Jag har skrivit till förbundet nu om önskemål på en lista med rawresultat.
(raw-rekord samt raw-rankning)
Synd bara att jag svamlar så mycket
Det skulle vara bra om någon som är duktig på att formulera sig också skriver till förbundet.
Så här skrev jag (sorry Jwzrd för att jag citerade dig) :
Hej...
Jag skulle tycka att det var roligt om ni la till en rankningslista på eran hemsida (
www.styrkelyft.se) över raw-resultaten.
På alla tävlingar är det alltid några som tävlar utan utrustning. Ni kan använde dom resultaten. Men då krävs det av tävlingsarangörerna att de antecknar vilka som tävlat raw innan listan skickas till er.
Jag har läst (på Kolozzeum) att det är många som är intresserad av vad raw-rekorden ligger på.
Tex så har jag tävlat i bänkpress vid 3 tillfällen. Men eftersom jag alltid tävlar utan utrustning så får jag ett dåligt resultat om man jämför med de som tävlar med utrustning. Jag skulle tycka att det var jätteroligt att ha en lista som jag kan tävla mot.
Detta skrev en kille på forumet
"Det vore intressant att starta en sådan lista. Från förbundets håll då med klara regler för vad man får och inte får göra för att kvala in på listan. Det kunde kanske vara en rolig grej som får med starka gymförmågor på tävling. (Eller något vem som helst kan jaga om det är så att man inte vill använda hela kittet någon gång)."
Går det i efterhand för er att se vilka som har tävlat raw? (Tex de senaste 2 åren)
Alltså... Går det att fixa en rankningslista samt en rekordlista för rawresultat?
Vill ni bara ordna en av listorna så tycker jag rekordlistan är mest intressant.
Mvh/
Magnus Hollström, Umeå Power