Hejsan! Är en tjej på 22 som gymmat seriöst i ca 2 år nu och jag bara älskar set. Mitt problem är kosten som inte alltid varit så bra. Jag har kört diet och så men jag går ofta ner och sen upp igen lika fort. Kan tillägga att jag haft problem med ätstörningar sen jag var 13 så min ämnesomsättning mår nog inte jättebra. är dessutom en riktig "jojo-deffare", kan få för mig att nu jävlar ska jag bli fit, och så kör jag stenhårt och går ner men efter några veckor börjar jag äta sämre än innan dieten till och med och går upp allt igen, plus lite till:/
Just nu väger jag ca 60 kg (på 171cm) och jag tänkte försöka hålla den vikten ett tag och sen kanske skala av lite senare när jag känner att min kropp är i balans och mår bra. Folk säger att jag ser vältränad ut, men jag har lite extra fett på mage och armar. Skulle ändå säga att jag är "lagom" fast jag egentligen själv tycker att jag är asfet. Men är medveten om att set är hjärnspöken som talar :P
Så, hur äter ni tjejer?? Känner inte att jag vill försöka bli deffad just nu. Bara hålla en lagom fett% som man kanske kan bygga lite långsamt på (inge bulk/bygg-diet)
Jag gymmar igenom kroppen på ca 4pass i veckan och så kör jag en del powerwalks. Efter varje styrkepass (60min) kör jag lågintenstiv i ca 30 min, cyklar/småjoggar.
Så hur mycket av protein, fett och kolisar, hur många kcal, tips på lagoma portioner? Min syn på kost är rätt störd. Jag vet inte vad som anses vara lagom i mängd osv även om jag vet vilka livsmedel som är hälsosamma för vi som sysslar med fitness och så.
Skulle verkligen uppskatta lite hjälp från andra fitnesstokiga tjejer