handdator

Visa fullständig version : Timme - Styrkelyft? Ja för tusan!

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17

LadyInsane
2007-06-23, 23:15
När du tröttnar på den nuvarande...:D

http://www.zwatla.com/emoticones_013.html

stahlberg
2007-06-23, 23:48
Måns får väl gå upp i vikt en aning, om han ska ge David en match i nästa viktklass. Han tävlade (vad jag vet) inte i serieomgång 2. Det gjorde å andra sidan varken Timme eller David heller. Problemet för Måns var att han blev väldigt "uppskriven" på JSK:s sida före SM. Han hade säkert oerhört stora förväntningar på den tävlingen, vilket inte minst syntes på att han inledde sina knäböjningar direkt med nytt SR. Att bli trea i en sådan tävling (dit han säkert kommit med siktet inställt på att vinna och lyfta SR) kan vara ganska tufft. Så det gäller för honom att få massor av motivation för fortsättningen!

jwzrd
2007-06-24, 01:45
Böj med lindor och bälte
1x142.5
3x152.5 - Boyaah!

Lockouts (12cm)
3x235
3x245 (260kg nästa gång stahlberg så anteckna gärna det. Det behövs mycket vitker här)

Zombieböj
2x5x87.5 :hbang:

Stångrodd - Strikta med stången dragen mot Sternum.
5x60
3x5x70

Lockouts i form av ytterst korta marklyft eller ytterst grund knäböj? (Ohyggligt starkt i båda fallen!)

Nitrometan
2007-06-24, 08:50
Lockouts i form av ytterst korta marklyft eller ytterst grund knäböj? (Ohyggligt starkt i båda fallen!)
Han lyfter upp stången som ett utlyft i knäböjen ungefär.

En rolig panda: http://www.zwatla.com/emo/emo/panda/003.gif

Nitrometan
2007-06-24, 08:52
Helt rätt analys av Måns situation ståhlmannen. Jag har inte träffat honom på ett tag eftersom han tränar på ett annat ställe. Men enligt han som sköter träningen där (han är rätt bra) så går det okej.

Timme
2007-06-24, 11:20

Det är ytters grunda knäböj. Stången ligger i ställnignen och så pressar man upp den ifrån ställningen med låren, dock endast 12cm. Tack så mycket! Roligt att du tyckte det var starkt gjort Mer vikt utlovas nästa vecka. :)

Timme
2007-06-24, 11:23
Måns får väl gå upp i vikt en aning, om han ska ge David en match i nästa viktklass. Han tävlade (vad jag vet) inte i serieomgång 2. Det gjorde å andra sidan varken Timme eller David heller. Problemet för Måns var att han blev väldigt "uppskriven" på JSK:s sida före SM. Han hade säkert oerhört stora förväntningar på den tävlingen, vilket inte minst syntes på att han inledde sina knäböjningar direkt med nytt SR. Att bli trea i en sådan tävling (dit han säkert kommit med siktet inställt på att vinna och lyfta SR) kan vara ganska tufft. Så det gäller för honom att få massor av motivation för fortsättningen!

Det stämmer bra det. Han måste i så fall gå upp i vikt. Ja det har du rätt i, han måste ha fått en enorm press på sig. Han hade styrka för att ge David en bra fight men så blev det inte.

Timme
2007-06-24, 11:25
När du tröttnar på den nuvarande...:D

http://www.zwatla.com/emoticones_013.html

Super gulliga pandor! Tack för länken!

En rolig panda: http://www.zwatla.com/emo/emo/panda/003.gif

Så söt :D Någon gång kanske jag provar den även om min nuvrande panda beskriver mig bättre =D

jwzrd
2007-06-24, 11:40
Det är ytters grunda knäböj. Stången ligger i ställnignen och så pressar man upp den ifrån ställningen med låren, dock endast 12cm. Tack så mycket! Roligt att du tyckte det var starkt gjort Mer vikt utlovas nästa vecka. :)

Men bara rakt upp från ett vanligt stativ och ner mot stoppen igen eller i ett powerrack?

Timme
2007-06-24, 13:28
Men bara rakt upp från ett vanligt stativ och ner mot stoppen igen eller i ett powerrack?

I en vanlig ställning men går lika bra att utföra i ett powerrack. När man kommer upp till tillräckligt höga vikter så tar det bra på ben, rumpa, rygg och hela kroppen eftersom man står upprätt med mycket tunga vikter på trapsen/axlarna. Övningen ger bra viktvana.

stahlberg
2007-06-24, 19:57
Meningen med lockoutsen är att de ska vara KORTA och TUNGA. En fördel är att man inte forlorar styrka på att gå ut, samt att det är lätt att passa, vilket är viktigt eftersom vikten är så mycket tyngre än lyftarens 1RM. Men pojkarna kommer också att träna både något längre lockouts, 1/4 squats, 1/3 squats och enbart utgångar i kommande program (i de tre sistnämnda måste man gå ut med vikten).

Timme
2007-06-24, 20:12
Barhold
140x7 sekunder. Siktar på 10 näsa vecka.

Rolling Thunder
5x41.25
2x5x42.5

petersson
2007-06-25, 21:23
Uff! Nu är jag körd efter markpasset. Det var tuuungt :D

3cm djupare marklyft
3x175
3x160

Marklyft med ryckfattning och dragremmar
2x5x135

Nu är jag lite sen men riktigt bra marklyft! *flex*

Timme
2007-06-25, 21:42
Nu är jag lite sen men riktigt bra marklyft! *flex*

tack så mycket! Nu är vi på gång :D

LadyInsane
2007-06-25, 21:52
Nu är vi på gång :D

Det är du alltid din lilla panda!

(Förmodligen en av kollos mest onödiga inlägg någonsin....:Virro )

BigForre
2007-06-25, 23:39
Får bra vibbar av din journal just nu Timme...marken ser stabil ut, hur tunga kändes marken på 3x175? Zombien kliver vidare ser jag också...det mesta ser ju ut att peka åt rätt håll, om hur lång tid kommer nästa maxning alt tävling?

Kan tacka för tippset om att släppa lillfingret i frivändningarna, var lättare att få upp armbågarna...körde det för andra gången idag, ökade vidare till 90...ska lägga en snygging på tresiffrigt på fjärde passet tänkte jag.

jwzrd
2007-06-25, 23:51
I en vanlig ställning men går lika bra att utföra i ett powerrack. När man kommer upp till tillräckligt höga vikter så tar det bra på ben, rumpa, rygg och hela kroppen eftersom man står upprätt med mycket tunga vikter på trapsen/axlarna. Övningen ger bra viktvana.

Jag tvivlar inte för ett ögonblick på övningens effekt, jag var mer intresserad av hur det gick till rent praktiskt. Inte helt ofarligt att vobbla själv på så pass tunga vikter. Jag tränar som sagt själv (på så vis att jag inte har ett helt team som jag vill ska behöva vara beredda att offra sina liv för 300 kastruller hur som helst) och ska köra utgångar längre fram; detta kan vara en intressant variant för omväxling.

Meningen med lockoutsen är att de ska vara KORTA och TUNGA. En fördel är att man inte forlorar styrka på att gå ut, samt att det är lätt att passa, vilket är viktigt eftersom vikten är så mycket tyngre än lyftarens 1RM. Men pojkarna kommer också att träna både något längre lockouts, 1/4 squats, 1/3 squats och enbart utgångar i kommande program (i de tre sistnämnda måste man gå ut med vikten).

Intressant!

Erik__
2007-06-26, 01:12
Har du greppproblem eller är det bara förebyggande??

stahlberg
2007-06-26, 11:03
Timme har inte missat något marklyft på greppet ännu iaf. Men när han drog 185 (i augusti -06?) hade han INTE ALLS några problem med greppet, när han drog 217,5 (i februari/mars -07?) tyckte han det var tungt också för greppet. Därför kan man säga att greppträningen nog (ännu iaf) är förebyggande, men den är säkert behövlig. Han drog iof 3x175 från 3cm upphöjning (PR med 12,5 kg från förra perioden, om jag minns rätt utan att kolla) med en DÅLIG STÅNG, så greppet håller också för den ökade styrkan.

Men vikterna ska bli TYNGRE. Då behövs greppträning, och troligen också med mixat grepp för att träna för de verkligt tunga vikterna (fastän vi hittills inte tagit det borde vi troligen göra det, när vi börjar skära ner på komplementen).

Mark_Lyft
2007-06-27, 07:27
Timme,

här kommer lite inspiration nu när du skall börja med något längre lockouts

http://strongerman.com/images/Bud_1000lbs_lift.mpg

Timme
2007-06-27, 21:10
Det är du alltid din lilla panda!

(Förmodligen en av kollos mest onödiga inlägg någonsin....:Virro )

ahah ah det är jag! Av ren nyfikenhet, vilket djur är du mest lik?

Får bra vibbar av din journal just nu Timme...marken ser stabil ut, hur tunga kändes marken på 3x175? Zombien kliver vidare ser jag också...det mesta ser ju ut att peka åt rätt håll, om hur lång tid kommer nästa maxning alt tävling?

Kan tacka för tippset om att släppa lillfingret i frivändningarna, var lättare att få upp armbågarna...körde det för andra gången idag, ökade vidare till 90...ska lägga en snygging på tresiffrigt på fjärde passet tänkte jag.

Marken var tung, dock inte max tung. Det ser du snart via uppdateringarna. Zombien är skön och det blir 90kg nästa gång! Maxning och tävling blir i slutet av Agusti. Då gäller det! =D

Kul att höra! Tresiffrigt är fiiint! Lycka till nu!

Jag tvivlar inte för ett ögonblick på övningens effekt, jag var mer intresserad av hur det gick till rent praktiskt. Inte helt ofarligt att vobbla själv på så pass tunga vikter. Jag tränar som sagt själv (på så vis att jag inte har ett helt team som jag vill ska behöva vara beredda att offra sina liv för 300 kastruller hur som helst) och ska köra utgångar längre fram; detta kan vara en intressant variant för omväxling.

Kul att du också tänker pröva lockouts! Det är en ganska säker övning. Skönt att ha lite rejäla vikter på ryggen.

Intressant!

Timme,

här kommer lite inspiration nu när du skall börja med något längre lockouts

http://strongerman.com/images/Bud_1000lbs_lift.mpg

Det där var sjukt! Fy vad glad han blev. Det såg också väldigt roligt ut innan han började pressa. Typ som om han knüllade utan partner :D

Timme
2007-06-27, 21:13
Mark_Lyft: Killens ben ser precis ut som Paul Andresons!

Timme
2007-06-27, 21:16
Djupare marklyft stående på 3cm viktskiva.
3x177.5 - Boooyahhh! Klart att det var tungt men det var inte max.

Sedan ville jag träna lite teknik i mark. Jag experimenterade lite med var jag skulle hålla blicken.
2x1x177.5 (3cm)

Blicken bör vara rakt fram genom hela lyftet.

Marklyft med ryckfattning
5x145

Sittande rodd
3x5x85

Benpress
5x200 med smal fotställning.

petersson
2007-06-27, 21:44
Bra mark igen!

Marklyft på onsdagar är grejer det *drool*

Nitrometan
2007-06-27, 21:45
Bra markat Timme!

tp_88
2007-06-27, 21:49
Fint Timme! Blir det tyngre 3a innan ni går vidare? Typ 80-85? *flex*

Det känns ju som det var igår jag var där och du var toknöjd med nya perset på 185*1 i vanlig mark! :thumbup:

stahlberg
2007-06-28, 11:37
3x180 nästa vecka. Därefter övergår vi till marklyft från golvet.

Timme
2007-06-28, 16:24
Fint Timme! Blir det tyngre 3a innan ni går vidare? Typ 80-85? *flex*

Det känns ju som det var igår jag var där och du var toknöjd med nya perset på 185*1 i vanlig mark! :thumbup:

Tack så mycket! Det blir en 3a på 180 ifrån 3cm plattform.

Den dagen glömmer jag inte : ) Det var cirka 10.5 månader sedan :D

Timme
2007-06-28, 16:25
Nitro: Tack så mycket!

Erik__
2007-06-28, 16:46
Grymm mark!!

stevebc
2007-06-28, 17:03
Tack så mycket! Det blir en 3a på 180 ifrån 3cm plattform.

Den dagen glömmer jag inte : ) Det var cirka 10.5 månader sedan :DVad markar du nu då? 220kg eller nåt? Du har dratt 217,5 på tävling för ett tag sen va? *screwy*

BigForre
2007-06-28, 17:29
Vad markar du nu då? 220kg eller nåt? Du har dratt 217,5 på tävling för ett tag sen va? *screwy*

Mitt bud är att man nog inte ska bli allt för förvånad om det åker upp en aning mer än så i slutet av Augusti, Timme har en underbar inställning det det han håller på med!

Timme
2007-06-28, 18:43
Vad markar du nu då? 220kg eller nåt? Du har dratt 217,5 på tävling för ett tag sen va? *screwy*

Jag drog 217.5kg på träningen en vecka innan tävling. Jag drog 212.5kg lätt på tävlingen men bommade 220 i sista lyftet (en vikt som jag aldrig försökt mig på).

Mitt bud är att man nog inte ska bli allt för förvånad om det åker upp en aning mer än så i slutet av Augusti, Timme har en underbar inställning det det han håller på med!

Skönt att höra att du tror på mig! Inställningen är oerhört viktig.

Nitrometan
2007-06-28, 18:52
http://www.allparty.co.uk/store/media/hats/11413_I_Believe_Hat.jpg

Jag tror att det kommer att bli underbart roligt att höra om dina fina resultat...

stahlberg
2007-06-28, 18:54
Jag glömmer inte heller dagen då Timme drog 185 kg i marklyft. Det var dessutom första gången jag träffade honom (och några andra Kolo-medlemmar) IRL.

Före förra tävlingen drog Timme 3x162,5 från 3cm plattform, drog sedan - precis som han säger - 217,5 på träning och 212,5 med efterföljande bom på 220 på SM. 3x180, som är nästa veckas mål, är en förbättring i 3RM från upphöjning med 17,5 kg. Detta betyder inte nödvändigtvis att 1RM-ökningen EXAKT motsvarar ökningen i upphöjda lyft, men nog kan vi räkna med en ökning iaf. Vilken ökningen är - dels i styrka, dels i tävlingsresultat - ser vi när tävlingen är över.

Tävlingsdatumet är nu fastställt till 3/9.

Nitrometan
2007-06-28, 18:58
230 i smalmark. Det tror jag är ett hett tips.

Jag gillar att du inte sätter onödig press på dina adepter stahlberg. Det visar att du är en mycket kompetent coach.

Oskis
2007-06-28, 19:09
Riktigt bra markar Timme, ska bli kul att se vad du gör på höstens tävlingar :)

stahlberg
2007-06-28, 19:10
Vi har satt målen redan före programmet gjordes. Programmet är gjort för att nå målen. Målen är visserligen satta i gaffel, men det är högst sannolikt att de kommer att nås.

Däremot är det alldeles riktigt att vi inte idag ska gå ut och prata om vilka resultat Timme når på en tävling flera månader framåt i tiden. Resultaten ser vi just då - på tävlingen. Det räcker med att han tränar ett träningspass i taget. Någon press att lyfta det ena eller det andra behöver han inte ha.

Nitrometan
2007-06-28, 19:34
Vi har satt målen redan före programmet gjordes. Programmet är gjort för att nå målen. Målen är visserligen satta i gaffel, men det är högst sannolikt att de kommer att nås.
Med ett bra program och vettigt satta mål är det rimligt att nå målen.
Bra.

Däremot är det alldeles riktigt att vi inte idag ska gå ut och prata om vilka resultat Timme når på en tävling flera månader framåt i tiden. Resultaten ser vi just då - på tävlingen. Det räcker med att han tränar ett träningspass i taget. Någon press att lyfta det ena eller det andra behöver han inte ha.
Instämmer fullständigt. Du är en tränare...

stahlberg
2007-06-28, 19:52
Vi ska hoppas jag är en tränare. Att ägna över 27 år åt en syssla, sju dagar i veckan och åtskilliga timmar per dag, för att sedan märka att man inte alls behärskar det, skulle inte vara särskilt roligt! ;)

stahlberg
2007-06-30, 17:29
Ett pass ouppdaterat : explosiv bänk från igår. Vad beträffar både Timmes och Davids journaler så gör det inget. Men jag konstaterar att träningspasset gjordes, för de är bortresta idag och kan därför knappast uppdatera.

Timme
2007-06-30, 22:53
Just så. Explosivt bänkpass blev det.

Timme
2007-07-01, 16:39
Barhold med pronerat grepp
140x12 sekunder PB med 5sekunder sedan förra veckan! Vi höjer till 145kg :)

Rolling Thunder (IM original)
3x5x45

stahlberg
2007-07-01, 16:59
Såja. Och imorgon knäböjning!

Nitrometan
2007-07-01, 17:05
Gött gräppat!

Timme
2007-07-01, 17:23
Tack Nitro!

Böj i morgon!

Timme
2007-07-01, 17:24
Ståhlis: Jag ska göra egna hantlar som kan väga 80kg vardera med 5kg skivor. Väljer man att slänga på några 10kg skivor så kan hantlarna väga över 100!

Jag blev inspirerad av den här tråden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=54492&page=4

Timme
2007-07-01, 19:21
Nu blev det ett allvarligt problem med jobben som jag inte tänkte på.

Jag börjar jobba 14.24.

David och marcus börjar jobba 07.00 respektive 08.00 Det gör det omöjligt för mig att linda david och marcus och jag kan inte träna böj med dem. Det är inte heller någon höjdare att träna böj utan passare. Blir vi tvugna att träna marklyft imorgon och skjuta upp böjpasset en hel vecka till nästa helg? Det är förfärligt jobbigt att det ska behöva bli så här. Som tur är så jobbar David bara 1 vecka till så här (som det ser ut nu. David kanske får förlängt men det är inte troligt) Men Marcus jobbar 3 veckor till så här. Han slutar kl 12. Detta går att lösa då jag inte börjar förens 14.24. Då kan jag och David vara med marcus på träningen nästa vecka.

Timme
2007-07-01, 21:41
Jag tänker träna böj själv imorgon. Som tur är så tränar jag i en power rack liknande ställning med säkerhets pinnar som man kan justera höjd på.

stahlberg
2007-07-01, 22:06
Se pm.

Nästa veckas program kommer imorgon (utom måndagen, som ni redan har), så att jag hinner få klarhet i era arbetstider innan jag skickar det.

Timme
2007-07-02, 12:50
Jag tränade lätt böj

3x130 med lindor.

Marcus tränade
3x117.5 med lindor. Det gick bra. Sedan drog vi i ordentligt med utlåsningarna.

10cm lockouts
3x165
3x175
3x190
3x200
3x210 - Inte allt för tunga. Marcus är stark.

stahlberg
2007-07-02, 20:32
Okej, bra. Jag hade glömt att jag tänkt att Marcus skulle ha haft 120. Men det kommer inte att ha betydelse för slutresultatet. Han hade riktigt starka utlåsningar.

Timme
2007-07-03, 10:08
Okej, bra. Jag hade glömt att jag tänkt att Marcus skulle ha haft 120. Men det kommer inte att ha betydelse för slutresultatet. Han hade riktigt starka utlåsningar.

120 skulle det ha varit ja. Nej det har nog ingen större betydelse för slutresultatet.

Marcus är som en maskin. Tycks aldrig bli trött. Utlåsningarna var mycket bra.

Timme
2007-07-03, 22:54
Bänkpress
3x3x92.5
2x1x92.5 med stopp

Timme
2007-07-03, 23:02
Snart så åker David och jag till Karlskrona! Vi ska träna med Nitro på TK Trossö. Det ska bli roligt :)

ZyphoX
2007-07-04, 06:25
Så det finns alltså någon från kolo som tränar i Karlskrona? Det var som faan. Trodde jag var ensam :).

Nitrometan
2007-07-04, 06:48
Så det finns alltså någon från kolo som tränar i Karlskrona? Det var som faan. Trodde jag var ensam :).
Hallau!

Kolo is everywhere...

Det finns några stycken som befinner sig i det sydöstra hörnet...

Du är välkommen att höra av dig om du vill.

Timme
2007-07-04, 09:24
Japp! Karlskrona har en Tungdlyftarklubb där det också finns styrkelyftare (Nitrometan t ex).

Lexidos
2007-07-04, 10:17
hmm skulle vara skoj o se vilka ifrån sydöst som hänger här. Är det SL only? :D

Hur går det med böjarna annars Timme? Har du några småbrudar som övervakar dem åt dig? ;)

Timme
2007-07-04, 10:20
hmm skulle vara skoj o se vilka ifrån sydöst som hänger här. Är det SL only? :D

Hur går det med böjarna annars Timme? Har du några småbrudar som övervakar dem åt dig? ;)

Inga brudar som övervakar dem :( Böjarna har gått ganska bra hittills. Dock så har jag fått ont i högra knät vid lindningen. Det onda började när jag tränade Sumomarklyft för inte så länge sedan. Jag tror att det har med min överrörlighet att göra. Jag hoppas att det går över snart så att jag kan linda knäna så hårt som jag vill.

Lexidos
2007-07-04, 10:22
Inga brudar som övervakar dem :( Böjarna har gått ganska bra hittills. Dock så har jag fått ont i högra knät vid lindningen. Det onda började när jag tränade Sumomarklyft för inte så länge sedan. Jag tror att det har med min överrörlighet att göra. Jag hoppas att det går över snart så att jag kan linda knäna så hårt som jag vill.

Damn, man kan inte vinna jämt ;)

Du får vell ta det lite lungt o se om det släpper, inte dra på sig skada bara.

Nitrometan
2007-07-04, 11:23
Dock så har jag fått ont i högra knät vid lindningen. Det onda började när jag tränade Sumomarklyft för inte så länge sedan. Jag tror att det har med min överrörlighet att göra. Jag hoppas att det går över snart så att jag kan linda knäna så hårt som jag vill.
Jag vill inte se en skadad liten panda-Timme.

Lyssna på kroppens signaler. Det är inte alltid smart att träna "igenom" smärta. Även om man kan tycka att det känns tufft.

Timme
2007-07-04, 23:34
Jag vill inte se en skadad liten panda-Timme.

Lyssna på kroppens signaler. Det är inte alltid smart att träna "igenom" smärta. Även om man kan tycka att det känns tufft.

Det gör ont vid första lindningen. Det släpper allt mer efter varje uppväringslyft med lindor samtidigt som vikterna ökar. När den riktiga serien kommer så har det onda avtagit men nästa vecka så är det samma visa :( Hoppas att det är borta inför nästa böjpass!

Jag vill inte heller vara en skadad panda :(

Timme
2007-07-05, 11:09
Vi får inte längre dunka vikter i marklyft på gymmet. Hyresgästerna och hyresvärden klagar.

Det blir alltså till att försöka bromsa 180kg vikter idag :(

tp_88
2007-07-05, 14:27
Vi får inte längre dunka vikter i marklyft på gymmet. Hyresgästerna och hyresvärden klagar.

Fan va trist! Finns det inget vettigt gym i Oskarshamn? :confused:

Kimball
2007-07-05, 15:15
Fan va trist! Finns det inget vettigt gym i Oskarshamn? :confused:

Stället han tränar på är det enda "vettiga" dessvärre. Däremot finns det som sagt folk i byggnaden under dagtid tror jag. Borde väl vara lugnt på kvällarna efter 18 dock tycker man? Hoppas inte det bor någon människa i den ruckelbyggnaden... *screwy*
Förstår inte hur det kan störa dem dock... det är ju inte konstant dunkande av vikter under långa stunder liksom.

pojken
2007-07-05, 15:38
Dessvärre så har det nyligen flyttat in en kille i samma trapphus. Men marklyftn borde inte störa så mycket med tanke på att det bara är fyra på gymmet som kör tunga marklyft och släpper vikterna i golvet.

Big Lou
2007-07-05, 16:11

Är det inte enklare att köpa hörselskydd till hyresgästerna? :D

pojken
2007-07-05, 16:17
Är det inte enklare att köpa hörselskydd till hyresgästerna? :D

Smart lösning :D, men vi löser problemet genom att bygga ett eget garagegym där vi inte stör några känsliga hyresvärdar eller hallvackter.

Nitrometan
2007-07-05, 16:45
Smart lösning :D, men vi löser problemet genom att bygga ett eget garagegym där vi inte stör några känsliga hyresvärdar eller hallvackter.
Perfa!

Kan man ordna det och dessutom är ett trevligt gäng som tränar tillsammans är det jättebra.

pojken
2007-07-05, 17:33
Fick nyss i uppgift av timme via telefon att skriva att träningen gick bra och att han klarade 3x180kg i 3cm djupare marklyft.

Bra timme!

LadyInsane
2007-07-05, 18:06
Gött Timme!!

Nitrometan
2007-07-05, 19:58
Fick nyss i uppgift av timme via telefon att skriva att träningen gick bra och att han klarade 3x180kg i 3cm djupare marklyft.
Wow!

Det är rejäla vikter! :hbang:
Dessutom var det dagens målvikter.

Gött Timme!

Timme
2007-07-05, 23:27
Tack alla! Det var vansinnigt skönt att kötta upp lite sköna vikter i djupare marklyft! Oh ja, målvikt var det.

Precis som Kimball säger. Vi tränar på samma gym och de andra "gymmen" i stan borde inte ens få kallas gym. Så är läget. Senast den 25 Juli så lämnar vi gymmet och flyttar in i garaget. Hardcore!

Kimball Precis som Pojken skirver. Det har precis flyttat in en kille bredvid gymmet.

LadyInsane
2007-07-05, 23:28
Tack alla! Det var vansinnigt skönt att kötta upp lite sköna vikter i djupare marklyft! Oh ja, målvikt var det.

Precis som Kimball säger. Vi tränar på samma gym och de andra "gymmen" i stan borde inte ens få kallas gym. Så är läget. Senast den 25 Juli så lämnar vi gymmet och flyttar in i garaget. Hardcore!

Riktiga män! Jag anar gymmande utan tröjor och brud-posters på väggarna...!:Virro

Timme
2007-07-05, 23:29
Passet blev så här

3cm djupare marklyft
5x60
2x100
1x130
1x150
1x165
3x180

Benpress med marklyft smal fotställning
3x3x220 - lår mot mage/bröst djup

Hantelrodd - ganska strikta.
2x5x41

Timme
2007-07-05, 23:31
Riktiga män! Jag anar gymmande utan tröjor och brud-posters på väggarna...!:Virro

Gymmande utan tröjor har vi redan kört med på gymmet vi tränar nu! haha :D

Brud-posters tar ju bort fokus från vikterna då sexualdriften är den starkaste driften starkare än hunger) än människa har *drool* Det skulle ju bara sluta med att jag dreglar över stora bröst istället för att vråla och dra tunga marklyft haha xD

Kimball
2007-07-05, 23:32

Kimball Precis som Pojken skirver. Det har precis flyttat in en kille bredvid gymmet.

Haha fyfan, det var illa. Trodde bara kackerlackor kunde överleva i de lokalerna...
Hoppas det går bra i garaget dock! :)

LadyInsane
2007-07-05, 23:34
Gymmande utan tröjor har vi redan kört med på gymmet vi tränar nu! haha :D

Brud-posters tar ju bort fokus från vikterna då sexualdriften är den starkaste driften starkare än hunger) än människa har *drool* Det skulle ju bara sluta med att jag dreglar över stora bröst istället för att vråla och dra tunga marklyft haha xD

Va inga tröjor på gymmet???

Vilket gym? *whistle*

Timme
2007-07-05, 23:41
Va inga tröjor på gymmet???

Vilket gym? *whistle*

Jag blev inspirerad utav Öjeby killarna (en liten by i norr som har en Atletklubb) som tränade bänkpress i bar överkropp. De gjorde det för att att få bättre grepp i bänken vilket gjorde att man kan använda en stor brygga utan att glida iväg.

Vi provade och det fungerade riktigt bra!

Träningsverket i Oskarshamn :naughty: men vi flyttar somsagt till garaget.

Timme
2007-07-05, 23:42
Haha fyfan, det var illa. Trodde bara kackerlackor kunde överleva i de lokalerna...
Hoppas det går bra i garaget dock! :)

haha! Ah menar så :D Det var i alla fall en lägenhet på 180 kvadrat vilket inte är så dåligt.

Det blir ett gött garage gym tror jag :cool:

LadyInsane
2007-07-05, 23:44
Jag blev inspirerad utav Öjeby killarna (en liten by i norr som har en Atletklubb) som tränade bänkpress i bar överkropp. De gjorde det för att att få bättre grepp i bänken vilket gjorde att man kan använda en stor brygga utan att glida iväg.

Vi provade och det fungerade riktigt bra!

Träningsverket i Oskarshamn :naughty: men vi flyttar somsagt till garaget.

I see.

Nakna män, redan liggandes ned....:naughty:

Dammit...vad är det med mig. Borde sova typ. :smash:

Timme
2007-07-05, 23:55
I see.

Nakna män, redan liggandes ned....:naughty:

Dammit...vad är det med mig. Borde sova typ. :smash:

:kinky:

edit: :naughty:

:D

Jo nu ska jag också sova

LadyInsane
2007-07-05, 23:56
:kinky:

Omg hur kan du tänka något sådant?

:krampus

Timme
2007-07-06, 00:25
Omg hur kan du tänka något sådant?

:krampus

Oj, jag kunde inte riktigt hålla mig :em:

Timme
2007-07-06, 19:28
Explosiv bänkpress
3x3x75

Timme
2007-07-07, 15:58
Här sitter jag efter ett grepp-pass och mumsar i mig ostbåger :D Det är min -äta så mycket onyttigt du kan- dag i dag :) På gymmet åt jag en 200g maraboue.

Tjock är jag

Barhold med pronerat grepp
145kg x 7 sekunder

Rolling Thunder
3x5x47.5

petersson
2007-07-07, 16:05
Haha äta choklad på gymmet

Timme
2007-07-07, 16:13
Haha äta choklad på gymmet

opti! :D

Nitrometan
2007-07-07, 19:27
Skulle du inte hålla 10 sekunder?

Mycket mat = mycket opti

Timme
2007-07-07, 20:51
Skulle du inte hålla 10 sekunder?

Mycket mat = mycket opti

ahha :D Jag höll 140 i 12 sekunder men jag orkade "bara" 7 sekunder på 145.

Nitrometan
2007-07-07, 21:19
ahha :D Jag höll 140 i 12 sekunder men jag orkade "bara" 7 sekunder på 145.
Okaj.

Timme
2007-07-08, 09:16
På lördag ska vi åka till Karlskrona. Det börjar bli dags att fixa med biljetter. Du är fortfarande på va Nitro?

LadyInsane
2007-07-08, 09:19
På lördag ska vi åka till Karlskrona. Det börjar bli dags att fixa med biljetter. Du är fortfarande på va Nitro?

Vad händer där?

Edit: Vilket djur liknar jag då? Nu när du sett bilder..

(Skriver du något fult djur, får du stryk!;))

Timme
2007-07-08, 09:20
Vad händer där?

Vi ska träna med nitrometan och TK Trossö :D

Timme
2007-07-08, 09:22
Vad händer där?

Edit: Vilket djur liknar jag då? Nu när du sett bilder..

(Skriver du något fult djur, får du stryk!;))

Det måste nog vara ett kattdjur. Jag återkommer med med vilken sorts katt. Vilket djur skulle du vilja vara?

LadyInsane
2007-07-08, 09:24
Det måste nog vara ett kattdjur. Jag återkommer med med vilken sorts katt. Vilket djur skulle du vilja vara?

Värsta katten jao!

Nitrometan
2007-07-08, 09:38
Värsta katten jao!
Leopard?
Puma?

Ladyinsane är en puma!

Timme
2007-07-08, 09:44
Leopard?
Puma?

Ladyinsane är en puma!

Jag tänkte något sådant :) Panter är också ett hett tips.

Panter http://images.google.se/images?svnum=10&um=1&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=JCS&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=panther&spell=1

Puma http://images.google.se/images?svnum=10&um=1&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&hs=MCS&q=puma&btnG=S%C3%B6k+bilder

Leopard http://images.google.se/images?svnum=10&um=1&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=8CS&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=leopard&spell=1

Nitrometan
2007-07-08, 09:45
Fast puma är också ett gammalt slanguttryck för "snygg tjej".

Timme
2007-07-08, 09:52

Ja visst är det det :D

Men Nitro, är du fortfarande på med Karlskrona resan eller har något annat kommit upp som gör att det inte passar?

Nitrometan
2007-07-08, 09:53
Men Nitro, är du fortfarande på med Karlskrona resan eller har något annat kommit upp som gör att det inte passar?
Passar bra för mig. Ska handla god mat i veckan så att jag kan mata dig...

Har du köpt biljetter? När kommer ni?

petersson
2007-07-08, 09:54
Vad väger du nudå Timme? :)

Timme
2007-07-08, 10:02

Vi borde köpa biljetter i morgon. Du hittade ju två riktigt bra resor med swebus. Jag ska leta upp dem igen. Vi ska försöka åka på förmiddagen på lördag. Vi kan han kvällsträning på lördag och tidigare träning på söndag.

Timme
2007-07-08, 10:03
Vad väger du nudå Timme? :)

84.2 vägde jag innan min -ät så mycket skit du kan- dag igår :D Nu vågar jag inte gå på vågen, haha! *popcorn*

Timme
2007-07-08, 10:07
Här har vi din post angående buss. http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2317753&postcount=1499

Jag tror att de tiderna blir ganska bra.

LadyInsane
2007-07-08, 10:10

Jag tänkte något sådant :) Panter är också ett hett tips.

Panter http://images.google.se/images?svnum=10&um=1&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=JCS&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=panther&spell=1

Puma http://images.google.se/images?svnum=10&um=1&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&hs=MCS&q=puma&btnG=S%C3%B6k+bilder

Leopard http://images.google.se/images?svnum=10&um=1&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=8CS&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=leopard&spell=1

Leopard?
Puma?

Ladyinsane är en puma!

Haha, vad gulliga ni är.. !*cupid*

Nitrometan
2007-07-08, 11:16
Haha, vad gulliga ni är.. !*cupid*
Det är bara för att du är snygg.

Du vet väl att alla killar nätraggar på alla tjejer de hittar... *whistle*

Timme: Bara hör av dig när resan är bokad så tar jag emot er härnere.

Timme
2007-07-08, 12:17
Det är bara för att du är snygg.

Du vet väl att alla killar nätraggar på alla tjejer de hittar... *whistle*

Timme: Bara hör av dig när resan är bokad så tar jag emot er härnere.

Shhh *whistle*

Japp jag hör av mig! tror du att du skulle kunna skicka numret via PM igen? Jag har visst råkat rensa PM boxen allt för grundligt.

Timme
2007-07-08, 22:26
Nu är jag vansinnigt mör i låren efter dagens böj.

Knäböj + lindor + bälte
1x130
1x145
3x155 - Första rep var inte tillräckligt djup, den andra vad precis godkänd och den sista var djup. Jag är ändå nöjd även om jag hade velat sätta alla med perfekt djup.

Lockouts
3x3x260

Zombie böj
2x5x90 - Så otroligt skönt att klara denna vikten! Mot 100!

Hantelrodd
2x5x46kg - Hyfsat strikt faktiskt.

Timme
2007-07-08, 22:29
Skulle man ha en hund så skulle man ju ha en riktig muskelhund!
http://i8.tinypic.com/538nq0l.jpg

ramagoen
2007-07-08, 23:01
Skulle man ha en hund så skulle man ju ha en riktig muskelhund!
bild

bra axlar.. :D

LadyInsane
2007-07-08, 23:04
Snäll vovve!*rolleyes*

Nitrometan
2007-07-09, 06:34
Synd bara att det är en whippet, de är så små. I de flesta fall under 50 cm i mankhöjd.

Ananrs såg den grümt välbüggd ut.

newb123
2007-07-09, 11:26
Nu är jag vansinnigt mör i låren efter dagens böj.

Knäböj + lindor + bälte
1x130
1x145
3x155 - Första rep var inte tillräckligt djup, den andra vad precis godkänd och den sista var djup. Jag är ändå nöjd även om jag hade velat sätta alla med perfekt djup.

Lockouts
3x3x260

Zombie böj
2x5x90 - Så otroligt skönt att klara denna vikten! Mot 100!

Hantelrodd
2x5x46kg - Hyfsat strikt faktiskt.

Nice. Vad är pb i lockouts? *flex*

Timme
2007-07-09, 17:50
Nice. Vad är pb i lockouts? *flex*

Förra veckan var PB i lockouts 245 och nu är det 260 :D Men det finns mer att ta av där.

petersson
2007-07-09, 18:42
Är 46orna tyngsta hantlerna som finns på gymmet? :)

Timme
2007-07-09, 20:44
Är 46orna tyngsta hantlerna som finns på gymmet? :)

Det finns faktiskt 63or :D Jag tänker fusk ro dem!

bertbert
2007-07-09, 21:37
Det finns faktiskt 63or :D Jag tänker fusk ro dem!

På dom bara. Och ge fan i dragremmarna.

Nitrometan
2007-07-09, 22:08
På dom bara. Och ge fan i dragremmarna.
Dragremmar? Dragshow?

bertbert
2007-07-09, 22:16
Ja alltså på de vikter Timme kör barholds - ja se nu jämför jag visst med mig själv igen - är 63 lite på gränsen att hålla i i hantelform.

Har aldrig kört mer än 57,5 i hantelrodd och den ville smita (men det fick den inte). Bra greppträning blir det också.

Erik__
2007-07-09, 22:17
När är serie3?? visst skulle du tävla då??

Timme
2007-07-10, 16:15
Ja alltså på de vikter Timme kör barholds - ja se nu jämför jag visst med mig själv igen - är 63 lite på gränsen att hålla i i hantelform.

Har aldrig kört mer än 57,5 i hantelrodd och den ville smita (men det fick den inte). Bra greppträning blir det också.

Tyvärr går det nog inte utan dragremmar :( Hantlarna vill smita som du säger. Jag ska prova på utan dragremmar på 53kg hantlarna nästa gång! Sedan blir det 63kg hantlar i fusk rodd!

bertbert
2007-07-10, 16:18
Jag säger som Jörgen, klarar du 53 kg klarar du 55,5. Osv... :D

(Jag vettifan om jag kan hålla i 63... men 57,5 gick bra! :D )

Timme
2007-07-10, 16:19
När är serie3?? visst skulle du tävla då??

3 sep i Jönköping. Jag är med :D

Timme
2007-07-11, 21:53
Jag säger som Jörgen, klarar du 53 kg klarar du 55,5. Osv... :D

(Jag vettifan om jag kan hålla i 63... men 57,5 gick bra! :D )

Det är mycket starkt av dig att göra det utan dragremmar! Jag ska prova 53 utan dragremmar :)

Timme
2007-07-11, 21:55
Teknikträning i bänkpress med stopp idag.

7x1x87.5

tp_88
2007-07-11, 22:10
Fusk-hantelrodd är fint! :hbang: *popcorn* Jag har för mig att jag fuskrodde 82*3 nångång för länge sen, som tur var hade jag någorlunda greppstyrka då (klämde CoC 3an i samma veva) så jag klarade mig utan remmar.

Har du börjat bygga dina egna hantlar än förresten?

Timme
2007-07-11, 22:15
Fusk-hantelrodd är fint! :hbang: *popcorn* Jag har för mig att jag fuskrodde 82*3 nångång för länge sen, som tur var hade jag någorlunda greppstyrka då (klämde CoC 3an i samma veva) så jag klarade mig utan remmar.

Har du börjat bygga dina egna hantlar än förresten?

Fusk-hantelrodd är verkligen skiten! (coleman style)

Sjukt bra av dig att leka med de hantlarna! Jag har fått hem stängerna till hantlarna som är 50cm långa. Nu geller det bara att borra fast stopplåsen och köpa 20st 5kg skivor. Det blir 50kg på vardera hantel men jag har 4st 5kg skivor här hemma. Då blir det 60kg totalt. Sedan när jag blir starkare så köper jag 8st till så att jag kan ha 80kg på vardera hantel!

bertbert
2007-07-11, 22:43
82 kg hantel!!! ahmagawd! :hbang:

Erik__
2007-07-11, 22:50
Timme, vad ska du med 2 hantlar till om du bara ska köra hantelrodd?

DarcyGrahn
2007-07-11, 22:56

Så mkt som Timme ökar så kan han köra hantelpress med dom snart:)

Nitrometan
2007-07-12, 06:27
En i varje hand?

Timme
2007-07-12, 19:11
Jag drar och tränar nu så här på kvällskvisten.

Jag är en tjockis.

Timme
2007-07-12, 19:12

Farmerswalk :D

Men du har rätt i att det räcke med en till en början.

Timme
2007-07-12, 19:13

Nu har vi köpt biljetter! 15.50 kommer vi vara vid Karlskrona Kungsplan.

Jag ser fram emot maten :D

Timme
2007-07-12, 19:16
Jag drar och tränar nu så här på kvällskvisten.

Jag är en tjockis.

Bevis....
_aJT3dG3HWI

Nitrometan
2007-07-12, 21:08
Nu har vi köpt biljetter! 15.50 kommer vi vara vid Karlskrona Kungsplan.

Jag ser fram emot maten :D
Aight!

Jag möter upp!

Endera träning eller mat... Men det löser vi.

Nitrometan
2007-07-12, 21:12
Pra prügga!

Långbyxor och bar överkropp - det är ganska västsida. :thumbup:

eleni
2007-07-12, 21:23
Jag är en tjockis.

Som en vrålande pandabjörn *cupid*

Erik__
2007-07-12, 22:32
Farmerswalk :D

Men du har rätt i att det räcke med en till en början.

aah okej =) trodde du bara skulle ro med den..

jag tänkte prova farmers walk med ett par 110kg väskor en gång, när de just lättat kändes jag att det inte var värt att prova ens, tror inte jag hade fått upp dom helt om jag ens velat, jompi kuta iväg 50m med 2x86kg med helt slätt grepp =D=D

Timme
2007-07-13, 12:52
Aight!

Jag möter upp!

Endera träning eller mat... Men det löser vi.

Det blir bänk på lördag hade vi tänkt och böj på söndag om det fungerar för dig?

Jag gillar verkligen mat och tar gärna det innan träningen.

Pra prügga!

Långbyxor och bar överkropp - det är ganska västsida. :thumbup:

Tack så mycket :)

Den bara överkroppen har jag börjat med sedan jag upptcäkte hur otroligt bra grepp man får i bänken. Då slipper man slösa magnesium på tröjan. Det var öjebyarna som inspirerade mig faktiskt.

Som en vrålande pandabjörn *cupid*

Ah haha :D Pandabjörn är det djur som jag är mest lik, överlägset.

Timme
2007-07-13, 12:54
aah okej =) trodde du bara skulle ro med den..

jag tänkte prova farmers walk med ett par 110kg väskor en gång, när de just lättat kändes jag att det inte var värt att prova ens, tror inte jag hade fått upp dom helt om jag ens velat, jompi kuta iväg 50m med 2x86kg med helt slätt grepp =D=D

110kg väskor, är du galen? *screwy*

86kg hantlar och 50m är inte illa!

Timme
2007-07-13, 12:56
Marklyft tränade jag igår.

3x1x180 med dräkt.

stahlberg
2007-07-13, 16:21
Just det. Och sedan uppåt!

ramagoen
2007-07-13, 16:25
Dom där marklyften måst vart riktigt lätta? :)

Kör hårt!

stahlberg
2007-07-13, 16:32
Jag tror nog marklyften var ganska lätta. För det första har ju Timme dragit 3x180 raw från 3cm upphöjning. Och för det andra sa han i telefon att de kom "ganska bra". Och då brukar det ha varit lätt!

ramagoen
2007-07-13, 16:36
Jag tror nog marklyften var ganska lätta. För det första har ju Timme dragit 3x180 raw från 3cm upphöjning. Och för det andra sa han i telefon att de kom "ganska bra". Och då brukar det ha varit lätt!

Jo de va de jag tänkte :)

Timme har viljan och är vrålstark. Tror och hoppas han kan bli världsmästare nån dag.

Hoppas det inte är fel att säga så? :)

Erik__
2007-07-13, 16:38
Jag hoppas att det börjar komma filmer när vikterna blir tyngre som förra gången!

petersson
2007-07-13, 16:47
Marklyft tränade jag igår.

3x1x180 med dräkt.

Gah, vill också börja med dräkten :) Men det blir nog inte förrän den 25e

stahlberg
2007-07-13, 16:56
Att vilja bli världsmästare "någon gång i framtiden", utan att ännu mentalt rent konkret accepterat att man verkligen kommer att bli det kallas att man har visioner. Alla som vill syssla med idrott på toppnivå BEHÖVER visioner.

Visionerna är ju inte något man går och tänker på precis varje dag. Man tränar ett pass i taget och siktar på nästa tävling.

Det är inte alls fel att hoppas att Timme blir världsmästare. Det gör förresten jag också.

Men först ska vi "avverka" serieomgång 3!!

Nitrometan
2007-07-13, 17:59
Det blir bänk på lördag hade vi tänkt och böj på söndag om det fungerar för dig?
Klart det gör. Jag ska köra mina speed-pass lör-sön hade jag tänkt, men vi kan säkert hjälpa varandra iaf.

Jag gillar verkligen mat och tar gärna det innan träningen.
Då förbereder jag lite så att vi kan äta nåt innan träningen.

Timme
2007-07-13, 21:50
Jag hoppas att det börjar komma filmer när vikterna blir tyngre som förra gången!

Det vet du att det gör :D

Jo de va de jag tänkte :)

Timme har viljan och är vrålstark. Tror och hoppas han kan bli världsmästare nån dag.

Hoppas det inte är fel att säga så? :)

Visionen finns givetvis!

Gah, vill också börja med dräkten :) Men det blir nog inte förrän den 25e

Det är ganska snart ändå. Det kommer bli fina grejer Olof!

Timme
2007-07-15, 18:17
Nu har jag varit i Karlskrona och tränat med Nitrometan! Det har varit riktigt roligt och Nitro var riktigt schyst och cool!

I lördags var det böj på 160 med dräkt och lindor. Första passet sedan SM med utrustning och jag kom inte ned tillräckligt djup. Det var lite klurigt.

Eller jo. I ett lyft kom jag ned tillräckligt djupt men pga jag var så ovan så kände jag inte att jag var tillräckligt djupt utan trodde att jag skulle ner djupare. Så det slutade med att jag försökte sätta mig ännu djupare ned men istället så ramlade jag bakåt och släppte stången i golvet. Böjpasset valde jag att ta på lördagen trots att jag hade lyft marklyft med endast en dags mellanrum. Lite för lite tid att återhämta sig.

På söndagen var det bänkpress som gick bra! Jag har äntligen insett att det är ett smalt grepp som är the shit för mig. Jag håller lillfingrarna ca 1 cm innanför ringarna på båda sidor. Alltså väldigt smalt. Hela pressen blir mer jämn med detta grepp och starten är inte längre så våldsamt seg. Precis osm jag vill ha det.

Så här såg passet ut:

Bänkpress
3x95 - Nöjd med dessa. Kändes bra.
2x1x95 med stopp. De gick bra och det tyckte även Nitrometan.

Klossbänk (14cm)
1x100
1x110
1x120 - De var lätta.

FU bänk med stopp
2x4x82.5 - Det var en ruskigt bra övning och den kändes grymt bra. Den tog ordentligt.

Barhold
145x7 sekunder

Rollingthunder
5x50kg

Reverse Hyper
ca 8 reps på 40kg. Mycket skön övning för rygghälsa.

Timme
2007-07-15, 18:28
I lördags så lyssnade David, Nitro och jag på Metallica samtidigt som vi drack det godaste proteindrinken jag någonsin smakat, Complete protein -mint choklad- av Fairing. Det smakade godare än milkshake, jag svär!

I dag så var det det skönaste vädret på länge med sol. Solen gjorde Nitro extra glad så han bjöd på glass från en glassbar som serverade enroma glassar. Givetvis var glassen vansinnigt god :D

tusen tack Nitro för att vi fick komma!

Nitrometan
2007-07-15, 18:29
Det var skoj att ha dig och David här. Ni jobbade hårt i gymmet, det kommer att ge resultat.

Timme
2007-07-15, 18:30
Nitro hjälpte oss att mäta hur många kg gummibanden gav i bottenläget och i toppläget. vi mätte med måttband och kalibrerad våg.

Bottenläget med dubbelloopat mini band = 19kg

Toppläget med dubbelloopat mini band = 29kg

Timme
2007-07-15, 18:33
Det var skoj att ha dig och David här. Ni jobbade hårt i gymmet, det kommer att ge resultat.

Ja för sjutton. Det måste det göra! :D

Krister: Vad tycker du om övningen reverse hyper? Jag fick prova den och den tog bort ömhet från ryggen på nolltid. Vi kanske kan fixa en egen sådan till vårt gym om vi fråga Lars Lindeberg hur de på KAK gjorde sin.

stahlberg
2007-07-15, 19:12
Reverse hypers är en bra övning (som dessutom sägs kunna förebygga diskbråck). Tyvärr saknar de flesta träningslokaler - åtminstone här i Finland (med undantag för, naturligtvis, Metal Gym) - bra ställningar. Kontakta Lars.

Timme
2007-07-16, 07:17
Reverse hypers är en bra övning (som dessutom sägs kunna förebygga diskbråck). Tyvärr saknar de flesta träningslokaler - åtminstone här i Finland (med undantag för, naturligtvis, Metal Gym) - bra ställningar. Kontakta Lars.

Lars har jag nu frågat via PM.

tobbe89
2007-07-16, 11:29
Nitro hjälpte oss att mäta hur många kg gummibanden gav i bottenläget och i toppläget. vi mätte med måttband och kalibrerad våg.

Bottenläget med dubbelloopat mini band = 19kg

Toppläget med dubbelloopat mini band = 29kg

Har jag missat något? Kör du med gummiband eller är det för framtiden?

stahlberg
2007-07-17, 20:58
Meningen är att Timme ska börja träna (explosiv bänk) med gummiband. Det ska han göra redan nu. Jag vill effektivera explosivitetesträningen redan nu. Och gummiband ger automatisk Compensatory Acceleration.

Timme
2007-07-18, 00:26
Marklyft med dräkt
3x190

Jag skulle ha tränat 3x3x230kg benpress och 2-3x3 rumänska marklyft på kanske 150kg men jag sov länge på morgonen och han inte med de övningarna innan jobbet. Tyvärr. Det är sådana här missar en seriöst satsande idrottsman inte får göra. Tyvärr så är det redan gjort nu och det får inte upprepas.

Jag är nöjd med marklyften. Det första lyftet så laddade jag inte upp tillräckligt mycket och jag komm inte ned till stången tillräckigt så jag drog vikten hängandes i fingertopparna. De två andra lyften var bättre och lättare.

Jag är nöjd :)

tp_88
2007-07-18, 00:56
Marklyft med dräkt
3x190

Jag skulle ha tränat 3x3x230kg benpress och 2-3x3 rumänska marklyft på kanske 150kg men jag sov länge på morgonen och han inte med de övningarna innan jobbet. Tyvärr. Det är sådana här missar en seriöst satsande idrottsman inte får göra. Tyvärr så är det redan gjort nu och det får inte upprepas.
Kanske var det t.o.m bra, om du behövde sova ut. Det var marklyftet som var dagens viktiga övning, hann du med den så är det nog ingen skada skedd skulle jag inte tro! :thumbup:

Ser bra ut som vanligt! :hbang:

Timme
2007-07-18, 01:23
Kanske var det t.o.m bra, om du behövde sova ut. Det var marklyftet som var dagens viktiga övning, hann du med den så är det nog ingen skada skedd skulle jag inte tro! :thumbup:

Ser bra ut som vanligt! :hbang:

du har en poäng :)

Tack tommy!

elo_
2007-07-18, 07:23
Bevis....
_aJT3dG3HWI

Duktig brygga du har där! :thumbup:

Timme
2007-07-18, 08:20
Duktig brygga du har där! :thumbup:

Tackar :) Jag föddes vig vilket är ganska skönt.

stahlberg
2007-07-18, 20:49
Se pm!

Timme
2007-07-18, 23:46
Speedbänk minband 4x3x50 - Gillade övningen skarpt
Plyo pushups 3x3

Lite armar.

pony
2007-07-19, 00:23
Tackar :) Jag föddes vig vilket är ganska skönt.

Men det finns vig och så finns det... det där!
Din jävel, ge mig din rygg!

Seriously though, superfint (men vafan vet jag, liksom?)

Timme
2007-07-19, 09:38
Men det finns vig och så finns det... det där!
Din jävel, ge mig din rygg!

Seriously though, superfint (men vafan vet jag, liksom?)

haha :D Men min rygg är väl lite för tung och klumpig för poledance?

Tack så mycket. Det känns skönt att ha det där :em:

Timme
2007-07-23, 15:00
Jag har visst glömt att uppdatera. Jag ber om ursäkt.

Marklyft med dräkt
3x1x190

LadyInsane
2007-07-23, 15:04
Jag har visst glömt att uppdatera.

Skärpning!*slap*

(Fast eftersom din avatar är så fin, och faktiskt skvallrar om att du gymmar så är det väl okej....*whistle* )

Nitrometan
2007-07-23, 18:37
Timme: en helt gawlen ko till dig...

1kwECkqm3VM

Nitrometan
2007-07-23, 19:58
Timme, jag pratade med stahlberg om att komma upp till Oskarshamn imorgon. Men nu blir det ändrade planer. jag ska på semester ett par dagar med pappa och hälsa på lite släktingar.

La famiglia e importante!

stahlberg
2007-07-23, 23:04
Jo, det var synd för oss men trevligt för din pappa och släktingarna. Timme får väl tillägna dig ett av morgondagens marklyft (det lättaste, förstås).

Timme
2007-07-24, 20:01
Tack Nitro (för kossan (som lät som en tjur)) och Lady! :D
Du får helt enkelt komma och hälsa på vid ett annat passande tillfälle! Familjen är mycket viktig. Ha det så bra med släkten!

Bänkpress
3x97.5
2x1x97.5 (stopp)

FU Bänk
3x85 (stopp)

Maklyft med dräkt
1x170
1x190
3x1x200

Me likes ze träining.http://img99.exs.cx/img99/8577/yupi3ti.gif

Erik__
2007-07-24, 20:15
när börjar filmerna dyka upp? *cry*

BigForre
2007-07-24, 20:21
Och hur kändes lyften på 200 med dräkt nu? Flygs det? Väntar med spänning till när tävlingarna börjar närma sig...

Timme
2007-07-24, 20:52
Och hur kändes lyften på 200 med dräkt nu? Flygs det? Väntar med spänning till när tävlingarna börjar närma sig...

Det är svårt att säga när jag inte sett lyften själva men det känns inte tungt. Det är lättare än förra gången jag drog 200. Tävlingarna ja. Det blir båd lite nervöst och spännande :D Man kan inte annat än att göra sitt bästa.

Timme
2007-07-24, 20:53
när börjar filmerna dyka upp? *cry*

Nästa gång kan de nog bli film. Vänta tills nästa tisdag så :D

BigForre
2007-07-24, 20:58
Det är svårt att säga när jag inte sett lyften själva men det känns inte tungt. Det är lättare än förra gången jag drog 200. Tävlingarna ja. Det blir båd lite nervöst och spännande :D Man kan inte annat än att göra sitt bästa.

Nä så är det alltid..väntar helt ärligt med spänning att se hur det går för dig. Svårt att förstå riktigt eftersom träningen är så pass genomtänkt så det går inte riktigt att se vad du är god för förens det är dags eller vad man ska säga. Tror att det kommer blir grymt!

petersson
2007-07-24, 20:59
Fina mark Timme! Usch jag är sjuk och enormt träningssugen *drool*

Timme
2007-07-24, 21:07
Fina mark Timme! Usch jag är sjuk och enormt träningssugen *drool*

Tack så mycket!

Jag var sjuk över helgen men blev bra Idag! :D Du blir nog också bra.

Timme
2007-07-24, 21:09
Nä så är det alltid..väntar helt ärligt med spänning att se hur det går för dig. Svårt att förstå riktigt eftersom träningen är så pass genomtänkt så det går inte riktigt att se vad du är god för förens det är dags eller vad man ska säga. Tror att det kommer blir grymt!

Jag hoppas att det går bra!

Ska jag vara ärligt så vet jag inte själv vad jag är god för. Men vi har alltid konkreta mål vi jobbar mot.

stahlberg
2007-07-24, 22:49
Jag såg Timmes marklyft, och tyckte de var lätta och bra. Ännu mer imopnerad blev jag av att både 3an på 97,5 och de efterföljande tävlingslyften på samma vikt kom med ordentlig mersmak.

Timme
2007-07-25, 06:05
Jag såg Timmes marklyft, och tyckte de var lätta och bra. Ännu mer imopnerad blev jag av att både 3an på 97,5 och de efterföljande tävlingslyften på samma vikt kom med ordentlig mersmak.

Bänken var jag nöjd med också. Det var skönt.

Timme
2007-07-28, 17:01
Torsdag 26 Juli

Bänkpress med miniband

3x5x50 - Gick bra men minibanden gav mer motstånd nu eftersom vi fick fösta banden i ställningen.

Lördag 28 Juli

Bänkpress igen. Lite väl tätt inpå och det kändes. Vi var tvugna att ta bänkpress idag.

3x100 - Skönt att göra en 3a på denna vikt. Trots att jag misslyckades med tekniken (sänkte stången för långt ned så den kom på magen) så gick det.

2x1x100 med stopp. Samma slarv med tekniken men det gick. Nästa gång sänker jag stången till rätt plats, det vill säga, nedre delen av bröstet.

FU Bänk med stopp
4x84 - I de 2 sista repetitonerna så sade David till mig att sänka stången högre upp så den träfar nedre bröst. Då gjorde jag det och det gick bättre.

Med bättre teknik nästa pass så ska det allt bli bättre.

Nitrometan
2007-07-28, 21:05
Några ettor på 200 i marken... Det ser bra ut!

Timme
2007-07-29, 01:07
Några ettor på 200 i marken... Det ser bra ut!

Det är skööönt :D

GLC
2007-07-29, 16:18
Grymt, du är stark! *flex* :hbang:

newb123
2007-07-29, 17:13
Bra. När ska du gå upp till nästa viktklass? ;)

Nitrometan
2007-07-29, 17:43
Nästa? Finns det fler?

Timme
2007-07-29, 19:22

Jag väger 85kg och nästa klass är hundringen :D i tar det liiite lugnt nu va?

Nästa? Finns det fler?

Hur ska jag tolka detta? :D

Timme
2007-07-29, 19:27
Grymt, du är stark! *flex* :hbang:

Tusen tack! :D Lite ryggdunk är alltid skönt att få.

Nitrometan
2007-07-29, 19:40
Hur ska jag tolka detta? :D
Trodde du var uppe i plussen snart... :D

Asch, retas bara. En klass i taget. *flex*

Timme
2007-07-30, 00:38
Trodde du var uppe i plussen snart... :D

Asch, retas bara. En klass i taget. *flex*

haha :D Helt klart.

Krister och mina kära läsare: Jag böjde idag med utrustning för andra gången. Det gick bra men blev lite problem under uppvärmningsvikterna. Höger knä gör fortfarande skit ont när jag lindar inför första böjen men det blir bättre inför andra och i 3e så gör det inte lika ont längre men det känns fortfarande. Denna "skada" i knät uppkom vid sumomark tack vare min överrörlighet där knäna översträcks i knäleden. Sedan så har det gjort ont vid lindning.

Jag klarade att göra 170 med godkänt djup (enligt min bror) men det var nog inte mycket marginal. Jag tog bara 1 singel på 170 pga att jag var trött efter att David vid flera lindningar också fått mycket ont i knän. Det berodde på att hans knän förflyttades i sidled när jag lindade honom. Efter att jag hållet fast hans knän mellan mina knän utan att röra mig åt höger så blev det bättre och han kund böja. David böjde 127.5 djupt och gokännt. Marcus böjde 130 godkännt.

budadi
2007-07-30, 01:20
Jag väger 85kg och nästa klass är hundringen :D i tar det liiite lugnt nu va?

Hundringen *drool*

Timme
2007-07-30, 01:40
Hundringen *drool*

Näää det blir det inte :D eller va säger du Krister?

budadi
2007-07-30, 01:47
Näää det blir det inte :D eller va säger du Krister?

Kom igen nu :D Jag kommer nog väga in i 90an nästa år, så då måste du ju äta för att jag inte ska hinna ikapp dig *drool*

Nitrometan
2007-07-30, 07:51
Hundringen *drool*
Feeder... ;)

Eller vågar du inte möta Timme i samma klass?

Timme
2007-07-30, 09:54
Kom igen nu :D Jag kommer nog väga in i 90an nästa år, så då måste du ju äta för att jag inte ska hinna ikapp dig *drool*

Då får det bli så i så fall :D Jag tänker inte ligga på latsidan och vi får helt enkelt möta varannn nästa år! Det blir kul ock spännande!

Timme
2007-07-30, 09:55
Feeder... ;)

Adam, Feeder? Näääää *whistle*

stahlberg
2007-07-30, 18:51
Hundringen får vänta. Så det blir att möta Adam.

Erik__
2007-07-30, 18:54
FIlma imorn!:smash:

moget, nu när jag har kämpat mig upp på 80kg sticker alla =/

budadi
2007-07-30, 19:39
Feeder... ; )

*whistle*

Ju mindre motstånd desto bättre :D

Då får det bli så i så fall :D Jag tänker inte ligga på latsidan och vi får helt enkelt möta varannn nästa år! Det blir kul ock spännande!

Ja det blir nog roligt :) Sen när jag har töjt ut magsäcken så kan vi ju dra en ätartävling nångång :D

Timme
2007-07-31, 00:23
Hundringen får vänta. Så det blir att möta Adam.

Det blir kewl :D

FIlma imorn!:smash:

moget, nu när jag har kämpat mig upp på 80kg sticker alla =/

Det blir faktiskt explosivbänk imorgon. Mark blir det först på Onsdag. Film ska vi fixa!

Vi alla vill ju bli grövre =D Adam och jag är nog ganska tjocka nästa år. 90kg ftw?

*whistle*

Ju mindre motstånd desto bättre =D

Ja det blir nog roligt :) Sen när jag har töjt ut magsäcken så kan vi ju dra en ätartävling nångång :D

Helt rätt =D Kul blir det.

Ätartävling är jag på! Jag kan äta ganska mycket när jag är hungrig xD

LadyInsane
2007-07-31, 00:37

iihhh! Jag med!

Lasagne per favore!

Timme
2007-07-31, 10:27
iihhh! Jag med!

Lasagne per favore!

Då blir det väl upp till bevis någon gång :D

Nitrometan
2007-07-31, 13:28
iihhh! Jag med!

Lasagne per favore!
1 kg lasagne har jag lyckats trycka i mig. Men då var det inte gott de sista tuggorna.

Synd, för lasagne är riktigt gott.

Erik__
2007-07-31, 13:46
jag åt lassange 15ggr på 18 dagar en gång.

budadi
2007-07-31, 16:14
Vi alla vill ju bli grövre =D Adam och jag är nog ganska tjocka nästa år. 90kg ftw?

Klart man vill bli grövre :hbang: Nu vet jag inte om jag kommer komma upp till exakt 90kg kroppsvikt, men en bit över 80kg blir det. Stannar när jag tycker jag börjar få för mycket fett :D Det blir nog kul med ätartävling, vi kan fråga om Fetknoppen är med ?*whistle*

Fantomen
2007-07-31, 17:47
Klart man vill bli grövre :hbang: Nu vet jag inte om jag kommer komma upp till exakt 90kg kroppsvikt, men en bit över 80kg blir det. Stannar när jag tycker jag börjar få för mycket fett :D Det blir nog kul med ätartävling, vi kan fråga om Fetknoppen är med ?*whistle*

Du har ju tävlat i 67an rätt nyligen Adam, gick väl rätt nyss upp till 75an? Ska du nu gå upp ända till 90an, inte 82an emellan? Eller några flera i 75an? Men visst...hade vart skoj om du går upp i 90an till nästa sm, båda du och Timme, verkar kunna bli en rejäl klass då och konkurens är alltid kul!

the_PL_man
2007-07-31, 18:05
the_PL_man rekommenderar:
500 g lövbiff
1,4kg pomme stripes
2 påsar Cafe de Paris (är väl 100 g smör i om jag inte minns instruktionerna fel...:) )

Resultat ?

Mätt & glad the_PL_man ;)

budadi
2007-07-31, 18:30
Du har ju tävlat i 67an rätt nyligen Adam, gick väl rätt nyss upp till 75an? Ska du nu gå upp ända till 90an, inte 82an emellan? Eller några flera i 75an? Men visst...hade vart skoj om du går upp i 90an till nästa sm, båda du och Timme, verkar kunna bli en rejäl klass då och konkurens är alltid kul!

Japp jag gick upp till 75an iår. Men märkte att det var lika svårt att hålla sig kvar i 75an som 67an. Nu väger jag dock ca 72 av olika orsaker :D Jag kommer tävla i 75an 2ggr till iår kanske. Nästa år blir det nog flest tävlingar i 82an, nån i 90an , det beror helt på styrkeutvecklingen!

Timme
2007-07-31, 23:35

Både Adam och jag är juniorer nästa SM och då blir vi ju rejält uppsparkade av dig tex :D

budadi
2007-07-31, 23:53
Både Adam och jag är juniorer nästa SM och då blir vi ju rejält uppsparkade av dig tex :D

Då får vi ju ha tröja, och ju mer fett ju mer ger tröjjan :D

Timme
2007-08-01, 00:06
Då får vi ju ha tröja, och ju mer fett ju mer ger tröjjan :D

Sant, så sant :D

budadi
2007-08-01, 00:07
Sant, så sant :D

*drool*

Timme
2007-08-01, 00:30
*drool*

Ska vi bli grova och bulkiga tillsammans? :D

Timme
2007-08-01, 00:36
oMENy3JamU8
Gahaha :laugh:

Krister: Vad är det de skriker för något egentligen?

Timme
2007-08-01, 13:06
Miniband bänk
5x3x52.5

Lite teknikträning i marken
1x200
3x1x207.5

film på teknikmark kommer ikväll

130kg finsk sisu
2007-08-01, 13:19
De för en vanlig konversation men deras språk är "militäriskt"...

budadi
2007-08-01, 13:53
Ska vi bli grova och bulkiga tillsammans? :D
Självfallet *flex*

Miniband bänk
5x3x52.5

Lite teknikträning i marken
1x200
3x1x207.5

film på teknikmark kommer ikväll

Bra teknikvikter :thumbup:

130kg finsk sisu
2007-08-01, 14:43
Utvecklar mitt senaste inlägg. Det ska föreställa 2 finska officerare som skall ta en fika. Bölandet som de har för sej så är kutym för finska stamofficerare, dvs då man ger order är det kutym att låta på det där viset. Diskussionen de för är inget speciellt, de funderar mest på om killen till höger skall ta en bulle eller inte...

Nitrometan
2007-08-01, 16:46
Hahaha, fina teknikvikter.

stahlberg
2007-08-01, 18:11
Bra teknikvikter!! Jag kan inte höra ljud här, men tack vare Freddi så vet du ändå.

petersson
2007-08-01, 18:41
Glöm inte att lägga ut filmerna :)

Timme
2007-08-01, 23:26
Jag har ätit 3 mackor på jobbet idag (1 macka varannan timme) och druckit cirka 1.5 liter latte. Det var oerhört korkat att äta så lite och det betalade sig nu. Jag har varit och spytt 3ggr sedan jag kom hem kl 23.30

Jag är trött, hungrig och mår skit. Jag uppdaterar med filmerna i morgon. Fy sjutton säger jag. Det är väl antagligen så här man känner sig när man supit sig för full. Jag tänker aldrig dricka alkohol...

Timme
2007-08-01, 23:38
4ggr nu..... Detta suger rejält. Bajs.

stahlberg
2007-08-02, 07:31
När du har oregelbundna arbetstider får du sova för lite. Då är det ännu viktigare att se till att du kan äta tillräckligt. Jag ringer idag, men lite senare, innan du åker på jobb.

Timme
2007-08-02, 07:56
När du har oregelbundna arbetstider får du sova för lite. Då är det ännu viktigare att se till att du kan äta tillräckligt. Jag ringer idag, men lite senare, innan du åker på jobb.

Nu mår jag bra igen och jag här ätit en god frukost. Det är inte svårt att få i sig tillräckligt med mat på jobbet. Det var bara jag som helt enkelt var klantig.

Timme
2007-08-02, 07:58
De för en vanlig konversation men deras språk är "militäriskt"...

Utvecklar mitt senaste inlägg. Det ska föreställa 2 finska officerare som skall ta en fika. Bölandet som de har för sej så är kutym för finska stamofficerare, dvs då man ger order är det kutym att låta på det där viset. Diskussionen de för är inget speciellt, de funderar mest på om killen till höger skall ta en bulle eller inte...

hahah :D Klockrent!

petersson
2007-08-02, 08:17
Lät drygt det där :(

Timme
2007-08-02, 09:15
Självfallet *flex*

Bra teknikvikter :thumbup:

Hahaha, fina teknikvikter.

Bra teknikvikter!! Jag kan inte höra ljud här, men tack vare Freddi så vet du ändå.

Glöm inte att lägga ut filmerna :)

Och här kommer filmer! :D

200kg
sSR5f7wQmRI

207.5 Första
msSobnMXL4E

207.5 Andra
86ByQxsuhrI

207.5 Tredje - Janne Salmela Wannabe :D
_czvMVmlP5Y

Timme
2007-08-02, 09:16
Lät drygt det där :(

Det sög ganska hårt. :(

Men är bra nu! :D

Timme
2007-08-02, 09:20
David 142.5
ik-mKhgPN_4

David 142.5 innan SM
2i0vbqFkq6w

BigForre
2007-08-02, 14:26
PAPPER!!! :hbang:

Nitrometan
2007-08-02, 14:28
Snygga markar, Timme! Bra fart!

Tycker du att dräkten hjälper dig nåt?

Davids mark ser grymt mycket bättre ut nu. Är det 6 månaders träning mellan dem? Bra förbättring.

tp_88
2007-08-02, 14:52
Såg mkt lätt ut på 207! Kan bli riktigt trevliga resultat till hösten! :)

Har ni fått i ordning gymmet i garaget nu btw!?

stahlberg
2007-08-02, 17:19
Timmes lyft har jag kommenterat på ett annat ställe. David hade en femma till i kroppen före SM. Nu ska vi tro att det är mer. Hur mycket ser vi inom några veckor.

Timme
2007-08-03, 01:48
Snygga markar, Timme! Bra fart!

Tycker du att dräkten hjälper dig nåt?

Davids mark ser grymt mycket bättre ut nu. Är det 6 månaders träning mellan dem? Bra förbättring.

Dräkten hjälper mig massor faktiskt. Jag vet inte hur mycket men att den hjälper en hel del, det vet jag.

Jo, David har gått framåt.

Såg mkt lätt ut på 207! Kan bli riktigt trevliga resultat till hösten! :)

Har ni fått i ordning gymmet i garaget nu btw!?

Japp! Nu tränar vi i garaget! Snart ska jag uppdatera med bilder på gymmet.

Timme
2007-08-03, 02:05
Nitro: Mintchoklad *cupid*

Nitrometan
2007-08-03, 08:24
Nitro: Mintchoklad *cupid*
Jag vet. *drool*

Titta i B&J-tråden...

tp_88
2007-08-03, 21:04
Japp! Nu tränar vi i garaget! Snart ska jag uppdatera med bilder på gymmet.
Kul! Längtar verkligen till bildupdate! :thumbup:

Timme
2007-08-04, 18:28
Disco Böj
1x170
2x1x180 - jag gjorde en 2a. Båda lätta. Djupe blev nog precis godkän.
1x180 -

Disco lockouts - 12-15cm
1x1x280
3x1x290

Disco Zombieböj
5x100 - Äntligen

Ben over row - Major Pectoralis stile. Från dödstart på golvet till sternums nedre del.
5x70
2x5x75

budadi
2007-08-04, 18:34
Bra pass Timme. Men bli inte för mycket disco bara *rolleyes*

ramagoen
2007-08-04, 19:25
måste va sjukt härligt att stå med 280kg på ryggen! :D

BigForre
2007-08-04, 19:48
Ben over row - Major Pectoralis stile. Från dödstart på golvet till sternums nedre del.
5x70
2x5x75

Markrodd is the shit!!!

Timme
2007-08-05, 11:58
måste va sjukt härligt att stå med 280kg på ryggen! :D

290! *drool* Man blev lite halvt mosad. Det var lätt att trycka upp det men att stå med det, det var jobbigt! Stången på det gamla gymmet böjdes så mycket att skivorna hade glidit av om vi inte hade haft lås.