2015-04-30, 16:17
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2015
|
"KAN" jag inte få fram tydliga magmuskler?
Tränat till och från 5-6år, under vissa perioder riktigt seriöst. Började undernärd på en kroppsvikt av 52kg på 173cm lång. Vägde för ett par månader sedan 82kg.
Tänkte att jag skulle droppa 10kg och för första gången i mitt liv få fram magrutor, antar att jag måste ha underskattat min dåvarande kroppsfettprocent för nu ligger jag på 69kg och har fortfarande inte fått fram mina rutor. De 2 övre börjar bli någorlunda tydliga men resterande är inte inom synhåll.
När jag sitter ner och spänner magen tror jag att jag kan känna 2 till magrutor, men något mer är det inte.
Är det omöjligt för vissa att få ett synligt sexpack?
Min nuvarande fettprocent vet jag inte, har aldrig mätt sånt. Men jag har tydliga ådror på över och underarmar, synliga räfflor på triceps, ådror på triceps/biceps/axlar och även ådror på ryggen, så min fettprocent börjar bli rätt låg.
Fattar inte varför mina rutor inte kommit fram än, jag är ju inte direkt "svag" i magen. Dragit 250 mark, 190böj och kör max-magasin i de flesta magmaskiner.
Börjar se riktigt smal ut i långärmat nu, när jag vägde 80kg så tog jag ju i alla fall upp en del plats på min längd, men nu syns det knappt att man tränar när man har långärmat/tjocktröja på sig.
Vad tror ni, ska jag gå ner ett par kg till, kanske 65 och hoppas på att mina rutor kommer fram? Har alltid velat haft synliga rutor då jag heller inte hade det som otränad spinkig 52kg pojke.
|
|
|
2015-04-30, 16:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Hmm det lät märkligt, gener kan ju göra det lite svårt att få fram mer än 4 "synliga" i en del fall men 2 med lågt kroppsfett? :/
Köra du bara magövningarna i maskin?
Jag tränar bara magen specifikt 4 set på bröst dagarna.
Då gör jag bara gamla hederliga på mattan med böjda ben, vridning, och utan något stöd för fötterna.
Mina är synliga även fast jag säkert ligger på 12-15% och inte är i någon vidare form än.
|
|
|
2015-05-01, 16:27
|
|
Registered User
|
Tyvärr är det inte säkert att du har ett "sexpack" att få fram. Det är genetiskt, men du är i gott sällskap..
Senast redigerad av yia den 2015-05-01 klockan 16:29.
|
|
|
2015-05-01, 17:33
|
|
Banned User
|
???
|
|
|
2015-05-16, 01:16
|
|
Banned User
|
Bump, väger nu 68kg, fortfarande är rutorna inte synliga. Enbart de 2 översta i "perfekt vinkel", jag kan dock känna 2 andra.
173cm lång, mina magmuskler är INTE särskilt svaga - dragit 250mark och 190 böj, måste köra på "fullt mag" i de flesta magmaskiner även fast bara det i sig kanske inte skulle betyda nåt mycket, men marken och böjen i sig betyder väl i alla fall att min magmuskulatur inte är "klen".
Hur långt ska jag behöva gå innan jag åtminstone har 4 rutor?
|
|
|
2015-05-16, 11:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2014
|
Jag jobbar för att få fram tydliga rutor också och tipset jag fick från en PT var att skippa köra mage 5 dagar i veckan, i slutet av varje pass(vilket var det jag gjorde), kör mycket skivstång och sedan lite då och då när du har extra energi kör hanging legs raises. Och när jag säger skivstång så är det alla övningar som du kan komma på.
Tyvärr har jag inte kört detta upplägg allt för länge men om några veckor kan jag komma med en utvärderingen om det fungerade för mig eller inte.
|
|
|
2015-05-16, 11:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Du tror alltså att du får tydligare magrutor för att du slutar träna dina magmuskler?
|
|
|
2015-05-16, 12:56
|
|
Heill Odinn
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fatslim
Bump, väger nu 68kg, fortfarande är rutorna inte synliga. Enbart de 2 översta i "perfekt vinkel", jag kan dock känna 2 andra.
173cm lång, mina magmuskler är INTE särskilt svaga - dragit 250mark och 190 böj, måste köra på "fullt mag" i de flesta magmaskiner även fast bara det i sig kanske inte skulle betyda nåt mycket, men marken och böjen i sig betyder väl i alla fall att min magmuskulatur inte är "klen".
Hur långt ska jag behöva gå innan jag åtminstone har 4 rutor?
|
Hur mycket vägde du när du drog 250 i marken?
|
|
|
2015-05-16, 14:29
|
|
Fuckar ut!
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av STENBITEN
|
255kg är svenskt rekord i -66kgs klassen.. så killen kanske ska sluta fokusera på sina abs och slå svenskt rekord istället.
Säger som Strandbyggarn, säg till om den där gainern funkar ;D. Blev förjävla sugen på att prova den nu. Har gått upp från 57kg till 58kg på ca 4 år. Har star nutritions gainer pro nu. Men den verkar inte hjälpa särskillt mycket.
|
|
|
2015-05-16, 15:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av Inzza
255kg är svenskt rekord i -66kgs klassen.. så killen kanske ska sluta fokusera på sina abs och slå svenskt rekord istället.
|
Jag tänkte precis samma sak. Du är stark! Posta en bild eller gör en riktig mätning så vet vi om du fortfarande har för stor fetthalt eller om du helt enkelt har de sista % vid magen. Du vill inte tappa för mycket fett heller.
Ursprungligen postat av markwhs
Energin var på topp. Böjen gick hur bra som helst. Kände mig som en böjgud!
|
|
|
|
2015-05-16, 15:36
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av STENBITEN
|
74kg. Jag drar troligtvis inte lika mycket nu, gått ner lite i träningsvikter på marken och jag tänker inte satsa på någon maxning under deffens gång, det får bli när jag är färdig och "igång" igen.
|
|
|
2015-05-16, 15:38
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Samiul Alam
Jag tänkte precis samma sak. Du är stark! Posta en bild eller gör en riktig mätning så vet vi om du fortfarande har för stor fetthalt eller om du helt enkelt har de sista % vid magen. Du vill inte tappa för mycket fett heller.
|
Okej ska ta en bild ikväll eller imorgon så får vi se. Det är nog helt enkelt så att jag bara har "för hög" bf än, är en del fett kvar på magen och jag känner musklerna under så, är väl bara att gå ner något kg till. 65 drar jag gränsen, lägre går jag inte.
|
|
|
2015-05-16, 16:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2014
|
Drar du 250 i mark och inte har synliga magrutor så är det bara att deffa på
|
|
|
2015-05-19, 14:44
|
|
Registered User
|
Marklyft och knäböj tränar inte "magrutorna" så bra som man kan tro. Använd en ab roller istället så borde det gå bättre.
|
2015-05-19, 16:12
|
|
Registered User
|
La till en variant av den här igen i slutet senaste gången jag tränade mage, kändes som någon varit o hackat med en mejsel i magen dagen efter.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:37.
|

|