Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-28, 23:59   #1
Määng
Registered User

Määngs avatar

Reg.datum: Sep 2008
Om någon går mot er axel

Har hänt mig någon gång. En spännis går mot en och man märker tydligt på hans kroppsspråk att han inte tänkt väja undan och att ens axlar kommer att kollidera om man inte gör en undanmanöver. Hände senast idag och trevlig som jag är hoppade jag undan för att slippa en kollision. Jag blev lite halv sur däremot och bestämde mig för att inte gå undan någonsin mer (ifall det är en spänning, annars är jag med på att gå undan.)
Hur gör ni? Hoppar undan, gör en hockeytackling, ger en jabb kross kombo etc.

Låt höra.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 00:00   #2
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
De flesta brukar flytta på sig för mig. Flyttar på mig om personen ser farlig ut! Alternativt om det är barn eller äldre.
Gammal 2013-08-29, 00:04   #3
Määng
Registered User

Määngs avatar

Reg.datum: Sep 2008
De flesta flyttar sig för mig också pga min bad ass tatuering men inte idag däremot.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 00:05   #4
al3ks
Registered User

al3kss avatar

Reg.datum: Sep 2010
Det beror på, om det är någon mupp som söker kontakten med flit så brukar jag inte backa undan. I 80% av fallen gör jag dock det då jag inte orkar ödsla energi på människor som är så osäkra på sig själva
al3ks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 00:35   #5
watertouch
Här står det nåt vitsigt...

watertouchs avatar

Reg.datum: Feb 2004
"öhh Sorry" kör jag om jag råkar gå in i nån, om nån går in i mig och inte säger nått så tänker jag, jävla rattboy... Men jag säger inget... Kan ju bli jobbigt om man druckit och snubben är mindre, då kan man utbryta typ:- Du kan väll be om ursäkt iaf!!! Sen vet man aldrig vad som händer...

He is the Painkiller.... He is the Threadkiller!!! AAAHHH!
watertouch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 00:42   #6
knuckles
Banned User

Reg.datum: Aug 2011
Har alltid häftstift i mina axlar.
knuckles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 05:30   #7
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
När jag var ung och to kooool 4 school dundrade jag på och stötte tillbaka med en killerblick, ja om det nu inte var uppenbart att motparten hade dödat mig.

Men nu är man gammal, klok och ödmjuk och märker jag att någon vill provocera så viker jag med glädje undan några cm och låter den osäkra alfahannen gå förbi för att säkra upp dennes sköra psyke lite.

Detta händer dock väldigt sällan mig, jag tror det har ganska mycket att göra med hur man för sig. Har man bra hållning, stadig blick och verkar självsäker så tror jag att dessa provokatörer undviker att leka tivolibil.

Vi har dock en kille på gymmet med kaktusar under armarna som är ett bra exempel på någon som borde hålla sig ifrån rosa piller då syftet verkar vara att höja upp sitt självförtroende med kemiska hjälpmedel. Denna herre vill gärna tränga in folk mot väggarna men jag brukar mest skratta gott åt denna killen då han är en sådan parodi.

Senast redigerad av Gober den 2013-08-29 klockan 05:35.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 05:40   #8
killenigrillen
Registered User

killenigrillens avatar

Reg.datum: Jan 2008
Beror på.
Är det någon som verkligen verkar söka bråk, det är fredagskväll osv så är det smartast att flytta lite på sig.
Är det däremot nån som bara går och har dålig koll på omgivningen eller om det är några som går flera i bredd i trångt utrymme och inte flyttar sig så STANNAR jag helt i värsta fall. Detta gör ju då att dom kommer gå in i nån som står still vilket kanske är lite väl idiotiskt att göra.
Gammal 2013-08-29, 06:27   #9
Hobbes
En Svensk Tiger.

Hobbess avatar

Reg.datum: Oct 2003
Händer inte mig. Troligen är jag för stor för någon som är så osäker
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 06:28   #10
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Tycker det oftast händer med yngre tjejer (sådana däringa MENBALIKSOM-brudar).
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 07:08   #11
Pudzianovski
Trankil.

Pudzianovskis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Jag viker alltid undan. Har aldrig tänkt på det särskilt mycket. Jag har inga problem med att vika undan. Tycker jag sällan råkar ut för det eller så är det ett så litet problem att jag liksom inte reagerar eller funderar på det alls.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 07:17   #12
RandomC
Registered User

Reg.datum: May 2004
Ju äldre jag blivit desto mindre bryr jag mig om saker som detta. Viker alltid undan om jag kan och hinner. Är man så pass osäker att man måste knuffa undan folk för att boosta sitt ego så låter jag dom gärna få göra det.
RandomC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 07:18   #13
aijou
Registered User

aijous avatar

Reg.datum: Mar 2011
Jag tycker personligen att det är allmänt hyfs och folkvett att man ska samsas om utrymmet så oftast vejar jag halvvägs och låter den jag möter veja lite också. Vilket de gör i nio fall av tio.

Möter jag någon i en dörröppning brukar jag även hålla upp dörren och släppa fram dem.

Enda stället som jag aktivt spänner mig och demonstrativt söker en lättare kollision är när jag ska gå av tåget och folk försöker tränga sig in eller medvetet står mitt i dörröppningen. Det är så jävla självklart och enkelt att man släpper av de som ska ut innan man kliver på tåget, men det verkar inte alla ha fattat.

skickat från en mobil enhet.

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 07:18   #14
Dav0d
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Tycker det oftast händer med yngre tjejer (sådana däringa MENBALIKSOM-brudar).
Hahaha ja det är väl de enda som vågar gå in i axeln på mig med You just want to
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 07:18   #15
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Jag viker alltid undan. Har aldrig tänkt på det särskilt mycket. Jag har inga problem med att vika undan. Tycker jag sällan råkar ut för det eller så är det ett så litet problem att jag liksom inte reagerar eller funderar på det alls.
+1, jag gör likadant, flyter som vatten genom folkmassor. Men det är ju bara för att vi är ninjor, Pudzi.

Men liksom, vad ger MIG mer rätt än den som bumpar in i mig att gå rakt fram utan att väja?

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:17.