Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-20, 21:54   #1
Timmi
Registered User

Reg.datum: Dec 2004
Will and determination

Jahapp, så satt man här igen och författade en inledningstext till ytterligare en journal.

Sista slutade med att jag ryckte in som MP på Livgardet, den här börjar pga att jag vred sönder fotleden under en övning vilket resulterade i 6 veckor med gips, en platta, 4 skruvar, 1 stift, ca 20 cm ärr, 17 stygn och avrustning från armén.

Har just nu, och kommer ha en tid framöver, problem med rörligheten i fotleden. Har även svårt med att belasta stötvis, med andra ord så ömmar det om jag går längre sträckor, att jogga är helt uteslutet än på ett par månader.

Jag är 19 år och har tränat sen jag var 16 och lyckades bli relativt stark, det är jag inte nu. Nu är jag bara fet och jävligt trött på det, vilket är hela poängen med det här ordbajsandet. Vägde i morse 98,5 kg nypissad, det ska ändras och mitt första mål är helt enkelt att komma igång med träningen och komma ner under 90 kg relativt snabbt.

Nu får det räcka för ikväll.

En sak till ja, försöker lägga ner rökningen så det kommer väl också nämnas här titt som tätt. Rökfria dygn: 1

Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Från och med nu är det nykterist javisst som gäller. Jag menar, jag har inte mina egna kalsonger på mig!
Timmi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 22:23   #2
CuietErik
Registered User

CuietEriks avatar

Reg.datum: Mar 2008
Åh fy fasen, det låter inte skojj det där med foten, smärta!
Klart du kommer gå ner mot 80kilosnivån ganska rappt skulle jag tro. Mycket bra initiativ det där med att lägga rökningen på hyllan med. Tufft men värt.

Lycka till // Erik
CuietErik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-21, 13:48   #3
Timmi
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av CuietErik Visa inlägg
Åh fy fasen, det låter inte skojj det där med foten, smärta!
Klart du kommer gå ner mot 80kilosnivån ganska rappt skulle jag tro. Mycket bra initiativ det där med att lägga rökningen på hyllan med. Tufft men värt.

Lycka till // Erik
Kewl, nån som läser och skriver redan
Mjo, det ska nog kunna gå hyffsat snabbt att komma ner på en vettig nivå viktmässigt. Helt klart värt att lägga ner rökningen.

Skulle tagit mig iväg till simhallen för att simma en sväng på förmiddagen men jag slöade så jag satte mig på träningscykeln i 25minuter och kom, enligt hojens dator, 12km. Trampade på jättelugnt men vfn, det är bättre än ingenting, right

Citat:
Från och med nu är det nykterist javisst som gäller. Jag menar, jag har inte mina egna kalsonger på mig!
Gammal 2008-11-22, 12:41   #4
Timmi
Registered User

Cardio, 25 minter hojtrampande, 12,7km

Nästan en dm snö här i stan nu, väldigt fint att vakna upp till. Sötsuget är enormt i brist på nikotin men jag och morsan har lovat varandra att inte käka godis, chips, nötter och sånt fram till julafton och so far går det bra.

Citat:
Gammal 2008-11-22, 12:59   #5
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Reg.datum: Jan 2007
Har du börjat röka???? Brukade du inte vara på mig för det?

Kul att du har ny journal timmi-boy! Saknat o kommentera dina pass ju

Så förbannat trist att du pajjade foten. Fyfan, kan tänka mig hur segt det känns. Hoppas du är på väg tillbaka nu iaf.

Puss på dig!
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-22, 13:03   #6
CuietErik
Registered User

CuietEriks avatar

hehe nästan skönare att sitta på träningscykeln än att dra iväg till simhallen imo, fast med tanke på din fot kanske det är bättre att simma än cykla. Hur kändes foten efter cyklingen då? Men klart det är bättre än en chipspåse framför tv lixom.
Gammal 2008-11-22, 13:21   #7
Timmi
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Har du börjat röka???? Brukade du inte vara på mig för det?

Kul att du har ny journal timmi-boy! Saknat o kommentera dina pass ju

Så förbannat trist att du pajjade foten. Fyfan, kan tänka mig hur segt det känns. Hoppas du är på väg tillbaka nu iaf.

Puss på dig!
Jag var på hela jävla världen för att den rökte och kände mig lika värdelös varje cigg...

Klantig som få kände jag mig iaf, ska skaffa kort på gymmet i dagarna så jag kan dra igång med styrketräningen igen iaf!

Kramar right back at yah!

Citat:
Ursprungligen postat av CuietErik Visa inlägg
hehe nästan skönare att sitta på träningscykeln än att dra iväg till simhallen imo, fast med tanke på din fot kanske det är bättre att simma än cykla. Hur kändes foten efter cyklingen då? Men klart det är bättre än en chipspåse framför tv lixom.
Jo, det är väldigt bekvämt, sitter med hojen på rummet så den är en halvmeter ifrån mig. Funkar faktiskt riktigt bra med foten, märker ju av att den är stel men det är inte så att det gör ont vilket är jävligt skönt.

Citat:
Gammal 2008-11-23, 14:55   #8
Timmi
Registered User

Heh, att gå ut och käka thaibuffé samt ta ett par öl med polare från skvadronen är ju inte helt optimalt när man försöker gå ner i vikt kan jag säga men oj så trevligt kväll det var igår.

Ska ta mig upp på träningscykeln någon gång senare idag, ska även dra iväg och införskaffa mig nytt kort på gymmet och dra igång med träningen imorn!!

Får nog göra så att jag tar nån bild och mäter lite för att hålla koll på hur det här egentligen går... time'll tell.

Citat:
Gammal 2008-11-23, 14:59   #9
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Lät ju trevligt ju!

Mått och sånt är ju bra.
Gammal 2008-11-23, 15:05   #10
Timmi
Registered User

Var helt fruktansvärt trevligt faktiskt

Mjo, får bli att mäta imorn när gårdagen hunnit sjunka undan

Citat:
Gammal 2008-11-23, 20:09   #11
CuietErik
Registered User

CuietEriks avatar

thaibuffé med bärs låter väldigt lockande måste jag säga aa släng upp lite mått, de är alltid skoj
Gammal 2008-11-24, 09:32   #12
Timmi
Registered User

Nypissad idag visade vågen på 100,7kg, vilket är en jävla besvikelse men det är ju en klar väckarklocka att gå ner i vikt igen iad. Nedan följer lite mått, mer än så behövs inte än då jag är lite som en speta och just nu bara är intreserad av att minska på de mått som jag skriver upp.

Mått
Rakt över naveln 106cm
Midja 99,5cm
Under naveln 100cm
Stuss 113cm

Citat:
Gammal 2008-11-24, 23:48   #13
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Sådär, nu vet du vad du har att kämpa emot. Let the struggle begin!!
Gammal 2008-11-26, 21:54   #14
Timmi
Registered User

Inte fipplat till mig ett kort på gymmet än därav de ickeexisterande uppdateringarna.
De senaste 3 dagarna har jag iaf roat mig med att fylla i excelldokumentet som finns här på forumet för att räkna ut hur mkt jag får i mig varje dag Med de, i vissa fall uppskattade, mängderna jag käkat om dagarna har jag fått i mig ~2000 kcal om dagen vilket kan ses som helt okey, käkar alldeles för lite protein och får i mig för stor del fett.

Promenerar lite om dagarna iaf för att röra lite på fläsket. Idag tog jag mig in till stan för att gå en sväng men 10 minuter in i promenaden så mötte jag en gammal skolbekant jag inte träffat sen vi tog studenten för snart 1,5 år sen så stadspromenaden blev istället fika medelst lumpenprat med henne i ett par timmar innan jag åkte hem

Värker knappt där jag är skruvad heller, svullarna till rätt så ordentligt men lindar jag det hela så blir det inte så farligt. Väntar på svar från ett jobb som grovis samt på ett läkarutlåtande om att jag är hel så jag kan skicka in det till pliktverket för att försöka få komma tillbaka till skvadronen igen nästa år och göra om lumpen men läkaren är helt fruktansvärt långsam (bad honom skicka det hela för en vecka sen...)

Citat:
Gammal 2008-11-26, 22:16   #15
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Skaru börja räkna kcal nu? Jag skulle tipsa dig att göra det. Då ser man ju till att man inte äter för lite, vilket man kan råka göra när man äter "helnyttigt". Dessutom kan man ju unna sig massa onyttigheter sålänge man ligger på underskott.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:00.