Nytt år nya möjligheter osv osv. you know the drill.
Det är dags att börja köra efter ett välkänt schema hade jag tänkt och då är ju tanken att jag detta året ska köra oavkortat på Wendlers 5-3-1 rutin med assistansarbete Boring but big.
Fokus på assistansövningar kommer vara de muskler i vilka jag är svagare i samt lite discostuk kanske? Detta då jag i mina ögon har väldigt små armar kopplade till min torso. Säkerligen synvillor sammanhängade med självkänsla och sånt tjafs men det skiter jag blanka fan i hehe.
Startpunkten är då följande.
Lyften:
Knäböj: 90kg
Bänkpress: 70kg
Marklyft: 100kg
Militärpress: 40kg
Jag har medvetet satt alla 1rms ganska lågt då jag vill köra åtminstone ett antal cykler innan jag fastnar och får deloada.
Träningen kommer läggas på 4 dagar i veckan och gå efter de stora lyften enligt 5-3-1 med BBB assistans i form av 5x10 @50% på lyften samt 1-2 assistansövningar på de muskler jag själv anser släpar antingen styrke eller volymmäsigt.
Startvikten igår vid första träningstillfälle var 80.4kg, imorse låg den på 79.9kg. Tanken är att jag ska ligga mellan 77 och 80kg fram till sommaren men samtidigt ha byggt lite muskler.
Bilder samt gårdagens och dagens pass kommer lite senare då frugan ropar efter film