Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-17, 19:32   #61
Bänkbjörnen
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Benpass!

Igår blev det ett rätt bra benpass:

Knäböj: 90x2
95x4
97,5x4
100x3
95x5
90x5

Benpress: 160x6
180x7
200x8
210x8
220x8

Leg ext: 60x8
60x8
65x10

Leg curl: 60x8
60x8
62,5x5/60x4

Är väldigt nöjd med passet, styrkan kommer tillbaka och det är riktigt roligt att stå och pressa i böjen. Skulle plockat en 4a på 100 kg om det inte var för idioter som störde min koncentration. Men skönt att vara över 100 kg-strecket igen i alla fall.

"Are you the bear? The bear in shoooouuulders?"

Senast redigerad av Bänkbjörnen den 2011-12-17 klockan 19:34.
Bänkbjörnen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 19:38   #62
Bänkbjörnen
Registered User

Råkade bli lite utgång igår också, så både gårdagen och dagens mat har blivit skit. Har inte haft någon aptit idag och blev en kycklingsallad och kommer inte orka göra mer än att tanka proteinshakes, ligger rätt raklång på soffan och bara degar.
Åt dessutom en fyllepizza efter krogen, och självklart blev det en kebabpizza, så jag skickades väl tillbaka en 2-3 dagar i mitt deffande... Det värsta av allt, det är bara början. Deffa i december, årets skämt!

Gammal 2011-12-17, 19:55   #63
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bänkbjörnen Visa inlägg
Råkade bli lite utgång igår också, så både gårdagen och dagens mat har blivit skit. Har inte haft någon aptit idag och blev en kycklingsallad och kommer inte orka göra mer än att tanka proteinshakes, ligger rätt raklång på soffan och bara degar.
Åt dessutom en fyllepizza efter krogen, och självklart blev det en kebabpizza, så jag skickades väl tillbaka en 2-3 dagar i mitt deffande... Det värsta av allt, det är bara början. Deffa i december, årets skämt!
Haha
Det är dessa juletider som skiljer hardasses från livsnjutare!
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 22:04   #64
Bänkbjörnen
Registered User

Får väl definiera mig som en hardass livsnjutare?
Dock hade jag nog njutit mer om jag låtit bli, dagen blev mest fylld med ångest pga det dåliga proteinintaget och vetskapen om att jag förlorade några dagars deffande.
Hade ju inte skadat om krogrundan var givande också...

Gammal 2011-12-17, 22:35   #65
Bänkbjörnen
Registered User

Satt och hade tråkigt, hittade 2 år gamla bilder, när jag var i toppform, eller nästan i alla fall. Lite skillnad mot nu...

chillarmarochrygg.jpg

chillrygg.jpg

spnnaframifrn.jpg

biccar.jpg

Gammal 2011-12-18, 02:45   #66
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Reg.datum: Sep 2011
Ingen idé att blicka tillbaka! Angående den där pizzan, se den som bränsle istället. Kroppen behöver må bra också (utgång), i slutändan ska det nog bli bra ska du se
Gammal 2011-12-18, 13:11   #67
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Glömde tillägga: att dömma av dina gamla formbilder så har du jäkligt nice symmertri på dina muskler, det om något borde vara en extra morot att vilja köra på hårdare och hitta tillbaka till din gamla form =)!
Gammal 2011-12-18, 17:07   #68
Bänkbjörnen
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Hetz Visa inlägg
Ingen idé att blicka tillbaka! Angående den där pizzan, se den som bränsle istället. Kroppen behöver må bra också (utgång), i slutändan ska det nog bli bra ska du se
Jo, ser det så också. I juletider är det viktigt att må lite extra bra.
Gällande min gamla form, fungerar det som en sporre. Dock känns det ju som om det är dölångt kvar, då jag på bilderna är 85 pannor tung mot nuvarande 94, är ändå 9 kg som ska bort innan jag ser ut sådär igen. Symmetrin är väl endast bra på discogymmardelarna, dvs biccarna, delta, mage och peccarna... Latsen och benen är ju obefintliga och under allt fett ser allt mer eller mindre likadant ut, förutom att jag självklart är mindre...
Äsch, nu taggar jag till bröst och axelpasset imorgon, ikväll blir det tacos och möjligen lite ligga för att avrunda veckan och börja fresh imorgon.

Gammal 2011-12-18, 21:24   #69
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Perfekt kvällscardio
Gammal 2011-12-19, 22:03   #70
Bänkbjörnen
Registered User

Blev ingen träning idag... Kunde endast träna innan jobbet, vilket inte hanns med då jag sov för länge, dunkade i 15 h sömn inatt, slutade för sent för att hinna till gymmet.

Har börjat få känningar i min handled som jag skadade för 2 år sedan... Hoppas att det bara är små känningar, men blir det värre måste jag uppsöka läkare och lugna ner tränandet, vilket bara inte får ske! Eller, får väl uppsöka läkare upprätthålla tränandet. Har inte haft känningar under några övningar dock, så är rätt lugnt fortfarande.

Gammal 2011-12-20, 19:31   #71
Ado2000
You dont make friends with sallad

Ado2000s avatar

Reg.datum: Dec 2011
Låter illa det med handleden hoppas verkligen det inte påverkar din träning på något sätt, å andra sidan gör det d så kan du kicka in med mer cardio

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-20, 19:34   #72
polackski
Registered User

polackskis avatar

Tråkigt att höra med handleden! Hoppas på något mindre allvarligt, annars som sagt, vi alla är bara människor - måste kunna unna oss något icke nyttigt ibland också .

Kör hårt nu innan jul, jag är tillbaka igen efter min vilovecka!
polackski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-20, 22:23   #73
Kesella
Registered User

Kesellas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bänkbjörnen Visa inlägg
så jag skickades väl tillbaka en 2-3 dagar i mitt deffande... Det värsta av allt, det är bara början. Deffa i december, årets skämt!
Tror detta sätter käppar i hjulen för många. Hade det varit mitt i mars hade man kanske inte brytt sig så mkt, utan ryckt upp sig och tagit nya tag. Men nu är man plågsamt medveten om att det kan komma att kännas så här ett par veckor framöver, allt på grund av dessa ätarhelger som väntar! Det enda man kan göra är som sagt att använda det som extra energi till träningen, om man nu kommer iväg till den
Gammal 2011-12-20, 23:22   #74
Bänkbjörnen
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Ado2000 Visa inlägg
Låter illa det med handleden hoppas verkligen det inte påverkar din träning på något sätt, å andra sidan gör det d så kan du kicka in med mer cardio
Haha, jag och cardio! Nej men skämt åsido, jag har bestämt mig för att börja gå till gymmet. Tar en sådär 30-40 minuter, vilket gör att jag slipper övrig cardio och kanske kan skippa någon dag gående övriga dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av polackski Visa inlägg
Tråkigt att höra med handleden! Hoppas på något mindre allvarligt, annars som sagt, vi alla är bara människor - måste kunna unna oss något icke nyttigt ibland också .

Kör hårt nu innan jul, jag är tillbaka igen efter min vilovecka!
Handleden har bara varit känningar, gick lös idag på bröst/axlar/triceps och hade inga känningar alls, vilket känns positivt. Dock har jag börjat få känningar i armbågen idag också... Vilket är slitskada från jobbet, men blir bra när jag är uppvärmd.

Citat:
Ursprungligen postat av Kesella Visa inlägg
Tror detta sätter käppar i hjulen för många. Hade det varit mitt i mars hade man kanske inte brytt sig så mkt, utan ryckt upp sig och tagit nya tag. Men nu är man plågsamt medveten om att det kan komma att kännas så här ett par veckor framöver, allt på grund av dessa ätarhelger som väntar! Det enda man kan göra är som sagt att använda det som extra energi till träningen, om man nu kommer iväg till den
Ja, det är ju en riktig motivationsdödare... Har känt att jag lagt på mig under de senaste dagarna då allt raserats. Dock resulterade det i att jag bestämt mig för att gå till gymmet, kanske är bra ändå.
Det handlar ju ändå bara om månaden ut, sen kan jag fokusera på viktnedgång.

Gammal 2011-12-20, 23:32   #75
Bänkbjörnen
Registered User

Bröstpass!

Bänkpress 80x1
85x1
90x3(4)
92,5x1
95x1
90x4
85x3

Lutande hantlp 29x6
34x4
29x6
29x5

Cableflyes 30x12
35x8
35x6

Sidolyft 1h 13x8
16x8
16x9
16x9
16x11

Pushdowns 30x12
35x10
40x6
40x7/35x6/30x7

Vilket jävla PANGPASS! Så sjukt jävla nöjd! Klarade egentligen en 4a på 90 kg, men var utan passare så vågade inte riktigt köra fullt ut. Men plockade lätta ettor på 92,5 och 95 i bänken. Sen avslutande 4an på 90 var nog inte riktigt en 4a på 90, bad om pass från en random och han tog i stången hela tiden, så blev bara irriterad, man ska fan inte röra stångjäveln för än jag får problem att trycka viktskiten!
Summa summarum, ska fan plocka en 4a på 100 innan januari är slut, vilket borde vara lätt plockat. Nu händer det grejer.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:06.