2014-03-28, 20:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Viljan är nyckeln.
Hallå! Dags för mig att föra en ny journal tänkte jag eftersom den gamla är helt enkelt för gammal och tråkig.
Snabb fakta:
Jag är en kille född -95 dvs jag är 18 år gammal, fyller 19 nu i april.
Jag är en mycket målmedveten kille som älskar träning och kost och allt som har med träning att göra. Min fritid handlar bara om träning bortsett från studierna! Samt socialt umgänge såklart med folk & personer som brinner för träningen likadant som jag själv.
Fakta bakgrund idrott:
Jag började spela fotboll när jag var ca 7 år gammal, spelade fram till jag vart ~15 år gammal och kom med i hälsingelaget (1 av dom 44 bästa i hela hälsingeland). Sen la jag av pga att jag fick flickvän och fick aldrig tid för henne så blev automatiskt att jag la av. Sedan gjorde jag slut med henne för att hon var för svartsjuk och det inte fungerade (lång historia) Men iallafall, det var då jag hittade gymträningen som blev en livsstil.
Hur jag tränar :
Varierar min träning så gott det går.
Iallafall så blir det allt från tunga perioder, intensiva, hög volym, låg volym perioder.
Kosthållning :
Min kost håller jag inte specifikt strikt om jag inte går på diet eftersom jag inte jobbar vilket menas att jag fortfarande bor hemma och ska vara glad över att jag får mat serverat på bordet. Så jag äter det som finns men köper bl.a lite extra goda saker som kvarg, keso, sötamandlar. m.fl. Men som sagt annars äter jag det som serveras om jag nu inte går på diet för då håller jag det till en 110% strikt kost. Men jag tänker alltid på vad jag stoppar i mig såklart och siktar alltid på högt protein intag, skapligt höga kollisar och mellan högt fett i fördelningarna P,K,F.
Mål som jag har?
- Mina mål är förstadels styrkan men samtidigt ha en rippad look inför scenen. Jag ska försöka uppnå grymma styrkestats innan 2014 är slut sen är planerna att stå på scenen sommaren 2015.
Styrkestats jag jagar är 150kg bänkpress, 200kg knäböj & 200kg+marklyft.
Mina senaste pers i dom 3 stora :
- 160kg knäböj
- 120kg bänkpress
- 190kg marklyft
Varför jag vill driva en träningsjournal är dels för att jag har drivit en tidigare och driver även en blogg och tycker det är fantastiskt kul att dela med mig utav mina mål, mina träningspass och så vidare.
Sen finns det många som inspirerar mig här! & jag hoppas kunna bidra med lite inspiration tillbaka.
- Kom ihåg, fråga om ni undrar något! Alltid glad att få frågor att besvara! Fortsätt att lyfta tungt grabbar och tjejer.
~ Viljan är nyckeln
|
|
|
2014-03-29, 19:24
|
|
Registered User
|
Rygg axlar.
Marklyft
60*10
100*5
130*1
150*1
170*1
130*8
160*1
170*1
Smala chins
4 set x 10kv
Rodd ländryg m v handtag
4 set 70*10 på varje.
Rodd med bredstång (baksida axlar)
4.
Rodd med rep (baksida axlar).
4 set
Latsdrag m v ring
5 set
Sittande axellyft åt sidan
3 dropset
Stående raka axellyft
3 dropset
Hantelshrugs
4 set
- Vart ett bra pass, och varför jag körde singlar idag i marken funderar nog många på, men jag har haft uppehåll från marklyft. Men eftersom jag ska gå in på diet på tisdag så ville ja gå upp och känna på lite vikter eftersom det är oerhört lätt att tappa viktvanan & styrkan vid deff! Så därför valde jag att köra singlar för att få tillbaka viktvanan eftersom jag även haft ett tags uppehåll från just den övningen.
Cheers.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
|
|
|
2014-03-29, 20:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2014
|
Kul att se! Kör hårt och lycka till med målen
|
|
2014-03-29, 20:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2014
|
Haha biten med din flickvän, underbart. Lycka till med träningen, låt den inte påverkas av fruntimmer igen.
|
|
|
2014-03-29, 22:34
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av South
Kul att se! Kör hårt och lycka till med målen 
|
Tack så hemskt mycket för att du kikade in & för din kommentar.
Citat:
Ursprungligen postat av bonuspater
Haha biten med din flickvän, underbart. Lycka till med träningen, låt den inte påverkas av fruntimmer igen.
|
Haha tack, vart kanske dålig hållning eller förklaring men försökte hålla det kortfattat för det är lång historia
Tack & detsamma kompis.
Träningen är prio kommer den alltid att vara! och det var när det tog slut jag hittade den!
Slänger in en bild från dagens pass
Mvh.
Senast redigerad av Simonfrisk den 2014-03-29 klockan 22:36.
|
|
|
2014-03-30, 11:19
|
|
Registered User
|
Idag blir det vilodag.
Frukost blev 5 stekta ägg tillsammans med drygt 100g keso.
+ 6 Omega 3 tabs, och 5 multivitamin tabs.
|
|
|
2014-03-30, 21:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2014
|
Bra arm/axel där! Har du någon koll på hur många kalorier du stoppar i dig?
|
|
2014-03-31, 20:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av South
Bra arm/axel där! Har du någon koll på hur många kalorier du stoppar i dig?
|
Tack! Jo träningen flyter väl på i sig, lagt på mig en del sen förut..
Jag har legat och dippat mellan 3-4k kcal under min bulk.
Ska gå in i en diet nu imorgon börjar jag få se hur det går. Dock så la jag för "stor" beställning på ******** så fick inte min diet fuel... Men fick allt annat! Tråkigt & nästan ett av dom viktigaste tillskotten att ha i lager just inne i en deff..
Mvh
|
|
|
2014-03-31, 20:43
|
|
Registered User
|
Dagens pass blev bröst triceps.
- Körde ett litet mer bänk pass idag, för att få viktvanan på plats inför dieten som marken.
Passet blev som följande :
Bänk
50*10
60*10 x2
+ axlar triceps uppvärmning
90*1
100*1
110*1
115*1
100*3 lätt
100*3 lätt
100*3 lätt
-
Smalbänk
100*1 lätt
110*1 - pers
90*5 lätt
Fu smalbänk rep Max
60*20
60*20
60*17
Bröst i kablar lutande
5 set
Bröst i kablar rak bänk
5 set
Flyes m hantlar lutande
6 set
Pushdown m rep
4 set
- Körde ett litet varierat pass, passet i sig gick bra men hade gått ännu bättre om de var vettig lunch i skolan eftersom jag tränade direkt efter skolan (vilket är ovanligt annars) samt att jag hade en RIKTIG huvudvärk som störde mitt pass, ändå fick ja upp lite pressar iallafall.
Hoppas på ett bättre välmående imorgon,
Cheers.
|
|
|
2014-04-02, 09:08
|
|
Registered User
|
Gårdagens pass blev Ben, Mage & lite biceps.
Passet såg ut som följande :
Benböj
60*8
100*5
120*1
130*5
140*5
150*1
120*7
Stopp böj 5-10sec botten
120*1 riktigt bra fart
120*1
120*1
100*5
100*5
Benspark
4 set +2 dropset
Benspark m 1 ben
1 set + 1 dropset
Sittande lårcurl
4 set
Benpress
5 set
Brutal bänk
3 set
Biceps curl i maskin
4 set
Avslutade med stående hantel curls
3 dropset
- Hade väl ett hyfsad bra tryck ändå, jag var ju till stockholmsmässan med klassen i skolan och körde detta pass när ja kom hem till min stad igen (efter 3 timmars buss resa).
Så lite stel och otaggad var man väl, och dessutom körde ja utan passare så vågade inte gå fullt ut i benböjen.
Idag blir det förmodligen axlar triceps traps. Om inte mitt nya schema kommer säga annat!
(+ ändring utav schema) ikväll eftersom jag nu har gått på dieten och då blir det ett litet annorlunda upplägg.

Det är dagens lunch istället för skolans & middag ikväll.
Totalt om ja minns rätt :
400g wokgrönsaker
200g kyckling
150g ris
200g potatis
200g nötfärs.
Hare gött så längen,
Cheers.
|
|
|
2014-04-02, 22:24
|
|
Registered User
|
Axlar traps & lätta triceps.
Militärpressar
40*8
40*8
50*5
50*5
Latsdrag
5 set
(1 set pers : 80kg*10)
Latsdrag m v ring
5 set
Rodd m rep baksida axlar
5 set
Rodd m bred stång b.axlar
4 set
Raka axel lyft m hantel
3 dropset
Sittande Hantel lyft åt sidan
3 dropset
Shrugs
4 set
3 dropset
Axelpress bakom huvud i Smith
4 set
Smalbänk
3 set
En hands pushdown
3 set
- Samt 40min cardio.
|
|
|
2014-04-05, 18:08
|
|
Registered User
|
Gårdagens pass :
Mark
70*10
100*5
130*5
155*2 / x6 (enl.schema)
170*1
Liggandes Rodd m v ring
5 set
Rodd m bred stång
4 set
Rodd m rep
4 set
Baksida i cablar
5
Latsdrag bred stång
4 set
Chins
3*10.
|
|
|
2014-04-05, 18:15
|
|
Registered User
|
Dagens pass
Benböj + armar
60*10
100*5
120*1
130*1
140*1
150*1
162,5*1 PB
120*5
100*10
Triceps :
Smalbänk
4 set (2 lätta, 2 tunga).
En hands pushdown
5 set
Pushdown med rep
5 set
Skullcrushers
4 set (negativt) dvs håll emot ner sakta sedan bra fart upp.
Biceps :
Uppvärmning :
2 set stående biceps curl m hantel.
Sittande bicepscurl i maskin
4 set
Strikta biceps curl ez stång m.kudde
4 set
Stående hantelcurl
1 set (reppa Max på följande hantlar)
20, 18, 16, 14, 12, 10.
- Pga ett PB under dieten, skärt ner kosten en hel del. Så bjuder jag på en Selfie!
Sedan benen efter passet
Tycker att ja verkar reagera bra på schemat (dieten) även fast de bara är början. Som ni ser på biceps bilden, så har den varit förut under passen men nu även på dagarna. Känns bra iallafall, vikten går stabilt neråt. Ska väga mig imorgon igen.
Cheers.
|
|
|
2014-04-07, 06:38
|
|
Registered User
|
Vilodag igår, pga matlagning ;j hehe.
|
|
|
2014-04-10, 22:51
|
|
Registered User
|
Tisdag blev det nedre rygg & baksida
Följt av :
Mark
70*8
100*5
130*1
150*1
160*1
180*1
140*5
100*8.
Hantelrodd
30*10
32*10
34*8
36*8
40*8
Kablar i rodd
6 set
Rygg resning
3 set
Raka marklyft
4 set
Sittande lårcurl
2 set
2 super set
2 dropset
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:26.
|

|