handdator

Visa fullständig version : Glass-recensioner

Sidor : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

MuskelMasen
2014-09-15, 10:34
Hur transporterar ni glass från affären?

Ibland måste man ju åka en bit för att hitta det man söker, och då

är ju risken för smält glass överhängande.

Själv har jag sen något år använt en silvrig påse jag fick tag på i USA, som skall hålla saker frysta/kylda i upp till 3 timmar. Har nu hittat en i princip likadan på Lidl, som jag för tillfället använder. Funkar OK.

Hur gör ni?

Stummar hem ba.

drkrupp
2014-09-15, 10:45
Själv har jag sen något år använt en silvrig påse jag fick tag på i USA, som skall hålla saker frysta/kylda i upp till 3 timmar. Har nu hittat en i princip likadan på Lidl, som jag för tillfället använder. Funkar OK.

Hur gör ni?

Köper mycket frysta grönsaker och gömmer glassen mellan grönsakerna.

wallemf
2014-09-15, 12:24
Efter att alltid ha varit såld till B&J Cookie Dough har jag nu hittat en ny favorit:
108938

Helt oemotståndligt god! Kakdegsbitarna är inte från denna värld *drool*

R Scarpa27
2014-09-15, 17:23

Hur gör ni?

vet jag att ja ska vara iväg lite längre, så har nästan alla butiker fryskassar hjälper mycket fleratimmar kan de hålla!
butikerna brukar ha dessa bland frysvarorna och sälja för 10:-...

info:
Om Fryskassar

Tack vare två- eller tresikt garanterar de bibehållen rätt temperatur för frysvaror under många timmar, underlättar deras bekväma transport från butiken hem. En effektiv och metaliserad folie samt stora tryckmöjligheter resulterar i att de också kan utgöra ett bra reklammaterial.

kanonbra fungerar de!

Gober
2014-09-15, 17:25

Hur gör ni?

ICA Maxi har stora fryspåsar som hänger vid glassen. De kostar 10:- och de har fungerat för mig att transportera glass på en varm buss i 45min. Förmodligen samma som Rscarpa menar.

Tomas Tryffel
2014-09-15, 17:28
ICA Maxi har stora fryspåsar som hänger vid glassen. De kostar 10:- och de har fungerat för mig att transportera glass på en varm buss i 45min. Förmodligen samma som Rscarpa menar.
Är de dessa silvriga som jag beskrev kanske?

Gober
2014-09-15, 17:34
Är de dessa silvriga som jag beskrev kanske?

Nej vita med något tryck på, ICA Maxi kanske, röda plasthandtag. De är inredda med någon tunt material som isolerar.

R Scarpa27
2014-09-15, 18:38
https://fbcdn-photos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-0/p320x320/10305515_558698500918444_7058133268947926501_n.jpg ?oh=df30d2a70192234b4eb4d94b1f213901&oe=548DF3AD&__gda__=1418296477_3c6a8db0bf017b2162c56ebc700678c 0

sådana här går köpa för flergångsbruk

http://www.kontikigroup.se/htmlpages/imageshtml/valembal3hr.jpg

1684_
2014-09-15, 19:04
Någon som ätit de små bägarna protein glass ifrån ica?

R Scarpa27
2014-09-15, 19:22

huh?

Mickee
2014-09-15, 19:33

lohilo?
Inget vidare.. Har knappt sett någon med positiv respons om dem :(

J.V
2014-09-16, 20:56
lohilo?

Inget vidare.. Har knappt sett någon med positiv respons om demEn polare gjorde milkshake på dom, det aka tydligen ha blivit riktigt bra med vanilla/goji-smaken.

Har själv köpt den och en choklad idag och ska testa en av dom lite senare, återkommer med utlåtande.

TapaTalk.

R Scarpa27
2014-09-16, 21:00
En polare gjorde milkshake på dom, det aka tydligen ha blivit riktigt bra med vanilla/goji-smaken.

Har själv köpt den och en choklad idag och ska testa en av dom lite senare, återkommer med utlåtande.

TapaTalk.

är det inte lite synd att köpa dyr glass och göra milkshake av dem för att de inte duger som glass? hade nog lagt pengarna på vetig glass ist :D...
säg vad du tyckte om dessa lohilo eller vad faen de heter :laugh:

J.V
2014-09-16, 21:37
Alltså med tanke på näringsvärdena var ändå chokladsmaken av Lohilo proteinglass godare än jag vågade hoppas på, även om den ju inte kan jämföras med vanlig glass. Kraftig chokladsmak, men givetvis inte sådär len och fin som en fetare glass ger. Den blev godare ju mjukare den blev, men ändå "torr" på något sätt.

Tog en sked av vanilj/goji också för att smaka, den var däremot riktigt smaklös och åkte in i frysen igen.

Sammanfattat inget jag någonsin kommer köpa om det är en smakupplevelse jag vill ha av glassen, däremot kan jag helt klart tänka mig att köpa chokladsmaken som mellanmål någon gång då och då. Det var lämplig storlek med 21g protein och en sked följer med. :thumbup: Kaffe och citrussmakerna ska testas också.

R Scarpa27
2014-09-18, 17:24
brukar vanligtvis inte köpa sådan här glass, men var bara tvungen att följa trenden här och köpte en lohilo kaffeglass, ska testas efter middan senare...
http://ladda-upp.se/files/2014/b118146.jpg

R Scarpa27
2014-09-18, 19:25
sådär ja, lohilo kaffesmak testad.
ingte mycket glass för pengarna dock hade jag tillbehör (friterad banan och valnötter till).. och det lilla glasspaketet försvann lika fort som det kom ut.

värmde först glassen lite i mikron då blev konsistensen mkt bra, och nu till smaken, man kan ju inte räkna med någon premium gräddglass, hade mest förväntat mig en dålig glass...

men blev förvånad då smaken på glassen var smakrik och riktigt god kaffesmak, gräddigheten kan man ju inte räkna med, men mkt plus på kaffesmaken, tydlig och god.

köpa igen? kanske, dyr glass, allt för lite, vill ha minst 0,5L, och köper inte denna pga protein blablabla isf för kaffesmaken igen =)...
och tips ¨är att värma ca 30-40 sekunder i mikro direkt från frys alternativt låta den stå framme en stund innan, sugen på glass och vill köpa denna? köp 2, väldigt lite glass, därav grymmt dyr och inte värd pengarnaö.h egentligen.

men är man kåt på att testa nyheter så är man :) känner kaffesmaken i munnen fortfarande då var det 30 min sedan jag åt den.

ska börja jaga fler kaffeglassar nu! kaffeglassresan är påbörjad..

Grazzafukkinrazzi
2014-09-19, 23:37
B&J - Caramel Chew Chew

Själva glassen är riktigt god, likaså kolasåsen! Lite väl enformig och jag gillar inte riktigt chokladsmaken på "cupsen". Men helt klart en god glass!

drkrupp
2014-09-19, 23:51
Klämde en bytta B&J Blondie Brownie som post workout/fastebrytare idag och får nog säga att jag inte kommer prova fler smaker från dem. Inte imponerad. Får bli nån häagen dazs nästa gång.

MuskelMasen
2014-09-20, 00:24
http://img.tapatalk.com/d/14/09/20/hu8y2e7u.jpg
Testade denna idag. En av de bästa b&j glassarna enligt mig! Tänkte testa rasberry chocolate chunk nästa gång, nån som smakat den? :)

J.V
2014-09-20, 08:24
Klämde en bytta B&J Blondie Brownie som post workout/fastebrytare idag och får nog säga att jag inte kommer prova fler smaker från dem. Inte imponerad. Får bli nån häagen dazs nästa gång.Håller med dig här. Eller, jag har varit imponerad, men det har gått över. Jag vill ha kvalitétsglass, inte helt vanlig glass med en miljard bitar av allt möjligt mök i. Då köper jag hellre lättglass och häller ner Crunchy-flingor, det blir godare.

Häagen-Dazs är mil bättre. Mövenpick bäst, men det finns ju inteee. :(

Tomas Tryffel
2014-09-20, 10:24
På tal om kvalitetsglass; det är just vad man får i en burk Mcennedy. Åt Cookie Dough igår, och den var riktigt, riktigt bra (ej smakat BnJs dock). Basen är solid och kvalitativ i linje med HDs. Mycket och bra kakdegsbitar också.

StarkaUlf
2014-09-20, 13:11
Den som säger att själva glassen i B&J är dålig får nog ta och gaska upp sig.

MuskelMasen
2014-09-20, 13:14
På tal om kvalitetsglass; det är just vad man får i en burk Mcennedy. Åt Cookie Dough igår, och den var riktigt, riktigt bra (ej smakat BnJs dock). Basen är solid och kvalitativ i linje med HDs. Mycket och bra kakdegsbitar också.

Hittade du den i 250 eller 500ml?

JamesD
2014-09-20, 13:30
http://img.tapatalk.com/d/14/09/20/hu8y2e7u.jpg
Testade denna idag. En av de bästa b&j glassarna enligt mig! Tänkte testa rasberry chocolate chunk nästa gång, nån som smakat den? :)

Alltså jo den är god. Men vad är det för sätt att inte äta den direkt ur burken? Du framstår ju som lite av ett fån.

jonkii
2014-09-20, 13:32
Alltså jo den är god. Men vad är det för sätt att inte äta den direkt ur burken? Du framstår ju som lite av ett fån.

*facepalm*

Tomas Tryffel
2014-09-20, 13:37
Hittade du den i 250 eller 500ml?
Mcennedy cookie dough? 500 ml.

MuskelMasen
2014-09-20, 13:41

Du vet om man är flera personer som ska dela, så är det så här man brukar göra. :)

anvihl
2014-09-20, 13:43
Du vet om man är flera personer som ska dela, så är det så här man brukar göra. :)

http://lifeintensity.files.wordpress.com/2013/07/wait-what-meme-rage-face.jpg

Kan man dela menar du?

StarkaUlf
2014-09-20, 13:45

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/129/577/1a4.jpg

timoat
2014-09-20, 14:08
Köpte Lidls 6 pack Gelatelli vanilj och chokladstrutar, 20 spänn. Kan varmt rekommenderas för en helt ok strut, bra fras i våfflan, och choklad i botten!

Mickee
2014-09-20, 15:05
Eftersom varken B&J's eller Lejonet och björnens Chocolate Chip Cookie Dough är några höjdare (imo), köpte jag hem HD's vanilj och gjorde egen "M&M Cookie Dough". Ska bli intressant att se resultatet efter passet :)

Tomas Tryffel
2014-09-20, 21:08
Eftersom varken B&J's eller Lejonet och björnens Chocolate Chip Cookie Dough är några höjdare (imo), köpte jag hem HD's vanilj och gjorde egen "M&M Cookie Dough". Ska bli intressant att se resultatet efter passet :)

Lär du den smälta lite, blandade i och återfrös? Återkom i sådana fall med resultatet. Är nyfiken själv på att nyttja köpt glass som bas för olika mix-ins.

R Scarpa27
2014-09-20, 21:14

så jakela gott att göra egna =). och så enkelt.

hur blev resultatet på hs vanilj och m&m kulor som jag antar du använde? nu borde du ätit upp den ... resultatet blev?

Tomas Tryffel
2014-09-20, 21:25

hur blev resultatet på hs vanilj och m&m kulor som jag antar du använde? nu borde du ätit upp den ... resultatet blev?

Hur går du själv tillväga? Smälter du glassen eller gör du ditt bästa för att få in snasket i den hårda glassen?

drkrupp
2014-09-20, 23:14
Håller med dig här. Eller, jag har varit imponerad, men det har gått över. Jag vill ha kvalitétsglass, inte helt vanlig glass med en miljard bitar av allt möjligt mök i. Då köper jag hellre lättglass och häller ner Crunchy-flingor, det blir godare.

Häagen-Dazs är mil bättre. Mövenpick bäst, men det finns ju inteee. :(

Ska tilläggas att jag bara provat tre smaker från B&J, och aldrig smakat HD. Jag har aldrig varit särskilt lockad då jag tycker lättglass med proteinsås är fullt dugligt och steget upp till B&J har inte varit tillräckligt stort av det jag smakat.

J.V
2014-09-20, 23:34
Ska tilläggas att jag bara provat tre smaker från B&J, och aldrig smakat HD. Jag har aldrig varit särskilt lockad då jag tycker lättglass med proteinsås är fullt dugligt och steget upp till B&J har inte varit tillräckligt stort av det jag smakat.Beror ju på vad man gillar, så klart. Men jag har jobbat i en Mövenpick-glassbar och där insåg man vad bra glass är... Det är inte glass med fyra kilo kagdeg, brownie och godisbitar i (även om det också kan vara gott). Är det nog bra glass räcker det med glassen utan allt bös i... Och där tycker jag Mövenpick är absolut bäst och B&J ligger långt ner.

TapaTalk.

R Scarpa27
2014-09-21, 07:16
Beror ju på vad man gillar, så klart. Men jag har jobbat i en Mövenpick-glassbar och där insåg man vad bra glass är... Det är inte glass med fyra kilo kagdeg, brownie och godisbitar i (även om det också kan vara gott). Är det nog bra glass räcker det med glassen utan allt bös i... Och där tycker jag Mövenpick är absolut bäst och B&J ligger långt ner.

TapaTalk.

dat words...
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTkRukji7rR8BT1PxXpqIDbOQgASiD9d l9okKRhIUIkpgiDq5qb

så det är mövepicks träsket man ska testa nästa gång, det ska bli :)...

Mickee
2014-09-21, 08:40
M&Ms Cookie Dough
https://dl.dropboxusercontent.com/u/70754029/Mat/2014/September/mm_cookie_dough.jpg

M&Ms Cookie Dough + HD Vaniljglass
https://dl.dropboxusercontent.com/u/70754029/Mat/2014/September/vanilla_cookie_dough.jpg

Okej bilderna ser för jävliga ut men det var riktigt gott!
Det bästa är ju att man kan ändra smak själv på cookie dough och vilken mängd man vill ha (jag hade till och med för mycket cookie dough jämfört med glass denna gången :O )

Sjukt enkelt och snabbt att göra så kommer garanterat göras igen!
Bara att byta ut HD vanilj mot Viskadalens vaniljglass som jag gillar mer :)

Ska även byta ut M&Ms mot dumle i cookie dough *drool*

Lär du den smälta lite, blandade i och återfrös? Återkom i sådana fall med resultatet. Är nyfiken själv på att nyttja köpt glass som bas för olika mix-ins.

Jag lät glassen stå framme i typ 10 min för att den skulle bli rätt mjuk, och sen blanda i cookie dough så bra det gick.
Orka inte frysa in den igen då jag ville äta just då + att jag gillar inte att frysa om smält glass

cero
2014-09-21, 10:44

Hahah

vicarious
2014-09-21, 10:50
Micke gjorde du kakdegen själv eller?

Carlo Fatface
2014-09-21, 10:54
Provade Mormor Magdas poppiga pocorn igår men blä. *spy*

Stor besvikelse,blöta popcorn i en söt smörja.Jag försökte hitta någon ljuspunkt men flickvännen tyckte bara den var vedervärdig.

I efterhand vet jag egentligen inte vad jag förväntade mig,men salt & sött funkar ju som bekant ihop men inte denna gång.
Alldeles för salt tillsammans med för sötsliskig glass.Blev bara konstigt alltihop...

Hade nog vunnit på att varit lite mer nedtonade smaker enligt mig.

Vet inte riktigt vad jag ska göra med en nu,kanske vänta några veckor och göra ett försök igen.

Kommer definitivt inte lägga 55 spänn på den igen,då kan man lika gärna blunda och peka i frysdisken.

Pluspoäng dock för att det var första gången jag blev sugen på en öl till glass! :d

Mickee
2014-09-21, 11:23
Micke gjorde du kakdegen själv eller?

Jupp.

Ca:
3/4 dl farinsocker
3 msk strösocker
1 tsk vaniljsocker
75g rumstempererat smör
1 3/4 dl vetemjöl
100g M&M's (valfritt. chocolate chips är la det vanligaste)

1. Vispa ihop allt socker med smöret till en smet.
2. Rör ner mjölet och tills det blir en deg.
3. Blanda i chokladen.
4. In i kylen en stund.

Klart på typ 10 min

Blir nästan 400g så blir att halvera receptet och byta ut M&M mot dumle eller daim nästa gång

R Scarpa27
2014-09-21, 18:40
Jupp.

Ca:
3/4 dl farinsocker
3 msk strösocker
1 tsk vaniljsocker
75g rumstempererat smör
1 3/4 dl vetemjöl
100g M&M's (valfritt. chocolate chips är la det vanligaste)

1. Vispa ihop allt socker med smöret till en smet.
2. Rör ner mjölet och tills det blir en deg.
3. Blanda i chokladen.
4. In i kylen en stund.

Klart på typ 10 min

Blir nästan 400g så blir att halvera receptet och byta ut M&M mot dumle eller daim nästa gång

låter ju kanongott ska testa detta recept, btw fina bilder också! good work...
& fråga till JV vilken mövenpick är rent ut sagt bäst? enl dig?

J.V
2014-09-21, 18:46
& fråga till JV vilken mövenpick är rent ut sagt bäst? enl dig?Hmh, svårt. Choklad, espresso, caramel och pannacotta är nog mina fyra favoriter. :D

TapaTalk.

R Scarpa27
2014-09-21, 19:26
Hmh, svårt. Choklad, espresso, caramel och pannacotta är nog mina fyra favoriter. :D

TapaTalk.

då blir det espresso. =)

till och med lohilo glassen var sjukt god kaffesmak på dock saknades gräddigheten som möven kan tillföra så hoppas på denna, kommer inhandlas under veckan.

J.V
2014-09-21, 19:34
då blir det espresso. =)

till och med lohilo glassen var sjukt god kaffesmak på dock saknades gräddigheten som möven kan tillföra så hoppas på denna, kommer inhandlas under veckan.Var hittar du Mövenpick i Sverige? Jag saknar det. :(

TapaTalk.

R Scarpa27
2014-09-21, 19:52
Var hittar du Mövenpick i Sverige? Jag saknar det. :(

TapaTalk.

hah`? större butiker ex maxi, forum och willys. tror jag såg de flesta smakerna på ica senast.
saknar det? men du äter det? vart köper du det själv?...
finns i många större butiker i dagsläget.

check this info out man:
saxat:
Triumf Glass AB utökar produktportföljen med varumärket Mövenpick. Sex artiklar à 900ml hämtade från Mövenpicks Classic serie introduceras på den svenska marknaden under våren 2011.

- Vanilla Dream
- Swiss Chocolate
- Strawberry
- Caramelita
- Almond & Vanilla
- Maple Walnut

Mövenpick är glass skapad av passion för gastronomi, välsignad med det allra bästa som naturen kan erbjuda och framtagen med Schweizisk perfektion. Ett subtilt och känsligt arbete med kulinarisk inspiration som säkerligen kommer att glädja den mest kräsna finsmakaren.

Alla produkter innehåller enbart naturliga ingredienser – bara det allra bästa, utvalda med stor omsorg från de bästa regioner som världen kan erbjuda. De utvalda ingredienserna behandlas alltid på ett naturligt sätt utan artificiella tillsatser, artificiella smakämnen eller färgämnen.

“Varumärket och produkterna ligger helt rätt i Triumf Glass produktportfölj. Med Mövenpick har vi möjlighet att introducera produkter i superpremiumsegmentet där vi hitintills inte varit aktiva. Mövenpick har introducerats i över 40 länder och vi är stolta över att vi fått äran att ansvara för försäljning och marknadsföring i Sverige”

Grazzafukkinrazzi
2014-09-21, 19:57
Har personligen inte sett en Mövenpick på bra många år.

R Scarpa27
2014-09-21, 20:01
Har personligen inte sett en Mövenpick på bra många år.

börjat dyka upp =)... kolla ica maxi, för så illa kan jag inte sett, de måste varit möven.
dock förvånad över att jv frågar vart man köper den, då han tipsade om glassen själv och jag frågade vilken som var godast till och börja med. hahaha.

tittar du runt lite så ska citygross har stort sortiment på mövenpick verkar det som så dra dit =)

Grazzafukkinrazzi
2014-09-21, 20:29
börjat dyka upp =)... kolla ica maxi, för så illa kan jag inte sett, de måste varit möven.
dock förvånad över att jv frågar vart man köper den, då han tipsade om glassen själv och jag frågade vilken som var godast till och börja med. hahaha.

tittar du runt lite så ska citygross har stort sortiment på mövenpick verkar det som så dra dit =)

Han har ju varit i Australien under en relativt lång period så jag tror det är där han käkat Möven! Men får kika runt lite! Var precis iväg och köpte 4st HD av varierande sort! ;)

R Scarpa27
2014-09-21, 20:31
Han har ju varit i Australien under en relativt lång period så jag tror det är där han käkat Möven! Men får kika runt lite! Var precis iväg och köpte 4st HD av varierande sort! ;)

okey =) jo men vet att folk har köpt den på city gross garanterat och jag är nästan 100 jag såg den sist i en matbutik, ska dock inhandla den nästa gång.

Aliaas
2014-09-22, 08:29
Hägen daaz pralines and cream: rijtigt smarrig glass och fp menar jag verkligen att just glassen var riktigt fin och inte bara det istoppade :) 8/10 kmr köpas igen :)

J.V
2014-09-22, 08:57
Mjo vet att Triumf har den där infon men jag har aldrig lyckats hitta något... Inte i Luleå.

Jag jobbade åt Mövenpick i Australien, så det är mycket riktigt där jag ätit den. :)

TapaTalk.

Sheogorath
2014-09-22, 09:19
B&J Satisfy My Bowl var riktigt trevlig. Krämig och fin glass som smakade banan snarare än banansmak. It's a first! Den söta kakdegen och mörka chokladen gjorde sig riktigt bra tillsammans med glassen. Eventuellt lite söt som helhet men får lätt en 8:a i min glassdagbok. Den är snäppet vassare än McEnnedy's Bananalicious men inte värd de extra pengarna.

Sheogorath
2014-09-22, 09:22
alltså jo den är god. Men vad är det för sätt att inte äta den direkt ur burken? Du framstår ju som lite av ett fån.

:d

TomasB
2014-09-22, 09:55
Alvesta sockerfria glassar

http://www.alvestaglass.se/Filer/Produktbilder/Sockerfri/Choklad_Sockerfri.jpg

Smak: 1 av 10

http://www.alvestaglass.se/Filer/Produktbilder/Sockerfri/Sockerfri_Vanilj.jpg
smak: 2 av 10

Häägen Dazs
http://www.haagendazs.us/images/products/2473-sm.png

Smak: 5 av 10 (dyr också)

Djurgårdsglass
http://static.mathem.se/shared/images/products/large/glass-vanilj-500ml-djurgardsglass-1578909153.gif

Smak: 8 av 10 Så bra det blir om den inte är handgjord på plats (I italien). Riktigt riktigt bra!

Grazzafukkinrazzi
2014-09-22, 20:05
B&J - Greek Strawberry Shortcake : Nej, rätt kass.
HD - Strawberrys & Cream : Ja! Så ska glass smaka!

Gober
2014-09-22, 20:09

Dela!?!?

1IkGj5Ghgm4

R Scarpa27
2014-09-22, 20:12
tomas: alvestas glassar ska du äta premium av, inte de sockerfria haha.
du kanske bara testade och utforskade iofs. de är ganska värdelösa, jämfört med riktig glass :D

R Scarpa27
2014-09-22, 20:14
Mjo vet att Triumf har den där infon men jag har aldrig lyckats hitta något... Inte i Luleå.

Jag jobbade åt Mövenpick i Australien, så det är mycket riktigt där jag ätit den. :)

TapaTalk.

nu vet jag inte hur luleå har de med utbud av glass, men dra förbi city gross och kika iaf.

R Scarpa27
2014-09-22, 20:16
B&J Satisfy My Bowl var riktigt trevlig. Krämig och fin glass som smakade banan snarare än banansmak. It's a first! Den söta kakdegen och mörka chokladen gjorde sig riktigt bra tillsammans med glassen. Eventuellt lite söt som helhet men får lätt en 8:a i min glassdagbok. Den är snäppet vassare än McEnnedy's Bananalicious men inte värd de extra pengarna.

hmm intressant.
bananglass ska ju vara mkt sött =).

någon som vet vad som hänt med lidls sorbet glassar? var där igår och skulle handla men fanns ej :MrT:

Grazzafukkinrazzi
2014-09-22, 20:26
hmm intressant.
bananglass ska ju vara mkt sött =).

Den var fruktansvärt dålig enligt mig. Chokladbitar från en sån där julkalender för småbarn och konstgjort banansmak. Men prova du om vill :D

Gober
2014-09-22, 20:32
Den var fruktansvärt dålig enligt mig. Chokladbitar från en sån där julkalender för småbarn och konstgjort banansmak. Men prova du om vill :D

Ja de däringa fredsmärkena smakade verkligen som choklad från ett 50-år gammalt sovjetiskt armelager. Banansmaken var väl som tyska skumbananer och resten inget att hänga i julegranen.

Aliaas
2014-09-22, 20:46
Chokladen från julkalendern är ju snuskigt god! :D

Vilken gourmand man är.

Liteliten
2014-09-22, 20:48
HG Salted Caramel, hands down. Vad tycker ni andra om den? <3? </3?

R Scarpa27
2014-09-22, 20:51
Chokladen från julkalendern är ju snuskigt god! :D

Vilken gourmand man är.

helt klart supergod....älskar den haha.
händer ju i decmbertider man köper 1 chokladkalender och tömmer alla 24 rutor framför en mysig julfilm hehe...
24 rutor menas inte 24 dagar, utan 24 minuter. 1 chokladbit varje minut.
mkt bättre.

:hbang:

Xead
2014-09-22, 20:51
Herregud, efter att ha läst denna tråd börjar jag fan bli sugen på glass. Har säkert inte ätit glass på flera år (vad jag kan dra mig till minnes i alla fall). Vet inte varför men glass har aldrig lockat mig men kanske, kanske man ska ge glassen en chans? ;) Frågan är bara vart jag börjar, verkar ju finnas en uppsjö av glassorter...

Det närmaste jag har kommit glassdiskarna på ICA är nog de frusna bären, kan inte ens minnas senast jag kikade bland glassarna... hmm vad har jag gått miste om alla dessa år månntro...

J.V
2014-09-22, 20:52
HG Salted Caramel, hands down. Vad tycker ni andra om den? <3? </3?Häagen-Dasz? En av de bästa smakerna som finns.

R Scarpa27
2014-09-22, 20:52
Herregud, efter att ha läst denna tråd börjar jag fan bli sugen på glass. Har säkert inte ätit glass på flera år (vad jag kan dra mig till minnes i alla fall). Vet inte varför men glass har aldrig lockat mig men kanske, kanske man ska ge glassen ett försök? ;) Frågan är bara vart jag börjar, verkar ju finnas en uppsjö av glassorter...

Det närmaste jag har kommit glassdiskarna på ICA är nog de frusna bären, kan inte ens minnas senast jag kikade bland glassarna... hmm vad har jag gått miste om alla dessa år månntro...

tkr jag. glass är livets godis.
många år av glassigt goda stunder du missat.

Liteliten
2014-09-22, 21:09
Häagen-Dasz? En av de bästa smakerna som finns.

*hug* idd!

Filipb
2014-09-22, 21:11

Jag är faktiskt inte mycket för sältan. Dulce de leche passar mig betydligt bättre!

timoat
2014-09-23, 20:14
http://www.onsecondscoop.com/

Här brukar jag tortera mig med USA smaker jag aldrig kommer kunna inmundiga...

R Scarpa27
2014-09-23, 20:20

ojoj.. kaffe och donut är farligt gott, och detta i glasskombo lät faktist riktigt awsum... har du testat dessa smaker? såg goda ut allihopa.

längesedan man åt donuts =P måste dra till med donuts snart haha ...

timoat
2014-09-23, 20:47
ojoj.. kaffe och donut är farligt gott, och detta i glasskombo lät faktist riktigt awsum... har du testat dessa smaker? såg goda ut allihopa.

längesedan man åt donuts =P måste dra till med donuts snart haha ...

Tyvärr inte... *cry*

R Scarpa27
2014-09-23, 20:52
Tyvärr inte... *cry*

gah jag som trodde du hade fått tag på något sådant här gott :)

coffe donut lät mkt lockande, även designen på glasspaketen såg lockande ut =)
hmm inte första iofs :P

Tomas Tryffel
2014-09-23, 20:52

http://www.theicecreaminformant.com/ är bra också.

Fredriiik
2014-09-23, 20:53
Nu har jag provat alla magnums bägare. Den sista blev choklad. Och den var alldeles för stark chokladsmak på tyvärr. 6/10 får den bara.

Tomas Tryffel
2014-09-23, 21:00
Nu har jag provat alla magnums bägare. Den sista blev choklad. Och den var alldeles för stark chokladsmak på tyvärr. 6/10 får den bara.

Även den nya, i silvrig förpackning, Triple Chocolate?

J.V
2014-09-23, 21:33
Även den nya, i silvrig förpackning, Triple Chocolate?Det är nog den sämsta glassen jag någonsin smakat. Sjukt tråkig.

TapaTalk.

Tomas Tryffel
2014-09-23, 21:34
Det är nog den sämsta glassen jag någonsin smakat. Sjukt tråkig.

TapaTalk.
Låter som när jag smakade, om det antingen var vanliga choklad eller hasselnöt choklad; trist och rätt smaklös.

Fredriiik
2014-09-24, 18:39
Även den nya, i silvrig förpackning, Triple Chocolate?

Ja å den tyckte jag var godare än chokladen. Det var nice med de vita chokladbitarna överst och en nice twist mellan de olika chokladsorterna.

Fredriiik
2014-09-24, 18:42
Låter som när jag smakade, om det antingen var vanliga choklad eller hasselnöt choklad; trist och rätt smaklös.

hasselnöt choklad är så in i benet god asså så borde varit den vanliga chokladen du provat

Gober
2014-09-24, 18:50

"its the best"

Sheogorath
2014-09-24, 19:58
HD Salted Caramel får tummen upp av mig. Smakar ganska precis som Werters Original, och jag får säga att den smaken gör sig bättre som glass än som karamell. Will buy again!

Tomas Tryffel
2014-09-24, 21:42

En av de bättre glassarna på marknaden. Exklusive alla tillverkare som inte finns vida i landet, typ Mormor magdas, Gute Glass osv.

MuskelMasen
2014-09-24, 22:12
Ica Kvantum här i stan har Hd nersatta till 35kr/st så jag tänkte testa en/flera när det ändå är billigt(billigare). Så vilken är den klockrenaste smaken av HD?

StarkaUlf
2014-09-24, 22:16
Ica Kvantum här i stan har Hd nersatta till 35kr/st så jag tänkte testa en/flera när det ändå är billigt(billigare). Så vilken är den klockrenaste smaken av HD?

Salted caramel, någon av dom med nötter+kolasås och Chocolate & Mint leaves tycker jag är dom bästa.

Många kommer säkert säga Strawberry & Cheesecake, men jag tycker den är en av dom sämsta :D den är så tråkig och den byttan jag åt var kass.

MuskelMasen
2014-09-24, 22:19
Salted caramel, någon av dom med nötter+kolasås och Chocolate & Mint leaves tycker jag är dom bästa.

Många kommer säkert säga Strawberry & Cheesecake, men jag tycker den är en av dom sämsta :D den är så tråkig och den byttan jag åt var kass.

tack för tipsen! Hur är nötterna i storleken och är det mycket sås?:)

Sheogorath
2014-09-24, 22:20

I fallande ordning (bästa först): Mint Leaves & Chocolate, Salted Caramel, Strawberry Cheesecake.

Jag har inte testat alla, men en handfull. Det finns väldigt många som är väldigt tråkiga: coffee, belgian chocolate, chocolate fondant... m.fl.

Tomas Tryffel
2014-09-24, 22:28

En annan favorit är Pralines&Cream. Riktigt bra. Även Macadamia nut brittle är köpvärd.

Sheogorath
2014-09-24, 22:29
En annan favorit är Pralines&Cream. Riktigt bra. Även Macadamia nut brittle är köpvärd.

Båda dessa är jag nyfiken på! :thumbup:

MuskelMasen
2014-09-24, 22:33
Salted caramel, någon av dom med nötter+kolasås och Chocolate & Mint leaves tycker jag är dom bästa

I fallande ordning (bästa först): Mint Leaves & Chocolate, Salted Caramel, Strawberry Cheesecake.

Var in och kolla på recension på salted caramel och den ser riktigt lovande ut! Blir den tror jag... *drool*

Tomas Tryffel
2014-09-24, 22:39
Börja med MNB. Den minns jag som snäppet mindre ljuvlig än den förstnämnda. Behöver dock äta den igen, om jag ska vara ärlig. Men valnötterna i P&C är RIKTIGT bra.

Grazzafukkinrazzi
2014-09-24, 22:51

Testa Pralines & Cream! En förbannat god variant av "Texas Pecan" :D

Grazzafukkinrazzi
2014-09-24, 22:55
http://www.haagendazs.us/images/products/2456.png

Undra hur pass bra den här är, hade ju varit något att plocka in i det svenska sortimentet!

timoat
2014-09-25, 00:52
http://www.junkfoodguy.com/wp-content/uploads/2012/03/bjpbban01.png

Kan vi inte få den här i det trista greek sortimentet vi har nu?

StarkaUlf
2014-09-25, 09:01
http://www.haagendazs.us/images/products/2456.png

Undra hur pass bra den här är, hade ju varit något att plocka in i det svenska sortimentet!

Den där har funnits i det svenska sortimentet för säg 6-8 år sedan :D då var den ruskigt god iallafall.

tack för tipsen! Hur är nötterna i storleken och är det mycket sås?:)

Det är tillräckligt med sås för mig iallafall :) tycker att Pralines & Cream var lite sötare då nötterna är kanderade har jag för mig. Större nötbitar i Macadmia Nut Brittle.

Men jag hade kört på Salted Caramel som du hade tänkt.

Grazzafukkinrazzi
2014-09-25, 12:56
Den där har funnits i det svenska sortimentet för säg 6-8 år sedan :D då var den ruskigt god iallafall.

Ahaaa, cool! :) Hade ju varit intressantare än kaffe tror jag med tanke på hur resten av sortimentet ser ut!

Vad hände med Berte Glass förresten? Inte sett skymten av dem på jag vet inte hur länge.

Sheogorath
2014-09-25, 13:05
Vad hände med Berte Glass förresten? Inte sett skymten av dem på jag vet inte hur länge.

Jag skrev till Sia och de tillverkas inte längre :( De hänvisade till sin "nya" line "Världens Smaker" eller vad de heter. Inte testat.

Mickee
2014-09-25, 13:25
Jag skrev till Sia och de tillverkas inte längre :( De hänvisade till sin "nya" line "Världens Smaker" eller vad de heter. Inte testat.

"Världens glass". Mycket fint!

Har provat "Bourbón VANILLA", "Maple WALNUT" och "Caramel MACADAMIA". De håller bra klass :)

timoat
2014-09-25, 13:53

Fan! Berthe hade riktigt bra smaker, speciellt blåbär cheesecake och kladdkaka. Låter som att Världens smaker är riktigt trista i jämförelse.

Sheogorath
2014-09-25, 14:07
Fan! Berthe hade riktigt bra smaker, speciellt blåbär cheesecake och kladdkaka. Låter som att Världens smaker är riktigt trista i jämförelse.

Håller med. Kladdkaka var fantastisk och blåbär var också god. Jämför t.ex. med blåbär från Otto-glass som är jättemjäkig precis som blåbärsglass brukar vara.

Grazzafukkinrazzi
2014-09-26, 15:37
lol, LIDL här på orten hade inte en endaste McEnnedy i frysdisken... what the fudge.

Gick in på lidl och vände like:
http://www.somegif.com/gifs/13613543951439936233.GIF

Bjern
2014-09-26, 16:13
lol, LIDL här på orten hade inte en endaste McEnnedy i frysdisken... what the fudge.

Gick in på lidl och vände like:
http://www.somegif.com/gifs/13613543951439936233.GIF

Gjorde precis samma sak. Det enda som var kvar var den där äckliga Bananalicious

Sheogorath
2014-09-26, 16:15
Gjorde precis samma sak. Det enda som var kvar var den där äckliga Bananalicious

Hahahahahah BANNED! :banned

(ok kanske inte men c'mon, son?)

StarkaUlf
2014-09-26, 16:18
Hahahahahah BANNED! :banned

(ok kanske inte men c'mon, son?)

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20101205003550/halofanon/images/thumb/8/87/Son-i-am-disappoint.gif/192px-Son-i-am-disappoint.gif

Sheogorath
2014-09-26, 16:21
Wut? Är det många som ogillar Bananalicous? Jag rådissade alla Lidl-glassar eftersom jag trodde allt skulle smaka som dom där äckliga Gelatelli, men McEnnedy's och särskilt Bananalicous är riktigt fina!

StarkaUlf
2014-09-26, 16:22
Vet inte, trodde att du försökte på en usel ordvits med "banned" och "banan" :D Därav min bild.

Har inte smakat glassen. Jag tror den skulle passa mig bra, älskar banan. Har tyvärr inget LIDL i staden.

JamesD
2014-09-26, 16:27
Är så trist så jag köper bara Peanut Butter Cup hela tiden. Fick dock testa Satisfy my bowl igår då min sambo köpte den. Banan osv är inte riktigt min cup of tea. 4/10

Lepras
2014-09-26, 16:52
Wut? Är det många som ogillar Bananalicous? Jag rådissade alla Lidl-glassar eftersom jag trodde allt skulle smaka som dom där äckliga Gelatelli, men McEnnedy's och särskilt Bananalicous är riktigt fina!

Är inte Gelatelli och Mcennedy samma sak?
Ser ju bara ut som dom bytt ut Gelatelli logan mot Mcennedys??
http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/70/e8/13/70e813e7b5eb605b7c2fc9f44864836f.jpg

tossefar
2014-09-26, 16:52
Bananalicious är den bästa de har. Högst kvalitet och bäst smak.

Sheogorath
2014-09-26, 17:08
Är inte Gelatelli och Mcennedy samma sak?
Ser ju bara ut som dom bytt ut Gelatelli logan mot Mcennedys??
http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/70/e8/13/70e813e7b5eb605b7c2fc9f44864836f.jpg

Jo, skumt. När jag tänker efter är det inte Gelatelli jag tycker allra minst om utan dessa:

http://www.lidl.co.uk/catalogmedia/uk/article/22161/22161_20_f.jpg

Bjern
2014-09-26, 17:13

Har inget problem med Mckennedy, far, men gillar typ endast cookie-dough då jag inte är speciellt förtjust i nötter

Udd3n
2014-09-26, 17:27
Jo, skumt. När jag tänker efter är det inte Gelatelli jag tycker allra minst om utan dessa:

http://www.lidl.co.uk/catalogmedia/uk/article/22161/22161_20_f.jpg

Den där är ju asgod? :(

Skickas från min iPhone via Tapatalk

vicarious
2014-09-26, 18:07
Gillade inte heller Bananalicious men jag avskyr nötter.

Albin Eriksson
2014-09-26, 18:38
Någon som har koll på dom här två?

Mickee
2014-09-26, 19:37
Någon som har koll på dom här två?

Caramel var bra tack vare just god karamellsmak, medans glassen är lite mer åt det skummiga än gräddiga hållet.

Konsistensen är den samma på cookie dough glassen men där tyckte jag det var snålt med just cookie dough i så den köper jag inte igen.

Men annars är det helt okej om man jämför dem kalorimässigt med B&J och HD då det är typ 300-400(?) kalorier mindre i en burk

StarkaUlf
2014-09-26, 20:33
http://www.siaglass.se/Frozen-Yoghurt-Mango-1120x330(F1532..).jpg

Överraskande bra :) Bra mangosmak och hyfsat konsistens. Någonting mitt emellan glass och sorbet i konsistensen. Bättre ju längre den får tina.

385-400 kcal för 500 ml.

Äter hellre denna än GB Lättglass iallafall.

R Scarpa27
2014-09-26, 20:49
där håler jag definitivt INTE med dig ulf... en av de sämsta jag testat faktist. hehe.

StarkaUlf
2014-09-26, 20:52
där håler jag definitivt INTE med dig ulf... en av de sämsta jag testat faktist. hehe.

Ja se där :)

Edit: Jag tycker även att den var godare än HD Stawberry Cheesecake, och där lär ju typ ingen på hela kolo hålla med mig :D

R Scarpa27
2014-09-26, 21:04
Ja se där :)

Edit: Jag tycker även att den var godare än HD Stawberry Cheesecake, och där lär ju typ ingen på hela kolo hålla med mig :D

antagligen har du bara gått och blivit deff skadad =)... får läka det med bulk plåster ... :)

StarkaUlf
2014-09-26, 21:26
antagligen har du bara gått och blivit deff skadad =)... får läka det med bulk plåster ... :)

Tyvärr inte, deffar inte ^^ men jag avskyr helt enkelt HD Strawberry & Cheesecake :) Och eftersom denna var helt okej, så är den således bättre, enligt mig. Men det är nog den enda HD/BJ/SIA-glass som den är godare än.

SIA toppar fortfarande med sin glass.

Grazzafukkinrazzi
2014-09-26, 21:45
men jag avskyr helt enkelt HD Strawberry & Cheesecake :)

Avskyr du verkligen den eller menar du att den är överskattad och inte alls värd pengarna? :D

StarkaUlf
2014-09-26, 21:51
Avskyr du verkligen den eller menar du att den är överskattad och inte alls värd pengarna? :D

Jag avskyr den :) jag klarade inte av att äta upp den, och då brukar jag ändå äta upp det mesta som är "meh" :D det är nog den enda glassen som jag inte har ätit upp om jag ska vara ärlig.

Dom har många goda smaker, men just den är, för mig, riktigt usel :)

Kan ju ha varit en väldigt dålig burk som jag fick (åt den ej i Sverige), men det är inte värt att chansa en andra gång då det finns godare varianter och märken för mig.

Grazzafukkinrazzi
2014-09-26, 21:54
Jag avskyr den :) jag klarade inte av att äta upp den, och då brukar jag ändå äta upp det mesta som är "meh" :D det är nog den enda glassen som jag inte har ätit upp om jag ska vara ärlig.

Dom har många goda smaker, men just den är, för mig, riktigt usel :)

Kan ju ha varit en väldigt dålig burk som jag fick (åt den ej i Sverige), men det är inte värt att chansa en andra gång då det finns godare varianter och märken för mig.

Haha, okej! Det var värst! Personligen så är det nog den godaste premiumglassen jag smakat!

StarkaUlf
2014-09-26, 22:30
Haha, okej! Det var värst! Personligen så är det nog den godaste premiumglassen jag smakat!

Ja se där :D dom flesta här inne tycker ju om den, så det är ju en bra glass generellt :) jag gillar deras andra smaker, Mint Leaves, Salted caramel etc. Men just den var verkligen inget för mig :)

exor
2014-09-27, 08:30
HD Belgisk choklad och HD vanilj köptes i torsdags för 39kr/st. Aldrig testat HD förut och fy fan vad äckliga dom var. Chokladen var smaklös, grynig och konsistensten var som vetemjöl.. Vaniljen så jävla lam, slät som en bebisstjärt och smakar inget förutom smör typ.. Jag som avstod B&J för den där skiten.. Kastade dom efter typ 5 skedar av varje.

J.V
2014-09-27, 09:51
HD Belgisk choklad och HD vanilj köptes i torsdags för 39kr/st. Aldrig testat HD förut och fy fan vad äckliga dom var. Chokladen var smaklös, grynig och konsistensten var som vetemjöl.. Vaniljen så jävla lam, slät som en bebisstjärt och smakar inget förutom smör typ.. Jag som avstod B&J för den där skiten.. Kastade dom efter typ 5 skedar av varje.Nu har jag visserligen inte testat just de smakerna av HD så vet inte hur de är, men det låter ju som att åtminstone chokladen har blivit värmeskadad.

Glass med högre fetthalt kan då bli nästan grynig, och den ligger ju på 17g/100g jämfört med nästan alla hos GB som ligger på runt 10g fett/100g och blir isiga istället.

Frantic
2014-09-27, 10:17
Det var längesen jag åt vanlig GB-glass men eftersom det stod två byttor på jobbet igår var jag tungen att äta. Det fanns vanlij och klassikern "tresmak" och jag åt av den senare.

Jag älskar verkligen glass men det här kan ju knappt räknas till glass. Det var inte ens nästan gott! Jag blev lite förvånad eftersom det var sån glass jag alltid åt förut och då njöt jag av den men nu blev jag nästan äcklad av skiten. Jag tycker ändå att GBs 0,5l Nogger är riktigt god.

R Scarpa27
2014-09-27, 18:42
hugger snart in på denna med hemmagjord cookie dough med m&m.. mickees recept... rekomenderas vamrt kanongott.
http://triumfglass.se/wp-content/uploads/2012/09/dessertglass_tg_gammalvanilj_360.jpg

MuskelMasen
2014-09-27, 18:44
hugger snart in på denna med hemmagjord cooki dough med m&m..
http://triumfglass.se/wp-content/uploads/2012/09/dessertglass_tg_gammalvanilj_360.jpg

Pic or it didnt happen.

R Scarpa27
2014-09-27, 18:46
Pic or it didnt happen.

read last page again... gammaldags vanilj @ triumf med mickees cookie dough m&m...

Gober
2014-09-27, 19:00
Nu finns B&J i ett paket med fyra små byttor. Då kan man antingen leka att man är en jätte eller låtsas att man är nyttig eftersom byttorna är så små, även om man äter alla fyra.

När det gäller HD Strawberry & Cheesecake så måste man nog gilla den där ostiga smaken, det är liksom inte vanlig gräddglass. Jag tyckte som sagt att den var äcklig, typ 3/10.

Mickee
2014-09-28, 10:34
Körde på egen cookie dough denna helgen också, fast med dumle istället för M&Ms

Så här ska riktig vaniljglass se ut!
https://dl.dropboxusercontent.com/u/70754029/Mat/2014/September/09_26_dumle_CC1.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/70754029/Mat/2014/September/09_26_dumle_CC3.jpghttps://dl.dropboxusercontent.com/u/70754029/Mat/2014/September/09_26_dumle_CC4.jpghttps://dl.dropboxusercontent.com/u/70754029/Mat/2014/September/09_26_dumle_CC2.jpg

hugger snart in på denna med hemmagjord cookie dough med m&m.. mickees recept... rekomenderas vamrt kanongott.

haha gött att se! Hoppas det smaka =)

timoat
2014-09-28, 10:36
Nu finns B&J i ett paket med fyra små byttor. Då kan man antingen leka att man är en jätte eller låtsas att man är nyttig eftersom byttorna är så små, även om man äter alla fyra.

När det gäller HD Strawberry & Cheesecake så måste man nog gilla den där ostiga smaken, det är liksom inte vanlig gräddglass. Jag tyckte som sagt att den var äcklig, typ 3/10.

Jaså, vad trevligt! Vilka smaker ingår?

Grazzafukkinrazzi
2014-09-28, 10:47
Jaså, vad trevligt! Vilka smaker ingår?

http://a2.mndcdn.com/image/upload/t_next_gen_article_large_767/cei3xij1xwioumnt3cgl.jpg

timoat
2014-09-28, 10:52
Nice! De borde kalla den för "glassic mx" i sverige.

Kokowski
2014-09-28, 15:53
Vet någon var man kan köpa violglass?

R Scarpa27
2014-09-28, 18:30
Vet någon var man kan köpa violglass?

inte sett på väldigt länge... damn violglass är gott sias viol köpte man ju några ggr, dock finns den ej kvar...(saknar)

köp någon vanilj glass och viol arom om du inte hittar...
finns säkert någon där ute dock ej sett på väldigt länge, tror inte alls det äromöjligt att hitta på glassbarer dock svårare i butik.

här har du annars ett mkt gott recept på hemmagjord om crawings är maxad.
gjord på de himmelskt goda viol pastillerna dessa:
http://husmorsbloggen.files.wordpress.com/2009/03/viol.jpg?w=450

saxat recept :
Vegansk violglass
by Nils

Godisglass # 2 – Violglass violask

Dags för nästa glass med godissmak!

Att äta en blomma!? Känns märkligt, men viol är ju så gott! Visserligen är smaken numer inte gjord av blommorna utan av violrot, men samma smak.

Ingredienser

3 askar violpastiller
2 dl mjölk
2 dl grädde
1 dl socker

Koka uppp mjölk och socker och lägg i violpastillerna. Låt småkoka tills tabletterna har löst upp sig! Det kommer ta ett tag, så ha tålamod! Eller mixa med en mixerstav, så går det fortare.

Ta av från plattan, blanda ner grädden.

Kyl ner och kör i glassmaskin!

timoat
2014-09-29, 23:00
Såg att de har släppt pepparkaksglassen nu, så det fick bli en bytta av den ikväll.

Ger den 6/10

bra med pepparkasbitar, det var en överraskning, jag trodde på sin höjda tt det skulle vara de förbannade smulorna, men det var chunks. Tyvärr var det inte jättemånga. Sen såg jag eller smakade inte röken av nån "rippel" som det enligt förpackningsutsago skulle finnas. Glassen var alldeles för luftig, fick göra som jag gjorde när jag var liten och smörja runt den med sked tills den fick mjukglasskonsistens, då vart den bättre. Sen var det väldigt, väldigt mild pepparkakssmak.

En annan trevlig överraskning var att de nu fått in en hel kyl med Mormor Magdas glass. Det är första gången jag ser märket i stockholm. Detta var på Skanstull Hemköp.

Tomas Tryffel
2014-09-29, 23:44
Provade Sias nya PersikaJalapeno för ett par dagar sedan. Positiv överraskning.
I sann Sia-anda hade den en krämigt mild smak, med trevliga persika-toner. Till min förvåning fanns också lite chili-hetta. Inte så att det blev starkt, men chilihetta ändock. Willbuyagain.

EnergiÖverskott
2014-09-30, 05:56
Skulle vilja tipsa om Gelatellis magnumliknelser som finns på Lidl. Runt 25:- för ett sexpack med glassar. RIKTIGT fin choklad i tjockt lager som täcker en helt perfekt fin vaniljglass inuti. Min favorit är vitchoklad. Så jävla goda och prisvärda att det är nästintill löjligt :)

exor
2014-09-30, 06:39
En annan trevlig överraskning var att de nu fått in en hel kyl med Mormor Magdas glass. Det är första gången jag ser märket i stockholm. Detta var på Skanstull Hemköp.

Funnits ett tag på Ica Kvantum Bea.. :)

R Scarpa27
2014-09-30, 18:37
Skulle vilja tipsa om Gelatellis magnumliknelser som finns på Lidl. Runt 25:- för ett sexpack med glassar. RIKTIGT fin choklad i tjockt lager som täcker en helt perfekt fin vaniljglass inuti. Min favorit är vitchoklad. Så jävla goda och prisvärda att det är nästintill löjligt :)

såg dem där idag när jag sneglade över glassdisken, den där vit choklad såg smarrig ut på paketet iaf, då kanske man får ta och handla in nästa gång man gör ett lidl besök.

har sett att lidl har mkt mindre glassortiment nu än tidigare... vfan.
hade en hel rad innan, nu bara en halv resten har de fyllt ut med grönsaker.

*bs*

EnergiÖverskott
2014-10-01, 05:46
såg dem där idag när jag sneglade över glassdisken, den där vit choklad såg smarrig ut på paketet iaf, då kanske man får ta och handla in nästa gång man gör ett lidl besök.

har sett att lidl har mkt mindre glassortiment nu än tidigare... vfan.
hade en hel rad innan, nu bara en halv resten har de fyllt ut med grönsaker.

*bs*

KÖÖÖP! Lätt värt!

Det är samma på min lokala Lidl nu under vinterhalvåret. Dock får de in ett par riktigt fina glassar (i bytta) när julen närmar sig. De är av märket "Deluxe", Lidls eget. Håll koll även på de, de kommer med jordgubb, persika, pepparkaka, kaka och tiramisu. Även de är grymma! Men, som sagt. Köp den med vit choklad idag. Du kommer inte att bli besviken :)

Albin Eriksson
2014-10-01, 15:50
Lejonet och Björnen - Rocky Road....någon som prövat?

R Scarpa27
2014-10-01, 18:41
KÖÖÖP! Lätt värt!

Det är samma på min lokala Lidl nu under vinterhalvåret. Dock får de in ett par riktigt fina glassar (i bytta) när julen närmar sig. De är av märket "Deluxe", Lidls eget. Håll koll även på de, de kommer med jordgubb, persika, pepparkaka, kaka och tiramisu. Även de är grymma! Men, som sagt. Köp den med vit choklad idag. Du kommer inte att bli besviken :)

får inhandlas nästa gång jag besöker lidl, får snart klaga då de dragit ner glass sortimentet mycket på min lokala.
och helt utplockat också...
hoppas de har planer på att ta in mer och bygga ut sortimentet igen.... *grr*

timoat
2014-10-01, 19:01
Köpte Lidls minipuckar, inget jag rekommenderar. Glassen var fluffig/luftig och inte alls krämig. Då är ICAs minipuckar mycket bättre, och lätt värda de extra 4 kronorna. Plus att i ICAs så är vit chokladglassen inte vanilj utan jordgubb!

3/10

Sheogorath
2014-10-02, 18:42
Idag blev det sju byttor Bananalicious när jag ändå var inom Lidl. Men jag får ändå säga att Satisfy My Bowl är snäppet vassare. Riktig banansmak istället för "banansmak" och jag slipper valnötterna. Men är det värt att betala det dubbla för? Inte varje gång.

R Scarpa27
2014-10-02, 20:39
Köpte Lidls minipuckar, inget jag rekommenderar. Glassen var fluffig/luftig och inte alls krämig. Då är ICAs minipuckar mycket bättre, och lätt värda de extra 4 kronorna. Plus att i ICAs så är vit chokladglassen inte vanilj utan jordgubb!

3/10

huh`?

EnergiÖverskott
2014-10-03, 06:07
får inhandlas nästa gång jag besöker lidl, får snart klaga då de dragit ner glass sortimentet mycket på min lokala.
och helt utplockat också...
hoppas de har planer på att ta in mer och bygga ut sortimentet igen.... *grr*

Fan va tråkigt. Jag har ett grymt bra glassutbud i min lokala Lidl. Sedan jag började köpa glass där istället har jag faktiskt inte köpt glass någon annanstans efter det. Jag köper inget på Lidl i princip utan, bara glass. Så pass påtagligt att sist jag var där och köpte ett flak pepsi max så sa kassörskan "ingen glass idag?" *rolleyes*

Den enda "original"glassen av något slag som är goare än Lidls varianter är Mars. Både deras fulbounty och fulsnickers slår de vanliga varianterna av de glassarna tycker jag. Srutarna, isglassarna (speciellt "Twister"-liknelsen), burkglassarna, magnumkopiorna, de lite "finare" glassarna.. Ja, precis alla glassar tycker jag är Optigott. :)

Edit: Deras variant av Sandwich (som är både med choklad och vaniljglass i kexet) är däremot inte godare än originalet. Dock har Willys en kopia på Sandwich som är godare än originalet :)

R Scarpa27
2014-10-03, 19:42
Fan va tråkigt. Jag har ett grymt bra glassutbud i min lokala Lidl. Sedan jag började köpa glass där istället har jag faktiskt inte köpt glass någon annanstans efter det. Jag köper inget på Lidl i princip utan, bara glass. Så pass påtagligt att sist jag var där och köpte ett flak pepsi max så sa kassörskan "ingen glass idag?" *rolleyes*

Den enda "original"glassen av något slag som är goare än Lidls varianter är Mars. Både deras fulbounty och fulsnickers slår de vanliga varianterna av de glassarna tycker jag. Srutarna, isglassarna (speciellt "Twister"-liknelsen), burkglassarna, magnumkopiorna, de lite "finare" glassarna.. Ja, precis alla glassar tycker jag är Optigott.

Edit: Deras variant av Sandwich (som är både med choklad och vaniljglass i kexet) är däremot inte godare än originalet. Dock har Willys en kopia på Sandwich som är godare än originalet

jag måste fråga mitt lokalaste lidl vad de håller på med.
sjukt lite glass kvar och endast 2 burkar mcendedy byttor låg kvar, all sorbet är borta, likadant eistern och noblissimarna glassbyttorna *grr27*
kanske utrensning för att ta in stor ny leverans.. (hoppas jag)
annars finns ju andra butiker, dock lite sug på lidls sorbet glass.. bättre sorbet går inte hitta.......tål att väntas.

imorgon blir det att käka en hel del kanelbullar ist ;) bakat exakt 450 st idag för servering och äta några själv såklart imon :).

kanske göra en bull glass på kvällen...riktigt fint.
http://a.dilcdn.com/bl/wp-content/uploads/sites/8/2013/04/1a-cinn.jpg

R Scarpa27
2014-10-03, 20:47
lifehack:
http://cdn-media-1.lifehack.org/wp-content/files/2014/08/563260ca5fde0cf6e0b48d2009c07ac1.jpg

timoat
2014-10-03, 21:19
huh`?

du vet, typ minimagnum

R Scarpa27
2014-10-03, 21:22
du vet, typ minimagnum

aha, okey. minimagnum är awsum känns lyx att kunna äta många :)

typ denna du köpte?
http://www.lidl.de/media/product/0/0/4/5/7/5/8/gelatelli-mini-mix-stieleis-regular--1.jpg

timoat
2014-10-03, 22:01
aha, okey. minimagnum är awsum känns lyx att kunna äta många :)

typ denna du köpte?
http://www.lidl.de/media/product/0/0/4/5/7/5/8/gelatelli-mini-mix-stieleis-regular--1.jpg

Ja, mycket besviken!

R Scarpa27
2014-10-07, 07:32
Nyheter i glassfrysen...
2 växtbaserade, lär väl inte uppfylla godhet som gräddglass, kommer dock leta efter denna och testa!
saxad info:Nya Go coconuts är en god och krämig glass som är helt växtbaserad. Den lanseras nu i två underbara smaker, Tropical vanilla och Rich chocolate.

Go coconuts innehåller få utvalda ingredienser av högsta kvalitet från ekologiska producenter. Basen är krämig kokosmjölk som är sötad med agave och smaksatt med vanilj eller choklad.

http://a4.mndcdn.com/image/upload/t_next_gen_article_large_767/y2sc2i5fllggdjmwbwwp.jpg

Hackenschmidt
2014-10-07, 12:10
Tips är att många COOP-affärer kör erbjudande på Ben & Jerrys denna veckan. 39:-/st i min lokala coop konsum-butik. Såg 2 för 79:- i någon annan. Erbjudandet gällde även CORE i min butik. Ska fylla frysen med Blondie browne *drool*

StarkaUlf
2014-10-07, 12:22
Nyheter i glassfrysen...
2 växtbaserade, lär väl inte uppfylla godhet som gräddglass, kommer dock leta efter denna och testa!
saxad info:Nya Go coconuts är en god och krämig glass som är helt växtbaserad. Den lanseras nu i två underbara smaker, Tropical vanilla och Rich chocolate.

Go coconuts innehåller få utvalda ingredienser av högsta kvalitet från ekologiska producenter. Basen är krämig kokosmjölk som är sötad med agave och smaksatt med vanilj eller choklad.

http://a4.mndcdn.com/image/upload/t_next_gen_article_large_767/y2sc2i5fllggdjmwbwwp.jpg

Spännande! :)

Maya0112
2014-10-07, 12:40
Vilka är era topp tre glassar? Inte världens godaste gelato man åt i Italien som inte går att få tag på utan glassar man köper i butik :Virro

Hittills är mina nog HD's salted caramel, b&j peanutbutter cup och carte dor's oreoglass *drool*

Mickee
2014-10-07, 12:57
Vilka är era topp tre glassar? Inte världens godaste gelato man åt i Italien som inte går att få tag på utan glassar man köper i butik :Virro

Hittills är mina nog HD's salted caramel, b&j peanutbutter cup och carte dor's oreoglass *drool*

1. Viskadalens gårdsglass med daim
2. HD's Salted Caramel
3. B&J Blondie Brownie Core

Fredriiik
2014-10-07, 16:29
Tips är att många COOP-affärer kör erbjudande på Ben & Jerrys denna veckan. 39:-/st i min lokala coop konsum-butik. Såg 2 för 79:- i någon annan. Erbjudandet gällde även CORE i min butik. Ska fylla frysen med Blondie browne *drool*

Tänkte också tipsa om det då jag precis köpt hem dessa godingar ;D

J.V
2014-10-07, 22:13
Alltså med tanke på näringsvärdena var ändå chokladsmaken av Lohilo proteinglass godare än jag vågade hoppas på, även om den ju inte kan jämföras med vanlig glass. Kraftig chokladsmak, men givetvis inte sådär len och fin som en fetare glass ger. Den blev godare ju mjukare den blev, men ändå "torr" på något sätt.

Tog en sked av vanilj/goji också för att smaka, den var däremot riktigt smaklös och åkte in i frysen igen.

Sammanfattat inget jag någonsin kommer köpa om det är en smakupplevelse jag vill ha av glassen, däremot kan jag helt klart tänka mig att köpa chokladsmaken som mellanmål någon gång då och då. Det var lämplig storlek med 21g protein och en sked följer med. :thumbup: Kaffe och citrussmakerna ska testas också.Testade så citrus idag... Mmmhh! Smakade ju faktiskt... bra! Inte bara bra för näringsvärdena, utan bra. Som en krämig sorbet ungefär.

Men med priset dom ligger på blir det ju fortfarande aldrig att köpa när jag vill äta glass, utan det blir som eventuella mellanmål.

Bara kaffesmaken kvar då.

TapaTalk.

drkrupp
2014-10-07, 22:41
Blir en sånhär och en proteinshake efter fastande träning imorgon så får vi se hur den står sig mot lättglass med proteinsås ;)

http://www.clubdarwin.net/sites/clubdarwin.net/files/Capturas_de_pantalla17_18.jpg

Sheogorath
2014-10-08, 06:07
Blir en sånhär och en proteinshake efter fastande träning imorgon så får vi se hur den står sig mot lättglass med proteinsås ;)

http://www.clubdarwin.net/sites/clubdarwin.net/files/Capturas_de_pantalla17_18.jpg

Du kommer få en smakchock och sen undra hur jävla svängd du var som trodde att riktig glass gick att jämföra med något du hällt proteinsås på. :D

drkrupp
2014-10-08, 11:55
Du kommer få en smakchock och sen undra hur jävla svängd du var som trodde att riktig glass gick att jämföra med något du hällt proteinsås på. :D

Passet över och glassen slut. Kan konstatera att upplevelsen är en annan, helt klart. Men det är inte utan att jag börjar fundera på hur man kan försöka efterlikna samma sak med färre pengar och/eller kalorier?

En snabbräkning visar att ett paket lättglass med 10 bitar after eight kostar 30 kr mindre och 620 kcal mindre. Eller omvänt; Man får en liter lättglass och 20 bitar after eight för samma kcal och en tia över.

Jag fattar ju att resultatet inte är riktigt jämförbart med kvaliteten i den dyrare glassen, men intressant att se hur långt från man kommer.

Jag ska testa :)

Frågan är hur jag ska efterlikna Salted Caramel, för den var snäppet vassare än Minty leaves.

Filipb
2014-10-08, 12:22
Frågan är hur jag ska efterlikna Salted Caramel, för den var snäppet vassare än Minty leaves.

Prövat göra sås på Scitecs protein med caramel-smak?

StarkaUlf
2014-10-08, 13:11
Eller kolasås + salt. Brukar fungera bra.

Mickee
2014-10-09, 10:14
Tänkte också tipsa om det då jag precis köpt hem dessa godingar ;D

Samma här :)

Blev All or Nutting och Impact för mig.

------------------------------------------------------

Smakade (obs lyckades hålla mig ifrån att inte käka hela direkt!) på Impact och den var helt okej imo, 3/5 glasskulor!

Är egentligen inte jättemycket för chokladglass så för dem som gillar det hade betyget kanske varit bättre

MuskelMasen
2014-10-09, 10:31
http://img.tapatalk.com/d/14/10/09/qeqe4y9y.jpgnågon som testat?:)

Frantic
2014-10-09, 11:37
Jag gillar dem inte alls.

R Scarpa27
2014-10-11, 18:30
kvällens efterrätt efter maten blir sia pepparkaka.
gick till frysen och tänkte köpa någon lyxig glass tills ikväll men såg sias pepparkaka, och blev sugen då man vet att den är mkt god sedan tidigare :)

blir att toppa med sempers chocolate sticks.

drkrupp
2014-10-11, 23:17
Provade alvestaglass dulce de leche, inte helt smaklös för en glass med 156kcal per 100.

MuskelMasen
2014-10-11, 23:42
http://img.tapatalk.com/d/14/10/12/vygy4u5u.jpg
Lättglass med varma jordgubbar & blåbär, toppades med några Marianne-kex.
Riktigt gott, rekommenderas varmt!

StarkaUlf
2014-10-12, 08:40
kvällens efterrätt efter maten blir sia pepparkaka.
gick till frysen och tänkte köpa någon lyxig glass tills ikväll men såg sias pepparkaka, och blev sugen då man vet att den är mkt god sedan tidigare :)

blir att toppa med sempers chocolate sticks.

Den är riktigt god, håller med :) helt klart en av dom bästa lågbudget-glassarna! Tur att den bara finns en viss tid på året, annars hade jag ätit mig less på den :D

1x0
2014-10-13, 12:20
Har börjat äta rätt mycket GBs lättglass (den i 240g's förp.).

De har slutat sälja lättglass i big pack? Inte sett på jäkla tag.

Vad finns det för fettsnåla glasser förutom lättglassen, sorbet? Jag provade någon citronsorbet-glass, smakade inte gott och inte ens kalorisnål (120-130 kcal/100g).

Såg på förra sidan att lidl har någon banansorbet? Aldrig sett den, får prova någon annan lidlbutik antar jag.

Affären jag köper min lättglass verkar bara köpa in 2-3 paket i veckan så jag hinner oftast bara roffa åt mig en förpackning i veckan...får väl be dem köpa in större mängder antar jag.

Ett paket lättglass GB 240g kostar nog 13.90 kr på mitt coop, är det dyrt? Det är ju knappast dyrt om man jämför med typ frysta bär som faller lite i samma kategori.

vicarious
2014-10-13, 14:02
Har börjat äta rätt mycket GBs lättglass (den i 240g's förp.).

De har slutat sälja lättglass i big pack? Inte sett på jäkla tag.

Ja den har utgått. Ett paket kostar 12.90kr där jag handlar. Köp mycket när det är billigt, t ex 2 för 10kr eller 3 för 20kr osv.

vicarious
2014-10-13, 14:04
Nån som provat?

http://www.siaglass.se/Cr%C3%A8me-Brul%C3%A9e-1120x330(F1793.W1120.H330).jpg

JamesD
2014-10-13, 18:43
Känner mig som en riktigt negativ glass-ätare men här kommer ännu en dålig recension.

Häagen Dazs Mint Leaves and Chocolate

Visst fan är den ganska god. Säkert hög kvalitet på glassen också, hur känner man ens det? Och vad spelar det för roll när man äter en bytta och det känns som att man bara har börjat? Vars är känslan av äckel-slisk i munnen och fetthinnan i halsen? Det enda jag bjuds på är lite mynta och några minimala chokladbitar. Nej, allt för "vuxen" för min smak. När jag är 60+ lär jag sitta i en hammock och njuta av den här genomtrista glassen. Men inte nu.

Är ni som jag, köp inte denna.

Får nog än en gång inse att Ben&Jerrys är för mig, och inte HD.

5/10

Sheogorath
2014-10-13, 18:46
Nyss avslutat min Mint Leaves & Chocolate :D Den har nog seglat upp på min förstaplats. Både Clever Cookies, Blondie Brownie, Phish Food, Satisfy My Bowl/Bananalicious och mina andra favoriter kan jag ibland vara inte-jätte-sugen på, men jag har aldrig, någonsin tittat på en förpackning ML&C och bara "njae... inte idag." Den funkar i alla lägen.

JamesD
2014-10-13, 18:50
Sitter du här och menar att Peanut Butter Cup inte ens återfinns bland dina favoriter?

anvihl
2014-10-13, 18:53
Sitter du här och menar att Peanut Butter Cup inte ens återfinns bland dina favoriter?

Jag som älskar jordnötssmör gillar inte ens den :).

JamesD
2014-10-13, 18:57
Jag som älskar jordnötssmör gillar inte ens den :).

http://s3.amazonaws.com/rapgenius/1374205231_31414-bro-do-you-even-gift-Nv81.jpeg

Sheogorath
2014-10-13, 18:58

Inte testat, men jag har aldrig gillat något som ska smaka jordnötter bortsett från torrostade chilinötter (som ju inte smakar jordnötter öht :D). Jag tycker inte om Snickers, jordnötssmör mm.

MuskelMasen
2014-10-13, 19:00
JamesD och Sheogorath ett praktexempel på hur olika vi människor tycker!

JamesD
2014-10-13, 19:00
JamesD och Sheogorath ett praktexempel på hur olika vi människor tycker!

Jo. Fast någonstans måste jag ändå tycka att jag har rätt? Är det bara jag eller?

MuskelMasen
2014-10-13, 19:01
Har ej testat den HD:n men Peanut Butter Cup är bra jävla fin.

JamesD
2014-10-13, 19:07
Har ej testat den HD:n men Peanut Butter Cup är bra jävla fin.

http://files.sharenator.com/283663.jpg

Grazzafukkinrazzi
2014-10-13, 19:14
Provade Carte d'Or Oreo i helgen, verkligen rikligt med kakbitar men glassen kändes alldeles för vattnig. Men överlag en god glass!

Gober
2014-10-13, 19:16
Finns ingen god glass där ute numera känns det som. HD-Salted Caramel kan man ju inte köpa varje gång > : (

Grazzafukkinrazzi
2014-10-13, 19:18
Finns ingen god glass där ute numera känns det som. HD-Salted Caramel kan man ju inte köpa varje gång > : (

Känner ungefär likadant, har dragit ned glassätandet ordentligt och håller mig till olika sorters fikabröd istället! :D

Captainwide
2014-10-13, 19:19
Vilket märke har överlag bäst glassar?
Är det Hägduz som gäller?

Sheogorath
2014-10-13, 19:20
Vilket märke har överlag bäst glassar?
Är det Hägduz som gäller?

Jag tycker Ben & Jerrys har flest goda smaker.

J.V
2014-10-13, 19:39
Ben & Jerry's har bäst färdiga mixar, men just glassen i sig är inget vidare. Jag köper hellre ett annat märke och öser på kakor, lösviktsgodis, pizza och allt vad nu Ben & Jerry's har att erbjuda.

TapaTalk.

anvihl
2014-10-13, 19:40
Krossade oreos, nougatsås och valfri god vaniljglass slår allt vad B&J har att erbjuda.

DammA
2014-10-13, 19:49
Känner ungefär likadant, har dragit ned glassätandet ordentligt och håller mig till olika sorters fikabröd istället! :D

Let's go kanelbullar!

R Scarpa27
2014-10-13, 20:05
Ben & Jerry's har bäst färdiga mixar, men just glassen i sig är inget vidare. Jag köper hellre ett annat märke och öser på kakor, lösviktsgodis, pizza och allt vad nu Ben & Jerry's har att erbjuda.

TapaTalk.

kunde inte skrivit det bättre själv...

frukt, kakor, kolasås och skit, poff pang på rödbetan och jaevla massa glass över det.

http://i1141.photobucket.com/albums/n597/bnizzle1631/100_5072.jpg

Carlo Fatface
2014-10-13, 21:49
Krossade oreos, nougatsås och valfri god vaniljglass slår allt vad B&J har att erbjuda.

Krossade Oreos och GBs lättglass är min nuvarande favorit.Vilket är rätt märkligt då jag inte är särskilt glad i kakorna annars.

timoat
2014-10-13, 22:02
Provade Carte d'Or Oreo i helgen, verkligen rikligt med kakbitar men glassen kändes alldeles för vattnig. Men överlag en god glass!

Smulor eller chunks?

Jag verkar fö vara den enda som gillade Peanut butter me up framför Peanutbutter Cup.

Grazzafukkinrazzi
2014-10-15, 21:01
Smulor eller chunks?

Mer åt smulhållet, tyvärr. Men helt okej ändå! Men när den vattniga glassen smälter till sig så blir oreo-"smulorna" lite degiga och blöta, något man inte märker med HD och BJ, tycker jag.

R Scarpa27
2014-10-15, 21:03
Krossade Oreos och GBs lättglass är min nuvarande favorit.Vilket är rätt märkligt då jag inte är särskilt glad i kakorna annars.

kakor blir godare med glass helt enkelt.. på riktigt.
godare lite halvkalla och blir ju inte lika torra, och fixar crunchy till glassen good combo.

drkrupp
2014-10-15, 22:09
Tafatt försök att göra mint-glass.
Ett paket GB lättglass, 5 bitar After Eight. Och så proteinsås med Iskaffe-smak. Nästa gång fryser jag in After Eight'en och river ner dem i mindre bitar.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/10937582/kolo/gb%20after%20eight.jpg

Mickee
2014-10-16, 09:09
Fick för mig att många tyckte Himmelsk röra från Alvestaglass var riktigt god. Men den uppfattningen fick jag inte alls igår.

Gul jävla glass med lite smak och tråkig konsistens :(

StarkaUlf
2014-10-16, 09:11
Fick för mig att många tyckte Himmelsk röra från Alvestaglass var riktigt god. Men den uppfattningen fick jag inte alls igår.

Tror ingen har hyllat den i den här tråden. Fler verkar däremot tycka om Marängsvissen. Har inte smakat svissen själv.

MuskelMasen
2014-10-16, 09:32

Himmelsk röra är isig och kass i smaken, men som sagt är marängsviss ganska god!

Mickee
2014-10-16, 10:52
Tror ingen har hyllat den i den här tråden. Fler verkar däremot tycka om Marängsvissen. Har inte smakat svissen själv.

Himmelsk röra är isig och kass i smaken, men som sagt är marängsviss ganska god!

Fan också, då blandade jag ihop dem... Höll i båda paketen i affären men kom inte ihåg vilken som var god eller ej *facepalm*

drkrupp
2014-10-16, 17:53
Alvestaglass chokladbomb är fin.

Aliaas
2014-10-16, 18:25
Vad tycker panelen om McKennedys Cookie Dough?

Själv gillade jag den dock lite dåligt med kakdeg jmf med BJ

R Scarpa27
2014-10-16, 18:38
uppehåll några dagar med glass, så fick crawings idag (lite skämtsamt =)

men köpte ett paket coffe tortado, blir att smula digestive över, hackad snickers och ett lager hemmagjord kolasås med såklart :D

Ajemän
2014-10-16, 19:03

Tycker himmelsk röra är helt ok men marängsviss vacker som en regnbåge *cupid*

Idag blev det smulpaj med Sia knäck. Tycker inte Sia imponerar med sin glass. Den är god men inget spektakulärt.

Carlo Fatface
2014-10-16, 19:05
kakor blir godare med glass helt enkelt.. på riktigt.
godare lite halvkalla och blir ju inte lika torra, och fixar crunchy till glassen good combo.

Du har säkert rätt i det,jag är bara ingen kakätare annars.

Vivaldi
2014-10-18, 14:43
Lejonet&Björnen's nya salta karamell var över förväntan ... tom. riktigt bra. Över 20p, det enda den saknar är en mer bastant eftersmak, men som gelato är den trevlig, och om man räknar in de mjuka karamellbitarna.

Aliaas
2014-10-18, 19:29
Ben and Jerry's Phish Phood.

Sträv, tråkig och sur smak. 45 spänn rätt åt Fagersta...

R Scarpa27
2014-10-18, 19:39
Ben and Jerry's Phish Phood.

Sträv, tråkig och sur smak. 45 spänn rätt åt Fagersta...

bara namnet har äcklat mig phish phood :P...

timoat
2014-10-18, 20:52
Lejonet&Björnen's nya salta karamell var över förväntan ... tom. riktigt bra. Över 20p, det enda den saknar är en mer bastant eftersmak, men som gelato är den trevlig, och om man räknar in de mjuka karamellbitarna.

Vivvan, skulle det inte vara en god ide att ha bilder på glassen på din blog när den är i en skål, så man kan se hur det ser ut innuti? Toppen på glassen i förpackningarna är ju oftats trist och som vi alla vet så är det innunder som härligheterna döljs!

MuskelMasen
2014-10-18, 21:31
Vivvan, skulle det inte vara en god ide att ha bilder på glassen på din blog när den är i en skål, så man kan se hur det ser ut innuti? Toppen på glassen i förpackningarna är ju oftats trist och som vi alla vet så är det innunder som härligheterna döljs!

Håller med!

Grazzafukkinrazzi
2014-10-18, 23:03
glassen på din blog när den är i en skål

lol, do u even ice cream? Glassen skall ätas direkt ur byttan eller inte alls :D

Vivaldi
2014-10-18, 23:45
lol, do u even ice cream? Glassen skall ätas direkt ur byttan eller inte alls :d

+1

Kan väl röra om lite i den om ni så önskar ?

( gilla min fb sida för övrigt om ni kollar på bloggen :D )

timoat
2014-10-19, 01:11
ja, det jag menar är iallafall att man ska få se lite smaskiga närbilder på hur glassrn verkligen ser ut inuti, lägg på en sked eller nåt.

Fö kan jag inte riktigt hålla med om att den skall ätas ur förpackningen, smälter så jäkla fort!

R Scarpa27
2014-10-19, 06:49
hur äter ni glass.
jag äter med plastsked gillar inte äta med vanlig sked den blir så kall.
känslan är finare med plastsked.

anvihl
2014-10-19, 14:55
hur äter ni glass.
jag äter med plastsked gillar inte äta med vanlig sked den blir så kall.
känslan är finare med plastsked.

Vanlig tesked direkt ur förpackningen. 1L glass med tesked tar sin lilla stund. Använder jag en normal sked tar det slut för fort :).

R Scarpa27
2014-10-19, 18:30
nice jag brukar äta en med en lite större variant av plastsked.
ne fan teskedar orkar jag inte med :)

Mickee
2014-10-19, 19:12
Vanlig tesked för så länge njutning som möjligt som anvihl säger!

Plastsked förstör ju hela upplevelsen...

StarkaUlf
2014-10-19, 19:15
Varför skulle en plastsked förstöra upplevelsen? :confused:

R Scarpa27
2014-10-19, 19:21
jag hatar stål bestick och skedar... :) plast är kung, annars ska de va äkta guld eller silver bestick och skedar.

tossefar
2014-10-19, 19:32
Guldbestick? Lycka till.

R Scarpa27
2014-10-19, 19:37
Guldbestick? Lycka till.

så klen är jag inte så jag behöver ett lycka till :D

jag orkar lyfta guldbestick =)

http://images.crestock.com/1590000-1599999/1594339-2xs.jpg

JamesD
2014-10-19, 19:58
Man ska vara gode klen för att inte bryta av plastbestick när man äter glass..

StarkaUlf
2014-10-19, 20:00
Man ska vara gode klen för att inte bryta av plastbestick när man äter glass..

Ja om man äter stenhård glass eller inte har någon feeling.

JamesD
2014-10-19, 20:45
Ja om man äter stenhård glass eller inte har någon feeling.

http://cdn.memegenerator.net/instances/49013979.jpg

StarkaUlf
2014-10-19, 20:52
http://cdn.memegenerator.net/instances/49013979.jpg

Jag lyfter feta bitar av högkvalitativ glass med en plastsked utan att ha sönder den.

http://www.quickmeme.com/img/3b/3be91a364c557535a6197cac7213e1738332253e1b8d0e8ee8 b38865642a5f95.jpg

JamesD
2014-10-19, 20:54
http://cdn2.vox-cdn.com/imported_assets/2388666/xzibit-1.jpg

R Scarpa27
2014-10-19, 21:00
Plastic Fantastic..

https://pbs.twimg.com/profile_images/463477245680447488/-xhXRkoz.jpeg

J.V
2014-10-19, 21:32
Plastsked till glass? Det ger ju känslan av att man köpt värdelös GB-kulglass från något stånd under en marknad.

Det ska vara vanlig sked!1!1!

TapaTalk.

StarkaUlf
2014-10-19, 21:51
Aldrig fått en vanlig sked när jag har köpt dom godaste glassarna jag har smakat i underbara stånd i Italien / USA.

anvihl
2014-10-19, 23:50
Plastsked får en ju att tro att man är 7år gammal och på husvagnssemester med farföräldrarna. Skära äcklig söndergrillad flintastek med plastkniv, äcklig potatissallad med plastgaffel och sia/triumf/gb budgetvaniljglass med konserverad frukt med plastsked till efterrätt medans man är akut förstoppad pga av alla äckliga utedass och man vill bara hem. Därför äter man ingenting med plastbestick ;).

exor
2014-10-20, 07:34
Äter med en sked som har ett 13 cm långt skaft och själva skeden är mittemellan tesked och matsked.

Lepras
2014-10-20, 08:36
Åt en Häagen Dazs Tiramisu igår, var god men inget som gjorde mig lyrisk :)

timoat
2014-10-20, 09:19
Kör alltid tesked (metall) AVSKYR de där jäkla träpinnanrna man får med små B&J. Fö har jag bestämt att det ska bli en Mormor Magdas vid nästa glasstillfälle om 3 veckor, efter min lilla diet här.

galtasar
2014-10-20, 09:33
Åt en Häagen Dazs Tiramisu igår, var god men inget som gjorde mig lyrisk :)

Sammanträffande! gjorde jag med, slutade med att jag högg in på tjejens glass istället (BJ nånting)

4/10

Mickee
2014-10-20, 09:41
Plastsked får en ju att tro att man är 7år gammal och på husvagnssemester med farföräldrarna. Skära äcklig söndergrillad flintastek med plastkniv, äcklig potatissallad med plastgaffel och sia/triumf/gb budgetvaniljglass med konserverad frukt med plastsked till efterrätt medans man är akut förstoppad pga av alla äckliga utedass och man vill bara hem. Därför äter man ingenting med plastbestick ;).

Hahaha vilka minnen du väckte hos mig nu!
Känner igen det du skriver. Äkta svensk husvagnssemester ;)

vicarious
2014-10-20, 11:30
En sån här glass/kaffesked med längre skaft. Ni som inte har provat, köp en omedelbart. Det blir en helt annan upplevelse :D

http://www.kitchenstore.se/shop/14970/art70/h9861/8379861-origpic-86c3dc.jpg

Sheogorath
2014-10-20, 11:32

:laugh:

R Scarpa27
2014-10-20, 18:42
Kör alltid tesked (metall) AVSKYR de där jäkla träpinnanrna man får med små B&J. Fö har jag bestämt att det ska bli en Mormor Magdas vid nästa glasstillfälle om 3 veckor, efter min lilla diet här.

ja ryser av att bara tänka på att äta med träsked fick alltid be om plastsked på mcdonalds eller glassstånd som liten och även nu.
dock har de blivit vanligare med plast då man antagligen insett att trä är horrible att äta med :)

Vivaldi
2014-10-21, 13:04
Vad i bövelen, lejonet&björnens Dulche de Leche var ju bättre än HD's ... trodde inte detta ens var möjligt ...

Filipb
2014-10-21, 13:22
Vad i bövelen, lejonet&björnens Dulche de Leche var ju bättre än HD's ... trodde inte detta ens var möjligt ...

Say woot!? Kan inte de expandera till Norge?

timoat
2014-10-21, 14:20
Men är den inte extremt tråkig? Man undrar ju hur den ser ut inuti... Är det kolarippel? I så fall hur tjock och i vilken kvot etc etc... Foto på glassen please! Tror att dina sponsorer hade uppskattat det också!

FabianH
2014-10-24, 08:37
Hemköp på min lilla ort plockar ut häagen ur deras sortiment och Ica har redan ett fruktansvärt dåligt sortiment *gah!*

TomasB
2014-10-24, 09:33
http://www.soultravelmultimedia.com/wp-content/uploads/2011/12/Ice-Cream-Packaging-8.jpg

Betyg 7 av 10. Mycket bra!
(10 uppnås bara av handgjorda färska glassar)

http://www.lejonetochbjornen.se/sites/lejonetochbjornen.se/files/styles/product_list/public/images/lob_packshots_2014_glasschocchipcookie.png?itok=IG 0IBQFX

5 av 10. Lite lite kak-deg och jag utgår nog från B&J. Här vill jag ha en riktigt sliskig glass och denna var inte det.

StarkaUlf
2014-10-24, 10:43
Hemköp på min lilla ort plockar ut häagen ur deras sortiment och Ica har redan ett fruktansvärt dåligt sortiment *gah!*

Bara att flytta :)