Japp, roligast var det när man sprang runt som tank och hade en större grupp av healers bakom sig.
Haha snacka om att vi hamna off topic.
Man förstår lite hur stort WOW faktiskt var när man hittar spelare i vilka forum man än rör sig. =)
tänk om man lagt ner hälften av den tiden man satt och nötte boss-strategier på träning och kost istället...
Tur att spelfanskapet blev så jäkla trist att man tillslut kom ifrån det =P
Lite ökningar, kändes bra, går fint. Finns inte så mycket mer att säga. Filmade min knäböj idag pga. mela. Insåg att när jag blir trött (tre sista setten) så tenderar jag att börja på ett sätt som inte är som när jag brukar starta. Missar lite svank, ryggen är rak, dock vid bottenläget så tenderar det till en liten ostbåge. Blir till att gör aom och göra rätt - ha kvar det i minnet att hålla ryggen korrekt.
Inte mer än så att säga. Vilket är en bra sak egentligen
Funkar PHUL bra eller? Antar att det är det som gäller
Typ. Phul Över och under i ett, fast styrkedelen kombinerat med Jason Blahax 5x5 Icecream (vilket visade sig att typ vara samma sak).
Jag fick ändra på då jag behöver lägga lite mer fokus på löpningen då jag har 4 lopp att springa nu maj och framåt. PHUL tog upp för mycket dagar för att kunna få in löpning på ett bra sätt. Växlade till helkropp 3x och löpning 2-3x och det, för mig, fungerar ypperligt. Min rygg och axlar har svarat kanonbra och jag fortsätter ner i vikt (morgonvikt 83.5kg nu, stannade av vid 85 med PHUL, åt så jag låg på balans. Bytte schema och nu ligger jag på ett skönt underskott då jag aldrig är hungrig). Konditionen svarar riktigt bra med så jag kommer nu rulla på här. Ska se om jag ska se över upplägget idag då det bara är taget och kör på, ifall det finns några övningar som kan bytas ut mot andra så det blir variation mellan A och B.
Däremot så svarade jag kanon på PHUL med, det ska man inte säga något om. Bra och genomtänkt upplägg, ingen diskussion där. Synd bara att det inte är helt superduper om man vill löpa med det..
Om du tar in på knäböjen så måste jag kontra på något sätt, eller hur?
En rolig sak dock, stod och tittade i spegeln under tiden jag borstade tänderna. Min putmage och kärlekshandtag är så gott som borta, aldrig reflekterat över det - bara kört på som alltid och inte riktigt lagt några tankar på det. Men det var en skön känsla att se, man blev lite glad.
Om du tar in på knäböjen så måste jag kontra på något sätt, eller hur?
En rolig sak dock, stod och tittade i spegeln under tiden jag borstade tänderna. Min putmage och kärlekshandtag är så gott som borta, aldrig reflekterat över det - bara kört på som alltid och inte riktigt lagt några tankar på det. Men det var en skön känsla att se, man blev lite glad.
Armar
Bicepscurl (hantlar) 8x16 6x16 6x14 6x14 2ggr till, utöka ett set till med 16kg, bort med 1 14.
Tricepspushdown 10x21.5 10x24.9 10x28.3 10x28.3 28.3 gäller
Fint pass, lite ökningar här och där, kändes bra. Lite ökningar till nästa pass, ännu bättre. Byggt en rolig excelfil dår jag kan fökla min träning och dess progression bättre, ska snickra ihop en formel som säger till när det är dags att höja vikterna med någon % eller något. Verkligen dags att lägg ain en ny växel i träningen. Börjat med fotologg för skoj skull, lär inte orka att hantera det mer än en månad eller två men varför inte. Ett foto varje onsdag iallafall. Har inget bättre för mig än att gnugga mitt ego.
Här, lyssna på lite depp och annat - Millencolin iallafall. Synd att det inte finns band som kommer upp i Millencollins nivå..!
Bjuder på en benbild så man ser att jag tränar lite ben iallafall. Inget ben som klassar in sig bland alla kolo-stålmannen-ben men snart så. Är nog mer flubb på benet än muskler men skam den som ger sig.
7km @ 5:36 min/km. Rätt nöjd, kändes rätt så lätt (eller lätt och lätt, tappade i slutet men det var inte så att det kändes att döden knackade på dörren). Skulle nog kunnat köra tre km till men sju fick räcka. Det var målet så..
Inga ben, uj uj denna ångest. Efter löpningen igår så fick jag värk i vänstra knät (på utsidan). Mycket stretching och varmt vatten minskade "smärtan", inget annat än överansträning för knät så det blir vila t.om söndag. Tråkigt men man måste lyssna på kroppen. Det var korkat av mig att löpa 7km på ett underlag som jag har 0 erfarenhet av. Inte konstigt att vaderna pulserade som de gjorde efter 3 km.. Men men, man lär så länge man lever! Bara upp på hästen och börja om Hur som, ersatte ben med att köra armar. Vikterna ökar smått, ökar inte vikterna så ökar reps eller set, allt känns bra. Helkropp är verkligen något som passar mig just nu, med löpningen, jobb, livet etc..
Fingrar på min excelfil för att få ut lite bättre statistik, underlättar att verkligen kunna se sin träning från olika perspektiv, såg direkt att jag ökar inte som jag borde i t.ex. skivstångsrodd. Bara att lägga fokus där och köra på
Insåg att det nu är mindre än en månad kvar till mitt första lopp... Spännande