith 5 set, 6-8
Sittande vadpress 4 set, 6-8
mage

Kommer minst ha 1 vilodag mellan varje pass och detta kommer rulla på, så inga bestämda veckodagar för varje pass. Angående pass 4 så har jag inte bestämt mig hur jag ska göra. Vill dock piska vaderna lite. Mage la jag in för att ja...Man ska ju inte få ha kul på gymmet hela tiden, eller hur?

Eftersom jag råkade dra på mig en inflammation i vänsterknä för ett tag sen så har det blivit dåligt med markande/böjande för min del. Halvkass teknik och för lite vila gör väl sitt antar jag. Så jag har varit lite skraj för att köra dem, men nu känner jag att det är dags att göra det, och göra det rätt! Försöker ständigt att förbättra tekniken just i mark/böj. Innebär det att träna på lättare vikter så fine, så länge jag klarar mig att hålla mig borta från skador och ta mig vidare så är jag jättenöjd!

Stats:
23 år (1989)
169 cm @ 64kg (13-06-14)
% BF = ? 14?

Böj: 100x3
Mark: 155x1
Bänk: 100x1

Har börjat köra på PF med 16 timmars fasta och ett ätfönster på 8 timmar då jag käkar 2 post-workout mål. Funkar kanon mot allt som har med hungerkänslor att göra, och att endast planera 2 mål sen that's it gör det så otroligt skönt att inte ens behöva tänka på kosten överhuvudtaget.

Ja, men det var väl det för mig. Första passet tar jag på måndag och då kör jag på med Pass 1. Är ruggigt taggad och ska bli spännande. Dock så kommer väl repsen kanske inte bli precis som jag vill, då jag inte vet på vilken vikt jag ska starta osv. Men efter nån vecka bör jag vara inne det, hoppas jag!
felixj är inte uppkopplad   Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.