Visa fullständig version : Vad har ni tränat idag?
Sidor :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Åter en free-for-all-tråd för de som tränat idag och som inte brukar skriva journal. Själv har jag mosat benen på Delta tillsammans med Bucyrus, och avnjutit de fina Nordicmaskinerna.
allan
Herkulez
2005-07-10, 18:04
aint shit, tänkte dra till gymmet och köra mina vanliga benfjantpass men värmen har tagit kol på mig så jag vilar nog och kör ett ordentligt imorgon istället.
jag und Mart|n kastade lite amf till varandra idag. köptes på intersport för 200 kr, helt ok för en latjoboll, lite liten bara
Har inte tränat än, men springer iväg till gymmet frammåt 22.00 och kör ett axel/shrugs/underarms pass. Anledningen till att jag tränar så pass sent är att solen tar död på en.
King Grub
2005-07-10, 18:13
Söndagar är vilodagar. I morgon däremot blir det ett helkroppspass klockan 10:19 och en timmes simning mellan klockan 17:20 och 18:20. *rolleyes*
Om det bara inte vore så varmt. *grr27*
Var bortrest på jobb hela förra veckan med ett mediokert hotellgympass på onsdagen och en löprunda på torsdagen som enda träning. Kom hem igår och åker iväg 2 dagar till imorgon bitti. Hade dessutom dåligt med tid idag, så jag fick göra det bästa av det hopplösa läget.
2 övningar bröst: Lutande hantelpress och maskinpress
2 övningar axlar: Axelpress med hantlar och lyft åt sidan
2 övningar vader: Stående och sittande
1 övning triceps: Dips
2-3 set på varje övning. Allt som allt tog det 35 minuter.
Hoppas på att få in ett Rygg, Biceps, mage på onsdag och Ben, vader på fredag.
High1ander
2005-07-10, 18:23
Söndagar är vilodagar. I morgon däremot blir det ett helkroppspass klockan 10:19 och en timmes simning mellan klockan 17:20 och 18:20. *rolleyes*
Vilken värme är "optimal" då? :)
King Grub
2005-07-10, 18:25
Vilken värme är "optimal" då? :)
17 grader i skuggan.
Inne på gymmet vet jag inte hur varmt det är just nu, men det är för varmt.
Vesseldahl
2005-07-10, 18:26
Axlar och vader fick mest uppmärksamhet denna goa söndag, kompletterade med lite bröst och triceps.
Idag tränade jag underarmar samt lite kondition på cykel.
Så skönt med denna värme :thumbup:
Solat och simmat. Har inte råd att fylla på gymkortet.
Eller, jag har ju råd, men jag har ingen inkomst vilket gör mig snål :)
edit: Ska tvinga med tjejen på några kilometers kvällspromenad sen.
Lättare återhämtningspass idag efter jobbet.
2 mils cykling och 10 minuters svalkande simning i Vättern.
Imorgon blir det ett benpass på gymmet.
Bänk/Biceps/Axlar. Ska ev ut på en sväng på cykeln också.
20 set axlar.
Orkar inte skriva journal längre, detta var mycket bättre. :D
Stenhårt ryggpass på Delta, på slutet var vi bara 2 pers!
ofan, så det finns simmare här inne?
var ett tag sen jag kompade med simning, men tycker det är kul.. ska börja igen efter jag flyttat..
kör du det ofta? formodar att det är mest för konditionen?
Arne Persson
2005-07-10, 18:38
Ha ha! Hade min andra dag av kursen och tvingades curla den förhatliga 40 kg hanteln, gjorde en ovanligt lätt 2:a, självfallet ouppvärmd! Ha ha! Böjde även ett 200 kg spik. Blir väl lite kvällsträning i kväll när man har vilat skallen lite. :)
Hur många var ni när ni började?
Först någon timmes volleybollande på stranden, sedan ett stenhårt pass i laggårn uppföljt av ett axel/triceps pass på gymmet...Skönt med lite värme :devil:
Hur många var ni när ni började?
5!
Morgonpromenad, 40 minuter.
Några timmar senare: gå 2 km, jogga tillbaks
Några timmar senare (nyss): jogga 3 km.
Jag har blivit galen. Värmen. Jag kan varken vara inne eller ute.
Vi var fem kl 1100!
allan
Bobbokrull
2005-07-10, 18:45
Blev en lätt morgonpromme imorse, that´s it! Sedan har man legat på beachen och tränat ögonen på lite smått och gott.
OT: Sommartid är snortidig morgonträning ett måste, vem orkar masa sig ner till gymmet efter en stekande dag i solen?
Vi var fem kl 1100!
allan
Tränade 14.30
Fruktansvärt lite folk, ryktet säger att det t om är lite folk på kvällarna!
pellepedal
2005-07-10, 18:53
Det blev ett set Biceps, ett set underarmar, ett set vader, ett set hams, och två set quads...
DC så det smäller om det...
morgonpromenad 1 h
imorgon benpass på morgonen
Kebab-Arne
2005-07-10, 18:56
Söndagar är vilodagar. I morgon däremot blir det ett helkroppspass klockan 10:19
Kör Grub helkroppspass?!
Jag körde biccar och triccar kl 5.30 och åkte ifrån gymmet 6.50 nyduschad. 10 min innan stängningsdags. Imorrn kl 9.00 blir det ben, hoppas jag. Annars blir det på senare på dagen.
Lite konditionsträning med hjälp av cykeln fick det bli denna otroligt varma söndag.
Körde axlar och triceps idag, ett bra pass + lite folk på gymmet vilket var jävligt skönt.
Vi var fem kl 1100!
allan
Extra Extra read all about it! :D
Kl.18-19 var det 15-20 pers i lokalen. Varmt var det också, men det är inte i klass med gamla Delta.. som tur är.
Arne Persson
2005-07-10, 19:01
Det blev ett set Biceps, ett set underarmar, ett set vader, ett set hams, och två set quads...
DC så det smäller om det...
Vad tränade du sedan på riktigt alltså, efter ovannämnda uppvärmninmgsset?
Arne - lite mögigt att ni inte kunde kränga på Dimman en benpress som tar mer plattor. Här blir det ju trångt efter sex tjugofemmor på varje sida. Är det för övrigt nån som vet var kultmaskinerna tog vägen? Underarmsrollern? Sittande hammerrodden? Och säljer inte Nordic en rejäl pullovermaskin (jag har glott på Cutlers video...).
allan
Arne Persson
2005-07-10, 19:09
Arne - lite mögigt att ni inte kunde kränga på Dimman en benpress som tar mer plattor. Här blir det ju trångt efter sex tjugofemmor på varje sida. Är det för övrigt nån som vet var kultmaskinerna tog vägen? Underarmsrollern? Sittande hammerrodden? Och säljer inte Nordic en rejäl pullovermaskin (jag har glott på Cutlers video...).
allan
Säg till Dimman att han köper in SL 25or. :)
Den benpressen ska köras söligt och strikt, då behövs det inte många röda vikter!
Den benpressen ska köras söligt och strikt, då behövs det inte många röda vikter!
Hmf...vi körde den söligt och strikt! Vad väger riggen på den?
allan
Bucyrus kan väl hoppa upp och sätta sig på den, då lär väl inte så många 25:or behövas? *flex*
allan
Det tror jag inte på!
Själv har jag rört mig så lite som möjligt efter gårdagens 4+ h promenad i Linköping varav ca 3 timmar i trädgårdsförreningens park, stigar överallt och inga skyltar. :D
Löpning 30 min i den svala sommarluften
Arne Persson
2005-07-10, 19:16
allan
C:a 35 kg
45 min inlines x 2
Helkroppspass
Lite plask i havet
King Grub
2005-07-10, 19:20
kör du det ofta? formodar att det är mest för konditionen?
Ja, jag simmar en 3 gånger i veckan. Jag tycker också det är roligt, särskilt nu när jag lärt mig simma frisim utan att halvt drunkna. Inte är det slitsamt för kroppen på samma sätt som t ex löpning heller. Man känner sig helt lealös hela kvällen efter ett hårt simpass och liksom flyter fram när man går, men det känns trött på rätt sätt.
Det tror jag inte på!
*kissass*
allan
Tricklev
2005-07-10, 19:24
Inget, söndag är ju vila, Imorgon blir det dock Rygg, biceps och underarmar.
Körde sista DC passet innan semestern!
Lutande hantelpress x1
Axelpress x1
Tricepspress x1
Chins x1
Skivstångsrodd x1
Rear delt row x1
+ körde rotatorcuffarna i början av passet
Alla setten med 2 restpauser, förutom Rear delt row där jag gjorde 1 rakt sett.
Ja, jag simmar en 3 gånger i veckan. Jag tycker också det är roligt, särskilt nu när jag lärt mig simma frisim utan att halvt drunkna. Inte är det slitsamt för kroppen på samma sätt som t ex löpning heller. Man känner sig helt lealös hela kvällen efter ett hårt simpass och liksom flyter fram när man går, men det känns trött på rätt sätt.
Börjar man tycka att det är roligt när man lär sig frisim? Håller på att jobba på det. Klarat 1 km i sträck hittills, men det är ju så förbannat trist. Måste lära mig att simma åtminstonde 3 860 meter någorlunda snabbt och utan att bli allt för trött.
Ett axelpass som gick riktigt bra!
Är det för övrigt nån som vet var kultmaskinerna tog vägen? Underarmsrollern? Sittande hammerrodden?
allan
Underarmsrollern - kul namn - men den finns i alla fall kvar. Inne i lilla rummet. Och visst saknar man de andra maskinerna från gamla Delta. De nya ryggmaskinerna tex...hmmmm....to much disco över dem (förlåt Arne, men allt som Nordic har är inte bra även om det mesta är det)
Så, vad gillade Du nya Delta annars då?
//Helena
hur lärde du dig? själv?
jag har för kassa knän för att kuta tex.. så simning e perfekt!
sen är jag en vattenmänniska! :thumbup:
Karate_kid
2005-07-10, 20:31
Körde ben+vader, och för första gången spydde jag under ett pass. Kan inte nån säga grattis din sillmjölke ?
Distanspass cykel. Varmt. Var ut även igår och har nog druckit 12 liter vatten totalt på två dagar.
mystic[-_-]
2005-07-10, 20:35
Körde ben+vader, och för första gången spydde jag under ett pass. Kan inte nån säga grattis din sillmjölke ?
grattis din sillmjölke
90 min morgonprommis
Bröstpass innehållande lite bänk, hantelpressar, flyes och cable på slutet
45 min mescykling hem ... knappt styrfart :D
Nu är det bara soffan kvar :sleep:
King Grub
2005-07-10, 20:41
hur lärde du dig? själv?
Japp, faktiskt. Det tog lång tid, men sedan helt plötsligt satt tekniken, med huvudet under vattnet. Bröstsim ger mest nackont. Och så är det svårt att komma upp i någon riktig puls, tycker jag, till skillnad från med frisim,
1 timmes cykling med 170 i snittpuls
Så, vad gillade Du nya Delta annars då?
//Helena
Ett helt OK ställe - men det var liksom inte Delta. Stämningen var inte där - det har blivit lite för mycket mainstream. Jag tror inte riktigt på att ta alla maskiner från samme tillverkare - det finns både charm och effekt i att blanda. Men å andra sidan har de väl fler fullbetalande kunder idag. Jag saknade de där Gymlecoryggmaskinerna - visst, Nordic är bra men det kändes lite "plastigt". Men vi kommer tillbaka - garanterat!
allan
Inget, eventuellt springer jag lite ikväll, men skall upp typ i natten sen och skulle bort o se på film nu så det kan tänkas att det inte blir av.
Men vi kommer tillbaka - garanterat!
allan
Kul :) Hoppas jag kan möta upp nästa gång.
Kram
//Helena
Japp, faktiskt. Det tog lång tid, men sedan helt plötsligt satt tekniken, med huvudet under vattnet. Bröstsim ger mest nackont. Och så är det svårt att komma upp i någon riktig puls, tycker jag, till skillnad från med frisim,
men är det så lätt i allmän simhall, att simma frisim alltså?
eller har du nyckel till tom simhall också? ;)
5 km rätt hård löpning i stekande sol. Härligt (seriöst alltså).
Åter en free-for-all-tråd för de som tränat idag och som inte brukar skriva journal. Själv har jag mosat benen på Delta tillsammans med Bucyrus, och avnjutit de fina Nordicmaskinerna.
allan
Nog fan blev benen mosade alltid.....inte minst i benpressen.....å dom var strikta OCH djupa. Men avnjutit....nja. Fräscht gym var det i alla fall. Seeg i benen var det.....ute på kvällspromenaden blev jag passerad av Maria Eriksson som tyckte jag höll pensionärstempo :cryout: ...
Bröst/Axlar/Triceps pass på förmiddagen.
Trevligt pass i den perfekta värmen på gymmet! Jag till skillnad på mot Grubben gillar när det är lite varmare på gymmet faktiskt, inte för varmt dock. Men lagom varmt som d var idag!:)
Karate_kid
2005-07-10, 21:44
']grattis din sillmjölke
va fan säger du svenne! :D
Morgonpromenad i shorts 1 timme.. Utan kallingar..
Karate_kid
2005-07-10, 21:54
Morgonpromenad i shorts 1 timme.. Utan kallingar..
bra och veta det där sista. Dags att sudda ut bromsspåren ur shortsen nu då?
bra och veta det där sista. Dags att sudda ut bromsspåren ur shortsen nu då?
Utgå inte från dig själv nu...
Min mor lärde mig reda dessa ting i tidig ålder.
Din mor har jag haft sex med.
12 km bakfyllelöpning efter bilen. Tungt och hett. Jäkligt tur att jag åtminstone inte körde hem i natt.
Böj- och ryggpasset. Tungt i värmen! 5 set böj, 5 set mark, 5 set stångrodd och 4 set shrugs. (vet att alla multisetbögar räknar uppvärmingssettet så jag gör också det nu).
Ingenting. Fortfarande ont i halsen. Eller, jag har cyklat 2,4 mil. Vet inte om det var så klokt.
AFanatic
2005-07-11, 00:16
Ett helt OK ställe - men det var liksom inte Delta. Stämningen var inte där - det har blivit lite för mycket mainstream. Jag tror inte riktigt på att ta alla maskiner från samme tillverkare - det finns både charm och effekt i att blanda. Men å andra sidan har de väl fler fullbetalande kunder idag. Jag saknade de där Gymlecoryggmaskinerna - visst, Nordic är bra men det kändes lite "plastigt". Men vi kommer tillbaka - garanterat!
allan
Du borde gilla gymet i Cidersta'n :)
OnT:
2 h frisbee
4 h svettandes i en 27 gradig lägenhet kollandes på WOTW o SWIII
kl. 3 på söndag morronen -simmat 5 längder i sjön, nattsvart me sjögräs tafsande på benen och hetsiga träningskompanjoner skrikande slagord från stranden :D japp känner mej smått antastad nu :laugh:
Morgon: knäböj, raka mark, vadpress, mage
Kväll: 33 backiga kilometers cykling. Medelhastighet 33,5 km/h
Söte Göte vad ont i benen det gjorde på cyklingen.
Länge sedan jag lyckades pressa fram så mycket mjölksyra.
2 timmars vallfärd, 1 timmes glassätande
10 timmars slappe
Metal_boy_
2005-07-11, 21:02
cardio (morgon) styrketräning: bröst, triceps och mer cardio.
tung böj, lätt mark och mage :thumbup:
Bröst och axlar samt lite vader
Kicka en massa boll på stranden.
Eller just det träning var det. Helkroppspass med mycket svett blev det.
Kebab-Arne
2005-07-11, 21:08
Ben, framsida, baksida och vader.
Knäböj
Benpress
Maskinböj i superset med benspark
Ligg. lårcurl
Sitt. lårcurl
St. vadpress
Sen har jag simmat lite, typ 20 meter nu på kvällen.
Sen har jag simmat lite, typ 20 meter nu på kvällen.
Hm, det där låter inte fel. Tror att jag får ta och springa ner till Vättern och ta mig ett kvällsdopp. Så jag lägger till lite löpning på dagens träning. Typ 1 km fram och tillbaka.
mangemani
2005-07-11, 21:28
bröst och triceps....gick bra på bröst(försökte mej på den där tekniken som visades på filmen,och den funkade),men triceps blev ett stort fiasko tyckte jag,lyckades köra lite dips och pusch downs men fick ingen bra kontakt.
allan
Tränade med en kompis i hans garagegym (eget garagegym = :hbang: )
Det var dock som att träna i en jävla bastu! Tur att man kan köra i bar överkropp där.
Rygg och biceps idag:
4 set chins (inledde med 11 st = PB = :) )
3 set latsdrag med v-handtag
5 set stångrodd
5 set marklyft
5 set stångcurl
Uppvärmnings-/koordinationsset ej inräknade.
Äh Grub, ut i Norrtälje strand och flexa:)
Biceps och triceps.
Stångcurl
Sittande hantelcurl
stående cable curl
Smalbänk
framåtlutande drag över huvudet i cable
Pushdowns
AFanatic
2005-07-11, 21:57
Körde armar
Jak mä :laugh:
RobbeliRobban
2005-07-11, 22:01
helkroppspass, sådär mysslött.
2set böj, 3 ettor i marklyft, 2set bänk, 3set militärpress, 5set pullups.
Rygg och biceps
5 set marklyft
4 set stångrodd
2 set chins
4 set stångcurl
och så har jag burit en hylla fem våningar uppåt.
Nalfaren
2005-07-11, 22:30
Ben, Vader
Knäböj x3x6
Benpress x3x6
Stående Marklyft x2x6
45 grader Vadpress x3x6
Sittande vadpress x3x6
Kort men tungt pass, svettade som en gris och tog 2 nya PB :)
Jak mä :laugh:
Hur körde du?
AFanatic
2005-07-11, 22:34
Hur körde du?
:laugh: :laugh:
En 50 cl ölburk i varje hand. 50 set á 100 reps...sedan lite stretching på det.
:laugh: :laugh:
En 50 cl ölburk i varje hand. 50 set á 100 reps...sedan lite stretching på det.
Hur Stretchade du? (använde du lilltån?)
AFanatic
2005-07-11, 22:35
Hur Stretchade du? (använde du lilltån?)
Ja och armbågen...blev en bra tåspread.
Ja och armbågen...blev en bra tåspread.
Nä men allvarligt
Du kan berätta dina hemligheter för mig
Körde du någe preachercurls?
AFanatic
2005-07-11, 22:39
Nä men allvarligt
Du kan berätta dina hemligheter för mig
Körde du någe preachercurls?
Allvarligt o OnT: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=948060&postcount=860
:)
Allvarligt o OnT: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=948060&postcount=860
:)
Bra där! PB åsse
Idag ska jag prova köra lite strongman med en kompis som brukar köra uppvisningar. Det ska..bli spännande.. tyvärr finns det nog inte tillräckligt låga vikter för mig :) men men, vi får väll se hur det går, får iaf kör "Conans" :)
önska mig lycka till! :hbang:
HEAVY ASS combined quads, hams, erector spinae & calves day.
3 set TUNGA marklyft á 5 reps each. (+2 uppvärmningsset)
4 set TUNGA knäböj á 6 reps each. (+1 us)
3 set TUNGA benpressar á 8 reps each. (0 us)
3 set STRIKTA bensparkar á 12 reps (0 us)
5 set TUNGA stående vadpressar á 22 reps (+2us)
4 set TUNGA sittande vadpressar á 20 reps (+1us)
slin (skojaba), gainer, lite onani i duschen och hem!
Jag blev FETT grov, ni skulle bara se. Folk från andra gym vallfärdade till mitt gym för att studera mina ben. Det var helt sjukt, precis innan passet var slut hade en familj från Danmark lyckats ta sig till gymmet för att se på när jag hade pump.
Metal_boy_
2005-07-13, 20:04
Har ökat i styrka i benen något enormt under deffen. Innan deffen var jag uppe i typ 60kg i knäböj och gjorde väl kanske en 6:a. Nu gjorde jag 5 1/2 reps på 103kg. Säg vad ni vill men benen växer fast jag deffar, det knakar i dom just nu.
Alltså idag: Morgoncardio, styrketräning ( ben, axlar och cardio).
Metal_boy_
2005-07-13, 20:05
Jag blev FETT grov, ni skulle bara se. Folk från andra gym vallfärdade till mitt gym för att studera mina ben. Det var helt sjukt, precis innan passet var slut hade en familj från Danmark lyckats ta sig till gymmet för att se på när jag hade pump.
:laugh: :laugh: :laugh: :bow:
körde lätt bröst träning, vader, mage, triceps
Slartibartfast
2005-07-13, 20:07
Har ökat i styrka i benen något enormt under deffen. Innan deffen var jag uppe i typ 60kg i knäböj och gjorde väl kanske en 6:a. Nu gjorde jag 5 1/2 reps på 103kg. Säg vad ni vill men benen växer fast jag deffar, det knakar i dom just nu.
Alltså idag: Morgoncardio, styrketräning ( ben, axlar och cardio).
FEDT! :thumbup:
Själv blev det ben-biceps.
Langster
2005-07-13, 21:05
Armar, det gick bra!
Blev konditionsträning idag.
mystic[-_-]
2005-07-13, 21:11
Många set äta Bafucin
2 set hostmedicin
1 set örondroppar
1 set svära över förfall
Lägger till att det gick bra speciellt det sista setet med att svära! Efter det blev det postworkout näring i form av nötter
Jag har tränat tillsammans med min mamma, helkropps-pass.
Det blev bröst, triceps pass. Helt okej!
Det blev bröst, triceps pass. Helt okej!
:bow:
Långdistans på cyklen. Var ute i 3h 22min och avverka 87km.
Karl_alfred
2005-07-13, 21:30
']Många set äta Bafucin
2 set hostmedicin
1 set örondroppar
1 set svära över förfall
Lägger till att det gick bra speciellt det sista setet med att svära! Efter det blev det postworkout näring i form av nötter
Har du nån journal? Du verkar stark *flex*
Ben och mage idag.
8 set knäböj
4 set magmaskin
3 set vadpress eller vad det nu heter med skivstång
4 set situps med viktplatta bakom huvudet
High1ander
2005-07-13, 21:38
Axlar, sen hängde jag upp min boxningspåse och gav den några slag o kickar.
Axlar, triceps
Axlar gick bra, gjorde pb i press bakom nacke utan ryggstöd i smith. Fick bra kontakt i alla övningar. Det gic ksämre med tricepsträningen, dålig kontakt och tungt.
']Många set äta Bafucin
2 set hostmedicin
1 set örondroppar
1 set svära över förfall
Det är den där sablars golfen som förstör dig. :D
Tricklev
2005-07-13, 21:42
Bröst axlar triccar och grepp :thumbup:
Mycket skönt pass, imorgon är det ben som gäller :thumbup:
mystic[-_-]
2005-07-13, 21:49
Det är den där sablars golfen som förstör dig. :D
Jag börjar misstänka det också! ;)
Karl_alfred: Den är nere just nu! Får återkomma med den sedare så kanske jag kör lite tyngre med nässpray osv
Bröst axlar triccar och grepp :thumbup:
Mycket skönt pass, imorgon är det ben som gäller :thumbup:
hur blev det med greppet då? vad stängde du, vad kämpade du med? skriv ner hela passet
5x5 lätta böjar
marklyft
militärpressar
o pullups
Idag blev det ben men knäböjen sket sig så jag fick ont i knät och var tvungen att avbryta träningen...
Långdistans på cyklen. Var ute i 3h 22min och avverka 87km.
Ah, riktigt träning. Så vackert att se. :D
Armar, det gick bra!
Har du nånsin haft ett dåligt armpass? Asswipe.. :D
Avverkade 3 km löpning på förmiddagen och 3,5 km löpning på kvällen. Första passet gick skit, andra gick kanon. :)
Äntligen lite lagom värme för träning. Avnjöt en lång promenad utan att svettas alltför mycket. Motivationen är på topp så det kommer bli intervallträning och lite mage och vader senare under dagen. :thumbup:
Idag skulle det bli intervallträning på morgonen men det fick skippas då det ska läggas tak hela dagen... kan jag räkna med det som träning (eller kommer Allan klaga då)?
Blir en skön kvällspromenad runt 10-snåret i alla fall.
Hur är det föresten med ordet 'snåret'?
Har för mig att det bara fick användas i sms?
box
och nu är jag på G igen.
Blev ett förmiddagspass böj, raka mark, lårcurl samt stående vadpress. Allt ganska lätt men strikt. Vågar inte slänga på för mycket vikt innan jag känner mig helt frisk.
Ikväll blir det ett hemmapass mage.
blekfet2
2005-07-14, 13:46
ett tragiskt bröst+triceps+mage pass........alltså jag har ätit rätt så kass den senaste veckan.,...typ inte alls så mycket å kanske inte det bästa....bröst pallade jag knappt att köra...tog förfan 25 kg sämre ......alltså fyfan vad man kropp säckar ihop om jag inte planerar min kost bättre.....ack ack ack.....ska gå å sova bort min ångest!
:furious: *cry*
datorjaevel
2005-07-14, 13:47
högernäven
Körde thaiboxning igår och har 2 riktigt ömma lår idag, tur att det är vilodag :)
12 km löpning blev det idag. Skönt, avslappnat tempo. Bara njuta av vädret och stringsstjärtar.
Framsida lår och biceps :thumbup:
blekfet2
2005-07-14, 16:12
12 km löpning blev det idag. Skönt, avslappnat tempo. Bara njuta av vädret och stringsstjärtar.
heff heff :hbang:
Ska sticka ut och simma nu. Blir väl kanske 1 km, mer om jag tycker att det är kul men det är väl föga troligt. Sjöhelvetet (Vättern) är säkert kall också. Nä nu gnäller jag för mycket, dags att dra iväg och plåga sig själv.
Smirnoff
2005-08-06, 14:48
3500m simning i en 50meters simbassäng.
Blandat träning, mest långdistans 10x200 fritt
10x50 bröstsim
10x100 fritt
känns jävligt bra nu efteråt *flex*
Sprang 5 km, pust, flås och vadkramp efteråt.
Bröst, axlar, triceps och biceps.
Gick riktigt bra, kul pass!
3500m simning i en 50meters simbassäng.
Blandat träning, mest långdistans 10x200 fritt
10x50 bröstsim
10x100 fritt
Respekt! Jag har tankar att börja idka någon sorts seriös simträning, det där skänkte inspiration.
När du skriver "långdistans", är det vanlig crawl då eller?
Hörde i förbifarten att vid lite längre distanser (eller iallafall vid triathlon) så aktiverar man benen lite mindre. Men det kanske bara är för att spara dom till senare strapatser och har inget med simekonomi att göra.
H.Emanuel
2005-08-06, 16:00
Tränade benen idag. Knäböjen är i övningsstadiet, men jag tycker att det tar sig. Körde också benpress, liggande lårcurl, benspark, stående vadpress. Klämde in ett par situps-set med 10-kilosvikt och den där där man vrider överkorppen medan man har en stång på nacken
ÄNTLIGEN!
Kunde springa ett snabbpass för fullt. Lite ringrostig vilket resulterade i ett något ojämt tempo, men tiden var grymt bra för att inte ha sprungit fort på länge.
6,4 km
25:11
3:56 min/km
Hade nästan glömt bort hur kul det är att springa fort. Framför allt så hade jag glömt bort hur snabbt det vänder från kul till plågsamt.
fintelligens
2005-08-06, 18:45
dunkade ner korgen
Två grejor kom jag ihåg från passet med Pez igår:
Gay-rygg pulldownmaskin, fullmag: 12reps, 10 reps (Maskinen hade säkerhetsbälte!)
Sittande rodd, fullmag 120kg: 7reps, 6 reps.
Två grejor kom jag ihåg från passet med Pez igår:
Gay-rygg pulldownmaskin, fullmag: 12reps, 10 reps (Maskinen hade säkerhetsbälte!)
Sittande rodd, fullmag 120kg: 7reps, 6 reps.
Alla som kategoriskt och kinkigt vägrar köra chins får köra gaypulldowns. Its Pride-week ffs.
Sen det där med säkerhetsbältet - det roligaste var ändå att Dimman tvingade dig att använda en såndär hjälm... han måste hört om episoden på BF-gym. :)
Jag har haft sex i 45 minuter, blev lite svettig så jag tog en gainer.
Imorgon skall jag cykla några mil tror jag.
Alla som kategoriskt och kinkigt vägrar köra chins får köra gaypulldowns. Its Pride-week ffs.
Sen det där med säkerhetsbältet - det roligaste var ändå att Dimman tvingade dig att använda en såndär hjälm... han måste hört om episoden på BF-gym. :)
Haha!! :D Chins blir lixom lågreps för mig, ty jag äro fet som en gris.... :em:
Dimman är som en andra mor! :love:
.tricepsärenmäktighästsko.
Jag har haft sex i 45 minuter, blev lite svettig så jag tog en gainer.
hahaha, bra där! Visst gav du en till tjejen(?) också.
hahaha, bra där! Visst gav du en till tjejen(?) också.
Nja, hon fick nöja sig med en rejäl banan. *innocent*
Lyfta glaset från bordet fick duga, imorgon blir det ryggträning, frågan är ifall man ska försöka på sig en 1:a på 175kg i mark, eller ifall man ska vänta tills onsdag då tung mark ska äga rum :p
Sprang 4 km igår eftermiddag. Nu ska jag till jobbet, sen ska jag springa igen :hbang:
Tricklev
2005-08-07, 03:45
Vem tränar på en lördag, har mina 4 träningsdagar utspridda över dom 5dagarna gymmet har öppet.
Vem tränar på en lördag, har mina 4 träningsdagar utspridda över dom 5dagarna gymmet har öppet.
Vem har blott 4 träningsdagar?
Vem tränar på ett gym som har så usla öppetider?
Det är hur många ställen som helst som har reducerade öppettider under sommaren. Många "skolgym" har det så även under resten av året.
allan
Bröstpass idag 16.00 ( Frescati ) , du har du chansen PeeeeeeZzzzzZzzzzzzz
han kanske inte har ngt alternativ?
alla bor inte i metropolen Skåne!
själv väntar jag på att mitt gym ska öppna kl 14.
trodde det var 10 och hade tänkte ett pass innan frukost men så icke.
Karate_kid
2005-08-07, 10:26
Ben+vader idag runt 15.30!
blekfet2
2005-08-07, 11:12
hade namnkalas åt dottern min så det blev inge styrke, dock snabb promenad 90min å senare cykling 30min...
han kanske inte har ngt alternativ?
alla bor inte i metropolen Skåne!
själv väntar jag på att mitt gym ska öppna kl 14.
trodde det var 10 och hade tänkte ett pass innan frukost men så icke.
14? I Stockholm? *screwy*
Idag blev det underarmar och 30 min konditionsträning på cykel.
Benpass på Delta med Allan......majbrasa i påkarna är bara förnamnet.....många set blev det i alla fall....Nordicmaskinerna är ju en njutning att träna med...tom. den där ställningen som Eleikostången är monterad i :thumbup: ..............Saknade dock några juniorer härifrån forumet.....som tydligen ska köra på annat håll :whipped:
Kebab-Arne
2005-08-07, 13:45
6.4 km löpning avklarat. Nu väntar rygg om några timmar.
Benpass på Delta med Allan......majbrasa i påkarna är bara förnamnet.....
Roooooooooock'n'rooooooooooooll
allan
Krokodil
2005-08-08, 11:11
Jag har klättrat upp i en 145m hög skorsten. Känns lite i benen faktiskt. :)
Kebab-Arne
2005-08-08, 11:15
Jag klarade nyss av gårdagens ryggpass.
I eftermiddag ska det huggas ved.
Heslebii? ;)
Igår blev det Biceps, Mage.
Idag blir det Triceps, Bröst.
bänkpress is the shit :hbang: *flex*
Spiraltrappan?
Jag klarade nyss av gårdagens ryggpass.
du har alltså hållit på med ryggpasset sedan igår fram till 12-tiden dagen efter?
Imponerande uthållig het måste jag säga ...
hela kroppen+3000 meter roddmaskin som jag börjat gilla .
Krokodil
2005-08-08, 14:07
Heslebii? ;)
Japp.
Kebab-Arne
2005-08-08, 14:14
du har alltså hållit på med ryggpasset sedan igår fram till 12-tiden dagen efter?
Imponerande uthållig het måste jag säga ...
Japp, blev väl en 532 set...
Jag har inte tränat något hittills. Gymmet är stängt pga golvpolering, HELA VECKAN!
Tror dock jag sticker till en polare imorrn och bor lite så då kan jag gymma på hans gym. Annars får det väl blir löpträning hela veckan lång.
Ben kl 07.00. Efter det så åt vi hotellfrukost *flex*
Karate_kid
2005-08-08, 15:57
axlar+biceps
idag blev det pattar för hela slanten :D
Liten Men Fet
2005-08-08, 18:01
Ordentligt ryggpass: marklyft, chins, stångrodd, ryggextension.
Plus ett hyfsat magpass, dålig uppladdning med mat tyvärr.
mystic[-_-]
2005-08-08, 18:18
bröst + bicep :naughty:
Drog iväg ett armpass med Macleod och JAM.. promenaden mot kroppsvikt+kroppsvikt i dips går vidare efter en 6a på +70kg idag. Det var lite kul faktiskt.
JAM stretade på och verkade få lite blodad tand då han började mumla nåt om att utöka sitt kungarike Jerum Gym med en dipsställning. :D
Gött mos JAM! *flex*
Ingenting. JAG GLÖMDE MITT GYMKORT HEMMA OCH DET VAR INGEN I RECEPTIONEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pellepedal
2005-08-08, 19:08
Helkropp! :hbang:
blekfet2
2005-08-08, 19:08
axlar,trapz samt triceps
10 set. stående vadpress och 90 min. cardio, gåing med max. lutning på stairmastern :) ........toppade det hela med ett set i solariet :cool: ...
Frippe_L
2005-08-08, 19:29
marklyft, stång rodd, sittande rodd, latsdrag. 15 min cykling efter det.
H.Emanuel
2005-08-08, 19:30
Marklyft, liggande tricepspress heter det väl?, latsdrag med v-tjosan, shrugs med hantlar, stående militärpress (Test, det var en trevlig övning!), sån där apparat för baksida axlar, samt inåt-och utåt rotatorer
En timme efter att jag stigit upp var det att cykla 8km, hjälpa till när en skulle köra knäböj i en timme och sedan var det dags att börja själv; blev ett bröst/triceps/axlar-pass
reinholdsson
2005-08-08, 20:42
Körde ben idag.
Spelade Korpfotboll. Vi förlorade med 1-1. *grr27*
reinholdsson
2005-08-08, 20:50
Spelade Korpfotboll. Vi förlorade med 1-1. *grr27*
går det förlora en match på lika?
går det förlora en match på lika?
Vann dom?
Nej, alltså förlorade dom.
Vann dom?
Nej, alltså förlorade dom.
Precis vad jag skulle säga.
Second place, first looser.
Det blev ett halvdant ryggpass.
Jag får faen ingen motivation på SATS Hötorget längre! *cry*
Bröst och biceps, kändes för bövelens tungt *grr27*
Dagens pass bestod av axlar, triceps och vader.
Fatalist
2005-08-08, 21:08
2000m rodd på 8min 4sek, mao ingen supertid!
Bicep, underarmar och mage idag.
Får sån jävla pump i underarmarna att jag tror dom skall spricka, förhoppningsvis går det över med tiden.
King Grub
2005-08-08, 21:23
Helkroppspass och cykling på förmiddagen.
Simning på kvällen. Eller kväll och kväll, strax efter 18.
Bobbokrull
2005-08-08, 21:29
Bröstpass och liten promenad under dagen, 60 minuters hård cykling på motionsscykel på kvällen.
Axlar men får hålla igen lite för känningar i vänsteraxeln , bra pass i övrigt.
s_himself
2005-08-08, 21:39
det blev ett sjysst rygg/triceps-pass
Körde armar och mage med Pez och MacLeod(?) på Delta.
Det börjades med viktade dips och de öste på som satan... Ovan övningen som man är ( :em: ) hade jag på 20 som mest, 10 som minst... Pez tokkörde på 70 kg... Men men, jag tar mig samman och får till 4-5 arbetsset.
Vidare med liggare tricepsext. på golvet, enhandsfrenshpress och slutligen några set i Nordics tricepsext.maskin.
Raskt över till biceps. Hantelcurlar på 20 kg, Pez på 30... Sedan sittade hammercurlar, några vanliga curlar och avslutningsvis två set i scottcurlmaskinen.
Passet avslutas med fyra set hängande benlyft och två set i magcurlmaskinen.
JAM har nu ett klippkort á 10 pass, så jag återkommer och dominerar dips inom kort... :D
Det blev ett halvdant ryggpass.
Jag får faen ingen motivation på SATS Hötorget längre! *cry*
Så du börjar äntligen tröttna på SATS, trist att höra :D
Du vet hos oss finns både motivation och underhållning så det räcker å blir över *kissass*
Efter lite omkastning i schemat blev det axlar istället för rygg, helt fel en måndag *screwy*
Dagen avslutades med en härlig prommis i Haga parken där det bjöds på underhållning i form av Friskis & Svettis gympa!
Krossade bröst och biceps innan jobbet i förmiddags och sprang knappt 4 km efter jobbet. Sen en pizza på det :D
Krokodil
2005-08-08, 22:26
Efter lite omkastning i schemat blev det axlar istället för rygg, helt fel en måndag *screwy*
Dagen avslutades med en härlig prommis i Haga parken där det bjöds på underhållning i form av Friskis & Svettis gympa!
Hagaparken... där de stora elefanterna dansar om sommaren. :D
Körde armar och mage med Pez och MacLeod(?) på Delta.
Det börjades med viktade dips och de öste på som satan... Ovan övningen som man är ( :em: ) hade jag på 20 som mest, 10 som minst... Pez tokkörde på 70 kg... Men men, jag tar mig samman och får till 4-5 arbetsset.
Vidare med liggare tricepsext. på golvet, enhandsfrenshpress och slutligen några set i Nordics tricepsext.maskin.
Raskt över till biceps. Hantelcurlar på 20 kg, Pez på 30... Sedan sittade hammercurlar, några vanliga curlar och avslutningsvis två set i scottcurlmaskinen.
Passet avslutas med fyra set hängande benlyft och två set i magcurlmaskinen.
JAM har nu ett klippkort á 10 pass, så jag återkommer och dominerar dips inom kort... :D
Ja, det var jag som var MacLeod ja.. =)
104km på cyklen blev det idag. uhuuu va jobbigt! jävla motvind de 4 sista milen oxå!
Idag blev det ett axlar, triceps pass. Kändes bra, inga jättevikter men det känns skönt att komma igång efter ett uppehåll på 6 dagar! :naughty:
Bröst, axlar, triceps, ryggvidd, ryggtjocklek, baksida axlar.
Så du börjar äntligen tröttna på SATS, trist att höra :D
Du vet hos oss finns både motivation och underhållning så det räcker å blir över *kissass*
Jajaja, jag SKA sluta helt och hållet på SATS, men jag väntar till mitt kort tar slut! *flex*
Vesseldahl
2005-08-09, 19:27
Bröst
Axlar
Rygg
Vader
RobbeliRobban
2005-08-09, 19:29
Idag blev det rygg+biceps och lite enhands axelpressar.
Ben. Ska aldrig mer träna ben. Höll på att spy.
(Aldrig mer innebär i detta fallet "på ungefär en vecka". Som man sa på den gamla goda tiden då man drack alkohol och vaknade dagen efter.)
mystic[-_-]
2005-08-09, 19:50
Ben
AFanatic
2005-08-09, 19:58
Chokladätning.
mystic[-_-]
2005-08-09, 19:59
Chokladätning.
Bend over *slap*
:D
AFanatic
2005-08-09, 20:01
']Bend over *slap*
:D
Ooouuuuh that's disgusting! :laugh:
biceps, triceps, axlar och spinning
Dissector
2005-08-09, 20:02
Idag var det Biceps och rygg på Sports Club i Halmstad =) Gick för övrigt förjävligt tycker jag. Kass kontakt på praktiskt taget alla övningarna. Däremot testade jag köra den övningen i cablecrossen där man står som i en dubbel-biceps-pose. gillade den skarpt =) Men i övrigt hade jag ganska dålig kontakt på övriga övningar. mycket trist :( Var lite stressad också så det var nog därför.
H.Emanuel
2005-08-09, 20:02
Tufft och svettigt program på en "trappmaskin" i 45 minuter, körde sedan handledscurl m stång, pinch, platewristcurl och handleder med två hantlar (Stående så man flexar handlederna) och gripper (Har bara en)
Johan1986
2005-08-09, 20:03
Sprungit hinderbana och sen efter det ett halvtungt benpass
Tränade bröst och triceps gick helt ok.
Ryggpass i Bålsta .. skööööön Gymleco maskin där.
Frippe_L
2005-08-09, 21:04
knäböj, benpress, lårcurl, benspark, vadpress samt mage i två olika nordic maskiner. något svårt att gå in i duschen efteråt, såg ut som man sketit på sig.
Jajaja, jag SKA sluta helt och hållet på SATS, men jag väntar till mitt kort tar slut! *flex*
Äntligen, inte en dag för tidigt :thumbup:
Idag blev det annars ett lite annorlunda ryggpass. Ett toppenbra gym å lite nya övningar, oj vad detta kommer kännas imorgon *cry*
Metal_boy_
2005-08-09, 21:13
Inte ett skit. Har haft magsjuka. Har ingen mat hemma. Har slarvat med medicinen och mår bögpiss just nu för att jag inte kan träna.
bosse_brutal
2005-08-09, 21:26
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=992885#post992885
Ett riktigt härlig pass idag. Idag tränade jag rygg, biceps och mage.
Sheogorath
2005-08-09, 21:27
Rehab för rotatorcuffen och tekniktränat bengtprest. Gick mycket bra.
Kebab-Arne
2005-08-09, 21:56
Armar, detta pass avslutades redan denna kväll.
murmeldjur
2005-08-09, 22:16
ett fett pass motocross ikväll...
ett fett pass motocross ikväll...
underarmsträning som heter duga :bow:
Stenhårt pass på gymmet idag.
1 timmes bordtennis
4 set bänk
4 set militärpress
4 set bicepscurl
Visst är jag hård?
Krokodil
2005-08-10, 01:06
Spiraltrappan?
Jajamen.
Kvällens träningen utgick, kebaben känndes attraktivare :eating: :naughty:
På torsdag är de BEINE iaf :hbang: räknar timmar, minuter, sekunnder...? :D
38 km cykling i högt tempo (med mina mått mätt) Första träningen på några veckor. Skönt att komma igång igen. :)
Simning: 1500 meter crawl
Varför blir jag alltid så slö efter simning? Jag som tänkte köra ett ryggpass idag också. Får se om jag orkar med det. Platsen i soffan ser bekväm ut, dessutom ligger det en god bok där.
blekfet2
2005-08-11, 16:34
Simning: 1500 meter crawl
Varför blir jag alltid så slö efter simning? Jag som tänkte köra ett ryggpass idag också. Får se om jag orkar med det. Platsen i soffan ser bekväm ut, dessutom ligger det en god bok där.
bröst
jag fick samma känsla när jag simmade tidigare, man blir typ helt i koma...lömskt *grr27*
Det blev ett tungt benpass idag.
Karate_kid
2005-08-11, 17:00
rykk pass, lite underarmen oxå, samt magilainen!
Langster
2005-08-11, 17:01
Armar igen... Gick oväntat bra. Helt otippat blev det ett par reps på +80kg i dips! *flex*
Sheogorath
2005-08-11, 17:03
Armar igen... Gick oväntat bra. Helt otippat blev det ett par reps på +80kg i dips! *flex*
Vad. I. Helvete?!
Karate_kid
2005-08-11, 17:03
haha WTF skojar du eller ? Ja menar man märker ju att många biffar på nätet det finns. Men + 80 kg i dipsen :thumbup: :hbang:
Langster
2005-08-11, 17:06
Vad. I. Helvete?!
Ett par betyder just 2 i det här fallet :)
Men det blev ett droppset, 2x80, 7x40, 6x20, 8xkroppsvikten... Helt klart nöjd med det speciellt med tanke på att jag väger omkring 100 just nu. Dessutom hade jag kört set på både 60 och 70 kg innan det!
Pez ska inte gå förbi mig i dips helt enkelt!!! :MrT:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.