handdator

Visa fullständig version : Glass-recensioner

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18

timoat
2018-02-08, 22:47
Den där Birthday cake låter ju fruktansvärt söt, lite som den strawberry topped versionen, som knappt går att ta sig gneom utan att få ont i halsen av det söta. :( får hoppas på den pretzel, men pretzels är ju stora i tyskland, inte i sverige. Skulle ju v ara som att de kom med en salta pinnar smak (jag hade inte bangat för chokladdoppade salta pinnar!)

StarkaUlf
2018-02-09, 14:54
Pretzel Palooza måste komma i Sverige också. Den+Birthday cake har släppts samtidigt i UK och Tyskland iallafall.

Fast är det något land som skulle skita i att ta in båda och bara ta in den sämre så är det ju Sverige...

J.V
2018-02-10, 01:25
Nu har B&J släppt tre lightglassar. Får väl se om dom dyker upp i Sverige någon gång :D

Verkar iallafall ha fått rätt bra betyg jämfört med andra lightglassar i USA.

[/IMG]https://i.imgur.com/kyr8WoN.png[/IMG]140-160kcal per serving, och en serving ar en HALV CUP? De maste ha bytt ut fett mot annu mer kolhydrater. :D

edit:
PB Dough
WATER, ORGANIC SKIM MILK, LIQUID SUGAR (SUGAR, WATER), CORN SYRUP SOLIDS, WHEAT FLOUR, ORGANIC CREAM, COCOA (PROCESSED WITH ALKALI), SUGAR, EGG YOLKS, PEANUTS, BROWN SUGAR, BUTTER (CREAM, SALT), CHOCOLATE, SALT, TAPIOCA FLOUR, PEANUT FLOUR, NATURAL FLAVOR, VANILLA EXTRACT, GUAR GUM, PEANUT OIL, LOCUST BEAN GUM, COCOA BUTTER, SOY LECITHIN. CONTAINS MILK, WHEAT, EGGS, PEANUTS AND SOY.
https://www.benjerry.com/files/live/sites/systemsite/files/flavors/products/us/pint/pb-dough-moophoria-nutr.png

Chocolate Milk and Chocolate
WATER, ORGANIC SKIM MILK, LIQUID SUGAR (SUGAR, WATER), ORGANIC CREAM, CORN SYRUP SOLIDS, WHEAT FLOUR, EGG YOLKS, SUGAR, COCOA (PROCESSED WITH ALKALI), BROWN SUGAR, BUTTER (CREAM, SALT), CHOCOLATE, EGGS, NONFAT MILK, VANILLA EXTRACT, SALT, NATURAL FLAVOR, GUAR GUM, BAKING SODA, LOCUST BEAN GUM, COCOA BUTTER, VANILLA BEANS, SOY LECITHIN.
https://www.benjerry.com/files/live/sites/systemsite/files/flavors/products/us/pint/chocolate-milk-and-cookies-moophoria-nutr.png

Caramel Cookie Fix
WATER, ORGANIC SKIM MILK, LIQUID SUGAR (SUGAR, WATER), CORN SYRUP, ORGANIC CREAM, CORN SYRUP SOLIDS, WHEAT FLOUR, EGG YOLKS, DRIED CANE SYRUP, BUTTER (CREAM, SALT), SUGAR, SOYBEAN OIL, VANILLA EXTRACT, NONFAT MILK, EGGS, SEA SALT, BAKING SODA, GUAR GUM, LOCUST BEAN GUM, CARRAGEENAN, SALT.
https://www.benjerry.com/files/live/sites/systemsite/files/flavors/products/us/pint/caramel-cookie-fix-moophoria-nutr.png

Minikubik
2018-02-10, 06:13
Det vore väldigt trevligt om dom hittade hela vägen över atlanten :)

Såg att GB hade släppt sina glassnyheter för 2018 nu! http://tjock.se/strupen/art/377547/rets_nyheter_frn_gb_glace/

Den nya B&J wichen blir ett givet köp

Så kul att dom lanserar "rocket" nu, vill minnas att den funnits sedan urminnes tider från andra tillverkare. När jag var liten fanns den med en liten wingummsgubbe i toppen

Max
2018-02-10, 10:18
140-160kcal per serving, och en serving ar en HALV CUP? De maste ha bytt ut fett mot annu mer kolhydrater. :D

edit:
PB Dough
WATER, ORGANIC SKIM MILK, LIQUID SUGAR (SUGAR, WATER), CORN SYRUP SOLIDS, WHEAT FLOUR, ORGANIC CREAM, COCOA (PROCESSED WITH ALKALI), SUGAR, EGG YOLKS, PEANUTS, BROWN SUGAR, BUTTER (CREAM, SALT), CHOCOLATE, SALT, TAPIOCA FLOUR, PEANUT FLOUR, NATURAL FLAVOR, VANILLA EXTRACT, GUAR GUM, PEANUT OIL, LOCUST BEAN GUM, COCOA BUTTER, SOY LECITHIN. CONTAINS MILK, WHEAT, EGGS, PEANUTS AND SOY.

Chocolate Milk and Chocolate
WATER, ORGANIC SKIM MILK, LIQUID SUGAR (SUGAR, WATER), ORGANIC CREAM, CORN SYRUP SOLIDS, WHEAT FLOUR, EGG YOLKS, SUGAR, COCOA (PROCESSED WITH ALKALI), BROWN SUGAR, BUTTER (CREAM, SALT), CHOCOLATE, EGGS, NONFAT MILK, VANILLA EXTRACT, SALT, NATURAL FLAVOR, GUAR GUM, BAKING SODA, LOCUST BEAN GUM, COCOA BUTTER, VANILLA BEANS, SOY LECITHIN.

Caramel Cookie Fix
WATER, ORGANIC SKIM MILK, LIQUID SUGAR (SUGAR, WATER), CORN SYRUP, ORGANIC CREAM, CORN SYRUP SOLIDS, WHEAT FLOUR, EGG YOLKS, DRIED CANE SYRUP, BUTTER (CREAM, SALT), SUGAR, SOYBEAN OIL, VANILLA EXTRACT, NONFAT MILK, EGGS, SEA SALT, BAKING SODA, GUAR GUM, LOCUST BEAN GUM, CARRAGEENAN, SALT.
Mer sorbet över det där

vicarious
2018-02-10, 13:51
Om dom innehåller 140-150 kcal per 1/2 cup serving så blir det väl ändå runt 200 kcal per 100g.

StarkaUlf
2018-02-11, 13:57
Såg att Kvantum här uppe har börjat sälja Ben & Jerrys (Cookie Dough och Fudge Brownie) i 750 ml-förpackningar. Var tvungen att köpa en, kostade bara 45 kr den här veckan.

vicarious
2018-02-11, 16:04
Såg att Kvantum här uppe har börjat sälja Ben & Jerrys (Cookie Dough och Fudge Brownie) i 750 ml-förpackningar. Var tvungen att köpa en, kostade bara 45 kr den här veckan.

Japp, riktigt najs! Hoppas det kommer på fler smaker.

StarkaUlf
2018-02-11, 16:08
Japp, riktigt najs! Hoppas det kommer på fler smaker.

Jo :)

timoat
2018-02-13, 12:39
Inatt drömde jag att jag köpte en sån bytta birthday cake. Förpackningen var helt sönder och glassen smälte, så jag gick till 7/11 istället, men där hade de inga. Toppen av glassen var gul och swirlformad, med chokladströssel.

FYI

SalkinA
2018-02-13, 15:16
Så kul att dom lanserar "rocket" nu, vill minnas att den funnits sedan urminnes tider från andra tillverkare. När jag var liten fanns den med en liten wingummsgubbe i toppen

Super Jet - 1970: http://www.gb.se/wp-content/uploads/2014/07/1970_big.jpg

Ozziking
2018-02-28, 21:06
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180228/cb961e2865a77f1e218c97f056128ba2.jpg

Exalterad! Kan bli Najs. Kan bli bajs. Antagligen lite mer bajs, men ändå ¯\_(ツ)_/¯

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Xead
2018-02-28, 21:17

Exalterad! Kan bli Najs. Kan bli bajs. Antagligen lite mer bajs, men ändå ¯\_(ツ)_/¯

Äh, tänk såhär: de kan i alla fall inte smaka sämre än deras nuvarande "glassar" som är vedervärdiga. :D

Rolv
2018-02-28, 21:33
Lohilo slår de tidigare propud-glassarna med hästlängder.
Deras salty caramel är bland de godaste glassorterna jag ätit, oavsett ”nyttig” glass eller ej...

Maximal
2018-03-01, 09:05
Deras salty caramel är bland de godaste glassorterna jag ätit, oavsett ”nyttig” glass eller ej...

Den eller deras cookie dough! När dem har fått tina ordentligt är dem ju helt sjukt goda!Ger man sig på dem direkt från frysen blir man dock besviken, då är dem väldigt sträva och smaklösa i konsistensen.Men 15min i rumstemp, Som du säger, till och med godare än de flesta vanliga "onyttiga" glassarna. Synd dem inte fanns i 500ml till ett pris under 49kr eller något.

Maximal
2018-03-01, 22:31
p2sMReSsjR4
*drool**drool*

Ozziking
2018-03-01, 23:29

Den eller deras cookie dough! När dem har fått tina ordentligt är dem ju helt sjukt goda!Ger man sig på dem direkt från frysen blir man dock besviken, då är dem väldigt sträva och smaklösa i konsistensen.Men 15min i rumstemp, Som du säger, till och med godare än de flesta vanliga "onyttiga" glassarna. Synd dem inte fanns i 500ml till ett pris under 49kr eller något.

Håller med! Fått väldigt goda lohilo-burkar.

Två av förpackninganra jag köpt (av alla.. ) har varit torra / torkade av okänd anledning. Lät den smälta ännu mer då bara.

Kaukasuskokosnöt
2018-03-04, 20:28
Barebells teasar med en video på en glassproteinbar, blir säkert åt lohilostuket, hur fan ska man kunna köpa en låda med dessa? 😏

Ozziking
2018-03-07, 10:11
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180307/6439209b6229e853196f2794cdc8cc36.jpg

De ser goda ut!

xan
2018-03-07, 12:45
Vilka gör godast sorbet? SIA?

Måste testa denna:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQDB9anOe3El_6KI-9E0pvbXIi_z90-XCSfXiamRy_p_baIvA6g8w

Captainwide
2018-03-07, 15:14
De ser goda ut!

Lär kosta 80 kronor glassen också dock. :D

Ozziking
2018-03-07, 15:29
Lär kosta 80 kronor glassen också dock. :D

Jag gissar på 30kr pinnen och 20-25kr / "bar". *kissass*

StarkaUlf
2018-03-07, 17:31
Och Nocco släpper "isglass" med smak av Cola (och den där Caribbean) :laugh:

vicarious
2018-03-07, 18:19
Bra med alternativ som innehåller mindre socker men tycker överlag att "hypen" över dessa produkter är överdriven. Någon som har koll på kaloriinnehållet?

StarkaUlf
2018-03-07, 18:37
Bra med alternativ som innehåller mindre socker men tycker överlag att "hypen" över dessa produkter är överdriven. Någon som har koll på kaloriinnehållet?

https://i.imgur.com/yA4IgJF.png

https://i.imgur.com/FocJiiF.png

Trodde att dom skulle ha mer protein och mindre fett. Det där kan ju faktiskt vara ätbart om dom har fått till det, det brukar märkas ganska tydligt när det är med sötningsmedel/sockeralkoholer istället för vanligt socker.

vicarious
2018-03-07, 18:45
Alltså 180-220kcal/st. Vad ligger en "vanlig" glass i motsvarande storlek på?

StarkaUlf
2018-03-07, 18:56
Alltså 180-220kcal/st. Vad ligger en "vanlig" glass i motsvarande storlek på?

Köper du ett sånt där 6-pack med Mars/Snickersglass så är dom på 140 respektive 180 kcal/styck.

En Magnum ligger väl på ~250 kcal.

Så för mig lär ju valet vara ganska enkelt, Barebells lär ju kosta betydligt mer och smaka sämre. Lite socker är ju inte direkt farligt för en tränande individ som ej är diabetiker. Men jag lär säkert testa någon av dom bara för att se hur dom står sig :)

vicarious
2018-03-07, 19:16
Så mycket för "lågkalori" alltså. Ligger dom lika i pris så är det ju ett bra alternativ, men jag har en känsla av att det inte kommer vara fallet.

Fredrik A
2018-03-08, 12:54
Så mycket för "lågkalori" alltså. Ligger dom lika i pris så är det ju ett bra alternativ, men jag har en känsla av att det inte kommer vara fallet.

Blev också besviken på statsen... Ser inget problem med kcal-mängden i sig men på 200 kcal hade jag velat ha mer än 6-7 gram protein.

Max
2018-03-08, 17:39
Ungefär som en chokladbit jämfört med en proteinbar. Lite mer socker, lite mer kalorier, och mindre protein i chokladbiten, men den smakar bättre.

Xead
2018-03-11, 20:30

Tryckt i mig samtliga smaker nu. Har du ätit Add Ice cream innan? I stort sett samma, imo. Lohilo är fortfarande ljusår bättre som proteinberikad glass.

Glassarna från Barebells var goda men kunde lika gärna köpt ett paket mars/snickers-glass för ett betydligt lägre pris.

Filipb
2018-03-11, 20:40
Tryckt i mig samtliga smaker nu. Har du ätit Add Ice cream innan? I stort sett samma, imo. Lohilo är fortfarande ljusår bättre som proteinberikad glass.

Glassarna från Barebells var goda men kunde lika gärna köpt ett paket mars/snickers-glass för ett betydligt lägre pris.

Provade NJIEs salted caramel idag. Tyckte smakmässigt nästan den var lite bättre än Lohilo, men konsistensen är inte in alls lika bra

Ozziking
2018-03-12, 08:43
De har ju ändrat receptet jämfört med innan. Kul ändå!

Är det samma makros?

Ozziking
2018-03-12, 08:54
Ännu mer sockerfri glass

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180312/d6a179be463d0452b6f224fbed16e041.jpg

StarkaUlf
2018-03-12, 13:26
Äntligen. Tack, Häagen-Dazs SE!

https://i.imgur.com/ZREiNhP.png

https://i.imgur.com/K5hpadT.png

vicarious
2018-03-12, 15:18
Ser verkligen fram emot den.

Någon som testat B&J Birthday Cake?

Mickee
2018-03-12, 16:07
Äntligen. Tack, Häagen-Dazs SE!

Äntligen lite riktig glass bland nyheterna också! Längtar *cupid*

Kanske kan få B&Js Topped pretzel också? :)

StarkaUlf
2018-03-12, 17:20
Någon som testat B&J Birthday Cake?

Den är ganska tråkig. När man får lite kaksmet eller någon sockerkaksbit så är det gott, men annars smakar det som random vanilj/jordgubbsglass, fast bara aningen bättre.

JP Morgan
2018-03-12, 17:35
Ojoj @ Häagen-Dasz, den ser jag som är den största peanut butter-älskaren fram emot :D

Testade Geisha-glassbyttan igår för övrigt. Gillade verkligen lenheten i glassbasen, får se vad ni andra säger ;)

StarkaUlf
2018-03-12, 17:36
Cola-sorbet från Triumf.

https://www.triumfglass.se/vara-glassar/dessertglass/cool-candy-cola/

Såg dom här nu också:

https://www.triumfglass.se/vara-glassar/dessertglass/svart-vinbar-vit-choklad/

https://www.triumfglass.se/vara-glassar/dessertglass/blabarspaj/

https://www.triumfglass.se/vara-glassar/dessertglass/apple-kanel/

vicarious
2018-03-12, 20:03
Provat B&J Birtday Cake nu. Får lite Strawberry Cheesecake vibbar. God men känns lite simpel. Ingen bytta jag köper igen :) Not worth the calories så att säga.

StarkaUlf
2018-03-12, 20:47
Det känns som att B&J Sverige drar många nitlotter på nya smaker :D

StarkaUlf
2018-03-13, 18:06
Peanut Butter Crunch är riktigt god. Jordnöt overload.

Glassen är grym. Fet, krämig, gräddig, jordnötig. Jordnötssmöret är bra och i riklig mängd med så där perfekt kletig konsistens. Smakar som man förväntar sig att det ska smaka, inget som sticker ut men den gör jobbet. Dom karamelliserade nötterna är riktigt goda, speciellt när man får en med lite salt på, då höjs smaken ännu mer. Tillför textur och crunch. Dom är ganska många också.

Salt. Det är just det enda som saknas, tycker jag. Lite mer salt. Jag hade gärna haft lite extra salt i t.ex jordnötssmöret. Då hade det varit fulländat. Testade att dra ner lite flingsalt. Perfekt :cool:

Gillar man jordnöt/jordnötssmör så lär man älska den.

Tinar däremot lite långsammare än övriga smakerna.

Xead
2018-03-13, 20:03

Glassen är grym. Fet, krämig, gräddig, jordnötig. Jordnötssmöret är bra och i riklig mängd med så där perfekt kletig konsistens. Smakar som man förväntar sig att det ska smaka, inget som sticker ut men den gör jobbet. Dom karamelliserade nötterna är riktigt goda, speciellt när man får en med lite salt på, då höjs smaken ännu mer. Tillför textur och crunch. Dom är ganska många också.

Salt. Det är just det enda som saknas, tycker jag. Lite mer salt. Jag hade gärna haft lite extra salt i t.ex jordnötssmöret. Då hade det varit fulländat. Testade att dra ner lite flingsalt. Perfekt :cool:

*drömmer mig bort* - låter gudomlig för mig som missbrukar jordnötssmör till vardags. Vad går en sån där rackare lös på kalorimässigt? En kebab pizza? :D

StarkaUlf
2018-03-13, 20:33
*drömmer mig bort* - låter gudomlig för mig som missbrukar jordnötssmör till vardags. Vad går en sån där rackare lös på kalorimässigt? En kebab pizza? :D

Verkar gå på ~1400 kcal för en bytta :) är bara på 400 gram/460 ml jämfört med ~430 gram i övriga smaker.

vicarious
2018-03-13, 22:07

Låter lovande *drool*

timoat
2018-03-13, 23:01
Det känns som att B&J Sverige drar många nitlotter på nya smaker :D

yea, denna birthday cake är ju som att olw och estrella konstant släpper nya sourcream and onion smaker.

Ska testa den haagen daaaz, hoppas bara den inte är för söt!

StarkaUlf
2018-03-13, 23:13
Låter lovande *drool*

Älskar man jordnöt så är den bra!

yea, denna birthday cake är ju som att olw och estrella konstant släpper nya sourcream and onion smaker.

Ska testa den haagen daaaz, hoppas bara den inte är för söt!

Haha, precis :D

Det tycker jag inte att den var faktiskt. Dom har då fler betydligt sötare smaker än denna.

StarkaUlf
2018-03-15, 15:15
Kan inte låta bli att bli irriterad på mängder av recensioner av dom nya glassarna (Njie Pro Pud, barebells etc). "Åh så himla krämig", "Mycket godare än snickersglassen" osv osv, sen ser man på bilderna hur jävla hårda och isiga dom är. Inte en tillstymmelse av mjuk/smält/krämig glass :D Ska man ändå skriva något sånt så kan man väl ändå låta grejen tina 2 timmar så att den ser lite mjuk ut på bilderna iallafall... :D

Ozziking
2018-03-15, 16:08
Kan inte låta bli att bli irriterad på mängder av recensioner av dom nya glassarna (Njie Pro Pud, barebells etc). "Åh så himla krämig", "Mycket godare än snickersglassen" osv osv, sen ser man på bilderna hur jävla hårda och isiga dom är. Inte en tillstymmelse av mjuk/smält/krämig glass [emoji3] Ska man ändå skriva något sånt så kan man väl ändå låta grejen tina 2 timmar så att den ser lite mjuk ut på bilderna iallafall... [emoji3]

Haters gonna hate! ;)

U never know till’ u try. Men sen är du inte ett fan av någon av dessa heller, så du har väl redan bestämt dig om att de är dåliga. ¯\_(ツ)_/¯

StarkaUlf
2018-03-15, 16:58
Haters gonna hate! ;)

U never know till’ u try. Men sen är du inte ett fan av någon av dessa heller, så du har väl redan bestämt dig om att de är dåliga. ¯\_(ツ)_/¯

Du missar min poäng med just det här inlägget :)

Men jag har ändå testat fem stycken Add Ice Cream och tre Lohilo, från tre olika butiker. Alla har varit stenhårda, isiga, likt blöt pappersmassa i konsistensen och tämligen smaklösa. Då lät jag dom ändå stå framme i 40-60 minuter. Inte en tillstymmelse till att mjukna eller bli lite krämig. Lohilon körde jag i mikron t.o.m, knappt så att det hjälpte.

Kanske har dom blivit lite bättre nu, vad vet jag. Men jag tvivlar starkt på att jag fick åtta dåliga exemplar i rad. Och ens uppfattning blir ju knappast bättre när man ser dom smaklösa bilderna :D

Nu har jag ju inte testat någon av nyheterna som har kommit. Dom kanske är bättre. Jag lär säkerligen köpa en av Barebells glassar för att testa.

Max
2018-03-15, 17:37
Lohilo är bättre än de andra protein-alternativen i svenska butiken, men att kalla det glass borde inte vara lagligt. Nu för tiden köper jag bara "riktig" glass. Inte värt att lägga pengar på något som inte är godare än kvarg med fun light.

Rolv
2018-03-15, 17:46
Lohilo är bättre än de andra protein-alternativen i svenska butiken, men att kalla det glass borde inte vara lagligt. Nu för tiden köper jag bara "riktig" glass. Inte värt att lägga pengar på något som inte är godare än kvarg med fun light.

Jag måste ha extremt skadade smaklökar. Lohiilo tycker jag är riktigt god. Propud (de 2 första smakerna), var jag inte speciellt imponerad av, främst pga konsistensen.

Maximal
2018-03-15, 18:02
Jag måste ha extremt skadade smaklökar. Lohiilo tycker jag är riktigt god. Propud (de 2 första smakerna), var jag inte speciellt imponerad av, främst pga konsistensen.

Samma här i så fall. Visst att jämföra en lohilo mot en b&j är inte rättvist,men en "tinad" Lohilo I ett blindtest mot valfri annan glass, gb/sia eller liknande och jag skulle nog inte pricka rätt. Add ice-cream och proud däremot har en så riktigt dålig konsistens. I alla fall när jag senast smakade.

Maximal
2018-03-15, 18:03
Du missar min poäng med just det här inlägget :)

Men jag har ändå testat fem stycken Add Ice Cream och tre Lohilo, från tre olika butiker. Alla har varit stenhårda, isiga, likt blöt pappersmassa i konsistensen och tämligen smaklösa. Då lät jag dom ändå stå framme i 40-60 minuter. Inte en tillstymmelse till att mjukna eller bli lite krämig. Lohilon körde jag i mikron t.o.m, knappt så att det hjälpte.

Kanske har dom blivit lite bättre nu, vad vet jag. Men jag tvivlar starkt på att jag fick åtta dåliga exemplar i rad. Och ens uppfattning blir ju knappast bättre när man ser dom smaklösa bilderna :D

Nu har jag ju inte testat någon av nyheterna som har kommit. Dom kanske är bättre. Jag lär säkerligen köpa en av Barebells glassar för att testa.

Låter du en Lohilo stå framme så länge är den ju dock i princip helt smällt!

vicarious
2018-03-15, 18:44
Det var typ 2 år sen jag provade Lohilo men då var det riktigt uselt. En torr, smaklös tegelsten till pappersmassa som inte smälte oavsett hur länge den stod framme i rumstemperatur. Ett riktigt skämt att folk betalar för det.Men dom kanske blivit bättre nu.

Propuds glass var ungefär likadan, hård och torr tegelsten-konsistens. ADD Icecream är den enda proteinglassen som något sånär liknar vanlig glass, dock med dålig bismak av allt förtjockningsmedel och väldigt isig.

StarkaUlf
2018-03-15, 18:47
Låter du en Lohilo stå framme så länge är den ju dock i princip helt smällt!

Gällde tydligen inte dom tre jag inhandlade (och tydligen inte för en del andra här på forumet). Inte ens mikron hjälpte ju. Som tur var så fick jag ju två kuponger efter att jag hade köpt den första, så jag behövde ju inte betala för fler. :D

Men som sagt, dom kan mycket väl ha blivit bättre nu. Men jag har ingen anledning att köpa en för att testa :)

Och nu pekade ju mitt huvudinlägg ändå just på det att; om du nu ska skriva hur god och krämig din proteinglass är, då kan du väl ändå lägga upp en bild där den är just lite smält och inte ser så hård och isig ut :D Det är ju som att skriva "så himla god och kladdig kladdkaka" och så lägga upp en bild på när den fortfarande är i formen och man bara skymtar en torr ovansida.

Maximal
2018-03-15, 19:33
Gällde tydligen inte dom tre jag inhandlade (och tydligen inte för en del andra här på forumet). Inte ens mikron hjälpte ju. Som tur var så fick jag ju två kuponger efter att jag hade köpt den första, så jag behövde ju inte betala för fler. :D

Men som sagt, dom kan mycket väl ha blivit bättre nu. Men jag har ingen anledning att köpa en för att testa :)

Och nu pekade ju mitt huvudinlägg ändå just på det att; om du nu ska skriva hur god och krämig din proteinglass är, då kan du väl ändå lägga upp en bild där den är just lite smält och inte ser så hård och isig ut :D Det är ju som att skriva "så himla god och kladdig kladdkaka" och så lägga upp en bild på när den fortfarande är i formen och man bara skymtar en torr ovansida.

Hur länge sen är det du provade? Vet att sen jag provade Add ice cream så ska dem ju ha ändrat recept till bättre konsistens, kanske är samma med Lohilo sen du testade? Jag brukar riva upp förpackningen och lägga i en skål och både glassen och chokladsåsen börjar ju smälta inom 5 min! Något stämmer ju inte om dina inte ens smält I micron...

Ozziking
2018-03-17, 17:04
Såg att vår Ica fått in dessa:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180317/0b338f544f6014d085f0545d33e432a2.jpg

Aldrig sett innan. Någon som testat?

Mickee
2018-03-17, 19:38

Testade den med cookies and cream tidigare idag.
Rätt tydlig konsistens (och smak?) av skummjölk. Faktiskt ok med tanke på kalorierna. (Dietar nu dock så litar inte ens själv på mina egna smaklökar!)

Billigare, godare och färre kalorier att köpa GB lättglass dock. Diffade bara 8g protein tror jag

Xead
2018-03-17, 22:44
Testade den med cookies and cream tidigare idag.
Rätt tydlig konsistens (och smak?) av skummjölk. Faktiskt ok med tanke på kalorierna. (Dietar nu dock så litar inte ens själv på mina egna smaklökar!)

Billigare, godare och färre kalorier att köpa GB lättglass dock. Diffade bara 8g protein tror jag

Köpte en av varje för 20:-/st. Helt ok för det priset, mintchoklad var bäst imo. I övrigt håller jag med dig, köper hellre GB lättglass eller ja, riktig gräddglass. :D

unsuspected
2018-03-18, 12:55
Köpte en av varje för 20:-/st. Helt ok för det priset, mintchoklad var bäst imo. I övrigt håller jag med dig, köper hellre GB lättglass eller ja, riktig gräddglass. :D

Tänkte pröva men när jag såg priset på 50kr ångrade jag mig rätt snabbt.
Gick förbi Barbells/Nocco/Tyngre's styckglassar men de var också på tok för dyra.

Xead
2018-03-18, 13:32
Tänkte pröva men när jag såg priset på 50kr ångrade jag mig rätt snabbt.
Gick förbi Barbells/Nocco/Tyngre's styckglassar men de var också på tok för dyra.

Skulle bara köpt en egentligen, men insåg att det var någon bugg i systemet så de tog bara 20:-/st för dem. :D

StarkaUlf
2018-03-18, 14:43
Kan dom inte plocka in Breyers Gelato istället? *drool*

Eller Talenti....

vicarious
2018-03-18, 14:58

Smakade också Cookies and Cream igår. Den va faktiskt helt OK. Gräddig för att vara lättglass, ganska lätt och luftig. Bättre än Add Icecream tycker jag. Men 52kr byttan? Knappast värt det. Till och med Häagen Dazs är billigare.

vicarious
2018-03-18, 18:39
Provade lite fler glassar i helgen också

Dumle (original)
Lätt, luftig men ändå ganska krämig. Men.. alldeles för snålt med kolasås. Större delen av byttan är vaniljglass med chokladkross. Kostar "bara" 39kr men det är den inte värd.

HD Peanut Butter Crunch
Sjävla glassen påminner om B&J Peanut Butter Cup, lite åt det brända jordnötshållet. Rikligt med nötter och swirls. Jag tycker den behöver mer sötma, och salt. Hade gärna sett extra kolasås i den här. En blandning av denna och Salted Caramel hade varit himmelriket. En bra bytta för jordnötsälskarna men den slår inte Salted Caramel.

NJIE Propud Hazelnut Butter Cup
Likadan konsistens som deras övriga glassar. Någon slags torr, hård, massa som aldrig smälter. Behöver typ inte ens förvaras i frysen för den är likadan efter en timme i rumstemperatur. Smaken är inte så dålig, kanske lite svag - men konsistensen är inte trevlig.

StarkaUlf
2018-03-21, 11:21
Den här låter ganska spännande. Förutsatt att dom har fått till en bra ratio med bitar. SIA brukar ju vara ganska snåla på det som blandas ner... Men dom brukar vara bättre på dessa "Premium"-byttorna.

Låter hur som helst godare med just hallonsmak än den klassiska jordgubbscheesecaken.

https://i.imgur.com/sm4K1hB.png

unsuspected
2018-03-21, 13:10
Söker efter bra premiumglass i förpackning som går att köpa i butik. Är trött på sämre och godisglass typ Triumf och BJ.

StarkaUlf
2018-03-21, 13:14
Söker efter bra premiumglass i förpackning som går att köpa i butik. Är trött på sämre och godisglass typ Triumf och BJ.

Du verkar ju bo i hufvudstaden och har således ett stort utbud att välja på.

Wermdö glass - min favorit hittills.

Järnaglass.

Gute glass.

Grenna glass.

Gettergod.

King Grub
2018-03-21, 13:18
Kamelmjölkglass från Förenade Arabemiraten.

https://i.imgur.com/7rBjDO1.jpg

Maximal
2018-03-21, 20:38
Någon som testat lidls master of taste jordnöts glass? Har testat de andra, kakdeg, chokladen och mandeln osv och för priset är de ju galet goda

StarkaUlf
2018-03-21, 21:35
Ica har släppt en "Salted Caramel"-smak av sin egna glass, dom som är 900 ml.

Har bara smakat två skedar än, men det lovar gott för att vara ett billigare alternativ. Själva glassbasen har en tydlig/kraftig smak av karamell med touch av salt, ganska mjuk konsistens (typ gelato), såsen smakar lite karamell/bränt smör med lite salt och fudgebitarna smakar kolafudge (dock är dom små och inte så många verkar det som).

Lär äta av den imorgon, så då blir det utförligare recension :D

vicarious
2018-03-21, 21:43
Kamelmjölkglass från Förenade Arabemiraten.

https://i.imgur.com/7rBjDO1.jpg

Är det Camel Crew som står bakom? :laugh: Säkert sån glass som Big Ramy äter.

Köpte Bobbys Ice Cream för 15kr/byttan på Willys idag, rätt bra pris. Vet inte om det var lokalt erbjudande eller i alla butiker.

King Grub
2018-03-21, 21:46
Kamelvassle är hälsosammare och mer anabolt än kovassle!

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5425915/

NilsZxx
2018-03-21, 21:57
Kanske konstig fråga men vet inte hur jag ska ställa den på annat vis: "Kan" man äta glass varje dag? Dvs är det väldigt ohälsosamt?

Min kost består väl typ av massa kyckling, fisk, broccoli, ris, lite pasta, nötfärs, mjölk å så. Men jag äter 2-300g glass på kvällarna. Är detta väldigt ohälsosamt eller är det OK med en annars duglig diet?

Benny Carlsson
2018-03-22, 05:20
Kanske konstig fråga men vet inte hur jag ska ställa den på annat vis: "Kan" man äta glass varje dag? Dvs är det väldigt ohälsosamt?

Min kost består väl typ av massa kyckling, fisk, broccoli, ris, lite pasta, nötfärs, mjölk å så. Men jag äter 2-300g glass på kvällarna. Är detta väldigt ohälsosamt eller är det OK med en annars duglig diet?

Hamnar du på kcal-balans är det lunch. Är du på kaloriunderskott är det hälsosamt. Hamnar du på energiöverskott, så lagrar du in lite extra fett den dagen bara; ohälsosamt i längden, alltså.

Se till att få i dig omega 3 bara.

unsuspected
2018-03-22, 08:36
Du verkar ju bo i hufvudstaden och har således ett stort utbud att välja på.

Wermdö glass - min favorit hittills.

Järnaglass.

Gute glass.

Grenna glass.

Gettergod.
Sant och prövat några Wermdö(klart bättre) och Järna(bra). Får hitta de andra också. Tycker att Djurgårdsglass är också godkänd. Nu när Scarfo öppnar för säsongen blir det även några besök dit *drool*

King Grub
2018-03-22, 09:06

Ett enskilt livsmedel är inte det som gör en kost nyttigt eller onyttig, om man inte lever nästan uteslutande på det.

StarkaUlf
2018-03-22, 13:47
Ica har släppt en "Salted Caramel"-smak av sin egna glass, dom som är 900 ml.

Har bara smakat två skedar än, men det lovar gott för att vara ett billigare alternativ. Själva glassbasen har en tydlig/kraftig smak av karamell med touch av salt, ganska mjuk konsistens (typ gelato), såsen smakar lite karamell/bränt smör med lite salt och fudgebitarna smakar kolafudge (dock är dom små och inte så många verkar det som).

Lär äta av den imorgon, så då blir det utförligare recension :D

Nu har jag hunnit smaka en del av den.

Glassen är faktiskt bra, helt klart deras bästa smak. Jag gillar konsistensen, lite mjuk och seg, mer lik gelato än en gräddglass. Tydlig smak av karamell och jag upplever att man får en liten touch av salt i varje sked. Däremot är det ju inte stänk med större bitar av salt, utan en mer jämnt utblandat i glassen. Såsen är också god faktisk med lite så där bränd smak. Även den lite salt.
Fudgebitarna tillför inte så mycket, dom ligger bara på toppen och det blir därför inte så mycket av dom. Smakar kolafudge iallafall :)

Men det bästa är glassbasen. Bra med en glass med tydlig karamellsmak.

Definitivt den bästa salted caramel av dom billigare varianterna, klart bättre än SIAs KolaHavssalt. Självklart inte i klass med Häagen-Dazs, även om jag tycker att glassbasen har en tydligare smak i ICAs. Men HD's sås och knäckbitar är i en helt annan liga :)

Men för priset så lär den inhandlas oftare (2 för 35 i veckan t.ex).

King Grub
2018-03-22, 13:49
Det kanske är något fel på mina smaklökar, men dom gillar SIAs Kola Havssalt riktigt mycket.

StarkaUlf
2018-03-22, 13:54
Det kanske är något fel på mina smaklökar, men dom gillar SIAs Kola Havssalt riktigt mycket.

Då tror jag att du kommer att tycka om ICAs också, om du testar den :)

Jag tycker inte att KolaHavssalt är dålig, men jag tycker att smaken ebbar ut väldigt fort och jag skulle gärna ha lite mer salt i den. Jag håller den ändå som en av SIAs bästa smaker!

JP Morgan
2018-03-22, 16:04
Senaste favoriten är nog "Tre Vänner - Hallon & Vit choklad", bra och len glassbas. Ser HD Coffee överallt igen, en klar favorit, hade för mig den försvann förut?

Idag ska HD Peanut butter crunch testas f.ö.! Får se om den är i närheten av B&J Pbut cup :o

Xead
2018-03-22, 17:08
Ute efter god pistageglass. Inte speciellt kräsen men den jag har testat, Alvestas, var verkligen inte god. Ser att folk har rekommenderat ICAs tidigare, är det fortfarande ok månntro?

StarkaUlf
2018-03-22, 17:22
Ute efter god pistageglass. Inte speciellt kräsen men den jag har testat, Alvestas, var verkligen inte god. Ser att folk har rekommenderat ICAs tidigare, är det fortfarande ok månntro?

ICAs suger. Smakar bara den där vidriga aromen som inte smakar någonting som en pistagenöt.

Jag älskar riktig pistageglass, alltså med bara nötterna som smaksättning. Det är bland det godaste som finns. Men dom här byttorna med arom går inte att äta, smakar så jävla dåligt. (ICAs, SIAs t.ex)

Max
2018-03-22, 18:06
Jag tyckte ICAs var bra för något år sedan. Efter det har jag varit ganska regelbundet i Italien, så nu kan jag inte hitta någon pistageglass jag njuter av i Sverige :( Och det gäller inte bara pistage tyvärr

Xead
2018-03-22, 20:01
ICAs suger. Smakar bara den där vidriga aromen som inte smakar någonting som en pistagenöt.

Jag älskar riktig pistageglass, alltså med bara nötterna som smaksättning. Det är bland det godaste som finns. Men dom här byttorna med arom går inte att äta, smakar så jävla dåligt. (ICAs, SIAs t.ex)

Jag tyckte ICAs var bra för något år sedan. Efter det har jag varit ganska regelbundet i Italien, så nu kan jag inte hitta någon pistageglass jag njuter av i Sverige :( Och det gäller inte bara pistage tyvärr

Misstänkte det, synd då jag är ett fan av pistage. Nåväl, får väl ge ICA ett försök i alla fall. Kan inte vara sämre än Alvesta. :D

Annars blir det vaniljglass+hackade pistagenötter och chokladsås!

King Grub
2018-03-22, 20:27
Riktig pistageglass av god kvalitet är min absolut favoritglass.

Gober
2018-03-22, 20:49

Här i Malmö har vi ett riktigt bra italiensk ställe med bästa glassen jag ätit utanför Italien. De gör all sin gelato av säsongens råvaror förutom en del standardsmaker som tex pistage. Den är så sinnessjukt god, smakar just pistagenötter av riktigt bra kvalité. Går inte att äta någon halvdan syntetisk pistageglass efter man testat riktig.

srenix
2018-03-22, 20:53
Förstår inte varför jag envisas att vilja pröva de olika ”protein-glassarna” när jag varje gång blir besviken förutom Lohilos byttor.

Denna gång vart det nya ”Propud Salted Caramel”. Smaken är väl OK men ebbar ut väldigt snabbt och isig. Vart helt OK efter den fått smälta lite. Kommer inte att köpa igen.

Ozziking
2018-03-22, 21:30
Förstår inte varför jag envisas att vilja pröva de olika ”protein-glassarna” när jag varje gång blir besviken förutom Lohilos byttor.

Denna gång vart det nya ”Propud Salted Caramel”. Smaken är väl OK men ebbar ut väldigt snabbt och isig. Vart helt OK efter den fått smälta lite. Kommer inte att köpa igen.

What?!

Köpte den idag för att käka imorgon, men var tvungen att smaka en sked.

Fick en sked riktigt krämig och god salted-caramel glass på lohilo-nivå. Var nära på att sluka hela :d längtar tills imorgon!!

StarkaUlf
2018-03-22, 21:42
Riktig pistageglass av god kvalitet är min absolut favoritglass.

Går inte att äta någon halvdan syntetisk pistageglass efter man testat riktig.

Precis, riktig är så fantastisk. Inget i dom där byttorna med arom påminner någonting om en fin pistageglass. Det borde vara ett brott att kalla sådan glass för pistageglass.

Det är så tydligt när den ena är alldeles underbar och den andra går fan inte att stoppa in i käften.

Åh:

https://i.imgur.com/VZW2vbm.png

Ozziking
2018-03-22, 22:23
Känner mig inte välkommen här :(

Pokkes
2018-03-23, 07:32
Har nu smakat propud choklad-glass och lemon historia.

Chokladen är hittills i toppen. Lemon-grejen kunde definitivt haft mer & en annan form av citron-smak. Det var lite lera över det hela.

Tropisk & vanilj kvar.

Skulle vara gott med en choklad /banan glass tror jag!

Smakade nocco BCAA isglass. Smakade sånna där skruvglassar från SIA. I approve

De ser goda ut!

Skickat från min iPhone med Tapatalk[/QUOTE]

Ännu mer sockerfri glass

[QUOTE=Ozziking;7913455]What?!

Köpte den idag för att käka imorgon, men var tvungen att smaka en sked.

Fick en sked riktigt krämig och god salted-caramel glass på lohilo-nivå. Var nära på att sluka hela :d längtar tills imorgon!!

Känner mig inte välkommen här :(

Tror nog det kan ha o göra med en liten bias från din sida. ;)

Ozziking
2018-03-23, 08:58
De ser goda ut!

Tror nog det kan ha o göra med en liten bias från din sida. ;)

No shit Sherlock!

Finns ju ingen annan glasstråd dock. Orkar inte skapa en för proteinglass enbart.

vicarious
2018-03-23, 12:50
Smak är subjektivt, men sen finns det sånt som kan göra att man upplever att saker smakar bättre än dom egentligen gör. T ex kaloriunderskott, extrem hunger, eller att man helt enkelt glömt hur vissa "riktiga" saker smakar. Smaklökarna vänjer sig.

Jag får intrycket att majoriteten av dom som hyllar t ex Add Icrecream eller ProPud och liknande produkter är fitness-skadade "clean eaters" som aldrig tillåter sig att äta något "riktigt" onyttigt. Så länge man själv är nöjd är väl huvudsaken.

Max
2018-03-23, 17:40
Smak är subjektivt, men sen finns det sånt som kan göra att man upplever att saker smakar bättre än dom egentligen gör. T ex kaloriunderskott, extrem hunger, eller att man helt enkelt glömt hur vissa "riktiga" saker smakar. Smaklökarna vänjer sig.

Jag får intrycket att majoriteten av dom som hyllar t ex Add Icrecream eller ProPud och liknande produkter är fitness-skadade "clean eaters" som aldrig tillåter sig att äta något "riktigt" onyttigt. Så länge man själv är nöjd är väl huvudsaken.
Något OT såklart, men detta låter som en väldigt bra sammanfattning tycker jag.

JP Morgan
2018-03-23, 17:41
Det går inte att ta någon som hävdar att proteinglassarna skulle vara av hög kvalité seriöst.

Det är lite som att låta Per-Johan 22år från Gällivare, vars livsfilosofi är att dricka hembränt och fulöl efter han kört runt i sin raggar-Volvo hela dagen, jämföra viner.

Ozziking
2018-03-23, 18:19
Trevlig helg på er med göbbar!

Xead
2018-03-23, 20:14
Trevlig helg på er med göbbar!

Haha Ozzi du får inte vara så lättstött, Internet är ett ställe där folk häver ur sig skit hejvilt. :)

OnT: StarkaUlf, du hade rätt. ICAs pistageglass var ingen hit direkt. Får prova att göra en egen fuskvariant med äkta pistagenötter. Förmodar att SIAs "Pistacia" som ska vara premium fortfarande inte är något att ha?

Maximal
2018-03-23, 20:49
Haha Ozzi du får inte vara så lättstött, Internet är ett ställe där folk häver ur sig skit hejvilt. :)

OnT: StarkaUlf, du hade rätt. ICAs pistageglass var ingen hit direkt. Får prova att göra en egen fuskvariant med äkta pistagenötter. Förmodar att SIAs "Pistacia" som ska vara premium fortfarande inte är något att ha?

Köp en riktigt bra vaniljglass och blanda med denna eller liknande: https://www.olioli.se/pa-burk/pistagecrme

Bossebäver
2018-03-23, 21:21
Något OT såklart, men detta låter som en väldigt bra sammanfattning tycker jag.

Jag tycker att det är ungefär som att sammamfatta majoriteten av vanliga glassätare som "sinnessvaga tjockisar"

Är propud et al lika bra som vanlig glass? inte ens nära...
duger den(och framförallt lohilo) som substitut? Ja fan å.

Ozziking
2018-03-23, 21:53

Ingen fara kompis! Jag bryr mig inte! njuter gärna av dessa proteinskapelser om de andra inte vill ha! *flex* *sitter och äter propud* *popcorn*

Xead
2018-03-23, 21:54
Köp en riktigt bra vaniljglass och blanda med denna eller liknande: https://www.olioli.se/pa-burk/pistagecrme

Grymt tips, tack! Måste provas.

Köpte på mig Trimuf Glass nya byttor blåbärspaj och äpple kanel, hoppas de är något att ha.

Jag tycker att det är ungefär som att sammamfatta majoriteten av vanliga glassätare som "sinnessvaga tjockisar"

Är propud et al lika bra som vanlig glass? inte ens nära...
duger den(och framförallt lohilo) som substitut? Ja fan å.

Provat allt som finns på marknaden vad gäller proteinglass och Lohilo ligger fortfarande i topp, imo. Enda proteinglassen med helt ok konsistens och smak. :)

StarkaUlf
2018-03-23, 21:57

Nä, SIAs är lika dålig :) (som jag skrev på andra sidan^^)

Lyckas du hitta en riktigt bra så får du meddela det! Tyvärr har jag inte mer att välja på här uppe i norr :D

Maximal
2018-03-23, 22:48
Grymt tips, tack! Måste provas.

Provat allt som finns på marknaden vad gäller proteinglass och Lohilo ligger fortfarande i topp, imo. Enda proteinglassen med helt ok konsistens och smak. :)
Ska finnas pistagekräm i vissa matbutiker också, det är en del pengar för en liten burk, men jag lovar älskar man pistage så kommer man älska krämen. Att ha en hemma och inte sleva I sig burken som den är, är nästan en omöjligt!

Och håller med dig om lohilo!

vicarious
2018-03-24, 12:07
Bobbys Cookies in Love

Var ett tag sen jag åt den här glassen men den är faktiskt rätt OK. Själva glassen är lite svag i smaken men det är väldigt gott om cookie dough. Dock står det att den ska innehålla chokladbitar också men dom lyser med sin frånvaro.

Kom över dessa för 15kr/st på Willys så för det priset är det guld.

StarkaUlf
2018-03-24, 12:43
Bobbys Cookies in Love

Var ett tag sen jag åt den här glassen men den är faktiskt rätt OK. Själva glassen är lite svag i smaken men det är väldigt gott om cookie dough. Dock står det att den ska innehålla chokladbitar också men dom lyser med sin frånvaro.

Deras smak med kolasås/pekannötter är deras bästa tycker jag, Totally Nuts eller något tror jag den heter. Då jag åt den så tyckte jag faktiskt att den var bättre än HD Pralines & Cream. Nu är det ju något år sedan, så jag kanske har ändrat uppfattning, men testa den!

Maximal
2018-03-25, 14:14
Efter återigen ätit en lohilo glass måste jag konstatera att deras glass är den enda "protein glassen" jag testat där ute som faktiskt är god i både konsistens och smak, och som står sig bra mot vanlig kaloritätare glass.

Blev en salted caramel igår. Krämig glass som smälter redan efter ett par minuter utanför frysen. Rikligt med sås som smakar riktigt bra, dock ligger den mesta i botten så när man lyckas vända på glassen i nyttan möts man av en sjö av sås!!

srenix
2018-03-25, 14:17
Bobbys Cookies in Love

Haha, samma lika här! 15 spänn på Willys! Var dock inte så imponerad över glassen, den var god men i jämförelse vad andra skrivit om den på tråden här så hade jag större förväntningar. Men till priset - 15 spänn klart godkänt! Men finns bättre där ute!

Bossebäver
2018-03-25, 14:40
Efter återigen ätit en lohilo glass måste jag konstatera att deras glass är den enda "protein glassen" jag testat där ute som faktiskt är god i både konsistens och smak, och som står sig bra mot vanlig kaloritätare glass.

Blev en salted caramel igår. Krämig glass som smälter redan efter ett par minuter utanför frysen. Rikligt med sås som smakar riktigt bra, dock ligger den mesta i botten så när man lyckas vända på glassen i nyttan möts man av en sjö av sås!!

Jag tycker personligen att lohilo Chocolate Brownie, Cookie dough och Cinnamon Bun är lysande glass som tål jämförelse med "normal" glass. Propud går ju att äta de med men jämförs bäst med betongsläggor eller dylika verktyg.

Filipb
2018-03-25, 15:35
Provade igår Glimras glass med smak av äpple och kanel. Fruktansvärt god IMO. Behövde inte låta den stå framme, utan den var krämig i konsistensen direkt. Lite äppelbitar i den, och utöver smakerna som fanns i namnet var det rikligt med kolasås. Rekommenderas.

Edit: Åt även Häagen-Dazs peanut butter crunch i förrgår. Även den fin. Det var ett tag sen jag åt Ben & Jerrys peanut butter cup, men jag vill påstå att Häagen-Dazs var en liga bättre.

StarkaUlf
2018-03-25, 15:43
Haha, samma lika här! 15 spänn på Willys! Var dock inte så imponerad över glassen, den var god men i jämförelse vad andra skrivit om den på tråden här så hade jag större förväntningar. Men till priset - 15 spänn klart godkänt! Men finns bättre där ute!

Testa deras Totally Nuts istället, klart bästa i deras sortiment :) om du nu gillar kolasås och pekannötter. Aningen vassare än Häagen-dazs motsvarande variant tyckte jag när jag åt den iallafall.

Ozziking
2018-03-25, 15:43
Provade igår Glimras glass med smak av äpple och kanel. Fruktansvärt god IMO. Behövde inte låta den stå framme, utan den var krämig i konsistensen direkt. Lite äppelbitar i den, och utöver smakerna som fanns i namnet var det rikligt med kolasås. Rekommenderas.

Edit: Åt även Häagen-Dazs peanut butter crunch i förrgår. Även den fin. Det var ett tag sen jag åt Ben & Jerrys peanut butter cup, men jag vill påstå att Häagen-Dazs var en liga bättre.

Gåva från Ica, right? ;)

Filipb
2018-03-25, 15:46
Gåva från Ica, right? ;)

Japp!

Ozziking
2018-03-25, 17:53
Japp!

Fick så mycket skit igår för att glasen tagit slut lol :P

mvula
2018-03-25, 17:54

Ja, så är det. Lohilo är de enda som har lyckats med proteinglass. De är i en klass för sig. Helt galet hur de har lyckats proppa i kakdeg, brownie, sås och ändå hålla nere kalorierna och hålla uppe proteininnehållet. Sjukt gott. Nästa gång de är på rea för 20:- st är det dags att bunkra.

F.ö. är Propuds nya proteinglassar knappast en improvement över deras gamla. Fortfarande lika smaklösa betongklumpar.

vicarious
2018-03-25, 18:15
Deras smak med kolasås/pekannötter är deras bästa tycker jag, Totally Nuts eller något tror jag den heter. Då jag åt den så tyckte jag faktiskt att den var bättre än HD Pralines & Cream. Nu är det ju något år sedan, så jag kanske har ändrat uppfattning, men testa den!

Den fanns inte, eller var nog slut. Men jag minns också att den va ganska bra. Är dock inget fan av nötter :)

StarkaUlf
2018-03-25, 18:22
Testade Geisha-glassbyttan igår för övrigt. Gillade verkligen lenheten i glassbasen, får se vad ni andra säger ;)

Äntligen har den hittat sig hit upp, så ska testa den ikväll :) godiset geisha är ju förbaskat gott, så jag hoppas att glassen kan vara nästan lika god :)

Xead
2018-03-25, 19:04

+1. Den var riktigt angenäm, tyckte i och för sig att blåbärspajen var godare men smaken är som baken!

Fick så mycket skit igår för att glasen tagit slut lol :P

Haha, fyfan. Kan tänka mig att det var lika illa här, såg många bittra miner när de insåg att gåvan hade ersatts med någon halvdassig vaniljglass. :D

Pokkes
2018-03-26, 06:51
Hittade denna och var tvungen att testa trotts att smaken inte lockade så mycket.

Helt okej sorbet, unik smak och ett alternativ om man vill äta en sorbet utan fruktsmak.

Dock väldigt syntetisk och blir tråkig mycket fort.

4/10

https://www.triumfglass.se/uploads/50201.png

Sheogorath
2018-03-26, 09:23
Lejonet & Björnens veganska mangoglass var riktigt dålig. Får 2/10 i smak och +1 för att den är vegansk, så 3/10 d.v.s. knappast något att köpa igen.

King Grub
2018-03-26, 09:27
Tråkiga nyheter från SIA i år. Bara marsipan som får tummen upp, och en finns bara som kulglass.

unsuspected
2018-03-26, 21:12
Hittade denna och var tvungen att testa trotts att smaken inte lockade så mycket.
Helt okej sorbet, unik smak och ett alternativ om man vill äta en sorbet utan fruktsmak.
Dock väldigt syntetisk och blir tråkig mycket fort.
4/10
https://www.triumfglass.se/uploads/50201.png
Verkar riktigt vidrig, skulle aldrig köpa.

Rahf
2018-03-26, 21:15
Lohilo övertygar varje gång bland proteinglassarna. Jordnöt och chokladfudge är båda helt ok.

vicarious
2018-03-27, 10:30
Verkar riktigt vidrig, skulle aldrig köpa.

Tycker inte heller det passar. GG har en Cola Candy på sitt vassle, den är också väldigt skum. Mjölkiga colanappar känns inte riktigt rätt.

StarkaUlf
2018-03-27, 11:03
Jag tänker mig att den typ ska smaka som en calippo cola. Det är ju trots allt fruset, smaksatt vatten.

http://www.icecreammakesuhappy.ie/Resources/Images/Walls_300x300_Calippo-Cola176-1195097.png

Eller typ som denna som fanns för 6-7 år sen:

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2127396/images/2011/cola-flaska_128886090.jpg

vicarious
2018-03-27, 13:24
Aha, såg inte ens att det var en sorbet. Kanske kan funka. Gräddglass + colagodis är en annan femma.

JP Morgan
2018-03-27, 22:59
Jag tänker mig att den typ ska smaka som en calippo cola. Det är ju trots allt fruset, smaksatt vatten.

Testade en sked förut hos en polare, den smakade precis som calippo colan fast med (i mitt tycke) en vidrigare konsistens. Köp hellre calippon.

Ozziking
2018-03-29, 22:10
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180307/6439209b6229e853196f2794cdc8cc36.jpg

testade den blåa ikväll. Smakade gott. Inte så mycket till proteinglass kanske, lite åt magnum-hållet!

Rahf
2018-03-29, 22:20
Rekommenderar salty peanut. Jävla gött!

Maximal
2018-03-29, 22:43
Någon som testat GB Signature glass? Salted Caramel eller choklad varianten?

StarkaUlf
2018-03-30, 06:58
Någon som testat GB Signature glass? Salted Caramel eller choklad varianten?

Det är bara Carte dÓr fast i ny förpackning. Väldigt tråkiga, med andra ord. Salted Caramel är riktigt tråkig, tror nog att alla andra märken med den smaken är bättre :)

vicarious
2018-03-30, 10:11
Det är bara Carte dÓr fast i ny förpackning. Väldigt tråkiga, med andra ord. Salted Caramel är riktigt tråkig, tror nog att alla andra märken med den smaken är bättre :)

Som jag trodde alltså. Såg dom nya förpackningarna i butiken och samtidigt reade dom ut gamla Carte D'or så lade ihop 2+2 :D Den Salted Caramel är inget vidare.

StarkaUlf
2018-03-30, 10:52
Som jag trodde alltså. Såg dom nya förpackningarna i butiken och samtidigt reade dom ut gamla Carte D'or så lade ihop 2+2 :D Den Salted Caramel är inget vidare.

Hehe, man fick ju nästan upp hoppet för en sekund när man såg dom nya förpackningarna :D

arogen
2018-03-30, 12:34
Har vart dålig på att testa nyheter senaste tiden, men B&J Birthday Cake var sådär tycker jag. Dock blir jag väldigt sugen på att köpa hem Häagens Peanutbutter Crunch, eftersom jag avgudar B&J PB Cup.

Maximal
2018-03-30, 21:16
Äntligen hitta ja den nya Häagen-Dazs Peanutbutter crunch på Coop! 39kr. I morgon lämnas recensionen omnomnom

Maximal
2018-04-01, 13:38
Äntligen hitta ja den nya Häagen-Dazs Peanutbutter crunch på Coop! 39kr. I morgon lämnas recensionen omnomnom

God glass med tydlig smak av jordnötter. Många bitar av krispiga nötter. Krämig konsistens som vanligt på själva glassen hos HD. Det kändes dock som om något saknades i den här, borde varit mycket mer jordnötssmör i då det i alla fall i min bytta var långt ifrån tillräckligt.

Totalt en 7/10.
Köpa igen? Nej jag tror inte det. Jag håller mig nog hittills till den oslagbara Chocolate salted caramel av HD istället.
Alternativt kör på B&J peanut butter cup istället.

Maximal
2018-04-02, 09:46
https://www.metro.se/artikel/brist-p%C3%A5-gr%C3%A4dde-och-vanilj-h%C3%B6jer-priset-p%C3%A5-glass

:( Inte många kronor men ändå!

StarkaUlf
2018-04-02, 21:07
Jag har verkligen börjat gilla B&J's One Sweet World mer och mer. Det är helt klart den jag köper mest frekvent av B&J. Och jag dricker ju inte ens kaffe :D

Det är något med kombinationen av kaffe, salt kola, sega söta marshmallowsen och dom fina mörka chokladbitarna i ett som bara gör det riktigt gott.

vicarious
2018-04-03, 11:50
Den är fin!

Åt en Snickers Icecream igår. Den är ju god och så men ynkligt liten och ganska luftig. Typ två tuggor :D

King Grub
2018-04-03, 12:04
https://i.imgur.com/kBGpbKB.gif

StarkaUlf
2018-04-03, 12:28
Den är fin!

Åt en Snickers Icecream igår. Den är ju god och så men ynkligt liten och ganska luftig. Typ två tuggor :D

Yezk!

Haha jo. Och en sån har man då inte tålamod att låta tina, det brukar ändå inte hjälpa så mycket :D

https://i.imgur.com/kBGpbKB.gif

:laugh: :hbang:

vicarious
2018-04-03, 20:19
Köpte en bytta av GBs Stracciatella på extrapris. Herregud vad dålig. Vaniljglassen smakar absolut ingenting. Inte ens värd dom få kronorna.

Den som bara är vanlig vanilj smakar ju iallafall nånting.

tossefar
2018-04-03, 21:17
Köpte en bytta av GBs Stracciatella på extrapris. Herregud vad dålig. Vaniljglassen smakar absolut ingenting. Inte ens värd dom få kronorna.

Den som bara är vanlig vanilj smakar ju iallafall nånting.

Men... den ska ju inte ens vara vaniljsmak? :confused:

vicarious
2018-04-04, 11:48
Men... den ska ju inte ens vara vaniljsmak? :confused:

Det ska vara "krämig vaniljglass" med hackad choklad och chokladsås. I den vanliga vaniljen är det bourbonextrakt.

Maximal
2018-04-11, 07:52
Någon som provat? : https://www.triumfglass.se/vara-glassar/dessertglass/geisha/

Ozziking
2018-04-11, 07:56
Såg att Willys hade fått in två av dessa. Helt ok pris för ~800-850ml (37,50).

Kcal per 100:

153
5p
11f
13-16K

Någon som provat?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180411/70bc4c12b60a42948eb265001a4388f8.jpg

chfl
2018-04-11, 12:20
Jag gillar Stikki Nikki men det är gelato så det blir inte riktigt glass antar jag.

Kaukasuskokosnöt
2018-04-11, 15:23
Såg att Willys hade fått in två av dessa. Helt ok pris för ~800-850ml (37,50).

Kcal per 100:

153
5p
11f
13-16K

Någon som provat?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180411/70bc4c12b60a42948eb265001a4388f8.jpg

Givetvis! 😊 Tyckte den var bra i konsistensen, jag är mest van med "fitnessglass" som är väldigt hård när den är fryst. Nick's var mjuk direkt när man öppnade förpackningen. Kanske beror på att de pumpat i mycket luft. Smakmässigt hade den kunnat var lite sötare och jag tycker nästan att Lohilo, typ Cookie Dough, är krämigare om man låter dem stå framme ett tag.

StarkaUlf
2018-04-11, 15:42
Någon som provat? : https://www.triumfglass.se/vara-glassar/dessertglass/geisha/

Jo. Ganska tråkig, tycker jag. Själva swirlen är det som ger byttan lite smak av geisha. Glassen och dom tunna chokladbitarna är inte mycket att hänga i granen tyvärr. Och det är inte så mycket swirl... Inget jag köper igen.

vicarious
2018-04-12, 14:25
Caramel Cookie Fix och Chocolate Cookie Dough är light-glassarna från Ben and Jerrys som kommer till Sverige.

https://www.benjerry.se/smaker/moophoria

Ozziking
2018-04-12, 14:30
Caramel Cookie Fix och Chocolate Cookie Dough är light-glassarna från Ben and Jerrys som kommer till Sverige.

woopah!!

arogen
2018-04-13, 07:33

Härligt! Någon som vet när dessa kommer ut?

King Grub
2018-04-15, 18:40
I morgon börjar en tysk vecka på Lidl, och en av smakernapå på glassen som ingår är apfelstrudel med vaniljsås.

StarkaUlf
2018-04-15, 18:50
I morgon börjar en tysk vecka på Lidl, och en av smakerna på glassen som ingår är apfelstrudel med vaniljsås.

*drool**drool*

Tragiskt att det inte finns något Lidl här...

vicarious
2018-04-15, 18:52
Härligt! Någon som vet när dessa kommer ut?

Dom finns i butik nu.

Maximal
2018-04-17, 11:25
Min lokala Coop säljer Breyers protein/lågkaloriglass för 35kr byttan. Är det någon som testat, cookies and cream eller chokladen?? Värt 35kr?

vicarious
2018-04-17, 14:18
Min lokala Coop säljer Breyers protein/lågkaloriglass för 35kr byttan. Är det någon som testat, cookies and cream eller chokladen?? Värt 35kr?

Cookies & Cream var hyfsad. Bättre än alla andra "fitness" / lågkaloriglassar jag provat.

Kaukasuskokosnöt
2018-04-17, 14:23

Cookies & Cream och Mint (Chocolate Chip) var bra. Testade även chokladen, den var helt plain, ingen höjdare

MaxTheMarketer
2018-04-17, 21:03
Ny Twix-glass har dykt upp. Det är slags "chokladkulor" inuti glassen som ska vara själva kexbrödet för Twixen, helt ok även om jag föredrog den tidigare versionen av Twix-glass som hade ett avlångt chokladrån inuti.

Btw, rekommenderar varmt Ben & Jerry Fairly Nuts OMFG :D

Pokkes
2018-04-17, 21:19
Ny Twix-glass har dykt upp. Det är slags "chokladkulor" inuti glassen som ska vara själva kexbrödet för Twixen, helt ok även om jag föredrog den tidigare versionen av Twix-glass som hade ett avlångt chokladrån inuti.

Btw, rekommenderar varmt Ben & Jerry Fairly Nuts OMFG :D

Säljs den fortfarande?

Ozziking
2018-04-17, 21:19

värt!

rikitigt goda! krämig konsistens.

Smakat vanilj samt cookies n cream

smerk
2018-04-17, 22:08
Häagen Dasz vanilj.
Recension: jävligt god.

vicarious
2018-04-18, 12:00
Häagen Dasz vanilj.
Recension: jävligt god.

Riktigt bra.

Folk som säger "BARA vanlig vaniljglass, fan vad tråkigt!" har nog aldrig smakat en bra vaniljglass. Den behöver inte proppas full med kakor eller godis, utan räcker som den är.

Ozziking
2018-04-18, 13:29
Riktigt bra.

Folk som säger "BARA vanlig vaniljglass, fan vad tråkigt!" har nog aldrig smakat en bra vaniljglass. Den behöver inte proppas full med kakor eller godis, utan räcker som den är.

This

HD’s vanilj är verkligen i toppklass.

Åt en helfärsk vaniljglass i Chile på en stormarknad gjord på egenodlade vaniljstänger och mjölk/grädde direkt från kossan. Så himmelskt att man ville gråta.

Chocolate chip etc i all ära. Men föredrar fan Plain choklad & vaniljglass oftast. Med undantag för salted caramel - varianter.

StarkaUlf
2018-04-18, 19:00
Jag tycker att HDs vanilj får överdrivet mycket beröm. Den kanske är bäst av dom vanliga vaniljglassarna som finns i varje butik runt om i landet, men den har verkligen långt kvar till dom allra bästa, tycker jag.

Kaukasuskokosnöt
2018-04-20, 10:55
https://www.benjerry.se/files/live/sites/systemsite/files/flavors/moophoria/EU/chocolate-cookie-dough-EU-desktop-pint.png

Riktigt god! Sen kollar man näringsinnehållet och ser att det är 24 gram socker per 100 gram *facepalm*

vicarious
2018-04-20, 10:59
132 kcal per 100ml står det, hur är förhållandet mellan 100ml och 100g i dessa? Dvs vad blir kcal per 100g. Har för mig att deras vanliga 500ml byttor ligger på runt 400-420g.

Det är alltså en lättglass med lägre fettinnehåll men samma mängd socker?

King Grub
2018-04-20, 11:04
100 gram ger 216 kcal enligt förpackningen.

vicarious
2018-04-20, 11:10
Smart marknadsföring att få det att se ut som en lågkaloriglass genom att sätta kcal per 100ml på framsidan. Pratade så sent som häromdagen med en person på gymmet som uttryckte hur bra det var att dom nya smakerna BARA innehåller 130 kcal per 100g (100ml) och att han åt 2 st :laugh:

Mickee
2018-04-20, 15:57
Inte mycket för "proteinglassarna" men tycker Lohilo har lyckats bra med Strawberry White. Riktigt god! (med kalorimängden i beräkningen)

http://lohilo.com/wp-content/uploads/2018/04/strawberrywhite1.jpg

Fredrik A
2018-04-20, 16:01
Smart marknadsföring att få det att se ut som en lågkaloriglass genom att sätta kcal per 100ml på framsidan. Pratade så sent som häromdagen med en person på gymmet som uttryckte hur bra det var att dom nya smakerna BARA innehåller 130 kcal per 100g (100ml) och att han åt 2 st :laugh:

Lika smart som Barebells "proteinglassar". Samma kcal som riktig glass och nästan inget protein i dem, och ändå köper folk som fan.

vicarious
2018-04-20, 17:02
Lika smart som Barebells "proteinglassar". Samma kcal som riktig glass och nästan inget protein i dem, och ändå köper folk som fan.

Haha ja. Sjukt. Typ 27 eller 28kr för en liten glass på vad, 50-60g? Smakade den med peanut crunch. Den var OK men själva vaniljglassen smakade ju ingenting.

StarkaUlf
2018-04-29, 06:42
Finns Moo-phoria på t.ex Coop/ICA eller är det som vanligt att 7-eleven/Hemmakväll får dom först?

92Andersson
2018-04-30, 09:31
Har testat lite nya ifrån GB. Dom kallar dessa för "Signature (http://www.gb.se/produkter/gb-signature-salted-caramel/)".

Vanilj - Smakar som vaniljglassen i en Magnum Classic. Mumma!
Salted Caramel - Väldigt god vanilj med mycket kolasmak. Kanske aningen tam på "saltet".
Triple Chocolate - God, men tycker inte den utmärker sig bland chokladglassarna. Känns som man kan välja fritt bland dessa double/triple chocolate och dom smakar väldigt lika.

beckasinen
2018-04-30, 09:56
Har testat lite nya ifrån GB. Dom kallar dessa för "Signature (http://www.gb.se/produkter/gb-signature-salted-caramel/)".

Ny och ny. Det verkar vara Carte d'Or-sortimentet som fått nytt namn. De flesta smakerna är de samma som förut.

King Grub
2018-04-30, 09:59
Det är ju inte ens glass, utan skummjölkssörja.

Bärsärk
2018-04-30, 10:24

Pinsamt dåligt innehåll i de glassarna:

Ingredienser:
SKUMMJÖLK, socker, vatten, glukos-fruktossirap, glukossirap, kokosolja

Jämför med Alvestaglass

http://www.alvestaglass.se/?page_id=296

Mjölk, grädde, socker, kakao 8 %, frukt- och druvsocker, cocosfett

StarkaUlf
2018-04-30, 12:01
Och då är ändå Alvesta nästan lika dåliga :D

King Grub
2018-04-30, 12:03
Inte Chokladbomb om man hittar en bytta med ovanligt mycket sås.

92Andersson
2018-05-02, 13:23

Ingredienser:

Jämför med Alvestaglass

http://www.alvestaglass.se/?page_id=296

Mjölk, grädde, socker, kakao 8 %, frukt- och druvsocker, cocosfett

Ny och ny. Det verkar vara Carte d'Or-sortimentet som fått nytt namn. De flesta smakerna är de samma som förut.

Nu när du säger det...Kan det vara så fult att dom bara bytt namn?
Inte alls tänkt på innehållet om jag ska vara ärlig, blev mest såld på lådan...

Vad har ni för favoriter?

Ozziking
2018-05-02, 14:35
De var relativt kalorisnåla dessutom. ~1000 kcal +/- 100-150 per förpackning.

vicarious
2018-05-02, 14:54

Ingredienser:

Sådär ser innehållet ut i många (de flesta?) lågprisglassar. Skummjölk/skummjölkspulver, socker och nån billig vegetabilisk olja.

TotteShaped4Life
2018-05-03, 05:24
Det står även angivit i gram på Lohilo, nedan Chocolate Brownie:
Näringsvärde per 100 g
Energi (kcal) 125 kcal

Så nog är det lågkcal jämfört med te.x "vanlig" glass som Magnum Double Caramel
Näringsvärde per 100 g 337 kcal

Tycker att Lohilo har många smaker som är riktigt jäkla goda, men jag jämför inte äpplen och päron utan tar hänsyn till att det handlar om proteinglass med relativt lågt kcal-innehåll.

Sheogorath
2018-05-03, 09:46
Har helt glömt om Häagen Dazs Cookies & Cream är en ny eller gammal smak. Hur som helst så är det en nyfunnen kärlek. Satan i gatan vad god den är.

Ps. Jag befattar mig inte med protein-glass eller annat liknande avträde.

vicarious
2018-05-03, 11:24
Har helt glömt om Häagen Dazs Cookies & Cream är en ny eller gammal smak. Hur som helst så är det en nyfunnen kärlek. Satan i gatan vad god den är.

Ps. Jag befattar mig inte med protein-glass eller annat liknande avträde.

Den har funnits ett tag. Den är bra, lite lik Oreos med en god vaniljglass.

App
2018-05-03, 18:41
Bästa ben and jerrys smaken?
Själv verkligen älskar jag half baked. Kakbitarna är så jäkla goooda!

Vilken föredrar ni?

Filipb
2018-05-03, 18:50
Topped salted caramel, no doubt

shoe
2018-05-03, 18:52
Just nu, cinnamon buns! Men det går i perioder. Ibland är det strawberry cheesecake, ibland peanut butter cup.

vicarious
2018-05-03, 19:40

Vilken föredrar ni?

Mina favoriter är nog

Cinnamon Bun
Half Baked
One Sweet World (kaffe och kola)
One Love (banan och kolasås)

StarkaUlf
2018-05-03, 19:46

Menar du alltså att jag till slut måste testa HD Cookies & Cream? Har alltid tänkt att den ska vara tråkig, men har jag fel?

Grazzafukkinrazzi
2018-05-03, 20:25

Vilken föredrar ni?

Blondie Brownie.
Annars Half Baked ibland.

Glen
2018-05-03, 20:48
topped salted caramel, no doubt

+1

Sheogorath
2018-05-03, 21:02

Vilken föredrar ni?

Måste jag välja en väljer jag Blondie Brownie.

Maximal
2018-05-04, 00:11

Vilken föredrar ni?

Blondie Brownie
Half baked
Fudge brownie

I den ordningen beroende på suget.

Mickee
2018-05-04, 05:57
Topped salted caramel, no doubt

+1, lätt!

Sen Blondie Brownie och Peanut Butter Cup

Pokkes
2018-05-04, 07:28
1. Blondie Brownie no doubt

Men glöm inte One sweet World :D

mulliy
2018-05-04, 11:27
Half baked och one love. Alldeles för lite och små bitar i blondie brownie, annars hade det lätt varit favoriten.

unsuspected
2018-05-06, 21:57
Empower mint

StarkaUlf
2018-05-09, 16:01
Köpte precis den här på ICA. Och ja, det är riktig pistageglass. Så förbaskat gott! Inge mer jävla skit pistagearomglass :hbang:

https://www.ocado.com/productImages/399/399410011_0_640x640.jpg?identifier=274e03f2bf0dc02 31a0c8c03e28bc2fd

StarkaUlf
2018-05-09, 16:37
Jävlar vad god. Krämig, äkta pistagesmak och rikligt med kanderade pistagenötter som ibland ger lite sälta också *drool* . Överlägset bästa köpesglassen här uppe just nu.

Nu måste jag ju bara testa dom andra fem smakerna (Choklad, Stracciatella, Kaffe, Fragiola och Limone). Dom två sistnämnda är dock sorbet.

Nackdelen är att dom kostar 79 kr styck :d

Frantic
2018-05-09, 18:17
Expressen har testat vaniljglassar och Häagen Dazs fick knappt godkänt :D Samma betyg som GB Big Pack

https://mittkok.expressen.se/artikel/vaniljglass-har-ar-godaste-sorten/?sida=1

StarkaUlf
2018-05-09, 18:27
Panelen verkar ju gilla mycket luft i glassen. Det säger ju allt :D

Inte nu för att jag tycker att HD's vanilj är magisk, men den är klart bättre än många i det där testet :D

vicarious
2018-05-09, 18:28
Expressen har testat vaniljglassar och Häagen Dazs fick knappt godkänt :D Samma betyg som GB Big Pack

https://mittkok.expressen.se/artikel/vaniljglass-har-ar-godaste-sorten/?sida=1

Behöver inte läsa mer än de första meningarna för att konstatera att den där testpanelen inte kan något överhuvudtaget om glass.

En slät glass helt utan prickar av vanilj.
Det är medvetet eftersom dom använder arom.

Färgen drar lite väl mycket åt det gula hållet, vilket gör att den påminner om smör till utseendet.
Det är så riktig glass med äggula ser ut. *facepalm* *facepalm*

Halva panelen tyckte den var fräsch och god medan andra halvan sågade den som artificiell. En vattendelare helt enkelt.

Artificiell? Det är nog en av de få glassar som bara innehåller 5 ingredienser. Mjölk, grädde, ägg, socker, vanilj.

Dom upplever den nog som artificiell eftersom dom aldrig ätit något annat än billig skummjölkssörja hela sina liv, som KG så fint uttryckte det.

Ett Orm
2018-05-09, 22:02
Tips på riktigt fin lakrits-glass?

vicarious
2018-05-10, 19:44
Är man medlem hos Hemmakväll kan man denna vecka köpa B&J för 39kr/st.

Rahf
2018-05-10, 21:08
B&J birthday cake var riktigt sådär sötsliskig som jag behövt senaste dagarna. Och kom ihåg att det inte är prinsesstårta vi snackar om. Jordgubbssmaken är bra och inte alltför dominant, medan bitar av 'tårtbotten' ger ännu mer sötma och bryter av lite.

Maximal
2018-05-10, 21:42
Är man medlem hos Hemmakväll kan man denna vecka köpa B&J för 39kr/st.

35kr om man köper genom let's deal med koden sommarvärme

skunkvid
2018-05-10, 21:46
Tips på riktigt fin lakrits-glass?

3 vänners kanske?

http://www.3vanner.se/vara-smaker/

Maximal
2018-05-23, 07:58
Borde vara mer liv i denna tråd nu i värmen!

Någon som testat Gute glass? Ser I Nettos reklamblad att de säljs för 59kr pint.

Ska bara innehålla, mjölk, grädde, äggula, socker och honung + smaken på glassen man köper.

Ozziking
2018-05-23, 09:06

Någon som testat Gute glass? Ser I Nettos reklamblad att de säljs för 59kr pint.

Ska bara innehålla, mjölk, grädde, äggula, socker och honung + smaken på glassen man köper.

Självklart! Man är ju gute ;)

Rekommenderar deras saffransglass! Och hallonsorbet.

pepplez
2018-05-23, 09:25

Gute är riktigt bra tycker jag. "Rena", intensiva smaker.

Ozziking
2018-05-23, 11:00
Ni alla borde komma ner till Gotland, så kan vi ha en stor kolo-smaktest på glassmagasinet här som har över 300 smaker, b.la. Wisby-pills glass. Haha!

Sen att ni testar visby-glass. Riktigt gräddig och god, färsk glass.

Finns även barebells white-chocolate & almond bar i glassform såg jag nu. Wao..

Kolla!

https://www.instagram.com/glassmagasinetivisby

http://www.glassmagasinet.se/

////

https://www.instagram.com/visby.glass

https://www.visbyglass.se/

Har ni svängarna förbi så har ni lite tips åtminstone!

Bra
2018-05-28, 22:11
Häagen Dazs Cookies & cream är min nya favoritglass på bytta eftersom den påminde om min absoluta favoritglas alla kategorier simpliciter - the one and only GB Sandwich.

Ett Orm
2018-05-28, 23:19
3 vänners kanske?

http://www.3vanner.se/vara-smaker/

Tackar! Ska prova vid tillfälle!

Köpte lakritsbåtsglass från glassbilen som lägligt parkerat utanför mitt hus. När jag såg att föraren var en vacker flicka var det bara att slå till!

Tyvärr visade sig flickan inte alls vara särskilt vacker och glassen var inte vidare god.
2/5 gomsegel för hemglass lakritsbåt.

Maximal
2018-05-29, 08:16
Vi i Sverige som har så stort och bra sortiment av godis, chips och choklad, varför har vi inte större sortiment av glass??
Eller visst det har vi mycket GB, Sia osv, men tänker mer på alla de varianter av T ex Ben & Jerrys och Häagen dazs som faktiskt finns där ute men som vi inte har här!

Ett Orm
2018-05-29, 08:52
Lidl har ju en hel del trivsamma rackare, min favvo är valnötsglassen - krämig och mycket nötter 4/5 brain freez. Minns inte vad märket är dock.
Hallonsorben var god också tyckte jag.

vicarious
2018-05-29, 19:19
Vi i Sverige som har så stort och bra sortiment av godis, chips och choklad, varför har vi inte större sortiment av glass??
Eller visst det har vi mycket GB, Sia osv, men tänker mer på alla de varianter av T ex Ben & Jerrys och Häagen dazs som faktiskt finns där ute men som vi inte har här!

Håller med. Tycker både Ben and Jerrys och Häagen Dazs sortiment är smalt här i Sverige. Finns mycket fler smaker i andra länder. Lär väl vara en kostnadsfråga att dom inte vill ta in fler smaker än dom vet kan sälja.

srenix
2018-05-31, 15:47
ICA Gräddglass Salted Caramel

3,5/5 - God smak men väldigt enformig och tröttnar ganska snabbt på smaken så en liten skål med glassen är tillräcklig.

StarkaUlf
2018-06-01, 19:27
Är det bara jag som alltid får snustorra browniebitar i B&J Topped Salted Caramel Brownie? Inte i närheten av lika kletiga som i Half baked.

Smular bara sönder i munnen..

Rolv
2018-06-02, 08:20
Någon som testat Breyers Delights ptoteinglass?! Isf, vilken smak, och hur var den?

Ozziking
2018-06-02, 09:16
Någon som testat Breyers Delights ptoteinglass?! Isf, vilken smak, och hur var den?

Åt denna igår

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180602/d7616110eff0bda8fd07dc6c9951578a.jpg

Och den var bokstavligen som på bilden. Många ”cookie/brownie”-bitar och krämig glass efter att den fått Tina lite i sommarvärmen. Drog på lite choco-caramell vassle också för extra smakförhöjare. Skulle velat ha starkare vaniljsmak på glassen. 7/10!

Ozziking
2018-06-02, 09:18
Även denna konsumerades igår:

Helt klart mycket krämigare än vad det ser ut på bilden.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180602/61d320f0ce23b3f8c5d821e97bb7e4fa.jpg

Stark syra av hallon, lagom sötma av sockret. Inte riktigt sorbé, men en krämig-sorbé-glass kanske är rätt ord? Riktigt fin! Rekommenderas! Toppa med lite färska hallon och en skvätt citron/lime.

Bärsärk
2018-06-02, 09:32
Håller med. Tycker både Ben and Jerrys och Häagen Dazs sortiment är smalt här i Sverige. Finns mycket fler smaker i andra länder. Lär väl vara en kostnadsfråga att dom inte vill ta in fler smaker än dom vet kan sälja.

Det är väl samma sak med läsk? Finns massor med läsksmaker utomlands som vi inte har här hemma i Sverige, som fanta blåbär.

Xead
2018-06-02, 14:39

Provat alla vid ett flertal tillfällen. Helt ok för att vara proteinglass. Mintchokladen var godast tyckte jag. Håll dig borta från vanilj, helt smaklös.

Max
2018-06-03, 08:58

Sämre än den sämsta glassen. Bättre än de flesta proteinglassar.
Vaniljen smakar bara sött. De andra smakerna är ok, men som vanligt är munkänslan och konsistensen helt vedervärdig. Förväntningarna bör vara lågt ställda.

JamesD
2018-06-04, 18:42
Tänk på att ni stödjer grupper som "vi står inte ut" när ni köper b&j.

Nu smakar den inte lika gott längre?

vicarious
2018-06-04, 18:50

Smakmässigt var den OK för att vara lågkalori men går förstås inte att jämföra med "riktig glass". Bättre än alla proteinglassar jag provat (Add, ProPud, Lohilo). Tyvärr alldeles för dyr.

StarkaUlf
2018-06-04, 18:51
Tänk på att ni stödjer grupper som "vi står inte ut" när ni köper b&j.

Nu smakar den inte lika gott längre?

Vad är det för grupper? Jag orkar inte googla.

JamesD
2018-06-04, 19:07
Vad är det för grupper? Jag orkar inte googla.

Refugees welcome bland andra. B&J står bakom att regeringen ska slösa flera miljarder på vuxna afghaner utan asylskäl tex. https://www.benjerry.se/whats-new/ung-i-sverige---hoppa-pa-karlekstaget-med-oss

B&J kan inte hitta på en enda smak som gör att jag köper deras produkter igen.

Maximal
2018-06-09, 17:52
Köpte en ny glass på lidl jag inte sett tidigare, Från Gelatelli smak cookies and cream, dock inte master of taste utan står Gelatelli premium bara.

Har bara tagit någon sked för att jag inte kunde hålla mig, men jävlar i mig vilken god glass! Fick inte tag i någon större kakbit, men vaniljen kan vara en av de bättre jag provat!

Har googlat men kan inte hitta en enda bild på samma glass. Fanns även en till med någon mix av nöt och honung jag ångrar att jag inte köpte med mig. Priset var 27kr för 500ml, omkring 430g som Ben and jerry's standard.

vicarious
2018-06-09, 19:46
Köpte en ny glass på lidl jag inte sett tidigare, Från Gelatelli smak cookies and cream, dock inte master of taste utan står Gelatelli premium bara.

Har bara tagit någon sked för att jag inte kunde hålla mig, men jävlar i mig vilken god glass! Fick inte tag i någon större kakbit, men vaniljen kan vara en av de bättre jag provat!

Har googlat men kan inte hitta en enda bild på samma glass. Fanns även en till med någon mix av nöt och honung jag ångrar att jag inte köpte med mig. Priset var 27kr för 500ml, omkring 430g som Ben and jerry's standard.

Såg den på Instagram häromdagen, ska försöka få tag i den. Låter lovande.

Maximal
2018-06-10, 06:34
Såg den på Instagram häromdagen, ska försöka få tag i den. Låter lovande.

Den avnjuts ikväll så återkommer med bättre recensioner!

Edit: Hittade den på en random Instagram: https://www.instagram.com/p/BiPV6H9g4m8/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1al7zzt8n45ai

vicarious
2018-06-24, 17:53
Provade den där Gelatelli från LIDL idag, smak Cookie Dough. Den var helt OK men tror jag fick ett dåligt ex för den var ganska hård och lite isig. 420g för 500ml är en bra vikt. En prisvärd bytta, kostade strax under 30kr om jag minns rätt.

Triums Sorbet Cool Candy Cola
Ganska bra colasmak, lätt och frisk. Tycker inte konsistensen var sorbet, kändes mer som en vanlig glass fast lite lättare. En perfekt läskande glass på sommaren.
130 kcal per 100g och inget fett.

zol
2018-06-25, 22:56
Testade B&J Topped Salted Caramel Brownie efter att ha läst många positiva kommentarer här. Måste säga att jag var lite besviken, inget fel på den men inte heller någon smaksensation. 6/10.

Snoozer
2018-07-24, 23:09
Har testat 3 nyligen:
B&J - Phish Food
B&J - Cookie Dough S'wish Up
Njie - Salted Caramel

S'wish Up är definitivt den bästa. Mer och större kakbitar än i vanliga. Mer choklad också.
Phish Food är okej, kanske något tråkig/enformig.

Salted Caramel är faktiskt rätt god för att vara en proteinglass. Betydligt bättre än deras Choklad. Smakar lite konstgjort jämfört med vanlig glass men ett nyttigare alternativ for sure. :)

Har precis köpt B&J Cinnamon Buns som jag ska testa i helgen, försöker även få tag på One Love / One Sweet World men dom är svåra att hitta!!! :smash:

srenix
2018-07-25, 13:00
Ni som bor i Stockholmsområdet. Och älskar glass. Åk till Gelato Scarfo. Där snackar vi grym glass. Ingen luft i den glassen inte mot all annan massproducerad glass. Gedigna och tilltagna smaker. Hasselnöten är bäst imo.

vicarious
2018-07-25, 17:30
Bra betyg från matgeek. Synd att man inte bor i Stockholm :D

RsWEfmzNB8g

vicarious
2018-07-25, 17:40
Jag har gjort väldigt mycket glass denna sommar, har ca 15-20 liter i frysen just nu. Det blir sanslöst gott. En enkel bas av äggula, socker, grädde, mjölk och vanilj - sen kan man smaksätta med i princip vad som helst.

Favoriten är Daim (på bilden) eller Oreo.

Har även gjort en kaffeglass med Baileys och vit choklad, en arraksglass (med punschrullar), en salted caramel, chokladglass med brownies, ananasglass, kanelbulleglass.

116350

116351

116352

Donner
2018-07-25, 19:57
Jag har gjort väldigt mycket glass denna sommar, har ca 15-20 liter i frysen just nu. Det blir sanslöst gott. En enkel bas av äggula, socker, grädde, mjölk och vanilj - sen kan man smaksätta med i princip vad som helst.

Favoriten är Daim (på bilden) eller Oreo.

Har även gjort en kaffeglass med Baileys och vit choklad, en arraksglass (med punschrullar), en salted caramel, chokladglass med brownies, ananasglass, kanelbulleglass.

Har velat köpa en glassmaskin hur länge som helst. Ser ju magiskt gott ut *drool* Hur lång tid tar det från att du påbörjar glassen till att du kan äta den?

vicarious
2018-07-26, 14:31
Har velat köpa en glassmaskin hur länge som helst. Ser ju magiskt gott ut *drool* Hur lång tid tar det från att du påbörjar glassen till att du kan äta den?

Tar ca 10-20min att köra den i själva maskinen, då är den ungefär som mjukglass i konsistensen. Ganska gott att äta den direkt, men föredrar att låta den frysa i 1-2h.

zaqwsx
2018-07-30, 16:53
åt gb texas pecan igår, riktigt fin. En ny favorit

Isseman
2018-07-30, 18:46
Alvesta gör förjävla god glass *drool* Deras pistage, marängsviss och himmelsk röra är toppen!
Fett gött med kolasås och lite flingsalt till :D

Xead
2018-07-30, 19:32
Alvesta gör förjävla god glass *drool* Deras pistage, marängsviss och himmelsk röra är toppen!

Vafalls? Endast deras choklad bomb som är i alla fall ätbar. :laugh:

...måste sluta äta dyr premiumglass för att kunna börja uppskatta budgetalternativen igen. :D

Isseman
2018-07-30, 21:17
Vafalls? Endast deras choklad bomb som är i alla fall ätbar. :laugh:

...måste sluta äta dyr premiumglass för att kunna börja uppskatta budgetalternativen igen. :D

Hahahaha!! Jag som ätit för mycket GB lättglass.. ;) men helt seriöst, deras pistage är faktiskt riktigt jävla bra :D

StarkaUlf
2018-07-31, 17:18
;) men helt seriöst, deras pistage är faktiskt riktigt jävla bra :D

Beror ju på vad man gillar. Den smakar ju inte pistage iallafall.

LadyG
2018-08-01, 15:10

Glass i allmänhet och himmelsk röra i synnerhet ska intas au naturel förstås, annars håller jag ju med dig.

Den enda glass som är godare är den man gör själv, men då ska man ha en vettig glassmaskin med kompressor och inte den där rymningsbenägna lilla bägaren man kunde köpa för småpengar nånstans, den som bara hoppar omkring som en besatt (vete sjutton varför jag slösade pengar på den).

StarkaUlf
2018-08-16, 18:30
Testade för första gången Karamel Sutra idag. Precis som jag misstänkte så är den lite för tråkig.

Chokladglassen är god, chokladbitarna mycket goda och kolasåsen är god. Skulle dock ha haft lite salt i sig.
Det som drar ner betygen är kolaglassen. Det är nog den mest smaklösa glass jag smakat på väldigt länge. Smakar verkligen som att äta ingenting.

Hade dom kört chokladglass all the way, eventuellt jordnötsglass ena halvan, så hade det varit en vinnare. Plus om det varit lite salt i såsen.

vicarious
2018-09-23, 00:37
Ben and Jerrys Spice & all things nice
Creamy Caramel Ice Cream with Gingerbread Cookie Pieces and Chocolatey Chunks

Samma karamellglass som i många av deras andra smaker. Kakbitarna smakar pepparkaka, mer åt det brända hållet och är ganska mjuka. Chokladen är i ganska stora bitar och alldeles för mycket tycker jag.

En glass helt i min smak (älskar pepparkaka) men tyvärr blir den lite svag i smaken. Hade gärna sett pepparkakssmak i själva glassen, bitar av pepparkaksdeg hade varit drömmen och chokladbitarna hade man gärna kunnat skippa då de inte tillför så mycket. Känns som att Ben and Jerrys väldigt ofta slänger ned "chocolatey chunks" i sina glassar för att fylla ut innehållet i brist på annat.

3/5 i betyg.

Pokkes
2018-09-23, 09:14
Ben and Jerrys Spice & all things nice
Creamy Caramel Ice Cream with Gingerbread Cookie Pieces and Chocolatey Chunks

Samma karamellglass som i många av deras andra smaker. Kakbitarna smakar pepparkaka, mer åt det brända hållet och är ganska mjuka. Chokladen är i ganska stora bitar och alldeles för mycket tycker jag.

En glass helt i min smak (älskar pepparkaka) men tyvärr blir den lite svag i smaken. Hade gärna sett pepparkakssmak i själva glassen, bitar av pepparkaksdeg hade varit drömmen och chokladbitarna hade man gärna kunnat skippa då de inte tillför så mycket. Känns som att Ben and Jerrys väldigt ofta slänger ned "chocolatey chunks" i sina glassar för att fylla ut innehållet i brist på annat.

3/5 i betyg.

Vågar inte hoppas på att du köpt den i sverige?