Visa fullständig version : Glass-recensioner
Sidor :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Coop gräddglass, kola med kolasås:
Blev faktiskt positivt överraskad!
Visst var konsistensen det man förväntade sig ungefär men riktigt god kolasås :D
R Scarpa27
2014-10-25, 19:46
den här ska jag testa på glass nästa gång.
fick tipset av en snubbe att använda den på cheesecake så att testa den på cheesecakeglass lär ju va grymmt fint...
odense gör ju schyssta produkter generellt i choklad och marsipanväg
http://www.odense-marcipan.se/ImageGen.ashx?image=/media/385739/hvid-chokoladesauce-257x404.jpg&width=362&compression=100
Lejonet och björnen: chocolate chip cookie dough
Betyg exl pris: 8/10
Betyg ink pris: 7/10
En härligt god och fantatiskt krämig vaniljglass med alldeles för få bitar (och/eller för små) av kakdeg. Glassen som helhet var ganska smaklös, kakdegen satte ingen smak och vanilj är vanlij, den smakar inte så jättemycket. Fortfarande väldigt god men för priset nästan 50kr får den som redan står 7/10.
den här ska jag testa på glass nästa gång.
fick tipset av en snubbe att använda den på cheesecake så att testa den på cheesecakeglass lär ju va grymmt fint...
odense gör ju schyssta produkter generellt i choklad och marsipanväg
http://www.odense-marcipan.se/ImageGen.ashx?image=/media/385739/hvid-chokoladesauce-257x404.jpg&width=362&compression=100
Åt den mycket förra sommaren med vaniljglass och jordgubbar. Fantastiskt gott!
Albin Eriksson
2014-10-27, 20:16
http://www.soultravelmultimedia.com/wp-content/uploads/2011/12/Ice-Cream-Packaging-8.jpg
.
Käkade denna i lördags med lite bär osv, bra vaniljglass!
R Scarpa27
2014-10-27, 21:29
är den italienska vaniljglassen alltså inte en gräddbaserad glass? eller? tänker mest på =gelato, för någon speciell vanilj har de inte i italien iaf :P. dock en gelato vaniljglass, därav namnet kanske?
Hercoles
2014-10-28, 21:55
Hej kolos glasspanel.
Jag ska på lördag äta glass för första gången på en väldigt lång tid. Mina kunskaper samt erfarenheter av dagens utbud är näst intill minimala, så jag ber om en tjänst. Jag ber er att lista de topp tre glasser ni ätit som just nu finns tillgängligt i dagens utbud.
Behövs det att jag hänvisar olika smaker jag vet att jag tycker om så är det följande: BJs blondie brownie, cookie dough samt vanilj lättglass från GB med enormt mycket chokladsås.
Stort tack på förhand!
R Scarpa27
2014-10-28, 22:04
Hej kolos glasspanel.
Jag ska på lördag äta glass för första gången på en väldigt lång tid. Mina kunskaper samt erfarenheter av dagens utbud är näst intill minimala, så jag ber om en tjänst. Jag ber er att lista de topp tre glasser ni ätit som just nu finns tillgängligt i dagens utbud.
Behövs det att jag hänvisar olika smaker jag vet att jag tycker om så är det följande: BJs blondie brownie, cookie dough samt vanilj lättglass från GB med enormt mycket chokladsås.
Stort tack på förhand!
kör på lättglass och en hel tub med kolasås och massa marränger vettja :D fan dra på hackad snickers,strössel & chokladsås också...
vänta vit chokladsås också och krossade kex.och......... :D
annars tycker jag dina 3 alternativ var bra =) du vet ju bäst vad du tkr om annars =) kanske köra någon du inte testat innan? alltid kul att chansa sig fram nya favoriter.
StarkaUlf
2014-10-28, 22:44
Clever Cookies var betydligt bättre än vad jag ville minnas. Härligt stora lite småsalta kakor (5 stycken hela kakor bland annat) och en god chokladsås. Blir helt klart att köpa igen.
Hej kolos glasspanel.
Stort tack på förhand!
Ja köpte ett paket oreos double stuff, o bröt ner o blanda in i glassen:hbang:
Jag håller med scarpa. Blanda egen. Ikväll gjorde jag denna på tre olika grassorter (gb lättglass, skånsk gräddglass choklad och kola, samt alvestaglass chokladbomb) med en hembakad proteinsockerkaka (gömd i botten), två hemgjorda proteinfudgekakor från frysen och sås av hasselnötsmör, kakao och mjölk.
650 kcal :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10937582/kolo/2014-10-28%2020.49.27.jpg
Alltså. Finns det någon information, varför GB slutade tillverka sin lättglass i Big-Pack? Jag antar det är pga efterfrågan (sålde inte tillräckligt) men jag börjar bli jävligt less på smådutta med 240g's förpackningarna. Jobbiga att öppna och man kladdar så in i helvete.
Har ätit 1 pkt per dag i 2 veckor nu och inte tröttnat ännu. Så gott ihop med ljummen/halv-varm manna/risgrynsgröt och en jävla massa kanel.
Äter också glassen ihop med Ohojs kolasås ( http://gb.se/produkter/ohoj-kolasas/ ) tycker den har rätt bra makros, bara 5g fett per 100g och man sprutar väl ner glassen med max 50g.
Glass+kolasås+något varmt i en skål=godaste som finns fan!
Hej kolos glasspanel.
Stort tack på förhand!Häagen-Dasz Salted Caramel.
Ben & Jerry's Blondie Brownie.
Vaniljglass med chokladsås och Coop's Cruncy Choklad, banan & yoghurt-müsli. (http://imageme.spotlife.se/files/2012/09/musli-crunchy.jpg, så vansinnigt god, äter detta som godis ibland.)
GB Carte d'Or Oreo med extra Oreos nedsmulat.
Hercoles
2014-10-29, 18:15
Ja köpte ett paket oreos double stuff, o bröt ner o blanda in i glassen:hbang:
I ett paket lättglass? Låter gott :d
Tack förövrigt med tips!
I ett paket lättglass? Låter gott :d
Tack förövrigt med tips!
Hade tresmak(choklad,jordgubb,vanilj),, en skvätt mjölk också o blandade runt *flex*
R Scarpa27
2014-10-29, 21:10
Alltså. Finns det någon information, varför GB slutade tillverka sin lättglass i Big-Pack? Jag antar det är pga efterfrågan (sålde inte tillräckligt) men jag börjar bli jävligt less på smådutta med 240g's förpackningarna. Jobbiga att öppna och man kladdar så in i helvete.
Har ätit 1 pkt per dag i 2 veckor nu och inte tröttnat ännu. Så gott ihop med ljummen/halv-varm manna/risgrynsgröt och en jävla massa kanel.
Äter också glassen ihop med Ohojs kolasås ( http://gb.se/produkter/ohoj-kolasas/ ) tycker den har rätt bra makros, bara 5g fett per 100g och man sprutar väl ner glassen med max 50g.
Glass+kolasås+något varmt i en skål=godaste som finns fan!
lchf trenden har ju pajjat hela light marknaden.
R Scarpa27
2014-10-29, 21:13
Jag håller med scarpa. Blanda egen. Ikväll gjorde jag denna på tre olika grassorter (gb lättglass, skånsk gräddglass choklad och kola, samt alvestaglass chokladbomb) med en hembakad proteinsockerkaka (gömd i botten), två hemgjorda proteinfudgekakor från frysen och sås av hasselnötsmör, kakao och mjölk.
650 kcal :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10937582/kolo/2014-10-28%2020.49.27.jpg
sjag tror fasiken sockerkaka ihop med glass kombo är min favorit, har nog alltid varit det.. så jaekla klockrent... mjuk pepparkaka (är ju sockerkaka )och en god glass är kanonfint.
men att låta fantasin flöda är ganska kul med blandningar... maryland kakor är ju himmelska nerhackade i glass också.
sjag tror fasiken sockerkaka ihop med glass kombo är min favorit, har nog alltid varit det.. så jaekla klockrent... mjuk pepparkaka (är ju sockerkaka )och en god glass är kanonfint.
men att låta fantasin flöda är ganska kul med blandningar... maryland kakor är ju himmelska nerhackade i glass också.
Jag hade faktiskt 1 tsk pepparkakskrydda i sockerkakan så... full pott.
Grazzafukkinrazzi
2014-11-01, 23:08
Provade på en egenkomponerad variant idag men fick inte riktigt till det tyckte jag.
Carte d'Or Stracciatella + Marylandkakor + Nougatsås.
Blev sådär...
StarkaUlf
2014-11-02, 00:27
Sia SaltKaramell. Besvikelse :( hittade inget salt... Själva glassen var god, men HD's Salted Caramel är 100 gånger godare.
Provade på en egenkomponerad variant idag men fick inte riktigt till det tyckte jag.
Carte d'Or Stracciatella + Marylandkakor + Nougatsås.
Blev sådär...
Maryland o liknande blir för torrt,,gjorde samma:smash:
R Scarpa27
2014-11-02, 08:22
Maryland o liknande blir för torrt,,gjorde samma:smash:
inte använt för lite glass och sås? :)
kakor är torrt ;)
gårdagen bjöd på hemmagjord vaniljglass, skivad banan, jordnötter, äppelkaka (uvs) & hackade proteinbars. gr8.
Maya0112
2014-11-02, 09:52
Alvesta dulce de leche testades igår, var helt okej. Inte jättegod men en glass som duger i alla fall. Lite tråkig i längden, man tröttnar ganska fort men en portion i skål med kanske några nersmulade kex funkar fint. Krämig konsistens, behövde inte tina så länge. Köper den dock nog inte igen då det finns godare varianter av denna smak 5.5/10
http://www.alvestaglass.se/Filer/Pressbilder/Premium/Dulce_de_Leche.jpg
En gammal favorit hittade tillbaka till min frys.
Några andra smaker och märken har gått om den men den är fortfarande riktigt god :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/70754029/mat/2014/November/2014-11-02%2020.57.27.jpg
Testade GB Carte d'Or Straccatiella idag. Klart över förväntan faktiskt, verkligen inte sista gången jag köper den.
Bra konsistens och start smak av lakrits.
Dyr som fan dock
https://dl.dropboxusercontent.com/u/70754029/mat/2014/November/2014-11-08%2010.28.32.jpg
Sheogorath
2014-11-08, 15:24
Sia SaltKaramell. Besvikelse :( hittade inget salt... Själva glassen var god, men HD's Salted Caramel är 100 gånger godare.
Men Sias smakar ju faktiskt salt till skillnad från HDs som bara smakar Werthers Original (vilket ändå är godare varför jag föredrar HDs :D)).
Testade en ny glass idag: HDs Pralines & Cream. Hade förväntat mig något åt punchpralin-hållet eller något liknande, men det här var alltså kanderade pecanötter och kolasås. God glass men sockrade nötter (som var så små att det typ bara var socker) var lite too much sweetness för min smak. Den får ändå ett högt betyg: 7/10 men kommer inte köpa igen. HDs Salted Caramel gör jobbet bättre.
Grazzafukkinrazzi
2014-11-08, 17:16
HDs Pralines & Cream. Hade förväntat mig något åt punchpralin-hållet eller något liknande, men det här var alltså kanderade pecanötter och kolasås.
Haha, ja en mycket underlig namnsättning :D Men den är bra!
Provat BJ's New York Super Fudge Chunk - Mjäääää, nä!
R Scarpa27
2014-11-08, 19:33
Testade GB Carte d'Or Straccatiella idag. Klart över förväntan faktiskt, verkligen inte sista gången jag köper den.
alltid haft så jaekla svårt för stracatiella glass...
typ går ej ner... är den bättre än de flesta menar du?
alltid varit missnöjd med dålig chokladkvallite.
eller har du testat fler stractiella...? :)
StarkaUlf
2014-11-08, 20:10
Men Sias smakar ju faktiskt salt till skillnad från HDs som bara smakar Werthers Original (vilket ändå är godare varför jag föredrar HDs :D)).
Nej, det var ju det den inte gjorde :D inte en jävla saltflinga/saltkorn i hela paketet.
R Scarpa27
2014-11-08, 20:18
på tal om salted caramel och smak av werthers, minns jag en riktigt god sådan för hisskeligt många år sedan jag åt.
min farmor bjöd alltid på den har jag för mig...
mormor magdas regnbågsglass har man ju smakat av, mkt god.!!!!
http://www.sockerbiten.org/wp-content/uploads/2014/08/DSC_3472.jpg
Provat mig två nya glassar i helgen, först ut var Alvestaglass "Himmelsk Röra" den utan tillsatt socker, behöver väl inte säga mer än att jag inte köper den igen.
Igår blev det då istället Ben o Jerry's "Clever Cookies" då jag gillar cookie dough rätt så mycket. men måste säga att den var lite av en besvikelse. glassen i sig var väldigt god men den faller på kakorna imo, som ska vara stjärnan i glassen. tyckte helt enkelt inte att dom var goda=/ kände att jag kunde gjort glassen bättre själv med smulade kakor. men men :)
Alvesta "himmelsk röra" utan tillsatt socker ( orange lock) 2/10.
Ben o Jerry's "Clever Cookies" 6/10.
R Scarpa27
2014-11-10, 21:03
Provat mig två nya glassar i helgen, först ut var Alvestaglass "Himmelsk Röra" den utan tillsatt socker, behöver väl inte säga mer än att jag inte köper den igen.
Igår blev det då istället Ben o Jerry's "Clever Cookies" då jag gillar cookie dough rätt så mycket. men måste säga att den var lite av en besvikelse. glassen i sig var väldigt god men den faller på kakorna imo, som ska vara stjärnan i glassen. tyckte helt enkelt inte att dom var goda=/ kände att jag kunde gjort glassen bättre själv med smulade kakor. men men :)
Alvesta "himmelsk röra" utan tillsatt socker ( orange lock) 2/10.
Ben o Jerry's "Clever Cookies" 6/10.
ska ju vara premiumglassen av himmelsk röra @ alvesta...
köp triumfs himmelsk röra ist...
halva priset!!! och på köpet dubbelt så god :D
ska ju vara premiumglassen av himmelsk röra @ alvesta...
köp triumfs himmelsk röra ist...
halva priset!!! och på köpet dubbelt så god :D
haha, jo men dom hade bara den i utan tillsatt socker just då och den verkade väldigt god av beskrivningen men det var nog just det oranga locket som pajjade.
R Scarpa27
2014-11-10, 21:16
haha, jo men dom hade bara den i utan tillsatt socker just då och den verkade väldigt god av beskrivningen men det var nog just det oranga locket som pajjade.
ok köp triumfs ist.
ca 13 kronor och riktit bra faktist.
Sia choklad - Smak 7/10, Med tanke på priset 10/10.
GB Lättglass. Godare än jag kommer ihåg, 9/10 om man har makros i åtanke.
vicarious
2014-11-12, 08:03
Ätit Sias pepparkaksglass redan i veckan. Tror inte de har ändrat något men jag tycker den smakade bättre i år. :) För maximal njutning kan man smula sönder lite pepparkakor eller varför inte lite pepparkaksdeg och blanda med glassen.
Sheogorath
2014-11-12, 09:47
HD Macadamia Nut Brittle... Ptja... 6 av 10 kanske. Kan ändå tänka mig att jag köper den igen någon gång. Själva glassen var väldigt god.
Mormor magdas Kakdeg 3/10
Vilket skräp. Isig och vattning när den väl fått stå ett tag, och kakdegen som det var mycket av kunde man känna sockerkornen i. Kras kras. Hur ni andra kan värdera den så högt övergår mitt förstånd. Vaniljglassen som var höjd till skyarna var fadd och smakade ingenting. 60 spänn rätt ner i papperskorgen. Det blir inga fler MM.
Tomas Tryffel
2014-11-21, 20:15
Ätit Sias pepparkaksglass redan i veckan. Tror inte de har ändrat något men jag tycker den smakade bättre i år. :) För maximal njutning kan man smula sönder lite pepparkakor eller varför inte lite pepparkaksdeg och blanda med glassen.
Pepparkakor + kolasås förhöjer den. Även om den såklart är väldigt bra som den är :)
R Scarpa27
2014-11-21, 20:31
pepparkaksdeg hell yea... lär ju funka till glass generellt. :D
homemade christmas gingerdough :D
funderat några ggr jag ätit sia pepparkaksglass hur det skulle vara med ädelost i glassen...
jag menar pepparkakor och ädelost är ju god smakkombo iaf...
så kanske ädelost som sås på pepparkaksglass med krossade pepparkakor över... hell yea...
HD vanilj med smulade pepparkakor borde vara en höjdare.
R Scarpa27
2014-11-21, 21:41
HD vanilj med smulade pepparkakor borde vara en höjdare.
mm ... något sådant...
nej fan nu har jag det....... lösningen!!!
digestivkex pepparkaka.... lär ju va awsum med hd vanilj.
http://static.mathem.se/shared/images/products/large/digestive-pepparkaka-400g-karen-volf.jpg
Shortbread är jävligt gott i glass.
Grazzafukkinrazzi
2014-11-21, 21:53
Hämtade ut en gratis B&J med Willys+ idag, blev en Karamel Sutra. Helt okej men alldeles för tråkig för en core, precis som jag misstänkte innan.
unsuspected
2014-11-21, 22:29
Hämtade ut en gratis B&J med Willys+ idag, blev en Karamel Sutra. Helt okej men alldeles för tråkig för en core, precis som jag misstänkte innan.
Hur? Behöver glass! :)
Grazzafukkinrazzi
2014-11-21, 22:34
Hur? Behöver glass! :)
Fick ett mail från Willys att jag hade en gratisvara att hämta ut eftersom jag är medlem i Willys+. Fick välja mellan 4 olika produkter.
vicarious
2014-11-22, 17:20
Provat ett nytt märke från LIDL som heter Deluxe. Aldrig sett förut här men kanske funnits på andra ställen. Finns stora förpackningar, typ 650g(?) och mindre som är på 200g. Provade en som hette Zabaglione och den var ganska god. Kostade 10kr för 200g.
MuskelMasen
2014-11-22, 19:50
Inte en enda butik i denna håla har lyckats tagit hem denna. Vart ifrån köpte du din?:)
R Scarpa27
2014-11-22, 20:58
Inte en enda butik i denna håla har lyckats tagit hem denna. Vart ifrån köpte du din?:)
finns ju fan i varenda butik sedan flera veckor tillbaka :) du får helt enkelt flytta mer söderut :laugh:
dock mot ditt område verkar det enklast att hittas på en ica butik.
Var nyss på hemmakväll och köpte ett 4-pack med små ben&jerrys och sitter i skrivande stund och trycker i mig allihopa :D
Cookie Dough sviker aldrig, 10/10!
Brownie blir liiiite för mycket choklad, även för en som gillar choklad rätt mkt, 7/10
Strawberry cheesecake har god jordgubbssmak men gillar inte själva cheesecake grejen haha
Caramel chew chew äter jag just nu, lite för söt för min smak men helt klart god! 8/10
krubkungen
2014-11-23, 14:12
B&J satisfy my bowl; 10/10
Sent from my iPhone using Tapatalk
vicarious
2014-11-23, 15:51
finns ju fan i varenda butik sedan flera veckor tillbaka :) du får helt enkelt flytta mer söderut :laugh:
Haha jag bor i Umeå :D Tänkte kanske prova lite andra av deras smaker idag.
Sheogorath
2014-11-23, 16:44
McEnnedy's Strawberry Cheesecake. Lika dålig som sin B&J-variant. Båda sämre än HD och ingen av dem värda pengarna.
StarkaUlf
2014-11-23, 16:52
:( Många mandelbitar, men tyvärr smakar dom inge salt alls. Hade dom smakat salt hade den varit riktigt bra, nu är den mer bara "mäh".
http://triumfglass.se/wp-content/uploads/2012/09/dessertglass_tg_saltamandlar_360-350x350.jpg
Är det någon som har testat SIAs Saltlakrits?
Tomas Tryffel
2014-11-23, 18:29
Den tycker jag är väldigt bra.
R Scarpa27
2014-11-23, 18:41
:( Många mandelbitar, men tyvärr smakar dom inge salt alls. Hade dom smakat salt hade den varit riktigt bra, nu är den mer bara "mäh".
http://triumfglass.se/wp-content/uploads/2012/09/dessertglass_tg_saltamandlar_360-350x350.jpg
http://www.arkiv.certec.lth.se/dok/pagodagrunder/images/s5_w.jpg
:D
& nix ej testat saltlakrits, me dont like lakrits :)
fasen jag minns någon riktigt helvetes god glass för jättemånga år sedan, med kolabitar i.
vaniljglass rikligt med riktigt goda kolabitar i,smake typ ryfors kola.
kan ej komma på vilken det var.... snuskigt god var den iaf =9 och finns garanterat ej kvar... skulle dock vilja komma på vilken det var.
Cookie Dough sviker aldrig, 10/10!
Håller verkligen med, den är underbar och jag saknar den verkligen eftersom det inte finns B&J där jag bor nu. Bland det första jag gjorde när jag var hemma på semester senast var att köpa en Cookie Dough som jag gömde längst ner i frysen så att jag kunde avnjuta den i lugn och ro efter att övriga i familjen gått och lagt sig. *drool*
Lejonet och Björnen Bananchoklad är helt fantastisk!
Riktigt riktigt god banansmak som inte smakar skumbanan eller artificiellt och sedan en "core" av tjock chokladsirap!
9.7/10!
Nirrebirre
2014-11-26, 10:17
Riktigt riktigt god banansmak som inte smakar skumbanan eller artificiellt och sedan en "core" av tjock chokladsirap!
9.7/10!
Gött! Får bli en sväng förbi deras Café som ligger 500m hemifrån då! :D
9.7/10!
Hur jämför du med Satisfy my bowl, som jag tycker är överlägset bäst bananglass i dagsläget?
Hur jämför du med Satisfy my bowl, som jag tycker är överlägset bäst bananglass i dagsläget?
Inte smakat denna om jag ska vara ärlig, dock kan jag inte riktigt hålla med om att B&J lyckas bra med sin bananglass i t.ex chunky monkey men är Satisfy my bowl bättre än så?
Gött! Får bli en sväng förbi deras Café som ligger 500m hemifrån då! :D
Tycker jag! Kan ju inte bli fel med L&B egentligen, vilket jag antar att du om någon vet om du bor så pass nära! *drool*
Sheogorath
2014-11-27, 06:59
Inte smakat denna om jag ska vara ärlig, dock kan jag inte riktigt hålla med om att B&J lyckas bra med sin bananglass i t.ex chunky monkey men är Satisfy my bowl bättre än så?
Mycket bättre. Den enda bananglassen hittills som smakar banan istället för att ha banansmak. Har dock inte testat Lejonet & Björnen.
Nirrebirre
2014-11-27, 08:37
Tycker jag! Kan ju inte bli fel med L&B egentligen, vilket jag antar att du om någon vet om du bor så pass nära! *drool
Haha flyttade till göteborg nu i höstas och har deffat inför LP hela tiden så har inte hunnit testa än *facepalm*
Vilka smaker är bäst då hos L&B?? *drool*
Hur står sig deras vaniljglass? Skulle vilja ha tag på en riktigt bra vaniljglass och chokladglass för att göra egna blandningar :D
Haha flyttade till göteborg nu i höstas och har deffat inför LP hela tiden så har inte hunnit testa än *facepalm*
Vilka smaker är bäst då hos L&B?? *drool*
Hur står sig deras vaniljglass? Skulle vilja ha tag på en riktigt bra vaniljglass och chokladglass för att göra egna blandningar :D
Dem har en pannacotta-glass som smakar helt sjukt bra, kanske inte klassiskt vaniljig men gräddig vanilj!
En belgisk chokladglass som smakar riktig choklad, måste säga att det märks i alla deras glassar att det smakar mycket riktiga råvaror och det syns även på färgen (t.ex så är bananglassen lite gråaktig istället för att vara lysande gul som sias skumbanan t.ex!)
Längesen man var nere vid danska vägen men händer ju att man köper en bytta på Ica då och då nu när ens period med GB-lättglass är över för det här året!
Kan ju enkelt säga att jag tycker L&B är den bästa svenska glassen, sen så bor även familjen Lejonbjörn (riktiga efternamnet) på min gata så vågar kanske inte säga annat!*cupid*
Dem har en pannacotta-glass som smakar helt sjukt bra, kanske inte klassiskt vaniljig men gräddig vanilj!
En belgisk chokladglass som smakar riktig choklad, måste säga att det märks i alla deras glassar att det smakar mycket riktiga råvaror och det syns även på färgen (t.ex så är bananglassen lite gråaktig istället för att vara lysande gul som sias skumbanan t.ex!)
Längesen man var nere vid danska vägen men händer ju att man köper en bytta på Ica då och då nu när ens period med GB-lättglass är över för det här året!
Kan ju enkelt säga att jag tycker L&B är den bästa svenska glassen, sen så bor även familjen Lejonbjörn (riktiga efternamnet) på min gata så vågar kanske inte säga annat!*cupid*
Nej .... kolla innehållsförteckningen, kolla vikten och jämför sedan med Gute, Järna, eller Österhagens glass alternativt Mormor Magdas, L&B är generellt sett bra, men långt ifrån fantastiska.
McEnnedy's Strawberry Cheesecake. Lika dålig som sin B&J-variant. Båda sämre än HD och ingen av dem värda pengarna.
was ?
har de ändrat receptet, då jag testade den var den långt bättre än B&J.
StarkaUlf
2014-11-27, 12:36
Vi har ju trots allt olika smak. Ingen av oss har rätt smak, så att säga :D
Nej .... kolla innehållsförteckningen, kolla vikten och jämför sedan med Gute, Järna, eller Österhagens glass alternativt Mormor Magdas, L&B är generellt sett bra, men långt ifrån fantastiska.
Ja det var skumt, jag klämde lite på deras Blueberry cheesecake häromdagen och tänkte, "fan vad lätt den är." Köpte givetvis inte eftersom jag vet att det bara är kaksmulor som vanligt i den. Berthe var den godaste BBCC!
R Scarpa27
2014-11-27, 19:35
2a dagen med glass ..inte lätt att vara sjuk då är glass medicinen.
gårdagen bjöd på gb gräddglass vanil & smörkola
idag blev det klassisk gammaldags vanilj från triumf, riktigt bra gammaldags vanilj sett till pris..
http://triumfglass.se/wp-content/uploads/2012/09/dessertglass_tg_gammalvanilj_360-350x350.jpg
Ben and Jerry's Fairly nuts
Riktigt överaskad av hur god denna glass var. Hade lite negativa aningar om att glassen bara skulle vara en söt sörja mrd ngr bitar nötter men tji fick jag. Smaken var ioförsig söt men också väldigt len och smörig och tillsammans med de knäckicka clusterserna var den faktiskt en av de bästa ben and Jerry's jag testat:)
En annan fråga har de slutat sälja Caramel chev chev? Har letat i flera affärer här i götet utan lycka. Är den värd o köpa förresten? :)
StarkaUlf
2014-12-02, 22:47
Fairly nuts är riktigt god tycker jag också.
Chew chew är tråkig. Väldigt tråkig. Och små bitar av godisarna.
Fairly nuts är riktigt god tycker jag också.
Chew chew är tråkig. Väldigt tråkig. Och små bitar av godisarna.
+1 på båda. Undvik chew chew.
hoffmetal
2015-02-08, 20:23
Ja det var skumt, jag klämde lite på deras Blueberry cheesecake häromdagen och tänkte, "fan vad lätt den är." Köpte givetvis inte eftersom jag vet att det bara är kaksmulor som vanligt i den. Berthe var den godaste BBCC!
Köpte Lejonet och Björnen Blueberry cheesecake idag. Tänkte samma tanke att "fan va lätt den är". Aja skit samma, tänker jag, och köper den bara för att namnet lät så jävla porrigt.
Kommer hem. Öppnar paketet. Bara ett lager av blåbärssylt högst upp. Jaha, vafan är det här liksom? Jag tar en sked. Smakar av. Ett ord: I C E !
Glassen var isig och smaklös, jag satt och lacka ur mer och mer för varje sked asså! Slängde halva i sopen, fyfan säger jag bara. SÄMSTA glassen jag någonsin ätit!! Jag tänkte att det måste vart nå fel på glassen men enligt en polare så gick han i samma fälla!
Köper bara bra glass hädanefter, så som: Djurgårdens dansk äppelpaj, b&j half baked. Sådana fina grejer.
Sheogorath
2015-02-08, 20:27
På tal om ingenting särskilt: HDs Strawberry Cheesecake är en glass som verkligen vuxit. Det var uppenbart redan från början att den var bättre än McEnnedys och B&J, men till en början tyckte jag inte den var värt sina ~50 kr. Nu köper jag den flera gånger i månaden.
Måste bara dela med mig av en helt fantastisk upplevelse.
Willys hade kampanj på ben and jerry smakerna Vermonster och några andra, utgående som jag förstått. Men då dessa tog slut oväntat fort så erbjöds ersättningsvara till det fina priset av 29:90. Chansade på en tidigare ej prövad Blondie Brownie!
Och vilken jävla glass...!!!! Half Baked på steroider! Varje sked en otrolig känsla, perfekt blandning av vaniljen och chokladglassen, perfekt mängd bitar i, och en helt underbar och krämig core *drool*
Kan inte nog rekommendera denna smak!
Jag gillar faktiskt Chew Chew, där ser man. Sitter med en bytta Blondie Brownie nu för att ladda inför morgondagnes Cinnamon bun jakt haha.
Sheogorath
2015-02-08, 22:26
Måste bara dela med mig av en helt fantastisk upplevelse.
Willys hade kampanj på ben and jerry smakerna Vermonster och några andra, utgående som jag förstått. Men då dessa tog slut oväntat fort så erbjöds ersättningsvara till det fina priset av 29:90. Chansade på en tidigare ej prövad Blondie Brownie!
Och vilken jävla glass...!!!! Half Baked på steroider! Varje sked en otrolig känsla, perfekt blandning av vaniljen och chokladglassen, perfekt mängd bitar i, och en helt underbar och krämig core *drool*
Kan inte nog rekommendera denna smak!
Yepp. Blondie Brownie är nog den bästa B&J atm.
krubkungen
2015-02-09, 00:39
Jag gillar faktiskt Chew Chew, där ser man. Sitter med en bytta Blondie Brownie nu för att ladda inför morgondagnes Cinnamon bun jakt haha.
Har B&J cinnamon bun kommit till vårt av långa land?
Yepp. Blondie Brownie är nog den bästa B&J atm.
Slog till med en half baked istället för Blondie Brownie, får bli den nästa gång eller HD strawberry cheesecake.
Har B&J cinnamon bun kommit till vårt av långa land?
Slog till med en half baked istället för Blondie Brownie, får bli den nästa gång eller HD strawberry cheesecake.
Ska komma denna vecka i små byttor och vecka 11 i stor
krubkungen
2015-02-09, 07:57
Ska komma denna vecka i små byttor och vecka 11 i stor
Grymt!
Köpte Lejonet och Björnen Blueberry cheesecake idag. Tänkte samma tanke att "fan va lätt den är". Aja skit samma, tänker jag, och köper den bara för att namnet lät så jävla porrigt.
Kommer hem. Öppnar paketet. Bara ett lager av blåbärssylt högst upp. Jaha, vafan är det här liksom? Jag tar en sked. Smakar av. Ett ord: I C E !
Glassen var isig och smaklös, jag satt och lacka ur mer och mer för varje sked asså! Slängde halva i sopen, fyfan säger jag bara. SÄMSTA glassen jag någonsin ätit!! Jag tänkte att det måste vart nå fel på glassen men enligt en polare så gick han i samma fälla!
Köper bara bra glass hädanefter, så som: Djurgårdens dansk äppelpaj, b&j half baked. Sådana fina grejer.
Lejonet och Björnen verkar vara lite som att köpa en lott. Ibland har man tur och ibland inte.
De jag har köpt har inte varit dåliga på något sätt (t.ex. isig) medans många andra har fått samma upplevelse som dig :(
Tråkigt då de har schysta smaker (dock lite för dålig "gräddig" konsistens imo)
Nån som vart i letat BJ kanelbulle än? :D
Hackenschmidt
2015-02-09, 12:33
Nån som vart i letat BJ kanelbulle än? :D
Letade i lördags, visste inte att den inte kommit ut ännu (eller?) :(
Blev ledsen och tröståt en hel Blondie Brownie, deffen går bra nu
Men det är såklart helheten som räknas, shoutout to r_scarpa
http://images.rapgenius.com/317cecd397f0b6dc602086faa5350f10.266x500x1.jpg
Maverick
2015-02-09, 12:39
Alvestaglass - Himmelsk röra
0/10 Helt smaklös!
Senast torsdag får ICA in BJ Cinnamon Bun...FUCK!
krubkungen
2015-02-09, 23:27
Senast torsdag får ICA in BJ Cinnamon Bun...FUCK!
Gains, all I can see is Gainss!:d
Jo men gainzen kommer ju inte förens på torsdag!
kan lika gärna skita i o träna fram tills dess...
MuskelMasen
2015-02-10, 14:03
Gains på små byttor? Då är man ju pank långt innan gainsen kommer...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
krubkungen
2015-02-10, 14:27
Gains på små byttor? Då är man ju pank långt innan gainsen kommer...
Vad kostar en liten? Ska förbi bensinmack och kolla ifall det finns.
Vad kostar en liten? Ska förbi bensinmack och kolla ifall det finns.
Såg en GB glasskarta häromdagen där den kosta 25 kr.
Antar att det kan variera några kronor beroende på vilken affär / mack det säljs på.
krubkungen
2015-02-10, 15:13
Såg en GB glasskarta häromdagen där den kosta 25 kr.
Antar att det kan variera några kronor beroende på vilken affär / mack det säljs på.
Dyrt.
StarkaUlf
2015-02-10, 17:16
Det är lite synd enligt mig att det är kola(karamell)glass och inte vaniljglass i Cinnamon bun. Hade passat bättre tycker jag.
Trodde Cinnamon buns bara hade kommit i den lilla varianten men verkar som den har kommit i den stora byttan också.
Bild på både Cinnamon buns och Utter Peanut Butter Clutter Cookie Core i "Aldrig mätt"-gruppen på facebook *cupid*:eating:
Trodde Cinnamon buns bara hade kommit i den lilla varianten men verkar som den har kommit i den stora byttan också.
Bild på både Cinnamon buns och Utter Peanut Butter Clutter Cookie Core i "Aldrig mätt"-gruppen på facebook *cupid*:eating:
Vänta lite, är det också en ny smak? Två Pb? Låer osannolikt!
Vänta lite, är det också en ny smak? Två Pb? Låer osannolikt!
Japp, den har jag köpt och skall käka nu. Köpte även Boom chocolatta =)
Japp, den har jag köpt och skall käka nu. Köpte även Boom chocolatta =)
vafan säjjeru!? vart? Blir rent lyrisk :D
vafan säjjeru!? vart? Blir rent lyrisk :D
haha, kolla min instagram får du se :D
Men var är cinnamon bun?!
jag kubbar till vagnen nu, i Pyjamas.
Tror seriöst att jag kan hinna!
Senilstudent
2015-02-10, 21:05
Käkade en häagen dasz Baileys. Den var jäääääkligt god, smakade inte för mycket alkohol vilket som förbryllade mig.
9/10
Men var är cinnamon bun?!
Den har jag fasen inte hittat än, tyvärr. Men nöjer mig gott med dessa just nu :)
jag kubbar till vagnen nu, i Pyjamas.
Tror seriöst att jag kan hinna!
Spring! Kan nämna att det är värt det, skit i pyjamas!
tigerofsweden
2015-02-10, 21:17
Den har jag fasen inte hittat än, tyvärr. Men nöjer mig gott med dessa just nu :)
Va fan, kom in i matchen ;) Det är ju enbart cinnamon bun som är intressant nu *gah!*
Va fan, kom in i matchen ;) Det är ju enbart cinnamon bun som är intressant nu *gah!*
Haha, bara för att du inte sett dessa?! :D Peanut Buttah är den jag allra helst ville ha från usa, så är skitnöjd :)
Jag fattar inte varför de är så jävla kassa att uppdatera sin hemsida.
tigerofsweden
2015-02-10, 21:20
Haha, bara för att du inte sett dessa?! :D Peanut Buttah är den jag allra helst ville ha från usa, så är skitnöjd :)
Nåja, käka upp dem fort nu och ge oss en recension så vi har något att roa oss med så länge ;)
Nåja, käka upp dem fort nu och ge oss en recension så vi har något att roa oss med så länge ;)
Jag sitter med Peanut Buttah nu. Kan säga att ja... gör vad ni kan för att få tag i ett exemplar. VÄLDIGT mycket jordnötssmak. =)
Jag fattar inte varför de är så jävla kassa att uppdatera sin hemsida.
Håller med. Dessutom FB-sidan ligger sjukt efter. Inte ens en nyhet om Cinnamon Buns..
Sitter i Bamse-pyjamas på vagnen i förorten, kommer bli rånad. (Men ja ska slåss för min glass)
Sitter i Bamse-pyjamas på vagnen i förorten, kommer bli rånad. (Men ja ska slåss för min glass)
Haha bra!
Äsch, gick ner till Skanstull, inget på varken ica eller Hemköp. fick bli en Magnum för 5 kr som tröst.
Ben And Jerrys Cinnamon Bun: Besviken. God men inte mer, hade förväntat mig en säregen och lite mer smörig smak men fick istället en lite sliskigare version av Cookie Dough + kanel. 5/10
Ben and Jerrys Peanut Buttah Cookie Core: Riktigt bra! Härlig och framtonande smak av jordnötssmör med rikligt av bitar och en Shysst core av smulade jodnötskaks-deg helt i min smak. Kan dock inte mäta sig med Blondie Brownie och är dessutom väldigt lik den vanliga Peanut Butter Cup (som också är 20kr billigare). 8/10
Ben and Jerrys Boom Chocalatta Cookie Core: Är i vanliga fall inte ett direkt fan av chokladglass då jag ofta anser den vara lite för sträv, dock var denna en riktig fullträff! Härlig och relativt söt chokladsmak och rikligt med kak/fudge bitar. Kärnan var lite krämigare än Jordnötsvarianten och således mer lik en vanlig Core. Vilket inte är något negativt alls. 9/10 (helt säker att folk som gillar chokladglass i vanliga fall ger denna full pot)
Det var värt att åka igår.
Ben And Jerrys Cinnamon Bun: Besviken. God men inte mer, hade förväntat mig en säregen och lite mer smörig smak men fick istället en lite sliskigare version av Cookie Dough + kanel. 5/10
Ben and Jerrys Peanut Buttah Cookie Core: Riktigt bra! Härlig och framtonande smak av jordnötssmör med rikligt av bitar och en Shysst core av smulade jodnötskaks-deg helt i min smak. Kan dock inte mäta sig med Blondie Brownie och är dessutom väldigt lik den vanliga Peanut Butter Cup (som också är 20kr billigare). 8/10
Ben and Jerrys Boom Chocalatta Cookie Core: Är i vanliga fall inte ett direkt fan av chokladglass då jag ofta anser den vara lite för sträv, dock var denna en riktig fullträff! Härlig och relativt söt chokladsmak och rikligt med kak/fudge bitar. Kärnan var lite krämigare än Jordnötsvarianten och således mer lik en vanlig Core. Vilket inte är något negativt alls. 9/10 (helt säker att folk som gillar chokladglass i vanliga fall ger denna full pot)
Det var värt att åka igår.
Håller med dig om Peanut Buttah. Ska köra Chocolatta idag =)
Vi kan snart döpa om den här tråden till Arogen, timoat och Aliaas ger BJ tips ;).
vicarious
2015-02-11, 19:56
Vi kan snart döpa om den här tråden till Arogen, timoat och Aliaas ger BJ tips ;).
B&J. Viktigt. BJ är nåt helt annat :D
Jag har många strängar på min lyra.
no homo.
:D
*rolleyes*, för det kan ju aldrig ha varit avsikten att det skulle missuppfattas? ;).
Haha! Jag tycker faktiskt mycket om Häagen med om du kikar bloggen. Synd att de inte kommer med nya smaker lika ofta som B&J gör. De har extremt många jag vill testa!
Jag gillade Ben And Jerrys Cinnamon Bun. Inte för mycket kanel och bitarna smakade precis som kanelbulledeg. 4 toasters av 5.
Hittade 500ml på centralstation, på seven/eleven i Göteborg. Såg även Peanut Buttah Cookie Core där.
MuskelMasen
2015-02-13, 23:37
Jag gillade Ben And Jerrys Cinnamon Bun. Inte för mycket kanel och bitarna smakade precis som kanelbulledeg. 4 toasters av 5.
Hittade 500ml på centralstation, på seven/eleven i Göteborg. Såg även Peanut Buttah Cookie Core där.
Hur mycket kostade den?
Hur mycket kostade den?
59 spänn på hemmakväll
Cookie Core går på 69...
Testade tre nya smaker idag :D
Placering efter godhet.
1. B&J Cinnamon Bun
2. Mormor Magdas Poppiga Popcorn
3. B&J Peanut Core
Testade tre nya smaker idag :D
Placering efter godhet.
1. B&J Cinnamon Bun
2. Mormor Magdas Poppiga Popcorn
3. B&J Peanut Core
Se där, popcorn före peanut core alltså? Jag har Cinnamon Bun kvar. Den har jag längtat efter så sjuuuuuuuuukt länge. Vi snackar typ 3 år, så jag ska fan kunna klara mig till den kommer till vanliga ICA :D min blogg får ju inte bli endast B&J ;)
Se där, popcorn före peanut core alltså?
Ja, jag är inte jätteförtjust i jordnötssmak.
Väldigt gott i små mängder, men att möla en hel glasskål med det är inget för mig. Popcorn-glassen däremot går det att äta riktigt mycket av. *flex*
StarkaUlf
2015-02-14, 21:24
Först ut blev den där nya choklad cookie-coren. Där är helt klart själva coren stjärnan i glassen. Riktigt god. Glassen är bra också, lika bra som vanligt. Däremot tycker jag att dom kunde ha haft något annat än ytterligare bitar av chokladkakor i glassen. Något som kunde ha brutit av chokladsmaken en aning. Kanske nötter, toffeebitar, vit choklad eller blondies :)
7/10 för mig. Vill man bara ha choklad så är den nog värd 8-9/10.
Snart dags för Cinnamon bun.
StarkaUlf
2015-02-14, 23:29
Cinnamon bun - Mja, hade ändå förväntat mig lite mer. Trodde att det skulle vara riktiga bitar av kanelbullar/cinnamon buns i den, med deg. Så det var lite av en besvikelse. Däremot var ändå bitarna som var i goda och swirlen också. Hade hellre sett vaniljglass runt om, tycker att den här karamellsmaken försvann för mycket i kanelen.
8/10, snäppet bättre än chocolate cookie core, för mig.
Ok, nu är Peanut core avlsutat, ger den en 7.5/10, riktigt len och gräddig glass, smakar aldeles lagom av PB, coren var ok, lite för "krispig" tyckte jag, och de små bollarna vetefan, smakade mest ingeting. Stort plus att den inte var lika söt som tex satisfy my bowl, som jag knappt kan äta längre. Hittad på 7/11 götgatan.
Precis ätit min första B&J någonsin och det vart half-baked:
https://shechive.files.wordpress.com/2013/09/mc-random-14-5.gif?w=500&h=281
Har ätit två burkar B&J Vermonster senaste veckan.
Bra skit :)
Björnet och lejonet rocky road:
Jättegod chokladglass som hade perfekt konsistens direkt ur frysen men alldeles för få bitar av marshmallows och för lite chokladsås.
6.5/10
B&J Peanut Butter Cup: Herrej*vlar så god. Går inte beskriva med ord kärleken till denna skapelse*drool*
StarkaUlf
2015-03-05, 15:35
Någon som har testat Ben & Jerrys Greek Style Blueberry Cheesecake? *jorgen*
Något efter med denna redan populära smak, men får se hur god dem gör den *flex*
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11033156_10153128816938523_2497805897107329394_n.j pg?oh=6aecfaf9e62add0d72b462ec5e4e3700&oe=5578D4A9
Bra tips på orgasmiskt goda mjölkfria glassar? Sorbeter etc.
Käkade denna sist ja va i sthlm,,tycker den va riktigt bra,väldigt tung och bastant glass med god smak. Bättre än många B&J glassar. :)
http://www.junkfoodtaster.com/wp-content/uploads/02616_4.jpg
Käkade denna sist ja va i sthlm,,tycker den va riktigt bra,väldigt tung och bastant glass med god smak. Bättre än många B&J glassar. :)
http://www.junkfoodtaster.com/wp-content/uploads/02616_4.jpg
Håller med dig Lepras, den varianten är bättre än B&J bananglass =)
MuskelMasen
2015-03-06, 10:32
Någon som har testat Ben & Jerrys Greek Style Blueberry Cheesecake? *jorgen*
Ny smak?
StarkaUlf
2015-03-06, 10:36
Ny smak?
Japp, men den kommer tydligen nästa vecka såg jag.
MuskelMasen
2015-03-06, 11:21
Japp, men den kommer tydligen nästa vecka såg jag.
Faaa-aaan vad underbart med nya smaker! #vårkänslor
Grazzafukkinrazzi
2015-03-06, 12:32
Kul med fler nya smaker! SIA's ska bli kul att prova. Greek-varianterna av BJ är inget jag fuck with dock. Hade varit roligare med typ denna:
http://www.benjerry.com/files/live/sites/systemsite/files/flavors/products/us/pint/cheesecake-brownie-detail.png
Kul med fler nya smaker! SIA's ska bli kul att prova.
Indeed!
De släppte en ny idag igen:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/11034227_10153128736443523_4598976841570325482_n.j pg?oh=25dcf71e094aece0dc5248dff7f01994&oe=55869A45&__gda__=1434873120_2fe25df84d6378dee4807fd856d772a 7
Grazzafukkinrazzi
2015-03-06, 13:21
Indeed!
Såg det! Båda ska definitivt inhandlas på direkten! Såg även att de hade många andra angenäma nyheter men som endast såldes till grossister, restauranger och caféer. Tråkigt!
Såg det! Båda ska definitivt inhandlas på direkten! Såg även att de hade många andra angenäma nyheter men som endast såldes till grossister, restauranger och caféer. Tråkigt!
Ja de två nya smakerna som hamnar i affären kommer nog vara riktigt goda, men känns lite fantasilösa då det finnits hos många andra märken rätt länge.
Lite mer fantasi i glassbaren dock:
Vit choklad, NougatCrisp, Söt Oliv, Skogsbär, Hjortron, Mintkola och single malt whisky :)
Grazzafukkinrazzi
2015-03-06, 14:55
Lite mer fantasi i glassbaren dock:
Hjortron
Denna hade jag något ätit mig till 40% BF på, så det är nog bra att denna inte kommer ut i vanlig matvarubutik :d
vicarious
2015-03-06, 22:28
Jag har fortfarande inte lyckats hitta B&J Kanelbulle någonstans. Skitstad man bor i (Umeå). :(
StarkaUlf
2015-03-06, 22:31
Jag har fortfarande inte lyckats hitta B&J Kanelbulle någonstans. Skitstad man bor i (Umeå). :(
Hemmakväll i Umeå verkar ha den.
https://www.facebook.com/142164985842357/photos/a.845923325466516.1073741825.142164985842357/859093937482788/?type=1&theater
Dom verkar även ha den där Blueberry Cheesecaken *popcorn*
Ska komma ut i affärer vecka 11. Annars kolla seveneleven eller bensinmackar.
vicarious
2015-03-06, 22:42
Hemmakväll i Umeå verkar ha den.
https://www.facebook.com/142164985842357/photos/a.845923325466516.1073741825.142164985842357/859093937482788/?type=1&theater
Dom verkar även ha den där Blueberry Cheesecaken *popcorn*
Oooh, att jag inte tänkte på att Hemmakväll har glass. Tack!
Senilstudent
2015-03-06, 23:05
Indeed!
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/11034227_10153128736443523_4598976841570325482_n.j pg?oh=25dcf71e094aece0dc5248dff7f01994&oe=55869A45&__gda__=1434873120_2fe25df84d6378dee4807fd856d772a 7
I wantz
Ingen smak att bli upphetsad över, den är en extrem besvikelse.
B&J kanelbulle smakar skit.
Carté Dior Oreo - 8/10 blev överraskad.
StarkaUlf
2015-03-07, 11:02
Ni som nu verkar hata Kanelbulle får gärna skriva varför :)
Själv tycker jag att den var bra, som jag skrev tidigare. God swirl och goda bitar (Hade däremot hoppats på riktiga kanelbullebitar). Samt att jag tror att vaniljglass hade varit snäppet bättre :) Det blir ju väldigt mycket kanel som jag inte tycker att caramelglassen lyckas bryta av. Den försvinner i kanelsmaken.
Senilstudent
2015-03-07, 12:47
Själv tycker jag att den var bra, som jag skrev tidigare. God swirl och goda bitar (Hade däremot hoppats på riktiga kanelbullebitar). Samt att jag tror att vaniljglass hade varit snäppet bättre :) Det blir ju väldigt mycket kanel som jag inte tycker att caramelglassen lyckas bryta av. Den försvinner i kanelsmaken.
Jag hatar den för att degbitarna är typ cookie dough med lite kanel och socker i och seriöst, varför karamellglass? Av alla alternativ som de hade tog de karamellglass, själv tycker jag inte att det passar med kanel utan karamell passar bättre med typ marshmallows eller något annat som är extremt sött.
Senilstudent
2015-03-07, 12:54
B&J Utter peanut butter clutter
Denna glass är revolutionerande. Coren tar nog andra plats efter blondie brownie. Coren är stor och hård medan kakbitarna i den är mjuka som typ brownies eller sockerkaka. Glassen smakar jordnötter(duh) och har en gräddig smak och den smakar inte för mycket socker eller mycket salt.
Betyg 10/10
Smak 10/10
Core 10/10
StarkaUlf
2015-03-07, 21:52
Denna glass är revolutionerande. Coren tar nog andra plats efter blondie brownie. Coren är stor och hård medan kakbitarna i den är mjuka som typ brownies eller sockerkaka. Glassen smakar jordnötter(duh) och har en gräddig smak och den smakar inte för mycket socker eller mycket salt.
Betyg 10/10
Smak 10/10
Core 10/10
Håller nästan med hela vägen. Tycker däremot att coren hade kunnat vara liiite lite mjukare bara. Typ mittemellan som den är nu och den i blondie brownie, fast ändå med lite crunch. Då hade den varit perfekt. ;) Tyckte att glassen blev godare och godare.
Bara 9/10 nu :D
hoffmetal
2015-03-07, 23:22
Lejonet och Björnen verkar vara lite som att köpa en lott. Ibland har man tur och ibland inte.
De jag har köpt har inte varit dåliga på något sätt (t.ex. isig) medans många andra har fått samma upplevelse som dig :(
Tråkigt då de har schysta smaker (dock lite för dålig "gräddig" konsistens imo)
Det verkar vara dålig kvalitétskontroll så att säga.
Köpte däremot en glass som jag kollat på länge men aldrig köpt. Carte d'or Oreo glass. Den var riktigt jävla bra för en "billig" glass. Pekanglassen från carte d'or är också ruggigt fin.
Annars gör man väl rätt i att hålla sig till de lite dyrare sorterna som typ b&j, djurgårdsglass.
Just nu ere magnum pinnglass som gäller. Classic, mandel, dubbel. Fått mersmak på dom små jävlarna. Längtar efter sia kladdkaka!
StarkaUlf
2015-03-07, 23:50
Just nu ere magnum pinnglass som gäller. Classic, mandel, dubbel. Fått mersmak på dom små jävlarna. Längtar efter sia kladdkaka!
Wait a minute... Finns det fortfarande magnum dubbel??
MuskelMasen
2015-03-08, 14:26
Någon som hunnit testa Sia:s "kakdeg" ännu?
Någon som hunnit testa Sia:s "kakdeg" ännu?
Jag såklart, hehe. Riktigt god och krämig glass med goda bitar, men riktigt små är dom. Men absolut värda sina 15 kronor!
Körde en Cookie Dought choclae chip från Haagen daaz nu, var måttligt impad. Kändes vattning och smälte fort. Inga "roliga" bitar cookie dough. Chocolate chipsen var goda, mörk choklad. Jag ger den en 4.5/10
BJ Cinnamon Bun får en 6a. Svårt att leva upp till hypen haha.
Grazzafukkinrazzi
2015-03-09, 00:01
Körde en Cookie Dought choclae chip från Haagen daaz nu, var måttligt impad. Kändes vattning och smälte fort. Inga "roliga" bitar cookie dough. Chocolate chipsen var goda, mörk choklad. Jag ger den en 4.5/10
BJ Cinnamon Bun får en 6a. Svårt att leva upp till hypen haha.
Är du i utlandet och far eller var fick du tag på den?
Första halvan av BJ Cinnamon Bun var förbannat god men den blev lite för enformig och mastig för min del. Swirlsen smakar exakt som Storumankaka, för den som känner till det vackra bakverket!
http://fredagsfika.abse.se/wp-content/uploads/2012/06/storuman.jpg
Är du i utlandet och far eller var fick du tag på den?
Första halvan av BJ Cinnamon Bun var förbannat god men den blev lite för enformig och mastig för min del. Swirlsen smakar exakt som Storumankaka, för den som känner till det vackra bakverket!
http://fredagsfika.abse.se/wp-content/uploads/2012/06/storuman.jpg
Haagen Daazen fann jag på Ica Ringen här i Sthlm. Har aldrig sett deras version i Sverige innan så jag tänkte att det nog var lika bra att testa! Men BJ cookie dough vinner nog, äve om jag inte är ett stort fan av deras heller.
Jag saknar Rabarberdröm!
HerrLuta
2015-03-09, 07:32
Ben & Jerry's All or Nut-ting igår fram mot kvällen - för mig är den givet på topp tre av de smaker av B&J's jag har provat. Bra mix av olika glassmaker och bitarna plus core-grejen var ju bara sinnessjukt bra :)
Nästan så att det ibland blev för mycket av core-grejen, men det beror ju givetvis på var man tar med skeden ur skålen. En fråga dessutom, kan ni med att köpa en B&J's utan att äta hela burken på en gång?
Ben & Jerry's All or Nut-ting igår fram mot kvällen - för mig är den givet på topp tre av de smaker av B&J's jag har provat. Bra mix av olika glassmaker och bitarna plus core-grejen var ju bara sinnessjukt bra :)
Nästan så att det ibland blev för mycket av core-grejen, men det beror ju givetvis på var man tar med skeden ur skålen. En fråga dessutom, kan ni med att köpa en B&J's utan att äta hela burken på en gång?
Jag kan ge fan i att äta hela, men jag äter alltid hela. Detta eftersom jag har en blogg, sen också för att jag älskar glass. Köper alltid sånna glassar, aldrig typ 2liters vanilj. Glass äter jag för sig själv, inte till något annat :D
Hade en period där jag bara tog några skedar varje dag, så en burk höll ungefär en vecka.
Som tur är tog denna perioden slut och jag tog mitt förnuft till fånga och äter hela burken direkt igen :D
vicarious
2015-03-09, 16:28
God swirl och goda bitar (Hade däremot hoppats på riktiga kanelbullebitar). Samt att jag tror att vaniljglass hade varit snäppet bättre :)
Jag hatar den för att degbitarna är typ cookie dough med lite kanel och socker i och seriöst, varför karamellglass?
Håller med. Degbitarna drog ned det hela men överlag en bra glass tycker jag. Lär köpas igen :) Tack för tipset om Hemmakväll btw, de levererade :D
Betyg 10/10
Smak 10/10
Core 10/10
Håller nästan med hela vägen. Tycker däremot att coren hade kunnat vara liiite lite mjukare bara. D
Tycker också coren var för hård men en god glass, verkligen något för jordnötsälskaren.
Provade även What-a-lotta Chocolate Cookie Core. Den var också riktigt god, mycket choklad! Lite enformigt efter ett tag dock. Blandade den med Utter Peanut Butter Clutter och det blev en bra mix.
Sist men inte minst så smakade jag Frozen Yoghurt Blueberry Cheesecake. God och riktigt bra smak av blåbär. Inte så mycket för glass med bärsmak men gillar man blåbär så är den ett givet val.
StarkaUlf
2015-03-09, 16:39
Sist men inte minst så smakade jag Frozen Yoghurt Blueberry Cheesecake. God och riktigt bra smak av blåbär. Inte så mycket för glass med bärsmak men gillar man blåbär så är den ett givet val.
Smakade det något av kakan/degen/botten (vad man då ska kalla det), eller smakade det bara blåbär typ?
vicarious
2015-03-09, 16:48
Smakade det något av kakan/degen/botten (vad man då ska kalla det), eller smakade det bara blåbär typ?
Får återkomma angående det :D Smakade bara ett par skedar från toppen.
StarkaUlf
2015-03-09, 17:14
Får återkomma angående det :D Smakade bara ett par skedar från toppen.
Ah ok :thumbup:
Captainwide
2015-03-09, 17:41
Söker den glass som har mest SPK (smak per krona). Nå? :D
Söker den glass som har mest SPK (smak per krona). Nå? :D
Den bananglassen från Lidl rekommenderar jag starkt,men svår att hitta. Va inom 3 butiker :P
Köpt mig Häagen - Dazs nya smaker idag. Summerberries och Chocolate Salted Caramel. Kör nog Summerberries idag =)
Sia glass kakdeg.
God vanilj och deg, men alldeles för lite deg.
Köpt mig Häagen - Dazs nya smaker idag. Summerberries och Chocolate Salted Caramel. Kör nog Summerberries idag =):Virro
Chocolate Salted Caramel lät förrrreeebannat bra i och med att salted caramel är min absoluta favoritglass men jag alltid brukar toppa med lite chokladsås.
:Virro
Chocolate Salted Caramel lät förrrreeebannat bra i och med att salted caramel är min absoluta favoritglass men jag alltid brukar toppa med lite chokladsås.
Hehe jodu. Den ligger i frysen och ska käkas på Lördag =) Håller med om den vanliga Salted Caramel, svingod.
De nya Hägen Dase verkar smaskiga.
krubkungen
2015-03-11, 23:58
H&D salted caramel:
Helt underbar. 10/10
B&J Peanut Butter Cup. 3/5.
Kanske kan gå så långt som 2/5. Nu är den inte äcklig på något sätt och jag hade inga problem att äta upp den men en glass full med stora "chokladbitar" är inte min grej. Det är väl helt enkelt för mycket åt godishållet antar jag. B&Js glassar med kakdeg, nötter osv är dock goda.
Ben and Jerrys: New York Super Fudge Chunk 4/10
God men inte mer. Choklad glass med massvis av bitar av både mörk och ljus choklad samt stora valnötsbitar är ju självklart gott, men enligt mig var glassen ganska så intetsägande. Nötterna smakade ju inte så mycket och inte heller chokladen märktes av något nämnvärt. Nej detta var ingen favorit finns bra mykcet bätre än denna.
H&D salted caramel:
Helt underbar. 10/10
Då ska du testa den nya Chocolate Salted Caramel. Har den tills Lördag!
Ni som provar glass rätt ofta. Hur gör ni med kalorierna, äter ni mindre några dagar i veckan eller köra ni på och hamnar på överskott dom dagarna?
Ni som provar glass rätt ofta. Hur gör ni med kalorierna, äter ni mindre några dagar i veckan eller köra ni på och hamnar på överskott dom dagarna?
Asså mannen...
Glass är cirka 250 kcal/100g. Du behöver varken gå över ditt kalorimål eller käka mindre i veckan.
Glassens kalorier är precis som vilka andra kalorier med samma macros.
Tänk till exempel mandlar som rullar in på 500(tror jag) kcal/100g, lax har nästan exakt samma kalorimängd som glassen och vanligt ris har 100kcal mer.
Du behöver ju inte trycka hela byttan heller.
Om du menar att äta mindre i form av volym mat för att landa på samma kaloriintag under dagen, så ja. (Beror dock på hur kosten ser ut i övrigt. Deff / Bulk / Vardag / Helg / I behov av mer energi osv)
Vet jag att jag ska äta glass en kväll så kapar jag lite på mina tidigare portioner för att landa på ett ungefärligt kaloriintag. (Det gäller dock inte om smaka menas med någon sked utan ifall det är runt 0,5-1 burk)
krubkungen
2015-03-12, 12:07
Då ska du testa den nya Chocolate Salted Caramel. Har den tills Lördag!
Kan inte bli fel, frågan är ifall den blir bättre än Salted Caramel.
vicarious
2015-03-12, 21:12
Käkat hela nu. Det är en del bitar av kakbotten men det är alldeles för lite enligt mig. Och det mesta är i botten. Visst, så ska väl en cheesecake vara utformad men det var ett minus tycker jag. Glassen är annars överlag god.
StarkaUlf
2015-03-13, 15:34
Käkat hela nu. Det är en del bitar av kakbotten men det är alldeles för lite enligt mig. Och det mesta är i botten. Visst, så ska väl en cheesecake vara utformad men det var ett minus tycker jag. Glassen är annars överlag god.
Hoppas att du bara fick en dålig batch och att min är överöst med kaka :D
Skrollovicz
2015-03-13, 18:18
Indeed!
Fantastisk! Så bra att den redan har tagit slut i min närbutik.
StarkaUlf
2015-03-13, 20:36
Ätit den nu och måste hålla med. Jag fick en gigantisk bit av kakdeg i mitten, men sedan var det jätte jättelite, bara lite småsmulor här och där i blåbärsswirlen typ. Kakdegen var sjukt god, så det hade gärna fått vara massor av den, som typ i cookie dough/half baked/clever cookies glassen.
Generösa med blåbärsswirlen iallafall, så det är ett plus :)
Nu är det här inte någon färdigglass men vanlig vaniljglass med rätt mycket krossade Oreos i är svingott
Någon som testat HD Summer Berries?
Nu är det här inte någon färdigglass men vanlig vaniljglass med rätt mycket krossade Oreos i är svingott
Jupp! Helst med nougatsås på också.
Jupp! Helst med nougatsås på också.
Nougatsås är så jävla gott! Synd att det är nästan dubbelt så mycket kalorier i den jämfört med choklad-/ kolasås dock...
Nougatsås är så jävla gott! Synd att det är nästan dubbelt så mycket kalorier i den jämfört med choklad-/ kolasås dock...
Hehe ja, nougatsåsflaskan i ena handen och spraygrädden i den andra när man kommer hem efter en blöt kväll på krogen har väl hänt en gång eller två ;).
Hehe ja, nougatsåsflaskan i ena handen och spraygrädden i den andra när man kommer hem efter en blöt kväll på krogen har väl hänt en gång eller två ;).
Hahaha klassiker, man känner sig fräsch och härlig sen när man vaknar upp..
shut teh face
2015-03-14, 17:27
Jag gillade inte BJ's kanelbulle glass. Alldeles för söt :(
Jag tycker de här Snickers bars glassen är goda :)
StarkaUlf
2015-03-15, 14:21
HD Chocolate Salted Caramel någon? :)
MuskelMasen
2015-03-15, 18:22
Håller med i båda dina yttringar! Skulle inte äta en 500ml med Cinnamon Bun, som jag lätt kan göra med många av de andra smakerna.
vicarious
2015-03-15, 18:25
Provade den här igår. För mycket hasselnötsbitar för min smak. Chokladglassen i sig var väl inte så jätteimponerande heller, men tanken var väl att efterlikna chokladkakan så gott det går och det får man väl säga att de lyckats med. Kommer inte köpa igen :)
http://www.gb.se/wp-content/uploads/2015/03/15_glace_schweizernot-500x515.png
StarkaUlf
2015-03-15, 18:51
Provade den här igår. För mycket hasselnötsbitar för min smak. Chokladglassen i sig var väl inte så jätteimponerande heller, men tanken var väl att efterlikna chokladkakan så gott det går och det får man väl säga att de lyckats med. Kommer inte köpa igen :)
Såg den där idag, fast det fick bli en HD Chocolate Salted Caramel istället :) ska testa den där nästa vecka.
Jag är långsmal och försöker gå upp i vikt. :D
Brukar äta glassen efter träningspass.
StarkaUlf
2015-03-15, 21:25
Jag gillade den. Det känns ungefär som halva julafton. :D Choklad och knäck i ett. Bra kvalitet på glassen, bra konsistens och god smak. Inte för söt.
Jag tycker den var snäppet vassare än originalet, men det är nog för att jag är mer förtjust i chokladglass än karamell/kolaglass :) Bryter av bra istället för att allt ska smaka likadant.
8/10.
tigerofsweden
2015-03-15, 21:33
Indeed!
Smakade som den vanliga chokladglassen med pyttesmå bitar av kladdkaka, riktig besvikelse :(
https://metrouk2.files.wordpress.com/2015/02/b_j_cookie_cores_2014_utter_peanut_butter_clutter_ _green-tint_closed-tub_hr_visual.jpg?quality=80&w=768&h=935&crop=1
Godaste glass jag någonsin har ätit. Fanns inte i vanliga butiken, hittade den på 7-eleven.
MuskelMasen
2015-03-16, 00:06
https://metrouk2.files.wordpress.com/2015/02/b_j_cookie_cores_2014_utter_peanut_butter_clutter_ _green-tint_closed-tub_hr_visual.jpg?quality=80&w=768&h=935&crop=1
Godaste glass jag någonsin har ätit. Fanns inte i vanliga butiken, hittade den på 7-eleven.
Yep, förstår dig tycker dock den med choklad var godare. Den är riktigt vass!
Besviken, tittade inte noga på förpackningen och fick för mig att det var chokladbitar eller sås i, inte att det var chokladglass. Blev lite för mycket choklad för min smak. Originalet är fortfarande mycket bättre. Blev även besviken på HD cookie dough, glassen är god men degbitarna var ingen höjdare.
Så lyckas jag inte hitta den här i Norge *grr27*
Yep, förstår dig tycker dock den med choklad var godare. Den är riktigt vass!
Håller med om att chokladen är grym men har en stark kärlek till jordnötter så håller den lite högre än chokladen.
Så lyckas jag inte hitta den här i Norge *grr27*
Bra! Undvik den för allt i världen! *drool*
Testade precis denna (testade som i att äta hela, givetvis) och blev riktigt nöjd! Salta karamellsåsen var riktigt god och en hel del av den. Chokladtäckta chipsbollarna var inte bra var för sig bara, men tillsammans med glassen passade allt riktigt bra.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/16/92585727e7483fe3c61cd5511619f103.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/16/b93386baa8edea29276263e45aa0e36d.jpg
TapaTalk.
vicarious
2015-03-16, 17:53
Lite efter, men provade äntligen B&J Satisfy My Bowl. Vet inte om jag tycker själva glassen smakade så mycket banan, karamellswirlen tog över. Men annars var den riktigt god.
Den nya chokladen är bra, What-a-lotta-chocolate.
eyeaguda
2015-03-18, 17:37
Tänkte höra med er glass tokar... finns det något bra alternativ till gb lättglass vanilj? Helt enkelt låg kalori glass.
Den här låter underbar. Någon som hittat den inne i Stockholm? Har i och för sig bara kollat på ICA.
Hittade till min förvåning igår en Häagen-Dazs jag aldrig sett förut,
Haägen-Dazs, Chocolate chip Cookie dough 7/10
God glass som enligt mig är bättre än både B&J ocg Lejonet och Björnens kakdegs-glassar. Rekomenderar denna över dessa två och den är enligt mig den bästa kakdegs-glassen hittils, men dock slår den inte fullpottare som Blondie-brownie eller Salted caramel.
http://www.999pizzatoppings.co.uk/image/cache/data/Ice-cream/500CookieDoughChip%20copy-500x500.PNG
Senilstudent
2015-03-18, 19:07
Testade precis denna (testade som i att äta hela, givetvis) och blev riktigt nöjd! Salta karamellsåsen var riktigt god och en hel del av den. Chokladtäckta chipsbollarna var inte bra var för sig bara, men tillsammans med glassen passade allt riktigt bra.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/16/92585727e7483fe3c61cd5511619f103.jpg
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/16/b93386baa8edea29276263e45aa0e36d.jpg
TapaTalk.
Bor du utomlands eller har du patologiska superkrafter? Aldrig hört om den smaken förut och jag är både ett B&J och BJ fan.
unsuspected
2015-03-18, 19:25
Tänkte höra med er glass tokar... finns det något bra alternativ till gb lättglass vanilj? Helt enkelt låg kalori glass.
Yoghurt eller sorbet
Bor du utomlands eller har du patologiska superkrafter? Aldrig hört om den smaken förut och jag är både ett B&J och BJ fan.Bor i Sydney.
Den här låter underbar. Någon som hittat den inne i Stockholm? Har i och för sig bara kollat på ICA.
Kolla på 7-eleven eller hemmakväll.
Kolla på 7-eleven eller hemmakväll.
Kan meddela att jag hittade den på en 7-eleven inne i stan. 69kr... men det var det värt!
Den nya från GB ser okej ut:
http://www.gb.se/produkter/lightbagare-hallon/
MuskelMasen
2015-03-19, 11:12
Den nya från GB ser okej ut:
http://www.gb.se/produkter/lightbagare-hallon/
Fett. Hoppas att den inte blir så jävla överprisad bara...
Senilstudent
2015-03-19, 19:48
Bor i Sydney.
Lyxigt.
29:90 för 750ml lät som värsta kapet på Willys! Den var dock ganska tråkig, jag som normalt älskar chokladglass hade högt ställda förväntningar, men den blev mest lite meh... Visst glassen var okej, lite små chokladbitar i och en del hasselnötter. Men inget som diverse glasstillverkare inte redan har i sitt sortiment i form av chokladglass med hasselnötter eller liknande.
Jokester
2015-03-20, 10:42
Kan meddela att jag hittade den på en 7-eleven inne i stan. 69kr... men det var det värt!
Vilken?
StarkaUlf
2015-03-20, 10:45
Undrar hur Carte D´ors nya smaker är.
Salted caramel:
http://www.gb.se/wp-content/uploads/2015/03/15_dessert_cdo_salted_caramel-500x411.png
Praline:
http://www.gb.se/wp-content/uploads/2015/03/15_dessert_cdo_praline-500x411.png
Jokester
2015-03-20, 15:23
Dessa 2 ska prövas ikväll
vicarious
2015-03-20, 16:48
Jokester, båda två är riktigt bra :)
Imorgon ska jag på Umeå Glassfestival. 80kr inträde för att få käka så mycket glass och mjukglass man vill. :eating:
Imorgon ska jag på Umeå Glassfestival. 80kr inträde för att få käka så mycket glass och mjukglass man vill. :eating:
Är det imorgon? Finns en chans att du omedvetet ser mig i perifiern någonstans
R Scarpa27
2015-03-20, 19:38
stort kalas på söndag väntas.
tänkte bjuda hem personen som fyller på middag och glass och kaffe som efterrätt.
så vilken glass ska man välja. har beslutsångest.
ideer på riktiga lyxglassar? personen jag bjuder gillar kola & choklad mkt så en kombo av detta är ett plus.
Har kollat några sidor bak och hittar inget om ben&jerry cinnamon buns. Ingen som testat?
Hittar ni peanut butter clutter core på vanliga affärer i sverige eller är det någon special? Har bara kollat på en affär men där fanns den inte. Cinnamon buns fanns dock.
Jävla deff.........
Anton Fräs
2015-03-20, 20:20
Peanut butter clutter core är den godaste glassen jag ätit, snäppet över peanut butter cup.
StarkaUlf
2015-03-20, 20:22
Har kollat några sidor bak och hittar inget om ben&jerry cinnamon buns. Ingen som testat?
Då kan du inte ha kollat långt. Finns flera.
R Scarpa27
2015-03-20, 20:27
Peanut butter clutter core är den godaste glassen jag ätit, snäppet över peanut butter cup.
peanutbutter är mitt dagliga elixir...
jag borde älska denna glassen?
gillar att blanda schysst vaniljglass med jordnötssmör.
hmm fast ingen glass är godare än romrussin eller ägglikör hitils :)
Hittar ni peanut butter clutter core på vanliga affärer i sverige eller är det någon special? Har bara kollat på en affär men där fanns den inte. Cinnamon buns fanns dock.
Jävla deff.........
Finns några stycken inlägg...
Peanut butter clutter core borde la komma in i vanliga affärer denna eller nästa veckan? Annars är det Hemmakväll eller 7/11 som gäller
B&J kanelbulle smakar skit.
Carté Dior Oreo - 8/10 blev överraskad.
Jag hatar den för att degbitarna är typ cookie dough med lite kanel och socker i och seriöst, varför karamellglass? Av alla alternativ som de hade tog de karamellglass, själv tycker jag inte att det passar med kanel utan karamell passar bättre med typ marshmallows eller något annat som är extremt sött.
Jokester
2015-03-20, 20:53
Cinnamon buns 8/10. Riktigt god och "äkta smak" för att vara bj.
Utter peanut butter clutter 6/10, en liten besvikelse, själva glassen är det som drar ned betyget från en 9:a, allt mumsigt inuti var annars amazing. Hade kanske lite väl stora förhoppningar då jag älskar peanut butter cup.
What-a-Lotta chocolate cookie 6/10. Bra chokladglass med lagom mycket smul och crunch. Når tyvärr inte upp till clever cookies vilket gör att betyget blir lite lägre då de spelar i samma kategori.
Det låter helt sjukt då peanut butter cup är den heliga gralen. Några kilo till ner så ska jag unna mig denna, var så säker.
vicarious
2015-03-21, 14:41
Undrar hur Carte D´ors nya smaker är.
Salted caramel:
[/IMG]
Ska prova Salted Caramel ikväll :) Missade att köpa Praline :confused:
Provade Sias Kakdeg igår. Vanlig vaniljglass med bitar av kakdeg (8%) och chokladbitar (4%). Alldeles för lite bitar. Tråkig om man jämför med B&J eller HD. Kommer aldrig köpas igen.
http://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/s306x306/e15/11018366_1635788239982269_1436770178_n.jpg
Enda "lyxglassen" jag äter numera är HD salted caramel, måste vara iaf 9/10. Har blivit 1-3 sådana per vecka nu ett tag.
Äter annars bara någon vanlig god vanilj/chokladglass med massa choklad/colasås, kakor, grädde, strössel osv. B&J och dylika blandningar är såå överskattat, speciellt med tanke på priset.
Emmapemma
2015-03-21, 17:14
Åt Ben and Jerrys cinnamon bun igår, var fanimig den godaste glassen jag ätit, den smakade verkligen kanelbulle.
StarkaUlf
2015-03-21, 18:23
Ska prova Salted Caramel ikväll :) Missade att köpa Praline :confused:
[IMG]http://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/s306x306/e15/11018366_1635788239982269_1436770178_n.jpg[./IMG]
Ah, let me know hur den smakade :) fanns bara Praline på Coop idag, ville ha Salted Caramel. Så jag köpte 6 marsglassar istället :D Men ska definitivt testa Praline också någon gång.
R Scarpa27
2015-03-21, 19:29
till kalas imorgon så beslutade jag mig i affären.
en hd salted caramel och en triumf glass romrussin!
betyg kommer imorgon ;)
Åt Ben and Jerrys cinnamon bun igår, var fanimig den godaste glassen jag ätit, den smakade verkligen kanelbulle.
Åt den tidigare i veckan, den var god men alldeles för söt för att kunna trycka några större mängder. Tur är väl det med tanke på att man ligger i deff :) Lite tråkigt att såväl glassen, swirlen som degbitarna var av kanelbullesmak. Tycker glassen åtminstone kunde varit i vanilj, hade nog brutit av bättre.
vicarious
2015-03-22, 13:25
Ah, let me know hur den smakade :) fanns bara Praline på Coop idag, ville ha Salted Caramel. Så jag köpte 6 marsglassar istället :D Men ska definitivt testa Praline också någon gång.
Generöst med kolasås. God vaniljglass. Lite kolaflarn på toppen men de gjorde inte mycket för glassen. Lite för svag sälta på kolan tycker jag. En OK glassbytta men känns ungefär som att man skulle kunna köpa vanlig vaniljglass och ösa på med kolasås och uppnå i princip samma resultat.
Tips: på med lite flingsalt så blir det godare.
vicarious
2015-03-22, 17:03
Sias andra nyhet Kladdkaka imponerade inte heller tyvärr.
http://www.sockerbiten.org/wp-content/uploads/2015/03/DSC_4390-1024x680.jpg
Helt OK chokladglass men återigen har de snålat med kakbitarna. Kan inte mäta sig med konkurrenterna.
Att baka en kladdkaka från scratch och blanda med någon lyxig vanilj eller chokladglass lär vara det bästa alternativen men det är ju inte alltid man orkar göra det :)
Fredrik A
2015-03-22, 18:28
Hur presterade du?
Jag fick i mig 20 kulor, 2 mjukglass, 1 piggelinslush. + 4 koppar kaffe. Riktigt bra kaffe för övrigt.
Bästa glassorten var moccacino.
Omänskliga köer efter ett tag så då gick vi hem.
Senilstudent
2015-03-22, 19:29
Käkade nyss lite chocolate salted caramel och fyyyyyyfan vad jag hatar, nej, ogillade den. Den levde ej upp till mina förväntningar. Jag förväntade mig en salt karamell med smak av choklad men det jag fick var chokladglass med småååå mängder karamell. Usch, tvy och dubbeltvy.
vicarious
2015-03-22, 19:44
Hur presterade du?
Jag fick i mig 20 kulor, 2 mjukglass, 1 piggelinslush. + 4 koppar kaffe. Riktigt bra kaffe för övrigt.
Bästa glassorten var moccacino.
Omänskliga köer efter ett tag så då gick vi hem.
Glömde räkna men gissar på kanske 12-15 kulor + 1 mjukglass. Stod i alla köer förutom den med utgående smaker (som var extremt lång). Skulle lätt fått stå i 1-1.5h för att komma fram i den, solen sken utomhus så drog därifrån istället :)
Jag gillade inte alls moccacino. Triple chocolate och tiramisun var trevliga.
Gillar idén med en glassfestival men lokalen var alldeles för trång och köerna gick långsamt. I en av köerna, den som naturligt blev längst, var det bara 1 person som stod och serverade glassen. Dåligt upplagt.
R Scarpa27
2015-03-22, 19:50
4,5 av 5 godismonster...
grymmt bra romrussinglass sett till priset... ca 14 kr och en riktigt schysst romrussin glass för pengarna!!! wow.
http://www.triumfglass.se/uploads/50156.png
Senilstudent
2015-03-22, 21:12
grymmt bra romrussinglass sett till priset... ca 14 kr och en riktigt schysst romrussin glass för pengarna!!! wow.
Say WHAAAAAAT?!?!
Say WHAAAAAAT?!?!
2 paket Triumf 0.5L för 22kr går dom för på vissa Willys, kan dock vara någon vecko-deal. Men varit så i två veckor åtminstone så frysen är full :d
Min favorit har bland deras smaker har faktiskt blivit chili lakrits *drool*
http://old.triumfglass.se/wp-content/uploads/2012/09/dessertglass_tg_chililakrits_360-350x350.jpg
R Scarpa27
2015-03-22, 21:32
triumf glass är grymmt prisvärda faktist. mm har sett 2 för 22:- också någonstans.
romrussinen var nog den godaste hitils iaf ;) bland byttglassen
Fredrik A
2015-03-22, 22:22
Jag gillade inte alls moccacino. Triple chocolate och tiramisun var trevliga.
Gillar idén med en glassfestival men lokalen var alldeles för trång och köerna gick långsamt. I en av köerna, den som naturligt blev längst, var det bara 1 person som stod och serverade glassen. Dåligt upplagt.
Jag testade nog ej trippelchoklad eller tiramisu tyvärr...
Håller helt med. Vet inte hur Nolia är där det skulle anordnas från början men gamla bibblan kändes definitivt för litet. Och precis det där med den specifika kön tänkte vi på också!! Det som var extra märkligt var att det stod två personer till bredvid redo att ta betalt för årets nyheter (där det förstås inte stod några kunder alls) istället för att hjälpa stackarn som kämpade med gratisglassen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.