handdator

Visa fullständig version : Timme - Styrkelyft? Ja för tusan!

Sidor : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

damir_T
2007-02-04, 19:47
explosivitet skulle jag gissa

m, starten typ..

Timme
2007-02-04, 20:02
Vad siktar du på för vikter vid tävlingen?

Vet inte riktigt. Serieomgång 1 ska jag inte gå för fullt i alla fall. Det bli på sm jag satsar allt. Hoppas att tävlingen går bra. Jag har aldrig tävlat i SL förut.

m, starten typ..

Den övningen satte jag dit själv idag. Det är bara för explosivitet, jag tror inte att den hjälper bänken så jätte mycket. Den belastar pressmusklerna i kroppen på ett annat sätt jämfört med bänken.

explosivitet skulle jag gissa

Japp :)

Myycket starka klossbänkar där Timme :thumbup:

Tack Adam!

1v till tävling nu, inte sant? Laddad!? :D

Ganska nervöst faktiskt :D

petersson
2007-02-04, 20:08
Ser bra ut! Hur ska du träna i veckan nu Timme?

Timme
2007-02-04, 20:39
Ser bra ut! Hur ska du träna i veckan nu Timme?

Det blir böj på tisdag i alla fall. Ett lätt markpass ska det bli, förmodligen med dräkten på. Ett lätt bänkpass kan det också bli. Jag vet inte så mycket detaljer men det är faktiskt skönt att tränaren har koll på det istället :) Du och jag syns på SM!

damir_T
2007-02-04, 20:59
Det blir böj på tisdag i alla fall. Ett lätt markpass ska det bli, förmodligen med dräkten på. Ett lätt bänkpass kan det också bli. Jag vet inte så mycket detaljer men det är faktiskt skönt att tränaren har koll på det istället :) Du och jag syns på SM!

Visst är det så Timme :) VI bara " gör " det som ska göras :) Sen så blir det bra...

Men du.. Skicka länken till sidan där jag kan köpa creatinen du hade? OK?

Timme
2007-02-04, 22:34
Visst är det så Timme :) VI bara " gör " det som ska göras :) Sen så blir det bra...

Men du.. Skicka länken till sidan där jag kan köpa creatinen du hade? OK?

Ja haha :D Det är faktiskt precis så :)

Ja visst kan jag skicka länken. Här kommer den! (i din PM box :P)

NisseEriksson
2007-02-04, 22:52
Nu kommer David få det svårare på SM.
Adam Råberg satte nytt svenskt rekord idag i marken (141kg) Kroppsvikt 49 kg
Ett rekord i 52:an håller typ en vecka :)
Han tog 60 lätt i bänken och 112.5 lätt i Böjen.
Men David är ju starkare i Bänken och Böjen, ska bli intressant att se vem som vinner av Måns,David och Adam ;)

damir_T
2007-02-04, 23:07
David vinner...

Känn ingen press;)

damir_T
2007-02-04, 23:08
Är du rolig.. " www.********.cc. "? vad e det för länk, funkade inte. Testa igen...

Nitrometan
2007-02-04, 23:12
Är du rolig.. " XXX"? vad e det för länk, funkade inte. Testa igen...
Man får inte länka till andra webshoppar. Därav censureras vissa adresser.

KRILLE!
2007-02-05, 09:11
lycka till på serien :thumbup:

damir_T
2007-02-05, 09:17
Man får inte länka till andra webshoppar. Därav censureras vissa adresser.

Men förhelvete då.... Timme skriv ditt hemnummer sen som PM så ringer jag ikväll,.,,,

stahlberg
2007-02-05, 11:42
Bänken gick ju bra. Jag såg att du sas på eget bevåg satt in en övning, vilket jag inte riktigt gillar. Dessutom ska plymoetrisk styrketräning utföras på rätt sätt för att ha effekt (kanske du kan det). Å andra sidan har du haft problem med starten i bänkpress, så jag antar att dina plyo-pushups inte kan göra den sämre (gör de den bättre är det bara bra).

Vi är fullt medvetna om motståndet i klass 52 kg, som (precis som allt annat eventuellt motstånd) kommer att vara föremål för en mycket exakt analys inför SM (det är inte omöjligt att jag vet lika bra som motståndarna vilka vikter de kommer att välja när SM kommer). Det kommer att bli en riktigt spännande klass.

Timme
2007-02-05, 15:46
Bänken gick ju bra. Jag såg att du sas på eget bevåg satt in en övning, vilket jag inte riktigt gillar. Dessutom ska plymoetrisk styrketräning utföras på rätt sätt för att ha effekt (kanske du kan det). Å andra sidan har du haft problem med starten i bänkpress, så jag antar att dina plyo-pushups inte kan göra den sämre (gör de den bättre är det bara bra).

Jag ber om ursäkt för att jag gjorde det. Jag inser nu att det inte var särskilt bra att lägga in en övning på eget bevåg. Detta kommer inte att upprepas. Vi kan ta bort den helt och hållet om så önskas.

Vi är fullt medvetna om motståndet i klass 52 kg, som (precis som allt annat eventuellt motstånd) kommer att vara föremål för en mycket exakt analys inför SM (det är inte omöjligt att jag vet lika bra som motståndarna vilka vikter de kommer att välja när SM kommer). Det kommer att bli en riktigt spännande klass.

Det blir det verkligen. Måns, Adam och David är jämna. Det kommer bli mycket intressant somsagt.

petersson
2007-02-05, 15:50
Japp vi syns på sm!

damir_T
2007-02-05, 15:55
Ett PM från timme till mig :) Det handlar om att han vill att jag bjussar på en burk creatin.

"En grej till, om du bjuder så suger jag gärna *cupid*

hahahahah :D "

Timme
2007-02-05, 15:59
Ett PM från timme till mig :) Det handlar om att han vill att jag bjussar på en burk creatin.

"En grej till, om du bjuder så suger jag gärna *cupid*

hahahahah :D "

hahaha :laugh: Så sant så sant. Damir och jag har haft lite skumma affärer för oss faktiskt. Det brukar oftast handla om sug och bjud :D

Timme
2007-02-05, 16:01
lycka till på serien :thumbup:

Tack så mycket! Jag hopas att det går bra :) Ännu mer press har ju David. Ojoj vilken tuff klass 52 blir! Det är krig om mark rekord! David knep det ifrån Adam, Månsk knep det ifrån Adam och nu fortsätter kriget! Spännande!

Japp vi syns på sm!

Det gör vi!

eleni
2007-02-05, 16:03
Va blir det för ingångsvikter på lördag Timme? *popcorn*

Timme
2007-02-05, 16:12
Va blir det för ingångsvikter på lördag Timme? *popcorn*

Det vet jag inte än :D Det vet vi inte förens efter böjpasset på fredag :)

damir_T
2007-02-05, 16:34
Det vet jag inte än :D Det vet vi inte förens efter böjpasset på fredag :)

BÖJPASSET PÅ FREDAG!? Hmm... Undrar hur krister tänkt nu? att du inte ska gå fullt i böj va?.... Anars lär du va rätt trött.DAGEN EFTER:) :smash:

eleni
2007-02-05, 16:39
BÖJPASSET PÅ FREDAG!? Hmm... Undrar hur krister tänkt nu? att du inte ska gå fullt i böj va?.... Anars lär du va rätt trött.DAGEN EFTER:) :smash:

haha, jag reagerade exakt likadant.... jag hoppas för guds skull att det är ett LÄTT pass du kör i så fall!

stahlberg
2007-02-05, 16:57
Böjpasset är på tisdag. Och vikterna skulle varit klara redan, om det inte varit för dräktproblem. Pga dräktproblemen måste Timme göra ett extra pass på tisdag.

damir_T
2007-02-05, 17:06
Böjpasset är på tisdag. Och vikterna skulle varit klara redan, om det inte varit för dräktproblem. Pga dräktproblemen måste Timme göra ett extra pass på tisdag.

Jaha.. dååååsååå

Timme
2007-02-05, 18:22
jag skrev fel :D

damir_T
2007-02-05, 18:41
jag skrev fel :D

*mini* *gah!* :smash: :banned

Timme
2007-02-06, 10:33
Skit och åter skit. Jag vaknar på morgonen och är sådär lagom seg. Jag lägger mig på magen och håller huvudet vänt åt vänster. När jag ska byta liggställning så gör jag en liten ryckig rörelse med huvudet/nacken och det knäcker till med ett litet "knäck." När jag går upp från sängen så gör det förfärligt ont när jag vrider huvudet åt vänster. Ännu ondare gör det om jag försöker "tilta" hvuvudet åt vänster. Jag kan inte ens luta huvudet 5mm åt vänster förens det gör förfärligt ont. Jag har alltså fått nackspärr :(

http://www.google.com/search?hl=sv&q=nacksp%C3%A4rr&lr=

Jag hoppas att det blir bra i morgon! Jag kan ju inte böja eller träna över huvud taget med denna nacke! Fyyy vad ruttet!

stahlberg
2007-02-06, 11:21
På basen av beskrivningen i google kan det ändå hända att kiropraktorn kan göra något åt det.

Diggler
2007-02-06, 12:22
ibumetin gel på nacken +2 panodil.

Timme
2007-02-06, 12:57
På basen av beskrivningen i google kan det ändå hända att kiropraktorn kan göra något åt det.

Kanske är värt ett försök? Samtidigt som jag är lite rädd för det. Nu gör det ännu ondare än vad det gjorde imorse.

ibumetin gel på nacken +2 panodil.

Vi har inte ibumetin gel men vi har zon. Är det samma verksamma ämne i de två? Panodil ska jag ta. Detta är första gången jag har nackspärr i hela mitt liv. Mycket obehagligt då det gör mycket ont efter minsta lilla rörelse med huvud åt vänster.

Timme
2007-02-06, 13:08
Kiropraktorn tar ju bara tag i nacken och knäcker till rejält. Jag är rädd att det kommer göra förfärligt ont men jag får inte vara en sådan mes. No pain no gain?

petersson
2007-02-06, 13:11
Surt med nackspärren Timme! Hoppas det går över!

Sällen
2007-02-06, 13:14
surt med nackspärr, men du behöver inte oroa dig för kiropraktorn, för du blir ju troligtvist bra efteråt :)

Annars om det gjorde förfärligt jävla ont så kan du ju bara ge igen på kiropraktorn :D

Timme
2007-02-07, 16:23
Det gick bra hos kiropraktorn! Kotorna hamnade på plats och huvudet blev mer rörligt. Dock så gör det fortfarande ont eftersom musklerna fortfarande drar och spänner sig.

Timme
2007-02-07, 16:28
surt med nackspärr, men du behöver inte oroa dig för kiropraktorn, för du blir ju troligtvist bra efteråt :)

Annars om det gjorde förfärligt jävla ont så kan du ju bara ge igen på kiropraktorn :D

Det gjorde faktiskt inte alls ont när han drog till nacken! Jag trodde att det skulle göra ont som svinet men det gjorde det inte :)

damir_T
2007-02-07, 16:53
Nu har jag oxo börjat få in min teknik med en insydd dräkt, kolla jurnalen timme;)

damir_T
2007-02-07, 17:05
Ungdom/Junior SM i - Styrkelyft - i JSK - 2007! Vilka ska dit?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=88622

stahlberg
2007-02-11, 13:03
Timme gjorde ett gott dagsverke igår, genom att hjälpa Damir, David och Marcus med coachningen på serieomgång 1. Hoppas du lärde dig något nytt.

Nackspärren är snart över får vi hoppas, imorgon är det träning!

damir_T
2007-02-11, 13:05
Timme gjorde ett gott dagsverke igår, genom att hjälpa Damir, David och Marcus med coachningen på serieomgång 1. Hoppas du lärde dig något nytt.

Nackspärren är snart över får vi hoppas, imorgon är det träning!

mm han var faktist väldigt hjälpsam ! OCH HANS PAPPA OXO!!!! För den delen, det glömde du !

Timme
2007-02-11, 13:10
Det var riktigt kul att hjälpa till. Nu har jag fått en humm om hur det är att coacha/matcha på en SL tävling. Jo, pappa var til lstor hjälp med rullandet av knälindor. Idag så finns det nästan inget som gör ont i nacken längre. Bara en vag liten känsla finns kvar. Imorgon är jag helt återställd och då ska det bli lite träning :D

Timme
2007-02-11, 13:11
mm han var faktist väldigt hjälpsam ! OCH HANS PAPPA OXO!!!! För den delen, det glömde du !

Det var kul att gå omkring med uppvärmings lappen och se viktig ut :D Lite tokigt att du drog en 3a på 130 i uppvärmning när du egentligen skulle dra några reps på 90 :D

BigForre
2007-02-11, 13:12
Skönt att du är tillbaka till träning igen Timme, kör hårt nu!

damir_T
2007-02-11, 13:14
Det var kul att gå omkring med uppvärmings lappen och se viktig ut :D Lite tokigt att du drog en 3a på 130 i uppvärmning när du egentligen skulle dra några reps på 90 :D

Same shit. Alsså. fan jag e ju stark i marken :( men teknien cpar.... fan vad jobbit..

stahlberg
2007-02-11, 13:32
Damir har ett pm om marklyft (troligen kommer det ett till). Timems pappas hjälp var verkligt värdefull!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Timme
2007-02-11, 17:49
Skönt att du är tillbaka till träning igen Timme, kör hårt nu!

Det ska jag göra!

Timme
2007-02-11, 17:50
Same shit. Alsså. fan jag e ju stark i marken :( men teknien cpar.... fan vad jobbit..

Det är bättre att ha teknikproblem än styrkeproblem!

Timme
2007-02-12, 23:09
Jag blev tvungen att avbryta marklyftpasset. Idag gick allt segt och jag kände på mig att 207.5 inte skulle gå särskilt bra idag. För att spara mig den psykiska påfrestningen efter en eventuell bom så valde vi (krister och jag) att ta ett lätt mark pass i veckan och sedan gå fullt ut nästa.

Jag lyfte 180 och 195 idag. Både gick oväntat segt. Först så kom jag inte ens ned till stången på 180 då jag var för oladdad. Sedan så laddade jag om och drog upp det. Inte nöjd. 195 blev jag lika missnöjd med. Explosiviteten och intensitetet var bortblåst idag.

Har förmodligen att göra med många saker. Jag tränade lite väl sent, 21.30 började jag dra. Denna sena tid påverkade garanterat. Jag hade även varit borta från träningen i en hel vecka pga nackspärren. För lite med mat hade jag även ätit idag.

Nu måste jag kolla på 202.5 igen för att se hur jag kan lyfta. Vi ses!

petersson
2007-02-13, 07:44
Synd att det var ett segt pass igår men du är snabbt tillbaks! Tänkte köpa metalmarkdräkt också förresten, har du orginal eller viking? Du kör ju också smalmark :)

Timme
2007-02-13, 09:35
Synd att det var ett segt pass igår men du är snabbt tillbaks! Tänkte köpa metalmarkdräkt också förresten, har du orginal eller viking? Du kör ju också smalmark :)

Viking all the way för mig :) Men jag har faktist inte provat original för marken.

Jo det sög endel. Förhoppningsvis så blir det bättre nästa vecka.

stahlberg
2007-02-13, 11:03
Jag tror inte detta påverkar slutresultatet i marklyft överhuvudtaget. Det vi däremot måste få bort är alla yttre faktorers inverkan, t.ex lite sömn, sen träning, lite mat osv. Nackspärren "har rätt" att påverka resultatet, men det att allt inte är perfekt borde få påverka "i gram" och inte "i kilogram".

Som exempel ska jag ge tävlingen i Jönköping förra lördagen. Magnus Önerud spräckte sin bänktröja i första lyftet. Han fick säkert en liten chock när det sa "ritsch", och stången blev nere. Sedan fick han bråttom att sätta på sig en annan bänktröja. Den andra bänktröjan var dessutom reserv, och möjligen sämre. Allt detta hindrade honom inte från att lyfta inledningsvikten och sedan 10 kg till.

När min f.d adept skulle inleda i böj på 405,5 kg i FM så gick uppvärmningen otroligt segt. 345 var ytterst seg. 385 tappade han bakåt. Sedan lyftet han 405,5 och efter det 415 på tävlingen ändå.

Ovanstående två exempel var från tävlingar. I tävlingar är man mer laddad än på träning, och yttre faktorer spelar mindre roll. Men också på träning måste man försöka ta sig samman.

Detta menar jag mer i allmänhet än just angående gårdagspasset (där jag tror nackspärren inverkade fastän den nu har blivit bra). Men du behöver inte vara orolig : RUTIN kommer att ge förmåga att bortse från de yttre faktorerna!

Timme
2007-02-13, 11:55
Jag tror inte detta påverkar slutresultatet i marklyft överhuvudtaget. Det vi däremot måste få bort är alla yttre faktorers inverkan, t.ex lite sömn, sen träning, lite mat osv. Nackspärren "har rätt" att påverka resultatet, men det att allt inte är perfekt borde få påverka "i gram" och inte "i kilogram".

Som exempel ska jag ge tävlingen i Jönköping förra lördagen. Magnus Önerud spräckte sin bänktröja i första lyftet. Han fick säkert en liten chock när det sa "ritsch", och stången blev nere. Sedan fick han bråttom att sätta på sig en annan bänktröja. Den andra bänktröjan var dessutom reserv, och möjligen sämre. Allt detta hindrade honom inte från att lyfta inledningsvikten och sedan 10 kg till.

När min f.d adept skulle inleda i böj på 405,5 kg i FM så gick uppvärmningen otroligt segt. 345 var ytterst seg. 385 tappade han bakåt. Sedan lyftet han 405,5 och efter det 415 på tävlingen ändå.

Ovanstående två exempel var från tävlingar. I tävlingar är man mer laddad än på träning, och yttre faktorer spelar mindre roll. Men också på träning måste man försöka ta sig samman.

Detta menar jag mer i allmänhet än just angående gårdagspasset (där jag tror nackspärren inverkade fastän den nu har blivit bra). Men du behöver inte vara orolig : RUTIN kommer att ge förmåga att bortse från de yttre faktorerna!

Bra! Det är just vad jag behöver höra. Det yttre ska inte behöva påverka. Magnus pressade mycket bra trots att tröjan sprack. KT böjde grymt bra trots att uppvärmningen gick skit. Där har jag mycket att lära!

Det är skönt att höra exempel på lyftare som lyft mycket bra trots att omständigheterna inte varit perfekta.

petersson
2007-02-13, 12:30
Viking all the way för mig :) Men jag har faktist inte provat original för marken.

Jo det sög endel. Förhoppningsvis så blir det bättre nästa vecka.

Ah, beställer en sån nu också. Hoppas jag hinner köra med den innan sm. Tänkte ju köpa nya titan men den är slut överallt.

Japp det blir det! Bara att köra på!

BigForre
2007-02-18, 19:55
Var är alla pass? *cry*

budadi
2007-02-18, 20:47

Kanske en känslig fråga ; Var det han som åkte för doping ?

Timme
2007-02-18, 21:24
Kanske en känslig fråga ; Var det han som åkte för doping ?

Ja det var det.

Timme
2007-02-18, 21:29
Var är alla pass? *cry*

Jag har varit lite dålig på att uppdatera på senaste tiden. Det har varit lite dräkt problem då jag sydde om min v-type så att den blev för tight. Jag kom inte ned tillräckligt djupt med dräkten. Jag har nu gjort den större så på lördag ska jag gå så tungt som jag bara kan!

budadi
2007-02-18, 21:41
Ja det var det.

Ok, tack för svaret timme :)

budadi
2007-02-18, 21:43
Jag har varit lite dålig på att uppdatera på senaste tiden. Det har varit lite dräkt problem då jag sydde om min v-type så att den blev för tight. Jag kom inte ned tillräckligt djupt med dräkten. Jag har nu gjort den större så på lördag ska jag gå så tungt som jag bara kan!

Du måste uppdatera mera :) Jag älskar dina pass, spec dina mark *cupid* Bra att du kommer dra som fan på Lördag längtar till jag får läsa om det passet :hbang:

//En för full Adam

emme
2007-02-18, 23:10
Du måste uppdatera mera :) Jag älskar dina pass, spec dina mark *cupid* Bra att du kommer dra som fan på Lördag längtar till jag får läsa om det passet :hbang:

//En för full Adam

japp det blir veckans höjdpunkt :) timme e kool grabb

stahlberg
2007-02-18, 23:52
Vi har ett par pass kvar att reda upp dräåktproblem och liknande. Så det ska nog gå. Sedan kommer SM. Och det ska nog också gå (enligt målsättningarna).

Budadi : Timme har redan svarat på din fråga. Men så känslig är varken frågan eller jag att jag inte kan svara på den på nytt. Adepten ifråga heter Kenneth Tallqvist (vilket man säkert kan nämna, eftersom han var en såpass känd lyftare). Han började träna som 13-åring (1993), och eftersom han var uppfostrad av mig så var han uttryckligt doping-negativ (både ifråga om inställning som användning) UNDER STÖRSTA DELEN av sin karriär.

Han blev erbjuden dopinpreparat (förstås utan att jag hade vetat om det om han inte själv berättat det) redan som junior. Men på den tiden var han som sagt emot doping. Också långt senare ogillade han doping, bl.a tog han avstånd från vissa lyftare bara för att han MISSTÄNKTE att de var dopade. Han testades åtskilliga gånger både under träningsperioden och på tävling. (Dessutom var det han som föreslog en regel i vår klubb att lyftare som åkte fast för doping skulle uteslutas ur klubben. Ironiskt nog blev han senare själv den enda lyftare som uteslutits pga denna regel)

Han gjorde också MED SÄKERHET 1000 kg ren. Också hans resultat 1055 på våren 2004 var "testat", både under träningen före och på tävling.

Exakt vad som gjorde att han måste ha gjort en mycket snabb helomvändning i dopingfrågan vet jag inte. Men han testade positivt hösten 2004, och då hade han alltså dopat sig. (Själv har han andra förklaringar, det är naturligtvis upp till var och en om man tror dem eller ej).

Kenneths dopingfall var enormt negativt för Finlands styrkelyftsförbund, för SFI (Svenska Finlands Idrottsförbund) och för vår stad. Värst var det för honom själv (även om det var självförvållat). När man ena dagen är "hjälte", folk klappar en på axeln och man är inbjuden till landets president och man sedan - en kort tid senare - är förstasidesbov på tidningar, i radio och TV, så då är fallet stort.

Som avslutning på denna långa historia ska jag poängtera att jag själv fortfarande är EMOT doping. Ingen misstanke har heller fallit över mig i Kenneths dopingfall. Jag är fortfarande övertygad om att man kan bli världsmästare i styrkelyft utan att vara dopad OCKSÅ när ryssar och ukrainare deltar i VM. (Däremot kan jag vara indirekt skyldig till dopingfallet genom att jag pga mitt arbete i Helsingfors på den tiden mycket sällan kunde vara med på Kenneths träningar. KANSKE han inet dopat sig om jag varit mera närvarande...men det är omöjligt att säga)

Timme
2007-02-18, 23:57
Vi har ett par pass kvar att reda upp dräåktproblem och liknande. Så det ska nog gå. Sedan kommer SM. Och det ska nog också gå (enligt målsättningarna).

Budadi : Timme har redan svarat på din fråga. Men så känslig är varken frågan eller jag att jag inte kan svara på den på nytt. Adepten ifråga heter Kenneth Tallqvist (vilket man säkert kan nämna, eftersom han var en såpass känd lyftare). Han började träna som 13-åring (1993), och eftersom han var uppfostrad av mig så var han uttryckligt doping-negativ (både ifråga om inställning som användning) UNDER STÖRSTA DELEN av sin karriär.

Han blev erbjuden dopinpreparat (förstås utan att jag hade vetat om det om han inte själv berättat det) redan som junior. Men på den tiden var han som sagt emot doping. Också långt senare ogillade han doping, bl.a tog han avstånd från vissa lyftare bara för att han MISSTÄNKTE att de var dopade. Han testades åtskilliga gånger både under träningsperioden och på tävling. (Dessutom var det han som föreslog en regel i vår klubb att lyftare som åkte fast för doping skulle uteslutas ur klubben. Ironiskt nog blev han senare själv den enda lyftare som uteslutits pga denna regel)

Han gjorde också MED SÄKERHET 1000 kg ren. Också hans resultat 1055 på våren 2004 var "testat", både under träningen före och på tävling.

Exakt vad som gjorde att han måste ha gjort en mycket snabb helomvändning i dopingfrågan vet jag inte. Men han testade positivt hösten 2004, och då hade han alltså dopat sig. (Själv har han andra förklaringar, det är naturligtvis upp till var och en om man tror dem eller ej).

Kenneths dopingfall var enormt negativt för Finlands styrkelyftsförbund, för SFI (Svenska Finlands Idrottsförbund) och för vår stad. Värst var det för honom själv (även om det var självförvållat). När man ena dagen är "hjälte", folk klappar en på axeln och man är inbjuden till landets president och man sedan - en kort tid senare - är förstasidesbov på tidningar, i radio och TV, så då är fallet stort.

Som avslutning på denna långa historia ska jag poängtera att jag själv fortfarande är EMOT doping. Ingen misstanke har heller fallit över mig i Kenneths dopingfall. Jag är fortfarande övertygad om att man kan bli världsmästare i styrkelyft utan att vara dopad OCKSÅ när ryssar och ukrainare deltar i VM. (Däremot kan jag vara indirekt skyldig till dopingfallet genom att jag pga mitt arbete i Helsingfors på den tiden mycket sällan kunde vara med på Kenneths träningar. KANSKE han inet dopat sig om jag varit mera närvarande...men det är omöjligt att säga)

Mycket tråkigt att det skulle sluta så som det gjorde. :(

Timme
2007-02-19, 00:00
japp det blir veckans höjdpunkt :) timme e kool grabb

//En för full Adam

Haha tack grabbar :D Det känns gutt att ha erat stöd. :-) Jag ska försöka komma med några goa uppdateringar snart.

Vi kommer ju sedan att träffa varann den 4e mars! Det blir fett! ^^ Jag antar att ni sover på klosterkungen?

stahlberg
2007-02-19, 00:32
Eftersom det inte finns så mycket att skriva om träning för tillfället ska jag fortsätta spamma litet.

Timme : Visst var det tråkigt att det slutade som det gjorde. Men det som hänt kan man inte göra något åt i efterskott (ofta går det inte iaf). Och då får man leva med det utan att "sörja".

budadi : Att KT gick in på 405,5 på tävlingen efter att ha bommat 385 på uppvärmningen hade inget med doping att göra. Han hade bara bestämt sig för att börja med 405,5 och då vägrade han ändra på det (visst föreslog jag en ändring av inledningsvikten, men det gick han inte med på). Han var sådan i ALLA sammanhang.

Exempelvis hade han anhållit om befrielse från militärtjänst. Men dagen han skulle rycka in hade han inte fått någon befrielse. Istället för att rycka in åkte han till militärstaben. Där sa man : "Täällä puhutaan suomea" (= här talar vi finska). "Men idag talar vi svenska", sa Kenneth. En timme senare åkte han därifrån med befriande papper i handen.

Eller som när han inte fick sitt ordningsmanskort förnyat av polisen. Då gick han till polischefen och frågade när han skulle få dem. Svaret blev att "Det tar ett par veckor". "Då sitter jag här tills jag får dem", svarade Kenneth. Polischefen rusade ut i korridoren och ropade : "Mannar, kom hit". Men följande dag hade han sitt ordningsmannakort.

När han jobbade som ordningsman vägrade han alltid att ha någon annan ordningsman på jobb samtidigt (hans inkomster blev större på det sättet). Han misslyckades aldrig med att reda upp ett bråk. En gång kom ett motorcykelgäng till stället. Kenneth blev tvungen att köra ut en gängmedlem. Då kom gängets ledare fram, och följande diskussion (ungefär) utspann sig :
Gängledare (GL
) : "Nu får du lov att låta (den utkörde) komma in igen."
KT : "Nej".
GL : "Vet du vem jag är?"
KT : "Nej Och det har ingen betydelse. Det viktiga är vem JAG är".
GL : "Vem är du då?"
KT : "Jag är den som kör ut också dig, om du inte beter dig ordentligt."
Sedan gick gängledaren ut, tog med sig gängmedlemmen bakom knuten, och gav honom ett ordentligt kok stryk.

Eller när han hade fått lov att sätta en gratis annons för sina sponsorer i tidningen. Annonsen blev så stor att tidningen vägrade sätta in den. Då gick Kenneth till tidningens chefredaktör och sa : "Här sitter jag ända tills du ringt redaktionen och sagt att annonsen ska sättas in". Det tog ett par timmar, men annonsen kom in, precis som det lovats.

Eller när han gick in på sjukhusets poliklinik. Där fick man ofta vänta länge på betjäning. Men inte han. När han kommit in så uppenbarade sig en läkare och sa : "kom med här". Och så gick han förbi kön (han hade varit där en gång tidigare och blivit arg nämligen. Och det kom tydligen sjukhuspersonalen ihåg).

eller när han skulle beställa tid på en privat läkarmottagning. Han frågade läkaren : "När har du tid?". Läkaren kollade sin kalender och sa en tid, ett par veckor fram i tiden. Varpå Kenneth svarade : "Då kommer jag i eftermiddag klockan 15 (eller vilket klockslag det nu var)". Och det gjorde han.

Eller när en person (somalier) antastade en kvinna på ett matställe i Helsingfors. Kenneth skuffade bort honom. Då hoppade hela gänget (sju stycken) på Kenneth. Dock blev det konockout i första ronden (mycket skräpigt för restaurangägaren att ha sju somalier liggande på golvet, men så kan det gå).

Både som idrottsman och privat så var han mycket bestämd av sig. Jag kunde berätta tiotals liknande historier. Men många är inte så rumsrena att de passar på ett internetforum.

stahlberg
2007-02-22, 15:41
Igår (onsdag) hade vi ett riktigt bra markpass i Jömköping. Så snart tror jag det kommer en uppdatering. Möjligen får vi också se en film med Timems figthingface efter lyftet...

Erik__
2007-02-22, 15:50
Jag vill höra mer historier : D favoriten var killen med örfilen med 7 års ränta eller väktare + ale i tunnelbanan hehe

Timme
2007-02-22, 19:08
Nu kommer uppdateringar!

Mark

1x180
Rejäl uppladdning med välriktade lag mot mig själv. Första uppvärmningslyftet med dräkt uppe.

1x192
Lika stor laddning men började dra stången lite för långt ifrån mig så att jag fick framtyngd i lyftet. Inte så lyckat men den kom ju upp ändå.

1x200
Ny laddning och 200 blev bättre.

1x207.5
PB där :) Teveksamt om lyftet hade blivit godkänt. Jag tänkte inte på att dra bak axlarna i slutet.

1x212.5
PB igen :) Denna var jag nöjd med. Lyftet blev godkänt och jag fick bak axlarna.

Nu hade händerna (greppet) blivit ganska trötta. Det skulle märkas i det sista lyftet.

1x217.5
PB :) Vikten passerade knäna utan större problem men när jag skulle dra vidare så började det gå väldigt långsamt trots att utlåsningarna aldrig varigt något problem tidigare. Det var greppet som böjade släppa. När greppet tappar så drar man automatiskt saktare eftersom man skulle tappa vikten annars.

Det är som att jämföra hantelrodd med dragremmar vs utan dragremmar. När man drar utan remmar på tunga vikter så drar man hanteln väldigt långsamt tex redan på 3e rep eftersom hanteln börjar glida ur handen. Man försöker dra så fort man kan men ändå så blir det långsamt. Det sker automatiskt för annars tappar man hanteln direkt. Med dragremmar så kan man lätt blåsa av flera reps utöver 3 med minst dubbla hastigheten.

Kännslan jag hade under 217.5kg lyftet var precis likadan som när jag drar hantelrodd utan remmar och man försöker dra vikten så fort man kan men greppet hindrar en för att dra fort.

Jag är övertygad om att jag hade kunnat låsa ut mycket smidigare/fortare/snyggare om jag hade varit fräschare/starkare i greppet.

Mer greppträning behövs nu utöver den vanliga markträningen!

Strax kommer filmer ifrån lyften. På 217.5 så bjuder jag på ett väldigt roligt fightingface :D

petersson
2007-02-22, 19:11
Haha vad glad jag blev när jag läste här! 217.5 är kanonbra! Grattis!

Erik__
2007-02-22, 19:12
SJUUUK mark !!!!!!!!!!!!!!!!!

emme
2007-02-22, 19:16
Häftigt timme =) blir spännande att få se filmen :)

budadi
2007-02-22, 19:25
Satan i gatan Timme :hbang: :hbang: :hbang: Grattis *flex*

Timme
2007-02-22, 19:26
207.5 - Förmodligen inte godkänt
IBkpxchMT-s

212.5
yuCc1rNjUNQ

217.5 - Här ser ni greppproblememt. Jag ska nog kunna fixa det bättre om jag lyckas få bättre grepp om stången. Ännu bättre om jag inte drar så många lyft nära max innan också. Det bästa i hela lyften är den oerhört fula minen jag lyckas dra till med i slutet :D
AfUMLla31tw

Timme
2007-02-22, 19:32
Haha vad glad jag blev när jag läste här! 217.5 är kanonbra! Grattis!

SJUUUK mark !!!!!!!!!!!!!!!!!

Häftigt timme =) blir spännande att få se filmen :)

Satan i gatan Timme Grattis *flex*

Tack grabbar :) Det kändes skönt att dra lite vikter.

Olof, dina mark var killer! Dang vad lätta de var! De är så himmla snygga!

Big Lou
2007-02-22, 19:39
Fina marklyft Timme! säger som stahlberg i sista filmen: inte så illa! :D

petersson
2007-02-22, 19:42
Tack grabbar :) Det kändes skönt att dra lite vikter.

Olof, dina mark var killer! Dang vad lätta de var! De är så himmla snygga!

Fina mark där! :thumbup: Du har väldigt bra drag från botten. Skön min också på sista :D

Tack så mycket!

Timme
2007-02-22, 20:05
Fina mark där! :thumbup: Du har väldigt bra drag från botten. Skön min också på sista :D

Tack så mycket!

Minen är allt!

:D

Timme
2007-02-22, 20:15
Fina marklyft Timme! säger som stahlberg i sista filmen: inte så illa! :D

Tack så mycket! Vi får se hur mycket över 300 du gör med dräkten ;)

rolf
2007-02-22, 20:21
Sexiga marklyft bäjbi! :thumbup:
Vad ligger vikten på i dagsläget?

Timme
2007-02-22, 20:34
Sexiga marklyft bäjbi! :thumbup:
Vad ligger vikten på i dagsläget?

Tackar roffe! 81.8 vägde jag senast jag vägde mig :D (2 dagar sedan)

rolf
2007-02-22, 20:37
Tackar roffe! 81.8 vägde jag senast jag vägde mig :D (2 dagar sedan)

Galet! Jag äter portioner på mer än så till frukost, varfan kommer din styrka ifrån?! :D :hbang:

Timme
2007-02-22, 20:39
Eftersom det inte finns så mycket att skriva om träning för tillfället ska jag fortsätta spamma litet.

Timme : Visst var det tråkigt att det slutade som det gjorde. Men det som hänt kan man inte göra något åt i efterskott (ofta går det inte iaf). Och då får man leva med det utan att "sörja".

budadi : Att KT gick in på 405,5 på tävlingen efter att ha bommat 385 på uppvärmningen hade inget med doping att göra. Han hade bara bestämt sig för att börja med 405,5 och då vägrade han ändra på det (visst föreslog jag en ändring av inledningsvikten, men det gick han inte med på). Han var sådan i ALLA sammanhang.

Exempelvis hade han anhållit om befrielse från militärtjänst. Men dagen han skulle rycka in hade han inte fått någon befrielse. Istället för att rycka in åkte han till militärstaben. Där sa man : "Täällä puhutaan suomea" (= här talar vi finska). "Men idag talar vi svenska", sa Kenneth. En timme senare åkte han därifrån med befriande papper i handen.

Eller som när han inte fick sitt ordningsmanskort förnyat av polisen. Då gick han till polischefen och frågade när han skulle få dem. Svaret blev att "Det tar ett par veckor". "Då sitter jag här tills jag får dem", svarade Kenneth. Polischefen rusade ut i korridoren och ropade : "Mannar, kom hit". Men följande dag hade han sitt ordningsmannakort.

När han jobbade som ordningsman vägrade han alltid att ha någon annan ordningsman på jobb samtidigt (hans inkomster blev större på det sättet). Han misslyckades aldrig med att reda upp ett bråk. En gång kom ett motorcykelgäng till stället. Kenneth blev tvungen att köra ut en gängmedlem. Då kom gängets ledare fram, och följande diskussion (ungefär) utspann sig :
Gängledare (GL
) : "Nu får du lov att låta (den utkörde) komma in igen."
KT : "Nej".
GL : "Vet du vem jag är?"
KT : "Nej Och det har ingen betydelse. Det viktiga är vem JAG är".
GL : "Vem är du då?"
KT : "Jag är den som kör ut också dig, om du inte beter dig ordentligt."
Sedan gick gängledaren ut, tog med sig gängmedlemmen bakom knuten, och gav honom ett ordentligt kok stryk.

Eller när han hade fått lov att sätta en gratis annons för sina sponsorer i tidningen. Annonsen blev så stor att tidningen vägrade sätta in den. Då gick Kenneth till tidningens chefredaktör och sa : "Här sitter jag ända tills du ringt redaktionen och sagt att annonsen ska sättas in". Det tog ett par timmar, men annonsen kom in, precis som det lovats.

Eller när han gick in på sjukhusets poliklinik. Där fick man ofta vänta länge på betjäning. Men inte han. När han kommit in så uppenbarade sig en läkare och sa : "kom med här". Och så gick han förbi kön (han hade varit där en gång tidigare och blivit arg nämligen. Och det kom tydligen sjukhuspersonalen ihåg).

eller när han skulle beställa tid på en privat läkarmottagning. Han frågade läkaren : "När har du tid?". Läkaren kollade sin kalender och sa en tid, ett par veckor fram i tiden. Varpå Kenneth svarade : "Då kommer jag i eftermiddag klockan 15 (eller vilket klockslag det nu var)". Och det gjorde han.

Eller när en person (somalier) antastade en kvinna på ett matställe i Helsingfors. Kenneth skuffade bort honom. Då hoppade hela gänget (sju stycken) på Kenneth. Dock blev det konockout i första ronden (mycket skräpigt för restaurangägaren att ha sju somalier liggande på golvet, men så kan det gå).

Både som idrottsman och privat så var han mycket bestämd av sig. Jag kunde berätta tiotals liknande historier. Men många är inte så rumsrena att de passar på ett internetforum.

Vilka lysande historier! Vi vill gärna ha mer!

Timme
2007-02-22, 20:42
Galet! Jag äter portioner på mer än så till frukost, varfan kommer din styrka ifrån?! :D :hbang:

Anledningen till att vikten är så låg beror på min ringa längd (korta 168cm är jag). Därför kan jag vara rund som ett bowlingklot och ändå väga hyffsat lite.

Den styrkan jag har kommer nog ifrån all mjölk jag dricker :D

rolf
2007-02-22, 20:44
Anledningen till att vikten är så låg beror på min ringa längd (korta 168cm är jag). Därför kan jag vara rund som ett bowlingklot och ändå väga hyffsat lite.

Den styrkan jag har kommer nog ifrån all mjölk jag dricker :D

Fan också, det är inte lätt att vara lyktstolpe.
Mjölkdrickandet kan jag faktiskt gå med på, mjölk är bra skit! :thumbup:

emme
2007-02-22, 20:44
Mjölk e best=)

Big Lou
2007-02-22, 20:59
Tack så mycket! Vi får se hur mycket över 300 du gör med dräkten ;)

Får ligga i så att du inte hinner före till 300! ;)

Timme
2007-02-22, 21:44
Big Lou: Ligger inte du hyffsat nära 300 redan nu? Men visst, du får inte lata dig bara för det :D

Roffe, du har byggt dig redigt grov redan nu trots att du är lycktstolpe! Längden är absolut inget hinder.

Emme och Roffe: Möjlk är nästan det bästa man kan ha :)

tuben
2007-02-22, 22:12
Stark som en jävla bäver på crack Timme, kul att se att din träning går framåt. Is nice! :naughty:

rolf
2007-02-22, 22:17
Roffe, du har byggt dig redigt grov redan nu trots att du är lycktstolpe! Längden är absolut inget hinder.

Hah, tack. Men, jag tänker då och då på hur jag skulle se ut med samma massa på en kortare kropp. Nåja, färdigklagat för ikväll. Sov nu och fortsätt prestera så jag har något att läsa om! :thumbup:

Big Lou
2007-02-22, 22:25
Big Lou: Ligger inte du hyffsat nära 300 redan nu? Men visst, du får inte lata dig bara för det :D

Har en bit kvar. Drog 285 på serietävlingen för nån vecka sen.
Om dräkten ger mig nåt kg och jag blir lite starkare så kanske det går under året iaf.

Synd att man är bortrest nästa helg, hade varit skoj att se dig live på SM!

Timme
2007-02-22, 22:42
Har en bit kvar. Drog 285 på serietävlingen för nån vecka sen.
Om dräkten ger mig nåt kg och jag blir lite starkare så kanske det går under året iaf.

Synd att man är bortrest nästa helg, hade varit skoj att se dig live på SM!

Ohh då är det inte långt kvar! Jo det var ju synd. Men vi lär ju träffas någon gång framöver!

Hah, tack. Men, jag tänker då och då på hur jag skulle se ut med samma massa på en kortare kropp. Nåja, färdigklagat för ikväll. Sov nu och fortsätt prestera så jag har något att läsa om!

Det är sant, med din massa på en kortare kropp så hade du givetvis varit ännu grövre. Jag jag ska sova men inte än.

Stark som en jävla bäver på crack Timme, kul att se att din träning går framåt. Is nice! :naughty:

haha :D Om jag hade haft plats så hade den nog gått till min signatur :hbang:

Tack så mycket tuben. Jätte roligt att du följer med mig lite och min träning :) Jag ska försöka bli mer bäver på mer ckrack! (fast utan crack haha :D)

tp_88
2007-02-23, 23:06
Löjligt bra mark, Timme! Jag minns att jag sa till Oskar på MSN något i stil med att du säkert kunde dra bortåt 220 på SM efter att du drog 202,5 så lätt på träning för ett tag sedan, jag verkar ju inte varit helt fel ute... :) Blir intressant på SM!

Hur går dräktböjarna förresten?

polaren
2007-02-23, 23:16
Grattis till den införskaffade styrkan Timme :D Nu ska jag också bli en 200+are!

Nitrometan
2007-02-23, 23:27
Du... Du är bara ett par cm kortare än Ed Coan. Det är en bra förutsättning.
:thumbup:

Lycka till på SM.

Nitrometan
2007-02-23, 23:44
Timme! En snygg marklyftare till dig. Han har på sig den lilla toppen bara för din skull.

http://www.elitefts.com/images/PICTURES/Dl-Roundtable/IMG_6783.jpg

stahlberg
2007-02-24, 08:21
tp : Mer om hur det går med dräktböjarna vet vi efter träningen idag. Med tanke på att Timme tagit 4x170 utan problem ska det KUNNA gå ganska bra. I marklyft håller jag med om att 220 är ett möjligt resultat. Nu höjde han sitt personrekord från 202,5 först till 207,5, sedan till 212,5 och därefter till 217,5. När SM kommer så har han mer viktkänsla och självsäkerhet inför de tunga vikterna.

Timme : Pip mig när du vaknat (sätter det som sms också).

Angående historierna så "utelämnar" jag andra människor på internet med dem, om de berättas offentligt i en träningsjournal. Dessutom är flera av historierna "slagsmålshistorier". De är visserligen ibland rätt så roliga att tänka på EFTERÅT. Men när de hänt (de gånger jag själv varit med) eller när jag fått höra dem efteråt (ibland av adepten, ibland av någon annan) har det varit mindre roligt. De få gånger jag tvingats a) vara vittne på rättegång (för Kenneth) eller b) delta i polisförhör och diskussion med misshandlade personer (för Ale) så har jag inte precis njutit av det.

Tyvärr är de flesta av historierna helt sanna och i stort sett utan överdrifter. När det gäller Ale (som är mycket mindre och svagare än Kenneth) - och som har en viss benägenhet att överdriva sitt prat - skulle man lätt tro att de är överdrifter. Men tyvärr är hans slagsmålshistorier mycket oftare underdrifter än överdrifter (för att han vet att jag inte gillar att han slåss). Eftersom jag själv sett honom både knocka och sparka ner mycket större (och äldre) personer med ett enda slag (eller en enda spark) så vet jag att han kan det, och när t.ex hans fästmö - som inte heller tycker om slagsmål - berättar en sådan historia, så vet jag att den aldrig är överdrift.

Vad Kenneth numera gör behöver jag ju inte bekymra sig för. Men vad Ale ställer till med angår mig. Tyvärr är det fota så att det är han som blir angripen och försvarar sig. Och sådant händer alltför ofta för att jag skulle tycka om det.

Timme
2007-02-24, 10:02
Löjligt bra mark, Timme! Jag minns att jag sa till Oskar på MSN något i stil med att du säkert kunde dra bortåt 220 på SM efter att du drog 202,5 så lätt på träning för ett tag sedan, jag verkar ju inte varit helt fel ute... Blir intressant på SM!

Hur går dräktböjarna förresten?

220 vore ju inte så pjåkigt. :cool: Intressant och lite nervöst

Grattis till den införskaffade styrkan Timme. Nu ska jag också bli en 200+are!

Det lär du göra utan större problem med en markdräkt och bälte på det.

Du... Du är bara ett par cm kortare än Ed Coan. Det är en bra förutsättning.
:thumbup:

Lycka till på SM.

haha ja det stämmer faktiskt! :D Förhoppningsvis så orkar jag mig till 170cm men vi får se.

Timme! En snygg marklyftare till dig. Han har på sig den lilla toppen bara för din skull.

[.IMG]http://www.elitefts.com/images/PICTURES/Dl-Roundtable/IMG_6783.jpg[/IMG]

haha! Tack så mycket för bilden! Den var väldigt uppmuntrande. Roligt att han valde att ta på toppen för min skull *cupid*

Timme
2007-02-24, 10:07
Jag tränade bänk igår.

2x90

alla stopp
1x92.5
1x97.5

klossbänk
2x112.5
2x120

Inte särsklit nöjd med bänken eftersom jag inte har gått framåt öht sedan november. Alla teknikändringar och teknik problem har nog satt lite käppar i hjulen. Träningen gick jätte bra i bänken och jag var supernöjd. Sedan skulle toppningen börja och allt gick åt skogen. Det var den första toppningsdagen det stod 3x1x100 med stopp som slog slint. Veckan innan hade jag gjort 97.5 med stopp lätt efter att ha gjort reps på 92.5 och 95.

Aja, detta bänkproblem får vi ta tag i ordentligt efter SM. Nu vet båre Ståhlis och jag lite mer mig och hur kroppen reagerar/fungerar.

Pinglan
2007-02-24, 10:08
Oj Timme, jag har missat att du gjort PB i marken! Stort grattis! Bra gjort!!!! (och vilken söt min du gjorde på slutet där :D :D )

Oskis
2007-02-24, 11:01
Marklyften börjar verkligen komma nu och du är inte ensam om att inte gått framåt i bänken sedan november :D

stahlberg
2007-02-24, 11:55
Vi kan inte vara nöjda med bänkpressen. Faktum är att du gick framåt bra, och att du måste ha mera styrka än du hade i november. Men när toppningsperioden kom har vi misslyckats totalt. En orsak är förstås att mycket koncentartion har gått åt till att förbättra också böj- och markresultaten. Men ÄNDÅ borde du ha ökat i bänkpress. En normal ökningstakt borde för tillfället vara 15-20 kg/år.

Det måste ha med teknik att göra. De lyft som har lyckats tekniskt har varit mycket lätta. Du kommer iaf att förbättra ditt personrekord (det som räknas, på tävling) med 5-10 kg. Det får vi nöja oss med just nu.

Sedan får vi sätta igång att fundera på allvar på hur bänken ska få ett skutt framåt.

Timme
2007-02-24, 12:18
Vi kan inte vara nöjda med bänkpressen. Faktum är att du gick framåt bra, och att du måste ha mera styrka än du hade i november. Men när toppningsperioden kom har vi misslyckats totalt. En orsak är förstås att mycket koncentartion har gått åt till att förbättra också böj- och markresultaten. Men ÄNDÅ borde du ha ökat i bänkpress. En normal ökningstakt borde för tillfället vara 15-20 kg/år.

Det måste ha med teknik att göra. De lyft som har lyckats tekniskt har varit mycket lätta. Du kommer iaf att förbättra ditt personrekord (det som räknas, på tävling) med 5-10 kg. Det får vi nöja oss med just nu.

Sedan får vi sätta igång att fundera på allvar på hur bänken ska få ett skutt framåt.

Precis, jag håller med till fullo. Jo, det har varit allvarliga teknikproblem. Jag har ännu inte blivit säker i utförandet och jag känner mig lite vilsen på hur jag ska göra. Bänken går ju så förfärligt naturligt för många! David tex, han bänkar ju snart 100 med!

Jag behöver en redig Aahaa upplevelse i bänken snart så att jag får saker och ting automatiserade. Efter bänk sm så ska bänken fixas! Vi säger väl, den tiden, den glädjen!

Timme
2007-02-24, 12:21
Marklyften börjar verkligen komma nu och du är inte ensam om att inte gått framåt i bänken sedan november :D

Jo marken har gått hyffsat bra faktiskt. Bänken är det ju värre med och det tycks det ju vara för dig med. Ritkgit surt det där. Men du oskar, problem är till för att lösas!

Oj Timme, jag har missat att du gjort PB i marken! Stort grattis! Bra gjort!!!! (och vilken söt min du gjorde på slutet där :D :D )

Tack så mycket! Minen på slutet kan mycket väl vara den fulaste jag någonsin lyckats med :D

Timme
2007-02-24, 12:30
Alting gick ju så perfekt här :(

97.5
xCw8CJpqH4I

Grejen är den att jag inte tänkte över huvud taget på någon teknik den gången. Jag bara pressade och var riktigt laddad. Somsagt, jag tänkte noll på tekniken, bara pressa.

Timme
2007-02-27, 21:40
Vi kommer inte att ge oss på 200kg till SM. Det är en sak som är klar. Det blir alltså mindre vikt än 200.

Oskis
2007-02-27, 22:00
Lycka till på söndag kommer och kollar :thumbup:

Johan_P
2007-02-27, 22:22
Grattis till PB :thumbup: Jag slog PB idag jag med :)

bubbe
2007-02-27, 22:44
Stort lycka till och spark i arslet Timme!

Tyvärr kan jag inte komma och heja på, men jag ska tänka på dig *cupid*

Timme
2007-02-27, 23:26
Vi kommer inte att ge oss på 200kg till SM. Det är en sak som är klar. Det blir alltså mindre vikt än 200.

Oj färlåt hehe :D Stahlberg påpekade just att detta inlägg var tagit ifrån luften och det var det ju just :)

Det är alltså böj jag menar. Vi försöker oss inte på 200kg i böj på SM.

Timme
2007-02-27, 23:27
Lycka till på söndag kommer och kollar :thumbup:

Gör du? Vad roligt! Kul att du kommer ända från Göteborg :) Då ses vi ju!

Timme
2007-02-27, 23:28
Stort lycka till och spark i arslet Timme!

Tyvärr kan jag inte komma och heja på, men jag ska tänka på dig *cupid*

Det var skönt att höra att du kommer att tänka på mig :) Det känns tryckt!

Ja, en spark i arslet behövde jag!

Timme
2007-02-27, 23:28
Grattis till PB :thumbup: Jag slog PB idag jag med :)

hur mycket drog du mannen?

BigForre
2007-03-04, 12:44
Nu ska jag sätta mig ner och plugga FEM och hålla ett öga på SM i styrkelyft. Kör hårt nu Timme!!!

tp_88
2007-03-04, 18:32
Timme gjorde idag en mkt bra tävling och tog SM-medalj på sin första SL-tävling. Han lyfte till sig bronset med 497,5kg, med en del kvar i kroppen! :thumbup:

tp_88
2007-03-04, 18:33
Inga bra bilder, blixten från kompaktkameror gör sig inte så bra på ~10m avstånd... *whistle*

Nitrometan
2007-03-04, 18:36
Grattis Timme!!!!

Riktigt bra!

tp: skit i blixten nästa gång... *whistle*

emmzan
2007-03-04, 18:36
Bra jobbat! :hbang:

tp_88
2007-03-04, 18:40
tp: skit i blixten nästa gång... *whistle*
Kameran ville ha slutningstid på 1/3-1/4s utan blixt, hade bara blivit suddigt med tanke på min inte alltför stabila kamerahand. :(

emmzan
2007-03-04, 18:42
Kameran ville ha slutningstid på 1/3-1/4s utan blixt, hade bara blivit suddigt med tanke på min inte alltför stabila kamerahand. :(

Statiiiiiiiv :) och jäkligt högt ISO

BigForre
2007-03-04, 18:50
Grymt Timme! Såg böjen och bengt prästen, sedan var jag tvungen att åka iväg (måste ju träna själv också :) ). Måtte ha gått vägen i marken också, grattis en en gång!

Edit: Blev nervös här hemma i soffan när jag såg din första böj, kände med dig då.

Zqvirk
2007-03-04, 19:11
Tjenare Timme.
Har spanat runt här i dem flesta SL-journaler ett bra tag nu, tänkte att det nog är dags att skriva något i dem också.
Var nere och kollade in tävlingen i Lördags och såg då Juniorerna. Hade ju helst velat se Ungdomarna... Men jag tror allt att jag såg dig, Damir och Nisse där nere i Lördags. ;)

Tyvärr fick jag också reda på att det sändes på nätet allt för sent, så jag hann inte se er då heller.

Grattis till Bronset!

Pinglan
2007-03-04, 19:21
Stort grattis Timme! Jäklar vad bra!!!!

Timme
2007-03-04, 21:53
Stort grattis Timme! Jäklar vad bra!!!!

Tusen tack Ingela! Hade jag lyckats med första böjen så hade det förmodligen blivit lite över 500 men 497.5 var ganska okej ändå på sin första SL tävling. Jag var mycket nöjd med mitt brons.

Tjenare Timme.
Har spanat runt här i dem flesta SL-journaler ett bra tag nu, tänkte att det nog är dags att skriva något i dem också.
Var nere och kollade in tävlingen i Lördags och såg då Juniorerna. Hade ju helst velat se Ungdomarna... Men jag tror allt att jag såg dig, Damir och Nisse där nere i Lördags. ;)

Tyvärr fick jag också reda på att det sändes på nätet allt för sent, så jag hann inte se er då heller.

Grattis till Bronset!

Jasså du var där? Kul! Jo Damir, nisse och jag var där i lördags :)

Grymt Timme! Såg böjen och bengt prästen, sedan var jag tvungen att åka iväg (måste ju träna själv också :) ). Måtte ha gått vägen i marken också, grattis en en gång!

Edit: Blev nervös här hemma i soffan när jag såg din första böj, kände med dig då.

Jo den första böjen var ingen höjdare. Jag har haft problem med djupet innan på träning så jag försökte verkligen gå djupt. Jag gick istället för djupt men jag tror att jag kanske hade lyckats att kriga upp vikten men passaren tog tag i mig och hjälpte mig upp.

Stahlberg hade helst satt någon annan att linda mig då det är så förfärligt jobbigt. Johannes Dahl erbjöd sig då att linda mig vilket jag var väldigt tacksam över. Han lindade väldigt hårt och jag inser nu att jag måste ha mycket hårt lindade knän.

170 var på gränsen till för grund men blev godkänd med 2-1 och det var mycket lätt. 185 kom också mycket lätt och den var djupare. Godkänd med 3-0. Det kändes som om 195kg skulle gått upp idag. Men jag var nöjd med 185 ändå.

Bra jobbat! :hbang:

Tack så mycket emmzan!

Grattis Timme!!!!

Riktigt bra!

Tack så mycket Nitro :)

budadi
2007-03-04, 21:54
Måste säga att det var en jävla bra första tävling timme :D Och god damn vad djup du var på första böjen :) Att se dina mark var också en upplevelse *cupid*

Miiix
2007-03-04, 21:56
Vad blev resultat i bänk och mark då? :)

Timme
2007-03-04, 22:05
Nu vill jag också Tacka för den enorma hjälp jag fick av Tommy Nyberg. Tommy, du gjorde ett enormt bra jobb! Tusen tack för att du ställde upp.http://img99.exs.cx/img99/8577/yupi3ti.gif

Bänken gick faktiskt överraskande bra idag! Jag tog först 90 vilket var lätt (3-0) Sedan 95, också lätt (3-0) och sedan tog jag 100 :) vilket jag också tyckte var lätt (3-0) Det är den där rackans tekniken. Om jag får den att lyckas (som idag) så är allt jätte lätt men många gånger så misslyckas den och jag vet knappt vad det är som misslyckas. Nu ska vi iaf ta tag i bänken på allvar och få upp styrkan i den och göra pressarna med stopp bättre. Starten ska tränas ordentligt nu.

Marken gick okej. Jag tog 200 i ingångsvikt. Sedan drog jag iväg 212.5 vilket kom bra förutom att greppet redan är påväg att tappa på dessa vikter. Stången hängde i fingrarna :( Sedan skulle jag försöka på 220 men det gick inte. Förtst och främst gjorde jag en tabbe och greppa med högerhande för långt åt vänster på stången. Sedan fick jag upp den några centimeter från marken men där var greppet och jag slut. Jag släppte ned stången. Jag har iaf gjort 217.5 godkänt på träning, synd att inte 220 kom idag.

Nu blir det vilovecka och sedan blir det massor med greppträning för att förbättra marken! Massor med bänk och böjträning utlovad givtetvis :D

Tommy, än en gång, TACK!

Timme
2007-03-04, 22:11
Måste säga att det var en jävla bra första tävling timme Och god damn vad djup du var på första böjen :) Att se dina mark var också en upplevelse *cupid*

Jag trodde att jag skulle ha fetproblem i böj med djupet så jag ville vara på den säkra sidan Men sedan gick det ju som det gick på första böjen. :D De andra var bättre.

Kul att du gillade mina mark :) Synd att jag inte kunde bjussa på 220 men jag var rätt slut. Vi fick nöja oss med 212.5 Mark är sjukt kul iaf *cupid*

Timme
2007-03-04, 22:13
Vad blev resultat i bänk och mark då? :)

Bänk: 90 - 95 - 100

Mark: 200 - 212.5

Fartman
2007-03-04, 22:27
Grattis till bronset! :thumbup:

tp_88
2007-03-04, 22:42
Det kändes mest som jag irrade runt och inte riktigt visste vad jag skulle göra, hoppas man bidrog med nåt iaf.

Du var som sagt skitbra idag, Timme! En kanondebut! Till nästa tävling kommer det garanterat bli pers i alla delgrenar dessutom! :thumbup:

Timme
2007-03-04, 22:45
Det kändes mest som jag irrade runt och inte riktigt visste vad jag skulle göra, hoppas man bidrog med nåt iaf.

Du var som sagt skitbra idag, Timme! En kanondebut! Till nästa tävling kommer det garanterat bli pers i alla delgrenar dessutom! :thumbup:

Du gjorde precis det du skulle göre och det var mycket bra :) Ja pers satsar jag på :D

Timme
2007-03-04, 22:46
Grattis till bronset! :thumbup:

Tack så mycket!

gondie
2007-03-04, 22:47
Grattis till en bra genomförd tävling och specielt till pall-platsen! :thumbup:
det motiverar va? :)

Taurus
2007-03-04, 23:03
Såg att det snackats skit om mig i din gamla träningsjournal :D.

Jäklarns vad du var stark. Fyra dagar yngre än mig också :)
På nåt jäkla vis ska jag börja träna igen.

stahlberg
2007-03-04, 23:11
Målet var medalj och 500 kg (vilket enligt mina uträkningar skulle räckt till medalj). (Nu bommade ju Niclas, som jag räknat med att skulle gå upp i 90 och att det skulle behövas 500 för att slå) ut sig. Men målen nåddes (fastän vi prutade 2,5 kg, vilket är godkänt).

Första böjen gick på orutin. Men sedan gick böjen bra, det blev några kg på spar pga att det blev omförsök på 170. Bänken lyckades nu tekniskt och 100 var lätt (men bättre gå på säkert, medaljen var tryggad och chansen till silver, som ännu fanns i det läget, minimal). Marklyften på 200 och 212,5 var helt okej. Sedan satte vi 220 för nytt rekord (på träning hade Timme dragit 217,5), istället för att sikta på bara 500 jämnt. Där blev det lite bråttom i starten.

Bra tävling.

Tommy skötte sig precis som han skulle!! Tack!

Timme
2007-03-04, 23:39
Grattis till en bra genomförd tävling och specielt till pall-platsen!
det motiverar va?

Det motiverar så ini tusan! :D Nu blir det träna av :)

Såg att det snackats skit om mig i din gamla träningsjournal :D.

Jäklarns vad du var stark. Fyra dagar yngre än mig också :)
På nåt jäkla vis ska jag börja träna igen.

Snackades det skit om dig i min gamla journal? Wtf? Kan du länka till sidan det inträffades?

Vad roligt att du tycker att jag är stark :) Starkare vill jag och ska jag bli! Jaha, så du fyller år 21 mars, Kul! Vi blir 18 nästan samtidigt.

Taurus
2007-03-05, 00:03
Det motiverar så ini tusan! :D Nu blir det träna av :)

Snackades det skit om dig i min gamla journal? Wtf? Kan du länka till sidan det inträffades?

Vad roligt att du tycker att jag är stark :) Starkare vill jag och ska jag bli! Jaha, så du fyller år 21 mars, Kul! Vi blir 18 nästan samtidigt.

Jamen.. var nå folk som sörjde över att jag + diverse andra "godingar" slutat träna. Visste väl att man skulle sakna mig *whistle*.

Ja, 21a är ju en onsdag så det är inte helt omöjligt att det blir krogen redan då.. om jag får med nå annat folk dvs.

Ser att du bänkar runt 100kg. Det låter som något jag skulle klarat av om jag bara fortsatte träna.. men däremot marklyft på uppemot 220kg, verkar ju helt absurt tungt. Tror inte att jag skulle nått upp till den vikten alls efter 2 år.. och rygg + axlar är ju ändå min "starka" sida. Hur länge har du tränat, ungefär vad låg du på för max för 2 år sedan? *flex*

rolf
2007-03-05, 00:24
Oj, hjälp, här har jag missat mycket ser jag. Grattis som fan i efterskott!! Löjligt bra vikter dessutom! :hbang: :hbang: :hbang:

Timme
2007-03-05, 11:44
Jamen.. var nå folk som sörjde över att jag + diverse andra "godingar" slutat träna. Visste väl att man skulle sakna mig *whistle*.

Ja, 21a är ju en onsdag så det är inte helt omöjligt att det blir krogen redan då.. om jag får med nå annat folk dvs.

Ser att du bänkar runt 100kg. Det låter som något jag skulle klarat av om jag bara fortsatte träna.. men däremot marklyft på uppemot 220kg, verkar ju helt absurt tungt. Tror inte att jag skulle nått upp till den vikten alls efter 2 år.. och rygg + axlar är ju ändå min "starka" sida. Hur länge har du tränat, ungefär vad låg du på för max för 2 år sedan? *flex*

Ja nu minns jag. Vi var ledsna över att just "godingarna" slutat med träningen. Jag har ju gjort 217.5 i mark och det hade jag inte trott om mig själv för 1år sedan :)

När jag fyllde 15år så hade jag precis kommit in i gymvärlden och erkännt styrketräningen som den roligaste fritidssysselsättningen. Jag har alltså tränat i ganska exakt 3år. Då var det hobby muskelbyggning det handalde om. Jag kunde ingenting men tack vare mitt intresse så sökte jag info på internet och sedan registrerade jag mig på kolo och lärde mig mängder.

Det var inte förens i september 2006 som jag började träna riktig SL träning. Innan hade det varit mer åt hobby/motionärshållet.

Så för 2år sedan var jag allt annat än stark :D Jag bänkade väl 60-70 när jag var 16 år :hbang: Marklyft hade jag aldrig provat för 2år sedan men då jag var 16år och 9 månader så drog jag en 4a på 120kg! Riktigt fett ju haha. Jag maxade cirka 90 i böj ungefär. Feta vikter jag bollade med då hehe.

Timme
2007-03-05, 11:46
Oj, hjälp, här har jag missat mycket ser jag. Grattis som fan i efterskott!! Löjligt bra vikter dessutom! :hbang: :hbang: :hbang:

Tack så mycket *cupid*

Zqvirk
2007-03-05, 11:49
Jasså du var där? Kul! Jo Damir, nisse och jag var där i lördags :)

Jajamen, jag var där. Det var riktigt kul. Man blir taggad till tusen alltså.
Ja, jag tyckte att jag kände igen er från era lyftarfilmer. Du var dock kortare än jag hade tänkt mig :D.

Börje H
2007-03-05, 11:54
Gratulerar Timme! Ett fint resultat och jag är säker på att du kommer att utvecklas ännu mer under året framöver. Förmodligen kommer du att bli en riktigt härlig "finsk" marklyftare :hbang:

Timme
2007-03-05, 12:03
Någon som verkligen imponerade var min bror David Strågefors! Han vann SM Guld i klass 52 och fick med sig tre Svenska rekord som var i böj mark och total.

Han böjde 125kg
Bänkade 67.5 (han fick upp 72.5 men fick det underkänt på snedpress)
Markade 145.5
Totalt 337.5

Han vann med 17.5kg :)

Timme
2007-03-05, 12:10
Gratulerar Timme! Ett fint resultat och jag är säker på att du kommer att utvecklas ännu mer under året framöver. Förmodligen kommer du att bli en riktigt härlig "finsk" marklyftare :hbang:

Tack så mycket börje! Jo nu har vi mycket härlig träning framför oss :) Om jag ska bli en finsk marklyftare så är väl sumo ett måste? :D

Timme
2007-03-05, 12:12
Jajamen, jag var där. Det var riktigt kul. Man blir taggad till tusen alltså.
Ja, jag tyckte att jag kände igen er från era lyftarfilmer. Du var dock kortare än jag hade tänkt mig :D.

Men jag har ju tjatat om här i journalen att jag är en liten kortis :D 168cm är jag :) Jag hoppas att jag ska orka mig över 170cm i alla fall. Men vi får väl se.

Sällen
2007-03-05, 12:18
såg SM tävlingen på webbTV och måste bara säga grattis, det va riktigt fina lyft :)

Timme
2007-03-05, 12:32
såg SM tävlingen på webbTV och måste bara säga grattis, det va riktigt fina lyft :)

Tack sällen :) Jag undrar hur 220kg bommen såg ut. den kan inte varit vacker :D Jag greppade stången helt fel också med högerhanden för långt åt höger på stången. Som stahlberg sade så måste jag klara av att hålla mig relatvit lugn samtidigt laddad så att jag hinner greppa stången ordentligt och inte strässa iväg lyftet. Då blir det inte bra.

Nitrometan
2007-03-05, 13:03
Finnar drar mycket i mark även smalt.

Nu är du elak mot din bror, han böjde 125,5 kg. Varför ska du blåsa honom på ett halvkilo?

Det var många som var jätteduktiga på SM, både tekniskt bra och starka. Kul med webbsändning.

KRILLE!
2007-03-05, 13:17
Snygga böjjar och grattis till bronset! :hbang:

petersson
2007-03-05, 13:18
Bra jobbat Timme! Såg litegrann på webbsändningen, du fick bra träff i nån av böjarna! Synd att vi inte sågs på lördan men vi hade lång väg hem att köra :/

chrille87
2007-03-05, 14:33
Grattis!!

Timme
2007-03-05, 16:03
Finnar drar mycket i mark även smalt.

Nu är du elak mot din bror, han böjde 125,5 kg. Varför ska du blåsa honom på ett halvkilo?

Det var många som var jätteduktiga på SM, både tekniskt bra och starka. Kul med webbsändning.

Aj sjutton! Det var så det var ja. 125.5 var ju för att säkra ledningen efter böjarna.

Angående finnar och smalmark så vet jag tyvärr inte så mycket. Dessa är de stora Marklyftare från finnland jag känner till: Jukka-Pekka Luiro, Ismo Lappi och Jarmo Virtanen. Alla dessa tre drog Sumo. Sedan vet jag tyvärr inte någon grym marklyftare från finnland och inte någon som drar smalmark. Ano turtianen tycker jag inte räknas då hans 400 var i wpc.

Somsagt, jag har för lite kunskap om finlands SL-historia. Du kanske känner till några finska duktiga smalmarkare?

Jo det var riktigt coolt att det sändes live! Mer sådant!

Taurus
2007-03-05, 16:19
Ja nu minns jag. Vi var ledsna över att just "godingarna" slutat med träningen. Jag har ju gjort 217.5 i mark och det hade jag inte trott om mig själv för 1år sedan :)

När jag fyllde 15år så hade jag precis kommit in i gymvärlden och erkännt styrketräningen som den roligaste fritidssysselsättningen. Jag har alltså tränat i ganska exakt 3år. Då var det hobby muskelbyggning det handalde om. Jag kunde ingenting men tack vare mitt intresse så sökte jag info på internet och sedan registrerade jag mig på kolo och lärde mig mängder.

Det var inte förens i september 2006 som jag började träna riktig SL träning. Innan hade det varit mer åt hobby/motionärshållet.

Så för 2år sedan var jag allt annat än stark :D Jag bänkade väl 60-70 när jag var 16 år :hbang: Marklyft hade jag aldrig provat för 2år sedan men då jag var 16år och 9 månader så drog jag en 4a på 120kg! Riktigt fett ju haha. Jag maxade cirka 90 i böj ungefär. Feta vikter jag bollade med då hehe.
Så, om jag drar lite egna slutsatser, hade jag nästan varit på din nivå? HELVETE, VARFÖR SLUTADE JAG TRÄÄÄÄNA??!!!!?!?! :cryout:

stahlberg
2007-03-05, 16:42
Glöm inte följande finska (sumo)marklyftare : Raimo Välineva, Veli Kumpuniemi, Aaarre Käpylä.

Detta var Timmes SL-debut. Jag tror nog resultaten kommer att stiga härefter. 185 i böj var inte max. Men efter att han bommat 170 i första (och klarat det i omförsöket) måste jag välja en vikt i tredjelyftet som var 1) tillräckligt tung för att ge chans på 500 kg och 2) tillräckligt lätt för att inte psyka honom.

Bänkpressen gläder mig nästan mest. Efter att ha haft en hel del bänkstyrka men inte alls fått ut den i stoppsinglarna på träning (max 97,5 kg) kom nu serien 90-95-100 - och alla lyft var LÄTTA. Det är inte långt till t.ex 120 kg.

Marklyftet är inte så mycket att säga till om. 200 och 212,5 var bra lyft och samtidgt rutinprestationer. Det hade varit intressant att se 220 om det verkligen GÄLLT bronset.

David lyfte 125,5 i sista böj för att det var svenskt rekord. Dvs rekordet före tävlingen var 125 kg, satt av Måns Ahlm i Göteborg Cup. Ahlm började på 125 - tangerat svenskt rekord - i sitt första lyft. Detta föreföll fullständigt obegripligt, även om jag redan i utrustningsgranskningen märkt att hans coacher var orutinerade. (Du HADE behövts där Nitrometan!). Att börja en SM-tävling på tangerat person- och nationsrekord är nog ganska farligt. (Georg Boström upplyste mig - på en av våra många rökpauser - om att flera Trossö-lyftare skulle bommat ut sig på lördagen, och nog var det nära för Ahlm också).

I vilket fall som helst så lyftes det i såhär i 52an. Knäböj/omgång 1 : Råberg 105 kg godkänt ; Strågefors 112,5 kg godkänt ; Ahlm 125 kg underkänt. Omgång 2 : Råberg 115 kg godkänt, Strågefors 120 kg godkänt och Ahlm 125 kg underkänt. Då är det klart att jag sätter 125,5 kg till David i sista för det svenska rekordet, och då gick det såhär i omgång 3 : Råberg 115 kg godkänt, Ahlm 125 kg godkänt (äntligen!) och Strågefors 125,5 kg godkänt (svenskt rekord och DELAD ledning med Ahlm).

I sanningens namn hade jag räknat med följande ställning efter böj : Råberg 115, Strågefors 120 och Ahlm 127,5. Råberg "infriade mina förväntningar", David var som vanligt en enormt bra tävlingsmänniska (han har klarat 120 och bommat 122,5 och 125 tidigare, men nu lyfte han 125,5 med 5cm marginal på djupet). Ahlm fick 125, men en bättre coachning hade gjort honom till en betydligt svårare motståndare. Han borde ha börjat med en lätt vikt för självförtroendet och sedan höjt. Nu förstörde knäböjningen hela tävlingen för Ahlm. Det är inte sagt han blivit tredje om han haft annorlunda viktval. Men David Strågfors hade han inte rått på i vilket fall som helst.

Bänken gick enligt ritningarna, även om jag schabblade bort 2,5 kg för David. Jag hade planerat 62,5, 67,5 och 70. Men 67,5 kom så lätt att jag drabbades av storhetsvansinne, och tänkte att vi sätter 72,5 (som han ju lyfte, men snett och därmed underkänt). En annan orsak till att jag chansade lite var att ställningen efter knäböj var 5 kg till Davids fördel mot Råberg jämfört med mina beräkningar (som naturligtvis aldrig behöver hålla, men är bra "underlag" för tävlingen) och 5 kg fördel jämfört med Ahlm.

Sedan ökade vi på Davids inledningsvikt i marklyft från 122,5 till 132,5 kg. Om de andra pojkarna eller deras coacher hade kollat upp Davids resultat i marklyft på serieomgång 1 hade de sett att han drog 137,5 kg där. Men på träning senare hade han dragit 147,5 kg. Så vi satte en lite mindre inledningsvikt för att skoja med motståndarna lite i slutet av tävlingen.

132,5 kg som inledningsvikt tvingade upp de andra så högt att jag gissade att t.om det skulle räcka till seger. Med säkra 140 i andra var segern helt klar. 145,5 bidrog ju bara till att putsa resulatet litet och slå svenskt rekord (det extra halvkilot kom ju för att någon just hade lyft - eller skulle lyfta, jag minns inte vilket - 145,0. Hade lyft måste det varit för Råberg satte ju 147,5 i sista (som jag dock gissade att han aldrig skulle klara, och som inte hade betydelsew för placeringen).

tp_88
2007-03-05, 16:51
Detta föreföll fullständigt obegripligt, även om jag redan i utrustningsgranskningen märkt att hans coacher var orutinerade. (Du HADE behövts där Nitrometan!). Att börja en SM-tävling på tangerat person- och nationsrekord är nog ganska farligt.
De var inte ensama om att coacha, ehm...egendomligt. På rak arm kommer jag att tänka på Krille (J-110) som satte 250 i sista marken, när 252,5 hade räckt för brons. 250 drogs utan större problem.

Andra var Hark (U-110), dels i bänken, ett andra lyft på 132-135 vore rimligare, men främst sista marken. 262,5 räcker för guld, 260 kom ganska segt i landra omgången. Vad tänker man då på när man begär upp 270? Nu klarade han ju det visserligen, men fruktansvärt riskabelt.

Timme
2007-03-05, 17:09
Så, om jag drar lite egna slutsatser, hade jag nästan varit på din nivå? HELVETE, VARFÖR SLUTADE JAG TRÄÄÄÄNA??!!!!?!?! :cryout:

Ja, du hade utan vidare kunnat vara på min nivå. Utan tvekan. Dock så har jag fått mycket värdefull hjälp. Jag hade inte ens varit i närheten om det inte hade varit för Stahlberg. För att man ska kunna utvecklas och öka i styrka så är det nästan ett måste att ha en mentor/tränare som har koll.

Grattis!!

Tack så mycket! var du där?

Bra jobbat Timme! Såg litegrann på webbsändningen, du fick bra träff i nån av böjarna! Synd att vi inte sågs på lördan men vi hade lång väg hem att köra :/

Jo det var synd att vi inte han säga hej. Vi får ta det på någon annan tävling :) Jo, böjen på 185 gick riktigt bra. Lagom djupt och lätt upp. Det kändes bra eftersom jag visste att jag hade en del kvar i kropen.

Timme
2007-03-05, 17:24
Stahlberg: Tack för marklyftar namnen! Raimo Välineva, Veli Kumpuniemi, Aaarre Käpylä. Dessa ska jag kolla upp :)

David är en ruskigt bra tävlingsmänniska och han bjöd på många fina lyft. Mycket imponerad blev jag. Segern var solklar. Fy vad roligt att han lyckades så bra!

För min del så var även jag MYCKET nöjd med bänken. Den kom verkligen som en underbar överraskning. Jag vet inte vad det var som gjorde att lyften blev så lätta och bra? Om det hade med ställningen och stången att göra? Fast åandra sidan hade jag lyft dåligt många gånger i JSK på identiskt ställning med SL stång. Att det var tävlingssammanhang kan det inte bero på eftersom det gick skitdåligt rätt ut sagt på bänk SM. Helgens bänkpress förblir kanske ett mysterium :D

Timme
2007-03-05, 17:44
Hehe jag glömde säga, Nu har dieten börjat :D
Jag vägde ju 85kg FS (för sjutton)! Visserligen var det efter frukost men ändå. Jag ska dieta mig ned till ca 82kg. Det blir alltså lite mini deff här i jorunalen så jag tar efter tommy och redovisar vikten.

fintelligens
2007-03-05, 17:45
Feta vikter timme ;)

Timme
2007-03-05, 17:47
Feta vikter timme ;)

Tack så mycket :) Trist att du lade av, du hade kanske fightats med mig!

130kg finsk sisu
2007-03-05, 17:53
Om du vill fortsätt att utvecklas skall du inte börja med nåt dietande. Eller hur Stålis?

fintelligens
2007-03-05, 18:07
Tack så mycket :) Trist att du lade av, du hade kanske fightats med mig!

aa, hade bara inte diciplinen att fortsätta :P

Timme
2007-03-05, 18:11
Om du vill fortsätt att utvecklas skall du inte börja med nåt dietande. Eller hur Stålis?

Nja, sant men jag behöver nu hållas i 82.5 ett tag framöver. Magnus Ö har ju utvecklats en hel del under den långa tiden som han varit i 100ingen. Jag måste ta det lugnare med maten för jag får inte gå upp i vikt så fort som jag har gjort nu. Det blir väldigt lite kvaletativ masse, mest fett.

Men jo, Ståhlberg är emot dieter. Nu ska jag somsagt bara ned till 82kg och hålla mig där.

Timme
2007-03-05, 18:12
aa, hade bara inte diciplinen att fortsätta :P

okaj :) Men det är ju inte för sent att börja!

fintelligens
2007-03-05, 18:17
okaj :) Men det är ju inte för sent att börja!

nja har nog bytt ut dräkten o bältet mot det här för den kommande framtiden :)http://www.gungfu.com/pics_general/pics_gloves/gloves_open_palm_grappling_gloves_im3000.jpg

Timme
2007-03-05, 18:26
nja har nog bytt ut dräkten o bältet mot det här för den kommande framtiden :)http://www.gungfu.com/pics_general/pics_gloves/gloves_open_palm_grappling_gloves_im3000.jpg

Roligt att du har hittat det du vill satsa på iaf! Så, break a leg! (bokstavligen ;))

fintelligens
2007-03-05, 20:53
Roligt att du har hittat det du vill satsa på iaf! Så, break a leg! (bokstavligen ;))

yessir :D

Nitrometan
2007-03-05, 21:16
Inte för att jag är Stålis, men det är dumt att dieta innan man är senior.

Det kan också vara dumt att svulla jättemycket och bli alltför fet.

Men ett överdrivet dietande skadar en ung lyftare.

stahlberg
2007-03-06, 01:38
Jag håller helt med om dietande. Timme har dock en egenhet som somliga andra också har, och det är att vikten kastar på ett par kg hur som helst. Han är 18 år (snart), under 170 lång och kan lugnt väga under 82,5 kg hela året utan annat dietande än att han skär ner på vissa onödigheter en aning.

Det märkliga är att alla ska deffa nuförtiden. Här på forumet ser man ganska ofta typen 15-åring som är 183 lång och väger 65 kg och som nu har tänkt börja deffa. Hur tänker folk egentligen?

Det tycks vara detsamma med styrkelyftare (eller är det bara så att jag fått just dem?). Timme tror att han ska kunna gå ner i klass 75 kg. Damir tror att han ska kunna tävla i klass 100 kg innan året är slut. Visst kan de göra detta - och samtidigt är deras SL-karriär slut, eller åtminstone så är det slut på utvecklingen för minst ett halvår framåt.

De behöver inte bli feta - det är helt okej att vara "slank" - men INGEN ska banta om man vill hålla sin utvecklingskurva uppåt i längden.

Magnus Ö har utvecklats bra. Troligen har han ridit på goda psykologiska kurvor efter sin VM-seger. Det kommer säkert något kg till ännu, men sedan är det stopp om han inte går till klass 110. Och hade han bantat ner sig en viktklass (till 90 kg) så hade det varit stopp för länge sedan.

Nitrometan
2007-03-06, 08:39
Helt rätt om dieten där. Timme kan säkert stanna i 82,5:an som du säger genom att dra ner på "onödigheter".

Det märkliga är att alla ska deffa nuförtiden. Här på forumet ser man ganska ofta typen 15-åring som är 183 lång och väger 65 kg och som nu har tänkt börja deffa. Hur tänker folk egentligen?
Ja, jag har också märkt det. Inga muskler men fettet ska bort. Är "svältofferlooken" inne?

Vi har några såna lyftare bland våra ungdomar. Endera vill de stanna i "sin" viktklass eller också "är de tjocka" och vill gå ner en klass. *screwy*

Nitrometan
2007-03-06, 08:48
David lyfte 125,5 i sista böj för att det var svenskt rekord. Dvs rekordet före tävlingen var 125 kg, satt av Måns Ahlm i Göteborg Cup. Ahlm började på 125 - tangerat svenskt rekord - i sitt första lyft. Detta föreföll fullständigt obegripligt, även om jag redan i utrustningsgranskningen märkt att hans coacher var orutinerade. (Du HADE behövts där Nitrometan!). Att börja en SM-tävling på tangerat person- och nationsrekord är nog ganska farligt. (Georg Boström upplyste mig - på en av våra många rökpauser - om att flera Trossö-lyftare skulle bommat ut sig på lördagen, och nog var det nära för Ahlm också).

Hmmm, jag tror inte nån bommade ut sig. Men jag kan ha missat det. Däremot så såg jag en hel del klantig coachning av våra lyftare. Nästan så jag skämdes där jag satt framför datorn. Jag ville köra upp och styra upp lite.

När det gällde Måns ingångsvikt så håller jag med om att det var tufft. Jag var inte glad när jag hörde han som skulle coacha honom säga det. Men sen såg jag Måns lyftning på träningen och var egentligen inte orolig. Han gjorde 125 på Gbg cup utan dräkt. Nu körde han med dräkt och hans lyft såg grymt lätta ut. Det enda jag oroade mig för var de mentala bitarna av hans första SM. Men han fixade Göteborg jättebra. Jag trodde att gammel-Johan skulle coacha honom och jag visste att han skulle fixa det. Men sen när jag satt där och tittade så var det inte Johan som coachade. Utan istället en annan som stressade upp Måns... No good. Jag hade velat se honom på tyngre vikter med rätt coachning.

Jag skulle ha varit där! Damn!

Klubbens coachning på lördagen var inte bra. Lite bättre på söndagen.

Nåja, jag får väl lära mig nåt av det här.

Timme
2007-03-06, 09:24
Inte för att jag är Stålis, men det är dumt att dieta innan man är senior.

Det kan också vara dumt att svulla jättemycket och bli alltför fet.

Men ett överdrivet dietande skadar en ung lyftare.

Jag håller helt med dig.

Timme
2007-03-06, 09:29
Det tycks vara detsamma med styrkelyftare (eller är det bara så att jag fått just dem?). Timme tror att han ska kunna gå ner i klass 75 kg. Damir tror att han ska kunna tävla i klass 100 kg innan året är slut. Visst kan de göra detta - och samtidigt är deras SL-karriär slut, eller åtminstone så är det slut på utvecklingen för minst ett halvår framåt.

Det blir ingen kl 75 för mig :) Jag kom sedan på det (efter att du talat lite vett i mig) att det inte var någon höjdare. Jag får bara inte svulla i mig och bli fet. 82.5 ska det vara!

Timme
2007-03-06, 09:32
Sony Memorystick Micro 2GB
Kreatin [Krea FX 2kg]
Nike Pro Vent
Rehband Thermal pants

Inzer Iron Wraps

Nitrometan
2007-03-06, 09:42
Woot?

http://media.urbandictionary.com/image/large/woot-21618.jpg

Timme
2007-03-06, 10:52
Woot?

[.IMG]http://media.urbandictionary.com/image/large/woot-21618.jpg[/IMG]

hahahh :laugh:

Skön bild :D

Nää men det är lite grejer som jag vill ha när jag fyller 18år :)

Nitrometan
2007-03-06, 12:17
Okaj. En önskelista.

Har du varit snäll då?

Timme
2007-03-06, 12:59
Okaj. En önskelista.

Har du varit snäll då?

Jo då det har jag :D Fast Inzer lindorna tror jag att jag köper själv :)

budadi
2007-03-06, 13:13
82.5 ska det vara!

90an *drool* *cupid*

Timme
2007-03-06, 23:36
90an *drool* *cupid*

Du vill bara se mig riktigt tjock :D Jag har inget där att hämta nu. Vi får se längre fram.

stahlberg
2007-03-06, 23:49
Jag har naturligtvis ingen rätt att blanda mig i andras coaching. Jag är verkligt nöjd med Davids (och Timmes, Damirs och Bernhards) lyftning, så det ska väl räcka för mig.

Viktklassen tar vi som den kommer, så naturligt som möjligt. Det är som sagt ingen mening med att banta. Det är inte heller någon mening med att bulka upp sig och bli fet bara för att lyfta mera (om man inte tävlar i supertungvikt).

budadi
2007-03-07, 00:29
Du vill bara se mig riktigt tjock :D Jag har inget där att hämta nu. Vi får se längre fram.

Det är sött att vara tjock ;) Japp gör så :)

eleni
2007-03-07, 05:25
Jävligt sent av mig MEN bättre sent än aldrig...

Grattis till bronset! :hbang:

Nitrometan
2007-03-07, 08:39
Jag har naturligtvis ingen rätt att blanda mig i andras coaching.
Jag tar gärna emot tips och synpunkter.

Jag är verkligt nöjd med Davids (och Timmes, Damirs och Bernhards) lyftning, så det ska väl räcka för mig.
Ja, det ska du vara. De var duktiga. Du coachade dem bra. Jag såg dig i bakgrunden på webbsändningen.

Timme
2007-03-07, 09:56
Jävligt sent av mig MEN bättre sent än aldrig...

Grattis till bronset! :hbang:

Tack så mycket eleni!

Timme
2007-03-07, 19:01
Vikt 85kg

ramagoen
2007-03-07, 20:05
Vikt 85kg

*popcorn* ?

Timme
2007-03-07, 20:17
*popcorn* ?

nja, jag ska väga 82.5 *grr27* Så det ska bli lite mindre *popcorn*

budadi
2007-03-07, 20:44
Vikt 85kg

*cupid*

ramagoen
2007-03-07, 20:48
nja, jag ska väga 82.5 *grr27* Så det ska bli lite mindre *popcorn*

:D ... biffen *flex*

Timme
2007-03-08, 18:52
*cupid*

:D ... biffen *flex*

hahaah :D Nej, tjock! inte biff :(

Timme
2007-03-08, 18:53
Det är sött att vara tjock ;) Japp gör så :)

Det har du i och för sig rätt i *drool*

Jag får fundera på saken :D

budadi
2007-03-08, 20:05
Jag får fundera på saken :D

100an ? *popcorn*

Timme
2007-03-08, 20:16
100an ? *popcorn*

haha :D Jag hade fått rulla in på flaket isåfall :cool:

budadi
2007-03-08, 20:20
haha :D Jag hade fått rulla in på flaket isåfall :cool:

Det är väl det bästa med just SL ?? :naughty:

Timme
2007-03-08, 20:28
Det är väl det bästa med just SL ?? :naughty:

Jo det är väl det *popcorn*

Timme
2007-03-09, 17:25
En sak ska ni ha klart för er. En vacker dag så bänkar jag 200kg utan tröja.

tp_88
2007-03-09, 18:12
Absolut, men det är inte det bästa med den dagen. Det bästa är att du då också drar 400 i mark! :hbang:

Timme
2007-03-09, 18:47
Absolut, men det är inte det bästa med den dagen. Det bästa är att du då också drar 400 i mark! :hbang:

Det är det sannerligen! No boundaries!

pojken
2007-03-09, 19:03
Tjenare Timme! Skulle bara påpeka att din visningsbild är duktigt ful, och den framhäver verkligen dit normala utseende.:Virro

BigForre
2007-03-09, 20:46
Tjenare Timme! Skulle bara påpeka att din visningsbild är duktigt ful, och den framhäver verkligen dit normala utseende.:Virro

Tycker den var duktigt cool!!!

Måste bara en en gång...fast jag kanske inte har sagt det tidigare, men då gör jag det nu...framföra att jag tycker att du har en sådan fruktansvärt skön inställning till ditt lyftande. När du skriver att du ska bänka 200 kg utan tröja en dag så tvivlar jag inte en sekund på det. Mot 200 i bänk!!!

Timme
2007-03-10, 09:52
Tycker den var duktigt cool!!!

Måste bara en en gång...fast jag kanske inte har sagt det tidigare, men då gör jag det nu...framföra att jag tycker att du har en sådan fruktansvärt skön inställning till ditt lyftande. När du skriver att du ska bänka 200 kg utan tröja en dag så tvivlar jag inte en sekund på det. Mot 200 i bänk!!!

Tack så mycket Forre! Både för ditt stöd i Kampen mot min lillebror David (pojken) och för att du tycker min inställning är skön. Det är väldigt viktigt att att man har drömmar och mål annars kommar man inte någonstans. Och ja, 200 ska jag bänka. :cool:

Timme
2007-03-10, 09:55

Du david, jag tar fotfarande mer än dig i bänkpress så du ska inte vara så kaxig!
Angående utseendet så kan jag bara säga att DU HAR FEL! Jag är riktigt snygg, du är bara avundsjuk *drool*

edit: Du är FET!

ramagoen
2007-03-10, 10:18
ja, nog e du het på din avatar timme. <3

Nitrometan
2007-03-10, 10:38
Mmmmm. Timme!

Jag tror att det är den minen du använder både för att skrämma din bror och ragga brudar... :D

Timme
2007-03-10, 11:00
Mmmmm. Timme!

Jag tror att det är den minen du använder både för att skrämma din bror och ragga brudar... :D

Du kunde inte ha mer rätt! :D

ja, nog e du het på din avatar timme. <3

Tack så mycket *cupid*

Brooklyn
2007-03-10, 11:07
minen turns me on!!!!! *drool*

Timme
2007-03-10, 11:24
minen turns me on!!!!! *drool*

Yea!

You and me, your room? Yes, No?

budadi
2007-03-10, 14:05
Och ja, 200 ska jag bänka. :cool:

Bara du äter då och går upp i 110an fort *cupid*

Timme
2007-03-10, 14:10
Bara du äter då och går upp i 110an fort *cupid*

Enbart fett lyfter inga vikter :) En hel del muskler behövs också!

Timme
2007-03-10, 14:19

Å andra sidan så bänkar Jäder 220+ utan tröja i 90an! *flex*

budadi
2007-03-10, 14:50

Men ju mer du äter desto mer muskler bygger du ju. Så om du går upp i vikt massor så minskar ju tiden tills du tar 200kg i bänk. *drool*

Timme
2007-03-10, 14:58
Men ju mer du äter desto mer muskler bygger du ju. Så om du går upp i vikt massor så minskar ju tiden tills du tar 200kg i bänk. *drool*

hahahaha :D Du vill verkligen se mig ruskigt fet! Jag vill gärna kunna fortsätta marka också :cool:

budadi
2007-03-10, 15:07
hahahaha :D Du vill verkligen se mig ruskigt fet! Jag vill gärna kunna fortsätta marka också :cool:

Ja klart jag vill *drool* Äh du kan ju deffa efter du tagit 200kg i bänk och blir grym i mark ;)

Sällen
2007-03-10, 15:16
Ja klart jag vill *drool* Äh du kan ju deffa efter du tagit 200kg i bänk och blir grym i mark ;)

+1 *popcorn*

Timme
2007-03-10, 15:48

Muuuuu *drool*

Nevermore
2007-03-13, 22:29

Så jävla skön kommentar, Timme. hehe
kör hårt med träningen!

Timme
2007-03-13, 23:07
Så jävla skön kommentar, Timme. hehe
kör hårt med träningen!

Ah man tackar. Kul att du gillade den :D

Ja för sjutton det ska jag göra!

Nu kommer updateringen på mitt första pass sedan SM.

Vad vore mer lämpligt än ett bänkpass som första? Det blev lätt bänk idag (som så småning om ska bli tung). Nu ska mina små bröstmusklera blir starkare så att jag inte har så mycket problem med starten längre.

Facepulls med supinerat grepp (man gör en dubbel biceps i slutet av rörelsen) 3x5x? (kommer inte ihåg vikten) - Denna övning har blivit mina axlars räddare. Den är så otroligt bra och skonsam för axlrna och man ska köra tungt i den! Rotatorcuffarna får sig en rejäl omgång av övningen sammtidigt som yttre axelmuskler och övre rygg muskler får jobba hårt. Jag och facepulls http://forums.govteen.com/images/smilies/hug2.gif
FU Bänkpress 1x5x60kg; 2x5x65kg
Negativ Bänk 3x3x110 - Långsam och bra sänkning men de sista 5cm så går det inte att hålla emot lika långsamt som innan men det är väl ganska logiskt. Jag mosar inte sönder bröstet iaf. Nästa gång på de negativa så ska jag tänka mer på att hålla axlarna stilla och fasta samtidigt som jag försöker "dra isär" stången mer under sänkningen. Skön övning var det i alla fall!
Incline bänk 2x5x60 - Mycket skön övning! Jag kommer köra på samma vikt här som i FU bänken nästkommande pass.
Floorpress 2x5x60 - Också väldigt skön övning och jag kommer köra på samma vikter även i den.
Pushpress 2x5x60 Mumma vilken skön helkroppövning detta är som sammtidigt mosar axlarna! Jag utför övningen så att jag sänker stången långsamt efter att jag har pushat upp den så att det bli som en negativ. Övningen är en grymt bra magövning och bålstabiliserare också.

Jag var mör i bröst och triceps när jag gick hem. Härligt!

BigForre
2007-03-13, 23:14
Skönt att se att du är igång med träningen igen, får se hur långt det bär av till nästa tävling. Såg att du ställer dig positiv till facepulls. Har som sagt kört "dessa tre" och de två "rehabövningarna" prone cobra och horse stance i ett par månader nu. Mina axlar har bytt plats, de bor numera ett antal centimeter längre bak. Känns det helt lugnt för dig i alla pressar nu?

Timme
2007-03-13, 23:31
Skönt att se att du är igång med träningen igen, får se hur långt det bär av till nästa tävling. Såg att du ställer dig positiv till facepulls. Har som sagt kört "dessa tre" och de två "rehabövningarna" prone cobra och horse stance i ett par månader nu. Mina axlar har bytt plats, de bor numera ett antal centimeter längre bak. Känns det helt lugnt för dig i alla pressar nu?

Först och främst. Fy vad skönt att höra att dina axlar nu brutit upp och flyttat iväg från de hemska kvarteren kring pectoralis till det betydligt bättre områden kring nedre trapsen och romberna.

Ja, jag är så glad :D Nu kännes det mjukt och bra i alla pressar. Det är så det ska vara! Fler borde träna facepulls :)

stahlberg
2007-03-14, 01:18
Såja. Nu är du igång igen. I höst kommer resultaten.

Nitrometan
2007-03-14, 08:53
Facepulls ftw!!!

http://tucsonrollerderby.com/images/store/FTW.black.jpg

Pushpress är en rolig övning också.

Antar att du ska köra en uppbyggnads-/grundträningsperiod nu.

bertbert
2007-03-14, 09:00
Men pojkar! Tryndrag heter det JU!

Bra pass Timme! Jag tror säkert du tar 200 RAW i bänken en vacker dag! Eller en regnig.

:hbang:

Timme
2007-03-14, 11:00
Såja. Nu är du igång igen. I höst kommer resultaten.

Mmmmmm I höst *drool*

Facepulls ftw!!!

http://tucsonrollerderby.com/images/store/FTW.black.jpg

Pushpress är en rolig övning också.

Antar att du ska köra en uppbyggnads-/grundträningsperiod nu.

Ah Facepulls är bland det finaste jag gort! Men jag nog använda den mer Svenska beämningen hädanefter. Tryndrag! Viktigt är de dock att man använder tt supinerat grepp tycker jag. Axlarna och handlederna tycker mer om övningen då.

Pushpress är enortm kul!

Ja du har förstått det helt rätt. Uppbyggnads och grundstyrka är det som gäller. Därav härliga 5or (som är som maraton träning jämfört med innan)

Men pojkar! Tryndrag heter det JU!

Bra pass Timme! Jag tror säkert du tar 200 RAW i bänken en vacker dag! Eller en regnig.

:hbang:

Ja! Nu blir det Tryndrag! Tack så mycket :)

Japps, 200 kommer en vakcer eller en regning fast dagen när jag tar 200 så kommer jag tyckta att allt är vackert *cupid*

Timme
2007-03-14, 11:01
Jag sitter här med en träningsvärk i brösten som är fiiiiin :) Det var ett tag sedan man kände att man överhuvud taget hade et par pecs.

Timme
2007-03-14, 22:46
Det som inte får hända hände idag. Jag lade ned min shaker i min väska tillsammans med min mobil. Ja ni förstår redan vad som hände. Tydligen så hade jag inte stängt locket helt och ut rinner Esa pro och maltodextrin i en salig blandning. Mobilen badar i vätska. Fy tusan vad förbannad jag blev. Det var nära att jag fick ett roidrage mitt i köket och skadeade nästan familj och vänner.

En varningslampa började blinka på mobilen och jag tog fort ut batteriet och simkortet. Jag försökte senare att sätta på den och den gick igång en stund och lade sedan av. Jag ska låta den vila uver natten och hoppas att den kan börja fungera.

Det blev iaf ett markpass.

Mark från 3cm: 2x5x130(utan bälte) - no probs
Sumomark: 2x3x120 - Gick inget vidare. Det känns som om sumo inte är min grej. Det har nog framförallt med mina överrörliga knän att göra. Det känns som om de ska gå av och det blir ostabilt. Men jag borde inte ge upp så fort med sumo. Det blir till att prova igen sedan.
Fatbar lockouts: 2x5x70
Kronlyft (21cm höjd. 1.5cm lägre än kronlyftshöjd) 2x5x145
Sittande rodd i maskin. 2x5x80kg med lååångsam excentrisk rörelse.
Mage i magmaskin

tp_88
2007-03-14, 23:41
Hoppas telefonen repar sig! Vet själv hur jävla sur man blir över liknande saker...(Har bl.a. tappat en mobbe när jag badade i sthlm för 2 somrar sen...)

Kul att du gillar Facepulls btw! :thumbup: (VISSTE ATT DU INNERST INNE GILLADE CABLEN! ;)

tobbe89
2007-03-14, 23:45
Min mobil modell stenåldern utsattes för samma öde men klarade sig.. blir så avundsjuk på att du får dra riktiga marklyft.......... :(

stahlberg
2007-03-15, 08:11
Ifall du inte får igång mobilen så meddela hemnumret till mig. Jag har nämligen i samband med telefonbyte blivit av med ditt hemnr. Meddela också Davids och Marcus nr. Ditt mobilnr har jag däremot.

Nitrometan
2007-03-15, 08:14
Jag kunde ha berättat för dig innan att mobil + vätska = no good, du hade inte behövt testa själv.

Nåja, hoppas du får igång den.

Timme
2007-03-15, 10:41
Hoppas telefonen repar sig! Vet själv hur jävla sur man blir över liknande saker...(Har bl.a. tappat en mobbe när jag badade i sthlm för 2 somrar sen...)

Kul att du gillar Facepulls btw! :thumbup: (VISSTE ATT DU INNERST INNE GILLADE CABLEN! ;)

Aj då. Man blir så sur på sig själv när sådant händer.

You know that I love tha cable *cupid*

Min mobil modell stenåldern utsattes för samma öde men klarade sig.. blir så avundsjuk på att du får dra riktiga marklyft..........

Skönt att höra! Då finns det hopp! Men var det maltodextrin i ditt vatten?

Vad är det som hindrar dig från att göra marklyft? Är din rygg skadad? Hoppas att det blir bra igen!

Ifall du inte får igång mobilen så meddela hemnumret till mig. Jag har nämligen i samband med telefonbyte blivit av med ditt hemnr. Meddela också Davids och Marcus nr. Ditt mobilnr har jag däremot.

Japp su ska få hemnumret och Davids och Marcus mobilnummer.

Jag kunde ha berättat för dig innan att mobil + vätska = no good, du hade inte behövt testa själv.

Nåja, hoppas du får igång den.

Men varför berättade du det inte då? *cry* Jag var ju bara tvungen att testa! *cry*

tobbe89
2007-03-15, 15:06
Skönt att höra! Då finns det hopp! Men var det maltodextrin i ditt vatten?

Vad är det som hindrar dig från att göra marklyft? Är din rygg skadad? Hoppas att det blir bra igen!

Jo, visserligen var det maltodextrin i mitt vatten. Nej, jag har knäproblem, men det börjar lösa sig *flex*

Timme
2007-03-15, 15:28
Jo, visserligen var det maltodextrin i mitt vatten. Nej, jag har knäproblem, men det börjar lösa sig *flex*

Ja det var malto i mitt vatten också. Men om din mobil fixade sig så borde min också göra det! Hur lång tid tog det innan din fungerade igen?

Skönt att knäna bli bättre!

tobbe89
2007-03-16, 08:47
Jadu, den fungerade direkt efter men har aldrig blivit sig själv igen

Timme
2007-03-16, 08:48
Jadu, den fungerade direkt efter men har aldrig blivit sig själv igen

Bajs, min är i stortsätt död *cry*

Det blinkar en en orange warningslampa så fort man sätt i batteriet. JAg antar att jag får strunta i min mobil och vänta tills iphone kommer ut....

petersson
2007-03-16, 10:28
Ingen kompis som har nån gammal skräpmobil att låna ut? Klarade sig simkortet förresten?

Timme
2007-03-16, 18:24
Ingen kompis som har nån gammal skräpmobil att låna ut? Klarade sig simkortet förresten?

Simkortet är helt okej :)

Timme
2007-03-16, 18:30
Nu går mobilen att starta men men knapp 2 och 3 fungerar inte så det går inte att knappa in pin koden! *gah!*

A.Pahkamaa
2007-03-16, 20:03
Dagens ungdom, mobilen pajjar och världen går under :D

Lillgrabben
2007-03-16, 20:27
Dagens ungdom, mobilen pajjar och världen går under :D

hehe ;)

A.Pahkamaa
2007-03-16, 20:37
hehe ;)

När det gäller mobiler kan jag räkna mig själv som gammal, nästan bara skönt om ingen kan få tag i en :D

Lillgrabben
2007-03-16, 20:46
När det gäller mobiler kan jag räkna mig själv som gammal, nästan bara skönt om ingen kan få tag i en :D

Jag håller med där!

Jag brukar sällan ta med mobilen om jag går ut, åtminstone om jag inte har jour på jobbet eller väntar ngt mycket viktigt samtal. Det är väldigt skönt att få vara oanträffbar ibland.

Timme:

Du kan prova tvätta av kretskortet till mobilen med destillerat vatten & sedan låta den torka ordentligt före du startar den igen. Om telefonen ska ha ngn chans att funka igen är det mkt viktigt att du får bort allt av kladdet från sockerlösningen från kretskortet. Troligen är telefonen körd, men det kan vara värt att prova.

Timme
2007-03-16, 21:46
Jag håller med där!

Jag brukar sällan ta med mobilen om jag går ut, åtminstone om jag inte har jour på jobbet eller väntar ngt mycket viktigt samtal. Det är väldigt skönt att få vara oanträffbar ibland.

Timme:

Du kan prova tvätta av kretskortet till mobilen med destillerat vatten & sedan låta den torka ordentligt före du startar den igen. Om telefonen ska ha ngn chans att funka igen är det mkt viktigt att du får bort allt av kladdet från sockerlösningen från kretskortet. Troligen är telefonen körd, men det kan vara värt att prova.

Tack för tipset men själva mobilen (alltså kretskortet) fungerar nu faktiskt. Det ända som inte fungerar är 4st knappar på knappsatsen konstigt nog. Knapp nr 2,3,8 och 9 fungerar ej. Fast det kanske har att göra med kretskortet? :D

Iaf, jag är osäker på om det går at tplcoka isär den. Det är en k800.

Timme
2007-03-16, 22:19
Fy sjutton vilket pass. Jag hade fortfarande ganska så mycket ont i brösten sedan bänkpasset i tisdags. Fy sjutton säger jag bara. Det märktes direkt idag då det började göra mer ont. Det är alltså träningsvärk ont vi pratar om.

I alla fall här kommer passet.

1. superset
- pec-deck flyes eller flyes 3x8x40kg
- FU bänk 3x5x60 (4cm smalare grepp än vanligt)

Hjälp vilken mördar kombination. Först spöa upp brösten på all kraft i en ful pec dec och sedan springa direkt till bänken för att mosa upp brösten ännu mer med F.ötterna U.ppe. Ouch! Det var här det började kännas ont i brösten, träningsvärk ont.

2. pullover & press 3x5x38kg - Jag var helt slut i bröstet. Fy vilken jobbig övning! Jag kommer att sänka vikten till nästa pass och köra på 28kg sedan höjer jag där ifrån.
3. biceps - En massor med set.

Taurus
2007-03-16, 22:25
Har du tänkt döda pattarna eller? ;).

Satans vilket bröstpass alltså :hbang:

Timme
2007-03-16, 22:55
Har du tänkt döda pattarna eller? ;).

Satans vilket bröstpass alltså :hbang:

Asså det var det mest förfärliga jag varit med om nästan. Men det var mest att jag var trött sedan passet två dagar innan. :D Nästa vecka blir det mer vikt och då ska jag trycka på mer! Förhoppningsvis så har jag hunnit återhämta mig efter bänkpasset på Måndagen.

tp_88
2007-03-16, 23:53
Hmm...Sadlar Ståhlis om dig till byggare i hemlighet!? :Virro

Timme
2007-03-16, 23:57
Hmm...Sadlar Ståhlis om dig till byggare i hemlighet!? :Virro

Jag tror faktist det. :Virro Mer pengar där du vet :D

tp_88
2007-03-17, 00:13
Jag tror faktist det. :Virro Mer pengar där du vet :D
Härligt! Jag skulle vilja se Ståhlis coacha BB! :)

"Förra posen satt säkert, ett djupt andetag, spänn quadriceps, hård i kroppen, osså flexa biceps! Såja, det är bra! DET ÄR BRA!" :Virro

polaren
2007-03-17, 10:07
"Förra posen satt säkert, ett djupt andetag, spänn quadriceps, hård i kroppen, osså flexa biceps! Såja, det är bra! DET ÄR BRA!" :Virro

Haha! :laugh:

Nitrometan
2007-03-17, 10:12
Byggar-timme? Släkt med byggar-tumme?

Om starten är problemet i bänk kan det vara en lösning. Hoppas det blir bra.

130kg finsk sisu
2007-03-17, 11:06
Du kommer inte bli bra i bänk med att leka pc-dec och pullover...