handdator

Visa fullständig version : Hockeyallsvenskan !

Sidor : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12

Psychological
2010-03-18, 13:04
Motivering? Är det för att du håller på dem i smyg efter ditt kära VIK eller för att du av någon anledning inte vill se Malmö i en kvalserie? I så fall skule det vara kul att veta varför du hellre ser Almtuna där.

För att jag tycker att Almtuna är värda platsen för en bra genomförd säsong. Sedan håller man ju alltid på underdogsen . Mitt kära VIK har inget med det att göra . Vi kommer tillbaka nästa år bättre än någonsin :)

_slipknot1_
2010-03-18, 13:19
Jag har för mig att Leksand omsatte dryga 100 miljoner förra året,nästan iklass med toppen av elitserien.Går man upp så kommer alla sponsorer säkerligen trycka in mer pengar än man har gjort,har man i flera års tid satsat massa pengar så vill man säkerligen inte att laget ska åka ur igen.Jag tror att Leksand har möjligheter att bli ett av storlagen i ES bara man tar sig upp,man har helt andra förutsättningar nu än vad man hade för 4-5 år sedan

Jobbigt att AIK står i er väg då:)

Psychological
2010-03-18, 13:23
Jag har för mig att Leksand omsatte dryga 100 miljoner förra året,nästan iklass med toppen av elitserien.Går man upp så kommer alla sponsorer säkerligen trycka in mer pengar än man har gjort,har man i flera års tid satsat massa pengar så vill man säkerligen inte att laget ska åka ur igen.Jag tror att Leksand har möjligheter att bli ett av storlagen i ES bara man tar sig upp,man har helt andra förutsättningar nu än vad man hade för 4-5 år sedan

"OM" ni går upp ja .... Vad spelar det för roll hur mycket pengar ni har om ni fortsätter med att sätta er i fosterställning och hacka tänder varje gång ni är i KS ?

mangs
2010-03-18, 13:47
För att jag tycker att Almtuna är värda platsen för en bra genomförd säsong. Sedan håller man ju alltid på underdogsen . Mitt kära VIK har inget med det att göra . Vi kommer tillbaka nästa år bättre än någonsin :)

OK, jag köper dina argument. Jag är glad att du inte tog till det enkla att MIF är ett köpelag, jävla danskar, samt att Pecy Nilsson betalar miljoner etc. För allt det där tillhör det förgågna.

Malmö av idag är inte alls samma miljonbygge och har en väldigt bra ungdomsverksamhet vilket faktiskt numera även avspeglar sig i A-truppen.

Precis som du säger det har Almtuna gjort det väldigt bra utifrån sina resurser både i år och ifjol.

Jag tror och hoppas att Malmö kommer till kvalserien då jag tror de har större chans att röra runt lite i grytan.

Dels kan det bli rejäla derbyn mot Rögle med 12.000 på läktaren och dels kan de få knäppa Leksand på nosen i den sista matchen. Ironiskt nog har Kvalserien 3 ggr i rad för Malmös del avslutats upp i Ejendahls arena på ett snöpligt slut och nog fan är sista matchen för i år även Leksand- Almtuna/Malmö.

I år har dock Malmö inget med en eventuell plats till Elitserien att göra så det kan för en gångs skull vara omvända roller (om Malmö avancerar dvs).

Kotten
2010-03-18, 16:47
Almtuna klart bättre än Malmö.Jag tror man tar 2 raka nu.Sen vore det riktigt kul om Växjö kunde följa med Leksand upp,tror inte alls att det är omöjligt.Jag säger som Södergren,Wikegård och Boork, AIK blir 5a

rooz
2010-03-18, 16:49
Nästan så jag vill ha upp Leksand, skulle vara kul o se hur truppen såg ut i ES:)

AIK klarar sig inte upp, även om det vart kul att se!

_slipknot1_
2010-03-18, 17:25
Jag tippar KS så här:
1: SSK
2: AIK
3: Rögle
4: Almtuna
5: Leksand
6: Växjö

Psychological
2010-03-18, 23:25
Promenadseger för Almtuna.

_slipknot1_
2010-03-18, 23:29
Promenadseger för Almtuna.

Väntat, de är ju lagom hemmastarka;)

Psychological
2010-03-19, 16:40
Väntat, de är ju lagom hemmastarka;)

Alltså betyder det att de går till kS ikväll

ahl-
2010-03-19, 16:47
ok, jag köper dina argument. Jag är glad att du inte tog till det enkla att mif är ett köpelag, jävla danskar, samt att pecy nilsson betalar miljoner etc. För allt det där tillhör det förgågna.

Malmö av idag är inte alls samma miljonbygge och har en väldigt bra ungdomsverksamhet vilket faktiskt numera även avspeglar sig i a-truppen.

Precis som du säger det har almtuna gjort det väldigt bra utifrån sina resurser både i år och ifjol.

Jag tror och hoppas att malmö kommer till kvalserien då jag tror de har större chans att röra runt lite i grytan.

Dels kan det bli rejäla derbyn mot rögle med 12.000 på läktaren och dels kan de få knäppa leksand på nosen i den sista matchen. Ironiskt nog har kvalserien 3 ggr i rad för malmös del avslutats upp i ejendahls arena på ett snöpligt slut och nog fan är sista matchen för i år även leksand- almtuna/malmö.

I år har dock malmö inget med en eventuell plats till elitserien att göra så det kan för en gångs skull vara omvända roller (om malmö avancerar dvs).

+1

_slipknot1_
2010-03-19, 17:05
Alltså betyder det att de går till kS ikväll

Precis se min tippade tabell:)

Psychological
2010-03-19, 17:44
Precis se min tippade tabell:)

Min tabell var svår att göra . Den blev inte fullständig men slänger upp mitt tips..
1. SSK
2. AIK / Rögle
3. AIK / Rögle
4. Leksand
5. Almtuna / Malmö
6. Växjö

ahl-
2010-03-19, 19:20
Varför hittar jag ingen stream till matchen? (MIF-ALM)
Någon som har bättre koll än vad jag har?

_slipknot1_
2010-03-21, 18:27
WOW vilken match mellan Lakers-AIK tillslut 5-6 till Gnaget!
Samtidigt levde leksand upp till sitt klassiska KS-spel och torska mot Almtuna borta. Underbar start!!

Psychological
2010-03-22, 10:08
Fan ,tänk om Almtuna blir nya "vilda väsby" ? Är grymt imponerad av deras spel ...

_slipknot1_
2010-03-22, 13:38
Fan ,tänk om Almtuna blir nya "vilda väsby" ? Är grymt imponerad av deras spel ...

Nej kommer nog inte ske, då de inte är lika bra borta men i deras hemmamöten kommer de plocka poäng.

Psychological
2010-03-23, 11:26
Nej kommer nog inte ske, då de inte är lika bra borta men i deras hemmamöten kommer de plocka poäng.

Kanske inte det, men bara Leksand INTE går upp så skiter jag i resten :)

AlmostRipped
2010-03-23, 11:32
Kul att KS är igång, blir iallafall att gå på hemmamatcherna!

Min tabell:
1. SSK
2. AIK
3. Leksand
4. Rögle
5. Almtuna
6. Växjö

rooz
2010-03-23, 11:32
Kanske inte det, men bara Leksand INTE går upp så skiter jag i resten :)

Du kan inte köpa hjärta, vilket behövs när det gäller som mest...

Psychological
2010-03-24, 11:04
Rögle hade flyt igår. Och AIK fansen blev sura på LEHOUX

Psychological
2010-03-25, 02:25
Smart av rögle att sparka tränaren i pågående KS *screwy* Fan är det för pajasledning de har ? Verkar ju vara sämre än vår ???

Herr Oberst
2010-03-25, 13:27
Smart av rögle att sparka tränaren i pågående KS *screwy* Fan är det för pajasledning de har ? Verkar ju vara sämre än vår ???

Bättre sent än aldrig.
Både Per Johan och Björn har stor insyn i både A-lag och förening. Dom om någon kan gå in när som helst och ta över. Båda två är dessutom stora profiler med stort kunnande och ett makalöst engagemang

Tryman
2010-03-25, 14:18
WOW vilken match mellan Lakers-AIK tillslut 5-6 till Gnaget!
Samtidigt levde leksand upp till sitt klassiska KS-spel och torska mot Almtuna borta. Underbar start!!

Bodde på samma hotell som gnaget i Växjö i helgen. Trodde det var ett junislag eller dyl. tills jag såg Franzen.

Finns bara ett Vilda väsby ;)

_slipknot1_
2010-03-25, 23:56
Tung tung övertidsförlust idag mot ett dåligt Rögle. Dessvärre slarvar AIK för mkt i defensiven även idag. Att bränna två frilägen vinner man heller inga matcher på...

Trist om ett så pass dåligt lag som Rögle får spel ES även nästa år.

gnagaren
2010-03-26, 00:40
Jag är så jävla besviken, nu har AIK lyckats förlora två matcher på dommartabbar, men så är sport tyvärr... Sen var det alldeles för mesigt på planen idag, IGEN, AIK måste fan bli hårdare och sluta slarva i defensiven. Det var fan mer action utanför planen än på...

Herr Oberst
2010-03-26, 00:47
nu har AIK lyckats förlora två matcher på dommartabbar

Please... Både AIK och RBK var jämnsnälla. Trots det spelade AIK i powerplay hela 7 gånger jämfört med Rögles 3. Domarna var helt klart hemmabetonade denna match. Situationen du snackar om va 50/50, kunde lika gärna varit en AIK:are som åkt ut tiondelen tidigare.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/2HYSH10.jpg

Kotten
2010-03-26, 09:56
Leksand har blivit bättre och bättre varje match,spelar man som mot SSK på Lördag har inte AIK en chans

rooz
2010-03-26, 10:02
Leksand har blivit bättre och bättre varje match,spelar man som mot SSK på Lördag har inte AIK en chans

Testa att köpa attityd och hjärta nästa säsong ist, för nu ligger ALMTUNA på sista ES platsen:thumbup:

Eller, det kanske inte går att köpa sånt:confused:

Kotten
2010-03-26, 10:45
Testa att köpa attityd och hjärta nästa säsong ist, för nu ligger ALMTUNA på sista ES platsen:thumbup:

Eller, det kanske inte går att köpa sånt:confused:

Hade du sett matchen igår som du uppenbarligen inte har sett så hade du inte skrivit det du precis skrev.Almtuna kommer inte komma 2a och det är en fördel för Leksand att man bara är 1 poäng efter Rögle och AIK.Nu har man dubbelmöten med dessa lag och det kommer bli minst 9 poäng.

rooz
2010-03-26, 11:06
Hade du sett matchen igår som du uppenbarligen inte har sett så hade du inte skrivit det du precis skrev.Almtuna kommer inte komma 2a och det är en fördel för Leksand att man bara är 1 poäng efter Rögle och AIK.Nu har man dubbelmöten med dessa lag och det kommer bli minst 9 poäng.

Jaha, då lägger jag en femhunka på Leksand då...

Sedan att torska mot SSK var inte så farligt, menar de har ändå lirat ES några år nu.
Men visst, förneka på bara...

Kotten
2010-03-26, 11:37
Jaha, då lägger jag en femhunka på Leksand då...

Sedan att torska mot SSK var inte så farligt, menar de har ändå lirat ES några år nu.
Men visst, förneka på bara...

Det är 3 poäng upp till Almtuna och 7 matcher,du kan läsa var som helst att Leksand var bra igår,hur konstigt det än låter så är jag mer positiv nu än innan SSK matchen.Vinst mot AIK imorn så ser det helt plötlsigt väldigt bra ut och det ska vi klara av för vi är bättre än AIK

rooz
2010-03-26, 11:39
Det är 3 poäng upp till Almtuna och 7 matcher,du kan läsa var som helst att Leksand var bra igår,hur konstigt det än låter så är jag mer positiv nu än innan SSK matchen.Vinst mot AIK imorn så ser det helt plötlsigt väldigt bra ut och det ska vi klara av för vi är bättre än AIK

Ni är (var??) bättre än Almtuna med....

Hockey vinns inte alltid av det bättre laget, fast det kanske ni visste sedan tidigare KS matcher*rolleyes*

Kotten
2010-03-26, 11:41
Ni är (var??) bättre än Almtuna med....

Hockey vinns inte alltid av det bättre laget, fast det kanske ni visste sedan tidigare KS matcher*rolleyes*

Nej mot Almtuna var vi inte bra,mot Växjö vart det bättre och igår ännu bättre.Het övertygad om att vi kommer plocka poäng framöver.

Sen tycker jag inte att du som Modo supporter ska prata om Hjärta,där kan man snacka om att vika ner sig och inte visa hjärta.

Berguven
2010-03-26, 11:42

Om ni kan bidra med en bild till ovanstående kollage skulle ni nog kunna få vinna för min del, för det skulle onekligen vara ganska kul.

Kotten
2010-03-26, 11:43
Alla har tagit poäng av varandra,undantaget SSK så serien är helt öppen fortfarande.Vi har 4 hemmamatcher kvar och AIK 3.Det ser faktiskt ganska bra ut även fast vi bara har 3 poäng på 3 matcher.

rooz
2010-03-26, 11:47
Nej mot Almtuna var vi inte bra,mot Växjö vart det bättre och igår ännu bättre.Het övertygad om att vi kommer plocka poäng framöver.

Sen tycker jag inte att du som Modo supporter ska prata om Hjärta,där kan man snacka om att vika ner sig och inte visa hjärta.
Inte?

Vilka var det som stödde klubben med deg ur egen ficka? Som spelade GRATIS? Vem var det som gick in och stödde bygget av swedbank med egna pengar? Gick ner i lön när klubben hade det tufft? Klev ner från läktarplats när det behövdes?

Kotten
2010-03-26, 11:48
Inte?

Vilka var det som stödde klubben med deg ur egen ficka? Som spelade GRATIS? Vem var det som gick in och stödde bygget av swedbank med egna pengar? Gick ner i lön när klubben hade det tufft? Klev ner från läktarplats när det behövdes?

Det är på isen man behöver hjärta och det visade ni inte,ni vek ner er.

Kotten
2010-03-26, 11:56
Jag har inget emot Modo som förening och det är ingen ide att kasta skit på varandra.Jag hoppades att Modo skulle ta sig till slutspel för det är ett av få lag i sverige som det inte händer massa skit runt om.Jag har inget negativt att säga om Modo eller dess supportrar.Men det var för få som visade rätta viljan,hade Modo tagit sig till slutspel tror jag att man ahde krigat om guldet.

Det blir en tuff fight i KS och tack vare dom resultat som blivit så har alla lag chansen fortfarande.Det kan gå hur som helst

Så nu lägger vi ner pajkastandet.

rooz
2010-03-27, 16:29
Jag har inget emot Modo som förening och det är ingen ide att kasta skit på varandra.Jag hoppades att Modo skulle ta sig till slutspel för det är ett av få lag i sverige som det inte händer massa skit runt om.Jag har inget negativt att säga om Modo eller dess supportrar.Men det var för få som visade rätta viljan,hade Modo tagit sig till slutspel tror jag att man ahde krigat om guldet.

Det blir en tuff fight i KS och tack vare dom resultat som blivit så har alla lag chansen fortfarande.Det kan gå hur som helst

Så nu lägger vi ner pajkastandet.
Det är ju som du skrivit innan, alla kan stjäla poäng av varandra (I skrivande stund har Almtuna 1-0 mot leksand:D)

Jag ska sluta kasta saker nu, på något sätt ser jag hellre Leksand än Rögle i ES. Frisk fläkt behövs!

Kotten
2010-03-27, 22:47
Almtuna hade 1-0 mot SSK :).Vi sopade banan med AIK,fyfan vad stabila vi är bakåt.17BP 0 insläppta,lite halv taskig första period men sen är det inge snack,vi är MYCKET bättre än AIK och MYCKET bättre än vi varit tidigare under säsongen.Det är mycket kvar än,men det ser bra ut för en gång skull.

Psychological
2010-03-28, 20:42
äh grabbar , det är ju de kommande två åren som är VIKtiga. 2011 går Västerås upp och 2012 tar de SM guld. Sen ska de till NHL :D:D:D:D

ABB går in med ca 2000000000000 hoppas jag :)

Kotten
2010-03-29, 14:03
Vinner vi inte mot Rögle idag har vi inget i Eliten att göra,hördes det snackas om att Rögle gjorde en så bra match mot Växjö,kollade på reprisen och satt som ett frågetecken,man bjuder ju på chanser hela tiden och spelar virrigt.Spelar dom inte bättre är dom chanslösa idag.

Kotten
2010-03-29, 14:05
Förövrigt så säger min son på 1,5 år shhh shhh så fort man säger gnaget,lite kul tycker jag :D.

AIK är borta från snacket redan,även om dom vinner båda mot Almtuna (vilket skulle förvåna mig ) så är dom i bästa fall lika med Leksand/Rögle,då lär dom sen slå Leksand hemma och Rögle borta + 1 match till lär dom vinna.Lycka till säger jag

Tigerkotten
2010-03-29, 15:09
Skandal att AIK fick enbart 25k i böter, självklart anser jag att det ej ska bli AIK som ska betala böterna. Utan man ska kunna kräva personen på pengar istället, men 25k är verkligen pinsamt lite. Visst om AIK hade blivit dömde hårdare hade det möjligen resulterat i i konkurs, men som sagt det borde gå att kräva från den individ som gjort som han gjort. Detta var endå en attack på motståndare laget.

_slipknot1_
2010-03-29, 15:25
Skandal att AIK fick enbart 25k i böter, självklart anser jag att det ej ska bli AIK som ska betala böterna. Utan man ska kunna kräva personen på pengar istället, men 25k är verkligen pinsamt lite. Visst om AIK hade blivit dömde hårdare hade det möjligen resulterat i i konkurs, men som sagt det borde gå att kräva från den individ som gjort som han gjort. Detta var endå en attack på motståndare laget.

Lite svårt att få mer än max bötesbeloppet...

_slipknot1_
2010-03-29, 15:29
Vinner vi inte mot Rögle idag har vi inget i Eliten att göra,hördes det snackas om att Rögle gjorde en så bra match mot Växjö,kollade på reprisen och satt som ett frågetecken,man bjuder ju på chanser hela tiden och spelar virrigt.Spelar dom inte bättre är dom chanslösa idag.

Inte oväntat att du skulle komma in och vara lyrisk över en 2-1 seger mot AIK på hemmaplan! Ni vann rättvist så inte för det men lite lustigt är det. Slår ni Rögle hemma då är ni med torskar ni dubbelmötet går Rögle upp igen. Då har varken AIK eller Almtuna vid dubbelsegrar för något av lagen en chans. Rögle har ett SSK i sista som då troligen redan är klara för ES.

Tigerkotten
2010-03-29, 18:45
Lite svårt att få mer än max bötesbeloppet...

okej det visste jag ej, då kanske spel utan publik hade varit något isåfall. Sen ska personen gjorde det där, ha livstid avstängning anser jag med.

gnagaren
2010-03-29, 19:05

AIK får inte böter för att en person lyckades ta sig in i båset om det är vad du tror. Det är p.g.a bristande säkerhet och annat. Sluta läs aftonbladet och dra slutsatser därifrån, dem har inte skrivit en rad om vad som hände förutom om killen som hoppade in i båset.

_slipknot1_
2010-03-29, 20:24
AHHHHHHHH vilken lätt seger idag för AIK hoppas man kan fortsätta spela så här mot Almtuna även borta!!

Skönt att lif fortsätter prestera på topp i KS får nästan glädjetårar...
Trots domar bjuder på 2 utvisningar med mindre än 2 min kvar misslyckas man...

klotet
2010-03-29, 20:58
HAHAHA JAAAAA!!!!!! Mitt rögle slår Leksand!!!

Kotten har erkänt, dem har inget att göra i elitserien. Kan inte annat än att hålla med. Får hoppas Rögle fortsätter den fina trenden och tar tillbaka vår elitserieplats. Detta lär inte vara avgjort förrens dem sista omgångarna. HATA LEKSAND!! Gå och nanna nu kotten.

_slipknot1_
2010-03-29, 22:05
HAHAHA JAAAAA!!!!!! Mitt rögle slår Leksand!!!

Kotten har erkänt, dem har inget att göra i elitserien. Kan inte annat än att hålla med. Får hoppas Rögle fortsätter den fina trenden och tar tillbaka vår elitserieplats. Detta lär inte vara avgjort förrens dem sista omgångarna. HATA LEKSAND!! Gå och nanna nu kotten.

Precis som jag förutspådde på förhand kommer det stå mellan AIK och Rögle.
Men efter hemmaförlusten mot Rögle är det tung tung fördel för skånes stolthet(?)

Herr Oberst
2010-03-29, 22:38

Med Gunnar vid rodret hade vi varit avsågade vid det här laget. Tur för oss att Psychological inte är sportchef i Rögle

Herr Oberst
2010-03-29, 22:41
AIK känns fortfarande läskigt farliga får jag säga. I åttonde omgången avgörs det nog mellan dom, och där är det en viss fördel Rögle

_slipknot1_
2010-03-29, 23:02
AIK känns fortfarande läskigt farliga får jag säga. I åttonde omgången avgörs det nog mellan dom, och där är det en viss fördel Rögle

Vinner AIK mot Almtuna borta också då talar allt för ett avgörande nere i Ängelholm. Som du säger med fördel Rögle.

davvvan
2010-03-29, 23:51
Almtuna är helt ok.

Psychological
2010-03-30, 16:19
Men leksand Är borta :) :) :) mooaaaahhhhh

Kotten
2010-03-30, 16:55
Hallå vinner Leksand borta mot Rögle så är det 1 poäng som skiljer,ni som har varit med om KS förut vet att det är långt ifrån kört.AIK på hovet ska inte vara några problem,vi har varit bättre än dom i samtliga matcher i år.Sen ett redan klart SSK hemma och efter det ett avsågat Växjö borta för att avsluta hemma mot Almtuna.AIK ska spela borta mot Almtuna,SSK och Rögle.Mycket kan hända fortfarande.Missar vi år så är det väl så,då tar vi nya taget och stötta laget som dom RIKTIGA supporters vi är.

Angående AIK´s dom så förstår jag att man inte väljer spel för tomma läktare,det är ju förfan nästan tomt redan.2500 igår är fan pinsamt.

Vinner Leksand på fredag kommer det stå mellan Leksand och Rögle,vinner Rögle så är det bara att gratulera Elitserien att Rögle och SSK är tillbaka.

_slipknot1_
2010-03-30, 17:14
Hallå vinner Leksand borta mot Rögle så är det 1 poäng som skiljer,ni som har varit med om KS förut vet att det är långt ifrån kört.AIK på hovet ska inte vara några problem,vi har varit bättre än dom i samtliga matcher i år.Sen ett redan klart SSK hemma och efter det ett avsågat Växjö borta för att avsluta hemma mot Almtuna.AIK ska spela borta mot Almtuna,SSK och Rögle.Mycket kan hända fortfarande.Missar vi år så är det väl så,då tar vi nya taget och stötta laget som dom RIKTIGA supporters vi är.

Angående AIK´s dom så förstår jag att man inte väljer spel för tomma läktare,det är ju förfan nästan tomt redan.2500 igår är fan pinsamt.

Vinner Leksand på fredag kommer det stå mellan Leksand och Rögle,vinner Rögle så är det bara att gratulera Elitserien att Rögle och SSK är tillbaka.

hahaha, ja leksingar utan självinsikt. Detta är på förhand den lättaste hemmamatchen för AIK i KS.

Men jag hoppas ni tar poäng av Rögle ikväll för annars är det nästan klart att de går upp dessvärre. De har SSK hemma i sista som då troligen är klara.

Kotten
2010-03-30, 20:34
hahaha, ja leksingar utan självinsikt. Detta är på förhand den lättaste hemmamatchen för AIK i KS.

Men jag hoppas ni tar poäng av Rögle ikväll för annars är det nästan klart att de går upp dessvärre. De har SSK hemma i sista som då troligen är klara.

Utan självinsikt ? :),ni har haft flyt senaste matcherna på hovet,helt övertygad om att vi tar poäng av er där.Vi spelar inte mot Rögle ikväll,utan på fredag

_slipknot1_
2010-03-30, 21:04
Utan självinsikt ? :),ni har haft flyt senaste matcherna på hovet,helt övertygad om att vi tar poäng av er där.Vi spelar inte mot Rögle ikväll,utan på fredag

Hur positiv du än må vara så borde du inse att Lif har enormt svårt mot AIK på hovet. Knappast flyt att vi vunnit de flesta mötena hemma mot er de senaste åren. Säkert domarna som varit genomusla i alla mötena också antar jag?;)
Vet i inte varför jag skrev ikväll vet mycket väl att det är fredag som gäller hehe! Blir det hovet för din del på söndag eller?

Kotten
2010-03-30, 21:20
Hur positiv du än må vara så borde du inse att Lif har enormt svårt mot AIK på hovet. Knappast flyt att vi vunnit de flesta mötena hemma mot er de senaste åren. Säkert domarna som varit genomusla i alla mötena också antar jag?;)
Vet i inte varför jag skrev ikväll vet mycket väl att det är fredag som gäller hehe! Blir det hovet för din del på söndag eller?

Nej jag jobbar hela helgen och fick inte ledigt,så det blir inget för mig.Jag säger iallfall att det är 50/50 vem som vinner :)

Psychological
2010-04-01, 21:31
Nej jag jobbar hela helgen och fick inte ledigt,så det blir inget för mig.Jag säger iallfall att det är 50/50 vem som vinner :)

Det är alltid 50 / 50 innan nedsläpp :)

Psychological
2010-04-01, 21:32
Jag tror tyvärr Rögle klarar sig kvar. Hade varit roligare med stockholmsderbyn i ES nästa år så jag hålller i alla fall min tumme på gnaget :)

klotet
2010-04-01, 21:35
Oh herregud, står knappt ut inför matchen imorrn mellan Rögle-Leksand! Helvete vad laddad jag är!!! Jag kommer fan vara ett nervvrak timmen innan match imorrn. Utsålt, jävligt viktig match, 2 lag som verkligen fortfarande är med i "leken". Åh fyfan, nae jag vetifan om jag orkar mer. Jag vill bara somna och vakna kl 3 imorgon och sticka till Lindab och bara ösa!!

Kotten
2010-04-02, 20:26
2 poäng som skulle varit 3 när Rögle gick på knäna i sista perioden,läste en kommentar på svenskafans där det en person skrev "har Leksand inte haft någon sommarträning",sen går man ut i tredje och Rögle hänger inte med,komik :D.Nu är vi med i racet.3 poäng borta mot AIK "ingen omöjlighet alls" och sen ett redan klart SSK hemma,avsågat Växjö borta och Almtuna hemma.Går det inte i år så pumpar Ejendal in 20 miljoner till nästa år så kör vi :).

Kotten
2010-04-02, 20:35
Sen får man vara glad över att bara 1 spelare blir skadad i matchen,maken till grisigare lag får man leta efter.

_slipknot1_
2010-04-03, 17:31
Vinner AIK mot lif och tar 2poäng mot rbk vill jag lova att vi går upp!
Holmgren har gått in och gjort det så sjukt bra! Tror och hoppas rbk tappar poäng mot vik och almtuna.

Tigerkotten
2010-04-03, 17:37
hoppas på gnaget, skulle ge ännu mera uppsving för hockeyn. Nu är det dock redan bra sug i Stockholm via Djurgården. AIK och deras publiksiffror kan vi skippa just nu ;)

//Gårdare.

Tigerkotten
2010-04-03, 18:13
3-2 DIF i sudden, !! YUM YUM, Arsenal gjorde mål i 94min också. mysigt

Kotten
2010-04-03, 19:41
Leksand i nästa match,SSK och Rögle borta.Dom enda lagen man tagit poäng mot är Almtuna och Växjö,man klararde inte av SSK och Rögle hemma ( 1 poäng mot Rögle),nu lär man troligen ta båda borta,nej det blir nog tyvärr Rögle igen.Vinner Leksand imorn så har man SSK hemma och Almtuna hemma + Växjö borta,då kan man bli farliga.Det återstår att se.

skaparn
2010-04-03, 21:22
hoppas på gnaget, skulle ge ännu mera uppsving för hockeyn. Nu är det dock redan bra sug i Stockholm via Djurgården. AIK och deras publiksiffror kan vi skippa just nu ;)

//Gårdare.

Jag ser fram mot en säsong där AIK, DIF och Södertälje spelar i elitserien. Det skulle innebära att jag får se hur många Skellefteå-matcher som helst, plus att vi slipper en långväga motståndare i Rögle.

DIF-SAIK i finalen. Måste tilläggas trots att detta är en allsvenskatråd.

Psychological
2010-04-03, 21:32
Klart som fan man håller på gnaget nu.. stockhoms hockeyn behöver boostas upp

WHITEFOLKS
2010-04-03, 21:47
Vaddå.. är inte Leksand klara? De har väl varit klara för Elitserien sen förra gången de inte gick upp?

Tigerkotten
2010-04-03, 21:49
Skulle vara fint om Elitserien utökades med 2 lag dock till. Leksand, AIK, Malmö får gärna vara i Elitserien.

Psychological
2010-04-03, 22:11
Skulle vara fint om Elitserien utökades med 2 lag dock till. Leksand, AIK, Malmö får gärna vara i Elitserien.

du glömde västerås ;)

Tigerkotten
2010-04-03, 22:14
du glömde västerås ;)

Neee.. :D

Psychological
2010-04-03, 22:36
[QUOTE=Tigerkotten;4278286]Neee.. :D[/QUOT

jo då. det finns mer "hockey" i västerås än tex i malmlö. mer tradition och kärlek :)

Herr Oberst
2010-04-03, 22:47
Gärna Västerås i Elitserien. 3 mil till Rocklunda är perfekt.

Kotten
2010-04-03, 23:18
Gärna Västerås i Elitserien. 3 mil till Rocklunda är perfekt.

Du får ju 3 mil nästa vinter oxå,det är ju perfekt :D

Herr Oberst
2010-04-03, 23:35
Ja Allsvenskan hade varit rätt bra egentligen. Då har man AIK, Leksand, Almtuna, Västerås, Mora och Örebro på lagom avstånd.

Elitserien suger. Tråkiga Gavlerinken, übertrista AXA och enbart roliga Hovet att gå på

Tigerkotten
2010-04-04, 00:05
jo då. det finns mer "hockey" i västerås än tex i malmlö. mer tradition och kärlek :)

Möjligt, men nu tänker jag för mera "sug osv" spanade t ex 3 senaste Västerås matcher och ser
1 307
1 016
1 952

Malmö däremot
4 100
12 106 (mot leksand)
4 253
6 467

Tog fakta från, http://www.everysport.com/sport/ishockey/2009-2010/allsvenskan-herr/allsvenskan/35923

Psychological
2010-04-04, 01:17
Möjligt, men nu tänker jag för mera "sug osv" spanade t ex 3 senaste Västerås matcher och ser
1 307
1 016
1 952

Malmö däremot
4 100
12 106 (mot leksand)
4 253
6 467

Tog fakta från, http://www.everysport.com/sport/ishockey/2009-2010/allsvenskan-herr/allsvenskan/35923

vi är en kräsen publik. levererar inte spelarna är de inte värda publik... det där med att man alltid ska ha fullsatt och ropa fram sitt lag är såååååååå 2000.. sedan var vi redan avsågade de tre sista omgångarna så det är rätt logiskt att det inte kom mer folk. Däremot tycker jag det är vääääldigt konstigt att ett lag i AS spelar i en arena som tar lika mycket som globen ?

Kotten
2010-04-04, 17:36
FYHELVETE vad underbart.6 poäng mot AIK i KS,täppa igen käften på alla kaxiga gnagare :D.3 poäng upp till Rögle.Rögle ska möta AIK hemma Almtuna borta och SSK hemma,Leksand har SSK hemma Växjö borta och Almtuna hemma,betydligt bättre spelschema.Även om vi missar så är jag stolt endå,för vi krigar som fan!!.

WHITEFOLKS
2010-04-04, 17:51
Ja kanske Leksand har en chans i år, Bajen lyckades ju vinna Bandyn...

BTW, Djurgården har fortfarande inte gått i konkurs men det kommer väl när som helst nu?

Sundsarn
2010-04-04, 18:49
vi är en kräsen publik. levererar inte spelarna är de inte värda publik...

Det där är ifs bara *bs*. :) Finns den påstådda hockeyandan i Västerås hade ni mer eller mindre alltid haft fullt hus.

Herr Oberst
2010-04-04, 23:14
3 poäng upp till Rögle.

Tror inte ni når oss. Däremot tror jag Tälje kan falla ihopa och passeras av er. Tälje har tuffast möjliga schema och kan kamma noll. Ni kan ta full pott, vilket jag tror även Rögle gör

Kotten
2010-04-04, 23:29
Tror inte ni når oss. Däremot tror jag Tälje kan falla ihopa och passeras av er. Tälje har tuffast möjliga schema och kan kamma noll. Ni kan ta full pott, vilket jag tror även Rögle gör

AIK hemma Almtuna borta SSK hemma,blir väldigt förvånad om ni tar full pott där.Vinner vi resten,vilket inte är omöjligt så har vi 20p,går man inte upp på det så blir man ju lite less.

Vinner vi mot SSK och dom sen förlorar mot AIK,vilket är helt realistiskt,då måste dom ju vinna mot Rögle borta.Vinner Leksand sina matcher så kan det bli så att det kommer räcka med vinst mot Almtuna i sista matchen och Rögle och SSK krigar om den andra platsen,Mycket spekulationer och man vet att en kvalserie svänger fort.Jag är iallafall nöjd med 8p/12 i dubbelmötena med Rögle och AIK.

Tigerkotten
2010-04-04, 23:32
Tror Djurgårdens ekonomi är bättre än på länge, publiksnittet gått upp. Tror ej de hade räknat in i ekonomin att gå till slutspel heller, och nu är de i semi.

Synd att AIK inte vann idag, men men. Hoppas iaf att antingen Leksand eller AIK tar en plats upp.

Herr Oberst
2010-04-04, 23:48
AIK hemma Almtuna borta SSK hemma,blir väldigt förvånad om ni tar full pott där.Vinner vi resten,vilket inte är omöjligt så har vi 20p,går man inte upp på det så blir man ju lite less.

Som sagt, ni kan nog ta full pott och nå 20 poäng. Men 20 poäng kommer även Rögle hamna på och då är vi högst troligt före er pga bättre målskillnad, fler gjorda mål och inbördes möten. Er chans blir nog att ta er förbi Tälje

Kotten
2010-04-05, 08:44
Förlorar ni 1 match med 3-1 eller liknande och vi vinner med 2 mål då är målskillnaden borta.5mål ser mycket ut men egentligen är det oförändrat,ni måste förlora 1 match och vi vinna 1,förlorar ni 1 match så tror jag att våra målskillnader komma vara ganska lika sen.Ni har 3 matrcher kvar där jag inte tror att det kommer bli målkalas.Känns som vi har större chans att göra mycket mål på slutet.Men som sagt det ska spelas om det,snart vet vi

Kotten
2010-04-05, 11:36

Här är en Leksing utan självinsikt,hahahaha vad komiskt

_slipknot1_
2010-04-05, 18:53
Här är en Leksing utan självinsikt,hahahaha vad komiskt

Grattis till första vinsten på mååånga år i Stockholm. Ska hålla mig ifrån att gnälla på saker som ni leksingar gör efter förluster.
AIK hade spelat ES om matcherna bara pågick i 58minuter...

Kotten
2010-04-05, 19:01
Grattis till första vinsten på mååånga år i Stockholm. Ska hålla mig ifrån att gnälla på saker som ni leksingar gör efter förluster.
AIK hade spelat ES om matcherna bara pågick i 58minuter...

Ja men det gör dom inte :).

Kotten
2010-04-05, 19:02
Sen har gubblaget Leksand som inte kan utbilda sina juniorer nu helt plötsligt sveriges bästa j20 lag.Seger mot Brynäs som tagit in flera A spelare.Inte illa.

Herr Oberst
2010-04-05, 21:48
Sveriges bästa juniorer men knappt någon som platsar i vuxenlaget från hockeyallsvenskan.
DIF och SAIK spelar SM-semifinal med flera tongivande juniorer i sina A-lag.

Leksand slarvade bort sina 82:or. Frågan är hur det blir med denna årgångens vinnare?

rooz
2010-04-06, 08:38
Sen har gubblaget Leksand som inte kan utbilda sina juniorer nu helt plötsligt sveriges bästa j20 lag.Seger mot Brynäs som tagit in flera A spelare.Inte illa.
Flera? Fick det till järnkrok,Markström,silverberg?

Hur många av era J20 spelare har vart ordinarie under säsongen då? Är väl bara den gode Ekman-Larsson (Spelade han ens j20 matchen?)

Kotten
2010-04-06, 09:38
Flera? Fick det till järnkrok,Markström,silverberg?

Hur många av era J20 spelare har vart ordinarie under säsongen då? Är väl bara den gode Ekman-Larsson (Spelade han ens j20 matchen?)

Rödin var med oxå.

Martin Karlsson är junior,David Åslin,Jocke Eriksson.Det kvittar väl,vi har bästa juniorlaget i Sverige,alltid något

Psychological
2010-04-06, 20:55
[QUOTE=Sundsarn;4279424]Det där är ifs bara *bs*. :) Finns den påstådda hockeyandan i Västerås hade ni mer eller mindre alltid haft fullt hus.[/QUOT

Tro mig .. Jag bor sj i Västerås och har följt dem i hela mitt liv.. Även när Västerås tar bandyguld snackas det MER hockey.. Som sagt så är västeråsare väldigt kräsna plus att styrelsen i västerås verkar ha en skruv lös. Allt inom hockeyn här har blivit svindyrt och vissa som VILL gå o titta, KAN inte titta... VIK har dyrare biljetter / säsongskort än vissa Elitserielag...

Kotten
2010-04-06, 23:50
Får snart börja käka valium eller något,jag vågar inte tro något än,men det ser lovande ut.Almtuna kan fan vinna mot Rögle på Torsdag,Leksand borde slå Växjö,lek med tanken att AIK spöar SSK,inte omöjligt,då har både Leksand och AIK chansen i sista omgången,vinner Rögle mot SSK och Leksand och AIK vinner sina matcher hemma mot Växjö och Almtuna då går Leksand och AIK upp.

Jag känner mig ganska säker på att Rögle kommer tappa mer poäng,Almtuna borta är inte att leka med,dom spelade ut SSK totalt och även Leksand,AIK hade flyt som vann.

Rögle spelar AS nästa år,det tror jag

_slipknot1_
2010-04-07, 01:05
Får snart börja käka valium eller något,jag vågar inte tro något än,men det ser lovande ut.Almtuna kan fan vinna mot Rögle på Torsdag,Leksand borde slå Växjö,lek med tanken att AIK spöar SSK,inte omöjligt,då har både Leksand och AIK chansen i sista omgången,vinner Rögle mot SSK och Leksand och AIK vinner sina matcher hemma mot Växjö och Almtuna då går Leksand och AIK upp.

Jag känner mig ganska säker på att Rögle kommer tappa mer poäng,Almtuna borta är inte att leka med,dom spelade ut SSK totalt och även Leksand,AIK hade flyt som vann.

Rögle spelar AS nästa år,det tror jag

Den ultimata drömmen är ju att ni och vi går upp. Men den chansen sumpade AIK lite när de torskade mot SSK och Rögle hemma. Beroendes på hur resultaten artar sig på torsdag kan det bli allt från totalt mörker eller total eufori. Jag tror som du att Rögle kommer få spela i AS nästa år.

Men det krävs en mindre bragd om vi ska slå SSK borta men om vi gör det efter full tid, så går vi upp. Annars går dessvärre ni upp och hela AS dör vad gäller intresse.

Kotten
2010-04-07, 07:42
Ni lär nog slå både SSK och Växjö,för Leksand borde slå Växjö och Almtuna,men det ska spelas om det såkart och mycket kan hända.Känns som att vi har större förutsättningar att bättra våran målskillnad.Känslan är att SSK och AIK går till förlängning .Men vi får se

Tigerkotten
2010-04-07, 20:40
Kalas 3-2 till Djurgården i sudden! Funtar om man ska skapa en ny tråd som gäller för Elitserien med? Eller om en moderator kan ändra kanske topic för denna istället.
Fast det är kanske de som föredrar en tråd för allsvenskan.

Psychological
2010-04-07, 21:40
Kalas 3-2 till Djurgården i sudden! Funtar om man ska skapa en ny tråd som gäller för Elitserien med? Eller om en moderator kan ändra kanske topic för denna istället.

Starta en ES tråd då .... Här pratar vi AS och KS hockey . Topic ska INTE ändras

Psychological
2010-04-08, 12:17
Mats Waltin klar som tränare för Västerås

http://www.vik.se/

AlmostRipped
2010-04-08, 12:40

Elitserien blir bara intressant om/när AIK och/eller Leksand kommer upp! :cool:

Denna tråd hålls för kvalserien och hockeyallsvenskan tills vidare tycker jag!

gnagaren
2010-04-08, 19:01
Kom igen nu Gnaget för helvete! Den här chansen kommer aldrig igen!

Psychological
2010-04-08, 19:39
Bye Bye Leksand... 4 - 0 till Växjö just nu

gnagaren
2010-04-08, 19:43
Bye Bye Leksand... 4 - 0 till Växjö just nu

Shit is getting old...

Nästa år eller Leksand?

Tigerkotten
2010-04-08, 20:08
Pinsamt av Leksand.

FINAL!! DIF DIF DIF DIF!

Kotten
2010-04-08, 20:18
hahaha ja vad ska man säga,sitter mest och skrattar och är inte speciellt förbannad.Hoppas dom sparkar allihopa och spelar med juniorerna nästa år.Inte för att jag bryr mig,färdigt med att ödsla energi på det här nu.

Hoppas AIK fixar det nu

davvvan
2010-04-08, 21:23
Jag hoppas också att AIK går upp, hellre dem än Rögle. Leksand lär sig aldrig, hoppas de satsar lite på sina juniorer nu!

AlmostRipped
2010-04-08, 21:35
Helt otroligt hur denna KS har varit... Nu gäller det för AIK att spöa VL sen är det ES nästa år! VI SKA TILLBAKA!

Psychological
2010-04-08, 22:24
Almtuna har väl fortfarande chansen va ?

Fangface
2010-04-08, 22:28
Ja, om de slår Leksand efter full tid samtidigt som AIK förlorar efter full tid och Rögle inte tar mer än 1 poäng.

Psychological
2010-04-08, 22:30
Ja, om de slår Leksand efter full tid samtidigt som AIK förlorar efter full tid och Rögle inte tar mer än 1 poäng.

Tänk om så blir fallet ? Har de råd, får de spela i gränbyhallen mm

Kotten
2010-04-08, 22:58
Växjö spöar AIK i sista,Rögle tar 2 poäng av SSK,Leksand spelar ut och utklassar Almtuna hemma till ingen nytta.Rögle spelar i ES igen.

WHITEFOLKS
2010-04-09, 10:41
Nejdu.. AIK är inte Leksand.

Det blir AIK som går upp och då är jag ändå djurgårdare.

Psychological
2010-04-09, 13:31
Hoppas på gnaget. Missar dom mot Växjö får de skylla sig själva.. Vi får se om de har nerver för att ta sig till ES ?

_slipknot1_
2010-04-11, 17:38
jag tippar ks så här:
1: Ssk
2: Aik
3: Rögle
4: Almtuna
5: Leksand
6: Växjö

viiiiii Är tillbaka!!!!!!!!!!!

Psychological
2010-04-11, 21:53
Grattis AIK ;)

_slipknot1_
2010-04-11, 23:31
Grattis AIK ;)

Tack det var vi värda:)

HYSCHAR BÄST SOM HYSCHAR SIST!!!!:D

Kotten
2010-04-12, 00:13
Grattis då :)

Vi får väl satsa vidare,enligt Åhman ska det inte vara några problem och våran omsättning ökade med 11% i år och Företagen i Leksands holding AB börjar ge vinst.Pengar är så klart inte allt när det gäller att gå upp,men jag är glad att Leksand har en stabil ekonomi i föreningen,det betyder att förr eller senare går vi upp.Nu vart vårat j20 lag svenska mästare oxå,finns många bra spelare där.Behåll Strömberg och nu ska tydligen Nyman bli ny sportchef om jag har fattat allt rätt.

Känner mig faktiskt inte allt för deprimerad för att Leksand missade igen,bara att ta nya tag,för eller senare går det som sagt,gäller att ha marginalerna med sig.

Psychological
2010-04-12, 12:42
Grattis då :)

Vi får väl satsa vidare,enligt Åhman ska det inte vara några problem och våran omsättning ökade med 11% i år och Företagen i Leksands holding AB börjar ge vinst.Pengar är så klart inte allt när det gäller att gå upp,men jag är glad att Leksand har en stabil ekonomi i föreningen,det betyder att förr eller senare går vi upp.Nu vart vårat j20 lag svenska mästare oxå,finns många bra spelare där.Behåll Strömberg och nu ska tydligen Nyman bli ny sportchef om jag har fattat allt rätt.

Känner mig faktiskt inte allt för deprimerad för att Leksand missade igen,bara att ta nya tag,för eller senare går det som sagt,gäller att ha marginalerna med sig.

Visst längtar du till matcherna mot oss ? ;)

_slipknot1_
2010-04-12, 13:05
Känns som att det är dags för att stänga ES helt nu:naughty:

-Isidor-
2010-04-12, 15:44
Jag har alltid varit för att stänga elitserien. Det är fan dags nu! Alla bakåtsträvare i allsvenskan får fan lägga ner nu.

Psychological
2010-04-13, 00:46
ja stäng ES . stäng allt

Psychological
2010-04-13, 12:28
Silly season. Videll och Gråhns på G till gnaget ? Leksand sparkar antagligen strumpan ? VIK behåller Larrivee ? Ivarsson på G som tränare för Oskarshamn ?

gnagaren
2010-04-13, 13:06
Nu har man äntligen nyktrat till sen efterfesten... Känns så jävla skönt att VI ÄR TILLBAKA! Stockholmshockeyn kommer vara på topp nästa år, så jävla fint.

_slipknot1_
2010-04-13, 14:54
Silly season. Videll och Gråhns på G till gnaget ? Leksand sparkar antagligen strumpan ? VIK behåller Larrivee ? Ivarsson på G som tränare för Oskarshamn ?

Hoppas på Videll som fan, Gråhns tack men nej tack!

Kotten
2010-04-14, 10:23
Det här är en hockeyallsvenskan tråd

rooz
2010-04-14, 10:35
Kotten, hur ser du på förlusten av de unga talangerna som lämnar a-laget?

Kotten
2010-04-14, 10:53
Kotten, hur ser du på förlusten av de unga talangerna som lämnar a-laget?

Det var väl väntat att Jocke och Oliver skulle dra.Men nu har vi ännu fler påväg,fler än någonsin,tar man tillvara på dom kan det bli bra.Elitserien kommer vi till förr eller senare så jag tycker att man ska ge dom chansen nu.

_slipknot1_
2010-04-14, 10:57
Det här är en hockeyallsvenskan tråd

touché:D

rooz
2010-04-14, 11:00
Det var väl väntat att Jocke och Oliver skulle dra.Men nu har vi ännu fler påväg,fler än någonsin,tar man tillvara på dom kan det bli bra.Elitserien kommer vi till förr eller senare så jag tycker att man ska ge dom chansen nu.
Det har ju inte funkat med överbetalda pensionärer hittills, så kanske dags att testa unga talanger:thumbup:

Kotten
2010-04-14, 12:26
touché:D

Du är välkommen nästa år igen :),allt annat är ett mirakel

Kotten
2010-04-14, 12:27
Det har ju inte funkat med överbetalda pensionärer hittills, så kanske dags att testa unga talanger:thumbup:

Har varit små marginaler hela tiden.AIK hade ordentligt med tur som lyckades gå upp,men man lär ha det i KS.

Psychological
2010-04-14, 13:02
Har varit små marginaler hela tiden.AIK hade ordentligt med tur som lyckades gå upp,men man lär ha det i KS.

Men vann inte era juniorer SM guld ? Där har ni säker talang så det räcker.. Tycker ni ska satsa på dem istället för att värva Wayne Gretzky och Mario Lemieux

_slipknot1_
2010-04-14, 13:58

Samtidigt hade vi otur förra året så det jämnar ut sig. Vi hade tur i vissa matcher och otur i andra. Otur i Ssk, Rbk och Lif hemma.Tur i VIK och Ssk borta.
Är alltid små marginaler i en så pass jämn serie som KS.

Psychological
2010-04-18, 16:51
Silly Season då ? VIK har signat nån fransman som ska vara högre rankad än Bellemare. Damien Fleury heter han .... Vad har leksand på G då ?

Kotten
2010-04-18, 17:59
Silly Season då ? VIK har signat nån fransman som ska vara högre rankad än Bellemare. Damien Fleury heter han .... Vad har leksand på G då ?

Att han ska vara högra rankad än Bellemare låter inte så troligt.Kollar man hans stats är det inte speciellt bra.Inte ett poäng i Landslaget tex.Leksand har nog mycket på G som vanligt,bara att vänta och se.Man blir det starkaste laget i AS som vanligt,men det gäller att få till det i KS.AIK kommer få problem att få en slagkraftig trupp så at någon lag från AS tar deras plats nästa år är nog ganska troligt

Sundsarn
2010-04-18, 18:05
Med tanke på att KS är så förbaskat jämn tycker jag man borde lyfta förslaget om 14 lag i elitserien igen. I mina ögon platsade alla lag utom Växsjö (och egentligen även Almtuna) i toppen på tabellen. Ofattbart att LIF tog stryk av Växsjö inte en utan två gånger när inga andra lag ens tappade poäng mot dem. Hoppas man lyckas med att fasa in juniorerna till A-laget så kan vi gotta oss åt en elitserieplats tids nog. :thumbup:

davvvan
2010-04-18, 18:14
Hur bra är Sebastian Meijer? Har svårt se han platsa i ES även om han fungerade fint med Arlbrandt och Olausson en säsong. Känns tunn, som så många andra... Vad säger västeråsarna i tråden?

Kotten
2010-04-18, 18:46
Med tanke på att KS är så förbaskat jämn tycker jag man borde lyfta förslaget om 14 lag i elitserien igen. I mina ögon platsade alla lag utom Växsjö (och egentligen även Almtuna) i toppen på tabellen. Ofattbart att LIF tog stryk av Växsjö inte en utan två gånger när inga andra lag ens tappade poäng mot dem. Hoppas man lyckas med att fasa in juniorerna till A-laget så kan vi gotta oss åt en elitserieplats tids nog. :thumbup:

Jag kan förklara varför.Alla deras målvakter är som såll förutom fasth som är extremt bra.Han missade massa matcher i KS och kom tillbaka till Leksands matchen.Växjö vann hemma mot SSK,Växjö var ett bra lag och hade lika gärna kunnat vinna KS om man fått ha bästa laget från start.

Kotten
2010-04-18, 18:46
Hur bra är Sebastian Meijer? Har svårt se han platsa i ES även om han fungerade fint med Arlbrandt och Olausson en säsong. Känns tunn, som så många andra... Vad säger västeråsarna i tråden?

Han kommer inte platsa i Luleå,blir troligen utlånad till Västerås skulle jag tro

Psychological
2010-04-18, 19:53
Han kommer inte platsa i Luleå,blir troligen utlånad till Västerås skulle jag tro

Där har du fel. Med rätt omgivning är han jävligt bra. Han gjorde 30 mål när han fick lira med Arlbrandt o Olausson .. Får han göra det i luleå kan det bli succe ... Sen hoppas jag på att både Hägglund och Ollas snart kritar på för VIK :)

Psychological
2010-04-18, 19:54
Att han ska vara högra rankad än Bellemare låter inte så troligt.Kollar man hans stats är det inte speciellt bra.Inte ett poäng i Landslaget tex.Leksand har nog mycket på G som vanligt,bara att vänta och se.Man blir det starkaste laget i AS som vanligt,men det gäller att få till det i KS.AIK kommer få problem att få en slagkraftig trupp så at någon lag från AS tar deras plats nästa år är nog ganska troligt

Orden kommer från frankrikes förbundskapten i alla fall...

davvvan
2010-04-18, 20:22

Okej. Platsar han inte i Luleå blir han nog utlånad till Almtuna istället, då de mest troligt kommer fungera som farmalag åt Luleå nästa säsong pga avsaknaden av ett allsvenskt lag i Norrbotten... Räcker inte med div 1 klubbar.

Där har du fel. Med rätt omgivning är han jävligt bra. Han gjorde 30 mål när han fick lira med Arlbrandt o Olausson .. Får han göra det i luleå kan det bli succe ... Sen hoppas jag på att både Hägglund och Ollas snart kritar på för VIK :)

Ja, han verkar ju i princip handplockad just för att spela med just Arlbrandt och Olausson med tanke på hur bra det har gått tidigare. Det jag ställer mig lite frågande till är hur pass bra de är defensivt, Olausson är ju typ den slöaste hockeyspelaren som finns :D Arlbrandt jobbar bra trots sin storlek, men hur är denne Meijer i det spelet? Underkastar han sig laget och jagar skiten ur allt och alla och försöker smälla trots liten storlek?

Psychological
2010-04-18, 21:32
Okej. Platsar han inte i Luleå blir han nog utlånad till Almtuna istället, då de mest troligt kommer fungera som farmalag åt Luleå nästa säsong pga avsaknaden av ett allsvenskt lag i Norrbotten... Räcker inte med div 1 klubbar.

Ja, han verkar ju i princip handplockad just för att spela med just Arlbrandt och Olausson med tanke på hur bra det har gått tidigare. Det jag ställer mig lite frågande till är hur pass bra de är defensivt, Olausson är ju typ den slöaste hockeyspelaren som finns :D Arlbrandt jobbar bra trots sin storlek, men hur är denne Meijer i det spelet? Underkastar han sig laget och jagar skiten ur allt och alla och försöker smälla trots liten storlek?

Meijer är en slitvarg och spyr efter varje byte.. Han är inte så stor men är urstark.. Kommer han in bra i början av säsongen och får sätta ett par kassar blir han nog att räkna med. Men det är små marginaler som ibland avgör fiasko / succe :)

Kotten
2010-04-18, 22:18

Kommer inte hända,byter Ollas lag är det för Elitserien inte för ett lag i samma serie,men han har sagt att han blir kvar.Hägglund har 1 år kvar och kan inte bryta,sen varför byta ner sig ? :)

Psychological
2010-04-20, 22:24
Kommer inte hända,byter Ollas lag är det för Elitserien inte för ett lag i samma serie,men han har sagt att han blir kvar.Hägglund har 1 år kvar och kan inte bryta,sen varför byta ner sig ? :)

Ollas var "väääldigt nära "VIK förra året och han var här förra veckan och åt lunch i ABB Arena.. Hägglund vet jag inte så mycket om , men han ska visst oxå ha varit i Västerås på blixtvisit ...

Psychological
2010-04-21, 14:57
Rögle får en hyfsad målis då Joel Gistedt är klar .... Samtidigt värvar Leksand nån Erkgärds av Rögle ....

_slipknot1_
2010-04-21, 15:02
Rögle får en hyfsad målis då Joel Gistedt är klar .... Samtidigt värvar Leksand nån Erkgärds av Rögle ....

Vette fan om Gistedt är en förstärkning:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2036

Han har alltså dålig stats i tredje ligan...Kanske kan få en nytändning iof.

Psychological
2010-04-21, 17:12
Björklöven har gått i konkurs

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article6995855.ab

Psychological
2010-04-21, 17:14
Skitvall får deras plats. Fan vad trist :(

Psychological
2010-04-21, 17:15
Hm, finns det nå bra spelare att sno från Björklöven kanske ?

Kotten
2010-04-22, 03:23
Ollas var "väääldigt nära "VIK förra året och han var här förra veckan och åt lunch i ABB Arena.. Hägglund vet jag inte så mycket om , men han ska visst oxå ha varit i Västerås på blixtvisit ...

Ollas sa i en intervju att det aldrig fanns några andra alternativ än Leksand,men att han var lite sugen på Elitserien,men att kärleken till Leksand och viljan att spela upp laget var så stor så han stannade och skrev på för 2 nya år.Det var aldrig aktuellt med någon ny klubb och han träffade ingen klubb sa han.Gå in på Leksandsif.se och blädra i arkviet ska du få se.Sen varför skulle Hägglund vilja byta ner sig ??,helt orealistisk tanke,även fast han inte var så där extremt bra förra året.

Psychological
2010-04-25, 17:57
Ollas sa i en intervju att det aldrig fanns några andra alternativ än Leksand,men att han var lite sugen på Elitserien,men att kärleken till Leksand och viljan att spela upp laget var så stor så han stannade och skrev på för 2 nya år.Det var aldrig aktuellt med någon ny klubb och han träffade ingen klubb sa han.Gå in på Leksandsif.se och blädra i arkviet ska du få se.Sen varför skulle Hägglund vilja byta ner sig ??,helt orealistisk tanke,även fast han inte var så där extremt bra förra året.

Vet inte om hägglund skulle "byte ner sig" så mycket med tanke på att er styrelse sagt att de inte ska tokvärva utan satsa på juniorer.... då kan ni inte räkna med ES nästa år utan bygga långsiktigt

Kotten
2010-04-26, 22:47
Vet inte om hägglund skulle "byte ner sig" så mycket med tanke på att er styrelse sagt att de inte ska tokvärva utan satsa på juniorer.... då kan ni inte räkna med ES nästa år utan bygga långsiktigt

Man ska ha en spelarbudget på dryga 18 miljoner istället för 30,men det är medvetet.Leksand ökade sina intäkter med 11% förra året,så det handlar inte om att man inte har råd att satsa.Vi kommer ha ett riktigt bra lag när serien startar oavsett.

Psychological
2010-04-27, 17:48
Man ska ha en spelarbudget på dryga 18 miljoner istället för 30,men det är medvetet.Leksand ökade sina intäkter med 11% förra året,så det handlar inte om att man inte har råd att satsa.Vi kommer ha ett riktigt bra lag när serien startar oavsett.

Det säger jag inget om.. Ni kommer säkert ligga i toppen ,men skippa alla avdankade gamla gubbar...Av säkra källor har jag hört att VIK ska göra en "Luleå" och släppa en hel bunt nyförvärv snart.. Av andra källor har jag hört att en av spelarna VIK "kanske" signar ska vara en av väldigt hög kaliber.. Personen i fråga väntar på om han får något kontrakt med ett KHL eller NHL lag..Får han inget av det så har han lovat att signa på för VIK. Enligt hans agent så har han kopplingar till västerås och spelar hellre där än i ES ... Man blir nyfiken och skulle jag tippa på några namn är det antingen Michael Nylander eller Rikard Wallin.. Kan inte komma på några andra ?? Men men.... Det är bara spekulationer.. Jag älskar silly season :)

_slipknot1_
2010-04-27, 18:00
Det säger jag inget om.. Ni kommer säkert ligga i toppen ,men skippa alla avdankade gamla gubbar...Av säkra källor har jag hört att VIK ska göra en "Luleå" och släppa en hel bunt nyförvärv snart.. Av andra källor har jag hört att en av spelarna VIK "kanske" signar ska vara en av väldigt hög kaliber.. Personen i fråga väntar på om han får något kontrakt med ett KHL eller NHL lag..Får han inget av det så har han lovat att signa på för VIK. Enligt hans agent så har han kopplingar till västerås och spelar hellre där än i ES ... Man blir nyfiken och skulle jag tippa på några namn är det antingen Michael Nylander eller Rikard Wallin.. Kan inte komma på några andra ?? Men men.... Det är bara spekulationer.. Jag älskar silly season :)

Haha inte en chans att det är Nyllet så vitt jag vet har han ingen koppling till gurkstaden?! Wallin har väl iaf spelat junishockey där men något säger mig att han hellre går till löfbergs lila.

Psychological
2010-04-27, 18:12
Haha inte en chans att det är Nyllet så vitt jag vet har han ingen koppling till gurkstaden?! Wallin har väl iaf spelat junishockey där men något säger mig att han hellre går till löfbergs lila.

Han har visst det anknytnign till stan .. hans bror spelade här sist vi var i ES och de två ska visst ha nåt sommarställe tillsammans i västerås. sedan ska hans fru visst vara från västmanland. jag säger inte att jag VET att det är han , men men...

Psychological
2010-05-07, 22:37
Leksand blev sura när backen Emil Flodqvist signade på för oss. En riktigt bra talang som gjorde 41 poäng på 39 matcher i arboga ,och det ska även tilläggas att han är back

tobe
2010-05-07, 23:15
Signa på o signa på, try out kontrakt iallafall sen får vi väl se.

Bor inte nyllets brorsa i Västerås btw?

Psychological
2010-05-10, 22:50
Signa på o signa på, try out kontrakt iallafall sen får vi väl se.

Bor inte nyllets brorsa i Västerås btw?

Nyllets bror har sommarstuga i Vås

Psychological
2010-05-20, 13:37
Nästa år blir nog Oskarshamn att leka med.. De två senaste forwardsförstärkningarna håller i alla fall hög allsvensk klass.. Stefan Gråhns och Johan Ryno ...

Psychological
2010-06-23, 18:37
VIK vann dragkampen mot Leksand angående Matt Sisca och idag skrev även Peter Tsimikalis på för gulsvart. Ser med spänning fram mot säsongstarten :)

Kotten
2010-06-24, 00:12
Bara massa rykten.Sisca har enbart spelat Junior hockey,han kommer inte inte bli speciellt framträdande i AS,skulle förvåna mig mycket.Tsimikalis eller vad han heter,är väl oki,men så där extremt bra är han inte,tyckte inte han var speciellt bra alls dom matcherna jag såg förra året.Kollar man Västerås trupp är det liknande som förra året.Det är en kanadensare från div 1 en kanadensare från juniorligan i kanada,tsimikalis från Växjö som är en oki spelare inte mer,fleury sägs vara en talang men har inte bevisat något egentligen.Nej det finns alldeles för få spelare med Ledaregenskaper i VIK,har svårt att se vem som ska vara lagets ledare på isen.Men det återstår att se hur det går :).

Leksand har 2 Centrar på gång + 1 back.Tycker man har gjort helt rätt i år som tagit det lite lugnt och väntat in dom rätta namnen.Vi lär vinna serien som vanligt och det är bra drygt att behöva vara med om en serielunk igen.

Herr Oberst
2010-06-24, 06:40
Tycker man har gjort helt rätt i år som tagit det lite lugnt och väntat in dom rätta namnen.Vi lär vinna serien som vanligt och det är bra drygt att behöva vara med om en serielunk igen.

Du är medveten om att ni värvat vårt avfall.

Psychological
2010-06-24, 09:12
Bara massa rykten.Sisca har enbart spelat Junior hockey,han kommer inte inte bli speciellt framträdande i AS,skulle förvåna mig mycket.Tsimikalis eller vad han heter,är väl oki,men så där extremt bra är han inte,tyckte inte han var speciellt bra alls dom matcherna jag såg förra året.Kollar man Västerås trupp är det liknande som förra året.Det är en kanadensare från div 1 en kanadensare från juniorligan i kanada,tsimikalis från Växjö som är en oki spelare inte mer,fleury sägs vara en talang men har inte bevisat något egentligen.Nej det finns alldeles för få spelare med Ledaregenskaper i VIK,har svårt att se vem som ska vara lagets ledare på isen.Men det återstår att se hur det går :).

Leksand har 2 Centrar på gång + 1 back.Tycker man har gjort helt rätt i år som tagit det lite lugnt och väntat in dom rätta namnen.Vi lär vinna serien som vanligt och det är bra drygt att behöva vara med om en serielunk igen.

Undrar om du hade sagt samma sak om Sisca om han kritat på för er ???
Hursomhelst är det imponerande om hur mycket du vet om juniorhocken i Kanada och Siscas utveckling där.. Du har en bred kunskap inom hocken hör
jag :)

För övrigt så är det svårt att sia om utgången på årets AS.. Leksand ser inte lika starka ut och mitt VIK har en hel drös med nyförvärv, men är säker på att herr Waltin är rätt man för jobbet... Top 5 så är jag nöjd.. Årets outsider tror jag blir Oskarshamn.. Växjö , Bofors och Mora tror jag floppar men det återstår att se....

Kotten
2010-06-24, 18:14
Undrar om du hade sagt samma sak om Sisca om han kritat på för er ???
Hursomhelst är det imponerande om hur mycket du vet om juniorhocken i Kanada och Siscas utveckling där.. Du har en bred kunskap inom hocken hör
jag :)

För övrigt så är det svårt att sia om utgången på årets AS.. Leksand ser inte lika starka ut och mitt VIK har en hel drös med nyförvärv, men är säker på att herr Waltin är rätt man för jobbet... Top 5 så är jag nöjd.. Årets outsider tror jag blir Oskarshamn.. Växjö , Bofors och Mora tror jag floppar men det återstår att se....

Hade Leksand värvat honom så hade jag tänkt att det är för att man satsar långsiktigt,Jag har läst på en hel del angående sisca när jag såg ryktet och ska jag vara helt ärlig så kvittar det att han valde Västerås,han blir säkert bra om några år.Ser man till dom spelare Leksand har tappat är det bara Prestberg,Oliver och Jocke som jag saknar.Det kommer trilla in några spelare till,man har medvetet väntat med att fylla Centerplatserna för första och andra kedjan.Det blir nog jävligt bra tillslut

Kotten
2010-07-09, 13:01
Leksands koncernern med alla bolag gick + 5,6 miljoner i år och allt går rakt in i den sportsliga biten + 2 miljoner för Oliver och Läck.Man räknar med att Leksand strand och dom andra bolagen kommer omsätta drygt en halv miljard om 3-4 år.2005 startade man allt det här genom att sätta in 100000 på aktier.Snacka om att gå i vinst,nu till hösten forsätter man att bygga ut Leksand strand.Att man gått back dom 2 senaste åren beror på att man satsat långsiktigt och nu börjar det ge utdelningen.Dom här 7-8 miljonerna man får för Oliver,Läck och genom koncernern är dock inte pengar man kommer slänga ut för att värva massa etablerade namn,utan det ska in 2 centrar nu,för dom 2 första kedjorna och sen är det klart.Pengarna man använder för det är inte pengarna man fick nu,utan det är redan med i budgeten.Fantastiskt vad en liten ort som Leksand kan åstadkomma

Psychological
2010-08-09, 09:23
Bara en månad kvar till nedsläpp....

Psychological
2010-08-27, 17:53
Ser bra ut med seger mot Skellefteå och oavgjort mot ett KHL lag... Man längtar till premiären då vi ska ge Bofors en lektion i hur hockey ska spelas :)

Kotten
2010-08-27, 17:55
Ser bra ut med seger mot Skellefteå och oavgjort mot ett KHL lag... Man längtar till premiären då vi ska ge Bofors en lektion i hur hockey ska spelas :)

Synd bara att försäsong och serie är 2 helt olika saker.Att vi totalt spelade ut Brynäs säger ingenting.Oftast är dom unga spelarna riktigt bra på träningsmatcherna för att sen bli sämre i serien,det är ett fenomen som faktiskt är sant.Men dom mer rutinerade och äldre tuggar väl inte igång förens det börjar,så dom yngre får mer utrymme i träningsmatcherna.

Psychological
2010-08-27, 22:01
Synd bara att försäsong och serie är 2 helt olika saker.Att vi totalt spelade ut Brynäs säger ingenting.Oftast är dom unga spelarna riktigt bra på träningsmatcherna för att sen bli sämre i serien,det är ett fenomen som faktiskt är sant.Men dom mer rutinerade och äldre tuggar väl inte igång förens det börjar,så dom yngre får mer utrymme i träningsmatcherna.

Jo så är det .. Trän matcheran brukar inte betyda så mycket, men jag ser hellre att man vinner än förlorar vare sig det är trän match eller serie match

Pingu
2010-08-30, 14:37
Tror inte skellefteå vann en ända träningsmatch ifjol, ändå gick det ganska bra för oss.
Vissa lag har tragit ner på sommarträningen tidigare vilket gör dom "piggare" i benen än dom som är helt nedtränade.

mangs
2010-08-30, 15:38
Tycker ofta resultaten på försäsongen är förädiska då man ofta inte får hela sanningen. Ofta kan det smyga sig in något i huvudet hos spelarna som gör at tde presterar antingen bättre eller sämre när det sedan väl gäller.

har laget en dålig försäsong skärper ofta laget til lsig lite extra och inser att de måste ta i lite mer. Går det för lätt kan man lätt få lite hybris och tro att det skall gå vägen bara man ställer ut skridskona.

En bra försäsong skall innehålla en mixa av olika motstånd men framför allt innehålla den typ av spel som man troligtvis kommer spela stora delar av säsongen. jag kan vara lite fundersam till Malmö som "valt" att spela alla sina träningsmatcher mot bättre motstånd i Europeean trophy. Deras motstånd i Allsvenskan kommer allt som oftast se helt annorluna ut. Visst är det bra att få några riktiga genomkörare mot meriterat motstånd men man måste få känna på både och. Dessutom kan man få någon falsk trygghet som säger att spelar vi lika mot såpass meriterat motstånd så kommer vi krossa allsvenska lag, vilket ju som sagt kan vara förärdiskt när motståndarlaget visat sig åka runt på en skridsko när de mött just oss för att vi är ett lätt motsånd.

Psychological
2010-09-10, 12:46
Jaha , 5 dagar kvar tills man intar ABB Arena ..... Ska bli kul nu när det äntligan drar igång :)

Psychological
2010-09-15, 22:15
Så göra vi när vi krossar Bossefors ;)

Kotten
2010-09-16, 00:19
Kan garantera dig att Leksand var mer överlägsna mot Mora.Det var det sjukaste jag sett,vilken jävla fart och energi,det blir transportsträcka i år igen.

gnagaren
2010-09-16, 07:40
Kan garantera dig att Leksand var mer överlägsna mot Mora.Det var det sjukaste jag sett,vilken jävla fart och energi,det blir transportsträcka i år igen.

Sen fastnar ni i tullen och får göra ett nytt försöka nästa år :)

Psychological
2010-09-18, 17:09

ja gud, ES platsen är redan säkrad

Kotten
2010-09-18, 17:52
ja gud, ES platsen är redan säkrad

Vart skrev jag det,anledningen till att jag är så säker är för att det var spel mot 1 mål.Tingsryd borta ska man vinna mot om man tänkt vara med i toppen.

Psychological
2010-09-18, 18:05
Bra VIK ... När man leder med en kasse inför sista är det bäst att släppa in 4 på 9 min mot några jävla bonnläppar från småland . jättebrraaaaaaaaaaaaaaa....

Psychological
2010-09-28, 12:16
Leksand - VIK på onsdag... Ska bli skoj även om jag tror vi åker på torsk

Psychological
2010-09-28, 12:18
Och Ikväll är det Djurgården mot aik , eller solna om man frågar Hardy ;) måste vara ett bra tag sen ett sthlms derby ägde rum i ES

Kotten
2010-09-28, 21:34
Leksand - VIK på onsdag... Ska bli skoj även om jag tror vi åker på torsk

Någon gång lär ni ju vinna,tror vi har typ 10 raka nu.Men spelar vi som tidigare hemmamatcher lär inte Västerås ha en chans

Psychological
2010-09-29, 12:46
Någon gång lär ni ju vinna,tror vi har typ 10 raka nu.Men spelar vi som tidigare hemmamatcher lär inte Västerås ha en chans

Har grävt i arkivet och de senaste 11 matcherna i Leksand har det slutat med 8 segrar för er och 3 oavgjorda.... Klart ni är favoriter, men någong gång måste ni ju förlora och jag håller tummarna på att det blr ikväll :) Johan Gustafsson måste spela lika bra som han gjorde mot Malmö.... Gör han det finns det en liten chans att vi kan ta er på kontringar för där är vi bäst i serien ,jag säger bara Damien Fleury.... Antingen vinner ni med typ 6 - 1 eller så gör VIK en heroisk kämpainsats och vinner med 3 - 2

Psychological
2010-09-29, 20:22
Så sköööööööööön seger. VIK var värda 3 poäng idag :) Grabbarna sliter som djur medans Leksands spelarna åkte och tänkte på något annat än hockey ....

Kotten
2010-09-30, 07:40
värda och värda,en målvakt som överpresterar och står på huvudet och tar puckarna.Men som sagt var,det var på tiden att ni hade lite flyt med er

Psychological
2010-09-30, 10:12
värda och värda,en målvakt som överpresterar och står på huvudet och tar puckarna.Men som sagt var,det var på tiden att ni hade lite flyt med er

Han överpresterar inte. Han har spelat sådär bra varje match han stått hittils. Han var tom med bättre mot Malmö..Gustafsoon är nog en blivande superstjärna om han stannar några år till i Sverige.. Sen hade lagen en varsin period medans leksand i den 3e gjorde misstaget att lägga sig på försvar... VIK vann väl skotten oxå om jag inte tar fel ?

Kotten
2010-09-30, 11:10
Han överpresterar inte. Han har spelat sådär bra varje match han stått hittils. Han var tom med bättre mot Malmö..Gustafsoon är nog en blivande superstjärna om han stannar några år till i Sverige.. Sen hade lagen en varsin period medans leksand i den 3e gjorde misstaget att lägga sig på försvar... VIK vann väl skotten oxå om jag inte tar fel ?

Skotten säger inte så mycket,det är lägena man får titta på.Men ni gjorde flest mål och vann och det var väl på tiden

Berguven
2010-09-30, 12:00

Hur kan man inte vara värda en vinst man tar tack vare bra prestation?

mangs
2010-09-30, 13:13

Ingår inte målvakten i laguppställningen?

Kotten
2010-09-30, 14:43
Ingår inte målvakten i laguppställningen?

Det jag syftar på är att Leksingarna har öppna lägen och missar,sen ingår såklart målvakten i laget,men även en målvakt kan ha tur.Leksand var absolut inte sämre spelmässigt

Kotten
2010-09-30, 14:45
Hur kan man inte vara värda en vinst man tar tack vare bra prestation?

En bra prestation är relativ,därför behöver man inte vara värda en vinst trots en bra prestation.Tex om Ludvika hockey förlorar mot Leksand med 8-0 då är det en bra prestation av Ludvika.Nu har jag inte sagt att Västerås inte var värda poäng,jag sa bara att dom hade den turen man behöver och att Leksand inte på något sätt var sämre.

Nu lämnar vi den här diskussionen

Psychological
2010-10-06, 10:56
Man får ju hoppas på att Örebro åker på sin första förlust ikväll... Tycker det är dags att kexen ska åka på en torsk så de inte blir alltför kaxiga...

Herr Oberst
2010-10-06, 11:29
Och så får vi hoppas målkamerorna kommer på plats snart. Bedrövligt att vik fick sitt första godkänt.

Psychological
2010-10-06, 16:33
Och så får vi hoppas målkamerorna kommer på plats snart. Bedrövligt att vik fick sitt första godkänt.

Spelar väl ingen roll nu heller, ni vann ju ändå ?

Herr Oberst
2010-10-06, 17:04
Ja det får man vara glad för. Det är just sådana händelser som annars kan vända en match.
Att domaren inte får titta på reprisen på jumbotronen är ju välkänt puckat vid det här laget. Men era spelare måste ju sett hur läget var och borde agerat mer sportsmannamässigt.

Psychological
2010-10-06, 18:44
Ja det får man vara glad för. Det är just sådana händelser som annars kan vända en match.
Att domaren inte får titta på reprisen på jumbotronen är ju välkänt puckat vid det här laget. Men era spelare måste ju sett hur läget var och borde agerat mer sportsmannamässigt.

Tror du röglespelarna hade agerat så om det var tvärtom ???? Klart man tackar o tar emot ;)

Kotten
2010-10-08, 23:07
Rögle är riktigt dålig i år,precis som jag trodde,malmö är fan inte bra bara 4-1 till Leksand var smickrande siffror,sen skriver Aftonbladet att Leksand vinner för att Calle Söderberg ger bort pucken,komiskt :).Segare lag än Malmö får man leta efter.Västerås är fruktansvärt ojämna och mitt kära Leksand är bättre än jag vågat hoppas på,dom krigar verkligen i år, Bergenström och Olimb är kungar,Bergenström gör vad han vill ser det ut som.Hulkkonen och Lotvonen som var halvdåliga förra året spelar kanon,Hulkkonen har inte varit inne på 1 mål bakåt.Sen har vi Kollar och Moe som ska in i laget + grand-pierre som tydligen varit kung i finland dom 3 matcherna han spelat + att en center blir klar före 15 den här månaden.Nej jag tror stenhårt på Niklas och Christer och det var smart att skriva raka kontrakt på 2 år med samtliga spelare,så ingen bara drar till ES efter det här året,utan alla är med på att det kan ta ett par säsonger.Fast forsätter dom så här har dom alla chanser i världen i KS.Men som sagt,först ska vi dit,sen måste vi ha turen med oss

Stobben
2010-10-14, 09:18
Har redan tröttnat på AIK:s inblandning i Elitserien, hoppas kunna trycka ner dem till Allsvenska till nästa säsong och då är de "er" uppgift att skicka dem vidare ner i de lägre divisionerna;)

Herr Oberst
2010-10-14, 10:55
Rögle är riktigt dålig i år,precis som jag trodde. Leksand är bättre än jag vågat hoppas på,dom krigar verkligen i år, Bergenström och Olimb är kungar,Bergenström gör vad han vill ser det ut som.Hulkkonen och Lotvonen som var halvdåliga förra året spelar kanon,Hulkkonen har inte varit inne på 1 mål bakåt.

Kan hålla med om att Rögle underpresterat än så länge. Men det är märkligt att dom som är så dåliga kan köra över mästarna Leksand så totalt som man gjorde.

Tomas W
2010-10-14, 14:10
Rögle är riktigt dålig i år,precis som jag trodde,--- och mitt kära Leksand är bättre än jag vågat hoppas på,dom krigar verkligen i år,

Gillat att Rögle slog Leksand med 3 - 0 nu senaste mötet ;)

Kotten
2010-10-14, 19:52
Gillat att Rögle slog Leksand med 3 - 0 nu senaste mötet ;)

Ja det ska man göra när Leksand unga lag saknar stötte spelare som Kollar och Hermansson,Moe,Jlgp.Men så är det,bara för att Rögle inte är så jävla bra i år betyder inte det att man kan vinna en match mot Leksand.Rögle tar ingen direktplats till KS,det är jag tvärsäker på

Tomas W
2010-10-14, 20:29
Tror inte jag heller, men de har ett helt nytt lag förutom 4 spelare så tar ett tag innan de andra mognar och lär sig spela ihop. De snackar om en 3-årsplan innan de kvalar upp, men klart att deras fans vill att de ska gå upp direkt.

Herr Oberst
2010-10-14, 20:29
Rögle har seriens klart yngsta lag och flest juniorer av alla

Tomas W
2010-10-14, 20:50
mm, har för mig att de snittar 22-23 år i ålder.

Psychological
2010-10-14, 22:01
Allsvenskan saknar gamla rävar.. jag saknar "loppan" i alla fall

Psychological
2010-10-16, 19:48
Fan , jäkla konstig allsvenska det är i år ? Alla lag har problem med Skitvall och alla slår alla ..... Sen att mitt lag torkskar 3 raka på hemmaplan har nog aldrig hänt.. Tur att vi vinner bortafighterna ...

Psychological
2010-10-21, 11:19
vad tyst det är här. ska vi skita i den här säsongen ?

Kotten
2010-10-31, 16:36
Västerås verkar gilla att sparka och värva nytt,lär bli jävligt dyrt om inte annat.Hade det varit Leksand som gjort samma sak hade det varit ett jävla liv överallt.

_slipknot1_
2010-10-31, 16:44
vad tyst det är här. ska vi skita i den här säsongen ?

Klart det är dött, det enda intressanta laget spelar ju i ES i år;)

Herr Oberst
2010-10-31, 18:53

Sant... Hur många var det som orkade se förra matchen? Drygt 3000 va?
Efter jul ska ni vara glada om ni får ihop 2000

_slipknot1_
2010-10-31, 19:09
Sant... Hur många var det som orkade se förra matchen? Drygt 3000 va?
Efter jul ska ni vara glada om ni får ihop 2000

Var så lugn publiksiffran kommer öka stadigt nu när fotbollen är säkrad.

Kotten
2010-10-31, 21:44

Det där har vi inte hört förut :)

Herr Oberst
2010-11-01, 08:04

Ahh just det. AIK som typ halverat sitt publiksnitt i fotbollsallsvenskan sen förra året...
Det är verkligen drag i idrottsklubben

Psychological
2010-11-12, 14:32

Ha ha ha du menar Skellefteå då eller ? Det är ju det riktiga AIK .... Ni får byta till Solna Hockey eller nåt , eller så kan man skriva ditt lag med små siffror ? :)

Psychological
2010-11-12, 14:33
Hursomhelst så känns det som att vi är på gång , bara vi får behålla Fleury

-Isidor-
2010-11-12, 16:52
Ahh just det. AIK som typ halverat sitt publiksnitt i fotbollsallsvenskan sen förra året...
Det är verkligen drag i idrottsklubben

AIK fotboll kommer tvåa i allsvenska publikligan trots den katastrofalt dåliga sasongen. Sen ar det val inte så att AIK ar det enda laget som har publiksiffror på nedgång i fotbollsallsvenskan?

Psychological
2010-11-12, 22:01
Nu går det rätt bra. tredje raka och bara två poäng efter Leksand som vi tar hemma på tisdag :)

Kotten
2010-11-12, 23:17
Nu går det rätt bra. tredje raka och bara två poäng efter Leksand som vi tar hemma på tisdag :)

Ni var tydligen illa ute.Sen får jag lov att säga ÄNTLIGEN är Kollar tillbaka på tisdag + troligen Olimb oxå,bara Bergenström som ska bli frisk nu.PO plats klarar Västerås men någon topp 3 blir det inte.

Vi har haft 1 hel femma borta hela säsongen och ligger endå 3a,det är fan bra gjort med vårat unga lag.

Psychological
2010-11-12, 23:28
Ni var tydligen illa ute.Sen får jag lov att säga ÄNTLIGEN är Kollar tillbaka på tisdag + troligen Olimb oxå,bara Bergenström som ska bli frisk nu.PO plats klarar Västerås men någon topp 3 blir det inte.

Vi har haft 1 hel femma borta hela säsongen och ligger endå 3a,det är fan bra gjort med vårat unga lag.

Säg inte det du.. AS är så jämn att vi kanske klarar det i år... Sen har väl ni något mellan år så jag tror vi slår er på tisdag

Kotten
2010-11-13, 16:34
Säg inte det du.. AS är så jämn att vi kanske klarar det i år... Sen har väl ni något mellan år så jag tror vi slår er på tisdag

Om ni slår oss på Tisdag eller inte låter jag vara osagt.Men att vi kommer före i tabellen är jag övertygad om

Kotten
2010-11-16, 17:01
Måste kännas bra att Leksand kommer på besök,så ni får lite publik för en gång skull :)

Kotten
2010-11-16, 20:26
Om Mårtensson ska kasta handskarna får han väl vara man nog att stå upp och slåss sen,satan vad stryk han fick,förstår att han tog tillfället att få ner JLGP på isen när tillfälle gavs och då bryter ju domaren direkt,men jag förstår honom för han var på väg att bli mosad.

Kotten
2010-11-16, 23:37
Hade ni vunnit hade du varit snabb att kommentera,förstår att det svider :D

Psychological
2010-11-17, 14:03
Hade ni vunnit hade du varit snabb att kommentera,förstår att det svider :D

Klart det svider eftersm vi var bästa laget matchen igenom.. Från att vara ett lirande lag har ni börjat med grishockey , men man spelar ju efter resuserna.. Matchen hade lika gärna kunnat sluta med VIK seger om vi haft lite flyt.. Sen spelar vi med lite för mycket juniorbackar som går bort sig i egen zon då o då men det slipar väl Waltin till hoppas jag .... Angående fighten så är de tväl klart att er spelare vann och det SKA han väl göra ? Men det var strongt gjort av Mårtensson att ta fighten, han är ingen fegis i alla fall .. Ni har vi en varsin seger så det står lika mellan oss :)

Kotten
2010-11-17, 20:26
Klart det svider eftersm vi var bästa laget matchen igenom.. Från att vara ett lirande lag har ni börjat med grishockey , men man spelar ju efter resuserna.. Matchen hade lika gärna kunnat sluta med VIK seger om vi haft lite flyt.. Sen spelar vi med lite för mycket juniorbackar som går bort sig i egen zon då o då men det slipar väl Waltin till hoppas jag .... Angående fighten så är de tväl klart att er spelare vann och det SKA han väl göra ? Men det var strongt gjort av Mårtensson att ta fighten, han är ingen fegis i alla fall .. Ni har vi en varsin seger så det står lika mellan oss :)

Vi saknade Bergenström och Olimb, 2 av dom som gör mest poäng.Tycker inte att ni var bättre på något vis,första 13 minuterna i andra perioden hade vi kunnat göra 4-5 mål.Era backar och eran målis är totalt värdelösa rent ut sagt.Domaren hade ju kunnat dra på sig en VIK tröja direkt,det var rätt mycket fula tag från båda lagen men Leksand hade inte 1 enda pp på hela matchen,helt sjukt.Sen är det en annan hockey på bortaplan,vi spelade mer grishockey borta mot VIK förra året.

Psychological
2010-11-17, 21:46
ja ni hade 10 min i andra perioden men resten av matchen ägde vi .... ni är inte ett dugg bättre än oss i år så det blir nog väldigt tajt i fortsättningen ...

Kotten
2010-11-17, 23:32
kände mig inte speciellt orolig i tredje perioden,tyckte vi hade ganska bra kontroll på er.Leksand har ett bättre lag än Västerås.Framför allt målvakt och backar

WHITEFOLKS
2010-11-20, 00:45
http://www.dn.se/sport/ishockey/leksand-maste-lana-tre-miljoner-1.1212284

Några kommentarer Kotten?

Kotten
2010-11-20, 09:40
http://www.dn.se/sport/ishockey/leksand-maste-lana-tre-miljoner-1.1212284

Några kommentarer Kotten?

Nej inte mer än att jag är inte ett dugg orolig,man har Leksand strand som genererar en massa miljoner,nu planerar man att köpa upp sommarland oxå.Sen har man Ejendal i ryggen oxå,skulle det bli riktig kris går han in,förövrigt har jag inte så mycket att säga.Det där är ett kort lån som ska betalas av fort,det är för att man inte har kunnat frigöra alla pengar som Leksand strand gett i vinst,för dom sitter i olika aktier och dylikt,skulle man vilja säljer man bara lite aktier och betalar av skulden,men man väljer det här alternativet eftersom det är bäst på sikt.

Psychological
2010-12-16, 14:58
Tuffe Viktor är gryyyym :)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article8286761.ab

davvvan
2010-12-16, 15:25
Grym armbågstackling han satte in för nån vecka sen också.

Psychological
2010-12-16, 21:53
Grym armbågstackling han satte in för nån vecka sen också.

Den är historia , han är grym punkt slut.. finns för mycket mesar i svensk hockey !!!! En ren fight där båda är med på det är bara underhållande för både lag och publik

bragd
2010-12-16, 22:39
Oj, vilken tråd. Leksand omnämns flertalet gånger. Spännande! Måste dock erkänna att jag är en av de få leksingar som är totalt ointresserad av Hockeyn. Är faktiskt uppriktigt less på hela kulturen kring Leksand och Hockeyn.

Dock kul att det går bra för lagen nu när det faktiskt finns.

davvvan
2010-12-17, 00:22
Den är historia , han är grym punkt slut.. finns för mycket mesar i svensk hockey !!!! En ren fight där båda är med på det är bara underhållande för både lag och publik

:) Klart det finns. Fighten var helt okej, starkt av Sjödin att jobba sig tillbaka i den. Mårtensson känns lite som Anton Hedman, och det är inget positivt just nu. Men rollspelare behövs och det finns för få av det i svensk hockey.

Sen ser jag ju att du är från Västerås så jag kan förstå din exaltation. Hade han spelat i Luleå hade jag förmodligen avgudat honom. Lätt det blir så.

Herr Oberst
2010-12-17, 16:22
Tuffe Viktor är gryyyym :)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article8286761.ab

Speciellt tufft när Mårtensson drar Sjödin i håret

Psychological
2010-12-17, 22:12
Speciellt tufft när Mårtensson drar Sjödin i håret

Var väl att jävla gnäll.. Är väl omöjligt att INTE få tag på den kalufsen... Hursomhelst så viker inte viktor ned sig som vissa andra spelare.. Nu är han ju inte kvar i ert lag men Mikael Gath måste nog vara den fegaste fi**an inom svensk hockey någonsin. Körde över målvakter, tacklade folk i ryggen och när han blev utmanad så åkte han in till båset med svansen mellan benen. Har aldrig sett honom kastat handskarna... Viktor hade gjort "kaos med honom" om han fortfarnade spelat...

Herr Oberst
2010-12-17, 23:33
Nu är han ju inte kvar i ert lag men Mikael Gath måste nog vara den fegaste fi**an inom svensk hockey någonsin. Körde över målvakter, tacklade folk i ryggen och när han blev utmanad så åkte han in till båset med svansen mellan benen. Har aldrig sett honom kastat handskarna... Viktor hade gjort "kaos med honom" om han fortfarnade spelat...

Har sett Gath kasta hanskarna ett antal gånger. Favoriten måste varit mot Daniel Wessner tror jag det var. Måste varit säsongen 05/06. Dom smällarna Gath delade ut måste varit bland det värsta jag sett. Bredvid Gath stod Karmhag mot en annan Boforsare och delade ut släggor.
Där var det minsann inget dra i håret tjafs det vill jag lova

Psychological
2010-12-20, 12:47
Har sett Gath kasta hanskarna ett antal gånger. Favoriten måste varit mot Daniel Wessner tror jag det var. Måste varit säsongen 05/06. Dom smällarna Gath delade ut måste varit bland det värsta jag sett. Bredvid Gath stod Karmhag mot en annan Boforsare och delade ut släggor.
Där var det minsann inget dra i håret tjafs det vill jag lova

Videoklipp på det?? ... Varje gång Gath var här så började han gråta o gömde sig bakom domaren då han blev utmandad av Andreas Lindh

Herr Oberst
2010-12-20, 13:04
Videoklipp på det?? ... Varje gång Gath var här så började han gråta o gömde sig bakom domaren då han blev utmandad av Andreas Lindh

Enda bevis jag har är detta
http://stats.swehockey.se/online/38/90131/90131005/90131005_frame_default.htm

Psychological
2011-01-11, 12:22
Riktigt skön seger över dalmasarna i en riktigt tät match

Psychological
2011-01-13, 12:41
Och rögle fortsätter vara ett "spöke" för oss. tror de skulle kunna ställa upp med sina pojkar 16 och ändå slå vårt A lag , Helt sjukt .. En annan grej då... Den där Fahlander verkar vara som en 4 åring upper i huvudet .... Bara att läsa länken

http://vlt.se/sport/ishockey/1.1065160-stromberg-vill-till-vik

Psychological
2011-01-22, 14:15
Nu är det som ett getingbo mellan plats 3 och plats 7 ...........

Herr Oberst
2011-01-22, 15:06
Nu är det som ett getingbo mellan plats 3 och plats 7 ...........

Snarare getingbo mellan plats 4 och 8, eventuellt plats 9 också.
Rögle är för bra för Leksand och gängen under

Kotten
2011-01-23, 09:54
Snarare getingbo mellan plats 4 och 8, eventuellt plats 9 också.
Rögle är för bra för Leksand och gängen under

Det är dom inte,alla lag har svackor och Leksand just nu.Rögles kommer.