Haha, snacka om att man gick taggad till gymmet idag - första gången jag skulle offentliggöra min träning ju!
Måste skaffa nåt att skriva upp träningen i, idag får det bli lite provisoriskt. Skriver det jag minns.
Innan jag offentliggör de klena vikterna jag använder så ska jag tillägga att jag är en rätt liten tjej, typ 158 cm lång och väger runt 50. Så det så.
Latsdrag
30 kg, gjorde 10 reps.
35 kg, typ 7-8 reps
40 kg, där jag gjorde 3 set med vardera 4-5 halvsnygga reps
35 kg igen, minns inte hur många men jag var trött...
Skivstångsrodd, denna dag i Smithen
20 kg plus stången (som är lätt), typ 10 reps
Lade på 5 kg och gjorde runt 8
Sen 30 kg plus stång, 4 set med vardera 4-5 reps men denna gång strikta, fick värsta kontakten!
Sen drog jag 3x6-7 reps i en sorts ryggmaskin, i väntan på att sittande rodden skulle bli ledig. Hade hängt på sammanlagt 25 kg.
Sittande rodd
35 kg, 5 set med runt 5-7 reps. Avslutade med ett set på 30 kg, orkade inte räkna
Rygglyft, bellyback eller vad det heter
4x8 både åt sidan och rakt framåt
Pullover eller vad det heter, 3x8 på 15 kg (man fäster latsdragstång i övre trissan och sen ser det ut ungefär som när en klåpare försöker köra tricepspress och drar hela armen uppåt och nedåt), Maskinen är gammal och har astunga vikter, tror att det är mer vikt än vad den anger.
Framåtlutat hantellyft
2x4 kg, ca 7-8 reps
2x5 kg, 3 set med ca 5 reps
2x4 igen, med ett avslutande set halvsnygga reps
Dra-armbågarna-bakåt-i-höjd-med-axlarna-repdrag (för baksida axlar, vet ej vad den heter)15 kg (i den tunga maskinen), 3 set med vardera 5-7 reps.
Sen 20 minuter på trappmaskinen.
På hemvägen var det kallt, fullmåne och det läst nästan som en ylande varg någonstans. Men nu sitter jag inne i värmen med mina vänner Gainomax, Ägg och Knäckebröd
I morgon börjar en ny arbetsvecka. Stånk.