Visa fullständig version : Hockeyallsvenskan !
Sidor :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[
11]
12
I vissa hallar dånar det extra mycket när det står någon och slår helt hysteriskt på en trumma.
Idag gäller det, DIIIIIIF!!!!!!
Som jag sa. Det ska rätt person till jobbet och vara rätt trumma för hallen. En person som inte är blåst märker ju om trumman överröstar för mycket. Inte för att jag tror att de som trummar i landets olika klackar är musikkunniga. Ska man göra det ska man göra det rätt annars håller jag med i att man bör skita i den!
WHITEFOLKS
2014-03-29, 11:59
Trumma anses smaklöst av många och är en quick fix för lag utan röststarka fans.
Kan hålla med, trumman är bläh. Vet själv när man i yngre dar stod i klacken. Trumman var liak frustrerande då - man vill sjunga, klappa och ropa men nej nej *dunk dunk dunkdunkunk dunk dunk*.. :(
awesomooo
2014-03-29, 16:01
Lets go djurgaarn
WHITEFOLKS
2014-03-29, 17:37
Dat feel när man vid varje mål trott att det var rögle som gjorde mål för att det jublades så högt. :D
Kanna på, kanna på...
So far så god, vore bra om VIK kunde tokspöa Örebo men det lär inte hända. Kämpa in i sista minut nu MIF, kom igen! Vinn mot AIK så jag kan mobba halva personalstyrkan på jobbet nästa vecka! :)
Aj aj 2-1, mitt hjärta pallar inte detta :(
awesomooo
2014-03-29, 18:17
YeeeeeeeeeY
Nu börjar man bli lite nervös, vinn resten nu då DIF!!!!!!!!
YeeeeeeeeeY
Nu börjar man bli lite nervös, vinn resten nu då DIF!!!!!!!!
Det bör ni vara :)
http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/2014/03/nu-ar-det-kort-aik-knacktes-av-grishockey/#abComments
Oj vad någon är bitter :D
Herregud, jag har nog aldrig sett ett lag spela mer defensivt än vad Skånegänget gjorde på lördagseftermiddagen.
Mats Lusth, en gång överstegris i sena 90-talets upplaga av Malmögrisarna, som de kallades.
Och i dag gav Lusth, numera tränare i klubben, spelet ett tryne.
Malmö ställde en köttmur i egen zon.
De spelade en extrem defensiv och barrikaderade också det egna målet, samtidigt som alla medel togs till för att freda det.
Malmö backade hem med fem man och plockade ner anfall efter anfall till AIK – och hemmapublikens – enorma förtret.
Deceiver85
2014-03-29, 20:05
So far så god, vore bra om VIK kunde tokspöa Örebo men det lär inte hända. Kämpa in i sista minut nu MIF, kom igen! Vinn mot AIK så jag kan mobba halva personalstyrkan på jobbet nästa vecka! :)
Hahaha, jovisst, fet chans :D 4-0 till Örebro slutade den matchen...Djurgården får dock gärna ta sig upp i SHL, hellre dem än AIK eller några av snapphanarna.
Gick och la mig på soffan vid 15.50 och väntade på att hockeyn skulle börja.. vaknade strax innan 20.00...
Riktigt gott att djurgården har tagit sig upp till en andra plats och att AIK är avhängda!
Allt är i era egna händer nu Djurgården!
R Scarpa27
2014-03-29, 20:50
dif vinst idag satte så fint !!!!!!!
Hade gärna sett en vinst på straffar idag för AIK. Nu kommer det bli en extremt viktig match mellan Malmö och DIF.
Kommer bli en tuff avslutning för Djurgården.
Hemma mot Örebro nästa match, Örebro kommer vilja säkra SHL-kontraktet redan då. Matchen efter möter dem Malmö borta. Sista matchen så står dock ett avhängt VIK men inget lag vill avsluta säsongen med en dålig match så kan inte räkna ut dem.
Malmö möter ju Örebro som sista match har vi tur är de redan säkrade och spelar inte på lika blodigt allvar när de vet att de kommer gå vidare vilket som :)
MackeJuve
2014-03-30, 20:44
Vita Hästen kan bli klara för Allsvenskan 2014/2015 om de vinner på tisdag hemma mot Kallinge-Ronneby IF. Att det kan bli klart så tidigt beror på att 2:an och 3:an i kvalserien möter varandra i sista matchen, d.v.s. de två jagande lagen kan endast plocka maximalt 9 resp. 6 poäng på de sista 3 matcherna. Då får de 21 resp. 17 poäng eller 18 resp. 20 poäng, Hästen får 19 vid vinst på tisdag, två lag går upp... De kan allihop hamna på 19 poäng, ettan tvåan trean, men Hästen har överlägsen målskillnad så det borde inte vara något problem. Detta sker om 2:an och 3:an vinner sina två första matcher för att sedan 3:an vinner på övertid i sista matchen.
Det här kommer de att greja :D
Otroligt fult namn för ett hockeylag, HC Vita Hästen...
Otroligt fult namn för ett hockeylag, HC Vita Hästen...
Jag är beredd att hålla med om att det kan vara sämsta hockey namnet på ett lag men fult är väl lite att överdriva? :P det jag reagerar på är att det låter för snällt för hockey! Men de kanske överraskar i allsvenskan vem vet :P
awesomooo
2014-04-01, 21:31
Örebro är klara för SHL, inte helt oväntat då dom är det bästa laget.
Fan att Rögle vann och DIF förlora, kunde ju inte bli sämre!
Ser mörkt ut för Malmö nu. Det gäller att vi plockar Djurgården hemma och Örebro borta (förhoppningsvis påverkas de av att redan vara vidare) och att Rögle förlorar en av sina matcher.
Men jag måste ge det till Rögle. Jag vet fan inte vad Malmö sysslar med ibland! Och rögles klack var 100 gånger bättre än Malmös :( men det nämnde jag ju tidigare, Malmös klack är så pinsam så alla vettiga väljer ju sittplats framför att stå med de. Malmö behöver en bättre klack. Grattis idag hoppas AIK tar er :)
Holmeros
2014-04-01, 22:02
Vart höll du till Jobbigt?
Kändes som ok liv från oss idag.. :D överröstades MIF's tama klack?
Ingen sång, bara klappar...
Vad som än händer under de två sista omgångarna så är jag sjukt lycklig över att vi plockat 6p från Malmö under kvalserien. Fantastiskt!
Nu ligger det i Rögles händer. Två hemmamatcher kvar, mot de två bottenlagen i kvalserien. Det fixar vi! Bye bye Malmö.
MackeJuve
2014-04-01, 22:12
Hästen vann idag igen, underbart! Bra tryck i Himmelstalundshallen och ett hemmalag som var numret för stort för gästerna.
1. Hästen 19 p +13
2. Björklöven 15 p +3
3. Troja/Ljungby 14 p -1
Nu är det i princip klart. 2 matcher återstår och B och T/J möter som sagt varandra i sista omgången. Blir folkfest i hallen på lördag då sista matchen för säsongen spelas mot Piteå hemma, men först Troja/Ljungby borta på torsdag!
Vart höll du till Jobbigt?
Kändes som ok liv från oss idag.. :D överröstades MIF's tama klack?
Ingen sång, bara klappar...
Vad som än händer under de två sista omgångarna så är jag sjukt lycklig över att vi plockat 6p från Malmö under kvalserien. Fantastiskt!
Nu ligger det i Rögles händer. Två hemmamatcher kvar, mot de två bottenlagen i kvalserien. Det fixar vi! Bye bye Malmö.
Sittplats långsidan (sidan vid utv båset).
Ja ni överröstade totalt. Men att överrösta Malmös klack är inget svårt. Nu ska jag inte dra alla över en kam men Malmös klack känns som 60% alkoholister och 40% personer som tänker jag tar stå plats det är billigast.
Men det är hopp kvar det finns tom hopp för AIK! Sjuk kvalserie detta kämpigt in i det sista! Helst hade jag haft både Rögle och Malmö i SHL roligt med derby!
Mycket mycket som står på spel för alla idag! Hoppas Västerås kämpar för Malmös skull :D
awesomooo
2014-04-04, 09:34
Heja Västerås! Djurgården får fan vinna idag och Västerås, Rögle får inte börja smått säkra sin plats.
WHITEFOLKS
2014-04-04, 09:39
Optimala för DIF är att de vinner, rögle torskar och att aik vinner.
awesomooo
2014-04-04, 09:48
Optimala för DIF är att de vinner, rögle torskar och att aik vinner.
Örebro får gärna vinna lver AIK för dom är ändå redan klara.
WHITEFOLKS
2014-04-04, 09:57
Nja det är fördelaktigt om AIK har något att spela för i sista matchen. Om aik vinner har de fortfarande en chans och därmed intresse att slå Rögle. Sålänge AIK vinner idag så har de en teoretisk chans oavsett hur övriga matcher går idag. Om de tappar poäng samtidigt som Rögle går fullt idag så är AIK garanterat borta.
Om Rögle förlorar idag och DIF vinner så är det givetvis optimalt då DIF har 100% i egna händer, att Rögle skulle förlora mot VIK är antagligen inte så troligt så då är det viktigt att AIK har något att spela för i sista matchen.
Holmeros
2014-04-04, 09:57
Rögle- Västerås
AIK - Örebro
MIF - DIF
Rögle- Västerås
AIK - Örebro
MIF - DIF
Holmeros - Snubben
Rögle - Västerås
AIK - Örebro
MIF - DIF
:)
WHITEFOLKS
2014-04-04, 09:59
Snubben: tror du verkligen att VIK slår RBK eller är det bara hat/önsketänkande? :D
(VIK har iofs en rätt bra trupp men verkar ju inte funka för de riktigt)
Holmeros
2014-04-04, 10:02
Snubben: tror du verkligen att VIK slår RBK eller är det bara hat/önsketänkande? :D
Ja, han vet inte bättre. Han vet hur mycket jag njuter över att RBK sopade mattan med MIF i kvalserien så han hatear lite nu :D
awesomooo
2014-04-04, 10:03
Snubben, börjar bli dags för dig att tippa nu. Har ju gått så bra dom senaste gångerna ; )
awesomooo
2014-04-04, 10:09
Nja det är fördelaktigt om AIK har något att spela för i sista matchen. Om aik vinner har de fortfarande en chans och därmed intresse att slå Rögle. Sålänge AIK vinner idag så har de en teoretisk chans oavsett hur övriga matcher går idag. Om de tappar poäng samtidigt som Rögle går fullt idag så är AIK garanterat borta.
Om Rögle förlorar idag och DIF vinner så är det givetvis optimalt då DIF har 100% i egna händer, att Rögle skulle förlora mot VIK är antagligen inte så troligt så då är det viktigt att AIK har något att spela för i sista matchen.
Mjo sant. Man vill ju inte att dom ska skicka in ett gäng juniorer så det blir för lätt för Rögle.
Snubben, börjar bli dags för dig att tippa nu. Har ju gått så bra dom senaste gångerna ; )
Vad insinuerar du? *grr*
:D
WHITEFOLKS
2014-04-04, 10:11
Mjo sant. Man vill ju inte att dom ska skicka in ett gäng juniorer så det blir för lätt för Rögle.
Precis. Vinner Rögle idag så MÅSTE AIK ta poäng av de för att DIF ska ha chans.
Ja, han vet inte bättre. Han vet hur mycket jag njuter över att RBK sopade mattan med MIF i kvalserien så han hatear lite nu :D
Grabbarn, töser, pojkar, kvinnor. Detta är dagen som kommer minnas som dagen V. Dagen då Vikingar stod upp mot snapphanarna, dagen då solen, månen, Jupiter och Pluto står i linje och världsfred uppnås på jorden. Det är dagen då utomjordingarna tar kontakt med oss och löser världshunger. För det är idag, det är idag...
.. som VIK vinner mot Rögle. På straffar!
Önsketänkande? Nej nej, vadå får dig att tro det? :d
WHITEFOLKS
2014-04-04, 10:15
Varför begränsa dig till straffar. VIK kommer ner och kör över RBK med 1-8 (ett självmål gjort av en av backarna som blev sur på att nån forward inte passade i 2 mot 0).
Varför begränsa dig till straffar. VIK kommer ner och kör över RBK med 1-8 (ett självmål gjort av en av backarna som blev sur på att nån forward inte passade i 2 mot 0).
Sant, ditt scenario är inte helt osannolikt. Ger det 83.6% att det faller in.
Jag borde verkligen börja tippa, lättförtjänta pengar för mig *jorgen*
awesomooo
2014-04-04, 10:21
Vad insinuerar du? *grr*
6-0 eller något sånt till Malmö kanske? :D
6-0 eller något sånt till Malmö kanske? :D
Tänkte de... *hug*
WHITEFOLKS
2014-04-04, 10:45
Malmö anmälde tydligen Jensen för någon tackling på Häggström under derbyt och han är avstängd resten av kvalserien.
Malmö anmälde tydligen Jensen för någon tackling på Häggström under derbyt och han är avstängd resten av kvalserien.
Det var därför de vann*rolleyes*
Jag tror faktiskt rbk tar vik även om jag önskar det motsatta! Malmö vinner över Dif! Sen hänger det hela på Örebro-Malmö och Rbk-AIK. Och där kommer Malmö vinna
AIK tar Örebro idag så AIK kommer ha chansen och göra allt för att ta rbk. Malmö möter redan säkrade Örebro och vinner!
Älskar leva i min lilla bubbla
Malmö är heta idag :D jag ser att Västerås kämpar på med! Och AIK! Hejja hejja!!!
HMS Laestander
2014-04-04, 18:49
http://i.imgur.com/BodIMNB.jpg
Tack, Wolmer Edqvist.
awesomooo
2014-04-04, 18:56
HAHAHAHAHAHAHAH två frilägen
JAAAAA DJUUUUURGÅÅÅÅÅRDEEEEN
http://i.imgur.com/BodIMNB.jpg
Tack, Wolmer Edqvist.
Den var fin den! Men Dif verkar ju ändå ha domarna på sin sida
WHITEFOLKS
2014-04-04, 19:33
Rätt sött att alla alltid är övertygade om att domarna är mot just deras lag :D
Båda lagen i samma match kan ha domarn med sig/mot sig :D
HMS Laestander
2014-04-04, 19:47
Andra matchen på rad vi blir rånade på en balja. Blir det målskillnadsaffär är det ju rent ut sagt bedrövande.
awesomooo
2014-04-04, 19:59
Köööööör VIK
Köööööör VIK
4.21 kvar nu bara!
Deceiver85
2014-04-04, 20:20
Djurgården upp på SHL-plats nu :)
WHITEFOLKS
2014-04-04, 20:27
Nja blir väl samma poäng som Rögle och Rögle har bättre målskillnad? (ifall rögle förlorar OT/straffar)
Näe :).
R Scarpa27
2014-04-04, 20:37
not 4 sure =/
awesomooo
2014-04-04, 20:39
Vinner VIK på straffarna så ligger både Rögle och DIF på 14 poäng, men Rögle tar andraplatsen pga målskillnad.
YEEEEEEEEEEES VIK VIK VIK VIK VIK VIK
R Scarpa27
2014-04-04, 20:42
1 Örebro HK 9 6 2 1 32:17 (15) 21 0 0 1 1
2 Rögle BK 9 3 3 3 28:26 (2) 14 0 0 2 1
3 Djurgårdens IF 9 4 1 4 25:24 (1) 14 1 0 0 0
Sjukt tråkigt om det kommer avgöras med 1måls skillnad...
Rätt sött att alla alltid är övertygade om att domarna är mot just deras lag :D
Båda lagen i samma match kan ha domarn med sig/mot sig :D
Brukar inte vara den som är den men väldigt skumt så mycket domaren släppte på Dif.
Men spännande kvalserie tänk att nästan alla fortfarande har chans in i det sista!
Holmeros vad hände mot vik?
MackeJuve
2014-04-04, 21:06
Vita Hästen i Allsvenskan! Ska bli sjukt kul imorgon, kommer vara fullsatt och sinnessjukt härlig stämning.
R Scarpa27
2014-04-04, 21:42
Sjukt tråkigt om det kommer avgöras med 1måls skillnad...
ja fyfan.
dluddeckens
2014-04-04, 21:51
Håller inte på Rögle i vanliga fall, men hoppas innerligt att de går upp i SHL.
Var på bortamatch i Ängelholm i vintras, mycket trevligt. Både mat, hockey och röglefans skall ha en eloge :)
HMS Laestander
2014-04-05, 00:00
Går Rögle upp på målskillnadsaffär kommer ju Wolmer Edkvist bli den enskilt mest hatade mannen i svensk ishockey.
R Scarpa27
2014-04-05, 05:30
Har ni hafft/har någon domare ni tycker bättre om i svensk hockey generelt??
Den domaren jag mest like är Ulf Rönnmark.
Vita Hästen i Allsvenskan! Ska bli sjukt kul imorgon, kommer vara fullsatt och sinnessjukt härlig stämning.
Fräckt! Brukade åka med farsan och kolla på Team Boro (Landsbro) när dom satsade för 20 år sedan. Hade Rolf Ridderwall i målet :) Dom brukade i varje fall möta Vita hästen i diverse kval om jag inte minns fel. Var nog bara 10-12 år gammal då :D
HMS Laestander
2014-04-05, 11:12
I HockeyAllsvenskan gillar jag Johan Häll bäst. Mikael Nord också bra.
Holmeros
2014-04-05, 12:18
Någon som såg Röglematchen? Sjuka beslut från dommarna. Dömer bort Rögles mål som SOLKLART är mål, men de ringer inte ens. Däremot ringdes det på första målet som Rögle gjorde, också sjukt märkligt.
Köpta domare från 08-land! :D
WHITEFOLKS
2014-04-05, 12:25
Nu vet jag inte hur många mål det ringdes på men det som involverade handpassning ska ha varit helt korreky bortdömt.
Jokester
2014-04-05, 12:49
Någon som såg Röglematchen? Sjuka beslut från dommarna. Dömer bort Rögles mål som SOLKLART är mål, men de ringer inte ens. Däremot ringdes det på första målet som Rögle gjorde, också sjukt märkligt.
Du såg inte målet DIF gjorde och fick bortdömt eller?
Wow, MIF-DIF igår var nog kvalseriens bästa match, hockey på löjligt hög nivå!
Nu hoppas man verkligen på att DIF kör över VIK i sista matchen och vinner med ett par mål för att hämta ikapp målskillnaden om nu Rögle skulle vinna över AIK.
Kommer lägga en bet på -2.5 DIF också för att göra det lite extra spännande!
WHITEFOLKS
2014-04-05, 13:43
Aik vinner mot Rögle :)
Wow, MIF-DIF igår var nog kvalseriens bästa match, hockey på löjligt hög nivå!
Var du på plats? Vilken jävla fart det var! Bättre än SHL fan :D synd att den slutade så illa men vilken jävla vilja alla hade!
Var du på plats? Vilken jävla fart det var! Bättre än SHL fan :D synd att den slutade så illa men vilken jävla vilja alla hade!
Bor i Stockholm så det är lite svårt, såg matchen på Viasat. Galet tempo, sista målet av DIF med var (vare sig man gillade det eller inte) fruktansvärt snyggt!
HMS Laestander
2014-04-05, 15:26
Tears.
Första målet omöjliggör Zaar att Fransson förflyttar sig. Andra målet är århundradets handpass.
Djurgårdens bortdömda är pga Wolmers pipkåthet. Så jävla uselt.
WHITEFOLKS
2014-04-06, 09:16
Vad är mest moraliskt rätt för AIK/VIK om de ligger under, spela för vinst (och därmed antagligen öka risken för att släppa in mer mål) eller försöka hålla siffrorna nere?
Vad är mest moraliskt rätt för AIK/VIK om de ligger under, spela för vinst (och därmed antagligen öka risken för att släppa in mer mål) eller försöka hålla siffrorna nere?
Båda två ska självklart vinna!
awesomooo
2014-04-06, 09:34
DIF får gärna vinna med 8-0 (för att vara på den säkra sidan) över västerås. Rögle och Malmö får gärna förlora med liknande siffror :)
Det kan hända mycket imorgon, förlorar DIF och Rögle så hänger det på Malmö.
Okej tösabiter och pojkvaskers! Nu är det dags! Dagen H (som i hockey) närmar sig med stormsteg, en kvalserier som är hetare än hetast, SHL får stå i skamvån. Inget är viktigare i världen än kvalserien just nu. Vilket tar oss till det, som jag har bevisat om och om igen att detta är något jag är sjukt duktig på, roligaste: tippa sista omgångens matcher!
Örebro - MIF
Rögle - AIK
DIF - VIK
VIK slog Rögle, DIF har allt att spela för, VIK har inget att spela för. Givetvis vinner VIK. Ett litet hopp finns om att de slår DIF. Litet men det finns - Jag väljer att "I believe!".
http://cdn.memegenerator.net/images/2849659.jpg
Rögle förlorade mot VIK, det betyder att AIK bör ha en chans. Samma sak, Rögle har allt att spela för, AIK vet inte vad dom ska göra på isen men det är här det händer, undret från Stockholm, gnagetandan, de svarta tvättbjörnarna kommer resa sig och dominera matchen ut - bara för att visa "vi minsann kan". De vill juh inte få sina kontrakt avslutade efter säsongen..
Malmö har ALLT att vinna, Örebro kan inte bry sig mindre. MIF slog Örebro tidigare med hästlängder och de kommer givetvis göra det nu med. I och med dessa resultat så kommer MIF hamna på 2:e plats. Jag ser inga större problem med mitt resonomang och som alltid kommer planeterna stå i rätt linje och allt faller in som jag önskar...
http://www.troll.me/images2/praying-in-the-garden/in-nomine-patris-et-filii-et-spiritus-sancti-thumb.jpg
awesomooo
2014-04-06, 10:16
Då gäller det att både Rögle och DIF förlorar efter 60 min. Förlorar båda på övertid så hamnar ändå Malmö på samma poäng som Rögle och DIF, då avgörs det på målskillnad.
WHITEFOLKS
2014-04-06, 10:20
AIK har fortfarande en chans f ö så de borde inledningsvis iaf spela för att vinna. :)
En jobbig situation kan uppstå sent i matchen om det står lika/de leder med ett mål där de tar ut målvakten för de måste vinna över Rögle med minst två mål för att ha en chans.
Deceiver85
2014-04-06, 10:25
Jag hejar på Djurgården imorgon!
AIK kraftsamlar och vinner över Sveriges tråkigaste lag (Rögle).
Örebro vinner över Danmarks bästa lag (Malmö).
Djurgården krossar avhängda Västerås.
http://3.bp.blogspot.com/_niwfnlgG6Z4/SPztjsB6hXI/AAAAAAAAGFQ/wOWGuzPLWfU/s400/Djurg%C3%A5rden+IF.png
Då gäller det att både Rögle och DIF förlorar efter 60 min. Förlorar båda på övertid så hamnar ändå Malmö på samma poäng som Rögle och DIF, då avgörs det på målskillnad.
Korrekt. Blir spännande imorgon :)
Står redan i köket och laddar kolhydrater!
http://www.sydsvenskan.se/Images2/2013/3/10/Ny_Hawkan.jpg
Deceiver85
2014-04-06, 10:35
Står redan i köket och laddar kolhydrater!
http://www.sydsvenskan.se/Images2/2013/3/10/Ny_Hawkan.jpg
Jag med!
http://www.spisa.nu/recipeImages/ri_20763_3.jpg
Jag med!
http://www.spisa.nu/recipeImages/ri_20763_3.jpg
Laddar du kolhydrater med kyckling? :smash:
Deceiver85
2014-04-06, 20:47
Laddar du kolhydrater med kyckling? :smash:
Haha, nej, jag ljög. Jag är fågelallergiker (true story!)
Det är så sjukt ovisst med dagens matcher att jag inte ens är nervös. Lär bli spännande in i det sista.
WHITEFOLKS
2014-04-07, 16:30
Dif vinner, aik vinner. Ggwp.
awesomooo
2014-04-07, 16:35
AIK och DIF måste fan vinna. Kan ge mig fan på att Västerås vinner bara för det över DIF.
Dif vinner, aik vinner. Ggwp.
AIK vinner 3-2!
Västerås vinner 2-1!
Malmö vinner 10-0!
Blir väl att titta på Rögle AIK på tvn.
Jag har noll koll på det här med via play osv. Går det på något sätt att betala för att bara se Malmö matchen? Känns dumt att binda upp sig när det är en match kvar
awesomooo
2014-04-07, 16:46
Jag har noll koll på det här med via play osv. Går det på något sätt att betala för att bara se Malmö matchen? Känns dumt att binda upp sig när det är en match kvar
Vet ej, tror dock inte det går.
Vet ej, tror dock inte det går.
Nä verkar inte som det till mobilen iaf :( aja då får det bli Rögle AIK
awesomooo
2014-04-07, 18:11
Måste va första gången i mitt liv jag hejjar på AIK, hehe.
awesomooo
2014-04-07, 18:16
Det är bra, gör ännu mer mål DIIIIIIF
Detta ser bra ut!
5-1 och 1-0 för AIK!
Samt att betningen på över 5.5 mål i DIF satt redan efter 25 min spelade!
awesomooo
2014-04-07, 19:30
Fy fan, en period kvar!!!!!! Varför är jag inte på Hovet ikväll? 6-1, Rögle måste göra 5 jävla mål nu. FOOOOOOOOOORZA DIF!!!!!!!
Deceiver85
2014-04-07, 19:32
Heja DIF! Rögle visar att de hör hemma i näst högsta division, och Malmö överpresterar helt förgäves :D
Heja DIF! Rögle visar att de hör hemma i näst högsta division, och Malmö överpresterar helt förgäves :D
Kunde inte Malmö ta till den energin två matcher tidigare :(. Aja ska inte Malmö upp ska inte Rögle upp det är ju de roligaste matcherna!
awesomooo
2014-04-07, 19:51
Men helvete, är ju Rögle bara tre mål ifrån..... MER MÅL NU DJURGÅÅÅÅÅRDEN
Men helvete, är ju Rögle bara tre mål ifrån..... MER MÅL NU DJURGÅÅÅÅÅRDEN
Heja AIK!
awesomooo
2014-04-07, 19:53
Så gör Västerås mål nu också......
1 mål ifrån nu för Rögle. JÄVLA HELVETE
Vilken kvalserie*gah!*
awesomooo
2014-04-07, 19:57
Vilken kvalserie*gah!*
Jag orkar inte längre.....
awesomooo
2014-04-07, 20:01
Yeeeees bra aik <3
R Scarpa27
2014-04-07, 20:03
*gah!*
awesomooo
2014-04-07, 20:03
*gah!*
2 mål nu :)
awesomooo
2014-04-07, 20:05
JAAAAAAAAAAA GNAGET!!!!! 3 mål måste Rögle göra nu med cirkus 5 min kvar (om inte DIF släpper in mer mål).
Kul, MIF gör en dundermatch mot DIF, nu gör de en dundermatch mot Örebro. Varför kan Ni inte bara spela såhär hela kvalserien?
Verkar vara bra matcher från samtliga lag, önskar man kunde simultankolla alla samtidigt :)
awesomooo
2014-04-07, 20:09
Rögle plockar målvakten när det står 3-3 hehehe, sätt 4-3 nu AIK!!!
Så gör Rögle mål -_- 2 mål nu måste dom göra.
awesomooo
2014-04-07, 20:14
Snälla snälla snälla AIK Rögle måste göra två mål nu
R Scarpa27
2014-04-07, 20:15
lätt en av de mest spännande allsvenskan på flera flera år.
awesomooo
2014-04-07, 20:16
dif är tillbaka!!!!!!
Jockefoten
2014-04-07, 20:19
Woho.
lätt en av de mest spännande allsvenskan på flera flera år.
+1000. Galet mycket känslor som har gått upp och ner.. :)
Då blir det Örebro och DIF som går uppåt? Tur med ett Stockholmslag iallafall, det behövs för hockeyns skull - vare sig man tycker om laget eller inte!
awesomooo
2014-04-07, 20:19
Riktigt bra sista Kvalserie någonsin, tror jag har bitit sönder varenda nagel jag har.
dif är tillbaka!!!!!!
Grattis!
Undrar om det blir Malmö arena eller isstadion nästa år för redhawks
Grattis!
Undrar om det blir Malmö arena eller isstadion nästa år för redhawks
Hur menar du? Är väl givet arenan som gäller?.. Eller?
Viktigt att Rögle inte gick upp, eller vad säger du Holmeros *peta* *hug*
Deceiver85
2014-04-07, 20:22
Stort grattis till Djurgården! Välförtjänt!
Hur menar du? Är väl givet arenan som gäller?.. Eller?
Vet inte kostar väl en hel del kan jag tänka mig! 13000 platser Max vid match ända gången de siffrorna kommer e mot Rögle så det är super att de håller sig där Malmö är! Det bästa och absolut roligaste hade ju varit både Rögle och Malmö i shl!
R Scarpa27
2014-04-07, 20:25
Stort grattis till Djurgården! Välförtjänt!
hell yea..
http://www.4smileys.com/smileys/sport-smileys/hockey.gif
WHITEFOLKS
2014-04-07, 20:26
Alltid. Oavsett.
Riktigt härligt!
Lika skönt att DIF gick upp som att AIK spelar i allsvenskan nästa år!
Idag var en bra dag.
awesomooo
2014-04-07, 20:34
Fy fan vad onödigt nervöst det var. När målskillnaden bara började minska mer och mer, då kissade jag nästan på mig.
WHITEFOLKS
2014-04-07, 20:35
Bästa vore om det var dif och aik som gick upp så det hade blivit nånga sköna derbyn. Aik får se till att ta steget upp bästa år.
Bästa vore om det var dif och aik som gick upp så det hade blivit nånga sköna derbyn. Aik får se till att ta steget upp bästa år.Så vi ska ha två dåliga lag i SHL istället för ett? Njae. Personligen hade jag hellre sett Malmö ta steget upp.
WHITEFOLKS
2014-04-07, 20:40
Du vill inte ha dåliga lag men vill ha upp malmö?
Du vill inte ha dåliga lag men vill ha upp malmö?Jupp, men då av andra skäl än att dom är ett bra lag :)
Du vill inte ha dåliga lag men vill ha upp malmö?
Man kan inte anse att Malmö är ett dåligt lag då dem aldrig har gjort en SHL-satsning, hade Malmö tagit steget så hade vi definitivt fått se ett annorlunda Malmö jämfört med dagens.
Man jag hade hellre sett Malmö än AIK i SHL, vill inte heller ha upp AIK i SHL till säsongen efter nästa då ligan utökas med 2 lag.
WHITEFOLKS
2014-04-07, 20:53
Man kan inte anse att Malmö är ett dåligt lag då dem aldrig har gjort en SHL-satsning, hade Malmö tagit steget så hade vi definitivt fått se ett annorlunda Malmö jämfört med dagens.
Man jag hade hellre sett Malmö än AIK i SHL, vill inte heller ha upp AIK i SHL till säsongen efter nästa då ligan utökas med 2 lag.
Om du nu inte bara syftar på semantik att de aldrig gjort en shl-satsning (eftersom de bytte namn på ES nyligen) så är du helt okunnig alt typ 18år gammal.
Om du nu inte bara syftar på semantik att de aldrig gjort en shl-satsning (eftersom de bytte namn på ES nyligen) så är du helt okunnig alt typ 18år gammal.
Jag menar en satsning säsongen dem redan har nått SHL, likt alla lag gör.
Många påhopp gör du här på detta forumet, får akta mig för dig i framtiden. :cool:
WHITEFOLKS
2014-04-07, 20:59
Många påhopp gör du här på detta forumet, får akta mig för dig i framtiden. :cool:
Alltså.. Malmö har varit i elitserien och var typ det ursprngliga köplaget och satsade massor av pengar år efter år tills percy nilsson fick nog
Holmeros
2014-04-08, 07:46
Jag hade väldigt stora förhoppningar. Känns lite tråkigt, men jag är inte bitter. De gjorde en sjuhelvetes playoff och kvalserie och jag är stolt över mitt lag.
Nya friska tag nästa säsong! Förhoppningsvis gör vi en bra säsong från start istället för att ligga nere i botten första halva säsongen..
Men jag måste säga att DIF-VIK matchen stör mig.... Sex fucking mål...
Alltså.. Malmö har varit i elitserien och var typ det ursprngliga köplaget och satsade massor av pengar år efter år tills percy nilsson fick nog
Nje, du vet inte vad du pratar om, så var det inte alls. *cry**cry**cry*
Jag hade väldigt stora förhoppningar. Känns lite tråkigt, men jag är inte bitter. De gjorde en sjuhelvetes playoff och kvalserie och jag är stolt över mitt lag.
Nya friska tag nästa säsong! Förhoppningsvis gör vi en bra säsong från start istället för att ligga nere i botten första halva säsongen..
Men jag måste säga att DIF-VIK matchen stör mig.... Sex fucking mål...
Fördelen är att Rögle-Malmö matcherna fortsätter, bästa matcherna i hela hockeysverige! :)
WHITEFOLKS
2014-04-08, 07:51
Nje, du vet inte vad du pratar om, så var det inte alls.
Fördelen är att Rögle-Malmö matcherna fortsätter, bästa matcherna i hela hockeysverige! :)
Äh det var som det va, hejtar inte på det. De har en mycket sundare struktur i allmänhet nu :) Min pappa höll på de för att de hade så många finnar :D
Men är lol att säga att malmö "aldrig gjort en shl-satsning" :)
Har inte Malmö satsat?
Malmö Arena, 2011/2012 så spenderades 61.8 MKR, Klasen, Barta, Hurmem Nieminen.
:D visar var skåpet ska stå!
Grazzafukkinrazzi
2014-09-11, 20:28
Tack, FBK! Skön vändning!
R Scarpa27
2014-09-11, 20:37
Tack, FBK! Skön vändning!
tror du är i fel tråd.
Grazzafukkinrazzi
2014-09-11, 21:17
tror du är i fel tråd.
Ja men se på fan! Aja, Leksand spelar snart i HA igen så det gjorde inte så mycket att inlägget hamnade här :D
Sådär, då är det skrivet i sten. MIF kommer gå upp i år. Kom ihåg var Ni hörde det först.
awesomooo
2014-09-11, 21:48
Sådär, då är det skrivet i sten. MIF kommer gå upp i år. Kom ihåg var Ni hörde det först.
Dumt sagt av dig. Vill minnas att du jinxade hela förra säsongen att Malmö skulle vinna en specifik match men gick inget bra ; )
Jag vill faktiskt att Malmö ska gå upp.
MackeJuve
2014-09-11, 21:49
Vita Hästen :):)
Dumt sagt av dig. Vill minnas att du jinxade hela förra säsongen att Malmö skulle vinna en specifik match men gick inget bra ; )
Jag vill faktiskt att Malmö ska gå upp.
Döh! Lilla gubben, det som hände förra säsongen stannar i förra säsongen!
Herr Oberst
2014-09-11, 22:01
Ehh först? Tycker jag hört det snacket nere från Rosengård nu dom senaste 18 säsongerna typ. Sen 2 matcher in i serien börjar fansen bua, spelare sparkas, bussar köras av fulla importer rakt in i egna kansliet kansliet, floppspelare tas in för 19 skattefria miljoner och sen på det följer 5-6 år med konkurshot och rekonstruktioner
Herr Oberst
2014-09-11, 22:05
Döh! Lilla gubben, det som hände förra säsongen stannar i förra säsongen!
Förra säsongen var ju er bästa sen säsongen 07/08 då det var senast ni lyckades ta er till kvalserien. Sedan 06/07 då ni åkte ur har ni varit stensäkra varje år på att nu...NU ska ni ta er tillbaka.
Ehh först? Tycker jag hört det snacket nere från Rosengård nu dom senaste 18 säsongerna typ. Sen 2 matcher in i serien börjar fansen bua, spelare sparkas, bussar köras av fulla importer rakt in i egna kansliet kansliet, floppspelare tas in för 19 skattefria miljoner och sen på det följer 5-6 år med konkurshot och rekonstruktioner
Förra säsongen var ju er bästa sen säsongen 07/08 då det var senast ni lyckades ta er till kvalserien. Sedan 06/07 då ni åkte ur har ni varit stensäkra varje år på att nu...NU ska ni ta er tillbaka.
Nu är jag rätt säker på att du pratar om Rögle och inte MIF. *mini
Är det fyra eller sex lag från Allsvenskan som spelar kvalserien?
+ lag från SHL?
Och sen är det fyra lag som går upp?
Vilka fyra lag tror ni kommer att gå upp då och vilka vill ni ska gå upp?
Holmeros
2014-09-12, 08:29
Nu är jag rätt säker på att du pratar om Rögle och inte MIF. *mini
Hahaha! Du är så jävla bitter. Acceptera att redhawks är ett jävla skämt istället.. ;)
Premiär för Rögle ikväll! I'll be there...
Hahaha! Du är så jävla bitter. Acceptera att redhawks är ett jävla skämt istället.. ;)
Premiär för Rögle ikväll! I'll be there...
:d
Vilka liras det mot?
awesomooo
2014-09-12, 12:27
Tycker ändå på ett sätt att det är tråkigt att Malmö inte fick spela i KHL. Svensk hockey håller ju på att bara trilla ner på "bästa ligan"-listan. Dom var väl väldigt skeptiska i Finland när Jokerit anslöt sig men visar sig nu vara det rätta beslutet, går inte ens att jämföra förra årets Jokerit med dagens, sån jävla klasskillnad. Dock hade väl inte det förbättrat ligan här hemma i Sverige men skulle fortfarande varit roligt att se. Snart kommer både Norge och Tyskland få lag i KHL.
Holmeros
2014-09-12, 12:43
:d
Vilka liras det mot?
Timrå
awesomooo
2014-09-16, 16:13
Så det kommer alltså garanterat gå upp två lag från Allsvenskan till SHL och kan t.o.m. bli så att hela fyra lag gör det. Jag vill att Malmö går upp, det tror jag hade varit roligt.
Ahh såg nu att matchen mellan Malmö och Södertälje är framflyttad, är det bara för att folk ska kunna hinna hem och kolla på fotbollen? :D
Så det kommer alltså garanterat gå upp två lag från Allsvenskan till SHL och kan t.o.m. bli så att hela fyra lag gör det. Jag vill att Malmö går upp, det tror jag hade varit roligt.
Ahh såg nu att matchen mellan Malmö och Södertälje är framflyttad, är det bara för att folk ska kunna hinna hem och kolla på fotbollen? :D
2 lag kommer gå upp, finns inget HA lag som tar ett SHL lag i bäst av 7 där SHL laget har 4 hemmamatcher. I en vanlig kvalserie är det mycket tillfälligheter men i en bäst av 7, aldrig
Tisdagen var ingen bra dag alls. :(
Holmeros
2014-09-17, 15:52
Tisdagen var ingen bra dag alls. :(
Får väl ge MIF att det var ett ganska orättvist resultat, iaf baserat på statistiken då jag inte såg matchen.
MFFs CL match var väl ett ganska väntat resultat, men en bra första halvlek! Inte för det har med denna tråden att göra.. :)
Får väl ge MIF att det var ett ganska orättvist resultat, iaf baserat på statistiken då jag inte såg matchen.
MFFs CL match var väl ett ganska väntat resultat, men en bra första halvlek! Inte för det har med denna tråden att göra.. :)
Tyckte det var grymt jobbat av MFF trodde resultatet skulle bli värre faktiskt!
Ja mif matchen var synd men man får ju inte tappa så där :/ men ikväll tar vi asplöven det har jag på känn :) och Holmeros ser vi den 30e i lindab :D
Holmeros
2014-09-18, 10:51
Tyckte det var grymt jobbat av MFF trodde resultatet skulle bli värre faktiskt!
Ja mif matchen var synd men man får ju inte tappa så där :/ men ikväll tar vi asplöven det har jag på känn :) och Holmeros ser vi den 30e i lindab :D
I don't wanna talk about it!
Jag är i Spanien den veckan.... *facepalm*
Grazzafukkinrazzi
2014-09-18, 19:32
Haha, alltså AIK.... det går bra nu.
http://www.alternativenation.net/wp-content/uploads/2014/09/wirereaction.gif
StarkaUlf
2014-09-18, 19:42
Haha, alltså AIK.... det går bra nu.
http://www.alternativenation.net/wp-content/uploads/2014/09/wirereaction.gif
:(
WHITEFOLKS
2014-09-18, 19:45
FFS pick it up AIK. Upp i SHL med er.
R Scarpa27
2014-09-18, 19:46
FFS pick it up AIK. Upp i SHL med er.
har ju DIF i shl det räcker och är bättre :)
Haha Asplöven dominerar!
Jag tror att Asplöven faller snart. Luleå kommer att ta Asplövens 3-5 bästa spelare och då går det utför.
I don't wanna talk about it!
Jag är i Spanien den veckan.... *facepalm*
Dåligt planerat! :P
Fy fan vad besviken jag är på Malmö :/ vad håller de på med! Även Rögle verkar ha problem men det ändrar väl sig ju mer in i säsongen vi kommer :P tabellen ser uppochnervänd ut (förutom att Malmö ligger över Rögle) :D
Dåligt planerat! :P
Fy fan vad besviken jag är på Malmö :/ vad håller de på med! Även Rögle verkar ha problem men det ändrar väl sig ju mer in i säsongen vi kommer :P tabellen ser uppochnervänd ut (förutom att Malmö ligger över Rögle) :D
Jag vet, MIF får rycka upp sig nu.. :(
Så där! Fortsätt nu så Malmö :)
Fan vad dålig live sändning hockeyallsvenskan har! Blev hemma från matchen för jag hade annat för mig men såg den datorn. Dålig kvalité, fryser och laggar :(
HMS Laestander
2014-09-21, 00:07
Största förlorarna iom DIFs uppflyttning är utan tvivel Hockeyallsvenskan och Viasat själva.
ajk faller rakt igenom serien, är säker på att de inte slutar sist men skönt att få visa fingret åt alla gnagare som skrattade när vi var i HA. Skillnaden var ju att vi hade folk där.. och vi låg aldrig sist heller.
Malmö går upp i år. Tror SSK också kan ta klivet, möjligt att Rögle orkar.
Största förlorarna iom DIFs uppflyttning är utan tvivel Hockeyallsvenskan och Viasat själva.
ajk faller rakt igenom serien, är säker på att de inte slutar sist men skönt att få visa fingret åt alla gnagare som skrattade när vi var i HA. Skillnaden var ju att vi hade folk där.. och vi låg aldrig sist heller.
Malmö går upp i år. Tror SSK också kan ta klivet, möjligt att Rögle orkar.
Jag tror med Malmö och SSK! Tänk om AIK åker ur HA med :P AIKs publiksiffror är ju skrattretande :P alla har gått över till DIF nu!
Lasse Kongo
2014-09-21, 09:12
Fyfan va skit man få ta genom åren som hästenfan, men iår är det kul, jag är bara glad så länge det håller för jag tror nämligen inte det kommer se ut såhär hela säsongen xD
Men njuter hittills men det var synd som fan mot ssk :/
Kul att höra Kongo! Minns hästen sedan Boro Spelade mot dom för många år sedan. Kul att dom har startat så bra.
awesomooo
2014-09-21, 09:29
SSK och Malmö verkar ju riktigt bra, dom två lagen som håller genom hela säsongen. Vita Hästen lider atm av Örebro-effekten som vi pratar om i SHL-tråden, det går bra i början men sen så kommer dom falla som en sten för säsongen har bara börjat, men vem vet... Hoppas verkligen Malmö tar sig till SHL, tror det skulle vara bra för svensk hockey.
Lasse Kongo
2014-09-21, 09:33
Vad är bra för svensk hockey genom att malmö går upp?
WHITEFOLKS
2014-09-21, 09:35
Större spridning geografiskt i SHL och även representation för en utav Sveriges största städer. Sånt brukar öka intresset för att hålla på med sporten i det området.
awesomooo
2014-09-21, 09:41
Vad är bra för svensk hockey genom att malmö går upp?
Hade varit bättre för Malmö som hockeylag med mer publik. Lockar väl folk i andra städer dessutom att titta på deras lag spela mot Malmö. Malmö är väl dessutom ett lag som har potential att kunna bygga något riktigt bra. Sen är det alltid trevligt att ha ett lag från Sveriges storstäder i SHL.
Har även varit på tapeten att Malmö vill spela i KHL, är väl egentligen tvärstopp för det men med ett avancemang till SHL kommer dom planerna att tina bort.
Lasse Kongo
2014-09-21, 20:18
Skön kväll för iiiiaaaaahaaaaaaaahaaaaaaeeeeeee (Vita Hästen)
Vad tror ni om kvällens matcher då? Håller tummarna för Malmö! Jag tror AIK kommer åka på ytterligare en förlust idag när de möter Rögle. Vad har hänt med AIK?
Holmeros
2014-09-24, 13:18
Vad tror ni om kvällens matcher då? Håller tummarna för Malmö! Jag tror AIK kommer åka på ytterligare en förlust idag när de möter Rögle. Vad har hänt med AIK?
Klart AIK åker på däng. I'll be there!
Vad hände med AIKs däng? Nervös jag var under Förlängningen men gött att Malmö lyckades peta in den tillsist! Och som vanligt drar Malmö på sig onödiga utvisningar :/ dock tog Oskarshamn rekordet med tre pers i utvisningsbåset :P
Holmeros
2014-09-30, 20:48
Underbart derby ikväll. Jävla meck att se från Spanien, men Mullvad löste biffen på min iPad. :D
Underbart derby ikväll. Jävla meck att se från Spanien, men Mullvad löste biffen på min iPad. :D
Malmö gjorde verkligen bort sig i sitt box play där :( men ska jag vara ärlig är jag inte så orolig över att Rögle tog Malmö. Jag är mest orolig över hur vita hästen och Mora drar ifrån där uppe! Är ju en bit upp dit nu! 8p och det lär bli mer!
Derbyt var bra! Ett gött tempo! Malmös match men Rögle tog det! Det blir snart derby igen dock :) 21 okt! Har redan köpt plats!
Nä Malmö skärpning nu. Så många skott match efter match men inga mål... Men dra på sig utvisningar stup i kvarten kan de. Att ett lag kan falla så från en sässong till en annan. Det är ju extra stor chans att gå till shl i år det verkar som att nykomlingarna förstått detta medans de andra lagen tänkt att läget är lugnt!
Lasse Kongo
2014-10-02, 19:08
Viiiiitaaaaa Häääästen xD
Hockyfeber råder här i stan även fast mitt hjärta främst tillhör LHC så är det ju Hästen därefter, var på matchen mot Oskarshamn, riktigt skön stämning i hallen, är nog en aning mörkare idag mot Rögle haha, 25 år har typ xD
Grazzafukkinrazzi
2014-10-02, 20:28
Så sjuka MIK. *cupid**cupid*
MackeJuve
2014-10-02, 21:14
Då var den poängsviten bruten då :) Hästen gör en ganska bra match, jättefin förstaperiod, sjukt loj andra och slutligen en okej sista. Minst en poäng skulle de haft med sig.
Då var den poängsviten bruten då :) Hästen gör en ganska bra match, jättefin förstaperiod, sjukt loj andra och slutligen en okej sista. Minst en poäng skulle de haft med sig.
Ska du ner och se matchen när vita hästen spelar borta mot Malmö den 18e? :)
MackeJuve
2014-10-02, 21:50
Ska du ner och se matchen när vita hästen spelar borta mot Malmö den 18e? :)
Funderar på det, någon bortamatch måste det ju bli och kul att se Malmös arena!
Malmö verkar ha börjat skärpa sig! Lite tur med att både vita hästen och Mora inte vann. För Malmös del då. Det bästa hade ju varit om både Rögle och Malmö gick upp så de roliga derbyna kan fortsätta även i SHL
Blir det Malmö till helgen då? :) jag har iaf fixat fina sittplatser till tisdagens hemma match mot Rögle!
Grazzafukkinrazzi
2014-10-18, 19:39
lol, starkt av VH! Hatten av!
MackeJuve
2014-10-18, 19:54
Ja fy fan vilken skön seger! Skaplig prestation av Schmidt!
MackeJuve
2014-10-26, 01:15
Vita Hästen tog en ny seger idag och placerade sig på andraplats i tabellen igen :) En riktig grisseger i en grismatch som vanns med ett flaxmål av Morgan Hassel! Underbart skönt. Efter matchen skämde SSK-"supportrar" ut sig genom att hetsa och hamna i slagsmål med hemmasupportrar och vakter/polis. Flera personer eskorterades dessutom ut under matchens gång. Spär bara på bilden av stockholmslag. Tråkigt när det annars är så bra stämning i hallen, som vanligt under VHs matcher.
Lasse Kongo
2014-10-30, 11:22
Fyfan vilket skämt!
https://mobile.twitter.com/osknils
Jag tycker Vita hästen är ett skämt, förutom Marcus Ericsson han är bäst i ligan.
Äckligare lag finns inte #hockeymördare
Lasse Kongo
2014-10-30, 11:23
Vita Hästen tog en ny seger idag och placerade sig på andraplats i tabellen igen :) En riktig grisseger i en grismatch som vanns med ett flaxmål av Morgan Hassel! Underbart skönt. Efter matchen skämde SSK-"supportrar" ut sig genom att hetsa och hamna i slagsmål med hemmasupportrar och vakter/polis. Flera personer eskorterades dessutom ut under matchens gång. Spär bara på bilden av stockholmslag. Tråkigt när det annars är så bra stämning i hallen, som vanligt under VHs matcher.
Var du på matchen mot ssk? Riktigt härlig stämning, tyckte jag såg dig, kollade din instagram, har ju sett dig på f&s, du är ju han som alltid kör marklyft :hbang:
MackeJuve
2014-10-30, 11:28
Var du på matchen mot ssk? Riktigt härlig stämning, tyckte jag såg dig, kollade din instagram, har ju sett dig på f&s, du är ju han som alltid kör marklyft :hbang:
Yes och ska idag igen, du med? :) Jaha vad roligt! Jo mark körs ganska flitigt nu haha! Du får heja nästa gång!
Lasse Kongo
2014-10-30, 11:34
Yes och ska idag igen, du med? :) Jaha vad roligt! Jo mark körs ganska flitigt nu haha! Du får heja nästa gång!
Nej idag ligger jag nerbäddad in the flu, men det blir nog att se matchen hemma samtidigt som lhc spelar, jag är nog ett undantag som håller på både vh och lhc, är ju typ förbjudet haha
MackeJuve
2014-11-05, 00:57
Haha går så vansinnigt bra för mitt Hästen, är på gränsen till löjligt!
Haha går så vansinnigt bra för mitt Hästen, är på gränsen till löjligt!
Fast det är inte lika löjligt nu :)
Härligt det var att vara på plats i arenan när Malmö gjorde 8-1 mot Almtuna. Skulle bara varit mer publik! Jag tycker Karlskrona har imponerat bra fast allt snack jag hört om att det inte går bra för klubben.
Jag tycker du får sätte lite mer press på Rögle Holmeros visst vill vi ta med våra derbyn upp i SHL? Våra derbyn är ju redan det bästa i svensk hockey trots HA :)
WHITEFOLKS
2014-12-11, 14:24
Härligt det var att vara på plats i arenan när Malmö gjorde 8-1 mot Almtuna. Skulle bara varit mer publik! Jag tycker Karlskrona har imponerat bra fast allt snack jag hört om att det inte går bra för klubben.
Jag tycker du får sätte lite mer press på Rögle Holmeros visst vill vi ta med våra derbyn upp i SHL? Våra derbyn är ju redan det bästa i svensk hockey trots HA :)
Det är inte så svårt att slå SSK-AIK så grattis.
Det är inte så svårt att slå SSK-AIK så grattis.
Det verkar inte vara svårt att slå AIK överhuvudtaget :P
Fortfarande Malmö - Rögle i kvalserien med över 13000 åskådare är svårt att slå i Sverige och det var bara hockeyallsvenskan. Djurgården - AIK hade nog inte lyckats med det i dagens läge även om det var i Globen med tanke på att AIK värkar dra noll i publik?
Luleå - Skellefteå tar ju knappt emot några åskådare. Hur deras matcher ser ut spelmässigt vet jag inte har nog aldrig sätt de spela mot varandra
Holmeros
2014-12-11, 15:05
Plockat poäng i 11 av de senaste 13 senaste matcherna. På G uppåt, helt klart. Tänk på att det skiljer inte mer än 8 poäng mellan 1-5, och Rögle ligger fyra, 6p bakom Malmö. Mycket kommer att hända framöver...
De gjorde ett intressant nyförvärv - kul som fasen, men också ett orosmoment. Jag känner på mig att herr André Deveaux kommer orsaka många utvisningsminuter (1400 änsålänge, daym). Men det blir antagligen väldigt roligt att titta på. Dock inte spelklar ännu.
Derby på tisdag! Åker du till Ängelholm?
Nä tyvärr ska jag inte det det kör ihop sig med mina studier där :( men det kommer ett derby till, och hamnar vi båda i final så har vi 5 eller sju derbyn i rad vet inte vilket. Hade varit rätt roligt faktiskt och hade dragit in mycket stålar :) känns gött att gå på juluppehåll med tabelledning :)
http://i.imgur.com/QS7JZ5d.png
Ser Ni vilka som ligger i toppen? Vill bara meddela er att det är så det kommer se ut när allt är över. Ni andra kan fjanta runt om 2:e och de andra platserna så sitter vi mogna, vuxna rödhökar på första plats. Där vi hör hemma, fast i SHL.. ;))
http://i.imgur.com/QS7JZ5d.png
Ser Ni vilka som ligger i toppen? Vill bara meddela er att det är så det kommer se ut när allt är över. Ni andra kan fjanta runt om 2:e och de andra platserna så sitter vi mogna, vuxna rödhökar på första plats. Där vi hör hemma, fast i SHL.. ;))
Malmös målskillnad är fin den :) och imorgon blir den ämnu bättre :D
Malmös målskillnad är fin den :) och imorgon blir den ämnu bättre :D
Det är du och jag mot världen! :D
Fast imorgon? Nästa match är väl tredje januari mot VIK? Eller?
Det är du och jag mot världen! :D
Fast imorgon? Nästa match är väl tredje januari mot VIK? Eller?
Historien om kolozzeums tappra rödhökar Snubben, Jobbigt.. featuring alltid utvisade liffiton och hawkan
Nä men det är faktiskt match imorgon borta mot Rögle :)
Lasse Kongo
2014-12-15, 23:05
Malmö hör inte ens hemma i Hockeysverige, om dom mot all förmodan! går upp i shl kommer de bli duktigt våldtagna, tvivlar på att de skrapar ihop mer än 20 poäng i sin första säsong i shl, riiiiiiktigt skitlag.
Historien om kolozzeums tappra rödhökar Snubben, Jobbigt.. featuring alltid utvisade liffiton och hawkan
*hug*
Nä men det är faktiskt match imorgon borta mot Rögle :)
Japp, nu såg jag det. Vet inte hur det har undgått mig MEN det betyder att Holmeros kommer gå till sängs gråtandes imorgon. Muwhaha!
;)
Malmö hör inte ens hemma i Hockeysverige, om dom mot all förmodan! går upp i shl kommer de bli duktigt våldtagna, tvivlar på att de skrapar ihop mer än 20 poäng i sin första säsong i shl, riiiiiiktigt skitlag.
Du är bara butter för du hejjar på Timrå.
Lasse Kongo
2014-12-16, 18:10
Du är bara butter för du hejjar på Timrå.
Haha, nej det gör jag inte xD
Jag tog i lite, men jag gillar inte Malmö som hockeylag, man måste ha hatlag och mina råkar vara Malmö och Brynäs, många hatar lagen jag håller på så det är jämt skägg :d
Jag tog i lite, men jag gillar inte Malmö som hockeylag, man måste ha hatlag och mina råkar vara Malmö och Brynäs, många hatar lagen jag håller på så det är jämt skägg :d
Vad får dig att ogilla Malmö så mycket? :P
Då har jag en present till dig och Holmeros
http://i.imgur.com/i7blfGc.png
Om Ni nu ursäktar så ska jag och Jobbiga gå och fira vinsten över lillebror! :D
Holmeros
2014-12-17, 00:22
Jävla rysare till match. Oavgjort känns rätt, det var jämnt. Tyvärr för lite mål från Rögle, och en jävla röta att dra in två mål under de två sista minuterna. Malmö ägde inte matchen alls, bortsett från ett litet övertag i första period.
Lite bittert att inte kunna dra hem straffarna bara..
Nåja, en bit kvar på säsongen. Ser fram emot fler derby, både grundseriens sista samt de som följer därefter :)
Jävla rysare till match. Oavgjort känns rätt, det var jämnt. Tyvärr för lite mål från Rögle, och en jävla röta att dra in två mål under de två sista minuterna. Malmö ägde inte matchen alls, bortsett från ett litet övertag i första period.
Lite bittert att inte kunna dra hem straffarna bara..
Nåja, en bit kvar på säsongen. Ser fram emot fler derby, både grundseriens sista samt de som följer därefter :)
Verkade vara en fartfylld match, såg du den?
Om du såg den, vad var din åsikt om "spökmålet som var solklart inne" som inte blev mål för malmö? Jag såg något klipp på AB och visst där ser man vä något men det är hyfsad skillnad mot vad man ser under en match där det är full fart.
Om du såg den, vad var din åsikt om "spökmålet som var solklart inne" som inte blev mål för malmö? Jag såg något klipp på AB och visst där ser man vä något men det är hyfsad skillnad mot vad man ser under en match där det är full fart.
Här är presskonferensen http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/12/16/presskonferens-rogle-malmo-3/
De pratar om det där målet båda två. Tydligen rätt många tabbar rent allmänt till Malmös nackdel.. så att Malmö tillsist vann känns ändå rätt!
Holmeros
2014-12-17, 08:34
Ja jag var där.
Jag vet ärligt talat inte. Den kan inte studsa som den gör om den går i stolpen, men jag tappade räkningen på hur många som gick och letade hål i nätet, men utan framgång. På någon repris jag såg tycker jag det ser ut som att pucken är på högkant vid träff i stolpen och på så sätt fortsätter i den banan den gör, men det förklarar inte fladdret i nätet.
Det var bra ös i hela matchen, helt klart.
Här är presskonferensen http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/12/16/presskonferens-rogle-malmo-3/
De pratar om det där målet båda två. Tydligen rätt många tabbar rent allmänt till Malmös nackdel.. så att Malmö tillsist vann känns ändå rätt!
Du såg inte matchen va?
Malmö borde haft närmre 5-6 utvisningar som de aldrig fick. Visst, det missades någon enstaka hos Rögle också, men Malmö hittade på rätt många fula grejer som de inte fick sota för, vilket irriterade mig.
Det fanns inte riktigt någon värdig vinnare i denna match, det var sjukt jämnt. Ser man till statistiken är det Rögles match med ganska mycket mer spel i offensiv zon och några få fler skott, men tyvärr ramlade lite för få in..
Var det mycket folk på matchen?
WHITEFOLKS
2014-12-17, 08:52
Ser de inte klart att det är mål så ska de inte döma mål, så enkelt är det.
Ser de inte klart att det är mål så ska de inte döma mål, så enkelt är det.
Där ser man, då känns investeringen med att införskaffa målkameror till samtliga anläggningar ... rätt dum.
WHITEFOLKS
2014-12-17, 09:05
Där ser man, då känns investeringen med att införskaffa målkameror till samtliga anläggningar ... rätt dum.
Vad menar du? Det jag menar är att om de inte ser att pucken är i mål över linjen etc så ska man ju inte döma mål. Man kan/ska inte döma på "pucken kan inte studsa så annars" och "nätet fladdrar och gud vet allt.
Holmeros
2014-12-17, 09:11
Var det mycket folk på matchen?
Ja det var gott om folk. 4750-isch tror jag, Lindab kan ta 5100 tror jag.
Vad menar du? Det jag menar är att om de inte ser att pucken är i mål över linjen etc så ska man ju inte döma mål. Man kan/ska inte döma på "pucken kan inte studsa så annars" och "nätet fladdrar och gud vet allt.
+1 !
WHITEFOLKS
2014-12-17, 09:20
Då är det egentligen värre så som hände 2003 i VM-finalen när Anson Carter avgjorde, de tog till kameror som inte var målkameror (utan från tv-produktionen) och trots det ser man ingenstans helt solklart att pucken är inne (men man kan gissa sig till det).
Anledningen till att de ens kollade var ju för att hela kanadensiska laget hoppade in på isen (för att skytten signalerat mål) men domarna hade inte blåst för granskning. Hur dömer man där om målet inte godkänns? För många spelare på isen?
Om det nu är så att mål ska endast dömas när det är svart på vitt, då fyller väl målkamerorna ingen funktion, eller hur?
Ja det var gott om folk. 4750-isch tror jag, Lindab kan ta 5100 tror jag.
Härligt, alltid kul med en nästintill maxad arena. Måste ha varit skönt tryck, speciellt vid 3-3. :)
WHITEFOLKS
2014-12-17, 09:59
Frågan är väl hur tänker du.
Om det nu är så att mål ska endast dömas när det är svart på vitt, då fyller väl målkamerorna ingen funktion, eller hur?
Jo? De allra flesta situationer så kan du ju se om det är mål eller inte på kamerorna. Men ibland studsar pucken fel, något är mellan kameran och pucken osv. Dessutom är antagligen inte kamerorna mer än 60fps och då kan det vara svårt att få en frame där pucken är inne i mål och klart över linjen om den nu går genom nätet precis vid stolpen vid ett slagskott.
Jo? De allra flesta situationer så kan du ju se om det är mål eller inte på kamerorna. Men ibland studsar pucken fel, något är mellan kameran och pucken osv. Dessutom är antagligen inte kamerorna mer än 60fps och då kan det vara svårt att få en frame där pucken är inne i mål och klart över linjen om den nu går genom nätet precis vid stolpen vid ett slagskott.
Varför skriver du då att domarna endast ska döma mål om är solklart mål?
WHITEFOLKS
2014-12-17, 10:09
Varför skriver du då att domarna endast ska döma mål om är solklart mål?
Domarna som i videodomarna, de ska endast döma (fast ja de dömer ju inte) mål om de kan se att det är mål. Inte dra slutsatser i stil med "jag ser inte att den är inne men den måste ha varit det".
Om de inte ser att pucken är över linjen på bild så ska de inte döma mål. Sen om nätet fladdrar, den studsar konstigt osv är skitsamma.
Domarna som i videodomarna, de ska endast döma (fast ja de dömer ju inte) mål om de kan se att det är mål. Inte dra slutsatser i stil med "jag ser inte att den är inne men den måste ha varit det".
Om de inte ser att pucken är över linjen på bild så ska de inte döma mål. Sen om nätet fladdrar, den studsar konstigt osv är skitsamma.
Vad bra då att det finns stöd som arbetar för huvuddomaren där de kan reda ut saker ifall saker och ting inte är solklara och utifrån det ta ett beslut. :thumbup:
För att återgå till hockeysnack istället för fjantsnack.
Såg intervjun (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/malmo/article20033489.ab), kan inte direkt påstå att jag någonsin sett Lusth så bitter i en intervju. Sen är det alltid kul att läsa FB-kommentarerna på artikeln. :D
Det positiva är att nästa derby mellan Rögle och MIF kommer leverera en match som heter duga!
Holmeros
2014-12-17, 10:23
Lusth skämmer ju ut sig. Sopa.
WHITEFOLKS
2014-12-17, 10:24
Men det är ju videodomarna jag hänvisar till? Om DOMARNA på isen inte ser att pucken är inne så ringer de på det. Om VIDEODOMARNA inte ser solklart att pucken är i mål så ska de inte dra slutsatser från saker som att "den studsar konstigt" eller "nätet fladdrar". Ser de inte pucken i mål så ska de inte säga att det var mål oavsett om det "måste ha varit mål".
I den situationen som skedde så var det ett slagskott som antagligen på något sätt gick genom nätet vid/bakom stolpen, det skottet är så hårt och det är så nära linjen den går genom nätet att de antagligen inte ser en bild där pucken är över linjen innan den är ute ur målet igen. Därför ska de (imo) inte säga att det är mål även om de skulle kunna dra slutsatser från puckriktning och att nätet fladdrar som gör att det är sannolikt att det är mål.
Likadant så föredrar jag att domarna dömer på saker de faktiskt ser på isen när det kommer till utvisningar osv och inte gissar sig till vad som händer även om det givetvis blir en reaktion av deras samlade sinnesintryck och ibland fel. Men hellre att de inte dömer om de inte ser än att de "gissar".
Lusth skämmer ju ut sig. Sopa.
Kan faktiskt hålla med, jag kan väl förstå humöret men man får ändå visa lite "sportmanship" över situationen.
Jag har aldrig riktigt gillat lusth.. Den intervjun stärkte inte honom i mina ögon heller. Känns som att han alltid är på det humöret så fort något inte stämmer. Men jag måste ändå hålla med om att det är kasst att det ska vara så oklart om vad som har hänt.
http://www.sydsvenskan.se/sport/ishockey/redhawks/redhawks-korde-over-vita-hasten/
En rejäl islossning i offensiven gav hemmaseger med 9–1 mot Vita Hästen och återtagen serieledning.
awesomooo
2015-01-21, 11:57
Det där var rejäla siffror.
Lasse Kongo
2015-01-21, 12:05
Jag får vara ödmjuk nog och säga att Malmö visade vart skåpet står xD
awesomooo
2015-02-28, 16:34
Hooppas Västerås eller Kalskrona förlorar och Malmö vinner sin match :D ser hellre Malmö i SHL än Karlskrona och Västerås, nu ska jag vara dryg men Karlskrona i SHL? Fuck no.
Blir intressant att se hur de ändrar reglerna om Malmö skulle missa SHL
awesomooo
2015-03-06, 21:03
Karlskrona måste ju ha Sveriges mest okunniga hockeypublik. Hoppas dom inte får spela SHL om dom nu skulle gå upp pga deras keffa arena.
Herr Oberst
2015-03-06, 23:10
Härligt derby senast och en skön seger mot laget som alltid är sämst när det gäller. Gött att karaktärsgubbar som Almen Bibic Liljewall är vakna och kör på. Älskar Almens spel, så fort han är på isen så går lyset hos någon malmöspelare
Grazzafukkinrazzi
2015-03-06, 23:57
Härligt derby senast och en skön seger mot laget som alltid är sämst när det gäller. Gött att karaktärsgubbar som Almen Bibic Liljewall är vakna och kör på. Älskar Almens spel, så fort han är på isen så går lyset hos någon malmöspelare
Haha! Jag har både gett och mottagit av honom under hela min uppväxt på ishockeyplanen :D
Edit: Förtydligande! Tacklingar! EJ sexuellt umgänge!
Grazzafukkinrazzi
2015-03-09, 22:01
Alltså Malmö.... lmao!
Holmeros
2015-03-10, 08:53
Alltså Malmö.... lmao!
Sjukt roligt :D
Rögle i topp. Ser bra ut det här!
Måtte VIK vinna ikväll, trots bortamatch. Karlskrona FÅR ju inte gå upp!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.