Visa fullständig version : Timme - Styrkelyft? Ja för tusan!
Sidor :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[
12]
13
14
15
16
17
Nu blir jag sur på Metal (de som gör sl utrustning).
Dumma as! Varför i hela världen ska de göra King dräkterna mindre i storlekarna än Vikingdräkterna? Jag blir rasande!
David fick på sig en ny viking 42a hur lätt som helst men en King 42a är nära på totalt omöjlig att få upp på benen! Ta er i röven störande Metalskit! Aarrgg hhvad arg man kan bli! Låt storlekarna vara samma då för tusan!
Jag väger 77.4 nu. Inte så långt kvar till 75.
Ståhlis: Jag har lärt mig att kontrollera min aptit. Jag kommer inte rusa upp i vikt så fort dieten är klar.
ramagoen
2008-02-16, 13:20
Rumpstetchen (finger i röv) behövdes aldrig! Det läkte av sig självt! :D
Rktigt gött är det!
Fan va bra !!
Jag börja friskna till jag me i benet , behandlingen ger verkligen resultat, kändes ett tag som ett lost case å att jag skulle gå me skiten livet ut ungefär men tydligen inte då inflammationen har vandrat lite vilket är positivt!
130kg finsk sisu
2008-02-16, 13:30
orsaken till att king dräkterna är mindre är därför tyget är mindre töjbart och därför svårare att töja på då man drar på sig den
Det var totalt omöjligt att få på King 42an på david trots att viking 42an var väldigt lätt att få på.
Det värkar göra dräkter för tunna spetor. Axelremmarna gick upp på david utan problem men det var typ 15cm kvar tills dräkten satt i skrevet. Det gick inte att få upp den en millimeter till på benen.
Metal verkar ha glömt att stykelyftare oftast har mer muskler på sin längd än vad random marathon löpare har. Totalt patetiskt.
orsaken till att king dräkterna är mindre är därför tyget är mindre töjbart och därför svårare att töja på då man drar på sig den
Det har nog en del påverkan men det är inte allt. De har gjort Metal king längre men smalare. Den är något längre än viking 42 men betydligt smalare.
David drog upp viking 42 som ingenting medan king knappt kom upp 10cm på låren.
Det har också sytt in king i låren så att dräkten nyper åt 2cm över slutet på benen.
På måndag fixar vi Davids gamla dräkt så att den passar. Förhoppningsvis kan han träna redan samma dag både mark och böj.
stahlberg
2008-02-16, 14:20
Illa. Men så får det bli. Men det måste göras genast på måndag. Dräkterna måste i fortsättningen sys i tid, så att viktiga träningspass inte närapå schabblas bort.
Men är den färdig på måndag går det nog ännu att reparera.
Fan grappar, (rolf och Timme), efter denna bulken är jag nog fan inne på er linje också. Inte främst för att jag mår dåligt av att vara tjock (även om det såklart är roligare att vara i någorlunda form, såklart) utan för att jag har reviderat min åsikt om bulk litegrann.
Jag kommer aldrig tillåta mig att bli såhär tjock igen, jag är övertygad om att det inte är produktivt. Upp till 104-105kg kände jag att jag la på mig massa (och fett, såklart) och ökade i styrka varje vecka (och då pratar vi verkligen styrka, och inte progressiva ökningar, mina X RM gick upp varje vecka i princip) sedan gick jag upp 7-8kg till, fick verkligen kämpa för att gå upp dom dessutom. Var aldrig hungrig när jag åt (mer än på morgonen), och avskydde verkligen mat. Det "roliga" var att under denna perioden (typ 3 månader), så ökade jag bara marginellt i styrka och det kändes som att jag bara blev fetare.
Är helt övertygad om att jag gjort samma "ökningar" under den perioden om jag bara legat på kaloribalans, dessutom hade deffen tagit typ 10v kortare tid då. Jag kommer absolut fortsätta bulka/deffa i framtiden, men inte med lika stora svängningar. Upp 10-12kg från bra form känns lagom för mig, som väger runt tre-siffrigt, och jag ska försöka hålla mig inom det i framtiden. Kommer dessutom fortsätta med kolhydratscykling året runt då jag tror att det är teh shiet!
Ett långt inlägg där jag fick fram väldigt lite, men hur som helst, my 2 cents. :)
hahah :D
Här är ett mycket fult klipp på mig för några veckor sedan
P_DfXAcJ_6w
AHAHahahahahAHASASDJASDA !!
Går träningen som du vill nu ditt ufo? :Virro
Fan grappar, (rolf och Timme), efter denna bulken är jag nog fan inne på er linje också. Inte främst för att jag mår dåligt av att vara tjock (även om det såklart är roligare att vara i någorlunda form, såklart) utan för att jag har reviderat min åsikt om bulk litegrann.
Jag kommer aldrig tillåta mig att bli såhär tjock igen, jag är övertygad om att det inte är produktivt. Upp till 104-105kg kände jag att jag la på mig massa (och fett, såklart) och ökade i styrka varje vecka (och då pratar vi verkligen styrka, och inte progressiva ökningar, mina X RM gick upp varje vecka i princip) sedan gick jag upp 7-8kg till, fick verkligen kämpa för att gå upp dom dessutom. Var aldrig hungrig när jag åt (mer än på morgonen), och avskydde verkligen mat. Det "roliga" var att under denna perioden (typ 3 månader), så ökade jag bara marginellt i styrka och det kändes som att jag bara blev fetare.
Är helt övertygad om att jag gjort samma "ökningar" under den perioden om jag bara legat på kaloribalans, dessutom hade deffen tagit typ 10v kortare tid då. Jag kommer absolut fortsätta bulka/deffa i framtiden, men inte med lika stora svängningar. Upp 10-12kg från bra form känns lagom för mig, som väger runt tre-siffrigt, och jag ska försöka hålla mig inom det i framtiden. Kommer dessutom fortsätta med kolhydratscykling året runt då jag tror att det är teh shiet!
Ett långt inlägg där jag fick fram väldigt lite, men hur som helst, my 2 cents. :)
Bra skit! Jag håller verkligen med dig Tommy.
mystic[-_-]
2008-02-16, 17:25
Det är bra TP! :thumbup:
AHAHahahahahAHASASDJASDA !!
Går träningen som du vill nu ditt ufo? :Virro
hahaha xD
Ja nu går träningen äntligen som jag vill! Röven mår också bra vilket gör att jag kan börja öka i böjen igen. Det är skönt. Detta ufo vill bli ett snyggt och starkt ufo!
;2823242']Det är bra TP! :thumbup:
Vad väger mystic nu då?
mystic[-_-]
2008-02-16, 18:05
Vad väger mystic nu då?
93 på morgonen ungefär :P
Bra skit! Jag håller verkligen med dig Tommy.
;2823242']Det är bra TP! :thumbup:
Ibland har jag tur när jag tänker! :)
;2823339']93 på morgonen ungefär :P
Men lol. Började du inte deffa på 91kg för någon månad sedan!? :D
I
Ah eller hur? :D
Mystic: Nu får du förklara dig ^^
Äntligen ett efterlängtat PB i marklyft utan bälte.
Jag är ganska usel i mark utan bälte och jag har ofta fått ut väldigt mycket av bara bältet.
Marklyft utan bälte
Idag drog jag 5x170 - Jag är skitnöjd! Men nu är det slut på 5or. En styrkelyftare kan inte springa omkring och träna uthållighet helatiden :D (viss ironi)
Nästa söndag blir det 3x175 utan bälte så höjer jag så mycket jag kan innan jag tar på mig bältet.
Efter smalmarken blev det sumomark utan bälte
3x140
3x140
3x140
Lite lätta böjar och frontböjar på 70 efter detta. Bålen/midjan och magen var helt slut efter marklyften. Nästa pass ska jag köra böjen innan marken som det egentligen är tänkt :D
Excentrisk Bengt Präst
http://www.kalmar.se/ImageVault/Images/scope_4/filename_bdZzYypUqaMozG7gE3vn.jpg/storage_Edited/webSafe_1/ImageVaultHandler.aspx
3x125 - Gick bra
3x130 - Gick bra
3x130 - Fritt fall på sista :D Pecsen var ganska slut. Skön övning!
Smalbänk
3x87.5
Declinebänk
3x100
3x100
3x100
Jag är nöjd med passet
petersson
2008-02-18, 15:10
Skönt att höra att du kan börja persa igen :)
Nitrometan
2008-02-18, 15:28
Han har otur när han deffar?
tigerofsweden
2008-02-18, 15:57
Tobbe kan fan inte deffa, det är mot naturlagarna :D Killen äter ju lövbiff från pizzerian klockan 11 på morgonen :Virro
Skönt att se de går bra för dig Timme, bara kämpa på :thumbup:
Tobbe kan fan inte deffa, det är mot naturlagarna :D Killen äter ju lövbiff från pizzerian klockan 11 på morgonen :Virro
Skönt att se de går bra för dig Timme, bara kämpa på :thumbup:
haha :D Tobbe är grov!
Jag ska kämpa för bubblan!
Jag hörde att man diskuterar om marklyftets framtid som SL-disciplin. Tydligen vill man ersätta den pga de många skador som uppkommer när nybörjare försöker att kopiera tävlande men använder fel teknik. Har du hört ngt om detta? :confused:
Jag hörde att man diskuterar om marklyftets framtid som SL-disciplin. Tydligen vill man ersätta den pga de många skador som uppkommer när nybörjare försöker att kopiera tävlande men använder fel teknik. Har du hört ngt om detta? :confused:
Ett för tidigt aprilskämt kanske? :D
bertbert
2008-02-20, 11:35
Jo, vore nog en bra idé att ta bort marklyftet. Den duplicerar egentligen bara böjen, dessutom bygger övningen inte särskilt bra heller.
Vad ska man ersätta den med då?
Vad ska man ersätta den med då?
Stångrodd med utfall.
Stångrodd med utfall.
Jag hörde att bellyback med vikter var på tapeten, men man diskuterar tydligen det för fullt.
Jag testade iaf igår och jag fick upp 175kg*2. Det var jävligt svårt att hålla.
billmaier
2008-02-20, 12:00
Källa?
Nitrometan
2008-02-20, 12:11
Källa?
Krampus fylledrömmar. *whistle* *popcorn*
bertbert
2008-02-20, 12:12
Alternativet är ju att inte ersätta marken med något alls - två moment gör tävlingarna kortare och mer publikvänliga. Verkar vara en bra idé!
stahlberg
2008-02-20, 12:17
Förr var det knäböjning man ville ersätta, bl.a för att knäböjningen är svårbedömd. Jag tvivlar på att marklyft leder till flera skador för duktiga styrkelyftare än de andra delgrenarna.
Förr var det knäböjning man ville ersätta, bl.a för att knäböjningen är svårbedömd. Jag tvivlar på att marklyft leder till flera skador för duktiga styrkelyftare än de andra delgrenarna.
Nu säger du knäböjning igen.. Heter det "bänkpressning" och "marklyftning" också? :confused:
stahlberg
2008-02-20, 12:49
När jag började med styrkelyft på 1970-talet hette delgrenarna knäböjning, bänkpress och marklyft. Detta håller jag som gammal konservativ SLare gärna fast vid, om ingen kan hindra mig.
Jag har mina "idiotiska idéer" om SL. Exempelvis får jag snudd på hjärtinfarkt när folk radar vikterna åt fel håll på stången. Som alla SLare vet (hoppas jag) ska vikter med siffror på bara en sida radas så, att sifforna är inåt på den första vikten och utåt på alla andra (enligt SL-reglerna alltså).
En sämre liknande "idiotisk idé" är att jag har mycket svårt att se någon dra på sig bältet med söljet (heter det så?) till höger. På de gamla tudelade bältena kunde man nämligen sätta bältet bara åt ett håll - med söljet(?) till vänster. Efter att hundratals (tusentals) gånger ha satt på mig ett gammaldags bälte så kunde jag inte ändra på detta när bältena sedan (i början av 1980-talet?) blev gjorda i ett stycke.
Men ni får förlåta en gamling att han är lite kosntig ibland.
hahaha xD
Ja nu går träningen äntligen som jag vill! Röven mår också bra vilket gör att jag kan börja öka i böjen igen. Det är skönt. Detta ufo vill bli ett snyggt och starkt ufo!
Bra det!
Nitrometan
2008-02-20, 13:17
Mmmm. Dessutom är det en massa utrustning att strula med. Tar längst tid på en tävling också.
Byt ut böjen mot bicepcurl för tusan!
:D
Byt ut böjen mot bicepcurl för tusan!
Fan oxå, jag trodde att jag skulle få dig tokig med den här! :D
Fan oxå, jag trodde att jag skulle få dig tokig med den här! :D
ahah :D
Äh det var en bra ide! Jag tycker att vi ersätter alla SL disciplinerna med kaffe och fika. ^^ Då lär det komma folk! :D
Igår tränade jag:
Böj med bälte
3x125 - Det är officiellt. Jag är totalt kass på att böja raw, utan knälindor.
Jag gå på tok för djup. Eftersom jag är så vig så kan jag knappt böja på annat sätt. Röven slår i vaderna i varje rep. Nej, nu måste jag beställa nya knälindor! Jag tänker prova Metals All Black lindor. Det var dem Mangnus Ö böjde världsrekord med.
Så knälindor älskar jag, samtidigt som jag många gånger avskyr dem.
Sumomark utan bälte
3x150
3x150 - Höjer till 160 nästa vecka
Mellantung Bänk
Lite singlar och 3or på 90kg
Nitrometan
2008-02-22, 13:05
När Timme ska dra mark... Angry Panda!
http://kittyempire.com/hhof/angrypanda.jpg
När Timme ska dra mark... Angry Panda!
http://kittyempire.com/hhof/angrypanda.jpg
Imorgon! Grym bild! Tack Nitro!
Var hittar du alla bilder egentligen? :D
Nitrometan
2008-02-22, 14:41
Var hittar du alla bilder egentligen? :D
Google är min vän. :thumbup:
...min enda vän *cry*
Google är min vän. :thumbup:
...min enda vän *cry*
Nädå. :)
http://www.boomspeed.com/1631951/hugs05.jpg
Nitrometan
2008-02-22, 15:08
Tack, krampus! En klemm till dig med.
Jag försökte göra ett skämt. Men det kanske var för nära verkligheten för att vara roligt.
Marklyft utan bälte
3x175 PB - Chill med Pb :)
Jag är klen utan bälte ^^
Lite frontböj och böj med stopp körde jag efter det på 95
Pb is the shit!!
bra där!
Pb is the shit!!
bra där!
Tack så mycket! :D
Ja det är verkligen skiten!
Jag satsar på 180 nästa pass vilket i så fall är ett till PB med 5kg :)
petersson
2008-02-24, 22:33
180 tar du! Marklyft utan bälte är roligt :)
180 tar du! Marklyft utan bälte är roligt :)
Ja det är det! Även om det är vaaaansinnigt tungt :D
Bänkpress med gummiband
3x80
3x70
3x70 - Höjer till 75 nästa vecka och då ska jag ha gummibanden längst in på stången. Nu hade jag dem utanför skivorna och det blir betydligt mycket tyngre då.
Smalbänk
3x90
3x90 - kom med fin mersmak. Höjer till 92.5 nästa vecka. Veckan efter det ska jag klarar 95
Decline bänk
3x105 - Kom med bra mersmak. 107.5 och kanske 110 nästa vecka.
Jag är skitnöjd med passet!
Morgonvikt är förövrigt 79.
va lätt du har blivit :O
Ah jag vet. Vill inte vara mjuk/plufsig längre.
78kg i dag. ^^
Detta spelet ska jag prova sedan:
http://images.google.se/images?hl=sv&q=gunbound&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Hörru skitunge, visst använder du en OL-dräkt att träna i imellanåt? Är den värd sina pengar, håller den att tvätta och ger den ngt stöd?
Jag hittade en brottardräkt som jag börjat överväga. Tåligt material, men den går på 900spänn...
Hörru skitunge, visst använder du en OL-dräkt att träna i imellanåt? Är den värd sina pengar, håller den att tvätta och ger den ngt stöd?
Jag hittade en brottardräkt som jag börjat överväga. Tåligt material, men den går på 900spänn...
OL dräkten är ju en Trikå och man måste ha en trikå om man ska tväla i SL eller bänkpress. Trikå/OL dräkt måste man ha i bänkpressen (eller i knäböj/marklyft om man tävlar utan utrustning).
Trikån/OL dräkten är skön att bänka i helt klart. Lite magnesium på rumpan så sitter man som klister i bänken.
Den håller bra att tvätta men så mycket stöd ger den inte. Det är ett tunt och elastiskt material. Men vansinnigt snygg är den! (i alla fall Addidas)
Så jag säger, köp!
Nitrometan
2008-02-25, 17:52
Jag köpte en trikå från Wahlander, den var tunn och bra - extra lätt att justera bänktröjan. :thumbup:
Sen är det sjukt snyggt med trikå också!
Jag köpte en trikå från Wahlander, den var tunn och bra - extra lätt att justera bänktröjan. :thumbup:
Sen är det sjukt snyggt med trikå också!
ah, Trikå är hett *drool*
En tråkig nyhet är att det förra veckan började kännas lite lätt i svanskotan igen när jag böjde. Men det är inte så farligt. Jag kan böja ändå. Så jag tänker fortsätta och börja använda mina nya Metal All-black lindor *cupid*
Om det börjar göra så ont att jag inte kan böja brett då blir det till att gå över till smal böj igen.
Men vansinnigt snygg är den! (i alla fall Addidas)
Så jag säger, köp! :thumbup: Håller med.
Nitrometan
2008-02-27, 14:31
Timme, vi saknade dig i Halmstad igår!
Flera av oss påpekade att det hade varit roligt att ha dig med.
Antar att vi ses på SM iaf...
Timme, vi saknade dig i Halmstad igår!
Flera av oss påpekade att det hade varit roligt att ha dig med.
Antar att vi ses på SM iaf...
Det hade varit vansinnigt roligt att vara med! Ni var ett grymt gäng!
Roligt att ni tänkte på mig! Nu blir timme klad *cupid*
På SM träffas vi! Ja för bubblan!
Böj med bälte och nya Metal All black lindor
3x130 - Gick bara hit idag men det var så lätt att lindorna gjorde jobbet åt mig. Jag behövde inte ens ta i. Typ böja lite på sig och kåta lindorna sträcka ut benen.
Jag gillar knälindor ^^
Sumomark utan bälte
3x160
3x160
3x160 - Det var lätt och fint.
Det har varit endel snack i Jwzrds tråd om knälindning.
Så jag tänkte ge min syn på knälinding.
Här har vi ett exempel på e dålig linding. Lindar man knäna så löst som denna kille gör så ger man bort väldigt många kilon.
s5q3PjmXw3w
Jag sökte lite på youtube och fann att det inte fanns något klipp på en vettig lindning. Det bästa var 7varv (vilket inte är så mycket).
Jag får ta och filma hur en riktig och bra lindning går till. En lindning som ger väldigt många kg extra. Trots att jag är relativt klen så får jag ut över 30kg av endast lindorna. Det är väldigt stor % av min totala styrka.
Några som kan linda knän:
Stybbe (JSK)
Magnus Önerud (JSK
David Holmberg (ÖAK)
Johaness Dahl (JSK)
stahlberg
2008-02-29, 01:39
Det börjar småningom löpa i träningen.
Ville inte spamma i störningsinslag-tråden, så jag tänkte peppa dig här istället. Här får du en bra motivationslåt, kör hårt på gymmet så hoppas vi på fina vikter i bänken! :thumbup: :hbang:
ONZ9bL2WGBE
Ville inte spamma i störningsinslag-tråden, så jag tänkte peppa dig här istället. Här får du en bra motivationslåt, kör hårt på gymmet så hoppas vi på fina vikter i bänken! :thumbup: :hbang:
[.yt]ONZ9bL2WGBE[/yt]
Tack så mycket Rolf!
ramagoen
2008-02-29, 18:38
power-zite, fast utan bindestreck har billiga trikåer. Men de e väl ignet man behöver träna i om man inte tränar tyngdlyftning, träna i ett par korta shorts om du ska köra marklyft. I tyngdlyftning har de sina fördelar att träna i trikå, man kan fastna i byxorna annars.
power-zite, fast utan bindestreck har billiga trikåer. Men de e väl ignet man behöver träna i om man inte tränar tyngdlyftning, träna i ett par korta shorts om du ska köra marklyft. I tyngdlyftning har de sina fördelar att träna i trikå, man kan fastna i byxorna annars.
Det är coolt och snyggt att träna bänk i trikå ju!
Fått tillbaka blodprovet :)?
Isåfall, resultaten?
Fått tillbaka blodprovet :)?
Isåfall, resultaten?
Japp, i denna tråden postade jag dem: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2851011&posted=1#post2851011
Mitt T4 var lite i underkant enligt icefire men det var normalt enligt läkaren.
Jag hör över 10 tusen posts! Kul :D Vilken nörd jag är.
Nitrometan
2008-03-01, 18:33
Nörd. :thumbup:
Snygg ny avatar.
Det har varit endel snack i Jwzrds tråd om knälindning.
Så jag tänkte ge min syn på knälinding.
Här har vi ett exempel på e dålig linding. Lindar man knäna så löst som denna kille gör så ger man bort väldigt många kilon.
s5q3PjmXw3w
Jag sökte lite på youtube och fann att det inte fanns något klipp på en vettig lindning. Det bästa var 7varv (vilket inte är så mycket).
Jag får ta och filma hur en riktig och bra lindning går till. En lindning som ger väldigt många kg extra. Trots att jag är relativt klen så får jag ut över 30kg av endast lindorna. Det är väldigt stor % av min totala styrka.
Några som kan linda knän:
Stybbe (JSK)
Magnus Önerud (JSK
David Holmberg (ÖAK)
Johaness Dahl (JSK)
här har du en riktig lindning med 4 kors =) har själv testat det och tro mig det är grymt:hbang:
http://www.youtube.com/watch?v=BfIBo5OaipQ&NR=1
om du ska testa notera att han lägger lindan över knäskålen innan han drar åt, då flyttas inte knäet villket kan vara rätt obehagligt osm du kanske vet.
får ut ca 20-25 kg från sån lindning
Nörd. :thumbup:
Snygg ny avatar.
Tack och tack!
här har du en riktig lindning med 4 kors =) har själv testat det och tro mig det är grymt:hbang:
http://www.youtube.com/watch?v=BfIBo5OaipQ&NR=1
Det där var en väldigt hård och brutal lindning! Men jag tyckte att de lindade lite väl mycket över knät. På nedre knät blir det ju bara 1 lager linda medan det blir 2 lager högre upp. När jag lindar så drar jag runt runt upp och ned så att jag får två lager linda över hela området där lindan sitter. Det tycker jag bäst om. Jag ska försöka fixa film på när jag lindar min bror imorgon.
edit: Andra benet såg bättre ut tyckte jag. En riktigt brutal lindning! Så hår ska det vara!
jag har ändrat tekniken du såg på filmen så det tredje korset går, hur ska man säga i mitten av dom 2 tigigare =) rekomenderar dig att prova.
tycker man alltid ska ha så hårt lindat som möjligt alltid, inget lätt lindat osv eftersom man då lär sig använda stenhårt lindade lindor :P
jag har ändrat tekniken du såg på filmen så det tredje korset går, hur ska man säga i mitten av dom 2 tigigare =) rekomenderar dig att prova.
tycker man alltid ska ha så hårt lindat som möjligt alltid, inget lätt lindat osv eftersom man då lär sig använda stenhårt lindade lindor :P
Precis! Stenhårt lindade lindor ger så mycket mer. Jag får prova och korsa och korsa så får vi se vad jag tycker!
Jag tränade bänk i fredags.
Bänk med gummiband
3x75
3x75
3x75
Smalbänk (axelbrett)
3x92.5 - PB Det var gött
3x85
tigerofsweden
2008-03-02, 14:36
Timme nu lackar ja snart
Jag citerar mig själv från din o din brorsas bildtråd
"Spännande Timme, har också varit inne på att testa UD2 men bangade. Kommer du köra efter UD2 när det gäller träningsmetodiken också, dvs högreppare i början på veckan för att tömma kroppen på glykogen sen tyngre träning vid laddning eller är det endast matupplägget du går efter?
Ska iaf bli väldigt intressant att följa "
Nu får du fan svara ;)
Timme nu lackar ja snart
Jag citerar mig själv från din o din brorsas bildtråd
"Spännande Timme, har också varit inne på att testa UD2 men bangade. Kommer du köra efter UD2 när det gäller träningsmetodiken också, dvs högreppare i början på veckan för att tömma kroppen på glykogen sen tyngre träning vid laddning eller är det endast matupplägget du går efter?
Ska iaf bli väldigt intressant att följa "
Nu får du fan svara ;)
Oj tusan! Det missade jag visst :D
Endast matupplägget. Inge högreppare här inte :D
tigerofsweden
2008-03-02, 15:32
Oj tusan! Det missade jag visst :D
Endast matupplägget. Inge högreppare här inte :D
Okej en kram så är du förlåten
Ok, ja du är ju en van lågkaloriförbrukare så för dig är det väll ingen omställning antar jag :) Själv upplever jag att kaloricykling frestar rätt bra på magsäcken. Ena dagen äter man jättemkt och är mätt o belåten medans andra dagen äter man som en mus vilket magsäcken inte gillar. Man vänjer sig aldrig vid lite mat så att säga.
Edit. men för prestationen är de suveränt
Arf Pingvin
2008-03-02, 15:33
Bra grejer!
Nej. Tråd låst.
/allan
Okej en kram så är du förlåten
Ok, ja du är ju en van lågkaloriförbrukare så för dig är det väll ingen omställning antar jag :) Själv upplever jag att kaloricykling frestar rätt bra på magsäcken. Ena dagen äter man jättemkt och är mätt o belåten medans andra dagen äter man som en mus vilket magsäcken inte gillar. Man vänjer sig aldrig vid lite mat så att säga.
Edit. men för prestationen är de suveränt
Det låter skitbra!
När dagen är slut så har jag fått i mig 1022kcal och jag skulle egentligen äta 1200kcal idag men detta får räcka :D Jag orkar inte trycka i mig mer protein/kesella.
Jag kör ju 51% av energin från protein, 19% från kolisar och 30% från fett.
Ja är väldigt van vid lågt kaloriintag så det bli no problems och det ska bli fint att få äta rejält med kolhydrater på onsdag kväll och trosdag.
Nej. Tråd låst.
/allan
Uuuhhh *cry*
Dagens pass för bubblan!
Marklyft utan bälte fo shizzle!
3x180 PB - Boyah vad jag ädgde idag! Tusan vad biff jag är :D hahaha Så sjukt gött att äga päronvikter utan bälte. Jag hoppas på en rejäl ökning när bälten kommer på men nu ska jag fortsätta försöka öka i mark utan bälte. Kalla mig galen men jag tänker gå på 185 utan bälte nästa vecka!
Jag kör ostbågerygg hela vägen nu utan bälte och det känns skitbra ^^ Jag hoppas kunna ostbåga upp 185 somsagt.
Om ni klagar på att jag kör ostbåge så kolla på detta klipp och "shut the upp truck shut und deadlift!"
9V_PbCLCfv0
Sedan blev det teknikböj med bälte på 110. Jag har börjat böja brett igen och det känns väldigt bra. Då faller jag inte igen på samma sätt. Det blir en naturlig bromsning av vikterna innan jag kommer ned i ATG djup.
Efter det blev det:
Speedbänk med gummiband
3x50
3x50
3x50
Stångrodd med bänkpressgrepp
3x60
3x60
3x60
Ett skitbra pass!
Nitrometan
2008-03-02, 19:56
Tjiiitpra!
tigerofsweden
2008-03-02, 20:08
Såg livsfarligt ut på filmen :Virro
tntballe
2008-03-02, 20:21
Annars finns denna teknik. Tar mycket på ryggen.
Han visar även några andra tekniker att använda i andra övningar.
lSvaUTOTdc4
Annars finns denna teknik. Tar mycket på ryggen.
Han visar även några andra tekniker att använda i andra övningar.
[.yt]lSvaUTOTdc4[/yt]
Men det där är däremot hemskt! Han bommar lyftet precis över knäna sedan så skjuter han under mer och lägger stången på benen och halar upp den på det viset.
petersson
2008-03-02, 21:13
Bra mark! Jag håller iaf på dig! :)
Jag kör ostbågerygg hela vägen nu utan bälte och det känns skitbra ^^ Jag hoppas kunna ostbåga upp 185 somsagt.
Är det där OK för Ståhlberg? Personligen tycker jag det är en sällsynt dum idé.
Är det där OK för Ståhlberg? Personligen tycker jag det är en sällsynt dum idé.
Bra skit :D Det är framförallt övre ryggen som är rundad och den kan vara rundad utan problem. Det är när nedre ryggen blir böjd som det blir problematiskt och den är hyfsat rak på mig.
Bra mark! Jag håller iaf på dig! :)
Bra skit! :D
Tack så mycket!
Bra skit :D Det är framförallt övre ryggen som är rundad och den kan vara rundad utan problem. Det är när nedre ryggen blir böjd som det blir problematiskt och den är hyfsat rak på mig.
Ja, det vet jag. Men det lät som att du börjat böja korsryggen, det är väl det man brukar kalla ostbåge. Men ok, är det bara övre ryggen så är det ju en annan sak.
stahlberg
2008-03-02, 22:35
Jag har inte sett Timmes marklyft på länge. Jag har iof sett lyftare som tränat tungt i åratal med ostbåge (ländryggen) utan att få skador. Men ländryggen ska vara så spänd som möjligt. Övre ryggen kan däremot få ostbåga sig lite.
Jag har svårt att tro att Timme i särskilt många lyft haft ostbåge, för då skulle slutdraget varit tungt.
Ja, det vet jag. Men det lät som att du börjat böja korsryggen, det är väl det man brukar kalla ostbåge. Men ok, är det bara övre ryggen så är det ju en annan sak.
Korsryggen är ganska rak. Jag har lyckats få en stark korsrygg med åren :)
När korsryggen är böj då känns det fel överallt :D
ramagoen
2008-03-02, 23:05
http://www.exrx.net/Questions/DangerousExercises.html#anchor416052 ganska intressant att läsa timme!
Timme-lindning+Böj=200kg :D
KslCYU8NyA0
KslCYU8NyA0
vilken jääävla böj, fyfan. BRA GJORT!:thumbup:
KslCYU8NyA0
Tack så mycket David! Du är bäst!
http://www.exrx.net/Questions/DangerousExercises.html#anchor416052 ganska intressant att läsa timme!
Ska läsa senare :) Tack så mycket ramagoen!
Mellantung bänk idag
3x90
3x90
3x90 - Jag pressar mer raw med ett smalare grepp än maxbredd. Jag funderar på att skifta lit mellan olika grepp i rawbänk när jag tränar. Kan vara skönt med variation.
Kan säga att du var stora snackisen under mitt och Jörgens pass idag :D. Mycket kärlek fick Timme! Bildtråd dyker nog upp snart.
Kan säga att du var stora snackisen under mitt och Jörgens pass idag :D. Mycket kärlek fick Timme! Bildtråd dyker nog upp snart.
Va? Skämtar du eller? Ni dissar mig bara för att jag har delat ut lite ilska mot BP *cry*
Men jag har bett om ursäkt i tråden och fått lite insikt.
Men har ni tagit bilder för min skull? Eller?
Va? Skämtar du eller? Ni dissar mig bara för att jag har delat ut lite ilska mot BP *cry*
Men jag har bett om ursäkt i tråden och fått lite insikt.
Men har ni tagit bilder för min skull? Eller?
Timme, du fick kärlek och då menar jag kärlek. Vi körde för övrigt marklyft på mitt initiativ. Ja, det finns bilder som togs för din skull :D.
Jag och Jörgen tycker heller inte speciellt mycket om BP, men vi har ett annat tänk. Jag vågar säga det å Jörgens vägnar denna gång.
Carolinew
2008-03-04, 21:47
Fyfasen ser inte skönt ut med de lindorna :Virro Men bra gjort! :thumbup:
Timme, du fick kärlek och då menar jag kärlek. Vi körde för övrigt marklyft på mitt initiativ. Ja, det finns bilder som togs för din skull :D.
Jag och Jörgen tycker heller inte speciellt mycket om BP, men vi har ett annat tänk. Jag vågar säga det å Jörgens vägnar denna gång.
Jag har faktiskt bytt tänk lite sedan tråden. Pirres senaste inlägg fick mig att tänka om lite. Men jag gillar ju fortfarande inte BP särskilt mycket men om det får folk som aldrig rör på sig att röra på sig så är det ju givetvis bra.
Fyfasen ser inte skönt ut med de lindorna :Virro Men bra gjort! :thumbup:
Det är en slags härlig smärta man får från dem.
Själv gillar jag det faktiskt! Jag kan ju böja så mycket mer med lindorna.
Kärlek till Timme på de första bilderna! (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=2856916#post2856916)
Kärlek till Timme på de första bilderna! (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=2856916#post2856916)
Tusen tack!
Pannkakor idag med sockerfri sylt och kanel *drool*
kl 20.00 börjar min kolhydratladdning *cupid*
refeed/kolhydratsladdning... finns de nå bättre? :D
refeed/kolhydratsladdning... finns de nå bättre? :D
Tveksamt :D
Kör du också kolhydratcykling?
Tveksamt :D
Kör du också kolhydratcykling?
typ..lite små hemligt eftersom jag jobbar med skip men äter olika på tränings-/vilodagar.. tre av varje + en refeed dag varje vecka.. räknar aldrig kcal dock bara proteinet.. syftet är recomp
typ..lite små hemligt eftersom jag jobbar med skip men äter olika på tränings-/vilodagar.. tre av varje + en refeed dag varje vecka.. räknar aldrig kcal dock bara proteinet.. syftet är recomp
Vad menar du med det? Jobbar med skip?
Vad menar du med det? Jobbar med skip?
han är typ som Ironaddict.. vet du vem de är?
han bestämmer vad jag ska äta osv.. jag har fått grymma resultat sen jag börja med han.. kolla bildtråden vetja.. därför får/vill jag inte prata om hur jag äter i detalj
edit: eftersom jag är doggcrappare (inte just nu då, men annars) så hänger jag på IM.com mycket... han äger sidan
Lukaspappa
2008-03-10, 21:25
Det var kul att träffa dig på plats i Kiruna!
Din coachning får högsta betyg! :thumbup:
Lycka till med din egen träning och hoppas du blir fri från skador snart.
Nitrometan
2008-03-10, 21:28
Hallu!
Kul att det gick bra uppe i Norrland...
Ses vi till helgen?
han är typ som Ironaddict.. vet du vem de är?
han bestämmer vad jag ska äta osv.. jag har fått grymma resultat sen jag börja med han.. kolla bildtråden vetja.. därför får/vill jag inte prata om hur jag äter i detalj
edit: eftersom jag är doggcrappare (inte just nu då, men annars) så hänger jag på IM.com mycket... han äger sidan
Jo, Ironaddict vet jag vem det är. Han är admin på ett doggcrap forum vad jag vet. Är skip Ironaddicts högra hand? Eller hänger de inte på samma forum?
Det var kul att träffa dig på plats i Kiruna!
Din coachning får högsta betyg! :thumbup:
Lycka till med din egen träning och hoppas du blir fri från skador snart.
Det var väldigt trevligt att träffas och det var väldigt kul att vara där! Roligt att du gillar min coaching! Det var jätte kul att hjälpa min brorsa med att ta SM guld. Jag och Krister hjälptrs åt att coacha. Bra grejer!
Ja nu ska jag blåsa på och jag hoppas på att få slippa skador. Nu får det bära eller brista. Jag kan inte hålla igen längre för då står jag bara och stampar. Jag vill utvecklas!
Hallu!
Kul att det gick bra uppe i Norrland...
Ses vi till helgen?
Ja det var riktigt kul!
Jag tror och hoppas det! Söndagen vill jag i alla fall vara där och se de tunga pojkarna!
Jag tror och hoppas det! Söndagen vill jag i alla fall vara där och se de tunga pojkarna!
Då ses vi.
Stina nämnde att ni träffades i helgen?
Då ses vi.
Stina nämnde att ni träffades i helgen?
Ja vi träffades. Hon var ensam från klubben så jag och krille ställde upp och matchade henne. Hon tog SM guld men domarna var väldigt stränga. De gillade inte hennes markstil så ingången i mark blev godkänd men inte de två följande.
Ska du tävla själv på lördagen?
Jag vill nog kanske hellre vara på där på lördagen och se min klubbkamrat Bernhard tväla i 82an. Om du (mini) också tävlar så vore ju det en höjdare att se.
Jodå, jag tävlar lördag, men det kommer att bli grymt spännande klasser på söndag.
Trevligt att träffa dig pojkspoling :)
Styr upp träningen och kom tillbaka till flaket till serie 2!
Jodå, jag tävlar lördag, men det kommer att bli grymt spännande klasser på söndag.
Skitbra! Vilka klasser tror du blir mest spännande på söndag då?
Trevligt att träffa dig pojkspoling :)
Styr upp träningen och kom tillbaka till flaket till serie 2!
Ja, det var skitkul att träffas!
Nu ska jag styra upp tävlingen till 2an för sjutton! Idag blir det böj med lindor + bälte och sedan sumomark.
Böj med lindor + bälte (mjuk lindning: 9 varv)
3x140
3x140 - Det kändes jätte bra! Röven sade inte ifrån. Nu blåser vi på hör ni!
Böj utan lindor
3x115
3x110
Nu hade jag vansinnig pump i hamstrings. Fy bubblan. Quadsen fick också sitt känner jag nu när jag står här. Sumomarken flyttar jag till Marklyftdagen efter de smala marklyften. Jag blir för trött i benen efter böj.
bra pass, va kul å träffas i kiruna, än fast det va under marklyftet då jag va som mest fokuserad på marken, så jag va lite off :D
Hur mycke väger du nu föresten?
Nitrometan
2008-03-11, 20:18
Nu blåser vi på hör ni!
OK! Blås! *flex*
Håller tummarna för att du håller.
bra pass, va kul å träffas i kiruna, än fast det va under marklyftet då jag va som mest fokuserad på marken, så jag va lite off :D
Hur mycke väger du nu föresten?
Ja det var det! Inte konstigt att man är off under mark. Då är man ju djuret själv ^^
Jag vägde 78.5 i morse men det var efter några dagars rejäl tarmsköljning! xD
OK! Blås! *flex*
Håller tummarna för att du håller.
Ja haha, det hoppas jag också på men nu tänker jag inte hålla tillbaka mer! För bubblan! Jag ska ha en King squatter sedan. Det ska bli intressant.
Kör hårt, hur går UD2 :)? / Kör du depletion-workouts eller kör du på med bara SL?
Fubderar på att börja styrketrän, jag bor i Oskarshamn men vet inte vem man ska kontakta för att börja?
Några av er här inne kommer ju från O-hamn, vet ni vem ja kan kontakta?
Nitrometan
2008-03-13, 11:09
Fubderar på att börja styrketrän, jag bor i Oskarshamn men vet inte vem man ska kontakta för att börja?
PM:a Timme. Du kanske kan få komma och träna i hans garage-gym?
Kör hårt, hur går UD2 :)? / Kör du depletion-workouts eller kör du på med bara SL?
Jag han aldrig fullfölja en ud vecka eftersom min matvåg lade av ett ag och sedan åkte jag till kiruna. UD2 börjar jag med på söndag på nytt.
Jag kör inga depletion träningar. Marklyft har jag på min första lågkolhydrat dag.
Jag kör alltså ett vanligt SL upplägg.
Hur gammal är du? Går du på Oscarsgymnasiet? Vet du vem jag är?
Jag är nyfiken :)
Klart att du ska börja träna. Det finns lite olika ställen man kan träna på i O-hamn. Går du på oscarsgymnasiet så kan du träna på gymmet där eller på träningsverket som ligger på jugnergatan eller på friskvårdshuset.
stahlberg
2008-03-13, 11:54
Vi ska hoppas och tro att du håller.
Angående träning i Oskarshamn. Det finns ett gym i Oskarshamn där man kan träna. En möjlighet är att träna i Timmes garage. Ett garage är dock alltid trångt. När 3 st tränar där går det oerhört bra. Man kan möjligen tänka sig att vara 4.
Den träning som försiggår i Timmes garage är tävlingsträning för SL. Pojkarna tränar med god motivation, de (framförallt David och Marcus) är trots sin ålder ganska meriterade, det är bara målinriktad hårdträning som gäller. Om någon ska träna i garaget tillsammans med Timme, David och Marcus så är det någon som kan hjälpa till att behålla standarden och den goda atmosfären. De enda som kan komma ifråga är enligt min åsikt sådana som är villiga att arbeta (träna) hårt och målinriktat för att bli bra styrkelyftare. Jag känner inte Perscha, han kanske eller kanske inte är en sådan person.
Vi ska hoppas och tro att du håller.
Angående träning i Oskarshamn. Det finns ett gym i Oskarshamn där man kan träna. En möjlighet är att träna i Timmes garage. Ett garage är dock alltid trångt. När 3 st tränar där går det oerhört bra. Man kan möjligen tänka sig att vara 4.
Den träning som försiggår i Timmes garage är tävlingsträning för SL. Pojkarna tränar med god motivation, de (framförallt David och Marcus) är trots sin ålder ganska meriterade, det är bara målinriktad hårdträning som gäller. Om någon ska träna i garaget tillsammans med Timme, David och Marcus så är det någon som kan hjälpa till att behålla standarden och den goda atmosfären. De enda som kan komma ifråga är enligt min åsikt sådana som är villiga att arbeta (träna) hårt och målinriktat för att bli bra styrkelyftare. Jag känner inte Perscha, han kanske eller kanske inte är en sådan person.
Precis som stahlberg skriver så bedrivs endast målinriktad och hyffsat hård styrkelyftaträning i mitt garage. Det är kanske den typ av träning du söker Perscha?
Träningsverket är ett ganska bra gym som finns i stan. Friskvårdshuset är väl okej men man kan inte träna knäböj och marklyft där och då suger tyvärr gymmet.
Så här rankar jag gymmen i oskarshamn
1. Mitt garage
2. Träningsverket
3. Oscarsgymnasiet
4. Friskvårdshuset
5. Nautilus men det är riktigt uselt. Bara mängder med äckliga maskiner finns där. En liten bänkpress med en 15kg stång finns visserligen där och väldigt lite vikter men det är i ett litet rum på typ 4 kvadrat och vikterna där räcker inte långt, inte om man vill bli starkare.
Perscha: Vem är du förresten?
David-Tajik
2008-03-13, 13:08
Timme är du rik ? tänkte när du har sl ställning och stång och massor av vikter (säkert mer grejer som jag inte sett på filmerna xD
Timme är du rik ? tänkte när du har sl ställning och stång och massor av vikter (säkert mer grejer som jag inte sett på filmerna xD
Nej jag är tyvärr väldigt fattig :D
Hela sommarjobbet gick åt till att köpa gymmet. Jag ångrar det inte överhuvudtaget. Vårt gym är underbart!
320kg har vi. En SL stång har vi (från USA, texas powerbar) och en ställning som är mycket lik ER ställningen.
Såhär ser min lista ut...
1. Mitt garage
2 Träningsverket
3. Oscarsgymnasiet
4. Scania
5. Friskvårdshuset
6. Etec
7. Nautilus
De tre i botten är sista utvägen..
PS. Vi i styrelsen på Bazooka_Gym/ Gym MysPys/ Garaget, är mer än villiga att ta emot bidrag och sponsorpengar utifrån. DS
Vi behöver även hjälp med ett bra namn.
bertbert
2008-03-13, 17:07
Som om det skulle kunna heta något annat än Marklyftscentralen! ;)
petersson
2008-03-13, 17:40
Det absolut sämsta gymmet måste vara på en camping vi bodde på när vi var på studieresa till kärnkraftverket och mellanlagringen :D
Det absolut sämsta gymmet måste vara på en camping vi bodde på när vi var på studieresa till kärnkraftverket och mellanlagringen :D
Fanns det ett gym där?
Som om det skulle kunna heta något annat än Marklyftscentralen! ;)
Mark är fint men vi får inte glömma de andra grenarna! Se min avatar :D
Såhär ser min lista ut...
1. Mitt garage
2 Träningsverket
3. Oscarsgymnasiet
4. Scania
5. Friskvårdshuset
6. Etec
7. Nautilus
De tre i botten är sista utvägen..
PS. Vi i styrelsen på Bazooka_Gym/ Gym MysPys/ Garaget, är mer än villiga att ta emot bidrag och sponsorpengar utifrån. DS
Vi behöver även hjälp med ett bra namn.
Scania har ingen riktig bänkpress vad jag vet? Det har i alla fall friskvårdshuset. Sedan har friskvårdshuset också 66kg hantlar. Det har inte scania.
Timme det var ju på Scania jag körde bänkpress för första gången med Emil W när vi var 12 år. Dom har en riktig bänkpress där.
Nitrometan
2008-03-13, 21:04
Namnförslag 1: Garagefolkets Kraftsportklubb.
GFKK
Eftersom ni är i en av kärnkraftens hemstäder skulle man kunna tänka sig -
Namnförslag 2: Kraftverket
Namnförslag 3: Härdsmälta Gym
(syftar även på Timmes "markladdning")
Mitt gym hemma hos mamma heter "Bondegatan Barbell Club", ni får härma om ni vill :thumbup:
Timme det var ju på Scania jag körde bänkpress för första gången med Emil W när vi var 12 år. Dom har en riktig bänkpress där.
Jag har för mig att det bara är en "bust" där. Alltså en smithmaskin. Är du säker på att det var en riktig bänkpress?
Tjo! Ska du/ni ner till Nässjö i helgen?
Namnförslag 1: Garagefolkets Kraftsportklubb.
GFKK
Eftersom ni är i en av kärnkraftens hemstäder skulle man kunna tänka sig -
Namnförslag 2: Kraftverket
Namnförslag 3: Härdsmälta Gym
(syftar även på Timmes "markladdning")
Vi har ju ingen egen klubb :D Vi är ju JSK. Men helt okej namn. Härdsmälta är helt okej.
Jag gillar iof namnet "Myspys" för att det är så mysigt på gymmet ^^
Tjo! Ska du/ni ner till Nässjö i helgen?
Ja för bubblan! Och förresten så är det inte ned för oss utan upp :D
Nitrometan
2008-03-13, 21:27
Mysgrottan kanske? Gosekudden?
Bara för att vara annorlunda och inte ha så tuffa namn...
Fast jag gillar Härdsmälta.
Mysgrottan kanske? Gosekudden?
Bara för att vara annorlunda och inte ha så tuffa namn...
Fast jag gillar Härdsmälta.
Ja, lite så tänker jag också. Det är därför jag gillar Lerums rosa tröjor så mycket. Stina tyckte iof att de skulle ha en mer aggressiv och tydligare rosa färg på tröjorna. En sådan här rosa färg: http://bantarbloggen.files.wordpress.com/2007/09/pink.jpg
Myspys är mitt favvonamn faktiskt. Härdsmälta är väldigt coolt och hårkår, nästan för hårt :D
Ja för bubblan! Och förresten så är det inte ned för oss utan upp :D
Okej! Då ses vi där då! :)
Upp och ner är sådna abstrakta och diffusa begrepp. ;)
Jag har för mig att det bara är en "bust" där. Alltså en smithmaskin. Är du säker på att det var en riktig bänkpress?
Nope, finns något som ska föreställa en bänkpress, men ställningen är ginglig auf hell. Bygger dock om där nu, ska öppna nytt gym om 1mån tydligen.
Keep the good shit up ;D
Nope, finns något som ska föreställa en bänkpress, men ställningen är ginglig auf hell. Bygger dock om där nu, ska öppna nytt gym om 1mån tydligen.
Keep the good shit up ;D
Bygger de om scaniagymmet? Kommer gymmet fortfarande vara för Scania eller blir det för allmänheten?
Jag älskar gym! (så länge de är bra. Jag mår illa av nautilus)
Klippte mig igår
http://i25.tinypic.com/2cibl7s.jpg
Klippte mig igår
http://i25.tinypic.com/2cibl7s.jpg
*drool* :kinky:
130kg finsk sisu
2008-03-14, 12:38
Vackert men du ser mager ut! Nåja jag kommer snart att se ut likadan...
Vackert men du ser mager ut! Nåja jag kommer snart att se ut likadan...
Dietar du också!? Vad är detta?
Jag väger 78.5 nu och har som mest vägt 86. Det är ganska stor skillnad det :D
*drool* :kinky:
Ah du ser hur röda mina öron är för din skulle! :D
ramagoen
2008-03-14, 17:12
Vilken sjujävlar stekare! :D
Vilken sjujävlar stekare! :D
Det vet du! :hbang:
Nitrometan
2008-03-14, 17:53
Klippte mig igår
Oooh. Myspacevinklar e så hott!
Snygg frisyr! :thumbup:
Oooh. Myspacevinklar e så hott!
Snygg frisyr! :thumbup:
Alltså, myspace är ju obligatoriskt när man tar kort på sig själv?
Tack så mycket :) Jag gillar den bättre än rysk pälsmössa.
Då var första passet med tröja avklarat och det gick skit :)
Jag gjorde några pressar till 14cm kloss med brygga och då var det inte mycket till pressväg så det gick ok. Vikten var 100 och 110. Det största problemet var att jag inte kunde hålla ut armbågarna och jag kunde inte ta detta grepp (som jag övergått till) i bänkpressen:
http://i30.tinypic.com/2m622kz.jpg
Armbågarna var jag tvungen att hålla in för att kunna greppa stången. När jag sänkte den var jag tvungen att sänka mot magen.
Jag köra med 110kg till 10cm kloss och då gick det genast sämre. Var tvungen att sänka den till magen och axlarna gled i sär när jag sänkte. Fick inte mycket till tryck heller. Jag försökte komma ned till bröstet utan kloss men det var ju ganska korkat att försöka. Det gick alltså inte att komma ned men jag försökte ändå. Jag släppte axlarna och sjönk ihop.
Gah, vi vet ju inte hur man använder en tröja! Vi vet ju inte heller exakt hur den ska sitta. Ja, upplevelserna efter första passet var ganska kassa. Men jag antar att alla har haft usla första tröjpass? Jag ska fråga jwzrd hur det gick med hans första tröjapass. Han och jag har närmast identisk kroppsbyggnad.
Nästa gång tänker jag prova den större tröjan jag har för att se om jag kan hålla ut armbågarna bättre. Jag ska nog bara köra till 14 och 10cm klossarna. Inte försöka komma ned till magen/bröstet.
Det känns en del i höger triceps också.
Nitrometan
2008-03-14, 20:46
Man behöver handledning av nån som kan för att få till tröjan. Jag tror inte man kan lära sig det på egen hand. Det kan vara värt att åka nånstans till nån som kan för att köra några pass.
Tänk om du hade varit med i Halmstad...
Här är film på mig med tröjan på. Någon press filmade vi inte.
hK7eomR4VH0
Bilder med tröja på
http://i26.tinypic.com/23i9c90.jpg
http://i25.tinypic.com/20i77r6.jpg
Bild utan tröja
http://i31.tinypic.com/okbj1d.jpg
Man behöver handledning av nån som kan för att få till tröjan. Jag tror inte man kan lära sig det på egen hand. Det kan vara värt att åka nånstans till nån som kan för att köra några pass.
Tänk om du hade varit med i Halmstad...
Jag tror också att det kan vara lite svårt själv när man verkligen inte kan något. Varken jag, david eller marcus kan något men vi gjorde så gott vi kunde :(
Nitrometan
2008-03-14, 20:52
Sitter inte helt fel.
Visst kan den dras ner lite mer framtill. Men storleksmässigt ser det OK ut. Den sitter ganska bra (placeringsmässigt).
Ett bra första försök skulle jag vilja säga.
Sitter inte helt fel.
Visst kan den dras ner lite mer framtill. Men storleksmässigt ser det OK ut. Den sitter ganska bra (placeringsmässigt).
Ett bra första försök skulle jag vilja säga.
Det var ju skönt att höra. Jag har gulliga blåmärken/blodmärken på axel och i armhålan men det är väl obligatoriskt.
Det kändes riktigt fel i alla fall eftersom jag inte kunde hålla ut armbågarna det minsta.
Trist. Men det ska nog ge med sig efter några pass, och hjälp av Krister, ska du se.
Jag måste haft tur när jag testade tröja första gången, förutom att det gjorde något djävulskt ont så kändes det nästan som att bänka raw, fast på steroider/med lyftkran. :)
Nitrometan
2008-03-14, 21:27
Det kändes riktigt fel i alla fall eftersom jag inte kunde hålla ut armbågarna det minsta.
Ovana.
Och så är du lite klen... ;)
Ovana.
Och så är du lite klen... ;)
Vi kom på vad det var för problem. Tröjan var inte uppdragen som den ska vara. Den satt inte uppe i armhålorna som den skulle utan det var mycket luft mellan armhålan och tröjan. Det var därför det inte gick att hålla ut armbågarna.
Jag börjar med att dra på mig 44an nästa gång och då ska vi dra på den ordentligt. Jag har fått lite tips på hur man kan få upp den i armhålorna ordentligt.
MEGA_MAN
2008-03-15, 21:28
Hej!
Har själv precis börjat med tröja, F6(42).
Jag tycker själv att jag haft tur de första passen med tröja, har dock endat kommit ner till ca 8cm kloss.
Lycka till, skall bli kul att se hur det går för dig och vad du får ut av tröjan.
Var det en Fury eller?
Hej!
Har själv precis börjat med tröja, F6(42).
Jag tycker själv att jag haft tur de första passen med tröja, har dock endat kommit ner till ca 8cm kloss.
Lycka till, skall bli kul att se hur det går för dig och vad du får ut av tröjan.
Var det en Fury eller?
F6 42a var det :)
du börja bli lite smal nu timme, vi kanske ska starta en kolo-insamling, typ "Sponsra Timme Med Bacon" :)
du börja bli lite smal nu timme, vi kanske ska starta en kolo-insamling, typ "Sponsra Timme Med Bacon" :)
Sponsra timme med ägg som han kan göra omelett på så att han kan äta bra deffmat :D
Jag tycker att jag fortfarande ser ganska tjock ut på filmen med bänktröja.
130kg finsk sisu
2008-03-16, 11:36
Varför har du bytt grepp i bänken?
Varför har du bytt grepp i bänken?
Jag bänkar bättre med idet nya. Jag får ut armbågarna bättre också.
Marklyft utan bälte
2x185 - PB
Blev helt slut i kroppen efter detta. Jag försökte på en 3a men sista ville sig inte. Nästa vecka börjar jag dra mark med bälte. Det ska bli intressant.
Sumomark
2x100 - Var så trött att det inte var någon idé att fortsätta.
Böj
60 - en del set och reps. Provade en lite smalare stil med fötterna pekandes mer utåt. Inspirerad av Lars Berglund
Nitrometan
2008-03-16, 19:52
Lasse lyfte fint.
Vad smal du har blivit. Bara du inte blir instabil i midjesktionen! *kissass*
Imponerande.
Bra markat också.
Fint markat Timme!
Trevligt att träffas nere i Nässjö! :)
Lasse lyfte fint.
Vad smal du har blivit. Bara du inte blir instabil i midjesktionen! *kissass*
Imponerande.
Bra markat också.
Lasse var grym. Han är lite utav en Idol och han är till och med kortare än mig! Frågan är om 82.5 eller 90 blir den klass jag stannar i?
Ja nu har jag äntligen blivit lite smalare! Ja, jag hoppas också att midjesektionen inte tappar allt för mycket stabilitet. Jag kan redan nu har det sista hålet i SL bältet.
Tack så mycket! Nästa vecka drar jag på mig SL bälte och sänker vikterna till 180 i marken. Sedan bär det av uppåt igen fast med bälte i marken är det tänkt. Ska bli intressant att se hur det går.
Fint markat Timme!
Trevligt att träffas nere i Nässjö! :)
Tack så mycket! Ja det var trevligt! Du går upp till 75 och jag går ned till 75, så möts vi på mitten :D
Bygger de om scaniagymmet? Kommer gymmet fortfarande vara för Scania eller blir det för allmänheten?
Jag älskar gym! (så länge de är bra. Jag mår illa av nautilus)
Dessvärre endast för anställda fortf. tror/antar jag. Bara drägg där ändå ;D
Tack så mycket! Ja det var trevligt! Du går upp till 75 och jag går ned till 75, så möts vi på mitten :D
Hehe, jao uppåt är det som gäller! Vi får väl ta och fajtas lite i 75:an då. ;) Ska upp i 82:an tids nog. :)
Planerar på att väga fullt i 82:an i mitten av nästa år.
http://ihasahotdog.files.wordpress.com/2008/02/loldogs-cute-puppy-pictures-imcomintim.jpg
Det var jätteroligt att träffa dig igen i lördags, och få lite mer tid att prata. Du börjar dessutom se mycket trevlig ut i kroppen, men det vågar jag ju inte säga eftersom du är så ung, och jag inte.... :banned
Ironbabe
2008-03-18, 14:27
Du börjar dessutom se mycket trevlig ut i kroppen, men det vågar jag ju inte säga eftersom du är så ung, och jag inte.... :banned
OMFG!!! Skärpning tant *slap* (han kan ju tro att du är kär nu)
Hehe, jao uppåt är det som gäller! Vi får väl ta och fajtas lite i 75:an då. ;) Ska upp i 82:an tids nog. :)
Planerar på att väga fullt i 82:an i mitten av nästa år.
2009 är jag i lumpen men jag tänker SLa så mycket som det går men jag tänker vara i 75an då *cupid*
Lite fight i 75an i år kanske? :D I alla fall resultatmässigt :cool:
För du var väl 89a som jag?
Det var jätteroligt att träffa dig igen i lördags, och få lite mer tid att prata. Du börjar dessutom se mycket trevlig ut i kroppen, men det vågar jag ju inte säga eftersom du är så ung, och jag inte.... :banned
Tuuusen tack! Nu blir jag glad och lite generad :em: Kroppen ska bli ännu trevligare för bubblan! :D
Du gammal? Är du go eller!? Gammal är man inte förens man är 70! Och jag är ju 19 om en vecka, en fullvuxen man! haha
Det var hur trevligt som helst att träffa dig igen! Nu längtar jag redan till nästa SM tävling och ännu en koloträff! Vi har bänk SM (där jag antagligen ska vara med och prova lite bänk) och LAG SM kvar. Jag hoppas att du och de andra kolomäniskorna kommer! Målet är att kunna visa upp ett schyst six pack för er ^^
OMFG!!! Skärpning tant *slap* (han kan ju tro att du är kär nu)
Mini inte tant! *grr* (inte du heller om du tror det)
edit: jag är lite kär i mini men det vet väl alla vid det här laget?
http://ihasahotdog.files.wordpress.com/2008/02/loldogs-cute-puppy-pictures-imcomintim.jpg
haha :D Kommer du efter mig? Ska du äga mig i mark eller vad är det frågan om? Kanske i bänk?
Nej nu skrämmer du mig Rahf!
Dessvärre endast för anställda fortf. tror/antar jag. Bara drägg där ändå ;D
Jobbar du på scania?
Nitrometan
2008-03-18, 21:04
Det var jätteroligt att träffa dig igen i lördags, och få lite mer tid att prata. Du börjar dessutom se mycket trevlig ut i kroppen,
Visst var det kul att träffa Timme. Men jag tyckte mest han såg smal ut.
Han och snygg-Jäder... *kissass*
2009 är jag i lumpen men jag tänker SLa så mycket som det går men jag tänker vara i 75an då *cupid*
Lite fight i 75an i år kanske? :D I alla fall resultatmässigt :cool:
För du var väl 89a som jag?
Ohfan! Vars ska du lumpa då? Och som vad?
Fight och fight vet jag inte om det blir. Men vi kommer vara i samma viktklass iaf.
Och nej, jag är ju 90:a, jag sa ju det. :P
haha :D Kommer du efter mig? Ska du äga mig i mark eller vad är det frågan om? Kanske i bänk?
Nej nu skrämmer du mig Rahf!
Hahaha jag hittade den bara på loldogs och tänkte direkt på dig *cupid* .
Bänk är nog det enda jag skulle kunna äga någon annan i, men då behöver jag några års träning till.
Visst var det kul att träffa Timme. Men jag tyckte mest han såg smal ut.
Han och snygg-Jäder... *kissass*
Vänta du! Du ska få se på muskler! haha I alla fall efter att jag har varit i 75an ett tag och sedan långsamt ökar till 82.5 för att minimera ökningen av fett och lägga på mig så mycket kvalitativ massa som möjligt.
(om jag ändå vore så hård som Jäder, fy sjutton vad den mannen är stark och snygg!)
Ohfan! Vars ska du lumpa då? Och som vad?
Fight och fight vet jag inte om det blir. Men vi kommer vara i samma viktklass iaf.
Och nej, jag är ju 90:a, jag sa ju det. :P
I karlskarona så förhoppningsvis kommer jag få träna mycket med Nitrometan <3 ^^
Ja men jag kommer ju inte ihåg ålder så bra :D Jag är ju junior i år så vi kommer ju inte mötas. Men vi kan ju jämföra resultat ändå :) När du blir junior så tror jag att jag kommer vara på väg upp sagta till 82an och då möts vi ju där!
Hahaha jag hittade den bara på loldogs och tänkte direkt på dig *cupid* .
Bänk är nog det enda jag skulle kunna äga någon annan i, men då behöver jag några års träning till.
Den var väldigt fin!
Bänk är bra grejer så då kör vi på det! Vad maxar du nu?
Vänta du! Du ska få se på muskler! haha I alla fall efter att jag har varit i 75an ett tag och sedan långsamt ökar till 82.5 för att minimera ökningen av fett och lägga på mig så mycket kvalitativ massa som möjligt.
(om jag ändå vore så hård som Jäder, fy sjutton vad den mannen är stark och snygg!)
I karlskarona så förhoppningsvis kommer jag få träna mycket med Nitrometan <3 ^^
Ja men jag kommer ju inte ihåg ålder så bra :D Jag är ju junior i år så vi kommer ju inte mötas. Men vi kan ju jämföra resultat ändå :) När du blir junior så tror jag att jag kommer vara på väg upp sagta till 82an och då möts vi ju där!
Den var väldigt fin!
Bänk är bra grejer så då kör vi på det! Vad maxar du nu?
Som sagt, ett par år behöver jag nog innan jag bryr mig om att tävla mot någon. Tycker inte om att tävla så ändå, det blir liksom orättvist också med improper lyftteknik, jag är ju trots allt inte SLare och studsar nog bra mycket mer än vad som är "lagligt".
Som sagt, ett par år behöver jag nog innan jag bryr mig om att tävla mot någon. Tycker inte om att tävla så ändå, det blir liksom orättvist också med improper lyftteknik, jag är ju trots allt inte SLare och studsar nog bra mycket mer än vad som är "lagligt".
Vad maxar pöjk *popcorn*
ramagoen
2008-03-19, 07:29
Vart ska du göra lumpen? :D
Jag tycker att du var snyggare som säl Timme :)
Vi har ju iofs lite annorlunda ideal här uppe där det är den tjockaste som överlever *popcorn*
Bra tryck!
http://img147.imageshack.us/img147/5452/mowsz2.jpg
petersson
2008-03-19, 16:48
Jo han är grymt stark. Inte har han speciellt tight bänktröja heller fast det kanske inte går om man är lika hård i kroppen som honom.
http://www.zonecapone.com/bilder/mixed_pix/jader_04.jpg
http://www.zonecapone.com/bilder/mixed_pix/jader_03.jpg
Vart ska du göra lumpen?
Karlskrona!
Jag tycker att du var snyggare som säl Timme :)
Vi har ju iofs lite annorlunda ideal här uppe där det är den tjockaste som överlever *popcorn*
Jag hoppas att du skämtar!?
Jag så ut som skit då!
Bra tryck!
http://img147.imageshack.us/img147/5452/mowsz2.jpg
Tack så mycket! haha klockren bild!
Jo han är grymt stark. Inte har han speciellt tight bänktröja heller fast det kanske inte går om man är lika hård i kroppen som honom.
http://www.zonecapone.com/bilder/mixed_pix/jader_04.jpg
http://www.zonecapone.com/bilder/mixed_pix/jader_03.jpg
Men shit! Jäder ser ju så vansinnigt bra ut! Han har min idealöverkropp, helt klart. Kolla in hans brutala axlar! Pecs och armar är också vansinnigt bra! Men axlarna?! Förtusan! De står ju rakt upp i dubbel biccen!
Men jag skulle inte vilja vara så hård som han är där. Den formen han var i på SM var perfekt. Några % mer än på dessa bilder.
Finns det fler bilder på Jäder? Han är lite idol för mig, både i bänkpress och fysikmässigt.
Mellantung bänk igår:
3x92.5
3x92.5
3x92.5
Ironbabe
2008-03-19, 18:13
Finns det fler bilder på Jäder? Han är lite idol för mig, både i bänkpress och fysikmässigt.
Jag har några, hur mycket är du villig att be och böna :naughty:
Nitrometan
2008-03-19, 19:38
Jäder gjorde en snygg, om än lite ovanlig, serie på SM: 200 - 250 - 200.
Vadå bänkare?
Men visst var han snygg.
Timme har några ocensurerade bilder att byta med. :naughty:
ohhh! Jag ger nästan vad som helst! Snälla, skicka dem till mig!
Jäder gjorde en snygg, om än lite ovanlig, serie på SM: 200 - 250 - 200.
Vadå bänkare?
Men visst var han snygg.
Timme har några ocensurerade bilder att byta med. :naughty:
haha :D Men han gjorde i alla fall böjen med bara lindor + bälte och marken med bälte. I bänken hade han ju tröja. Men du har rätt, bänkare är han så det bara smäller om det. Killen har ju gjort 220 raw i bänk!
Ocensurerade bilder har jag ej kvar haha :D
Knäböj med löst lindade knän (8 varv)
3x145
3x145
3x145
Böj med bälte
Några reps på 90
Passet gick bra och nästa gång blir det 150. Då ska jag linda 10varv och veckan efter det ska jag försöka med 11 varv. Det blir gött.
Bänkpress med gummiband
3x80
3x60
5x60
Bänkpress med tröja till 14cm kloss
1x70
1x70
Bänkpress med tröja till 12cm kloss
1x70
Bänkpress med tröja till 10cm kloss
1x70
1x70
Bänkpress med tröja till 5cm kloss
1x90
1x90
1x90
Denna gången gick det bra. Vi körde med den större tröjan som är en F6 44a. Vi drog upp den ordentligt också.
Det kändes riktigt bra. Nästa pass ska jag försöka komma ned till bröstet. Får se om det bli på 90 eller 100 men det borde inte vara några problem eftersom tröjan är ganska stor. När jag har lyckats komma ned med denna stora tröja så provar jag på nytt med den mindre 42an. Då kör vi klossar och sedan försöka komma ned till bröstet men då med lite bättre vikter.
Nonamenoshame
2008-03-21, 19:04
Hoppas 42.an funkar sen efter du har testat att komma ner till bröstet med 44.an .
Vi vill ju se lite tunga rumpvikter nu :)
Hoppas 42.an funkar sen efter du har testat att komma ner till bröstet med 44.an .
Vi vill ju se lite tunga rumpvikter nu :)
Ja, det får vi verkligen hoppas. Med lite vikt på stången så borde det gå. 42an är ju inte för tight.
För en som inte är bevandrad i styrkelyftvärlden kan du förklara vad som är syftet med gummiband när det gäller bänk och mark.
Tackar.
För en som inte är bevandrad i styrkelyftvärlden kan du förklara vad som är syftet med gummiband när det gäller bänk och mark.
Tackar.
Finns en rad olika fördelar.
En stor fördel är att motståndet ökar ju högre upp du pressar. Det kan alltså vara tex 30kg mer i toppläget jämfört med botten.
I marklyft så hade marcus ca 50kg mer i toppläget skulle jag tro. Kanske mer till och med.
En annan fördel är att man kan träna väldigt explosivt på lätta vikter och använda alla muskler genom hela rörelsen. Med gummiband som måste musklerna jobba helatiden. Tränar man explosivt på 50% av 1 rm i bänkpress så är det i stort sett bara i starten musklerna jobbar sedan så flyger stången uppåt mycket lätt enbart pga momentum som uppstår. Det är detta som kallas för compenastory acceleration. Stången accelererar alltså.
Med gummiband så försvinner detta momentum.
Nu gillar jag bänktröjan :D
När jag har kört med bänktröja ett tag så finns det en rad olika tröjor man skulle vilja prova: Katana, rage x och metals tex.
Nu har jag en F6 som känns stabil. F6orna är ju de populäraste bänktröjorna.
Freddi kör ju tex i F6.
Nu gillar jag bänktröjan :D
När jag har kört med bänktröja ett tag så finns det en rad olika tröjor man skulle vilja prova: Katana, rage x och metals tex.
Nu har jag en F6 som känns stabil. F6orna är ju de populäraste bänktröjorna.
Freddi kör ju tex i F6.
Vad har du för storlek på bänktröjan? Jag har eventuellt en RageX storlek 38 att sälja, men den är troligen lite för liten för dig. ;)
Saxat från powerzite:
RAGE X BENCH SHIRTS.
Rage X: Välj storlek efter avslappnat bröstomfång mätt i tum + 4 tum.
Ex, (107 cm / 2.54 = 42 " . 42 + 4 = 46. Välj stlk 46.
Gå ner en storlek (2 tum) om du har förhållandevis mindre armar och axlar.
Gå upp en storlek (2 tum) om du har större armar och axlar.
130kg finsk sisu
2008-03-22, 16:26
Kör Katana timme inte F6 men skulle vilja köra F6.
Ove och Kenta kör F6. Hirvis&Svensson byter mellan F6 och katana.
Kör Katana timme inte F6 men skulle vilja köra F6.
Ove och Kenta kör F6. Hirvis&Svensson byter mellan F6 och katana.
okej. Tack för ditt svar.
Vad har du för storlek på bänktröjan? Jag har eventuellt en RageX storlek 38 att sälja, men den är troligen lite för liten för dig. ;)
Saxat från powerzite:
RAGE X BENCH SHIRTS.
Rage X: Välj storlek efter avslappnat bröstomfång mätt i tum + 4 tum.
Ex, (107 cm / 2.54 = 42 " . 42 + 4 = 46. Välj stlk 46.
Gå ner en storlek (2 tum) om du har förhållandevis mindre armar och axlar.
Gå upp en storlek (2 tum) om du har större armar och axlar.
Den är nog på tok för liten tyvärr.
Så här blir det för mig:
(103 / 2,54) + 4 = 44,5511811
Inzers storlekar är tydligen mindre så en inzer 44a skulle kanske vara bra för mig.
Nu blir du glad Timme för jag har bytt till SL-gymmet och tänkte be någon visa mig hur man använder knälindor nästa böjpass :) (om jag hittar någon som inte ser helt livsfarlig ut dvs :D)
Nu blir du glad Timme för jag har bytt till SL-gymmet och tänkte be någon visa mig hur man använder knälindor nästa böjpass :) (om jag hittar någon som inte ser helt livsfarlig ut dvs :D)
Det var mycket goda nyheter Rolf! Bättre sent än aldrig!
Marklyft med bälte
5x180 - PB; Nästa vecka blir det bara 3or.
1x170
1x170
bra mark timme!
Tack. 3or på 185 nästa vecka.
Tack. 3or på 185 nästa vecka.
fint, ska du öka ditt 3RM med att köra 3x3 tills du inte orkar 3x3 på samma vikt å gå ner till 1x3 så du kan fortsätta öka vikten? :)
Nitrometan
2008-03-23, 19:27
Bra markat Timme! Tappa vikt och öka i styrka. Pra. *flex*
Den är nog på tok för liten tyvärr.
Så här blir det för mig:
(103 / 2,54) + 4 = 44,5511811
Inzers storlekar är tydligen mindre så en inzer 44a skulle kanske vara bra för mig.
Äsch, tänk vad du skulle bänka i en 38:a! :D
fint, ska du öka ditt 3RM med att köra 3x3 tills du inte orkar 3x3 på samma vikt å gå ner till 1x3 så du kan fortsätta öka vikten?
Preeeeciiiiis! xD
Det kommer bli 3x3 somsagt och ööööka va :D
Sedan drar jag 3 singlar och sedan är det serieomgång 2 där jag ska maxa utan dräkt i marken. Jag ska bara ha bälte. Då får vi äntligen få veta mitt max i mark utan dräkt.
Bra markat Timme! Tappa vikt och öka i styrka. Pra. *flex*
Tack tack! :D Vad behöver man massor fett till? Det lyfter ju ändå inga vikter!
Äsch, tänk vad du skulle bänka i en 38:a! :D
Du har rätt! Men då behöver jag lite hjälp med att komma i din 38a :naughty:
Nitrometan
2008-03-23, 21:44
Tack tack! :D Vad behöver man massor fett till? Det lyfter ju ändå inga vikter!
Om du klämmer ner fettet i en tight dräkt eller tröja - så, jo då lyfter det en del. :D
Du har rätt! Men då behöver jag lite hjälp med att komma i din 38a :naughty:
Vilja, våld och vaselin... :Virro
Om du klämmer ner fettet i en tight dräkt eller tröja - så, jo då lyfter det en del. :D
Men om du inte har det där fettet kan du ju klämma på dig en ännu mer tight tröja/dräkt?
Vilja, våld och vaselin... :Virro
Eller hur! :D
Nitrometan
2008-03-24, 09:56
Men om du inte har det där fettet kan du ju klämma på dig en ännu mer tight tröja/dräkt?
Inte säkert. Fett går att klämma/komprimera mer än muskler. ;)
Inte säkert. Fett går att klämma/komprimera mer än muskler. ;)
Ja, det har du rätt i! Så, shit. En deffad och snygg kropp kan alltså vara ofördelaktikgt :/
Fast nej. Fördelen med att ha lite fett är att man väger väldigt lite. Kan tävla mot andra som har betydlgit mindre muskelmassa trots att man är i samma viktklass och då kvittar det nog om de kan ha mer tight utrustning.
Nitrometan
2008-03-24, 10:55
Ja, det har du rätt i! Så, shit. En deffad och snygg kropp kan alltså vara ofördelaktikgt :/
Nejdå. Maximal muskelmassa i den viktklass man väljer är alltid bäst.
Men om man inte uppnår det så kan man kompensera genom att klämma ner fettet i en grymt trång dräkt. :D
Nejdå. Maximal muskelmassa i den viktklass man väljer är alltid bäst.
Men om man inte uppnår det så kan man kompensera genom att klämma ner fettet i en grymt trång dräkt. :D
haha :D så sant så sant.
Så här ser jag på marklyft teknik
Väldigt Dåligt
http://i27.tinypic.com/2gvsx0n.jpg
Bra.
http://i28.tinypic.com/33nasyc.jpg
Så här ser jag på marklyft teknik
Väldigt Dåligt
http://i27.tinypic.com/2gvsx0n.jpg
Bra.
http://i28.tinypic.com/33nasyc.jpg
Första: Väldigt dålig
Andra: Bra :)
Kan inte annat än att hålla med dig...Men ovetande marklyftare så undrar jag om man inte ska hålla hela ryggen rak? Är iallafall det jag har hört ifrån diverse instuktions filmer/reportage. Personen (Du?) på bilden har ju över ryggen krummad på den senaste bilden.
Zibbe
Första: Väldigt dålig
Andra: Bra :)
Kan inte annat än att hålla med dig...Men ovetande marklyftare så undrar jag om man inte ska hålla hela ryggen rak? Är iallafall det jag har hört ifrån diverse instuktions filmer/reportage. Personen (Du?) på bilden har ju över ryggen krummad på den senaste bilden.
Zibbe
Jag tycker att det är bättre att ha övre ryggen rundad. Det gör att jag får bätte vinklar och kan hantera tyngre vikter. Konstantin konstantinov är en stark marklyftare som drar med rundad övre rygg. Många andra mycket bra marklyftare drar på samma sätt. Vince Anello är en gammal legend som också drar så.
Men som nybörjare är det nog att föredra att marklyfta med helt rak rygg.
billmaier
2008-03-24, 19:34
Jag tycker att det är bättre att ha övre ryggen rundad. Det gör att jag får bätte vinklar och kan hantera tyngre vikter. Konstantin konstantinov är en stark marklyftare som drar med rundad övre rygg. Många andra mycket bra marklyftare drar på samma sätt. Vince Anello är en gammal legend som också drar så.
Men som nybörjare är det nog att föredra att marklyfta med helt rak rygg.
Själv drar jag alltid med rundad övre rygg. Det gör att lyftvägen blir kortare och därmed kan lyfta högre vikter. Dessutom är det nästan omöjligt att hålla övreryggen rak med större vikter.
Själv drar jag alltid med rundad övre rygg. Det gör att lyftvägen blir kortare och därmed kan lyfta högre vikter. Dessutom är det nästan omöjligt att hålla övreryggen rak med större vikter.
Precis! Det hela blir så mycket bättre så.
De flesta styrkelyftarna som drar smalmark drar med rundad bröstrygg.
billmaier
2008-03-24, 19:39
Precis! Det hela blir så mycket bättre så.
De flesta styrkelyftarna som drar smalmark drar med rundad bröstrygg.
Ja, då man drar sumo rundas ju inte övreryggen
jag förstår inte hur man ska kunna dra med spikrag övrerygg? i smalmark alltså..
att detta är nytt för folk gör mig förvånad
jag förstår inte hur man ska kunna dra med spikrag övrerygg? i smalmark alltså..
att detta är nytt för folk gör mig förvånad
Jag tänker också så. När man drar tunga vikter (det som är tungt för en själv) rundas övre ryggen naturligt för de flesta.
Ja, då man drar sumo rundas ju inte övreryggen
Inte lika mycket i alla fall :)
Just det. Då var man 19år. Grattis på mig! :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.