Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-12, 14:57   #1
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Cam spänner musklerna - en tjejjournal

Har smugit runt här tillräckligt länge nu och eftersom jag ändå satsar rätt hårt och tänkte börja skriva träningsdagbok, så kan jag lika gärna göra mig synlig här också.
Kön: Äldre tjej/yngre kvinna. Eller nåt...
Ålder: 34.
Träningsbakgrund: Inaktiv barndom, uppfödd på mättat fett och snabba kolhydrater samt passiv rökning. Bra grund va? Gjorde inte ett jota fram till 1994 då jag besökte ett gym första gången efter att ha sett Linda Hamilton i T2 (idag tycker man ju att hon bara var mager och senig). Duttade lite med vikterna och slarvade med maten ett tag. Gjorde ett rejält ryck 2000 och började köra hårt/sköta kosten, byggde då upp en hyfsad fysik. Nu har jag haft ett halvårs duttande igen, men framöver är det andra bullar som gäller.
Mål: För några år sedan ville jag tävla men såna satsningar finns det inte utrymme för i mitt liv idag. Pendlar till jobbet och har väldigt pressat tidsschema. Jag tränar för husbehov, dvs det är kul och jag mår bra och det är en grym känsla att vara vältränad
Dagsform: Hyfsat muskulös och lite småplufsig. Gillar att
Bästa muskelgruppen:
Sämsta dito: Jobbar stenhårt på benen, Kör bålstyrka också eftersom jag har problem med rygg/höft.
cam är inte uppkopplad  
Gammal 2006-02-12, 15:03   #2
Alexlindgren
Rocky Balboa

Alexlindgrens avatar

Reg.datum: Mar 2005
Ser bra ut
Hur många gånger iveckan har du planerat att träna?

Go for it!
Alexlindgren är inte uppkopplad  
Gammal 2006-02-12, 15:14   #3
Pinglan
Bananslukerskan.

Pinglans avatar

Reg.datum: Sep 2002
Välkommen Cam Ska bli skoj att följa din journal! Haha, Linda Hamilton.....det var hon som fick mig att börja köra chins Jag visste inte ens vad övningen hette så jag kallade den just Linda Hamilton Skrattar alltid lika gott när jag läser det i gamla träningsdagböcker....Linda Hamilton 3x10
Gammal 2006-02-12, 15:49   #4
cam
Registered User

cams avatar

Pinglan:Tack! Ska bli kul att skriva...när jag hinner.
Ja visst var det grymt när hon gjorde chins på vad det nu var? En säng som stod på högkant?
Har läst i din journal några gånger, säger bara

Alex: Jag kanske borde skriva ner träningsupplägget också, bra att du påminde mig

Idag söndag: Morgonpromenad (om vädret tillåter, idag var det askallt så jag pallade bara till Hemköp och hem...), rygg, baksida axlar och 20 min trappmaskin
Måndag: Biceps, triceps och ca 1 timme spinning.
Tisdag: Vila
Onsdag: Vila
Torsdag: Bålträning och ca 50 min spinning
Fredag: Ben
Lördag: Axlar, bröst och 15-20 min trappmaskin

Kanske inte det mest optimala att köra 5 dagar i rad men det passar bäst i min vardag just nu. Måste t ex passa in med spinningpassen samt utnyttja helgerna till max eftersom jag är rätt trött efter jobbet.

Återkommer efter kvällens pass...
cam är inte uppkopplad  
Gammal 2006-02-12, 16:55   #5
huldz

huldzs avatar

Reg.datum: Nov 2005
Alltid trevligt med nya journaler. Hoppas detta blir en lång och rolig en.
Gammal 2006-02-12, 17:37   #6
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Ohw en ny tjejjournal *hoppas och studsar*
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2006-02-12, 19:59   #7
cam
Registered User

cams avatar

Haha, snacka om att man gick taggad till gymmet idag - första gången jag skulle offentliggöra min träning ju!
Måste skaffa nåt att skriva upp träningen i, idag får det bli lite provisoriskt. Skriver det jag minns.

Innan jag offentliggör de klena vikterna jag använder så ska jag tillägga att jag är en rätt liten tjej, typ 158 cm lång och väger runt 50. Så det så.

Latsdrag
30 kg, gjorde 10 reps.
35 kg, typ 7-8 reps
40 kg, där jag gjorde 3 set med vardera 4-5 halvsnygga reps
35 kg igen, minns inte hur många men jag var trött...

Skivstångsrodd, denna dag i Smithen
20 kg plus stången (som är lätt), typ 10 reps
Lade på 5 kg och gjorde runt 8
Sen 30 kg plus stång, 4 set med vardera 4-5 reps men denna gång strikta, fick värsta kontakten!

Sen drog jag 3x6-7 reps i en sorts ryggmaskin, i väntan på att sittande rodden skulle bli ledig. Hade hängt på sammanlagt 25 kg.

Sittande rodd
35 kg, 5 set med runt 5-7 reps. Avslutade med ett set på 30 kg, orkade inte räkna

Rygglyft, bellyback eller vad det heter
4x8 både åt sidan och rakt framåt

Pullover eller vad det heter, 3x8 på 15 kg (man fäster latsdragstång i övre trissan och sen ser det ut ungefär som när en klåpare försöker köra tricepspress och drar hela armen uppåt och nedåt), Maskinen är gammal och har astunga vikter, tror att det är mer vikt än vad den anger.

Framåtlutat hantellyft
2x4 kg, ca 7-8 reps
2x5 kg, 3 set med ca 5 reps
2x4 igen, med ett avslutande set halvsnygga reps

Dra-armbågarna-bakåt-i-höjd-med-axlarna-repdrag (för baksida axlar, vet ej vad den heter)15 kg (i den tunga maskinen), 3 set med vardera 5-7 reps.

Sen 20 minuter på trappmaskinen.
På hemvägen var det kallt, fullmåne och det läst nästan som en ylande varg någonstans. Men nu sitter jag inne i värmen med mina vänner Gainomax, Ägg och Knäckebröd
I morgon börjar en ny arbetsvecka. Stånk.
cam är inte uppkopplad  
Gammal 2006-02-13, 21:49   #8
cam
Registered User

cams avatar

Sovit 5 timmar (fullmånen?). Tåget till jobbet var försenat. And so on... En annan böld i arslet är att det är curling på teve. Why oh why?

Redovisar dagens pass imorron eller onsdag. Massor att göra innan jag ska sova.
cam är inte uppkopplad  
Gammal 2006-02-13, 22:13   #9
AFanatic
Registered User

AFanatics avatar

Reg.datum: Mar 2003
Kul! Alltid trevligt med fler tjejjournaler. Lycka till med träningen.

Vad är det för fel på curling? Det är ju spännande. I 9e ronden? sista stenen (Sv-It)...shit va snyggt!
Gammal 2006-02-14, 08:41   #10
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Lycka till Cam!

Kul med en tjejjournal som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av AFanatic
Vad är det för fel på curling? Det är ju spännande. I 9e ronden? sista stenen (Sv-It)...shit va snyggt!
Jag gillar inte curling. För lågt tempo. Förstår inte vad det går ut på. Men den matchen såg jag. Damn! Sverige do-mi-nerade!

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad  
Gammal 2006-02-14, 08:51   #11
Eva_E
Registered User

Eva_Es avatar

Reg.datum: Aug 2004
Får väl hänga på och önska välkommen jag också! Du har gjort ett extremt bra val som bestämt dig för att redovisa din träning här - många gånger som det känts motigt att komma iväg på träning som Kollo varit den extra puffen som gjort att jag kommit iväg!

Eva

Jag har en träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27988

"Impossible is nothing."
Eva_E är inte uppkopplad  
Gammal 2006-02-14, 20:13   #12
Stumpis
Starkast i Lomma.

Stumpiss avatar

Reg.datum: Oct 2004
Välkommen!
Av ren nyfikenhet; vad var det för tävlingsplaner du en gång i tiden hade?
Stumpis är inte uppkopplad  
Gammal 2006-02-14, 21:15   #13
cam
Registered User

cams avatar

Tack för ert välkomnande
Nej, jag måste erkänna att jag tycker curling är lite töntigt. Och det står jag för. Fattar inte heller vad det ska gå ut på. Men skitsamma, kul om ni övriga har en spännande stund vid teven iaf.

Tävlingsplanerna lutade nog mest åt bodybuilding (idag skulle jag välja BF), men lade ner såna tankar sen. Finns många orsaker till det, en är nog att jag är helt ensam i min bekantskapskrets om detta intresse vilket är rätt oinspirerande. De respekterar men fattar inte vitsen. Men här på Kolo kan man få utlopp för sina udda böjelser

Måndagens pass:
Sov dåligt natten innan och kunde inte sova på bussen hem. Surt. Jävla fullmåne! Men efter en banan och en stund i gymmet var jag back on track!

Skivstångscurl:
20 kg: 8, 7, 7, 6
Alternerande hantelcurl:
2x9 kg: 5, 4, 4/arm
Hammercurl:
2x9 kg: 4, 4 1/2, 4 sega/arm
Repdrag för triceps:
18 kg: 12, rena lekstugan ju
23 kg: 8
28 kg: 3 1/2 (hmmmpff...)
23 kg: 5 (fnys!!!)
Tricepspress med stång? (Kört övningen i drygt 10 år och vet inte vad den heter)
32 kg: 6, 6, 6, 5
Enarms press bakom huvudet m hantel:
5 kg: 5, 5, 5/arm
Handledscurl m hantel:
8 kg: 16/arm (kunde lika gärna jonglerat ju )
9 kg: 8, 7/arm

Sedan 50 min spinning och 10 min stretch. Sedan hem och
Som ni märker är jag inget större fan av högrepsträning, blir uttråkad om det går mer än åtta reps...

Idag och imorgon är det vila. Har fikat onyttig grillad macka med sambon på ortens enda fik. Sen gick vi till Ica och hämtade ut nytt proteinpulver som anlänt
cam är inte uppkopplad  
Gammal 2006-02-14, 21:23   #14
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eva_E
Får väl hänga på och önska välkommen jag också! Du har gjort ett extremt bra val som bestämt dig för att redovisa din träning här - många gånger som det känts motigt att komma iväg på träning som Kollo varit den extra puffen som gjort att jag kommit iväg!

Eva
Ja, nog gjorde det stor skillnad i motivationen, det märkte jag direkt!!! Och kul att hänga med folk som förstår tjusningen med att blanda fun light i kesella. Bara som ett exempel
Det är nämligen så, förstår ni, att i den stora världen där utanför finns det folk som knappt vet vad kesella är. Scaaaaary...
cam är inte uppkopplad  
Gammal 2006-02-15, 13:39   #15
Heidi
Registered User

Heidis avatar

Reg.datum: Apr 2005
Kul med flera tjej journaler. Hoppas att nattsömnen blir bättre nu då månen försvinner igen =).
Ett litet tips: Kolla i övningsbanken - Sticky i träningsdelen här på kollo - om du hittar din tricepsövning.
Lycka till med träningen!

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:02.