2015-09-03, 10:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2014
|
Känslokall efter deff
Hej!
Är det någon mer som upplever sig allmänt mer känslokall under deff samt efter deff? Hur gick du tillväga för att få bort problemet?
Jag har gjort en längre deff(ca 1år) och sedan höjt upp mitt intag o äter nu på ett överskott/balans. Äter tillräckligt med fett och får i mig allt jag behöver men känner mig väldigt mycket mer känslokall än jag tidigare gjort. Har det med att jag nu kommit till en lägre fettprocent och att jag helt enkelt mår sämre pågrund av det eller borde jag komma ikapp efter ett tag med högre intag?
Det är väl helt klart individuellt vad man kroppen stänger ner för funktioner vid en hårdare deff men om någon kunde ge input skulle det uppskattas!
|
|
|
2015-09-03, 11:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2012
|
Känslokall känner jag mig alltid när jag ligger under 80 kg vad det beror på vet jag inte men något samband med vikt eller kroppsfett har det.
|
|
|
2015-09-03, 15:03
|
|
You dont make friends with sallad
Reg.datum: Dec 2011
|
Aa fick höra detta från andra också när jag var i slutet av min senaste deff som varade i 8 månader ungefär. Folk sa att jag inte var samma människa, inte lika glad längre. Så kanske spelar det någon roll.
|
|
|
2015-09-03, 15:15
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ado2000
Aa fick höra detta från andra också när jag var i slutet av min senaste deff som varade i 8 månader ungefär. Folk sa att jag inte var samma människa, inte lika glad längre. Så kanske spelar det någon roll.
|
Märkte du att det blev bättre när du höjde ditt intag? eller var du tvungen att återgå till samma vikt som förut ungefär?
|
|
|
2015-09-03, 16:18
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av jörga
Märkte du att det blev bättre när du höjde ditt intag? eller var du tvungen att återgå till samma vikt som förut ungefär?
|
Det var ju inget jag märkte själv, utan redan när andra påpeka det för mig så börja jag tänka på det å till viss del så hade dom väl rätt. Antar bara att jag inte hade samma sorts energi nivå, vid slutet av deffen så låg jag typ på 1500 kalorier eller nåt. Så att utifrån det så påverkades säkert mitt humör. Men det var inget jag tänkte länge på utan när jag väl nådde mitt mål så började jag äta normalt igen å saker bara blev som vanligt av sig självt.
|
|
|
2015-09-03, 16:52
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Jag tänker att man blir väldigt uppe i sig själv (egocentrerad) när man (jag) deffar. Väldigt mycket blir jag, jag, jag, kalorier, träning, vågen, jag, jag, jag, spegel, foto, jag, träning, vågen etc. Väldigt lite blir att vårda sina relationer.
Om du upplever samma sak kanske du identifierar detta hos dig själv som känslokyla.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2015-09-03, 17:15
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Jag tänker att man blir väldigt uppe i sig själv (egocentrerad) när man (jag) deffar. Väldigt mycket blir jag, jag, jag, kalorier, träning, vågen, jag, jag, jag, spegel, foto, jag, träning, vågen etc. Väldigt lite blir att vårda sina relationer.
Om du upplever samma sak kanske du identifierar detta hos dig själv som känslokyla.
|
För min del handlade det väldigt mycket om att nå ett mål, vilket den gången var att för första gången få synliga rutor, kosta vad det kosta vill men de skulle fram på ett eller annat sätt. Jag blev väldigt smal i ansiktet (tyckte en del i min omgivning då) att folk trodde jag hade blivit sjuk. Men som sagt då skulle jag nå min uppsatta mål oavsett vad.
|
|
|
2015-09-03, 20:30
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ja något i den stilen är det faktiskt! När blev du av med detta och vad gjorde du?
|
|
|
2015-09-03, 21:43
|
|
Dardania
Reg.datum: Nov 2013
|
För lite god mat kanske? Då blir jag kylig och arg!
|
2015-09-06, 16:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2012
|
Det måste vara att du blivit så jävla hård
|
|
|
2015-09-06, 16:46
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av jörga
Ja något i den stilen är det faktiskt! När blev du av med detta och vad gjorde du?
|
Man tjockar på sig lite så är spegeln inte lika spännande längre.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2015-09-08, 09:20
|
|
Dardania
Reg.datum: Nov 2013
|
Jag känner en kille som skänker pengar. Trots 7% kroppsfett.
Det du.
|
2015-09-08, 11:09
|
|
fet hårig åldring
Reg.datum: Mar 2012
|
Citat:
|
Håller med om detta.
Jag upplever även under deff och kaloriräkning att jag blir mer disciplinerad i det övriga livet. Plugga, tvätta, diska osv blir inte lika jobbigt längre. Sen blir jag nog tråkigare också, festa och sånt blir inte lika kul längre. Att hitta en balans bör man nog sträva efter på sikt, så att träning och hälsa faktiskt förgyller ens liv och inte drar ner livet i övrigt.
|
|
|
2015-09-09, 00:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stor Hård Ådrig
Håller med om detta.
Jag upplever även under deff och kaloriräkning att jag blir mer disciplinerad i det övriga livet. Plugga, tvätta, diska osv blir inte lika jobbigt längre. Sen blir jag nog tråkigare också, festa och sånt blir inte lika kul längre. Att hitta en balans bör man nog sträva efter på sikt, så att träning och hälsa faktiskt förgyller ens liv och inte drar ner livet i övrigt.
|
Mjo, många som rutinerat hållit sig till och att börja att träna ben upplever att dem klarar övrig träning bättre, då man blir ännu vassare mentalt och anser inte mindre grejer vara utmanande längre.
|
|
|
2015-09-11, 08:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2014
|
jag har gått ner nästan 30 kg nu
har blivit lika munter som en gurka
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:58.
|

|