handdator

Visa fullständig version : Hockeyallsvenskan !

Sidor : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12

Herr Oberst
2011-01-23, 12:29
Det är dom inte,alla lag har svackor och Leksand just nu.Rögles kommer.

Rögle är just nu på väg ur sin nästan månadslånga svacka. 8-1 mot Tingsryd visar att vi nästan är ur den

Psychological
2011-01-23, 14:48
Äh det skiljer ju bara 7 poäng mellan oss och leksand , plus att de har 2 matcher mer spelade.... Jag har inte givit upp plats 3 som känns realistiskt att sträva efter !

Herr Oberst
2011-01-23, 15:44
Äh det skiljer ju bara 7 poäng mellan oss och leksand , plus att de har 2 matcher mer spelade.... Jag har inte givit upp plats 3 som känns realistiskt att sträva efter !

Jo Leksand kan ni absolut gå förbi

Kotten
2011-01-29, 21:35
Leksand kommer 3a

Psychological
2011-02-04, 13:50
Leksand kommer 3a

Ja som det ser ut nu gör ni det, men ni är rätt ojämna så det står mellan er och rögle.. Själv får man bli nöjd om vi tar oss till Play Off och det tror jag vi gör.... Visserligen har vi fått Fleury skadad men med våra nya slovaker och två plusmatcher upp till malmö så går det nog vägen :) ...

Psychological
2011-02-05, 15:58
Jaha ,två raka mot lag vi ska slå.. Hoppas bara nu vi tar Malmö på måndag och åtminstone kan få med oss en pinne från Ängelholm på onsdag !

Herr Oberst
2011-02-26, 23:19
Vi lär vinna serien som vanligt och det är bra drygt att behöva vara med om en serielunk igen.

Just det

Leksands koncernern med alla bolag gick + 5,6 miljoner i år och allt går rakt in i den sportsliga biten + 2 miljoner för Oliver och Läck.Man räknar med att Leksand strand och dom andra bolagen kommer omsätta drygt en halv miljard om 3-4 år.2005 startade man allt det här genom att sätta in 100000 på aktier.Snacka om att gå i vinst,nu till hösten forsätter man att bygga ut Leksand strand.Att man gått back dom 2 senaste åren beror på att man satsat långsiktigt och nu börjar det ge utdelningen.Dom här 7-8 miljonerna man får för Oliver,Läck och genom koncernern är dock inte pengar man kommer slänga ut för att värva massa etablerade namn,utan det ska in 2 centrar nu,för dom 2 första kedjorna och sen är det klart.Pengarna man använder för det är inte pengarna man fick nu,utan det är redan med i budgeten.Fantastiskt vad en liten ort som Leksand kan åstadkomma

Konkursen nära nu va?

det blir transportsträcka i år igen.

Nä det blev det visst inte

Rögle är riktigt dålig i år,precis som jag trodde

Jo vi har haft ett ganska ojämnt år. Men vi klättrar stadigt och det är ju i slutet av säsongen man ska vara som bäst

Rögle tar ingen direktplats till KS,det är jag tvärsäker på

När Kotten är tvärsäker kan man vara tvärsäker på att utfallet blir det motsatta

Leksand kommer 3a

Nix!

För övrigt måste jag säga att det är kul att i efterhand gå in och läsa gamla inlägg.

Psychological
2011-02-28, 18:37
Nu går vi om Leksand :)

Berguven
2011-03-04, 21:55
Nu är visst våren här

Herr Oberst
2011-03-12, 23:02
Var är Kotten?

Tomas W
2011-03-12, 23:28
Tror han försvann när han insåg att stora starka Leksand fick stryk av ett skitlag som Rögle bla,, :D

Leon90
2011-03-13, 00:58
Rögle ska det vara, fan va gött att se att det går som det ska för malmö!

Kotten
2011-03-15, 11:51
Jag lever,fan lite skönt att slippa oroa sig över KS :).Trodde vi skulle klara KS i år men kanske lite för optimistiskt med 10 talet junisar i laget.Nu ska man tydligen signa upp dom bästa och så vill Ejendal som nu fått bort dom han vill ha bort + att han är majoritets ägare i Leksands IF pumpa in pengar igen för att värva 1 första femma av klass,bara man inte offrar för mycket juniorer nu.Sen ska man försöka ha kvar Ollas,Bergenström och Gråhns.Imponerande att sponsorer forsätter att hjälpa och bara pumpar in mer och mer pengar.Pengar gör inte allt,men man måste ha lite spets i laget för att lyckas,i år var det 4 skapliga femmor utan att vi hade den där ledande femman.Att man jagar Gabriel Karlsson och Prestberg tycker jag är bra och det är sponsorerna som står för kalaset.Förövrigt den mest ojämna KS på många år,kanske att Växjö kan störa lite men tveksamt.Hoppas dock Modo åker ur

Psychological
2011-03-19, 22:43
Usch vilken tråkig kvalserie det blev. Bara helt profillösa lag med nada kultur förutom SSK då.. Ja ja Rögle , Mora och Örebro verkar bli slagpåsar och hoppas som fan att Växjö går upp med SSK... Vore skoj med Modo i AS .

Psychological
2011-03-19, 22:47
Jag lever,fan lite skönt att slippa oroa sig över KS :).Trodde vi skulle klara KS i år men kanske lite för optimistiskt med 10 talet junisar i laget.Nu ska man tydligen signa upp dom bästa och så vill Ejendal som nu fått bort dom han vill ha bort + att han är majoritets ägare i Leksands IF pumpa in pengar igen för att värva 1 första femma av klass,bara man inte offrar för mycket juniorer nu.Sen ska man försöka ha kvar Ollas,Bergenström och Gråhns.Imponerande att sponsorer forsätter att hjälpa och bara pumpar in mer och mer pengar.Pengar gör inte allt,men man måste ha lite spets i laget för att lyckas,i år var det 4 skapliga femmor utan att vi hade den där ledande femman.Att man jagar Gabriel Karlsson och Prestberg tycker jag är bra och det är sponsorerna som står för kalaset.Förövrigt den mest ojämna KS på många år,kanske att Växjö kan störa lite men tveksamt.Hoppas dock Modo åker ur

Gubbjäveln ejendal kommer inte pumpa in en spänn bara så du vet och vi tar ollas.. Han har sagt att han vill lämna er men ni kan få Kalle olsson om ni vill :)

Herr Oberst
2011-03-19, 23:23
Usch vilken tråkig kvalserie det blev. Bara helt profillösa lag med nada kultur förutom SSK då.. Ja ja Rögle , Mora och Örebro verkar bli slagpåsar och hoppas som fan att Växjö går upp med SSK... Vore skoj med Modo i AS .

Vad är kultur för dig?
Rögle BK har funnits sen 1921, Mora sen 1935, Modo sen 1921 (under olika namn förvisso).
Växjö och Örebro däremot är ju såklart clownlag utan dess like

Kotten
2011-03-20, 14:54
Gubbjäveln ejendal kommer inte pumpa in en spänn bara så du vet och vi tar ollas.. Han har sagt att han vill lämna er men ni kan få Kalle olsson om ni vill :)

Då ljuger DT och ejendal då,han äger mer i Leksand nu och har fått bort folk han ville ha bort från föreningen.Lönebudgeten kommer bli högre i år än förra året,enligt aspemo,går att läsa på Leksands sida.Sponsorerna stöttar mer i år än förra,främst då ejedal och guldlaget.Bytter Ollas lag blir det till ES han går,Västerås kommer han aldrig hamna i,känns som det kvittar,han var inte direkt bra i år

Psychological
2011-04-16, 17:24
mmm Lundbohm och Zettergren inga dåliga värvningar..... Skönt att Forsberg försvann för han trampar bara vatten , händer inget där och det kommer leksand märka rätt fort

Kotten
2011-04-18, 15:42
mmm Lundbohm och Zettergren inga dåliga värvningar..... Skönt att Forsberg försvann för han trampar bara vatten , händer inget där och det kommer leksand märka rätt fort

Dom Västeråsare jag pratat med säger att han är bra.Prestberg,Gabriel Karlsson alla dagar i veckan före Zettergren och Lundbohm.Sen kryddar vi det med Raffl som verkar bra + jacob blomqvist.Blir nog en rolig vinter.

Psychological
2011-05-31, 18:45
Dom Västeråsare jag pratat med säger att han är bra.Prestberg,Gabriel Karlsson alla dagar i veckan före Zettergren och Lundbohm.Sen kryddar vi det med Raffl som verkar bra + jacob blomqvist.Blir nog en rolig vinter.

Prestberg kan jag förstå men Karlsson före Zettergren ????? Eh ?????

vEM är gabriel karlsson ?

Psychological
2011-05-31, 18:47
Ser bra ut med de tre juniorer vi signat.. Två av dem var givna i första linen i J18 VM.. Nu behöver vi bara en högerfattad back och en första center sen kör vi :) Känns oxå bra med att ha AS bästa målvaktspar :)

Herr Oberst
2011-05-31, 22:02
Ser bra ut med de tre juniorer vi signat.. Två av dem var givna i första linen i J18 VM.. Nu behöver vi bara en högerfattad back och en första center sen kör vi :) Känns oxå bra med att ha AS bästa målvaktspar :)

Zettergren, Ljung och Lundbohm är bra. I övrigt finns där ingen jag skulle vilja ha i Rögle
Er bästa målvakt, vem det nu är, hade knappt tagit tredjespaden hos oss

Psychological
2011-07-13, 18:58
Zettergren, Ljung och Lundbohm är bra. I övrigt finns där ingen jag skulle vilja ha i Rögle
Er bästa målvakt, vem det nu är, hade knappt tagit tredjespaden hos oss

Lasse Johansson tog själv Mora till KS och namnet Sperrle talar för sig självt.. Vem är Gistedt ? Just ja han från frölunda som skule bli nya lundqvist , bor han i NY eller i Ängelholm ? Däremot är Fransson bra , men blir han skadad så får ni stora problem ....

Fultjack
2011-07-13, 19:13
Lasse Johansson tog själv Mora till KS och namnet Sperrle talar för sig självt.. Vem är Gistedt ? Just ja han från frölunda som skule bli nya lundqvist , bor han i NY eller i Ängelholm ? Däremot är Fransson bra , men blir han skadad så får ni stora problem ....

Läste på wiki att Gistedt är tillsammans med sångerskan i Amaranthe :D
Lite onödig fakta såhär en onsdagkväll.

Psychological
2011-07-15, 21:10
Läste på wiki att Gistedt är tillsammans med sångerskan i Amaranthe :D
Lite onödig fakta såhär en onsdagkväll.

Vem är Amaranthe ?

Fultjack
2011-07-15, 22:26
Vem är Amaranthe ?

Ett band som spelar typ blöjmetal :)

Låten Hunger rullat flitigt på Bandit.

Bara youtuba upp den om du vill lyssna

Psychological
2011-09-05, 19:39
Mmm , då var det snart dags för en ny säsong... Mitt tips på top 7

1. Södertälje
2. Malmö
3. Örebro
4. Rögle
5. Västerås
6. Leksand
7. Oskarshamn

Kotten
2011-09-05, 21:04
Malmö
Örebro/Leksand
Leksand/Örebro
Rögle
Mora
Almtuna
Västerås

Kotten
2011-09-05, 21:51
Mora,Almtuna,Västerås och SSK,det blir hårt där.

Psychological
2011-09-24, 19:34
Känns bra såhär i starten.. 6 - 2 borta mot malmlö känns nästan lite för bra , man får se om en ca 15 omgångar vart man står ....

Psychological
2011-09-27, 09:59
Så skööönt med en kanonstart.. Nästa uppgift blir att förnedra Leksand :)

Psychological
2011-09-28, 11:12
Väldigt tyst här ?

Fastback
2011-09-28, 11:20
Tror inte så många är intresserade av hockeyallsvenskan! :)

Psychological
2011-10-03, 20:03
Tror inte så många är intresserade av hockeyallsvenskan! :)

Jodå , den är hetare än Elitserien

Kotten
2011-10-03, 23:43
Ni har mött 2 topplag i Leksand och Malmö,resten av lagen ska ni vinna mot.Poängen mot Leksand ska ni vara tacksamma över :).Vi har mött Rögle,Västerås och Mora borta + Örebro hemma.Kunde lika gärna ha vunnit alla dom matcherna,små marginaler.Lovar gott för framtiden trots halvdåligt spel.Fast skönt att allt inte är guld och gröna skogar den här tiden på året som det brukar vara,det är om 5 månader laget ska vara bra.

Psychological
2011-10-06, 17:41
Ni har mött 2 topplag i Leksand och Malmö,resten av lagen ska ni vinna mot.Poängen mot Leksand ska ni vara tacksamma över :).Vi har mött Rögle,Västerås och Mora borta + Örebro hemma.Kunde lika gärna ha vunnit alla dom matcherna,små marginaler.Lovar gott för framtiden trots halvdåligt spel.Fast skönt att allt inte är guld och gröna skogar den här tiden på året som det brukar vara,det är om 5 månader laget ska vara bra.

Leksand topplag ????

Kotten
2011-10-09, 13:34
Leksand kommer att bli ett topplag,har inte spelats många matcher och man har redan avverkat Mora,Rögle,Västerås på bortaplan + Malmö och Örebro,där man varit det spelmässigt bästa laget i minst 4 av matcherna.Jag ser det bara som positivt att Västerås vinner så här i början,samma som Oskarshamn gjorde förra året.Du ska få se att det blir PO plats för VIK när säsongen är slut,något annat måste vara tidernas skräll i Hockeyallsvenskan

Sandra81
2011-10-09, 14:50
Sugen på att gå på DIF match .. nån som brukar gå ofta i sthlm?

WHITEFOLKS
2011-10-09, 14:51
Djurgården spelar i Elitserien inte i Allsvenskan :)

Sandra81
2011-10-09, 14:58

haha jag borde sova. 3 h är för lite. menar elitserien läste bara hockey:smash:

Psychological
2011-10-10, 12:37
Leksand kommer att bli ett topplag,har inte spelats många matcher och man har redan avverkat Mora,Rögle,Västerås på bortaplan + Malmö och Örebro,där man varit det spelmässigt bästa laget i minst 4 av matcherna.Jag ser det bara som positivt att Västerås vinner så här i början,samma som Oskarshamn gjorde förra året.Du ska få se att det blir PO plats för VIK när säsongen är slut,något annat måste vara tidernas skräll i Hockeyallsvenskan

Jag har sett 4 matcher med Leksand och tycker inte alls de är så " spelmässigt " bra. Mot tingsryd hade ni väldigt svårt att komma in på kassen och mot Malmö var ni chanslösa... Varför skulle det vara en skräll om VIK slutar på topp 3 ? Vi har AS i särklass bästa målvaktspar och försvar.. Frammåt så har vi Broc Little , William Karlsson som för den delen är mycket bättre än er Forsberg... Vi har sparkapital i Zettergren som inte riktigt kommit igång ännu och Lundhbom som nyss kommit tillbaka från skada.. Sjklart kommer vi oxå hamna i svacka men topp 3 känns rätt realistiskt.. Angående er tror jag ni kan sluta som allt mellan 2 - 9 .. Både Leksand och Rögle är ÄN så länge sämre än vad jag trott.. Prestberg ser man knappt av i matcherna och i Rögle är det väl bara Himmelfarb som imponerat.. Tycker rätt synd om fransson som inte har något försvar framför sig.. MEN det är en lååång säsong så jag ska inte kaxa mig för mycket utan vara ödmjuk... kanske tom blir leksand och Rögle som går till KS !!! Den som lever får se , men just nu känns det rätt bra :)

Kotten
2011-10-10, 13:32
Vi var bättre än Malmö,jag var på plats och Toivonen räddade
Malmö.Bästa målvaktsparet och backar oki vi säger så :)

Psychological
2011-10-10, 23:10
Vi var bättre än Malmö,jag var på plats och Toivonen räddade
Malmö.Bästa målvaktsparet och backar oki vi säger så :)

ja det kan vi säga och det står jag för. vi släppte in minst mål förra säsongen och har hittills släppt in minst mål denna säsong. Statistiken talar för sig själv punkt slut ! Och om du var på plats mot Malmö så undrar jag vad du hade druckit ? Ni hade inte en chans mot Malmö !!!

Kotten
2011-10-10, 23:56
ja det kan vi säga och det står jag för. vi släppte in minst mål förra säsongen och har hittills släppt in minst mål denna säsong. Statistiken talar för sig själv punkt slut ! Och om du var på plats mot Malmö så undrar jag vad du hade druckit ? Ni hade inte en chans mot Malmö !!!

mrmadhawk erkände ju oxå att Tovionen räddade Malmö,han hade ju sanslös flyt.Statistiken talar inte för sig själv.Så om Leksand möter Malmö i 10 matcher och Västerås troja i 10 och Västerås släpper in 1 mål mindre är dom bättre defensivt då ?.Om 15 omgångar kan vi börja snacka.VIK kommer dala i tabellen,så bra lag har man inte.Wait and see

Psychological
2011-10-12, 12:18
mrmadhawk erkände ju oxå att Tovionen räddade Malmö,han hade ju sanslös flyt.Statistiken talar inte för sig själv.Så om Leksand möter Malmö i 10 matcher och Västerås troja i 10 och Västerås släpper in 1 mål mindre är dom bättre defensivt då ?.Om 15 omgångar kan vi börja snacka.VIK kommer dala i tabellen,så bra lag har man inte.Wait and see

ja VIK kommer säker sist och Leksand går upp i NHL

Kotten
2011-10-12, 20:55
ja VIK kommer säker sist och Leksand går upp i NHL

Nej VIK kommer hamna på PO plats,helt övertygad.Det blir torsk mot Rögle nästa match oxå och vips så är alla ifatt.Förövrigt skönt att Leksand får islossning,1 lag på banan,kunde blivit både 10 och 11 mål

Kotten
2011-10-16, 19:05
Trodde SSK skulle vara bättre i år.Västerås är rent ut sagt värdelösa i egen zon men SSK tar inte vara på det.Sen är SSK lika värdelösa i egen zon dom med och då ska det vara mål och det gör VIK. Leksand har bästa deffensiven i serien och nu börjar offensiven komma oxå. Det blir direktplats till KS tillslut

rooz
2011-10-16, 19:15
Leksand faller platt som sedvanligt. Men det duger väl för dig kottis:D

Kotten
2011-10-16, 19:24
Leksand faller platt som sedvanligt. Men det duger väl för dig kottis:D

Det återstår att se

Kotten
2011-10-16, 19:25
Förövrigt skulle jag tycka att det är skitkul om Västerås, Leksand och något annat lag förutom Örebro och Malmö tar KS platserna. Hoppas verkligen Malmö floppar :)

Psychological
2011-10-16, 21:59
Trodde SSK skulle vara bättre i år.Västerås är rent ut sagt värdelösa i egen zon men SSK tar inte vara på det.Sen är SSK lika värdelösa i egen zon dom med och då ska det vara mål och det gör VIK. Leksand har bästa deffensiven i serien och nu börjar offensiven komma oxå. Det blir direktplats till KS tillslut

ha ha, VÄRDELÖSA i egen zon ? Du kanske inte hörde vad SÖDERGREN sa ? Västerås vinner på sin fina defensiv !!! Jag kan tänka mig att du tänker på den gången i sista perioden då vi nyss hade klarat av ett numerärt underläge och grabbarna gav bort pucken två gånger.. Det kallas TRÖTTHET.. Tillsammans med er har vi seriens bästa defensiv och ALLA går bort sig ibland.. Gjorde tex Leksand ett flertal gånger mot Tingsryd.. Hursomhelst så är vi serieledare men snart faller vi säkert som ett korthus och kommer sist om man frågar varenda leksing i sverige. Vi har ju bara tur , och att bara leda serien på tur efter 11 omgångar får man ändå vara rätt nöjd med ;)

Edit: Tar inte Rönnberg med William Karlsson i JVM begår han tjänstefel !!!

Kotten
2011-10-16, 23:04
ha ha, VÄRDELÖSA i egen zon ? Du kanske inte hörde vad SÖDERGREN sa ? Västerås vinner på sin fina defensiv !!! Jag kan tänka mig att du tänker på den gången i sista perioden då vi nyss hade klarat av ett numerärt underläge och grabbarna gav bort pucken två gånger.. Det kallas TRÖTTHET.. Tillsammans med er har vi seriens bästa defensiv och ALLA går bort sig ibland.. Gjorde tex Leksand ett flertal gånger mot Tingsryd.. Hursomhelst så är vi serieledare men snart faller vi säkert som ett korthus och kommer sist om man frågar varenda leksing i sverige. Vi har ju bara tur , och att bara leda serien på tur efter 11 omgångar får man ändå vara rätt nöjd med ;)

Edit: Tar inte Rönnberg med William Karlsson i JVM begår han tjänstefel !!!

Jag tyckte SSK fick hur mycket öppna lägen som helst, men dom kan ju inte göra mål. Faller som ett korthus gör ni inte, 4-5 blir ni nog tillslut.

Fermen
2011-10-20, 21:17
leksand har ju helt klart det bästa försvarspelet för tillfället. Tror Västerås,leksand och malmö tar direkt platserna till ks :) Brock Little är ju förjävla bra :)

Lavesson
2011-10-20, 21:32
5 raka segrar, synd med förlust mot tråkborås igår. På lördag kör vi dock över Leksand hemma! :hbang: IF Troja är dem bästa!

Psychological
2011-10-21, 22:08
Fan vi borde haft 3 poäng ikväll men 2 poäng är bättre än ingen . Spelmässigt körde vi över dem men varför låser sig målskyttet på hemmaplan ???

Psychological
2011-10-21, 22:10
leksand har ju helt klart det bästa försvarspelet för tillfället. Tror Västerås,leksand och malmö tar direkt platserna till ks :) Brock Little är ju förjävla bra :)

Ja Little är ett guldkorn och jag hoppas VIK nobbar ALLA bud de får för honom .. Håller tummarna att han är med hela säsongen och för upp oss till elitserien i år :)

Kotten
2011-10-21, 23:04
Ja Little är ett guldkorn och jag hoppas VIK nobbar ALLA bud de får för honom .. Håller tummarna att han är med hela säsongen och för upp oss till elitserien i år :)

Sväva inte iväg nu :)

Fermen
2011-10-22, 21:27
Riktigt tungt att vi förlora 1 poäng idag på dom 2 sista sekunderna! Damn

Kotten
2011-10-22, 21:44
Först skulle det inte vara någon utvisning för Hanses hade tappat hjälmen innan tacklingen,domaren var seg att blåsa. Teckningen innan målet skulle varit utanför Leksands zon för Troja spelaren drog pucken direkt över plexit, men det missade domaren

Fermen
2011-10-22, 21:55
Ok, såg inte matchen så ska inte uttala mig.Men om det är som du säger så är det ju förjävligt.

Kotten
2011-10-22, 21:58
Leksands defensiv är den bästa på många år. Hanses är grym. 2 poäng är ju bra,men känns ju surt när domaren bjöd på trojas mål. Man ska aldrig skylla på domaren, men nu gjorde han faktiskt fel

Psychological
2011-10-23, 16:04
Sväva inte iväg nu :)

Nej jag svävar inte iväg . Klart de har chansen som en 3 - 4 lag till har från allsvenskan .......

WHITEFOLKS
2011-10-23, 17:19
Går vi inte upp med det här laget går vi aldrig upp.

Apropå uppe i det blå.

Kotten
2011-10-23, 19:26
Stor skillnad med tanke på att med det laget borde vi ha gått upp, samma som Malmö borde gå upp i år med det laget dom har.

WHITEFOLKS
2011-10-23, 19:27
Och nu gjorde ni inte det så ni går aldrig upp?

Spela först, snacka sen.

Herr Oberst
2011-10-23, 21:57
Elitserien känns sämre än nånsin. Timrå och Modo känns som rena rama strykgängen. AIK är ännu sämre, dock med en bättre målman.
Tyvärr känns även mitt Rögle sämre än på länge. Sista chansen är nu att Alexander Bergström blir skadefri snart och börjar frälsa laget.

Oavsett vilket så känns det som det mycket väl kan bli två nya lag i ES. Tror dock varken Malmö eller VIK är något av dom

Psychological
2011-10-24, 21:51
Örebro , Leksand och VIK är de lag jag tror kan gå upp i år.. Malmö då ? Njaee , de har bra anfall men deras stora stabbiga backar får det alltid tufft när de möter kvicka forwards. Det bästa vapnet mot malmö är att köra full fart frammåt... Spelar men defensivt mot dem går det åt helvete.

Kotten
2011-10-29, 13:18
Fan om vi kunde ta 3 pinnar idag mot Örebro, men jag tror tyvärr inte det. På förhand trodde man serien skulle bli jämnare än någonsin men man ser ju redan nu vilka lag som är dom bästa. Bofors kommer dala och Örebro,Leksand,Malmö och Västerås utan inbördesordning kommer ta KS platserna.

Fermen
2011-10-29, 13:48
Fan om vi kunde ta 3 pinnar idag mot Örebro, men jag tror tyvärr inte det. På förhand trodde man serien skulle bli jämnare än någonsin men man ser ju redan nu vilka lag som är dom bästa. Bofors kommer dala och Örebro,Leksand,Malmö och Västerås utan inbördesordning kommer ta KS platserna.

Ja fyfan va skönt de skulle vara. Jag tror på seger idag !

Psychological
2011-11-01, 13:44
Topp 3 börjar bli ett getingbo ... Skönt att man slipper åka till dalarna på fredag , de visar ju matchen på tv

yooii
2011-11-01, 13:51
Ja jävlar. Är Bofors med i det racet om direktplatserna denna månaden ut så är jag mer än nöjd. Dessvärre så måste man börja förlora någon gång..

Jokester
2011-11-01, 14:28
Tycker detta var rätt roligt.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article13866729.ab

Kotten
2011-11-01, 23:23
Topp 3 börjar bli ett getingbo ... Skönt att man slipper åka till dalarna på fredag , de visar ju matchen på tv

Japp, dock rätt säker på att Bofors börjar förlora snart. Gör dom inte det är det nog största skrällen i AS på många år.

Kotten
2011-11-04, 11:38
Blir tufft ikväll, kan gå hur fan som helst som alltid mellan Västerås och Leksand. Att det blir en uddamåls seger är det nog inte höga odds på

Kotten
2011-11-04, 23:33
Gud vad enkelt, men det är väl väntat att VIK ska tappa lite,så bra är man inte. Bofors börjar tappa snart med

Psychological
2011-11-05, 00:26
Gud vad enkelt, men det är väl väntat att VIK ska tappa lite,så bra är man inte. Bofors börjar tappa snart med

ha ha ha, ja såklart det blev enkelt för er när VIK bjöd er på alla mål men grattis ändå.. Ni har bra försvar men frammåt är vi strået vassare även om vi inte visade det just idag ... VIK reser sig fort och ger aldrig upp :)

Kotten
2011-11-05, 00:29
ha ha ha, ja såklart det blev enkelt för er när VIK bjöd er på alla mål men grattis ändå.. Ni har bra försvar men frammåt är vi strået vassare även om vi inte visade det just idag ... VIK reser sig fort och ger aldrig upp :)

Japp förlorar man är det formsvacka och bjudningar och vinner man och har tur är det för att bra lag har tur :). Leksand satte hård press på era backar och det gav resultat, idag var det 1 lag på banan.

Kotten
2011-11-05, 00:33
Vi har mycket att ta av framåt. Finns STOR kapacitet. Det är många som inte är i närheten av dom dom kan prestera

Psychological
2011-11-05, 00:48
Vi har mycket att ta av framåt. Finns STOR kapacitet. Det är många som inte är i närheten av dom dom kan prestera

Samma här .. Lundbohm , Zettergren och gallervinnaren förra året Ljungh kan MYCKET mer ....

Psychological
2011-11-05, 00:50
Japp förlorar man är det formsvacka och bjudningar och vinner man och har tur är det för att bra lag har tur :). Leksand satte hård press på era backar och det gav resultat, idag var det 1 lag på banan.

Tycker knappast ni var överlägsna .. Ni släppte igenom 3 frilägen och om Little hade satt dem så hade det blivit en helt annan match ... Små marginaler som avgör ......

Jokester
2011-11-05, 01:00
Vore grymt Waltin skulle kunna ta med sig Little och ta över DIF till nästa år.

Psychological
2011-11-05, 03:24
Vore grymt Waltin skulle kunna ta med sig Little och ta över DIF till nästa år.

Både Waltin och Little kommer vara i elitserien nästa år , men med VÄSTERÅS ;)

yooii
2011-11-05, 11:56
Både Waltin och Little kommer vara i elitserien nästa år , men med VÄSTERÅS ;)
Skulle förvåna mig om han spelade i Västerås nästa säsong men det hade varit kul för serien om han gjorde det. Allsvenskan behöver så många profiler som möjligt.

Seriefinalen tillika derby imorgon. Låt mig slippa lida något mer, snälla...

Psychological
2011-11-05, 23:23
Jaha då har malmö redan vunnit matchen på torsdag.. Broc Little och William Karlsson är borta på landslagsuppdrag.. Grattis malmö :)

Kotten
2011-11-06, 17:26
Jaha då har malmö redan vunnit matchen på torsdag.. Broc Little och William Karlsson är borta på landslagsuppdrag.. Grattis malmö :)

Så är det med en tunn trupp,därför VIK inte kommer hålla hela säsongen. Ligger under nu mot Oskarshamn med 2-0 oxå ser jag

Kotten
2011-11-06, 18:08
Som väntat dalar VIK i tabellen, vilket är naturligt. PO plats blir det iallafall.

Herr Oberst
2011-11-06, 23:07
Västerås är knappast så bra som tabellen visar. 8-9 plats är nog mer realistiskt när vi summerar säsongen.
Men nog ska dom ha vad som krävs för att köra över malmö, trots att Little och Karlsson saknas

Deceiver85
2011-11-07, 01:12
Det går bra nu.

http://www.orebrohockey.se/Img/Framework/orebro-hockey-logo.png

Kotten
2011-11-07, 01:24
Det går bra nu.

Japp, men som Leksing vet jag att det har ingen betydelse i Mars-April :)

Psychological
2011-11-07, 22:36
Västerås är knappast så bra som tabellen visar. 8-9 plats är nog mer realistiskt när vi summerar säsongen.
Men nog ska dom ha vad som krävs för att köra över malmö, trots att Little och Karlsson saknas

men låt mig gissa att rögle borde ligga på topp 3 ?

Psychological
2011-11-07, 22:36
Det går bra nu.

ja såklart när ni har er egen percy nilsson :)

Deceiver85
2011-11-08, 21:15
Tionde raka avklarad...

Kotten
2011-11-08, 21:30
Tionde raka avklarad...

1an borde gå direkt upp, som jag sa innan det är skitsamma i mars/april.

Förövrigt tycker jag inte att Malmö är bra någonstans

Psychological
2011-11-13, 12:32
1an borde gå direkt upp, som jag sa innan det är skitsamma i mars/april.

Förövrigt tycker jag inte att Malmö är bra någonstans

Var nog första gången jag håller med dig kotten.... Malmö har inte ens ett grundspel, ingen plan , ingenting ...

Deceiver85
2011-11-14, 22:14
Elfte raka...

Minimjölk
2011-11-15, 09:25
Var nog första gången jag håller med dig kotten.... Malmö har inte ens ett grundspel, ingen plan , ingenting ...

Ändå tror jag de kan bli livsfarliga vart det lider om de bara börjar få ihop spelet och laget. På pappret har de bäst förutsättningar att dels gå upp i Elitserien och dels lyckas hänga sig kvar. jag tror att många av de allsvenska lagen skulle få det mycket svårt att hänga kvar i eliten. Visst kanske man klarar en säsong på ren motivation men sedan blir det tufft.
Hur mycket jag än imponeras av tex Växjö så tror jag de får det tufft framöver. I år är jag dock tveksam till om något av lagen från Allsvenskan klarar att gå upp. Även om Timrås plats säkerligen skulle kunna tas av någon av: Örebro, Västerås, Leksand, Malmö, Bofors i en ev. kvalserie.

Deceiver85
2011-11-16, 22:21
Tolfte raka för Örebro, och en fin revansch mot Troja Ljungby som vann med 6-2 i första mötet. Nu blev rollerna ombytta, 5-2 till Örebro, tackar för kaffet!

Psychological
2011-11-17, 23:17
Tolfte raka för Örebro, och en fin revansch mot Troja Ljungby som vann med 6-2 i första mötet. Nu blev rollerna ombytta, 5-2 till Örebro, tackar för kaffet!

Vänta du er svacka kommer den med :) Ni har 3 förluster och kommer garanterat ha fler än det efter 52 omgångar , men hittills har ni gjort det jävligt bra..

Psychological
2011-11-17, 23:21
Ändå tror jag de kan bli livsfarliga vart det lider om de bara börjar få ihop spelet och laget. På pappret har de bäst förutsättningar att dels gå upp i Elitserien och dels lyckas hänga sig kvar. jag tror att många av de allsvenska lagen skulle få det mycket svårt att hänga kvar i eliten. Visst kanske man klarar en säsong på ren motivation men sedan blir det tufft.
Hur mycket jag än imponeras av tex Växjö så tror jag de får det tufft framöver. I år är jag dock tveksam till om något av lagen från Allsvenskan klarar att gå upp. Även om Timrås plats säkerligen skulle kunna tas av någon av: Örebro, Västerås, Leksand, Malmö, Bofors i en ev. kvalserie.

mm, men både Malmö och VIK får se till att skärpa till sig om man ska ta en direktplats till KS.. Vi ligger på 38 poäng båda två och det är 5 poäng upp.. Dags att rada upp segrar nu .... Man kan inte som VIK leda med 3- 1 och släppa in 3 mål på 1,24... Det funkar inte om man ska hänga med i toppen . Nu får jävla ri mig den här jävla svackan vara över....

Deceiver85
2011-11-18, 22:03
Vänta du er svacka kommer den med :) Ni har 3 förluster och kommer garanterat ha fler än det efter 52 omgångar , men hittills har ni gjort det jävligt bra..
Så sant så sant, nu fick vi stryk av ett gäng surkålsbrölande halvdanskar (vad dem gör i hockeyallSVENSKAN är för mig obegripligt). Nåväl, det var en mycket spännande match även om utfallet kunde ha varit roligare.

Psychological
2011-11-19, 00:43
Så sant så sant, nu fick vi stryk av ett gäng surkålsbrölande halvdanskar (vad dem gör i hockeyallSVENSKAN är för mig obegripligt). Nåväl, det var en mycket spännande match även om utfallet kunde ha varit roligare.

Malmö brukar sprattla till mot topplag men sen förlorar de typ mot Sundsvall

Psychological
2011-11-19, 00:44
Skönt med seger mot rögle.. Tror det var 4 år sedan vi slog dem ?

Kotten
2011-11-19, 13:13

Precis vad jag tänkte säga, nästa match glider dom omkring och förlorar med 4-1 mot ett skitlag

Psychological
2011-11-20, 22:06
Asåå dom där jävla karlskoga nissarna ???

Minimjölk
2011-11-21, 09:05

Precis vad jag tänkte säga, nästa match glider dom omkring och förlorar med 4-1 mot ett skitlag

Det var väl lite det jag syftade på i min förra post, Malmö har på pappret bäst förutsättninagr och kan de bara få ihop laget blir de livsfarliga i en ev. kvalserie. Deras problem är nog snarare att ta sig dit med tanke på alla plumpar i protokollet på vägen dit. Med tanke på den "kris" som är i klubben och hur illa spelet stämt så är det enormt starkt att på ren vilja och kunskap spela ihop sig och vinna mot Örebro som ju varit obesegrade under så många matcher. Å andra sidan skall väl Malmö med den truppen de har vinna alla sina hemmamatcher på den här nivån?

Kotten
2011-11-23, 22:48
Gud vad jag hoppas att Malmö förlorar imorgon

Deceiver85
2011-11-23, 23:47
Okej, Örebro har börjat om igen och har två raka. Dock har man börjat släppa in oroväckande mycket mål, inte bra...

Minimjölk
2011-11-24, 09:55

Tippade du? ;)

Psychological
2011-11-28, 18:21
Okej, Örebro har börjat om igen och har två raka. Dock har man börjat släppa in oroväckande mycket mål, inte bra...

Vi ses på onsdag... :)

Psychological
2011-12-01, 00:15
BIG VIC ;) Skönt att sätta kexen på plats :)

Psychological
2011-12-03, 00:11
ha ha ha ha ha.. förlust mot pissborås.. bevisar ju bara att Mats Waltin inte kan få sina grabbar lika fokuserade varje match oavsett motstånd.. Den sämsta egenskap en tränare kan ha.. Vill ha tillbaka TORNBERG, Waltin suger ....

Deceiver85
2011-12-03, 19:10
BIG VIC ;) Skönt att sätta kexen på plats :)

Och medan ni föll mot Borås (hahahahahahaha, BORÅS!!!) så åkte vi och plockade poäng mot Leksand.

Kotten
2011-12-03, 21:44
Ja man ska ha lite tur ibland

Psychological
2011-12-04, 21:43
Och medan ni föll mot Borås (hahahahahahaha, BORÅS!!!) så åkte vi och plockade poäng mot Leksand.

Det är lugnt så fort vi byter tränare så slutar laget fjanta sig på hemmaplan

Kotten
2011-12-06, 21:21
Så jävla skönt när sop Malmö förlorar

Tomas W
2011-12-06, 22:26
Malmö får någ snart börja röra runt lite för grabbarna ska börja jobba hårdare!

Psychological
2011-12-07, 23:46
Så jävla skönt när sop Malmö förlorar

Ja som fan, såg matchen och Malmö hade typ INGENTING ;)Och för övrigt tar jag hellre en förlust mot tingsryd i morgon än mot er på lördag

Psychological
2011-12-08, 23:19
Vad skönt att Borås överpresterar igen . Nu krossar vi Leksand på lördag och så blir glappet ännu större :) Skönt oxå att Kringlorna nollade Örebro.. Nu ha kexraset börjat ;)

Grazzafukkinrazzi
2011-12-08, 23:25
Vad skönt att Borås överpresterar igen . Nu krossar vi Leksand på lördag och så blir glappet ännu större :) Skönt oxå att Kringlorna nollade Örebro.. Nu ha kexraset börjat ;)

+ att Leksand egentligen är helt värdelösa. 2-0 mot Mora var snuskigt oförtjänt.

Kotten
2011-12-09, 04:02
Nej det var det inte.Leksand var klart bättre än Mora.Tror inte Henrik Eriksson i Mora skulle säga det om så inte var fallet.Såg matchen och Leksand som sagt klart bättre,mora hade lite puck i perioder men skapade inte speciellt mycket. Matchen idag så var Leksand helt enkelt värdelösa.Vi vinner mot Västerås på lördag så är det bara 1 poäng som skiljer sen.

Kotten
2011-12-10, 18:17
När ska du lära dig att ni inte kan vinna mot Leksand :cool:

Kotten
2011-12-13, 23:08
Skönt då är vi 3a imorgon igen då

Kotten
2011-12-14, 22:19
Varken Leksand eller Västerås har ett skit att göra i KS, det är fakta. Orkar inte faktiskt inte bry mig mer nu, less så det räcker

Herr Oberst
2011-12-15, 01:06
Varken Leksand eller Västerås har ett skit att göra i KS, det är fakta. Orkar inte faktiskt inte bry mig mer nu, less så det räcker

Lär inte hända heller. Åtminstone inte på någon direktplats.

Kotten
2011-12-15, 01:12
Lär inte hända heller. Åtminstone inte på någon direktplats.

Ser direkt inget lag under som kan hota heller,Malmö är ruttna och Rögle är det sämsta laget jag sett spela i Leksand i år.Deras svacka kommer snart igen.Men hur som helst så tror jag inte HA lagen har ett skit att hämta i Ks.

Herr Oberst
2011-12-15, 01:19
Ser direkt inget lag under som kan hota heller,Malmö är ruttna och Rögle är det sämsta laget jag sett spela i Leksand i år.Deras svacka kommer snart igen.Men hur som helst så tror jag inte HA lagen har ett skit att hämta i Ks.

Det sämsta laget i Leksand måste nog vara Leksand. Måste kännas svårt för Salo att sparka någon nu.

9 raka vinster för Rögle är hårdfakta. Din subjektiva åsikt väger rätt klent i sammanhanget

Kotten
2011-12-15, 01:33
Vi har spelat ut alla lagen sista hemmamatcherna men kan inte göra mål. Matchen mot Rögle sist är ett stort skämt, skulle skämmas att åka därifrån med poäng som Rögle spelare, spel mot 1 mål hela matchen. Rögle hade inget konstruktivt spel alls.

Jag har ganska mycket att komma med. Enligt tabellen är vi bättre :)

Psychological
2012-01-05, 12:56
Känns som att hockeyallsvenskan är ljummen jämfört med kvällens JVM final... JG håller nollan och WK gör hattrick så kan vi tacka VÄSTERÅS för guldet ;)

Psychological
2012-01-05, 12:59
Och för övrigt så börjar det tajta till sig om plats 3 nu ... Känns bra att vi slog bofors med 7 ordinare på skadelistan.. Tror och hoppas vi plockar hem 3 poöng mot Rögle på lördag.. Vi får i alla fall tillbaka 2 spelare och den enda jag fruktar i Rögle är himmelfarb... Det gäller att lägga mycket pucker på mål för båda Rögle målvakterna har verkligen läckt som såll i år...

Kotten
2012-02-01, 23:09
Skojat med Västerås, Skojat med Västerås, vi har bara skojat med, skojat med Västerås ;)

Psychological
2012-02-03, 21:57
Skojat med Västerås, Skojat med Västerås, vi har bara skojat med, skojat med Västerås ;)ja nu har du roligt va din jävla bonnläpp. gå o ****** syrran din vet ja.. resultatet speglade inte matchen di jävla nolla.. men eftersom vi tosrka mot oskarhamns jävla nolar så tar ni ju garanterat ks platsen.. men ni blir kvaleriens slagpåse nr 1.. man kan iten gå upp med bosnier som nui har i försvaret.. alen bibic jävla *****

burre
2012-02-03, 22:15
Hahaha västerås har inget att hämta någonstans i hockeyvärden. Vilken samling småflickor.

burre
2012-02-03, 22:23
3-1 till 8-3 har det ens hänt förut? 7 mål på raken i baken på så kort tid. Västerås måste ha slagit alla sorters rekord i att få nåt i baken...

Psychological
2012-02-03, 22:24
många småflickor gillar att vara tuffa på internet men när det gäller irl så pissar de på sig... senast jag hade problem med internet nollor så stod de o plinga på min dörr.. jag öppnade med en kolsyrepistol riktad mot dem och frågede vad problemet var ? som vanligt stod där några nollor... fick tyvärr inget svar , utan de la benen på rygggen.. och för nyss fem minuter sedan så var en annan jävla kolo slyna här och ville slåss.. han var rätt full så jag gav honnom bara en liten smäll så han ramla ner för trappen.l men herregud , nu får ni ger er kolonollor

Psychological
2012-02-03, 22:25
3-1 till 8-3 har det ens hänt förut? 7 mål på raken i baken på så kort tid. Västerås måste ha slagit alla sorters rekord i att få nåt i baken...

din mamma har oxå slagit rekord med att få något i baken :)

Psychological
2012-02-03, 22:26
jag undera egentligen vad burre håller på för lag

Grazzafukkinrazzi
2012-02-03, 22:31
Haha! Lugna ned dig nu Psychological innan du blir bannad :D

Måste kännas förjävligt när Leksand lyckas vända sådär som VIK-Supporter.

Kändes lagom förjävligt när Södertälje vänder med 20sek kvar och gör 2st mål som kräver videogranskning och Håkan Södergren sitter och skriker av glädje när SSK gör mål och skriker av ilska när de får en utvisning eller släpper in ett mål.

Psychological
2012-02-03, 22:38
Haha! Lugna ned dig nu Psychological innan du blir bannad :D

Måste kännas förjävligt när Leksand lyckas vända sådär som VIK-Supporter.

Kändes lagom förjävligt när Södertälje vänder med 20sek kvar och gör 2st mål som kräver videogranskning och Håkan Södergren sitter och skriker av glädje när SSK gör mål och skriker av ilska när de får en utvisning eller släpper in ett mål.

varför skulle jag bli bannad ?..lever vi inte i en demokrati där man får skriva ut sin känslor ?? för övrigt så skiter jag i om vi inte hamnar topp 3 för vi spöar skiten i alla lag under oss i en förkvalserie.. finns inget lag som rubbar oss när det gäller.. Broc Little och William Karlsson fixar det här.. finns inga bättre forwards i AS !!!!!!!!!!!!!!!!

Grazzafukkinrazzi
2012-02-03, 22:43
varför skulle jag bli bannad ?..lever vi inte i en demokrati där man får skriva ut sin känslor ?? för övrigt så skiter jag i om vi inte hamnar topp 3 för vi spöar skiten i alla lag under oss i en förkvalserie.. finns inget lag som rubbar oss när det gäller.. Broc Little och William Karlsson fixar det här.. finns inga bättre forwards i AS !!!!!!!!!!!!!!!!

Haha, du hotade 2st medlemmar och kallade dem könsord. Jag tror det räcker för att bli bannad men men.

Jorgen
2012-02-03, 22:52
Haha, du hotade 2st medlemmar och kallade dem könsord. Jag tror det räcker för att bli bannad men men.

Det gör det. :banned

Lasse Kongo
2012-02-03, 23:19
Ooooooooooooo Viiiiiita Hästen!

Vi närmar oss iaf, fyfan vad trevliga matcher det har varit iår, vissa matcher har varit rena hockeyfester, underbar stämning.

Minimjölk
2012-02-04, 01:33
Hur gammal är du Psycho? Du borde skämmas som du beter dig, oavsett om du är onykter eller ej. Oförsvarligt...

yooii
2012-02-04, 12:07
*drool*

Derby idag! Lär bli ljummet..

Grazzafukkinrazzi
2012-02-04, 12:15
*drool*

Derby idag! Lär bli ljummet..

Enkel Örebrovinst tippar jag på.

Vad har hänt med Bofors på slutet egentligen? Sjukt vad dåliga de har blivit.

Kotten
2012-02-04, 14:37
ja nu har du roligt va din jävla bonnläpp. gå o ****** syrran din vet ja.. resultatet speglade inte matchen di jävla nolla.. men eftersom vi tosrka mot oskarhamns jävla nolar så tar ni ju garanterat ks platsen.. men ni blir kvaleriens slagpåse nr 1.. man kan iten gå upp med bosnier som nui har i försvaret.. alen bibic jävla *****

Nej vi är väl aldrig bättre än er :).Endå vinner vi hela tiden :).Jag såg matchen på plats och sista halvan av matchen var det lekstuga,40% på sista 9 matcherna.Vi ska nog kunna vara med och kriga om det i KS ;).Förövrigt är Bibic grym ;)

Kotten
2012-02-04, 14:40

Hahahaha.Nej när det gäller är ni grymma :).

yooii
2012-02-04, 14:59
Enkel Örebrovinst tippar jag på.

Vad har hänt med Bofors på slutet egentligen? Sjukt vad dåliga de har blivit.
Tror inte på en enkel Örebroseger. Tror det kan bli ganska jämt. Det är ju trots allt ett derby. Vad som helst kan hända.

Så dåliga vet jag faktiskt inte om man har varit. Visst har spelet låst sig stundtals men man visade att spelat återigen börjat klaffa i de två senaste matcherna.

Kotten
2012-02-22, 01:10

Vi får se nästa år :)

Kotten
2012-02-24, 20:51
Fyfan vad dåliga Örebro är. Är inte bara att trycka på en knapp i KS och tro att allt ska funka.

Kotten
2012-02-24, 20:53
Det går bra nu.

:)

Kotten
2012-02-27, 22:16
KS klara, skönt

Kotten
2012-03-06, 21:28
Djurgården välkomna till Tegera Arena, haha underbart

_slipknot1_
2012-03-06, 21:44
Djurgården välkomna till Tegera Arena, haha underbart

Riktigt underbart hoppas ni skickar ned dem till AS!!

Kotten
2012-03-16, 17:19
Skulle inte förvåna mig alls om Djurgården åker ur, dom kommer få ett helvete imorgon. Dom har ingen aning om vad som väntar i Nobelhallen, värsta jävla hallen att spela i. Leksand ser oförskämt bra ut, men jag vågar inte tro någonting, passar bara på att njuta för stunden.

rooz
2012-03-16, 17:45
Djurgården kommer ha det svårt, och Nobellhallen lär inte vara kul alls:)

Jag tror faktiskt på Leksand i år. Mixen är rätt och det har sett bra ut:thumbup:

Kotten
2012-03-16, 19:11
Djurgården kommer ha det svårt, och Nobellhallen lär inte vara kul alls:)

Jag tror faktiskt på Leksand i år. Mixen är rätt och det har sett bra ut:thumbup:

Vi får se, mycket kan hända. Men vi känns stabila och gedigna. Inte bästa laget på pappret vi haft men klart på isen. Hela känslan är annorlunda på något vis. Vi får se vart det slutar, men det blir nog jämnt enda in i kaklet.

Jokester
2012-03-16, 19:33
Total katastrof igår, tamejfan pinsamt att förlora på hemmaplan mot ett jävla brödgäng som rögle. Det får bara inte hända. Bra att spelarna skäms också, om det var årets sämsta insats är fan svårt att avgöra för det har varit många tuffa kvällar på Hovet i år men den är fan där och tävlar om det.

awesomooo
2012-03-16, 19:58
Det är pinsamt att vara Djurgårdare :( Mår fan illa av att bara tänka att dom kanske lirar i Allsvenskan nästa säsong.

Herr Oberst
2012-03-16, 22:03
tamejfan pinsamt att förlora på hemmaplan mot ett jävla brödgäng som rögle.

Bröd slår skorpor. dif är inte bättre

Jokester
2012-03-16, 22:12
Bröd slår skorpor. dif är inte bättre

Ja, dif är fan inte bra nu och hela jävla organisationen ska skämmas för hur dåligt de presterar med tanke på det stöd vi supportrar som är på varenda jävla match står för, för som det är nu så förtjänar de inte det för fem öre.
Ut med Järlan och in med Garpen snarast och börja rensa i truppen efter KS, oavsett hur det går.

Tomas W
2012-03-16, 23:14
DIF är välkomna till helvetet, men tror att de reder upp det. Riktigt spännande matcher som kommer =)

Jockefoten
2012-03-16, 23:27
Det är pinsamt att vara Djurgårdare :( Mår fan illa av att bara tänka att dom kanske lirar i Allsvenskan nästa säsong.

Nej.

Jokester
2012-03-17, 15:32

Det är aldrig pinsamt att vara Djurgårdare, vi är med vårt lag i vått och torrt till skillnad från medgångarna i Solna.

Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett.
Alltid oavsett.

_slipknot1_
2012-03-17, 16:13
Det är aldrig pinsamt att vara Djurgårdare, vi är med vårt lag i vått och torrt till skillnad från medgångarna i Solna.

Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett.
Alltid oavsett.

:laugh:

Jokester
2012-03-17, 18:58

awesomooo
2012-03-20, 12:21
Skön vinst igår!!! Dock lite besviken att dom inte sände årets roligaste match på 10:an.

Minimjölk
2012-03-20, 13:07
Å andra sidan. Om Djurgården åker ur kasnke det innebär en ändring på hur systemet ser ut nu. Det borde finnas utrymme för fler lag i Elitserien och hela processen med att de två sämsta har chans att kvala sig kvar samtidigt some en dominant under hela Allsvenskan år efter får spela kvar är ju snett. jag sympatiserar inte med varken Leksand eller Örebro men tycker det är synd att deras fina säsonger i Allsvenskan inte ger frukt.

Med andra ord. Ett formtoppat lag som en gång råkar sluta sjua i Allsvenskan kan ta ett slutspelsambitionslag som i sista omgången förlorar och därmed hamnar näst sist i elitseriens lag plats på samma sätt som att ett lag som konsekvent slutar etta i Allsvenskan eller sist i Elitserien ändå aldrig byter serie med varandra.

awesomooo
2012-03-20, 13:12
Å andra sidan. Om Djurgården åker ur kasnke det innebär en ändring på hur systemet ser ut nu. Det borde finnas utrymme för fler lag i Elitserien och hela processen med att de två sämsta har chans att kvala sig kvar samtidigt some en dominant under hela Allsvenskan år efter får spela kvar är ju snett. jag sympatiserar inte med varken Leksand eller Örebro men tycker det är synd att deras fina säsonger i Allsvenskan inte ger frukt.

Med andra ord. Ett formtoppat lag som en gång råkar sluta sjua i Allsvenskan kan ta ett slutspelsambitionslag som i sista omgången förlorar och därmed hamnar näst sist i elitseriens lag plats på samma sätt som att ett lag som konsekvent slutar etta i Allsvenskan eller sist i Elitserien ändå aldrig byter serie med varandra.

Det var väl snack förut om att utöka elitserien till 14 lag. Den iden verkar dock ha tinat bort...

Jockefoten
2012-03-22, 21:39

LOL vi åker inte ur! 1poäng mot Örebro woho!

Kotten
2012-03-23, 01:36
Bofors Filmklubb kan gärna få försvinna långt ner i avgrunden, usch för det pisslaget. Förstår Himelfarb fullt ut, helt rätt att ge den fan en smäll.

Herr Oberst
2012-03-23, 16:20
Bofors Filmklubb kan gärna få försvinna långt ner i avgrunden, usch för det pisslaget. Förstår Himelfarb fullt ut, helt rätt att ge den fan en smäll.

Ni slapp ju åtminstone Wessner. Men resten av det skitgänget är ungefär lika gnälliga.

Mitt bästa minne av Wessner är från 2005, första matchen på säsongen då det brakade loss nåt in i helvete och Karmhag (eller om det var Gath) bonkade skiten fullständigt ur Wessner. Möjligt att han ådrog sig hjärnskador efter den fighten och det kan förklara hans bristande omdöme och dåliga uppförande. Artikel om fighten finns här om man är nyfiken
http://hd.se/sport/2005/09/29/roegleduo_riskerar_laanga_straff/

Kotten
2012-03-31, 20:04
Helt sjukt att det finns vissa lag i elitserien som klarar sig kvar där år efter år utan alla dessa sponsorer :D

Vad gör att de klarar sig och att Leksand inte gör det, trots alla pengar?

Det är ganska roligt att sitta och läsa gamla inlägg :)

Jockefoten
2012-03-31, 20:06
Än är det inte över, håller tummarna att Timrås Elitlicens ej går igenom, dessutom finns chansen att de utökar elitserien med 2lag.

Kotten
2012-03-31, 20:10
Än är det inte över, håller tummarna att Timrås Elitlicens ej går igenom, dessutom finns chansen att de utökar elitserien med 2lag.

Jo det är över och blir det en utökning kommer det dröja något år

Kotten
2012-03-31, 20:12
Med den extremt dåliga ekonomin DIF har och publiktappet som nu blir i AS + 25-30 miljoner mindre i pengar från hockeyligan. Kommer dröja innan DIF är uppe igen

_slipknot1_
2012-03-31, 20:17
Kul för dif att känna på den gemytliga hockeyallsvenskan! Hoppas de trivs och stannar där många år! Ska bli kul och se stämningen nästa hemmamatch! Inte lär de undslippa utan lite oroligheter på läktaren?!

Sent from someone elses iPiggy using Tapatalk

rooz
2012-04-01, 08:30

Varför skulle Timrås Elitlicens INTE gå igenom?

Fan, kanske kommer fansen ner på jorden när ni sitter ute i Tingsryd och fryser.

Jockefoten
2012-04-01, 09:17
LOL jag är född inte allt för långt ifrån Tingsryd och de har faktiskt en inomhushall (det verkade som om du antydde något annat).

Ang. Timrå, större under har skett (aik har tex vunnit SM-guld) så jag håller hoppet vid liv ett tag till.;)

rooz
2012-04-01, 09:46
LOL jag är född inte allt för långt ifrån Tingsryd och de har faktiskt en inomhushall (det verkade som om du antydde något annat).

Ang. Timrå, större under har skett (aik har tex vunnit SM-guld) så jag håller hoppet vid liv ett tag till.;)

Frågan kvarstår, varför skulle Timrå ha problem med Elitlicensen?

Vi kan ju se det från den ljusa sidan, ni slipper Kyle K iaf:D

Herr Oberst
2012-04-01, 09:48

1. Djurgården lär inte sluta på tredjeplats. Ryker Timrås licens tar Leksands deras plats
2. Timrå mister inte sin licens. Zäta är på tok för rik för det

WHITEFOLKS
2012-04-01, 10:41
Det är ganska roligt att sitta och läsa gamla inlägg :)

Ja fast vad är det som är fel med påståendet.

Läser du de gamla inläggen där det är "nu eller aldrig för Leksand" också?

Det är därför man inte säger att saker aldrig kan hända i idrott för de händer.

rooz
2012-04-01, 10:43
Förra året hade vi ett grymt lag och hade gått upp om det inte varit för att vi fick spela med 3 backar genom halva KS.Man ska inte skylla på skador och allt vad det nu är,men det var verkligen maximal oflyt.Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att vi skulle kunna få ett ännu bättre lag.Matchen igår mot Växjö var det bästa jag sett Leksand prestera sen jag vet inte när.Visserligen är det bara en seriematch i mängden på resan till KS.Men det ser så enkelt ut.Man var totalt värdelösa mot Västerås säkerligen på grund av att man inte kunnat spela ihop sig ordentligt innan pågrund av småskador,man har vilat spelare medvetet för att inte ta någon risk.Men det så äckligt bra ut igår.Som Färjestads tränare sa efter Leksands matchen på frågan om han var nöjd med reslutatet.Ja det är jag,Leksand håller högre ES klass än flera av lagen vi mött hittils.Jag tror att det stämmer faktiskt.I år är vi ett riktigt lag och det tackar jag Strömberg för.Åslin,Jahnols,Källström är 3 juniorer som utvecklats hur mycke som helst senaste året.Peter Nordström slänger sig och täcker Skott när man leder med 4-0.Underbart att se.
Hur var det med gammla inlägg nu Kotten*rolleyes*

z_bumbi
2012-04-01, 11:14
dessutom finns chansen att de utökar elitserien med 2lag.

Att alla lagen i elitserien får sämre ekonomi är en bra lösning?

WHITEFOLKS
2012-04-01, 11:15
Skulle antagligen vara bättre med färre lag men med större omsättning med 3/4 lag som åker ur.

Kotten
2012-04-01, 13:52
Hur var det med gammla inlägg nu Kotten*rolleyes*

Modo spelar snart i AS dom med

rooz
2012-04-01, 14:35
Modo spelar snart i AS dom med

Ja, när leksand har påbörjat sin 200'de kvalserie som dom aldrig vinner:D

Kotten
2012-04-01, 14:49
Ja, när leksand har påbörjat sin 200'de kvalserie som dom aldrig vinner:D

Tidsfråga, förövrigt trivs jag rätt bra i AS. Snart en mer klassisk liga än ES.

Kotten
2012-04-01, 14:53
Skulle antagligen vara bättre med färre lag men med större omsättning med 3/4 lag som åker ur.

Känner ingen som helst skadeglädje för att Djurgården åker ur, laget hör såklart hemma i ES precis som Leksand gör. Om man ser till intresse, publik etc. Men det här var nog det bästa som kunde hända för svensk hockey, hoppas dom vaknar nu och inser att AS är inte så dålig och sen tycker jag att dom kan utöka antalet lag till minst 14.

AS kommer ju bli stekhet nästa år, intresset kommer öka. Borde kanske kunna ge mer pengar till klubbarna

WHITEFOLKS
2012-04-01, 15:33
AS inte är så dålig? på vilket sätt då? Djurgården har spelat katastrofalt dåligt hela säsongen.

Allsvenskan håller bra klass för att vara en andradivision i ett så litet land som Sverige men inte mer än det.

Man hör inte hemma på gamla meriter för då kan vi slänga in IK Göta i elitserien också.

Kotten
2012-04-01, 17:19
AS inte är så dålig? på vilket sätt då? Djurgården har spelat katastrofalt dåligt hela säsongen.

Allsvenskan håller bra klass för att vara en andradivision i ett så litet land som Sverige men inte mer än det.

Man hör inte hemma på gamla meriter för då kan vi slänga in IK Göta i elitserien också.

Föra ngra år sedan var det stor skillnad på botten av ES och toppen av AS. Nu är skillnaden ungefär lika med 0

rooz
2012-04-01, 17:29
Föra ngra år sedan var det stor skillnad på botten av ES och toppen av AS. Nu är skillnaden ungefär lika med 0

Din tomte, är du på riktigt?
Sent from my GT-S5690 using Tapatalk

Kotten
2012-04-01, 17:47
Din tomte, är du på riktigt?
Sent from my GT-S5690 using Tapatalk

Det är fakta. För några år sprang 1-2 lag genom AS och förlorade kanske 1-2 matcher. Nu är det stenhårt. Timrå har haft marginalerna med sig, rent spelmässigt kunde dom haft mindre poäng just nu. Att Djurgården åker ur styrker mitt påstående ganska bra. AS knappar in på botten av ES punkt

Kotten
2012-04-01, 17:52
Rögle slutade 5a i AS och nu är dom nära ES, det borde säga dig någonting.

rooz
2012-04-01, 18:53
Jag blev så förbaskad att jag läste fel. Jag trodde du menade att det var 0-skillnad på botten av AS och toppen av ES.

Jag sätter mig i skamvrån med djugårdarna:em:

Jokester
2012-04-01, 20:49
Allsvenskan är inte värd vår fina förenings närvaro. Att vi är där nu är ett stort jävla hån från hela ledningen och varenda spelare mot oss supportrar och alla som följer klubben i med och motgång. Hoppas på en stor jävla rensning i föreningen nu och att vi kan få några av de få trotjänare som förtjänar det att stanna kvar och några andra att komma tillbaka.

Kotten
2012-04-01, 22:08
Allsvenskan är inte värd vår fina förenings närvaro. Att vi är där nu är ett stort jävla hån från hela ledningen och varenda spelare mot oss supportrar och alla som följer klubben i med och motgång. Hoppas på en stor jävla rensning i föreningen nu och att vi kan få några av de få trotjänare som förtjänar det att stanna kvar och några andra att komma tillbaka.

Då är den inte värd Leksands fina närvaro heller då. Lika bra att du förbereder dig på att det kan bli många år i denna fina serie.

Herr Oberst
2012-04-01, 22:08
Allsvenskan är en grym liga med många klassiska lag (malmö och örebro borträknade).
Nu verkar det dessutom som ett annat popcornlag ska slå sig in, Karlskrona med publiksnitt på typ fullsatt och 3300 pers.
Är nästan avundsjuk på Dif som får äran att spela där nästa säsong. Mitt lag verkar just nu inte få göra det

Kotten
2012-04-01, 22:09

Eftersom ni nu är i Allsvenskan så är ni ju faktiskt värda att vara där. Man kan inte leva på gamla meriter.

Kotten
2012-04-01, 22:11
Allsvenskan är en grym liga med många klassiska lag (malmö och örebro borträknade).
Nu verkar det dessutom som ett annat popcornlag ska slå sig in, Karlskrona med publiksnitt på typ fullsatt och 3300 pers.
Är nästan avundsjuk på Dif som får äran att spela där nästa säsong. Mitt lag verkar just nu inte få göra det

Tror ni torskar mot Örebro nästa match, sen får vi se om ni pallar det i sista omgången. Om nu Leksand tar Timrå.

Det här är nästan det bästa som kunde hända Timrå och Rögle upp om det nu blir så, Elitserien lär jubla :). Ökar nog chanserna ganska rejält att det blir en utökning på serien nu när DIF åker ur

Herr Oberst
2012-04-01, 22:16
Tror också vi torskar mot Örebro. Har varit i den jävla hallen allt för många gånger på sistone, och inte en enda gång har man fått åka hem ens halvnöjd. Men tror ni torskar mot Timrå också. Dom kommer kriga för sin poäng tror jag, även om dom i praktiken inte behöver det.

Jo lite kul är det att ES kommer devalveras kraftigt om vi och Timrå tar platsen samtidigt som DIF och Karlskrona går till AS, plus att skitlagen Sundsvall eller Borås försvinner. ES är rätt plastigt medans AS är diesel, slägga och härligt unken och äkta

Kotten
2012-04-01, 22:20
Tror också vi torskar mot Örebro. Har varit i den jävla hallen allt för många gånger på sistone, och inte en enda gång har man fått åka hem ens halvnöjd. Men tror ni torskar mot Timrå också. Dom kommer kriga för sin poäng tror jag, även om dom i praktiken inte behöver det.

Jo lite kul är det att ES kommer devalveras kraftigt om vi och Timrå tar platsen samtidigt som DIF och Karlskrona går till AS, plus att skitlagen Sundsvall eller Borås försvinner. ES är rätt plastigt medans AS är diesel, slägga och härligt unken och äkta

Tror oxå vi torskar mot Timrå, men spelar vi som sist finns chansen, spelar vi som mot er är det bara att glömma. Skulle Leksand råka vinna med typ 4-1 eller något så är inte ens Timrå säkra inför sista omgången.

Grazzafukkinrazzi
2012-04-01, 22:25

Haha, Sundsvall är ju legender, piskade leksand rätt skönt två gånger i serien om jag ej missminner mig. Magiskt!

Herr Oberst
2012-04-01, 22:40
Haha, Sundsvall är ju legender, piskade leksand rätt skönt två gånger i serien om jag ej missminner mig. Magiskt!

Jo dom har piskat Rögle också allt för många gånger. Men i slutändan är dom ändå alltid sist i både publikliga och tabellställningen

z_bumbi
2012-04-02, 08:35

Problemet kan då bli att om en klubb känner att satsningen det året inte håller så kan de lägga av tidigt och spara sig till kvalet eller om det inte blir något kval (inte så troligt då det drar in pengar) helt enkelt spara resurser till nästa år. Att spara sig till kvalet kan ekonomiskt bli en bra affär (hyra ut spelare, exponera juniorer som blir lättare att sälja och de får fler matcher i kvalserien) och riskerna blir mindre då fler lag också får möjlighet att gå upp en division året efter.

WHITEFOLKS
2012-04-02, 12:16
Problemet kan då bli att om en klubb känner att satsningen det året inte håller så kan de lägga av tidigt och spara sig till kvalet eller om det inte blir något kval (inte så troligt då det drar in pengar) helt enkelt spara resurser till nästa år. Att spara sig till kvalet kan ekonomiskt bli en bra affär (hyra ut spelare, exponera juniorer som blir lättare att sälja och de får fler matcher i kvalserien) och riskerna blir mindre då fler lag också får möjlighet att gå upp en division året efter.

Ja det är sant.

Det är ju ett problem i allmänhet i Sverige att lagen i de "stora" sporterna hamnar i ett sorts mellanläge mellan företag och ideell förening.

BlackSnow
2012-08-06, 13:38
Jaha ..Dags o börja tippa

1. Örebro
2. DIF
3. Malmö
4. Leksand
5. SSK
6. Västerås
7. Mora
8. Oskarshamn
9. Almtuna
10. Bofors
11. Tingsryd
12. Troja
13. Karlskrona
14. Asplöven

awesomooo
2012-08-06, 13:47
Kanske lite tidigt att börja spekulera men tror faktiskt att DIF går upp till Elitserien tillsammans med Rögle som fortfarande får stanna kvar i Elitserien.

Minimjölk
2012-08-06, 13:52
Malmö har tappat mer eller mindre hela truppen och har ersatt dessa med betydligt billigare och mer oerfarna alternativ. Det behöver inte vara något fel i detta då laget förra säsongen underpresterade grovt i förhållande till vad de kostade men jag har mycket svårt att tänka mig att det nya laget kan ta sig till kvalserien första året. De saknar en rejäl backuppsättning och har två relativt svaga målvakter där Sjögren iofs var ook förra året men om han underpresterar har de inte mycket att hämta i år.

Jag tror mer på Södertälje och till viss del Oskarshamn. Sedan tror jag Mora och Almtuna kommer prestera sämre.
Djurgården borde vara favoriter men alla kommer ge järnet mot just dem så de kan få det tufft i höst om inte motivationen finns där i varje match.

awesomooo
2012-08-06, 14:07
Djurgården har en jäkla press på sig att gå upp till ES. Är rädd för att dom kommer hamna i samma sits som Hammarby om dom misslyckas år efter år.

Minimjölk
2012-08-06, 14:29
ja, tidigare har alla lag velat slå Malmö och Leksand men i år kommer den platsen abonneras på av Djurgården. Kan bli tufft. Å andra sidan tror jag ett sådant lag som Leksands i år faktiskt har en rimlig chans att gå upp tack vare detta. jag tror på Leksand SSK och DIF i topp tre följda av Örebro, Västerås, Malmö och Bofors. Oskarshamn, Troja och Mora blir outsiders till playoff.

yooii
2012-08-06, 18:03
Tror att mitt lag, Bofors inte kommer att upprepa fjolårets framgånger. Med lite tur kan man kanske vara med om de sista PO-platserna framåt vårkanten.

Tippar följande sluttabell.
1. Leksand
2. DIF
3. Örebro
4. SSK
5. Malmö
6. Västerås
7. Bofors
8. Mora
9. IKO
10. Almtuna
11. Tingsryd
12. Troja
13. Karlskrona
14. Asplöven

awesomooo
2012-08-06, 19:13
Inte en blekaste men magkänslan säger såhär:

1. Djurgården
2. SSK
3. Västerås
4. Örebro
5. Leksand
6. Oskarshamn
7. Malmö
8. Karlskoga
9. Almtuna
10. Mora
11. Tingsryd
12. Karlskrona
13. Troja
14. Asplöven

Kotten
2012-08-06, 19:54
SSK blir defenitivt inte 2a och Västerås har inte mycket till lag. Leksand har kvar allt sen förra året, 7-8 st ynglingar som blivit 1 år äldre, blir inte sämre än förra året dvs 2a.

Kotten
2012-08-06, 19:57
Något annat än Leksand, DIF och Örebro topp 3 är en skräll.

awesomooo
2012-08-06, 20:03
Får vänta och se tills på torsdag då SSK möter LHC i träningsmatch. Djurgården laddar upp med European Trophy.

Kotten
2012-08-06, 20:56
Träningsmatcher säger ingenting alls. Leksand slog Färjestad, men det betyder ingenting när serien startar.

Leksand
Djurgården Vem som blir 1a 2a eller 3a törs jag inte säga
Örebro
...............................................
Malmö
Södertälje
Oskarshamn
Mora/Västerås

Där är topp 7, resten ointressant.

awesomooo
2012-08-18, 16:22
Djurgården verkar göra bra ifrån sig under European Trophy!

Johanss0n
2012-08-18, 18:08
1. Leksand
2. Örebro
3. Djurgården
4. Södertälje
5. Malmö
6. Oskarshamn
7. Västerås
8. Karlskoga
9. Troja
10. Mora
11. Tingsryd
12. Karlskrona
13. Almtuna
14. Asplöven

Platserna 1-3 känns solklara, leksand har seriens bästa målvakt, har fått behålla alla de behövde och forsberg & co har blivit ett år äldre.

Dif kommer slarva bort för mycket poäng i början för att ta hem seriesegern, men lär förmodligen gå riktigt bra i kvalet när det börjar bli matcher som verkligen betyder något.

Örebro lär bli repris på förra året, för dålig målvaktssida för att lyckas i kvalet.

4-7 Känns också givna, klasskillnad mot lagen längre ned, men för svaga för att ta en direktplats.

Karlskoga, Troja och Mora känns som stabila nedre mitten lag, för bra för att riskera få kvala sig kvar men för svaga för att nå playoff.

Tingsryd kan ev komma något högre upp eller längre ned beroende på hur många av ep-värvningarna som floppar.

Botten trean känns också given, alla har värvat allt för svagt för att slåss om något annat än att slippa nedflyttningskvalet.

BlackSnow
2012-08-30, 21:52
Nu går tiden vääääldigt sakta... Dags för hockey för helvete :)

BlackSnow
2012-08-30, 21:57
Nä dags o byta avatar så folk vet var man står i den här tråden :)

awesomooo
2012-08-31, 07:34
Nä dags o byta avatar så folk vet var man står i den här tråden :)

Buuuuu

BlackSnow
2012-08-31, 08:33
Buuuuu

hahaha

BlackSnow
2012-09-10, 13:46
Premiär om två dygn :) mina tips

Örebro - Malmö......... 4 - 1
Leksand Karlskrona.... 5 - 2
Bofors - Asplöven...... 3 - 1
VIK - Tingsryd........... 6 - 2
Oskarshamn - Troja..... 3 - 4
Mora - SSK................ 1 - 4
DIF - Almtuna............. 6 - 1

awesomooo
2012-09-10, 14:26
Fan så trevligt att det börjar igen! Kändes som att säsongen precis slutade, fort går det!

Chrbo
2012-09-10, 15:22
Snart smäller det! :D

Heja IKO!

awesomooo
2012-09-12, 18:23
Någon som kollar? Jag kollar på Leksand vs. Karlskrona just nu och i morgon lirar Djurgården!!!!

Spinkis
2012-09-12, 20:31
Följer bara leksands direktrapportering. Skönt med seger även om det var väntat! :D

Grazzafukkinrazzi
2012-09-12, 20:39
WaceyIH_6Sg

BlackSnow
2012-09-12, 22:10
Apropå Mora.. Vilken pajas de verkar ha till tränare.. Springer och anmäler folk kors o tvärs.. Han kanske tror att det är bandy han tränar.. Skönt i alla fall med tre klockrena pinnar mot tingsryd :) Men herregud vilka fula tröjor taif har.. Ser ut som någon har spytt ut deras tröja med all reklam :(

BlackSnow
2012-09-12, 22:10
Någon som kollar? Jag kollar på Leksand vs. Karlskrona just nu och i morgon lirar Djurgården!!!!

Kollade i typ en period.. Var ett riktigt sömnpiller

Kotten
2012-09-12, 22:23
Kollade i typ en period.. Var ett riktigt sömnpiller

Sen satte Leksand gasen i botten och spelade ut Karlskrona totalt. 5-1 är smickrande

BlackSnow
2012-09-12, 23:39
Sen satte Leksand gasen i botten och spelade ut Karlskrona totalt. 5-1 är smickrande

Kommer de flesta göra.. Karlskrona är ett totalt värdelöst lag ...

awesomooo
2012-09-13, 06:52
Apropå Mora.. Vilken pajas de verkar ha till tränare.. Springer och anmäler folk kors o tvärs.. Han kanske tror att det är bandy han tränar.. Skönt i alla fall med tre klockrena pinnar mot tingsryd :) Men herregud vilka fula tröjor taif har.. Ser ut som någon har spytt ut deras tröja med all reklam :(

Haha, tycker så om alla lag. Blir bara förbannad av att se all reklam från lokala företag på tröjorna.

Hoppas dom fyller Hovet idag!

944RS
2012-09-13, 21:28
Skönt med seger i premiären! Kommer vara många lag där ute som vill spöa DIF så det kommer bli ett tufft år.

awesomooo
2012-09-16, 08:43
Jaha, lockout. Fan så sugit. Sugit att DIF förlora mot Tröja-Ljungberg eller vad fan dom heter också.

rooz
2012-09-16, 09:34
Kronwall & Murray som backpar i DIF?

Nästan så man kan betala för att se det*cupid*

awesomooo
2012-09-16, 09:36
Kronwall & Murray som backpar i DIF?

Nästan så man kan betala för att se det*cupid*

Hoppas hoppas hoppas :hbang:

Johanss0n
2012-09-16, 10:55
teh irony att när tingsryd gnällt till sig att få använda nhl-spelare så skickar phoenix ner OEL till ahl, något man borde kollat innan kanske?

Murray i DIF skulle kunna få tom mig att kolla deras matcher.

Troja blir farliga, Bengtsberg verkar hålla, Dowd och Kelly verkar ha varit bättre värvningar än det lät som och Åslin kommer inte spela i allsvenskan allt för länge till.

awesomooo
2012-09-16, 12:02
Tyvärr kommer väl dom flesta ha semester eller spela i AHL.

Kotten
2012-09-16, 13:36
Vill inte att Leksand plockar in massa spelare, står man där sen i vår när NHL troligen har dragit igång och alla NHL spelare dragit, massa spelare har fått stå åt sidan, man ska spela ihop sig igen etc. Nej tack

Herr Oberst
2012-09-16, 14:04
Undrar hur pass stort intresset är för NHL-spelare egentligen är. Kostnaden är jävligt stor och pengarna rätt små i Hockeyallsvenskan. Räknar man det sen i DIF's fall så är det inte direkt så att dom kan tjäna på Kronwall heller med tanke på att publiksnittet troligtvis inte kommer öka så mycket ändå. Man kommer väl ändå sälja minst 6500 plåtar/match och ofta fler än så?

För övrigt är det lite överskattat med dessa NHL-spelare. Enda jag egentligen minns sen förra lockouten är Knuble/Morrison/Huselius i LHC Marcel och Marian Hossa i Mora. Zetterberg va rätt jävlig i Timrå också såklart.

awesomooo
2012-09-16, 14:16
Dom som vill spela drar väl sig till Schweiz eller Ryssland misstänker jag. Vet ej om jag har läst eller drömt detta men Lundqvist blev frågad vad som händer vid en lockout och han sa Frölunda (Ej från någon svensk blaska). Kommer säkert inte bli en invasion av NHL-spelare i ES eller Allsvenskan men visst vore det kul om några dyker upp.

Herr Oberst
2012-09-16, 14:21
Vet ej om jag har läst eller drömt detta men Lundqvist blev frågad vad som händer vid en lockout och han sa Frölunda (Ej från någon svensk blaska)

Jo jäkla clown han är. Man skulle behövt ge honom en liten påminnelse. Fast de klart, sålänge Joel spelar där så är det nog inte mycket att göra åt saken

awesomooo
2012-09-16, 14:30
Ryssarna verkar redan befinna sig i sina hemorter och vara redo att starta redan nästa vecka.

Zibanejad skulle vara kul att se i Djurgården men Ottawas general manager sa väl något i stil med att i Sverige finns bara pissligor och man utvecklas inte där så det blir en säsong i AHL för honom : )

WHITEFOLKS
2012-09-16, 14:37
Ja fast Ottawas GM har inte så mycket att säga till om, det är spelaren själv som väljer vart han spelar.

rooz
2012-09-16, 14:53
Erik karlsson skulle kosta ca. 300.000 i månaden för försäkringen.

Johanss0n
2012-09-16, 15:24
Ja fast Ottawas GM har inte så mycket att säga till om, det är spelaren själv som väljer vart han spelar.

Inte om man har tvåvägskontrakt vilket micke zäta rimligen borde ha.

awesomooo
2012-09-16, 15:52
Kan säga att ni kan kolla på Karlskrona vs. Örebro gratis på ViaPlay!

BlackSnow
2012-09-16, 21:14
Västerås sportchef N. Johansson säger i en intervju att Berglund & Backlund redan kan vara spelklara för VIK på onsdag.. Ska väl mycket till , men man hoppas :)

Grazzafukkinrazzi
2012-09-16, 21:17
Anze Kopitar verkar bli spelklar för Mora under den kommande veckan.

Skapligt nice :D