handdator

Visa fullständig version : Störningsinslag på gymmet

Sidor : 1 [2] 3

H.Emanuel
2006-03-11, 17:55
jag, som tjej, tror att hon är intresserad. fråga om ni ska ta en fika efter träningen nån gång eller nåt.

visserligen har jag också varit trevlig och charmant mot killar på gymmet men har då varit mycket tydlig med att jag har pojkvän. om hon är det så är hon antagligen bara vänlig och inget mer.
Vaddå tydlig?
"Hej, är det bra med dig?"
"Jadå, själv då?"
Jodå, det är lugnt...skönt att komma igång med lite träning"
"Ja, visst är det. Förresten så har jag pojkvän"

Metal_boy_
2006-03-11, 18:00
Vaddå tydlig?
"Jadå, själv då?"

Haha, precis! :) Jag fäller brudarna ändå*host*

Fed up
2006-03-11, 18:09
Vaddå tydlig?
"Jadå, själv då?"

haha, ja ungefär. nej, men den killen jag syftar på pratade jag ganska länge med och fick då ganska snabbt in nåt min pojkvän sagt/gjort/whatever helt apråpå i något sammanhang, så det inte blev övertydligt. så sa han typ "ah, så du har pojkvän? alla vettiga tjejer man träffar är alltid upptagna" så sa jag typ "tough luck" och sen pratade vi vidare om ditten och datten.
men det är alltid svårt det där med när man flörtar och när man bara är trevlig. särskilt när man är lätt översocial som jag.

Baan
2006-03-11, 18:12
haha, ja ungefär. nej, men den killen jag syftar på pratade jag ganska länge med och fick då ganska snabbt in nåt min pojkvän sagt/gjort/whatever helt apråpå i något sammanhang, så det inte blev övertydligt. så sa han typ "ah, så du har pojkvän? alla vettiga tjejer man träffar är alltid upptagna" så sa jag typ "tough luck" och sen pratade vi vidare om ditten och datten.
men det är alltid svårt det där med när man flörtar och när man bara är trevlig. särskilt när man är lätt översocial som jag.

du kunde väl sagt det kort och gott: Jag är ond.

Fed up
2006-03-11, 18:14
du kunde väl sagt det kort och gott: Jag är ond.

men jag ÄR inte ond. jag är faktiskt jättesnäll. det har faktiskt min mamma sagt! *pluta med underläppen*

mangemani
2006-03-11, 18:22
Hade du, med eller utan pt-titel, stört mig när jag tränade så hade du åkt på en propp. Ingen gillar folk som lägger sig i, speciellt om man inte bett om hjälp.

förståligt.
men jag går ju inte fram och säger "hörödu,du gör fel nu,gör såhär istället",utan det är när jag står vänligt och pratar med dom(utan att störa alltså) som man kanske säger nått i stil med "jahopp,du tränar rygg idag ser jag..har du prövat på denna övning*visar sen övningen*,den tar väldigt bra)...dom äldre är mycket tacksamma över det man visar,men attityden på dom yngre,den stör jag mej på, dom blir liksom "jahopp,vad är det med det där då*gäsp*" osv.

cam
2006-03-11, 18:56
Bölder i arslet på gymmet:
1. Små barn som springer och härjar på ett gym, de kan lätt bli krossade av en tung hantel som man råkar tappa *oooops* :devil:
2. Killen som inte hajar att man bör duscha och tvätta sina träningskläder *spy*
3. Kvinnor i alla åldrar som upptar benmaskinerna i evigheter för att punktförbränna på låren (för det har de läst om i Veckorevyn/Aftonbladet/Husmodern). Sen står de i trappmaskinen i en till evighet och sen går de hem.
4. Kvinnor i alla åldrar som i omklädningsrummet granskar en in i minsta detalj från topp till tå när man ska byta om (typisk kvinnlig företeelse för er killar som inte hajar, har något med konkurrens att göra tror jag, man vill ha koll på andras kroppar). Har slutat duscha på gymmet.
5. Kvinnor i alla åldrar som sminkar sig på toan i evigheter när man är sprängkissnödig efter att ha bälgat vatten under passet.
6. Dålig träningsmusik, typ Celine Dion eller dagispop. Det värsta var när de spelade greatest hits av Tomas Ledin...
7. Folk som tränar i typ tio maskiner samtidigt. Och då stör jag mig inte på de som tränar seriöst i supersets, utan klåparna som bara fladdrar runt och ska vara effektiva eller nåt.
8. Killen som kommer in i flera lager kläder (för att se stor ut och dölja lönnfetman), fullt utrustad med remmar, bälte, lindor och annat, kör discoövningar på lättare vikt än jag och vrålar som en testosteronstinn tjur. Mer kul än irriterande dock...
9. Samma kille som går tätt förbi och stirrar närsynt på ens arsle när man ska göra framåtlutad hantelrodd eller raka mark.
10. Och ja, när man är liten och klen som jag, då är det inte kul att behöva kånka bort massa viktskivor från någon maskin. Hänger 50-skivorna på är det stenkört. Väger ju själv typ 52...

christian
2006-03-11, 19:04
...
9. Samma kille som går tätt förbi och stirrar närsynt på ens arsle när man ska göra framåtlutad hantelrodd eller raka mark.
...

Ta det som en komplimang. En tight levi´s-rumpa är som en magnet för oss killar. *innocent*

Om du inte vill att någon ska titta så kan du ju köra på loose-fit istället? :D

Jompi
2006-03-11, 19:10
1. Små barn som springer och härjar på ett gym, de kan lätt bli krossade av en tung hantel som man råkar tappa *oooops* :devil:
2. Killen som inte hajar att man bör duscha och tvätta sina träningskläder *spy*
3. Kvinnor i alla åldrar som upptar benmaskinerna i evigheter för att punktförbränna på låren (för det har de läst om i Veckorevyn/Aftonbladet/Husmodern). Sen står de i trappmaskinen i en till evighet och sen går de hem.
4. Kvinnor i alla åldrar som i omklädningsrummet granskar en in i minsta detalj från topp till tå när man ska byta om (typisk kvinnlig företeelse för er killar som inte hajar, har något med konkurrens att göra tror jag, man vill ha koll på andras kroppar). Har slutat duscha på gymmet.
5. Kvinnor i alla åldrar som sminkar sig på toan i evigheter när man är sprängkissnödig efter att ha bälgat vatten under passet.
6. Dålig träningsmusik, typ Celine Dion eller dagispop. Det värsta var när de spelade greatest hits av Tomas Ledin...
7. Folk som tränar i typ tio maskiner samtidigt. Och då stör jag mig inte på de som tränar seriöst i supersets, utan klåparna som bara fladdrar runt och ska vara effektiva eller nåt.
8. Killen som kommer in i flera lager kläder (för att se stor ut och dölja lönnfetman), fullt utrustad med remmar, bälte, lindor och annat, kör discoövningar på lättare vikt än jag och vrålar som en testosteronstinn tjur. Mer kul än irriterande dock...
10. Och ja, när man är liten och klen som jag, då är det inte kul att behöva kånka bort massa viktskivor från någon maskin. Hänger 50-skivorna på är det stenkört. Väger ju själv typ 52...

Sry men hinner du träna nåt själv näru irriterar dig så mkt på vad alla andra håller på med:D

cam
2006-03-11, 19:12
Om du inte vill att någon ska titta så kan du ju köra på loose-fit istället? :D
Det gör jag redan :D

cam
2006-03-11, 19:14
Sry men hinner du träna nåt själv näru irriterar dig så mkt på vad alla andra håller på med:D
Japp, jag är effektiv. Tränar och irriterar mig samtidigt ;)

Fed up
2006-03-11, 19:28
Japp, jag är effektiv. Tränar och irriterar mig samtidigt ;)

den berömda kvinnliga simultankapaciteten! :thumbup:

Wennerberg
2006-03-11, 19:41
För det första, de jävla wannabe fitnessfjollorna som jobbar där suger ***, de gnälle rpå allting, man får kanppt säga "Ta i nu då" tille n kompis utan att bli yschad, jag hatar mitt jävla skitgym

De gnäller på att man använder talk för fan

Fed up
2006-03-11, 20:29
För det första, de jävla wannabe fitnessfjollorna som jobbar där suger ***, de gnälle rpå allting, man får kanppt säga "Ta i nu då" tille n kompis utan att bli yschad, jag hatar mitt jävla skitgym

byt gym då?

var tränar du?

H.Emanuel
2006-03-11, 20:41

Använder du TALK????

Vimpyboy
2006-03-11, 20:41
Hatar alla dessa turkgäng som samlas vid hantlarna.. En i taget tar en på tok för tung hantel och curlar 5 cm 3 reps för att sedan stå och spänna sig framför spegeln samtidigt som polarna står i en ring och vrålar likt neanderthalare runt honom.

Att träna ben är inget alternativ för dessa jävla discobyggare.. gaaah *grr27*

Sen musiken.. hur är det tänkt att man ska kunna pumpa till james blunt?

Jag var nere i Sthlm förra vecakn där jag passade på att träna på mitt gamla gym, och satan så skönt det var när de körde rammstein, metallica och lite annan rock i högtalarna. :bow:

Sen dessa "kolosser" med linnen som är så slappa att deras styva nipplar sticker ut pillar en i ögonen när man försöker pressa, vad fan. *grr27* *grr27* *grr27*

Något störande häromdagen var när jag skulle köra benpressen med fria viker (finns en där man trycker in en sån där pinne, men fria vikter ftw!) så var det en tant som körde utan vikter - alltså enbart plattan - samtidigt som hennes hingst på 60 jordsnurr syod och tittade på när hon gjorde sina femtielva reps så man aldrig kunde få den jävla maskinen.

På tal om såna där pinnar förresten..! Det är så förbannat jobbigt när man ska ställa in en maskin och upptäcker att det inte finns någon på den för att någon har använt den till något helt annat, vilket leder till att man måste ta från någon annan. Fan kan de inte låta pinnarna sitta på rätt ställe?

För övrigt tycker jag att Kartago bör förstöras och att jag drömmer våta drömmar om Wennerberg i leopardstring.

TCOG
2006-03-11, 21:48
jag stör mig på alla SVENNEGÄNG som samlas vi hantlarna och tar för tunga vikter och curlar 5 cm 3 reps för att sedan stå och spänna sig i spegeln.

och att träna ben är inget alternativ för dessa jävla discobyggare!!! gAaaaaaaHHHH!!! :insane: *grr27*

Zafer
2006-03-11, 22:46
jag stör mig på alla SVENNEGÄNG som samlas vi hantlarna och tar för tunga vikter och curlar 5 cm 3 reps för att sedan stå och spänna sig i spegeln.

och att träna ben är inget alternativ för dessa jävla discobyggare!!! gAaaaaaaHHHH!!! :insane: *grr27*

rasse :D

slappe
2006-03-12, 21:30
Folk som forsätter gympasset i bastun med att göra armhävningar och dips där, självklart nakna.

egge
2006-03-12, 21:44
Folk som forsätter gympasset i bastun med att göra armhävningar och dips där, självklart nakna.

lol tror jag. :confused:
Skulle aldrig få för mig att göra armhävningar naken i bastun. Vill helst ha kvar skinnet på ollonet.

Batman
2006-03-12, 22:07
Största störningsmomentet på mitt gym är att det är TRÅNGT bland vikterna!
Det finns bara en radda med hantlar och mellan 1630-2030 så är det tight där.

Självfallet folk som tar för lång tid på sig i omklädningsrummet, har haft viljan att fråga varför många gånger men behärskat mig.

Lustigt folk som finns på mitt gym,
1, en snubbe som snackar oavbrutet med alla, han sitter i nån maskin och första bästa person som kommer nära börjar han prata med om sig själv och sin träning.

2, två bröder och deras polare(ser väldigt gay ut och ger mig mysko blickar) som tjötar oavbrutet, har ibland haft oturen och timeat in dom sammtidigt i omklädningsrummet och det går inte att komunicera med någon annan när dom babblar på för dom pratar så högt.

"Folk som helt obefogat klonkar med vikterna i typ hantelbänkpress"
smisk ska dom ha, har sagt till vid nått tillfälle men fick bara skit tillbaka.

Frågan är vilka av mina vanor folk stör sig på.

ps, tack alla ni äldre kvinnor som blänger med åtro i blicken, det blir så mycket roligare att träna då =)
(och yngre fast ni är bättre på att dölja det)

Metal_boy_
2006-03-12, 22:14
Använder du TALK????

Pulver som ger bättre grepp. Alltså ingen kines i bröstfickan som översätter språk. :D

Nils.R
2006-03-12, 22:52
Pulver som ger bättre grepp. Alltså ingen kines i bröstfickan som översätter språk. :D

Köp din alldeles egna fickkines,endast 2500 inklusive porto

Santiago
2006-03-12, 22:53

Haha... Det blev garanterat övertydligt! :D Så där gör tjejer ofta, lyckas smussla in en kommentar om sin pojkvän i ett samtal och tror att det ska låta naturligt... Finns inget värre än när man utan baktankar pratar med en tjej och hon gör en sån markering, känns så självgott på nåt vis, tycker jag...

OT: Stör mig inte på nånting när jag tränar, möjligtvis små killar som härmar Coleman eller andra proffs som de sett på film, t.ex. utbrista "light weight!" o liknande... Blir liksom inte riktigt lika coolt när det verkligen är light weight :)

HajduMan
2006-03-13, 09:40
En kille som läser tidningen mellan seten

HajduMan
2006-03-13, 09:47
- En kille som läser tidningen mellan seten
- mobiler
- traskläder för att verka hardcore
- odörer som inte frambringats av hård träning
- folk som glor på min brud
- 14is utlänningar (ey yo, fattar du, ey, tränar 20 pers och väger 30 kg tillsammans OCH GLOR PÅ MIN BRUD!)
- tjockisbrudar som har för korta tröjor
- Folk som tränar fel och när man e snäll och försöker ge dom ett råd för att tex inte ha bananrygg så säger dom bara "jaja" och sen kör dom bananen ändå, sen så orkar man inte någonsin hjälpa nån mer utan skrattar mer år dom och hoppas att ryggen knäcks!
- Folk som vill bli biffar men vet inte vad mat är
- Folk som ska bygga massa med kabelövningar

Pepz
2006-03-13, 10:55
Irriterar mig på par som tränar och småhånglar mellan setten..

Trident
2006-03-13, 11:08
Irriterar mig på en hel del saker! :thumbup:

Personliga åsikter, vet om att olika folk har olika mål för sin träning..

- Discobyggare , alltid kul att se de killarna cabla på med storkbenen.

- Äldre icke-svenska byggare som enbart tränar bröst, armar, axlar och blänger surt på en när man böjer, markar eller kör basövning. Typ "Va fan kör han för övningar". (Jag är uppvuxen utomlands själv, ingen rasist ;) )

- Tjejer som måste ligga i lårcurlen framför mig och köra. Hur lätt är det att titta bort eller koncentrera sig? Haha!

- 14/15åringar i allmänhet. Störiga, pratar i mobil, ofta otåliga och FAN bara störande.

- Folk som är mer vältränade/starkare än mig. :D

- Folk som tar bilen till gymmet, för att GÅ på gymmet.

- Kläder som i ett neongrönt regnbågshav förblindar en = läs 80-talsbyggare.

- Folk som man hör pratar skit på gymmet. T ex att den å den övningen är inte bra för ryggen, eller att si och så kan man inte göööra.

- De som tränar helt fel..Ska man säga till dem eller inte?

- Ungar som springer in från badhuset och in i gymmet, för att leka kull eller kurragömma *grr27*

- Stör mig på de flesta maskiner i allmänhet :)

/ Från en mp3-lyssnande, stånkande, helsvettig, ibland småpratande å skrattande snubbe..

TrasMannen
2006-03-13, 11:09
Irriterar mig på par som tränar och småhånglar mellan setten..

det bygger ju upp lite testotryck ffs!
tänk att ha en fin donna som smeker en på pungen mellan seten :naughty:

trasan
2006-03-13, 11:10
- En kille som läser tidningen mellan seten
- mobiler
- traskläder för att verka hardcore
- odörer som inte frambringats av hård träning
- folk som glor på min brud
- 14is utlänningar (ey yo, fattar du, ey, tränar 20 pers och väger 30 kg tillsammans OCH GLOR PÅ MIN BRUD!)
- tjockisbrudar som har för korta tröjor
- Folk som tränar fel och när man e snäll och försöker ge dom ett råd för att tex inte ha bananrygg så säger dom bara "jaja" och sen kör dom bananen ändå, sen så orkar man inte någonsin hjälpa nån mer utan skrattar mer år dom och hoppas att ryggen knäcks!
- Folk som vill bli biffar men vet inte vad mat är
- Folk som ska bygga massa med kabelövningar

Tidningen mellan setten är en klassiker :D

Trident
2006-03-13, 11:12
det bygger ju upp lite testotryck ffs!
tänk att ha en fin donna som smeker en på pungen mellan seten :naughty:

Haha, eller köra lite testotryckningar på bollen för att få upp roid-ragen lite..

Baan
2006-03-13, 11:17
fan när man läser många inlägg så tänker man verkligen på hur hårt livet är

http://img66.imageshack.us/img66/6397/dennagrymmavrld5zi.jpg

Gripparn
2006-03-13, 20:01
fan när man läser många inlägg så tänker man verkligen på hur hårt livet är

:laugh: :thumbup:

lauria
2006-03-13, 20:48
*Folk som säger att kreatin är doping
*De som säger att man bara blir slut och trött, att dom inte kan prestera om dom värmer upp riktigt
*Alla disco-byggare, finns alldeles för många
*Folk som vet att en del personer kurar, men är ändå enormt impad av deras ökningar osv....
*Irriterar mit lite på folket som börjar träna efter nyår och då drar dom några kurer inna sommarn för att kunna flexa på beachen i 2-3månader...Sen så tränar dom inte förän efter nästa nyår.
*Ledaren för tyngdlyftningsförbundet är rätt så jobbig, han har varit på mig om att börja lyfta för dom i ca 3år. Men han nöjjer sig tydligen inte med ett NEJ!!!
*Jag stör mig på gymmets öppet tider. Bara till halv åtta på vardagarna, ibland till nio. På lördagarna från 10:00-14:00 och på söndagarna stängt.
*Jag avskyr allt folk som stjäl alla cd-skivor på gymet. Man måste bara bra störd innan man snor en bränd skiva.

Röda_Lacket
2006-03-13, 20:58
Det mest störande är när folk ska försöka kolla in ens "paket" när man duschar det blir ju som en reflex att man tittar tillbaks

timoat
2006-03-13, 21:07
Det mest störande är när folk ska försöka kolla in ens "paket" när man duschar det blir ju som en reflex att man tittar tillbaks

wtf?

Fed up
2006-03-13, 21:56
kom på en störig grej till:
tränar på friskis och det värsta är fan när man lyckas komma exakt när ett tantgympa-pass ska börja och hela stället är knölfyllt med tanter, alla skåp är upptagna och man inte kommer fram nånstans. Jag tycker det är jättebra att folk går och gympar, men jag fattar inte att jag ALLTID lyckas pricka in när pass både börjar och slutar. det driver mig till vansinne!

Piranha
2006-03-13, 22:17
kom på en störig grej till:
tränar på friskis och det värsta är fan när man lyckas komma exakt när ett tantgympa-pass ska börja och hela stället är knölfyllt med tanter, alla skåp är upptagna och man inte kommer fram nånstans. Jag tycker det är jättebra att folk går och gympar, men jag fattar inte att jag ALLTID lyckas pricka in när pass både börjar och slutar. det driver mig till vansinne!

Men du tränar på friskis, det är till för ovan beskriven kategori av människor.

Sonny
2006-03-13, 22:40
- Folk som tränar uppenbart fel/skadligt och lär sina kompisar att göra likadant

- Folk som måste ha 3-4 hantelpar samtidigt

- Folk som måste ropa till varan från ena änden av gymmet till den andra, speciellt invandrare, arabiska osv. låter av nån anledning mer än svenska.

- Mobiler

- finns mkt mer..

HenrY
2006-03-13, 23:00

Jamen ursäkta då! Trodde faktiskt du gillade det då du kollade tillbax på mig...

sissa
2006-03-13, 23:09
Det är störigt om det är mycket folk. Det är störigt i sig, men yngre människor som tränar i gäng som springer omkring och fnittrar och är allmänt speedade är nästan outhärdligt. Tränar mest på mornarna numer.

Jag och några pensionärer. *popcorn*

zoltan_hellhound
2006-03-13, 23:17
Gillar inte dom små bögiga snubbarna som stirar på mig när jag gör biceps curl.
och de äckliga gubbarna som sitter bakom flickorna i stairmaster maskinerna och glor på deras rövar.Gillar inte ny anabola fläsk pösarna som springer och spänner sig.

gillar inte folk som dricker gainomax efter träning,Gillar inte folk som rakar huvudet för att se större ut.Gillar inte de gammla käringarna som glor på mig som jag vore extrapris på fläskfile,Gillar inte högljuda invandrare som tar steroider och inte tränar hårt,Gillar inte de som har mer muskler änn mig,
gillar inte de som tränar hårdare änn jag,Gillar inte folk som dricker mineral vatten,Gillar inte tag team tränare...etc

Kwon
2006-03-13, 23:20
Gillar inte dom små bögiga snubbarna som stirar på mig när jag gör biceps curl.
och de äckliga gubbarna som sitter bakom flickorna i stairmaster maskinerna och glor på deras rövar.Gillar inte ny anabola fläsk pösarna som springer och spänner sig.

gillar inte folk som dricker gainomax efter träning,Gillar inte folk som rakar huvudet för att se större ut.Gillar inte de gammla käringarna som glor på mig som jag vore extrapris på fläskfile,Gillar inte högljuda invandrare som tar steroider och inte tränar hårt,Gillar inte de som har mer muskler änn mig,
gillar inte de som tränar hårdare änn jag,Gillar inte folk som dricker mineral vatten,Gillar inte tag team tränare...etc

Du gillar ingen med andra ord! :)

zoltan_hellhound
2006-03-13, 23:31
Du gillar ingen med andra ord! :)

Som tur är finns där inte så många biffiga personer på träningen

sissa
2006-03-13, 23:49
Jag har stört mig på en som kommer fram och ger "tips". Jag var så sur sist så jag tror han fattade vinken för han har inte kommit fram mer nu.
"kör latsdrag istället för den där. Mycket bättre"

Ja, nu tränar jag axlarna, press bakom nacken.Jag tänkte träna latsdrag sen när jag ska träna ryggen.

Det spelade ingen roll vad jag sa heller för nej, jag tränade inte axlarna. Möjligtvis lite grann kunde han sträcka sig till *rolleyes*

Cypher
2006-03-14, 00:02

:laugh: :thumbup:

TrasMannen
2006-03-14, 08:32
Jag har stört mig på en som kommer fram och ger "tips". Jag var så sur sist så jag tror han fattade vinken för han har inte kommit fram mer nu.

Ja, nu tränar jag axlarna, press bakom nacken.Jag tänkte träna latsdrag sen när jag ska träna ryggen.

Det spelade ingen roll vad jag sa heller för nej, jag tränade inte axlarna. Möjligtvis lite grann kunde han sträcka sig till *rolleyes*

hahaha! jag skulle bara börja asgarva om det hände mig :D

Isdrake
2006-03-14, 08:49
Jag stör mig inte på något i själva gymmet men i omklädningsrummet däremot.

Det är väldigt irriterande att komma i där och det verkligen stinker parfym så att näsan börjar rinna. Till och med på den parfym-fria dagen brukar detta hända. Har man ingen medkänslighet eller sunt förnuft? Finns till och med skyltar som uppmanar att det finns som som är känsliga.

Annars stör jag mig på tanter som är rädda om "sitt" revir. En gång hade jag placerat mig längst ut på kanten. När jag hade duschat så hade en kärring flyttat på mina kläder så att hon kunde använde den platsen trots att det fanns gott om plats i omklädningsrummet.

En annan gång hade jag återigen placerat mig längt ut på kanten. En annan kärring kommer dit och upptäcker att det faktiskt fanns en liten naken fläck där och bestämmer sig för att det är hennes plats. Efter en stund så sätter hon sig på MINA kläder för att sätta på sig byxorna. :furious:

En annan sak som man får mardrömmar av är feta morsor som pratar med sina barn huruvida dom ska äta hamburgare eller korv till middag.

HajduMan
2006-03-14, 09:09
inget jag stör mig så på, men lät roligt, eller jo jag stör mig lite.

2 tjockisbrudar hade varit o tränat, när dom gick där i från sa den ena " Ja nu e vi värda Mcdonalds"

En kärring sa till en bunt andra kärringar att hon inte ätit på hela dagen, bunten blev imponerad

Kwon
2006-03-14, 09:45

Han försökte ju stöta på dig ju! :laugh:

Fed up
2006-03-14, 09:54
Men du tränar på friskis, det är till för ovan beskriven kategori av människor.

jag vet, men det är närmst och billigt och har ett bra gym. de borde ha en egen ingång för oss tuffa gymtyper och en för tanterna.... :thumbup:

Isdrake
2006-03-14, 11:16
inget jag stör mig så på, men lät roligt, eller jo jag stör mig lite.

2 tjockisbrudar hade varit o tränat, när dom gick där i från sa den ena " Ja nu e vi värda Mcdonalds"

Haha, dom lär ju knappast ha tränat så pass mycket att det går +/-0 för ett besök på McDonalds.

Stål
2006-03-14, 12:29
Håller med om alla saker som nämnts i denna tråden utom följande:

1. Slänga ner vikterna. När jag kört axelpress med 50 kg hantlarna så finns det ingen annan utväg, man vill inte skada sig och eftersom jag inte har någon passare så får det bli på detta sättet. Att inte skada sig är fan viktigare än golvet. Nu finns det iförsig gummimattor där jag tränar, hade inte gjort det på ett vanligt golv. Samma gäller ifall man reppar på 200 kg i marklyftet, det smäller som fan och det är ju ganska logisk varför. Men visst, ni syftar kanske mer på högrepsfanatiker som faktiskt har ett val att lägga ner vikterna fint. Skulle jag lagt ner vikten fint på sista reppen, ja då hade jag fått göra en rep mindre för att orka och då hade setet inte varit till failure.

2. Mössa. Kroppen blir varmare fortare, alla borde köra med mössa vintertid iallafall i början av passet.

Finns säkert mer jag kan se som försvarbart.

Annars snackefolk som kan snacka med en under ett set, fy fan!

Stål
2006-03-14, 12:37
Glömde en sak till. Stör er inte på närgångna passare när ni kör böj! Det ska vara sliskigt närgånget där, vad fan gör passaren för nytta om han står för långt ifrån dig? Nej, precis bakom ska det vara så man känner han/hon flåsa en i nacken, då är man säker.

Gnäll inte på passare alls när ni bett om det! Passaren kan bättre göra det han ska om han står närma. Var glada dör att ni får pass istället!

Piranha
2006-03-14, 12:49

1. Slänga ner vikterna. När jag kört axelpress med 50 kg hantlarna så finns det ingen annan utväg, man vill inte skada sig och eftersom jag inte har någon passare så får det bli på detta sättet. Att inte skada sig är fan viktigare än golvet. Nu finns det iförsig gummimattor där jag tränar, hade inte gjort det på ett vanligt golv. Samma gäller ifall man reppar på 200 kg i marklyftet, det smäller som fan och det är ju ganska logisk varför. Men visst, ni syftar kanske mer på högrepsfanatiker som faktiskt har ett val att lägga ner vikterna fint. Skulle jag lagt ner vikten fint på sista reppen, ja då hade jag fått göra en rep mindre för att orka och då hade setet inte varit till failure.

2. Mössa. Kroppen blir varmare fortare, alla borde köra med mössa vintertid iallafall i början av passet.

1. Du pajjar hantlarna å gen dem äckliga och rangliga , kan du inte hantera vikten så kör inte på den.

Stål
2006-03-14, 12:57
Fler saker jag kommit på som ni inte ska störa er på.

Folk som grymtar och stönar när de kör. Jag gör det eftersom jag TAR I och då låter man så. Folk som flexar i speglar lite mellan seten. Ja efter lite scottcurl så gör jag gärna en dubbel bicce framför spegeln och när jag kör rygg så blir det latsspread o.s.v... Varför ska jag bara träna på att posera hemma?

Har kommit på att jag stör mig på sådana som stör sig på sådant som egentligen inte stör dom!

jwzrd
2006-03-14, 12:59

Det är fler än du själv som bollar på dom vikterna, vi har inga problem med att lägga ner dom fint.

Piranha
2006-03-14, 13:01
Fler saker jag kommit på som ni inte ska störa er på.

Folk som grymtar och stönar när de kör. Jag gör det eftersom jag TAR I och då låter man så. Folk som flexar i speglar lite mellan seten. Ja efter lite scottcurl så gör jag gärna en dubbel bicce framför spegeln och när jag kör rygg så blir det latsspread o.s.v... Varför ska jag bara träna på att posera hemma?

Har kommit på att jag stör mig på sådana som stör sig på sådant som egentligen inte stör dom!

Jag föreslår du tar din Gunde-toppluva där och drar ner den långt ner över ögonen, ja hela huvudet så slipper de se dem runt omkring dig, sen när du skall öva posering så kan du flika upp den lite.

Glöm inte å grymta lite högre för luvan kan dämpa ljudet lite.

Stål
2006-03-14, 13:03
1. Du pajjar hantlarna å gen dem äckliga och rangliga , kan du inte hantera vikten så kör inte på den.

Dom hanteras med stor precision och det är sista reppen det gäller. Kan man lägga ner vikterna på sista reppen som om det vore ett spädbarn då bör man se över sin träning, kanske bör ta i lite mer. Föutsättningarna för mig att träna så här kan ju iförsig ändras. Där jag tränar nu så finns gummimatta och helgjutna hantlar. Fattar att det hade blivit märke i golvet utan gummimattan, då hade jag helt enkelt fått be om pass.

Stål
2006-03-14, 13:05
Det är fler än du själv som bollar på dom vikterna, vi har inga problem med att lägga ner dom fint.

Failure är väl failure, eller hur?

Stål
2006-03-14, 13:07
Jag föreslår du tar din Gunde-toppluva där och drar ner den långt ner över ögonen, ja hela huvudet så slipper de se dem runt omkring dig, sen när du skall öva posering så kan du flika upp den lite.

Glöm inte å grymta lite högre för luvan kan dämpa ljudet lite.

Tack så mycket, ska tänka på det. Antar att du tejpar för din mun när du tränar så risken att andra ska störa sig på dig elimineras.

jwzrd
2006-03-14, 13:08
Failure är väl failure, eller hur?

Det är lika relaterat som att månen är månen.

Piranha
2006-03-14, 13:11
Tack så mycket, ska tänka på det. Antar att du tejpar för din mun när du tränar så risken att andra ska störa sig på dig elimineras.

Hi hi hi. Elimineras det låter lika sunkigt som din trovärdighet i det du säger du kan.

Piranha
2006-03-14, 13:11

Alla failar samtidigt på den mannen , greppet , axeln , biceps , och hanteln faller handlöst i golvet.

Stål
2006-03-14, 13:13

Var finns kraften att lägga ner hantlarna ljudlöst när kraften är slut? Jag förstör inga redskap eller inventarier det är en stor skillnad, det kunde inte heller jag försvarat. Men att folk stör sig på att det dunsar lite extra skiter jag fullständigt i.

jwzrd
2006-03-14, 13:13
Alla failar samtidigt på den mannen , greppet , axeln , biceps , och hanteln faller handlöst i golvet.

Ja :)

Fullständig kollaps.

jwzrd
2006-03-14, 13:14
Var finns kraften att lägga ner hantlarna ljudlöst när kraften är slut? Jag förstör inga redskap eller inventarier det är en stor skillnad, det kunde inte heller jag försvarat. Men att folk stör sig på att det dunsar lite extra skiter jag fullständigt i.

Du kanske skulle se över din arbetskapacitet om det är så att du blir lamslaget utmattad av att träna axelpress.

Stål
2006-03-14, 13:21
Hi hi hi. Elimineras det låter lika sunkigt som din trovärdighet i det du säger du kan.

Förstår inte vad du menar... Vikter låter när dom läggs ner, mer ju tröttare man är och ju mindre kontroll man har kvar på dom. Menar inte att slänga dom handlöst från axelposition...

Nitrometan
2006-03-14, 13:23
Förstår inte vad du menar... Vikter låter när dom läggs ner, mer ju tröttare man är och ju mindre kontroll man har kvar på dom. Menar inte att slänga dom handlöst från axelposition...
Du verkar vara en tuff kille, Stål. Hårt namn oxå. *popcorn*

Stål
2006-03-14, 13:26
Du kanske skulle se över din arbetskapacitet om det är så att du blir lamslaget utmattad av att träna axelpress.

Jag siktar på att bli lamslaget utmattad i varje arbetsset, med korrekt utförande. Jag vet inte vilken bild du har framför dig nu när "jag slänger hantlarna" men den är nog ganska överskattad. Låter mer än om jag skulle lägga ner dom med 100 % precision gör det däremot och det är helt normalt. Med att slänga vikterna menar jag inte att dom handlöst faller från 1 meter.

Stål
2006-03-14, 13:27
Du verkar vara en tuff kille, Stål. Hårt namn oxå. *popcorn*

Tss, fan vad ni gaddar ihop er. Jävligt dålig och otrevlig stil.

Ja jag är jättetuff...

Piranha
2006-03-14, 13:30
Tss, fan vad ni gaddar ihop er. Jävligt dålig och otrevlig stil.

Ja jag är jättetuff...

Jag är ledsen att ingen håller med dig, men du framställer dig som en idiot så hur skall folk annars kunna uppfatta dig annorlunda ?

Nitrometan
2006-03-14, 13:31
Äsch. Jag gaddar inte ihop mig. Tycker bara att du verkar ha svårt att lyssna på nån annans åsikt.

De kanske har nån grund i det de säger?

Du kanske har fog för dina påståenden?

Vad vet jag? Men du verkar inte lyssna, utan går direkt i försvarsposition och kastar ovett på dem som inte håller med dig.

Stål
2006-03-14, 13:37
Jag är ledsen att ingen håller med dig, men du framställer dig som en idiot så hur skall folk annars kunna uppfatta dig annorlunda ?

Som en idiot haha okej., Vikter låter när man lägger ner dom på golvet igen, är man väldigt utmattad så låter det mer, det är på ett gym vi snackar om. Förstår inte riktigt hur ni lägger ner era vikter utan minsta lilla duns när ni kört till failure. Som sagt vet inte vad ni tänker på men såhär ser de ut bland de flesta som använder lite tyngre vikter... Tror ni har helt fel bild framför er om hur vikterna slängs. 100 % konstroll på vägen ner är det inte, ska jag ge allt för att spara gummimattan eller?

Stål
2006-03-14, 13:44
Äsch. Jag gaddar inte ihop mig. Tycker bara att du verkar ha svårt att lyssna på nån annans åsikt.

De kanske har nån grund i det de säger?

Du kanske har fog för dina påståenden?

Vad vet jag? Men du verkar inte lyssna, utan går direkt i försvarsposition och kastar ovett på dem som inte håller med dig.

Jag lyssnar på vad ni säger, vi är av olika åsikt inga problem med det. Kändes bara som ni inte tänkte till alls utan bara förlöjligade det jag skrev på löpande band. Som sagt så måste ni ha fel bild framför er om hur detta slängande går till, när jag tränar så blir det många blickar pga av dunsarna, folk kan kanske störa sig på det men dom måste ändå inse att en tung vikt låter även om den släpps från 1 cm när man fällt ner armarna och är totalt slut.

Tror faktiskt inte det är så stor skillnad på hur ni kör era set. Ni tänker väl på handlöst slängande ala coleman style som vissa kan göra med 10 kg hantlar.

Klo
2006-03-14, 13:47
Pirre lyssna nu på Stål så kanske du kan lära dig nått... press till pannan med assistans, bananlyft, uppvärmning med mössa mm.

:D

Jorgen
2006-03-14, 13:48
Som sagt vet inte vad ni tänker på men såhär ser de ut bland de flesta som använder lite tyngre vikter...
Med tanke på att Pirre bänkar en bit över 200 så får väl han räknas in i skaran som använder lite tyngre vikter tycker jag. ;)

Och man släpper inte hantlarna i golvet. Dom går sönder då. Ett par hantlar är faktiskt inte billiga (en 50kgs hantel går på drygt 2000:- ).

Piranha
2006-03-14, 13:51
Jag lyssnar på vad ni säger, vi är av olika åsikt inga problem med det. Kändes bara som ni inte tänkte till alls utan bara förlöjligade det jag skrev på löpande band. Som sagt så måste ni ha fel bild framför er om hur detta slängande går till, när jag tränar så blir det många blickar pga av dunsarna, folk kan kanske störa sig på det men dom måste ändå inse att en tung vikt låter även om den släpps från 1 cm när man fällt ner armarna och är totalt slut.

Tror faktiskt inte det är så stor skillnad på hur ni kör era set. Ni tänker väl på handlöst slängande ala coleman style som vissa kan göra med 10 kg hantlar.

Jag förstår ändå inte ditt resonemang.

Folk glor för att du slänger dem omkring dig.

Och gör det saken annorlonda att du gör det med var det 50kg ? , än killen som gör det med 10 ? ( är du bättre än dem då eller )..

Likaså 200 i mark befogar tydligen att man låter på ett visst sätt.

Vidare så tror jag dem stör sig på att du låter och grymmtar ( som du själv säger ) och springer runt med mössa inomhus.

I svenssons på gymmets ögon verkar du vara som klippt å skuren i dryg byggare stereotypen och det är sannorlikt det du uppfattas som på gymmet.

Stål
2006-03-14, 13:53
Med tanke på att Pirre bänkar en bit över 200 så får väl han räknas in i skaran som använder lite tyngre vikter tycker jag. ;)

Och man släpper inte hantlarna i golvet. Dom går sönder då. Ett par hantlar är faktiskt inte billiga (en 50kgs hantel går på drygt 2000:- ).

Helgjutna hantlar går inte sönder när dom träffar den fina gummimattan. Har redan förklarat att skulle förutsättningarna ändras så får man ändra på sig och be om pass. Fast de jag talar om hade knappast påverkat ett par hantlar med skivor heller.

Stål
2006-03-14, 14:01
Jag förstår ändå inte ditt resonemang.

Folk glor för att du slänger dem omkring dig.

Och gör det saken annorlonda att du gör det med var det 50kg ? , än killen som gör det med 10 ? ( är du bättre än dem då eller )..

Likaså 200 i mark befogar tydligen att man låter på ett visst sätt.

Vidare så tror jag dem stör sig på att du låter och grymmtar ( som du själv säger ) och springer runt med mössa inomhus.

I svenssons på gymmets ögon verkar du vara som klippt å skuren i dryg byggare stereotypen och det är sannorlikt det du uppfattas som på gymmet.

Ja självklart är det så, men folk dömmer för fort bara genom att titta. De gånger jag snackar med folk jag inte känner på gymmet så är jag trevlig. Är inte ett dugg dryg. Det är massa petitesser folk stör sig på som lite grymtande och lite dunsar. Skulle aldrig skrivit att jag slänger vikterna omkring mig för så är det inte. Säger bara att dom inte läggs ner med 100 % kontroll och då faktiskt till 99% bara i marken och axelpress med hantlar.

Tror inte det är någon skillnad på hur ni lägger ner era vikter när ni kör tungt. Motionärer stör sig förmodligen på varenda lilla duns gjord av en fri vikt, så verkar det vara många gånger. Och mössan och grymtandet är väl upp till mig, något att störa sig på..!?

norsk_gadd
2006-03-14, 14:06
Best thread ever!!

Men jag håller lite med stål..... :em:
Så länge man inte sabbar utrustningen (vilket man gör genom att kasta hantlarna i marken *slap* ) så tycker jag att man får ha mössa, neon-brallor och midjeväska (som jag förövrigt letar efter, det är sååå coolt!! ja, jag är seriös).

Piranha
2006-03-14, 14:12
Ja självklart är det så, men folk dömmer för fort bara genom att titta. De gånger jag snackar med folk jag inte känner på gymmet så är jag trevlig. Är inte ett dugg dryg. Det är massa petitesser folk stör sig på som lite grymtande och lite dunsar. Skulle aldrig skrivit att jag slänger vikterna omkring mig för så är det inte. Säger bara att dom inte läggs ner med 100 % kontroll och då faktiskt till 99% bara i marken och axelpress med hantlar.

Tror inte det är någon skillnad på hur ni lägger ner era vikter när ni kör tungt. Motionärer stör sig förmodligen på varenda lilla duns gjord av en fri vikt, så verkar det vara många gånger. Och mössan och grymtandet är väl upp till mig, något att störa sig på..!?

Jusst där vi skiljer oss så mycket .

Av anledningen att fördomar emot byggare finns och att "Svensson" på gymmet redan stämplar dig när du kliver innanför dörren.

Så skall man vara extra ödmjuk, extra tolerant , städa å hålla snyggt om sig och se till att allt funkar och det är glada miner runt omkring .

Många gym väljer idag att plocka bort tunga vikter , gallra ur maggen ur maskinerna och satsa på motionärer, ja för dem är mer lönsamma helt enkelt.

Kommer en skränig byggare in på ett gym och 4 motionärer slutar för den sakens skull är det bad buissness. det är en enkel kalkyl men så fungerar det i praktiken.

Och vi alla vill ha bra gym att köra på där alla är lika välkomna.

Perscitus
2006-03-14, 14:22
Stål: Om du nu har mössa på gymmet för funktionalitetens skull hoppas jag verkligen att det inte är en sedvanlig jag-är-fåfäng-töntmössa i stil med:
http://www.norr.worldnet.se/~loven/images/Mossa%20Loven.jpg
Utan en ordentlig rysk pälsmössa för de sibiriska vintrarna:
http://aventyrslagret.com/bilder/produkter/ryssmossa_big.jpg

Eller?

Stål
2006-03-14, 14:32
Jusst där vi skiljer oss så mycket .

Av anledningen att fördomar emot byggare finns och att "Svensson" på gymmet redan stämplar dig när du kliver innanför dörren.

Så skall man vara extra ödmjuk, extra tolerant , städa å hålla snyggt om sig och se till att allt funkar och det är glada miner runt omkring .

Många gym väljer idag att plocka bort tunga vikter , gallra ur maggen ur maskinerna och satsa på motionärer, ja för dem är mer lönsamma helt enkelt.

Kommer en skränig byggare in på ett gym och 4 motionärer slutar för den sakens skull är det bad buissness. det är en enkel kalkyl men så fungerar det i praktiken.

Och vi alla vill ha bra gym att köra på där alla är lika välkomna.

Jag gör allt det det där, är väldigt tolerant mot folk som inte förstår att man ska vara 5 personer vid samma maskin och uppehålla den i 3 timmar, mot folk som inte förstår att man inte pratar med folk som är mitt i ett set o.s.v.. Är väldigt trevlig så fort jag har tid att vara det. Det folk inte verkar förstå är att man inte är på gymmet för att vara social, jag är där för att lyfta, det är jag och vikterna och vi låter en del när vi kör. Förstår precis det du snackar om, där jag tränar var det en lyftarklubb för inte så längesedan men allt det är borta och dom satsar mer på motionärer. Förr när jag tränade så var där fler som mig men dom har försvunnit de flesta och då var det inga problem att peppa varandra genom att vara lite extra högljudda. Inte många kvar som har förståelse för vad en som satsar på byggning gör. Jag älskar gymmet så klart jag bidrar till att hålla det snyggt. Men jag och min träning tänker inte bli lidande bara för några tycker det är så hemskt att det skramlar till lite när jag kör mark och kanske grymtar lite extra på sista reppen.

Vill poängtera igen att slänga med vikter så redskapen förstörs är inget jag ägnar mig åt eftersom detta verkar vara de som de flesta hänger upp sig på, jag älskar fan vikterna (hatar) men att dom förstörs är det sista jag vill.

Greg
2006-03-14, 14:35
Det jag stör mig på:

- Mössa inomhus. Har fortfarande inte förstått det.

- Personer som uppenbarligen inte klarar av vikten men ändå ska ge sig på det.

- Musiken. Tur att man har iPod.

- Discobyggare. Träna ben för helvete!

- Tjejer i tajta kläder. Varför ska ni ställa er framför mig? Försöker faktiskt koncentrera mig.

- Folk som överdrivet slänger ner vikter på golvet, det är OK att det låter men det behöver inte överdrivas.

- Folk som glor som fan bara för att man är tjock. Snackar skit om en. Varför tror de att man är på gymmet från första början? Inte fan går jag runt och trycker i mig bakelser.

De som säger att det är störigt att folk glor på er, kanske jag får be om ursäkt. Tycker bara det ser väldigt nice ut (obs, inte gay nice) när folk med muskler tränar. Är helt fascinerad av det, så jag brukar kolla lite extra när sådana personer tränar.

Stål
2006-03-14, 14:43
Stål: Om du nu har mössa på gymmet för funktionalitetens skull hoppas jag verkligen att det inte är en sedvanlig jag-är-fåfäng-töntmössa i stil med:
http://www.norr.worldnet.se/~loven/images/Mossa%20Loven.jpg
Utan en ordentlig rysk pälsmössa för de sibiriska vintrarna:
http://aventyrslagret.com/bilder/produkter/ryssmossa_big.jpg

Eller?

De där två kan man fan inte ta på sig, för mainstream. Jag använder en mössa där funktion och utseende arbetar i symbios med varandra, nämligen denna:

Toxic
2006-03-14, 16:01
Stål:Även "helgjutna" hantlar brukar iaf vara gängade på pinnen... vilket betyder att dem sabbas iaf men om dina inte är det så visst så länge hantlarna inte studsar iväg på någon som är i närheten, skulle jag få en hantel på mig skulle det bli en polisanmälan för misshandel... *kissass*

HajduMan
2006-03-14, 16:24
Toxic']Stål:Även "helgjutna" hantlar brukar iaf vara gängade på pinnen... vilket betyder att dem sabbas iaf men om dina inte är det så visst så länge hantlarna inte studsar iväg på någon som är i närheten, skulle jag få en hantel på mig skulle det bli en polisanmälan för misshandel... *kissass*

om den landat på mig så hade jag blivit polisanmäld för misshandel :cool:

Stål
2006-03-14, 16:26
Toxic']Stål:Även "helgjutna" hantlar brukar iaf vara gängade på pinnen... vilket betyder att dem sabbas iaf men om dina inte är det så visst så länge hantlarna inte studsar iväg på någon som är i närheten, skulle jag få en hantel på mig skulle det bli en polisanmälan för misshandel... *kissass*

Helgjutna som i ett stycke. Haha men fan ge er nu, tror ni dom jävlarna studsar på folk också. Vi snackar nog inte om samma sorts "slänga".

jwzrd
2006-03-14, 16:27
om den landat på mig så hade jag blivit polisanmäld för misshandel :cool:

Nawwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww tyffa brushaaaaan! Jelp!

Bite
2006-03-14, 16:38
Jag stör mig faktiskt inte på något där jag tränar. Alla är trevliga och skönt svenskt "lagom" sociala. Möjligen stör mig tjejers variationer av hamstringövningar en aning, men jag lider inte. På mitt förra gym spelade de kass musik, och jag grät mig genom seten :(

sissa
2006-03-14, 17:26
Han försökte ju stöta på dig ju! :laugh:

Det är inte utslutet :cool:

Men jag tror inte det var ett rent raggningsförsök ändå. 40årskris möjligtvis.

Metal_boy_
2006-03-14, 17:31

Haha, jag tror fan att det där var första gången jag garvade högt på riktigt! :laugh:

J.Saarela
2006-03-14, 19:24
Fan så tur att man inte har nå hantelkastare på gymmet.Jävla gymnazister *grr27*

fonzie
2006-03-14, 19:48
Mjo, jo alltså va fan är det med de här slaverna...nu menar jag inte att vara rasistisk men alltså va fan. VARENDA tjej som gick förbi dem klädde de av med blicken...kan inte vara kul att vara dem. Så vadpressar de 8 kg o kör dropset i pec decken. Så luktar dom illa också.

O så folk som kör pushdowns med världens lutning och hockeröv, som om de åkte skidor. *screwy*

Bönne
2006-03-14, 20:03
O så folk som kör pushdowns med världens lutning och hockeröv, som om de åkte skidor. *screwy*Jag kör så (fixerar inte överarmarna, utan låter de följa med upp), tappar balansen ifall jag inte lutar mig framåt - kan köra med explosivt så :)

Stör mig nog inte på någon, möjligen på de som är framme och börjar plocka av vikterna bara man går och pissar eller så :)

Metal_boy_
2006-03-14, 20:06
Jag stör mig på gamla tjocka tanter som vill våldta mig. *cry*

Herkulez
2006-03-14, 20:18
bara för att din mormor nyper dig om kinderna och säger "va gullig och stor min lilla pojk har blivit" så betyder det inte att...

Metal_boy_
2006-03-14, 20:19
bara för att din mormor nyper dig om kinderna och säger "va gullig och stor min lilla pojk har blivit" så betyder det inte att...

:laugh:

Strongman
2006-03-14, 20:22
Äckliga luffare som ockuperar bastun.

Sonny
2006-03-14, 20:23
Mjo, jo alltså va fan är det med de här slaverna...nu menar jag inte att vara rasistisk men alltså va fan. VARENDA tjej som gick förbi dem klädde de av med blicken...kan inte vara kul att vara dem. Så vadpressar de 8 kg o kör dropset i pec decken. Så luktar dom illa också.

O så folk som kör pushdowns med världens lutning och hockeröv, som om de åkte skidor. *screwy* :laugh: :laugh: :laugh:

Metal_boy_
2006-03-14, 20:24
Jag tror faktiskt att mycket är skitsnack från folk som säger "På gymet vill jag inte bli störd eller prata med nån öht, där är jag endast för att träna och inget annat" Snacka skit för fan. Hur kul tycker du som känner dig träffad att det är när gymet är helt tomt? Hur roligt är det när alla dom snygga brudarna har tränat klart och det bara sitter en fet bäver kvar på en cykel? Om så många tycker att det är jobbigt, varför är det inte fler som riggar upp gym hemma?( jo jag vet, plats och dyrt, men käft ist) Gillar ni verkligen inte det sociala man kan ha på ett gym, med personer man kan snacka och garva med etc??

Ryska_raketen
2006-03-14, 20:25

Alltid kul att få uppskattning ifrån någon ? :)

Ryska_raketen
2006-03-14, 20:28
1:Jag tror faktiskt att mycket är skitsnack från folk som säger "På gymet vill jag inte bli störd eller prata med nån öht, där är jag endast för att träna och inget annat"

2:Snacka skit för fan.

3 Hur kul tycker du som känner dig träffad att det är när gymet är helt tomt? Hur roligt är det när alla dom snygga brudarna har tränat klart och det bara sitter en fet bäver kvar på en cykel?

4 Om så många tycker att det är jobbigt, varför är det inte fler som riggar upp gym hemma?( jo jag vet, plats och dyrt, men käft ist) Gillar ni verkligen inte det sociala man kan ha på ett gym, med personer man kan snacka och garva med etc??

1. Nope, exakt så känner jag det.
2. Nja, för att man ska vara "cool" på internet ?
3. Alltid kul att ha något att kolla på, men man gör sitt och man behöver inte prata med någon för att fortfarande uppskatta ögongodis.
4. nej.

Metal_boy_
2006-03-14, 20:28

O så folk som kör pushdowns med världens lutning och hockeröv, som om de åkte skidor. *screwy*

Hehe, som om du inte klär av snygga brudar med blicken :D

Jag fattar heller inte det där med lukten faktiskt, tydligen så tränger falafel ut både ur röven och porerna. *popcorn*

Baan
2006-03-14, 20:34

Jag fattar heller inte det där med lukten faktiskt, tydligen så tränger falafel ut både ur röven och porerna. *popcorn*

jag tror det kallas *uppdate* svett! *uppdate*

Ryska_raketen
2006-03-14, 20:36

ja konstigt nog, ja har fått det ett par gånger när jag tränar. ja måste göra något fel :D

Metal_boy_
2006-03-14, 20:37

Jo, men det är nån form av matkultur som följer med svetten ur porerna. Starka kryddor, vitlök etc.

Stål
2006-03-14, 20:46
Jag tror faktiskt att mycket är skitsnack från folk som säger "På gymet vill jag inte bli störd eller prata med nån öht, där är jag endast för att träna och inget annat" Snacka skit för fan. Hur kul tycker du som känner dig träffad att det är när gymet är helt tomt? Hur roligt är det när alla dom snygga brudarna har tränat klart och det bara sitter en fet bäver kvar på en cykel? Om så många tycker att det är jobbigt, varför är det inte fler som riggar upp gym hemma?( jo jag vet, plats och dyrt, men käft ist) Gillar ni verkligen inte det sociala man kan ha på ett gym, med personer man kan snacka och garva med etc??

Social kan man vara på gymmet när man inte tränar, är det nog inte någon som har nått emot. Under tiden man tränar däremot. :whipped:

Baan
2006-03-14, 20:48
Social kan man vara på gymmet när man inte tränar, är det nog inte någon som har nått emot. Under tiden man tränar däremot. :whipped:

Äh snack, man kan fortfarande snacka med någon polare så länge det inte blir några halvtimmesdiskussioner, och så länge båda är där primärt för att träna och inte snacka skit. Jag har inga problem så länge båda parterna är informerade om läget :)

Stål
2006-03-14, 20:55
Äh snack, man kan fortfarande snacka med någon polare så länge det inte blir några halvtimmesdiskussioner, och så länge båda är där primärt för att träna och inte snacka skit. Jag har inga problem så länge båda parterna är informerade om läget :)

Har märkt att de gånger man ändå gör det så rusar tiden iväg och intensiteten i hela passet blir lidande. Visst, 1 minut snack mellan två set är väl ok men hur ofta blir det bara 1 minut? Det blir alltid längre än man hade tänkt vila iallafall. Man behöver inte vara en robot dock, hälsa på folk och så kan man väl göra och komma med lite kassa kommenterar som "det ser bra ut" o.s.v.. så man garvar lite. Men inte mer.

Herkulez
2006-03-14, 20:59
folk som tränar i mössa.

såg 2 sånna förra gången jag var och tränade....varför????!!!!

Bolio
2006-03-14, 21:00
folk som tränar i mössa.

C'est hardcore. :D

Metal_boy_
2006-03-14, 21:03

Precis.

Metal_boy_
2006-03-14, 21:04
folk som tränar i mössa.

Måste ju klia något förbannat när man blir svett också.

bladhet
2006-03-14, 21:09
folk som tränar i mössa.

Vad tycker du om folk som har mössa på krogen då? hehe :P

Piranha
2006-03-14, 21:15
Vad tycker du om folk som har mössa på krogen då? hehe :P

Samma kategori av människor som inte orkar dra upp brallorna ordentligt och visar halva kalsången.

Man vill bara sparka in den ( kallingen alltså )

timoat
2006-03-14, 21:19
ovan nämnda påstående gäller för folk med solglasögon inomhus/på krogen /i gymmet också.

Bönne
2006-03-14, 21:21
http://bearny.no-ip.org/wbt2/P1080143%20(Medium).JPG

Lutning frammåt, samt visar kallingarna :D

Kört med mössa första uppvärmningseten någon gång - gjort det för att få upp värmen snabbt!

polaren
2006-03-14, 21:26
Igår stod träningskompisen vid viktstället och letade efter en 5kgs vikt, då sparkar en kille ner en 20kgs kaka på hans skofria fot så att han skriker högt, sen går han bara iväg utan att be om ursäkt eller nåt.

IDIOT!!! *grr27*

(iofs ganska korkat att träna i strumpor, men 20kg på foten hade nog gjort ont även om en sko hade suttit på).

Konvex
2006-03-14, 21:31
Igår stod träningskompisen vid viktstället och letade efter en 5kgs vikt, då sparkar en kille ner en 20kgs kaka på hans skofria fot så att han skriker högt, sen går han bara iväg utan att be om ursäkt eller nåt.

IDIOT!!! *grr27*

(iofs ganska korkat att träna i strumpor, men 20kg på foten hade nog gjort ont även om en sko hade suttit på).

Aj lät inte roligt, en som jag känner som tränar där råkade tappa en 20 kilos vikt på tån medans han hade skor på sig och ändå gick hans tånagel sönder helt nästan. Hur gick det för din poolare? :s

Jense
2006-03-14, 21:32
folk som tränar i mössa.

vågepål gör det!!!!! men han böjer 400+ och får därför ha på sig mössa var han vill.

tränar i keps ibland.

men mössa har jag på mig när jag tränar hos martin, där där är runt 5 grader varmt i början :D

timoat
2006-03-14, 21:40
Bara du inte vänder kepsen bakofram Over The Top - style innan du ger dig på en tung vikt.

trasan
2006-03-14, 21:41
Bara du inte vänder kepsen bakofram Over The Top - style innan du ger dig på en tung vikt.

Count me in!!

Jense
2006-03-14, 21:43

hm, jag slänger kepsen oftast, när jag ska maxa, den sitter ivägen då får jag för mig. men vi greppnördar har mycket skumt skit för oss när vi laddar inför lyft

Ryska_raketen
2006-03-14, 21:43
ändå gick hans tånagel sönder helt nästan.s

OMG!!!!!!!:eek: :eek: :eek:

AKTA NAGELN FFSomgLOl

emmzan
2006-03-14, 21:46
Några irritationsmoment..

Folk som använder en maskin/hantel/stång och går därifrån i 10 minutersomgångar och sedan blir förbannad när någon annan tatt över eftersom det inte syns att någon använder utrustningen.

Folk som går fram och plockar fjäderlås av lastade skivstänger precis innan någon ska köra böj med full utrustning där (hände i helgen)

Folk som inte strippar skivstången efter användning utan bara lämnar den halvlastad i stället eller på golvet.

Mfl.

olle lindblad
2006-03-14, 21:48
Folk som går fram och plockar fjäderlås av lastade skivstänger precis innan någon ska köra böj med full utrustning där (hände i helgen)
Mfl.
De borde fan tvingas äta upp låsen *grr27*

bladhet
2006-03-14, 21:54
Samma kategori av människor som inte orkar dra upp brallorna ordentligt och visar halva kalsången.

Man vill bara sparka in den ( kallingen alltså )

Börja sparka på herkan då... Tror nämligen han hade mössa på sig på krogen för någon vecka sedan. Kan ha sett fel, men jag tvivlar.

Metal_boy_
2006-03-14, 22:02
Börja sparka på herkan då... Tror nämligen han hade mössa på sig på krogen för någon vecka sedan. Kan ha sett fel, men jag tvivlar.

Det var inte en sån han hade på sig på huvudet då?

http://www.mammanett.no/Prevensjon/pessar2.jpg

Kwon
2006-03-14, 22:07
Jag brukar ibland (60 % av fallen kanske) ha mössa på mig på gymet.

Själv blir jag aldrig störd av andra, så jag inte bryr mig vad andra gör utan kör mitt. När jag vilar tittar jag antingen in i spegeln (på mig själv) eller ner i golvet eller bara rakt fram.

OBS. vi har inga brudar på mitt gym.

Sen tror jag att jag har varit skyldig till att folk stört sig på mig en gång, då jag råkade ta en curlbänk som tydligen några andra använde sig av (såg ej att någon använde den förrän efter jag själv flyttat den och började).

Det var två eller tre pers som plötsligt började prata på ngt språk jag ej förstod med varandra och de lät lite upprörda.

En började peka på bänken jag tog så jag antog att de hade använt den tidigare.

Förstod ej vad som sa hursomhelst, men eftersom det troligtvis var fallet, så flyttade jag tillbaka curlbänken efter jag var klar till där dom var då jag antog att de ville ha den! :)

Svårt när man ej kan kommunicera dock, man får gissa sig till saker!

Det är nog den enda gången någon på gymet blivit störd eller upprörd på grund av mig...

Jo vänta förresten, nu minns jag en till.

Det var på Fitness Center för många år sen... då Micke "Bindan" Bindefelt, Dr Alban och Kristina Eklöv körde där.

Jag var där o tränade me en polare och skulle just sätta mig för att göra latsdrag.

Plötsligt så ropar en stor byggare från cirkus 5-6 meter därifrån NEEEJ den där e upptagen! Jag håller på å KÖR DÄR!

Det roliga var att ingen hade använt ställningen på länge, och att byggaren stod 6 meter bort och snackade me en hawt blondin.

Förstod inte hur han kunde vara i hallen o snacka me en brud o köra samtidigt!

"Men det är ju ingen som sitter här, du snackar ju me bruden!"

Hursom, polarn sa till mig, skit i det, vi kör en annan maskin...

Han blev jag lite störd på, det är nog den enda personen som riktigt stört mig på gymet.

Ja, o Bindan då som körde me piratnäsduk på huvudet :D

bladhet
2006-03-14, 22:07
Det var inte en sån han hade på sig på huvudet då?

http://www.mammanett.no/Prevensjon/pessar2.jpg

Haha,, nä nu ska vi inte vara elaka... Jag förlåter han eftersom håret hade börjat växa ut men han hade inte hunnit raka det... Men jag hoppas slippa se det en gång till.

Herkulez
2006-03-14, 22:08
Haha,, nä nu ska vi inte vara elaka... Jag förlåter han eftersom håret hade börjat växa ut men han hade inte hunnit raka det... Men jag hoppas slippa se det en gång till.
och va händer annars?

;)

polaren
2006-03-14, 22:10
Aj lät inte roligt, en som jag känner som tränar där råkade tappa en 20 kilos vikt på tån medans han hade skor på sig och ändå gick hans tånagel sönder helt nästan. Hur gick det för din poolare? :s

Hans fot domnade bort, antagligen har han ett stort blåmärke idag, har inte frågat :D Han fick den som tur var inte på tårna, utan mitt på foten :thumbup:

bladhet
2006-03-14, 22:17
och va händer annars?

;)

Jag tar av dig mössan.. Haha.

Jense
2006-03-14, 22:20

ahaha, sen får vi se ännu en tidningsartikel som handlar om herkulez brottarkunskap

Sonny
2006-03-14, 22:20
och va händer annars?Ey, han kmr schnulla dig upp OCH ner!

jwzrd
2006-03-14, 22:21

Jag trivs utmärkt att träna på det sättet du inte tror någon kan. Lugn med projektionerna kanske?

bladhet
2006-03-14, 22:32
ahaha, sen får vi se ännu en tidningsartikel som handlar om herkulez brottarkunskap

Hehe, tror jag med

Metal_boy_
2006-03-14, 22:39
Jag trivs utmärkt att träna på det sättet du inte tror någon kan. Lugn med projektionerna kanske?

Du är ju tråkig också, torrboll!

;)

Bör jag lugna ner mig med dom eller känner jag mig lugn av dom?

Herkulez
2006-03-14, 22:44
:D

fonzie
2006-03-14, 23:24

HAHAHAHA den var bra! :D :laugh: ;)

mangs
2006-03-14, 23:29
Detta?

http://expressen.se/content/1/c6/14/37/04/6b32561c.jpg

Greg
2006-03-16, 15:45
Detta?

http://expressen.se/content/1/c6/14/37/04/6b32561c.jpg

Vaddådå? När jag började med PT så var det mycket sånt, mycket boll, mycket stabilitetsträning, mycket core. Funkar skitbra och är mycket tuffare än vad man tror. Sen att att jag, tyngdlyftare i grunden, slänger in lite större vikter än han där så är det ju ändå samma skit. Just den där hantelpress på boll är riktigt mördande.

Frippe_L
2006-03-16, 15:47
Just den där hantelpress på boll är riktigt mördande.

Ja om man tappar balansen och får en 40kg hantel i ansiktet eller på halsen kan jag tro den mördar bra.

(Jag fattar va du menar, den e säkert skitjobbig)

Rozzen
2006-07-18, 01:19
På mitt gym finns det en kvinnlig pt som tydligen är (var?) ett ganska stort namn inom svensk (?) fitness. Iaf hon ska alltid ha på sig tighta brallor och det går bara inte att träna då. Hon hänger alltid med sina kunder i fria-vikter området på vårat gym och i princip alla mina övningar görs i samma område. Det börjar på fullaste allvar bli jobbigt, det går inte att koncentrera sig.

Cykelmannen
2006-08-26, 21:45
Det enda jag stör mig på är folk som gör halva repetitioner för att de inte orkar hela, och sedan skryter om hur starka de är. Jag satt och reppade på 65 kg i latsdrag, med repetitioner ner till hakan ungefär. Då kommer en kille och frågar om han får köra emellan. Det går bra, säger jag.. om du inte ska köra så många repetitioner för jag kör nämligen med 60-90 sek paus mellan seten. Då börjar killen göra supersnabba latsdrag med halva repetitioner ner till 1 cm över huvudet ungefär. Han gjorde 15 såna och såg ut som en någon slags fågel :p

Denna magmaskin är ett utomordentligt exempel på en övning som nästan ingen gör hela repetitioner i. Oftast ser man någon kille som tror sig vara stark gör supersnabba, och supermånga, kvartsrepetitioner .
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/LVSeatedLegRaiseCrunch.html

jwzrd
2006-08-26, 22:46
Det enda jag stör mig på är folk som gör halva repetitioner för att de inte orkar hela, och sedan skryter om hur starka de är. Jag satt och reppade på 65 kg i latsdrag, med repetitioner ner till hakan ungefär. Då kommer en kille och frågar om han får köra emellan. Det går bra, säger jag.. om du inte ska köra så många repetitioner för jag kör nämligen med 60-90 sek paus mellan seten. Då börjar killen göra supersnabba latsdrag med halva repetitioner ner till 1 cm över huvudet ungefär. Han gjorde 15 såna och såg ut som en någon slags fågel :p

Denna magmaskin är ett utomordentligt exempel på en övning som nästan ingen gör hela repetitioner i. Oftast ser man någon kille som tror sig vara stark gör supersnabba, och supermånga, kvartsrepetitioner .

Du vet om att latsdrag ner till hakan inte är hela vägen va? Bra att du berättar sanningen dock för det JAG stör mig på är såna som du; nybörjare som börjar härja om hur andra tränar innan biccorna blivit ärtor ens.

zoltan_hellhound
2006-08-26, 22:56

En halv rep är bättre änn ingen rep.

Empe
2006-08-26, 23:08
Jag stör mig på "body-turken" som vi inofficiellt har börjat kalla honom. Vad han än tränar så kollar han i en body-tidning efter övningar sen kör han övningarna i ultrasnabb hastighet, eller så lassar han på massvis med vikt (för honom) och kör 2-3 reps tills han är alldeles illröd i trynet.

Stör mig också på en som pyser så fort han tränar. Han pyser och stönar hela tiden, vad han än tränar. Han är varken speciellt stor eller stark. Det är irriterande när man försöker koncentrera sig på sin egen träning.

Miiix
2006-08-26, 23:11
Jag kan bli på riktigt dåligt humör när nån som är ganska mycket mindre än en själv är mkt starkare. T.ex jag körde lite tunga bänkar på 75 kg (kanske inte så tungt för alla här :D ) och sen kom det en pytteliten neger och körde lätta 12or elelr nåt. fan.

Annars stör jag mig ganska mkt på discobyggare.

mendezzz
2006-08-26, 23:13
Jag stör mig på "body-turken" som vi inofficiellt har börjat kalla honom. Vad han än tränar så kollar han i en body-tidning efter övningar sen kör han övningarna i ultrasnabb hastighet, eller så lassar han på massvis med vikt (för honom) och kör 2-3 reps tills han är alldeles illröd i trynet.

Stör mig också på en som pyser så fort han tränar. Han pyser och stönar hela tiden, vad han än tränar. Han är varken speciellt stor eller stark. Det är irriterande när man försöker koncentrera sig på sin egen träning.

Hade du stört dig mindre om han var stor och stark?

Mikeman
2006-08-26, 23:25
Sånna som gör överdrivna ljud är irriterande. En kille/gubbe börjar alltid "fladdra" med läpparna och kör ett brakskitljud med den samma efter ett avslutat set.

Sen även en snubbe som alltid smäller ihop hantlarna vid hantelpress som får värsta katedralens klockor att blekna.

Japp.

Kurash
2006-08-26, 23:27
Men vafaan! Det ska väl låta som ett gym om man är på ett gym! Tjuvlyssnade lite på en av dom stooora killarna häromdan, han va uppriktigt arg för att ingen tog i så pass mycket att dom stönade eller skrek.

Pez
2006-08-26, 23:30
Det är irriterande när man försöker koncentrera sig på sin egen träning.
Sluta försöka koncentrera dig och gör det istället?

Pez
2006-08-26, 23:31
Annars stör jag mig ganska mkt på discobyggare.
Varför? :)

Longshot
2006-08-26, 23:31
Jag störde mig lite i torsdags då en kille i tajt linne och tajta blåa byxor från tidigt 70tal studsade runt och dansade (i vägen) balett i hela gymmet till "like a virign".

Krokodil
2006-08-26, 23:39
Tjuvar stör jag mig på!!!

Själv har jag varit ganska förskonad, har blivit av med lite småmynt och några dragremmar bara men det är jävligt jobbigt ändå.

En liten kille blev av med både jacka och brallor i vintras och fick åka hem i svettiga träningskläder. *grr*

Empe
2006-08-26, 23:39
Hade du stört dig mindre om han var stor och stark?

Ja, då hade han haft anledning till att stöna och ha sig. För den här stönar och pyser vad han än kör med för vikter.

Sluta försöka koncentrera dig och gör det istället?

Det är ju helt omöjligt när han är på gymmet samtidigt som en annan. Det låter som en hel jävla bussdepå där inne, så mycket pyser han.

En kille/gubbe börjar alltid "fladdra" med läpparna och kör ett brakskitljud med den samma efter ett avslutat set.
hahahahahaha :laugh: :laugh:

Cykelmannen
2006-08-27, 01:01
Du vet om att latsdrag ner till hakan inte är hela vägen va? Bra att du berättar sanningen dock för det JAG stör mig på är såna som du; nybörjare som börjar härja om hur andra tränar innan biccorna blivit ärtor ens.

Latsdrag är i första hand en ryggövning och inte en bicepsövning. Jag är en nybörjare med mångt mer kunskap än många rutinerade och bör behandlas därefter. Men visst, man kan gå längre ner än till hakan.. dock räknar jag det som en full repetition likväl.

En annan sak jag stör mig på men som inte verkar förekomma på mitt gym är bittra människor som tar ut sina aggretioner på oskyldiga människor.

jwzrd
2006-08-27, 01:07
Latsdrag är i första hand en ryggövning och inte en bicepsövning. Jag är en nybörjare med mångt mer kunskap än många rutinerade och bör behandlas därefter. Men visst, man kan gå längre ner än till hakan.. dock räknar jag det som en full repetition likväl.

En annan sak jag stör mig på men som inte verkar förekomma på mitt gym är bittra människor som tar ut sina aggretioner på oskyldiga människor.

Ja, du borde inte ta ut dina aggressioner på den andra killen på ditt gym som kör halva latsdrag. Det ser inte bra ut.

Vad du menar med det du säger om rygg- kontra bicepsövning förstår jag inte. Du vill säga att du genom att träna övre halvan av rörelsen kopplar in biceps mindre?

Arf Pingvin
2006-08-27, 01:10

Latsdrag som ej går hela vägen, ner till bröstet, är inte en full repetition på samma sätt som pullups till hakan inte är en full repetition. Jag pratar här om pullups med brett överhandsgrepp (se min sig).

Drar man bara till hakan i dessa övningar så är det mycket lätt att man lär sig att fuska genom att axlarna åker framåt. Det blir då en konstig armövning. Målet är inte att böja armleden utan att "dra" armbågarna mot marken.

Ryska_raketen
2006-08-27, 07:24
Jag störde mig lite i torsdags då en kille i tajt linne och tajta blåa byxor från tidigt 70tal studsade runt och dansade (i vägen) balett i hela gymmet till "like a virign".

Du tränar inte möjligtvis på Active Wellness ? :)

internethjälten
2006-08-27, 08:23
Ett stort störinslag är de frigider och ensamvargar som är
utstötta från samhället som inte kan prata på gymmet utan
är så insnöade att man bara är där för att lyfta vikter
utan att låta, synas, svettas eller prata med andra.

Spänn av för helvet !

Ryska_raketen
2006-08-27, 09:00
Ett stort störinslag är de frigider och ensamvargar som är
utstötta från samhället som inte kan prata på gymmet utan
är så insnöade att man bara är där för att lyfta vikter
utan att låta, synas, svettas eller prata med andra.

Spänn av för helvet !

Vadå inte kan prata ? Kanske inte vill prata ? Är man utstött då? Jävla lloyd

Yankeee
2006-08-27, 09:16
Lite kul att det är nybörjare, allmänt otränade personer och smalfeta diton som har den mest idiotiska inställningen till gymmet.

shadowfire
2006-08-27, 10:00
Lite kul att det är nybörjare, allmänt otränade personer och smalfeta diton som har den mest idiotiska inställningen till gymmet.
Vad grundar du det på? Att din inställning är den enda rätta eller vad har du för referenspunkt?

shadowfire
2006-08-27, 10:03
Personligen lägger jag fokuset på min egen träning och därigenom lägger jag ingen större notis om pruttar, stönande, svettlukt eller allt vad nu folk skrivit om. De får göra sin grej, jag gör min - på gymet är jag ute efter resultat.

Det enda som kan störa mig är tonåringar (som alltid anfaller i flock) där de ockuperar redskap man själv behöver. Det är inte optimalt att en tränar och fem andra står och pratar fjortissnack. Om ett halvår kommer jag dock vara så pass mycket biff att jag kan gå dit och skrämma bort dem...

Yankeee
2006-08-27, 10:10
Vad grundar du det på? Att din inställning är den enda rätta eller vad har du för referenspunkt?

Självklart anser jag att min inställning är den rätta, vad tror du? Fö är jag tveksam till att någon tänkade person anser det vettigt att gå omkring och störa sig på folk hela tiden.

Cilia
2006-08-27, 11:50
förstår inte att man stör sig på människor som köra på annat sätt än en själv?
Det kan ju inte störa. Däremot är det lite roligt inslag ibland när dom kör kul.

Som när en kille igår på gymmet skulle lägga upp stången på 22,5 kg som han kört stångrodd med. Han la ner den på golvet och tog tag i den och vände upp den som en frivändning och la upp den på ställningen. Tekniskt helt riktigt men jag brukar ta den och bara lyfta upp den.

Sen att man inte får stöna bara för att man inte lyfter x antal kg är konstigt för vad som är tungt för mig är lätt för andra men inte desto mindre kanske jag måste ta i så jag nästan spyr. Det är väl bra att dom tar i ordentligt. Själv stönar jag trots mesvikter och skiter i om folk retar sig

Ryska_raketen
2006-08-27, 11:56

Amen broder, alltid klockrena analyser sa urmakaren.

Miiix
2006-08-27, 12:45
Varför? :)

1: De brukar ofta ockupera böjracken för att curla. Sen när det tyvärr bara finns två böjrack där jag tränar så blir det ännu mer irriterande.

2: Sen blir jag bara allmänt irriterad på folk som bara tränar biceps.
curla curla och curla......man blir bara irriterad.

K9Media
2006-08-27, 12:51
På mitt gym finns de ibland, på kvällarna, folk som står i flock och flexar sig inför gruppens enda tjej.
Alla turas om att köras biceps-curl och spänna sig medans tjejen flexar röven och inte får något som helst gjort.

Borde nästan läggas ut på Animal-Planet för att beskåda hur man försöker bli "flockens ledare".

Pepparkakssmurfen
2006-08-27, 12:54
En sak som stör mig är alla killar som talar med lååg basröst när de är på gymet och liksom grymtar fram orden,fast de talar "normalt" utanför gymet. Manligt.

heltzonicka
2006-08-27, 18:09
HÄjpe HÄjpe!

Ryska_raketen
2006-08-27, 18:10
För helvete, en vinge ska ni ha!

grisbil3n
2006-08-28, 14:37
Stör mig på 110 kg's liraren som stör sig på mig för att jag är en räka.

Kwon
2006-08-28, 14:39
På mitt gym finns de ibland, på kvällarna, folk som står i flock och flexar sig inför gruppens enda tjej.
Alla turas om att köras biceps-curl och spänna sig medans tjejen flexar röven och inte får något som helst gjort.

Borde nästan läggas ut på Animal-Planet för att beskåda hur man försöker bli "flockens ledare".

Well, i vissa sammanhang så visas ju/uppdagas våra djuriska drifter och beteenden lite mer än annars!

Vilket är ganska intressant!

Trots alla civiliserade beteenden vi försöker få in hos människan så dyker apan upp ibland (ofta hos mig). :devil:

Pepparkakssmurfen
2006-08-28, 14:40
Jag stör mig också på alla tjejer som tittar misstänksamt på en och vågar inte köra bensärarmaskinen för de tror man ska kolla på dem.:furious:

Pez
2006-08-28, 14:42
1: De brukar ofta ockupera böjracken för att curla. Sen när det tyvärr bara finns två böjrack där jag tränar så blir det ännu mer irriterande.
Be dom flytta på sig?

2: Sen blir jag bara allmänt irriterad på folk som bara tränar biceps.
curla curla och curla......man blir bara irriterad.
Bara biceps? Dom får väl skylla sig själva.
Men då är dom väl iallafall inte där så ofta.

LuThe
2006-08-28, 14:46
Att nyfyllda 16-åringar kmr in, tränar 2 bicepsövningar - spänner sig lite i spegeln för att se om armarna har växt :laugh: sen kör dom underarmar - spänner sig lite till och går hem.

jwzrd
2006-08-28, 15:05
Att nyfyllda 16-åringar kmr in, tränar 2 bicepsövningar - spänner sig lite i spegeln för att se om armarna har växt :laugh: sen kör dom underarmar - spänner sig lite till och går hem.

Och du är... 17?

Yankeee
2006-08-28, 15:06
Och du är... 17?

Det är så jävla sjukt att man blir förbannad :laugh:

Clyde
2006-08-28, 15:26
Be dom flytta på sig?

Bara biceps? Dom får väl skylla sig själva.
Men då är dom väl iallafall inte där så ofta.

http://bestsmileys.com/paranoid/2.gif

Osten80
2006-08-28, 15:35
Och du är... 17?

Passa sig. Han har grofva lår. :hbang:

Rockhard
2006-08-28, 15:49
Jag stör mig på sura folk som sitter på motionscykeln i en timme och ser ut som om hela världens olycka drabbat dom i just denna stund. Gör något annat om det nu är sån pest att träna...

Ryska_raketen
2006-08-28, 15:55
Passa sig. Han har grofva lår. :hbang:

:hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

Berguven
2006-08-28, 17:18
Jag läste precis titeln som "surströmmingslag på gymmet". Jag tyckte att det var märkligt att jag inte lagt märke till en så välbesökt och intressant tråd innan.

Perscitus
2006-08-28, 17:42
Jag stör mig på sura folk som sitter på motionscykeln i en timme och ser ut som om hela världens olycka drabbat dom i just denna stund. Gör något annat om det nu är sån pest att träna...
Det är ju motiverande att se eländig ut så att alla som ser tänker att man är en sån jävla hårding som bara cyklar på!

Empe
2006-08-29, 20:43

Jay Leno kan köra hela latsdrag ner till hakan :D

eleni
2006-08-30, 06:45
Folk som man inte snackat med på ett tag, som man egentligen inte känner speciellt bra och som man egentligen inte vill snacka med, kommer fram och börjar snacka med en när man står och flåsar som en idiot på trappmaskinen. *grr27*

Och det värsta av allt, när de vägrar gå därifrån *rolleyes*

Semiramis
2006-08-30, 07:17
Folk som man inte snackat med på ett tag, som man egentligen inte känner speciellt bra och som man egentligen inte vill snacka med, kommer fram och börjar snacka med en när man står och flåsar som en idiot på trappmaskinen. *grr27*

Och det värsta av allt, när de vägrar gå därifrån *rolleyes*Måste hålla med där. Och värst när de börjar med ett rejält förhör om ens liv och leverne efter att ha berättat allt om sitt eget!

cheesian
2006-08-30, 07:21
Vad stör man sig inte på är frågan..

LarsK
2006-08-30, 07:26
Jag stör mig på 2 stycken på mitt gym.

Nr 1. Han blåser upp sitt bröst när han kommer in, drar upp brallorna till naveln, rullar upp armarna på t-shirten och går bort och tar på sig Valeo bältet fast han aldrig gör en enda benövning. Alla hans övningar görs med helt för tunga vikter så han inte klarar en enda full rörelse, och han lägger in ett grymtande samt underbett vid varje rep. Han ockuperar bänkpressen för att lägga sina hantlar där mellan seten. Efter halva träningen går han bort till spegeln och börjar han dra ut gråa hår med pincetten han alltid har i fickan. Det fortsätter han med mellan alla set tills träningen är slut.
Jag börjar tro att han inte är riktigt frisk, på riktigt. Han har nog aldrig sagt ett enda ord till någon på gymmet, och alla verkar ignorera honom.

Nr 2. Ockuperar också bänkpressen i upp till en timme medans han rövbänkar sina 100kg, med spotter som han aldrig behöver. Har också alltid bälte, fast hans mest avancerade övning är kvarts squat med 80kg.

LuThe
2006-08-30, 12:59
Och du är... 17?

nej jag är inte 17! jag menar själva grejen att dom är nybörjare och inte vet speciellt mkt om träning. men visst gör dig lustig din skäggnisse

Longshot
2006-08-30, 13:19
nej jag är inte 17! jag menar själva grejen att dom är nybörjare och inte vet speciellt mkt om träning. men visst gör dig lustig din skäggnisse

LOL!!!

Du bara tigger om en verbal knockout? :Virro :D

*inväntar kommentarer av kolozzeums 6:e armé* *popcorn*

Noodles
2006-08-30, 13:26
nej jag är inte 17!

Enligt din profil är du 18 sedan ett par månader och därför är ett upprört utropstecken inte motiverat.

Jag orkar sällan störa mig på någon på gymmet. Jag gjorde det mer förut men insåg sedan hur mycket energi det kräver. Det enda jag fortfarande irriterar mig på är folk som inte lägger tillbaka vikterna och de som släpper vikterna i golvet från hög höjd (nej, de är inga lyftare).

Ironbabe
2006-08-30, 13:29
Det enda jag fortfarande irriterar mig på är folk som inte lägger tillbaka vikterna och de som släpper vikterna i golvet från hög höjd (nej, de är inga lyftare).
+1

och de som får för sig att de ska fråga nåt mitt under en övning *screwy* det irriterar mig nåt fruktansvärt! Kastar ett ont öga på dem så de blir rädda då *slap*

knazcandy
2006-08-30, 14:33
Störningsmoment nr 1 på mitt gym är de som vill lyssna på Lugna favoriter (radio) under ett träningspass..*suck*

upf
2006-08-30, 14:55
Störningsmoment nr 1 på mitt gym är de som vill lyssna på Lugna favoriter (radio) under ett träningspass..*suck*

Du menar Ruttna favoriter. :)

Hatar verkligen den kanalen.

gängpaj
2007-04-13, 09:29
Det som stör mig mest är alla jxxla vikter som man än inte orkar lyfta. När man lyfter så vill man ju använda allt som stället har att erbjuda...

fothermucker
2007-04-13, 10:40
Jag brukar sällan störa mig på något när jag beöker gymet men det närmaste man kan komma var härom veckan när jag körde några set marklyft.
Känner under uppvärmingsseten brännande blickar från något stort och rosa men tänker inte så mycket mer på det. Går och jiddrar lite med tigerofsweden varefter jag går tillbaka till podiet för att fortsätta och på vägen dit tycker jag mig höra en röst viska "jävla idiot" med en riktigt bitter jävla klimakterieton (kanske inte helt oväntat med tanke på ordvalen förvisso).
Ignorerar det då jag inte riktigt kan urskilja varifrån det kommer och går istället vidare för att fortsätta.
Precis när jag har rättat till greppet och ska börja dra så kan man ju ge sig fan på att det kommer fram en rosa liten boll kring 45-strecket (no offence :) ) som påpekar att man inte kan hålla på som jag gör, att det är helt oacceptabelt! Jävla skitövning är det eftersom det låter så mycket osv.
Försöker då att förklara att det är ett gym (ett av lunds billigaste dessutom), att jag har svårt att vara mycket tystare än sådär under det korta antalet sekunder jag lyfter och att jag kan säga till innan jag börjar så att hon kan hålla för öronen. Varefter den rosa bollen argt stegar ut ur lokalen samtidigt som hon meg gäll och påträngande stämma (kanske inte hör saken till, men hon bryter ganska kraftigt på polska) klargör att hon jävlar i det kommer att säga till i receptionen!

Fortsätter mina set och när hon kommer tillbaka undviker hon mig med blicken och ser om möjligt ännu argare ut. Vilket jag finner ganska roande och går bort till henne och säger att jag hade tänkt lyfta igen snart så att hon är redo med fingrarna. Visar med händerna och flinar. Vilket hon svarar med vad som kan vara det mest krystade och ovilliga kärringsminkade leende jag någonsin har sett.
Kör vidare och berättar senare för tiger som också blir smått upprörd och slamrar lite extra med hantlarna.:)

Fatalist
2007-04-13, 12:02
Är jag den enda som är på gymmet för att träna?

Emil_Larsson
2007-04-13, 12:07
folk här nämner människor, men jag tycker det är fruktansvärt frusterande med hackande skivor, och dom ger sig fan inte.. Hackar och hackar omvartannat.

jwzrd
2007-04-13, 12:15

Tränar du?

Snake
2007-04-13, 12:17
Tränar du?

Gymmar du?

Jay-Z
2007-04-13, 12:19
Gymmar du?

Du trenar.

z_bumbi
2007-04-13, 12:21
folk här nämner människor, men jag tycker det är fruktansvärt frusterande med hackande skivor, och dom ger sig fan inte.. Hackar och hackar omvartannat.

Plocka ut, bryt itu (så ingen plockar upp dem igen) och släng i papperskorgen.

mini
2007-04-13, 12:25

Nä, men du är nog den enda som är så omgffsbbqhardcore att du varken ser eller hör något. You go girl!

Fatalist
2007-04-13, 12:27
Nä, men du är nog den enda som är så omgffsbbqhardcore att du varken ser eller hör något. You go girl!

Haha nej men varför bryr man sig? Jag går dit och gör mitt, duschar och drar hem. Du får det att låta som pretentiöst eller nåt att gå till gymmet för att just träna, inte störa sig på folk.

Batman
2007-04-13, 13:41
kör marklyftet med grepp som om du ska curla stången, sen lyfter du upp den och curlar. *flex*

Ja hur annars ska man kunna lyfta upp stången och curla ?

Erik__
2007-04-13, 14:00
Några jevlar som tog mina lås när jag vilade mellan böjseten så de kunde utföra sina skallkrossare, och komemr sen och säger, "asså vi tog dom här, du kan ju tyå säga om du behöver dom sen"

Baan
2007-04-13, 14:03
kul brud idag som lackade ur vid benpreseen för det låg kvar 50kgs kakor, dumpade dom rakt på golvet (kanske en hm 1.30 m ner?) sådär helt kallt.

Jay-Z
2007-04-13, 14:08
kul brud idag som lackade ur vid benpreseen för det låg kvar 50kgs kakor, dumpade dom rakt på golvet (kanske en hm 1.30 m ner?) sådär helt kallt.

Ja, vad ska man göra om man inte orkar bära dem?

Baan
2007-04-13, 14:09
Ja, vad ska man göra om man inte orkar bära dem?

Be en av 20 dugliga män runt en hjälpa till kanske (dvs andra i närheten i lokalen som pallar det). Men visst hon kanske var dövblind.

Jay-Z
2007-04-13, 14:10
Be en av 20 dugliga män runt en hjälpa till kanske (dvs andra i närheten i lokalen som pallar det). Men visst hon kanske var dövblind.

Hade du gjort det om det var en 150 kilos-kaka?

MAXX
2007-04-13, 14:12
När folk slänger ner hantlarna, tror inte det är riktigt bra för dom eller golvet speciellt när det inte ligger någon gummimatta under.

tror inte du gillar mig då :P

Baan
2007-04-13, 14:12
Hade du gjort det om det var en 150 kilos-kaka?

Så hellre får golvet paja än att man frågar någon? Ja fyfan för att tala med okända människor.

Snake
2007-04-13, 14:13
Så hellre får golvet paja än att man frågar någon? Ja fyfan för att tala med okända människor.

Tror du nån vågar fråga en långhårig och arg bosnier?

Baan
2007-04-13, 14:14

Bra poäng men det fanns andra...

Jay-Z
2007-04-13, 14:14

PRECIS!!!111

Edit: Men lol - RR då eller?

Baan
2007-04-13, 14:15
Ja det är klart man roidar lite för att hon inte frågade så man kunde lägga in en stöt eller två.

MAXX
2007-04-13, 14:20
hmm jag stör mig nog mest på UFC wannabe's/posers. Dom som går på box och allt vad det heter och har på sig "TAP OUT" shorts. Imellanåt går dom in i vikt lokalen lite också och kör lite bänk och biceps curls följt av lite shadow box :hbang:

Berguven
2007-04-13, 14:32
Jag såg någon som hade på sig ett spänt bälte då han körde bicepscurl med hantlar vägandes 7.5 kg. Det såg rätt lustigt ut.

teargaz
2007-04-13, 14:39
Jag är ju inte så frekvent gymbesökare, men när jag hade problem med min axel så lärde min sambo mig hur jag skulle värma upp rotatorcuffarna innan jag började klättra.

Så var det en gång när jag skulle köra ett boulderpass själv som jag gick upp till gymmet. Satte pinnen på att lyfta upp en liten chokladkaka, satte mig på golvet och började dra i handtaget. När jag har kört klart 15 reps så vänder jag mig 180 grader för att köra andra armen, jag tittar upp och rakt framför näsan så ser jag bara en stor tight rumpa som sitter fast på en kvinnokropp. Tjejjen i fråga har börjat köra nån slags triceps övning, medans jag meckade med min maskin med ryggen mot henne, hon stod helt framåtlutat med knät och ena handen mot en bänk. Hennes bakdel hamnade liksom mitt i synen. Jag blev ju jävligt paff typ, "Ohuff jävlar hur gör jag för att inte kolla ditåt nurå" vilket säkert syntes på mitt ansiktsuttryck. Första tanken som slår mig är: "Hoppas hon inte såg dedär" så jag skulle kontrollera i spegeln så att hon inte tittade åt mitt håll.
Hon hade ju kollat på mig hela tiden såklart. Så jävla taskigt, uppenbart, grundlurad. Jag hade ju inte en chans att inte kolla och bli paff. Det såg ju inte bättre ut av att jag i princip bara drog i ett handtag med den minsta vikten på...

Sen dess har jag bara kört 100% klättring.

Så vad är det jag stör mig på. Just dedär sneglandet som jag upplever när man är på gym. Jag kan inte hitta ett avslappnat sätt att kolla på folk och jag känner mig uttittad på ett obekvämt sätt. Är det en nybörjar grej kanske? Hur gör ni andra. Vrålkollar ni på folk eller sneglar ni?

Pata
2007-04-13, 14:43
Jag är ju inte så frekvent gymbesökare, men när jag hade problem med min axel så lärde min sambo mig hur jag skulle värma upp rotatorcuffarna innan jag började klättra.

Så var det en gång när jag skulle köra ett boulderpass själv som jag gick upp till gymmet. Satte pinnen på att lyfta upp en liten chokladkaka, satte mig på golvet och började dra i handtaget. När jag har kört klart 15 reps så vänder jag mig 180 grader för att köra andra armen, jag tittar upp och rakt framför näsan så ser jag bara en stor tight rumpa som sitter fast på en kvinnokropp. Tjejjen i fråga har börjat köra nån slags triceps övning, medans jag meckade med min maskin med ryggen mot henne, hon stod helt framåtlutat med knät och ena handen mot en bänk. Hennes bakdel hamnade liksom mitt i synen. Jag blev ju jävligt paff typ, "Ohuff jävlar hur gör jag för att inte kolla ditåt nurå" vilket säkert syntes på mitt ansiktsuttryck. Första tanken som slår mig är: "Hoppas hon inte såg dedär" så jag skulle kontrollera i spegeln så att hon inte tittade åt mitt håll.
Hon hade ju kollat på mig hela tiden såklart. Så jävla taskigt, uppenbart, grundlurad. Jag hade ju inte en chans att inte kolla och bli paff. Det såg ju inte bättre ut av att jag i princip bara drog i ett handtag med den minsta vikten på...

Sen dess har jag bara kört 100% klättring.

Så vad är det jag stör mig på. Just dedär sneglandet som jag upplever när man är på gym. Jag kan inte hitta ett avslappnat sätt att kolla på folk och jag känner mig uttittad på ett obekvämt sätt. Är det en nybörjar grej kanske? Hur gör ni andra. Vrålkollar ni på folk eller sneglar ni?

Sneglar, och tycker till om folk. Oftast i form av nedvärdering.

Baan
2007-04-13, 14:44
PRECIS!!!111

Edit: Men lol - RR då eller?

hur fan får du in RR i bilden? påtänd eller?

Kwon
2007-04-13, 14:47
hmm jag stör mig nog mest på UFC wannabe's/posers. Dom som går på box och allt vad det heter och har på sig "TAP OUT" shorts. Imellanåt går dom in i vikt lokalen lite också och kör lite bänk och biceps curls följt av lite shadow box :hbang:

Har dom inte klagat på exakt samma sak på getbig nyligen?

Har detta "fenoment" kommit hit te Sverige nu? ;)

Baan
2007-04-13, 14:48

Det borde vara ordentligt många fler som tränar kampsporter nu än säg för 20 år sedan. För 20 år sedan var det väl mest folk som kollat på för många Bruce Lee filmer + master Kwon som tränade kampsport. Idag är det lite fler än så :) Så med det här sagt är det inget konstigt att dom börjar synas bättre på gymmen numera också

Jay-Z
2007-04-13, 14:49

Det äger ju att göra så - stå och fantisera lite om att man är Chuck Liddell eller Josh Koscheck i nya Sprawl-short.

Kwon
2007-04-13, 14:53
Det är som vanligt då, amerikansk massmedia förstör svensk ungdom

På min tid så var det MTV som var en av de största bovarna i dramat, som manipulerade ungdomarna te å börja rappa, klä sig i konstiga nya kläder etc kepsen på sniskan..

Nu har vi den här TUF/UFC/MMA-febern me allt tapout-skit

Själv erkänner jag att det var en film som "skapade/formade" mig till en stor del så som jag är nu.

Hade jag ALDRIG kommit i kontakt med Bruce Lee-rullar alt Hong Kong Cineman hade jag säkerligen varit annorlunda nu och förmodligen aldrig ens hittat hit till Kolo.

Man är så enormt formbar som ung!

Baan
2007-04-13, 14:56
Själv erkänner jag att det var en film som "skapade/formade" mig till en stor del så som jag är nu.

Starring Bruce Lee in the original Big Bubble Butt Brazilian Chicks (1975)?

eandersson
2007-04-13, 19:51
Stör mig som fan på alla som tränar i gäng, typ fem-sju pers som hänger i en hög kring en bänkpress och ockuperar den i en och en halv timme.

Instämmer.

Rahf
2007-04-13, 20:46
Jag stör mig en aning på folk som gastar för full hals på deras första rep. Ok att man tar i och bufflar efter ett par stycken men fan man kan väl hålla inne grottmannen under inledande skedet av settet iallafall.

Jag stör mig på folk som står och verkligen glor när man kör nåt set, för att 10 minuter senare gå och göra samma övning med högre vikt och "Hjälp mig från botten" taktik.

Jag stör mig absolut inte på att folk kommenterar min form och teknik, men däremot så stör jag mig på när de inte lyssnar på mig också, jag förväntar mig att de ska kunna hålla en opartisk diskussion om jag kommer med ett motargument. Jag lyssnar alltid men då vill jag att motparten ska lyssna på mig också.

Jag är en snacksalig människa så nu har jag börjat fundera på om folk stör sig på det också, jag får höra efter helt enkelt.

Jag må vara en speta men jag är en trevlig sådan :D

bulldozer
2007-04-13, 21:40
Jag stör mig sjukt mkt på andra brudar i just mitt gym, alla kör fjollträning!
Har inte sett en enda tjej som ser ut att ens försöka ta i på riktigt *suck*.
Sen så stör jag mig på idioter som tror att de kan nånting bara för att de e killar o ska lägga sig i min träning trots att de inte ens har en susning om vad de snackar om!
Och utanför gymet stör jag mig på mina tjejkompisar som hävdar å det bestämdast att de absolut inte kan styrketräna för de får så himla stora muskler av träning, yeah right.

Kwon
2007-04-13, 21:41
Har du NÅGON tränande tjejkompis dozern?

NiXPhoenix
2007-04-13, 22:29
Jag stör mig en aning på folk som gastar för full hals på deras första rep. Ok att man tar i och bufflar efter ett par stycken men fan man kan väl hålla inne grottmannen under inledande skedet av settet iallafall.

Kan ju vara så att de tar i för att få upp stången/hantlarna till startläge.
Dock kanske inte så många övningar det är så i, jag brukar ibland bröla till lite när jag kör snedbänk med hantlar och ska kicka upp hantlarna (lyckas inte kicka så jävla bra med benen så det blir att jag får ta i med armarna och resten av kroppen också). Enda övningen jag kan komma på nu dock.

Något som är lite jobbigt är när en del verkligen ska slå ihop hantlarna som nån slags bekräftelse på att de gör hela rörelsen, visst, ibland gör man det men jag strävar i alla fall inte efter att SLÅ ihop hantlarna hårt på varenda repetition hantelpress.

Hände en jobbig grej i måndags när jag körde bröst, snedbänk med hantlar. :)
Var två killar och två tjejer, ett par år yngre än mig, där som körde lite olika övningar och stod och snackade. Jag jobbade mig upp bland vikterna och kom så till de riktiga seten där hantlarna blir ganska så tunga att kånka omkring på. Killarna hade absolut inga problem att flytta på sig och så, men tjejerna som körde närmast mig däremot... Ena gången kom jag gåendes något ansträngt och fick skrika ursäkta! för att dummern skulle flytta på sig. Hon stod och hängde på bänken som jag satt på nästan hela tiden utom när jag gick iväg för att byta vikt. Sen var jag klar med settet, då är det i och för sig inga problem att sitta och pusta ut med hantlarna på låren, men man kanske inte vill sitta där hela dagen. En tjej står då ivägen och blockerar mig ett bra tag... Ett annat set, jag kommer till bänken och ska köra, problemet är att hon står precis bakom/bredvid så jag är asnära med ena armens hantel. Väntade ett tag men började sen köra, då flyttade hon på sig lite grann tror jag..

Heja heja liksom *rolleyes*

CroCop
2007-04-13, 22:47
Finns en gubbe på mitt gym som efter att han duschat går runt typ 5 minuter naken i omklädningsrummet, för att sedan ta på sig sockarna,tröjan, tjocktröjan.. sedan blåser han håret och kammar sig några minuter framför spegeln, SEN... tar han på sig kalsongerna. De flesta dagar bryr jag mig inte, men ibland känns det faktiskt lite creepy, han ser oförskämt "nöjd" ut under hela processen också.

NisseEriksson
2007-04-13, 22:49
Jag stör mig på killgänget i 17-18årsåldern som sitter och ockuperar maskinerna och pratar.
Maskinerna är inga kafferepsstolar *grr27*.
Ofta ligger det 5-10 kgshantlar strödda över hela golvet som de "råkar" glömma och som man får plocka varenda gång.
Hantlarna är alltså det enda redskapet de använder.

Lelle Pelle
2007-04-13, 22:58
Omg, teh rage! Är det så jobbigt att ni behöver vänta någon minut extra för er maskin, eller att titta på folk som enbart tränar med hantlar? Kommer ni att krympa av det?

Tror att jag ska ta med mig bullar och lite cola och sätta mig i bänkpressen nästa gång, och se hur katabola ni blir under tiden.

NisseEriksson
2007-04-13, 23:00
Omg, teh rage! Är det så jobbigt att ni behöver vänta någon minut extra för er maskin, eller att titta på folk som enbart tränar med hantlar? Kommer ni att krympa av det?

Tror att jag ska ta med mig bullar och lite cola och sätta mig i bänkpressen nästa gång, och se hur katabola ni blir under tiden.

De som är på mitt gym stör mig inte, jag använder ytterst sällan maskiner,
Det som stör mig är att de inte plockar upp hantlarna efter sig.

emil123
2007-04-13, 23:01
Hatar när det är trångt och fullt med folk och har Bodypump i samma sal som gymmet.

Hatar när det är småungar där och springer och drar i alla maskiner.

Hatar när folk pratar med en när man försöker träna.

Jag har bytt gym pga av dom anlednigarna, och många fler. *kissass*

willis
2007-04-13, 23:02

Nejdå, det är väldigt uppskattat. Jag tycker om att jag hinner bli kall innan jag får köra min nästa övning för en viss muskelgrupp.

Stör mig inte så mycket på mitt gym förutom på en snubbe som jämt ger mig jobbiga blickar, typ "jag vill ha dig"-blickar.

Lelle Pelle
2007-04-13, 23:04
Nejdå, det är väldigt uppskattat. Jag tycker om att jag hinner bli kall innan jag får köra min nästa övning för en viss muskelgrupp.

Stör mig inte så mycket på mitt gym förutom på en snubbe som jämt ger mig jobbiga blickar, typ "jag vill ha dig"-blickar.
Men hur jävla svårt kan det vara att byta ut skitövningen du egentligen skulle göra mot något annat? Eller bara skita i den? Tror du att du kommer växa mycket för att du gör 3set mer?

willis
2007-04-13, 23:07
Men hur jävla svårt kan det vara att byta ut skitövningen du egentligen skulle göra mot något annat? Eller bara skita i den? Tror du att du kommer växa mycket för att du gör 3set mer?

Jag brukar hitta ett alternativ men det är jäkligt jobbigt när powerracket eller dylik utrustning är upptagen av folk som hellre står och pratar än tränar.

För övrigt så handlar det inte nödvändigtvis om att växa utan om att jag förväntar mig att få göra övningarna x och y den dagen därför jag tycker det är jäkligt roligt.

L-Sami
2007-04-13, 23:09
Det som stör mig mest är att gymmet informerar inte alltid ordentligt att de ska ha stängt dagen efter pga högtider och sånt trams.

Fjod0r
2007-04-13, 23:11
Vad är det för fel med att svara i Tel. om man tränar? Det ska väll alla andra skita i? Inte direkt så att man väcker er morsa om jag svarar.

Lelle Pelle
2007-04-13, 23:12
Jag brukar hitta ett alternativ men det är jäkligt jobbigt när powerracket eller dylik utrustning är upptagen av folk som hellre står och pratar än tränar.

För övrigt så handlar det inte nödvändigtvis om att växa utan om att jag förväntar mig att få göra övningarna x och y den dagen därför jag tycker det är jäkligt roligt.
De kanske vilar mellan seten? Jag pratar gärna men någon medans jag vilar.

Nåväl, jag förstår hur du tänker. Tycker bara att det inte är något att hetsa upp sig över. Usäkta om jag låter lite grinig, är trött.

christian
2007-04-13, 23:40
Folk som hostar och harklar sig för att sen snyta sig i duschen. Fy fan vad ofräscht!

En gång var det en gamling på 65+ som stod och rakade pungen mitt i duschen.

Jag ska nog börja duscha hemma ist. =(

KlopFer
2007-04-13, 23:43
Folk som hostar och harklar sig för att sen snyta sig i duschen. Fy fan vad ofräscht!

En gång var det en gamling på 65+ som stod och rakade pungen mitt i duschen.

Jag ska nog börja duscha hemma ist. =(

Men fräsht :laugh: