Hej! Har tränat med vikter lite lätt igen i ca 5-6 veckor efter 1 års uppehåll. innan det upehållet hade jag inte hållit på längre än några månader regelbundet innan det förra upehållet osv.
Att kalla mig en tränings-periodare vore en underskattning.
Den här gången kan dock vara annorlunda då saker och ting börjat falla på plats i livet, äntligen fått medicin som hjälper efter 5 års tafflande, ska snart få operera näsan osv pga andningsvårigheter osv.
Eller så kraschar jag helt igen, vem vet.
Bakgrund: Väldigt trasslig uppväxt, flyttat runt mycket, hamnat på olika hem osv. Har och har haft problem med långa perioder av djup depression och ångest samt trötthet.
Började med brottning när jag var ca 13-14 som sedan övergick till enbart gymträning, tränade väldigt hårt på gym åldern 15-16. Minns att jag bänkade 110kg i 16års åldern. Sedan tyckte fosterföräldrarna att så mycket träning var ohälsosamt, och begränsade min tillåtna träning till 3ggr/vecka.
Detta tog död på min motivation ordentligt då det var något jag mådde bra av och ville bli bra på, men jag hade inget att säga till om.
Började med Thaiboxning när jag var nära 17år och träna det 2ggr vecka och 1 gång gym. I strax över ett halvår.
Hade det väldigt svårt att behålla motivation då jag inte fick träna så mycket som jag kände att jag behövde för att utvecklas. Ett tag efter att jag fyllt 18 verkade dem inte bry sig om när/hur jag tränade, men vid det laget mådde jag för dåligt för att börja ordentligt igen. Slutade träna nästan helt, kom iväg i perioder tills jag fyllde 19 då jag var alldeles för djupt i deppressionen för att komma iväg överhuvudtaget.
Flyttade "hemifrån" samma år och mådde allmänt dåligt. Gick upp 25kg på ett år, nästa år tog jag tag i det och gick ner ca 25kg på ett halvår. Träningen var väldigt sporadisk. Flyttade till en annan stad och kom aldrig riktigt igång förrens förra året då jag hade några månaders streak av bra träning, men sen kraschade jag helt igen.
Fast som sagt kan detta vara gången då jag äntligen kan få må bra och träna, har det väldigt kämpigt med tröttheten fortfarande men viljan räcker än så länge.
Personliga stats
Ålder: 26 (på söndag)
Längd: 190cm
Vikt: ca 86kg dem senaste dagarna (på morgon, efter toan, innan frukost och utan kläder)
Nuvarande Träningsschema
Dag 1: Bröst, axlar, mage, underarmar.
Dag 2: Intervaller, vader.
Dag 3: Rygg, underarmar.
Dag 4: Intervaller, vader.
Dag 5: Ben.
Börja om. (vilodagar tar jag när jag måste, har tyvärr blivit en del.)
Bilder
För exakt 21 dagar sedan (efter 2 veckors träning med vikter ca)
Dagsform 5/14/2015
(Halvslapp utan pump, kroppsfett gissningvis 14-15% ?? nån med bättre bedömningsförmåga kanske)

(Överarmar utan pump, ca 41cm.)

(Vader utan pump, ca 41cm. Vsync=vadsync lol)

(Lår utan pump, ca 62cm)

(Ryggbild kommer så fort jag orkat raka den)
Tänkte att jag Uppdaterar med passen efter att jag utfört dem samt vikter i Basövningarna, Och en bilduppdatering med mått i veckan samt vikt.
Mitt mål är att må bra och se bra ut, Vikt bf% jag siktar på är ca 95kg på 9-10% kroppsfett och försöka hålla det året runt.